Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 418761
Decret d'Organització Ajuntament d'Eivissa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment del previst a l'article 44 del Reial Decret 2568/1986 de 28 de novembre pel s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Corporacions Locals, es fa públic que amb data 22 de juny de 2023, s'ha dictat el següent Decret de l'Alcaldia:

DECRET:  Atesa la conveniència de formalitzar l'organització i estructura de govern de l'Ajuntament d'Eivissa i d'acord amb les facultats que confereix a aquesta Alcaldia la legislació vigent en matèria de Règim Local, en concret els articles  25 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre municipal i de règim local de les Illes Balears en relació als articles 21 i 23.4 de la Llei 7/1985 de Bases de Règim Local i 43 i següents del Reial Decret 2568/1986 de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, RESOLC:

PRIMER.- Estructurar l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament d'Eivissa en quatre grans àrees, en virtut del que estableix la Disposició Addicional Quarta del Reial Decret 2568/1986:

- ÀREA DE SOSTENIBILITAT, que engloba la gestió de les competències relacionades amb les següents matèries:

- Economia i Hisenda ( Intervenció, Tresoreria i Recaptació, Gestió Tributària i Cadastral).

- Pressupostos i comptabilitat.

- Secretaria General i Serveis Jurídics.

- Potestat sancionadora.

- Responsabilitat patrimonial.

- Contractació.

- Desenvolupament Local.

- Padró i Estadística.

- Recursos Humans.

- Treball i formació.

- Servei d'atenció al ciutadà.

- Policia local, trànsit, seguretat ciutadana.

- Arxiu i biblioteca municipal.

- Festes.

- Participació ciutadana.

- Comerç.

- Mercats.

- Turisme.

- Cultura.

-Normalització lingüística.

- Qualsevol altre relacionada amb les anteriors.

- ÀREA SOCIAL, que engloba la gestió de les competències relacionades amb les següents matèries:

- Benestar Social.

- Esports.

- Educació.

- Protecció civil.

- Infància i majors.

- Joventut.

- Barris.

- Igualtat.

 

- ÀREA D'EMBELLIMENT I TRANSICIÓ, que engloba la gestió de les competències relacionades amb les següents matèries:  

- Medi Ambient.

- Platges.

- Mobilitat.

- Transport Urbà.

- Serveis municipals d'aigua i clavegueram, enllumenat públic, i de neteja, conservació,  manteniment i reparació de l'espai urbà i d'edificis i instal·lacions municipals.

- Ciutat intel·ligent.

- Salut pública i benestar animal.

- Cementiris.

- Qualsevol altre relacionada amb les anteriors.

- ÀREA DE MODERNITZACIÓ I TRANSFORMACIÓ, que engloba la gestió de les competències relacionades amb les següents matèries:

- Urbanisme i activitats.

- Habitatge.

- Patrimoni Històric.

- Vies públiques.

- Gestió i execució de projectes d'obres municipals.

- Informàtica i sistemes d'informació.

- Digitalització, simplificació administrativa i transparència.

- Qualsevol altre relacionada amb les anteriors.

SEGON.- Al efecte de dotar d'una major celeritat i eficàcia a les actuacions municipals, de conformitat al previst a l'article 43 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals s'acorda:

a) Delegar en la Regidora, Sra. Gema Marí Planells, la facultat de dirigir i gestionar els  serveis que presta l'Ajuntament relacionats amb les següents matèries englobades a l'Àrea de Sostenibilitat:

Economia i Hisenda ( Intervenció, Tresoreria, Recaptació i Gestió tributària i cadastral), pressupostos i comptabilitat, Secretaria General, Serveis jurídics, contractació, potestat sancionadora, responsabilitat patrimonial,  servei d'atenció a la ciutadania, padró i estadística, recursos humans i formació i treball, així com qualsevol altre relacionada amb les anteriors, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades i la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers en relació :als procediments vinculats a la delegació acordada i en concret als : 

  • Pressupostos i comptabilitat.
  • Gestió tributària i cadastre.
  • Intervenció, Tresoreria i Recaptació.
  • Les atribucions previstes en el punt primer i novè, de la disposició addicional segona de la Llei 9/2017 de 8 de novembre de contractes del sector públic, excepte l'atribució relativa a l'aprovació de projectes d'obra, prevista a l'article 21 o) de la Llei 7/1985.
  • Incoació i resolució de procediments de responsabilitat patrimonial.
  • Incoació i resolució de procediments sancionadors a excepció dels derivats d'infraccions urbanístiques.
  • Adopció de mesures cautelars a adoptar a fi d'assegurar l'eficàcia de les resolucions que puguin recaure en expedients sancionadors, a excepció dels derivats d'infraccions urbanístiques.
  • Exercici de la potestat disciplinària als empleats de l'Ajuntament d'Eivissa.
  • Padró municipal.

La delegació anterior inclou la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats.

b) Delegar en la Regidora, Sra. Catiana Fuster Contell, la facultat de dirigir i gestionar els  serveis que presta l'Ajuntament relacionats amb les següents matèries englobades a l'Àrea Social:  Educació, joventut i protecció civil, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació de procediments relatius a les matèries objecte de delegació,  la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades, la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers relacionats amb les matèries delegades, i la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats.

c)  Delegar en la Regidora, Sra. Blanca Hernández Garcia, , la facultat de dirigir i gestionar els  serveis que presta l'Ajuntament en matèria de vies públiques,  gestió i execució de projectes d'obres municipals i mobilitat, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades i la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers en relació als procediments vinculats a la delegació acordada i en concret als:

  • Procediments d'atorgament de llicències d'ocupació de via pública vinculades a obres i guals.
  • Procediments relacionats amb el seguiment del manteniment de les vies públiques, parcs infantils, així com els relacionats amb totes les obres municipals promogudes per l'Ajuntament, pel Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat, patronats municipals i concessionaris.
  • Aprovació dels projectes d'obres previstos a l'article 21 o) de la Llei 7/1985.
  • Acords necessaris per el seguiment i el correcte funcionament de la concessió d'estacionament regulat de vehicles a la via pública.
  • Vehicles abandonats.

La delegació anterior inclou la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats.

d) Delegar en el Regidor, Sr. Jordi Grivé Cardona, la facultat de dirigir i gestionar els serveis que presta l'Ajuntament en matèria  de medi ambient, serveis municipals d'aigua i clavegueram, enllumenat públic, i de neteja, conservació, manteniment reparació de l'espai urbà i d'edificis i instal·lacions municipals,. inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades i la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers en relació a:als procediments vinculats a la delegació acordada i en concret als :   

  • Acords necessaris per el seguiment i el correcte funcionament de les concessions d'enllumenat,  neteja viaria i recollida de residus i subministrament d'aigua potable i clavegueram.

La delegació anterior inclou la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats.

e)  Delegar en el Regidor Sr. Juan Flores Jiménez,  la facultat de dirigir i gestionar els  serveis que presta l'Ajuntament en matèria d'urbanisme, activitats, patrimoni històric i habitatge, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades i la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers en relació als procediments vinculats a la delegació acordada i en concret als:

  • Procediments d'atorgament de llicències urbanístiques i d'altres títols habilitants.
  • Procediments relacionats amb activitats permanents i les seves modificacions,   activitats  itinerants i activitats no permanents,  previstos a la Llei 7/2013 de 26 de novembre i atorgament de  llicències per a la instal·lació d'aparells musicals.
  • Acords relatius a la fixació dels horaris, regulats a l'Ordenança reguladora       d'establiments, espectacles públics i activitats recreatives,
  • Procediments relacionats amb la inspecció tècnica d'edificis.
  • Incoació i resolució de procediments de restabliment de la legalitat infringida i de la realitat física alterada, previstos a la Llei 12/2017 de 29 de desembre i a la    Llei 7/2013 de 26 de novembre.
  • Incoació de procediments de ruïna.
  • Adopció de mesures cautelars en relació a expedients de disciplina urbanística i de ruïna, i confirmació, modificació o aixecament de mesures provisionalíssimes i adopció de mesures cautelars de suspensió d'activitats, previstes a la Llei 7/2013 de 26 de novembre.
  • Incoació de procediments sancionadors derivats d'infraccions urbanístiques i resolució dels mateixos sempre que la quantia de la sanció no superi els 6000 euros.
  • Ordres d'execució.
  • Expedició de certificats d'antiguitat i cèdules urbanístiques.

La delegació anterior inclou la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats.

f)  Delegar en la Regidora, Sra. Laura Planells Cañas, la facultat de dirigir i gestionar els serveis que presta l'Ajuntament en matèria  de matèria de turisme, comerç i mercats, inclosa la representació  de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades i la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers en relació a:als procediments vinculats a la delegació acordada i en concret als :

  • Permisos i autoritzacions relacionades amb els usos, ocupació i activitats lúdiques a realitzar a la via pública.
  • Procediments en matèria de venda ambulant i mercats ocasionals i periòdics.
  • Procediments relacionats amb l'atorgament de llicències de publicitat.
  • Procediments relacionats amb els mercats municipals.

La delegació anterior inclou la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats.

g) Delegar en la Regidora, Sra. Maria del Carmen Domínguez Arellano, el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria de cultura, normalització lingüística, biblioteca i arxiu municipal,  inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació no inclou la facultat de resoldre mitjançant actes que afecten a tercers, sense perjudici de les delegacions de firma que es puguin atorgar.

h) Delegar en el Regidor, Sr. Francisco Torres Haro, el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria de festes, participació ciutadana i barris,   inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació no inclou la facultat de resoldre mitjançant actes que afecten a tercers, sense perjudici de les delegacions de firma que es puguin atorgar.

i)  Delegar en la Regidora Sra. Ana Ferrer Prohías, el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria d'esports,   inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació no inclou la facultat de resoldre mitjançant actes que afecten a tercers, sense perjudici de les delegacions de firma que es puguin atorgar

j) Delegar en la Regidora Sra. Sara Barbado Sánchez de Molina, el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria d'infància, igualtat i majors,   inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació no inclou la facultat de resoldre mitjançant actes que afecten a tercers, sense perjudici de les delegacions de firma que es puguin atorgar

k)  Delegar en la Regidora Sra. Maria Dolores Penín Jardón el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria de benestar social, i la gestió del pla municipal de drogues,   inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació no inclou la facultat de resoldre mitjançant actes que afecten a tercers, sense perjudici de les delegacions de firma que es puguin atorgar.

l) Delegar en el Regidor Sr. Juan Clapés Ribas,  el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria d'informàtica i sistemes d'informació, digitalització i simplificació administrativa i transparència,    inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació no inclou la facultat de resoldre mitjançant actes que afecten a tercers, sense perjudici de les delegacions de firma que es puguin atorgar.

m) Delegar en el Regidor Sr. Rubén Sousa Muñoz,  el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria  de transport urbà, ciutat intel·ligent i gestió de fons i projectes europeus,   inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació no inclou la facultat de resoldre mitjançant actes que afecten a tercers, sense perjudici de les delegacions de firma que es puguin atorgar.

n) Delegar en el Regidor Sr. Manuel Jiménez Roig,  el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria  de platges, jardins, cementiris, salut pública i benestar animal,   inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació no inclou la facultat de resoldre mitjançant actes que afecten a tercers, sense perjudici de les delegacions de firma que es puguin atorgar.

TERCER.- Delegar de forma indistinta en tots els Regidors de l'Ajuntament les competències que aquesta Alcaldia ostenta en virtut del previst a l'article 51.1 del Codi Civil, en la redacció donada per la Llei 35/1994 de 23 de desembre, per a autoritzar els matrimonis civils que es celebrin a l'Ajuntament.

QUART.- Fent us de les atribucions que m'atorga l'article 115 del RD 2568/1986 de 28 de novembre conservo les següents facultats en relació a les atribucions delegades:

  1. Rebre informació detallada de la gestió de les atribucions delegades i dels actes dictats en virtut de la delegació.
  2. Ser informat prèviament de l'adopció de decisions de transcendència.

CINQUÈ.-  Que es doni compte del present Decret al Ple de la Corporació, es notifiqui als Regidors  i es procedeixi a la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la data de signatura del mateix. En cas d'absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels regidors delegats, aquesta Alcaldia assumirà, directa i automàticament, les atribucions delegades com a titular de la competència originària, sense necessitat de que es dicti cap resolució expressa en aquest sentit.

                                     

Eivissa

                                        L'ALCALDE                                                                                           En don fe ​​​​​​​                                                                                                                                                         EL SECRETARI-ACCTAL.

( Document signat electrònicament al marge)”

 

 (Eivissa, signat electrònicament: 26 de juny de 2023)

El secretari acctal Joaquim Roca Mata