Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PRESIDÈNCIA
Núm. 419523
Resolució de la tercera concessió de la tercera convocatòria d’ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderat per dones
BDNS (Identif.): 647652
El conseller executiu del Departament de Presidència del Consell de Mallorca, en data 23 de juny de 2023, ha dictat la resolució següent:
<<Antecedents
1. El Consell Executiu del Consell de Mallorca, dia 7 de setembre de 2022, va acordar l'aprovació de l'expedient (SEGEX 863315Z) de la tercera convocatòria pública d'ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones. BDNS (Identif.): 647652
2. En data 11 d'abril de 2023, el conseller executiu del Departament de Presidència, òrgan competent, va resoldre la primera concessió de la tercera convocatòria amb un resultat total de 8 projectes, 4 amb valoració desfavorable i 4 amb valoració favorable.
3. En data 2 de maig de 2023, el conseller executiu de Presidència, va resoldre la segona concessió de la tercera convocatòria amb un resultat total de 8 projectes, 3 amb resultat desfavorable i 5 amb resultat favorable.
4. Dins el termini per a la presentació de sol·licituds de la convocatòria, actualment obert, s'han presentat 64 sol·licituds d'ajuts per als projectes liderats per dones. Les entitats col·laboradores han emès els informes necessaris per a concedir l'ajuda d'acord amb la base 8 de la convocatòria. Fins al moment, i en relació a l'impacte social dels projectes d'aquesta concessió, han emès 5 informes favorables i 3 desfavorables, per la qual cosa en aquest darrer cas, i d'acord amb la convocatòria, no s'ha valorat la viabilitat econòmica. En relació als informes sobre la viabilitat econòmica s'han emès 2 favorables i 3 desfavorable.
D'acord amb el punt 8 de la convocatòria, el procediment de concessió de les ajudes es el de concurrència no competitiva, per ordre cronològic de presentació de sol·licituds i sense comparació de sol·licituds, per la qual cosa es podran resoldre individualment, es per tot això que aquesta proposta presenta 8 sol·licituds de les 64 que consten en aquest moment a l'expedient.
A continuació es detalla el resultat de la valoració de les entitats col·laboradores:
ORDRE DEFINITIU |
NÚM. D'EXPEDIENT |
NIF/CIF |
NOM DEL PROJECTE |
INFORME IMPACTE SOCIAL |
INFORME VIABILITAT ECONÒMICA |
---|---|---|---|---|---|
17 |
CAD 27/2022 |
****850** |
MEMORARE |
FAVORABLE |
FAVORABLE |
18 |
CAD 15/2022 |
****319** |
XERRARENTREN CADIS |
FAVORABLE |
DESFAVORABLE |
19 |
CAD 16/2022 |
****031** |
CLÍNICA DENTAL VIDAL BENNASAR |
DESFAVORABLE |
|
20 |
CAD 20/2022 |
B10722650 |
BELEZONIA |
DESFAVORABLE |
|
21 |
CAD 21/2022 |
B72776537 |
ALD SOLIDARIA |
DESFAVORABLE |
|
22 |
CAD 19/2022 |
****942** |
SA TANCA DES LLORITO |
FAVORABLE |
DESFAVORABLE |
23 |
CAD 13/2022 |
B16818049 |
DOBLE COFFEE |
FAVORABLE |
FAVORABLE |
24 |
CAD 12/2022 |
****816** |
ELLA ES MARSA-MODA ETICA POR Y PARA MUJERES |
FAVORABLE |
DESFAVORABLE |
Pel que fa a la documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud (annexes 1 a 4) totes les persones relacionades per les quals es fa proposta de concessió, han aportat la documentació que s'estableix en el punt 7 de la convocatòria d'ajuts.
Les persones propostes han declarat mitjançant l'annex 1, que no incorren en cap de les prohibicions establertes en l'art. 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, i específicament que estan al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, així com de les obligacions tributàries davant el Consell de Mallorca. D'acord amb l'informe de l'òrgan instructor, aquest darrer extrem ha quedat acreditat d'acord amb l'article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions de les Illes Balears.
El projecte presentat per TAS, amb la posició número 18, sol·licita l'ajut per el projecte “XERRARENTRENCADIS”, l'objecte del qual és promoure la igualtat de gènere i l'apoderament de les dones mitjançant tallers amb la tècnica del trencadís (tècnica d' aplicació ornamental del mosaic a partir de fragments ceràmics). S'ha emès informe favorable quant a l'impacte social i desfavorable quant a la viabilitat econòmica, que considera que la previsió d'ingressos i vendes està, en general sobredimensionada, i és recomana revisar les partides del compte de resultats ates que es tanca amb un resultat positiu però les dades no coincideixen. Quant a la inversió prevista no està explicada.
El projecte presentat per MVB, amb la posició número 19, sol·licita l'ajut per el projecte “CLÍNICA DENTAL VIDAL BENNASAR”, l'objecte del qual és crear una clínica dental de confiança amb un tracte personalitzat que doni una correcta assistència i que inclogui, no només visites de realització de tractaments, sinó de diagnòstics precisos, controls, revisions exhaustives, urgències, resolució de dubtes i d'instrucció a la salut bucal. La puntuació obtinguda quant a l'impacte social ha estat de 42,5 per la qual cosa l'entitat col·laboradora ha emès informe desfavorable. Conseqüentment, d'acord amb les bases de la convocatòria, no s'ha valorat la viabilitat econòmica.
El projecte presentat per BELEZONIA SL, amb la posició número 20, sol·licita l'ajut per el projecte “BELEZONIA”, l'objecte del qual és l'obertura d'una clínica que ofereix serveis tant d'estètica com dentals, concretament tractaments facials, de medicina estètica, cirurgies i serveis dentals. La puntuació obtinguda quant a l'impacte social ha estat de 46,5 per la qual cosa l'entitat col·laboradora ha emès informe desfavorable. Conseqüentment, d'acord amb les bases de la convocatòria, no s'ha valorat la viabilitat econòmica.
El projecte presentat per ALD SOLIDARIA SL, amb la posició número 21, sol·licita l'ajut per el projecte “ALD SOLIDARIA”, l'objecte del qual és cobrir totes les necessitats respecte als serveis d'assessorament fiscal, comptable, mercantil i financer a persones amb mala situació econòmica o altres circumstàncies adverses familiars, socials, etc. La puntuació obtinguda quant a l'impacte social ha estat de 41, per la qual cosa l'entitat col·laboradora ha emès informe desfavorable. Conseqüentment, d'acord amb les bases de la convocatòria, no s'ha valorat la viabilitat econòmica.
El projecte presentat per YMA, amb la posició número 22, sol·licita l'ajut per el projecte “SA TANCA DES LLORITO”, l'objecte del qual és una empresa que es dedica al cultiu de verdures i hortalisses ecològiques per posteriorment vendre-les en cistelles al públic final amb enviament a domicili a través de l'assistència a fires. La puntuació obtinguda quant a l'impacte social ha estat de 69,5 per la qual cosa l'entitat col·laboradora ha emès informe favorable. Quant a la viabilitat econòmica, és considera que la previsió de vendes està sobredimensionada i la previsió de costos infravalorada. No indica la situació exacta en relació a la documentació necessària per iniciar l'activitat, per tot això, la entitat col·laboradora ha emès informe desfavorable.
El projecte presentat per MSM, amb la posició número 24, sol·licita l'ajut per el projecte “ELLA ES MARSA-MODA ÉTICA POR Y PARA MUJERES”, l'objecte del qual és desenvolupar una marca de moda amb valors, que no sigui només vendre roba, sinó una comunitat de dones que ajuden dones. La puntuació obtinguda quant a l'impacte social ha estat de 51,5 per la qual cosa l'entitat col·laboradora ha emès informe favorable. Quant a la viabilitat econòmica, és considera que el pla d'empresa no aporta informació específica al seu projecte, el pla de màrqueting descriu de manera molt genèrica el tipus de producte que dissenya, és desconeix l'estratègia de promoció, el pla d'operacions resulta ambigu i no se coneixen els resultats del pla de Tresoreria , per tot això, la entitat col·laboradora ha emès informe desfavorable.
A la vista de lo exposat, les següents persones interessades, TAS, MVB, BELEZONIA SL, ALD SOLIDARIA SL, YMA i MSM, no han superat la valoració de les entitats col·laboradores, i per això l'òrgan instructor, proposa denegar-los la concessió de l'ajut.
5. Dia 19 de juny de 2023, l'òrgan instructor va emetre informe relatiu al compliment per part de les persones interessades dels requisits necessaris per accedir a la subvenció.
6. La despesa econòmica que representa la convocatòria està prevista dins el pressupost de despesa del Consell de Mallorca per a l'any 2023 amb càrrec a les partides pressupostàries següents: Tram reemborsable 00.23167.83100 i Tram no reemborsable: 00.23167.77900 i és disposa dels corresponents certificats d'existència de crèdit.
7. Dia 22 de juny de 2023, la Intervenció Delegada de la Llar de la Infància ha emès informe de fiscalització favorable (núm. ref. 2023/8954)
Fonaments
1. L'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018) en la qual s'estableix el règim jurídic general de les subvencions atorgades pel Consell Insular de Mallorca.
2. La tercera convocatòria pública d'ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones, aprovada per acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca, dia 7 de setembre de 2022 (BOIB núm. 124, de 22 de setembre de 2022).
3. Pel que fa a l'òrgan competent per resoldre aquesta concessió és el conseller executiu del Departament de Presidència, d'acord amb l'article 33.2.k) de la llei 4/2022, de 28 de juny, de 2022 de Consells Insulars.
Per tot això,
RESOLC
1. Aprovar i concedir les subvencions a les persones següents i per les quantitats que és detallen:
Amb càrrec al Tram reemborsable a la partida pressupostària 00.23167.83100 del pressupost de la despesa de l'any 2023 (A) 220230003048:
ORDRE |
Nom de la persona beneficiària |
NIF/NIE |
Nom del projecte |
Import del projecte |
Import que és sol·licita |
Import que és concedeix |
---|---|---|---|---|---|---|
17 |
MVADF |
****850** |
MEMORARE |
100.000,00€ |
60.000,00€ |
60.000,00€ |
23 |
PASSEIGDELREI SL |
B16818049 |
DOBLE COFFEE |
99.975,00€ |
70.500,00€ |
70.500,00€ |
Amb càrrec al Tram NO reemborsable a la partida pressupostària 00.23167.77900 i al projecte 2020 2 00IAI 1 1 del pressupost de la despesa de l'any 2023 (A) 220230003049:
ORDRE |
Nom de la persona beneficiària |
NIF/NIE |
Nom del projecte |
Import del projecte |
Import que és sol·licita |
Import que és concedeix |
---|---|---|---|---|---|---|
17 |
MVADF |
****850** |
MEMORARE |
100.000,00€ |
40.000,00€ |
40.000,00€ |
23 |
PASSEIGDELREI SL |
B16818049 |
DOBLE COFFEE |
99.975,00€ |
29.475,00€ |
29.475,00€ |
2. Denegar l'ajut a TAS, amb la posició número 18, amb NIF/CIF ****319**, respecte de la sol·licitud pel projecte “XERRARENTRENCADIS” per no complir amb els requisits de la convocatòria en quant a l'informe sobre viabilitat econòmica pel següent/s motiu/s: En el pla d'operacions no deixa clar com és gestionaran les línies anunciades a la web: elaboració de mosaics únics, conservació de persianes mallorquines, restauració de mobles i recollida de materials, en quant als proveïdors principals: són particulars i empreses que s'hagin de desfer de rajoles, i per tant, el cost ha d'esser 0€, però al pla econòmic el cost de matèries primes i comissions per vendes de productes acabats per les alumnes , ascendeix a 21.600€. Aquest import representa un 44% sobre les vendes, contrasta amb l'apartat de proveïdors que indica cost 0. En quant al pla econòmic financer destacar que la previsió d'ingressos del primer any és massa optimista pels mesos inicials de apertura, a més, aquest resultat no coincideix amb la informació aportada per l'emprenedora. Quant als ingressos per vendes, no se expliquen per la sol·licitant, però és considera una xifra final desproporcionada. Els costos fixos mensuals, podrien ser difícils de mantenir si no s'aconsegueix la previsió de vendes. L'estimació d'ingressos i despeses, inclou despeses no considerades en les tables anteriors i es difícil identificar on és la diferència: s'obtindria un saldo negatiu, xifra que augmentaria en cas de no aconseguir la previsió de vendes. Quant al compte de resultats, se tanca l'any en positiu perquè no és contemplen les mateixes despeses que la tabla anterior, la qual cosa crea confusió a l'hora d'analitzar el pla econòmic. En relació a la inversió prevista hi ha una elevada quantitat de crèdit que és reserva com disponible, sense explicar els motius.
3. Denegar l'ajut a MVB, amb la posició número 19, amb NIF/CIF ***031**, respecte de la sol·licitud pel projecte “CLÍNICA DENTAL VIDAL BENNASAR” per no complir amb els requisits de la convocatòria en quant a l'informe sobre impacte social pel següent motiu, perquè la puntuació obtinguda (42,5%) no ha superat el mínim total exigible del 50%. És fan les següents recomanacions, en la dimensió 1 de la teoria del canvi, la necessitat no coberta es redueix a l'argumentació d'una sola recomanació internacional: és a dir no s'aterra al context present de la població del municipi i les seves necessitats socials i de salut. S'hauria de considerar la variable socioeconòmica dins la diagnosi, així com els determinants socials de la salut, de manera que puguin sorgir línies de treball que s'adrecin a la població amb menor recursos econòmics, o en risc d'exclusió social. En la dimensió 4 de valor afegit i innovació, caldria reflectir quines aportacions innovadores podria concretar una clínica dental més enllà de la centralització de serveis. Quant a la dimensió 5, estratègia, cal contemplar quins recursos (financers, materials, humans) és necessitaran en cadascun dels passos a realitzar, així com el “pas per pas” de procés (cada una de les activitats a realitzar) per arribar a assolir resultats concrets i específics en un context, freqüència i temps establert. Així és comptarà amb una estratègia lògica i enfortida per a la consecució del projecte. Finalment, respecte a la dimensió 6 de públic objectiu i agents involucrats, no és detallen les avantatges dels col·lectius referits perquè puguin accedir al servei, donada la seva situació de vulnerabilitat social.
4. Denegar l'ajut a l'Entitat BELEZONIA SL, amb la posició número 20, amb NIF/CIF B10722650, respecte de la sol·licitud pel projecte “BELEZONIA” per no complir amb el requisit de la convocatòria en quant a l'informe sobre impacte social pel següent/s motiu/s: la puntuació obtinguda (46,5%) no ha superat el mínim total exigible del 50%. És fan les següents recomanacions, en la dimensió 1 de la teoria del canvi, és troba a faltar una major orientació a satisfer una problemàtica social/mediambiental o necessitat no coberta, la qual és essencial en la present convocatòria. És proposa la creació d'un centre d'estètica al municipi de Palma que sí suposa un impuls pel teixit empresarial i s'orienta al benestar de les persones, però no és pot considerar prou fonamentada per considerar que està en línia amb els objectius de la convocatòria de contribució a la transformació del model econòmic i social amb línies de negoci més sostenibles i justes. En la dimensió 2, de perspectiva de gènere, cal introduir un enfocament transformador per evitar que l'activitat reprodueixi els rols i estereotips tradicionals del sistema patriarcal que pressionen a la principal usuària del servei, les dones, per mantenir una idea de bellesa impossible, de manera que les activitats d'una banda promoguin la salut física i mental d'homes i dones i que a la vegada vagi acompanyada d'una necessitat del trencament d'estereotips. En la dimensió 5, d'estratègia, seria necessari orientar l'objectiu general o algun dels resultats als criteris de les ajudes i establir fites pel seu assoliment. En la dimensió 6, de valors de les promotores, és podria integrar a la web i en l'elaboració d'un codi ètic de l'empresa els valors d'igualtat i en relació al trencament d'estereotips, així com preveure pràctiques empresarials de valors com la dignitat humana, la solidaritat i la justícia, la sostenibilitat ambiental, la transparència o la participació democràtica.
5. Denegar l'ajut a ALD SOLIDARIA SL, amb la posició número 21, amb NIF/CIF: B72776537 respecte a la sol·licitud d'ajuda pel projecte “ALD SOLIDARIA” per no complir amb el requisit de la convocatòria pel següent/s motiu/s: la puntuació obtinguda (41%) no ha superat el mínim total exigible del 50%. És fan les següents recomanacions, en la dimensió 1 de la teoria del canvi, si bé l'emprenedora es refereix als efectes de problemàtiques socials: pobresa, exclusió social, discriminacions, l'increment de la tercera edat, el projecte no planteja una estratègia més clara enquadrada en l'enfortiment del tercer sector que beneficiï a aquests col·lectius, sinó que l'atenció inclou a PIMES i altres col·lectius que no són objecte d'aquesta convocatòria. En la dimensió 5, d'estratègia, les solucions han d'estar enfocades en canvis en les estructures socials, no només a nivell individual. Quant a la dimensió 4, de valor afegit i innovació, cal definir detalladament els avantatges i beneficis que el projecte ofereix als seus clients, i com aquest valor afegit és diferent dels altres serveis de gestoria existents en el mercat, incloent-hi el tercer sector. En la dimensió 10, d'anàlisi de riscos: és necessari identificar els riscos que afectin l'èxit del negoci i avaluar la probabilitat que és facin realitat i l'impacte que podrien tenir en el desenvolupament del projecte. També s'ha de desenvolupar un pla de prevenció de riscos i revisar-los amb freqüència per adaptar-se als canvis de l'entorn. En la dimensió 11, d'avaluació, cal definir els indicadors, que han de ser específics, mesurables, assolibles, rellevants i amb temps determinat, per mesurar l'avanç de metes i millora del benestar de les persones. S'ha d'establir un pla de recopilació de dades fiables, i per enfortir el cicle de millora contínua caldria determinar avaluacions periòdiques.
6. Denegar l'ajut a YMA, amb la posició número 22, amb NIF/CIF: ****942**, respecte de la sol·licitud d'ajuda pel projecte “SA TANCA DES LLORITO”, per no complir amb el requisit de la convocatòria en quant a l'informe sobre viabilitat econòmica pels següent/s motiu/s: En relació al seu pla d'empresa, ha sabut definir el públic al qui dirigir-se, però desconeix el mercat la qual cosa podria afectar la seva previsió d'ingressos. La estratègia de promoció és basa en mitjans gratuïts i només destinaria un 200€/any per llançar campanyes de captació en xarxes. Una inversió insuficient per cobrir els ingressos prevists. És recomana treballar les Debilitats i Fortaleses de l'empresa en quant al DAFO. En relació al pla econòmic financer destacar que la previsió de vendes està sobredimensionada: no considera el període de creixement d'arbres i plantes ni la estacionalitat, però el pla reflexa que el primer any factura sense considerar el període de sembra, creixement i recollida, la qual cosa afecta la Tresoreria. Si ja hi compta amb verdures i fruites no apareix en el pla d'operacions ni es comptabilitza com stock de mercancíes. En segon lloc, fa el mateix pronòstic mensual de vendes per als 12 mesos de l'any. És recomana progressar de forma gradual en funció dels productes de temporada. La previsió de costos està infravalorada perquè calcula com a costos variables l'adquisició de les primeres plantes, (els preus unitaris de les quals son baixos, per tant han de ser petites amb poca fruita). No es reflexen els costos variables de les senalles de verdura als domicilis dels clientes ni les pèrdues, (normalment un 25% de les plantes moren). Totes aquestes despeses no apareixen ni en la part econòmica ni a nivell tècnic en el pla descriptiu. Realitza una estimació del cost del pou, però no menciona en quina fase és troba, si ja ha realitzat la sol·licitud a la Direcció General de Política Energètica i Mines per a la concessió de drets privatius de l'aigua. (normalment hi ha demores de 2 anys, i s'ha de tenir en compte que moltes peticions son desfavorables). Es desconeix si compta amb la llicència municipal d'obres per construir el pou, l'informe d'enginyer agrònom per al sondeig d'aigües subterrànies, l'informe d'impacte mediambiental del Govern Balear, l'autorització d' ús del pou (que és requereix expressament per iniciar l'activitat). També es desconeix si compta amb el certificat de pagesa i de la llicència municipal per iniciar la instal·lació de plaques solars, fonamentals per iniciar l'activitat en els tres mesos a la concessió. Qualsevol retràs afectaria l'inici de l'activitat que implicaria retornar l'ajuda concedida.
7. Denegar l'ajut a MSM, amb la posició número 24, amb NIF/CIF: ****816**, respecte de la sol·licitud d'ajuda pel projecte “ELLA ES MARSA-MODA ÉTICA POR Y PARA MUJERES” per no complir amb els requisits de la convocatòria en quant a l'informe sobre viabilitat econòmica pel següent/s motiu/s: En relació al pla d'empresa, gairebé no aporta informació específica del seu projecte, es recomana una anàlisi més exhaustiva del seu projecte singular per diferenciar-se dels existents, ajustar millor les accions de promoció i explicar millor els primers resultats de la implantació del projecte. El pla de màrqueting és molt genèric, és recomana que expliqui les famílies dels productes que produirà i com es diferenciarà de la competència. És desconeix la estratègia de promoció. El pla d'operacions resulta ambigu atès que no explica quan és faran les feines diàries, qüestió molt important atès que compagina aquest projecte amb el que té per compte aliena. Del pla econòmic financer destacar el següent: se desconeix el tipus de peça venuda, la previsió per unitat, les vendes per temporada, el preu unitari, si es compta amb una cartera de clients, quant factura actualment i quina és la ràtio de conversió de venda mitjançant publicitat, si podria introduir altres canals de venda o si assisteix a fires, per tot això és difícil valorar si és una previsió realista o no. Quant a la previsió de despesa s'hauria d'afegir les de subministres proporcionals (atès que el taller està al seu domicili), els de publicitat i el salari de la emprenedora, per la qual cosa augmentarien les despeses i minvarien els beneficis. Es desconeixen els resultats del pla de Tresoreria, del compte de resultats i del punt d'equilibri del primer any, essencials per prendre decisions de viabilitat de negoci. El pla d'inversions amb el de financiació no quadra: és desconeix com finançaria la inversió inicial.
8. Disposar la despesa, per un import de cent noranta-nou mil nou-cents setanta-cinc euros, 199.975,00€ a les partides pressupostàries següents: al Tram reemborsable 00.23167.83100: cent trenta mil cinc-cents euros, (130.500,00€) Documents comptables (D) 920230004585, 920230005790, i al Tram no reemborsable: 00.23167.77900: seixanta- nou mil quatre-cents setanta-cinc euros, (69.475,00€) Documents comptables (D) 920230004589, 920230005791.
Amb càrrec al Tram reemborsable:
ORDRE |
Nom de la persona beneficiària |
NIF/NIE |
Nom del projecte |
Import del projecte |
Import que és sol·licita |
Import que és concedeix |
---|---|---|---|---|---|---|
17 |
MVAF |
****850** |
MEMORARE |
100.000,00€ |
60.000,00€ |
60.000,00€ |
23 |
PASSEIGDELREI SL |
B16818049 |
DOBLE COFFEE |
99.975,00€ |
70.500,00€ |
70.500,00€ |
Amb càrrec al Tram NO reemborsable:
ORDRE |
Nom de la persona beneficiària |
NIF/NIE |
Nom del projecte |
Import del projecte |
Import que és sol·licita |
Import que és concedeix |
---|---|---|---|---|---|---|
17 |
MVAF |
****850** |
MEMORARE |
100.000,00€ |
40.000,00€ |
40.000,00€ |
23 |
PASSEIGDELREI SL |
B16818049 |
DOBLE COFFEE |
99.975,00€ |
29.475,00€ |
29.475,00€ |
9. Publicar aquesta resolució al BOIB i comunicar a la BDNS les dades relatives a les subvencions concedides així com també posar en coneixement de la Intervenció Delegada de la Llar de la Infància als efectes que pertoquin. >>
Palma, a data de la signatura electrònica (26 de juny de 2023)
El conseller executiu del Departament de Presidència “en funcions” (Javier de Juan Martín)