Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 418456
Decret de nomenament de membres de la Junta de Govern Local i delegació de competències a favor de la Junta de Govern Local
La batlia presidència a data 23 de juny de 2023, inscripció núm. 2023-2568, ha dictat la següent resolució:
«DECRET DE NOMENAMENT DE MEMBRES DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL I DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES A FAVOR DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
Antecedents
Constituïda la Corporació Municipal pel període 2023-2027 en el Ple de l'Ajuntament de data 17 de juny de 2023 desprès del procés electoral de les eleccions municipals de dia 28 de maig de 2023, i elegit batle de Manacor, Miquel Oliver Gomila, en virtut del pacte assolit per les formacions polítiques que conformen l'equip de govern municipal MÉS i AIPC/SYS, es fa necessari en compliment de la normativa legal, constituir la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Manacor.
Fonament de dret
De conformitat amb l'article 20.1.b) LBRL en aquest municipi és obligatòria la constitució de la Junta de Govern Local per tenir una població de dret superior a 5.000 habitants.
Segons disposen els articles 23.1 de la Llei 7/1985 (LBRL), 23 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRLIB); 43 i 45 del Reglament orgànic municipal i 52.1 i 2 i 53 del RD 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), correspon al batle el nomenament i la separació dels membres de la Junta de Govern Local d'entre els regidors de la corporació i, en el cas de Manacor, en un nombre no superior a set.
Article 53 que estableix les atribucions que corresponen a la Junta de Govern Local.
Articles 44.2 i 46.1 ROF que estableixen que del nomenament dels membres de la Junta de Govern Local se n'ha de donar compte al Ple, notificar-lo personalment als afectats, i publicar-lo en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des de l'endemà de la resolució, si a aquesta no s'estableix altre cosa.
Article 43.2 ROF que estableix que el batle pot efectuar delegacions en favor de la Junta de Govern Local.
Article 112 ROF que estableix: que la Junta de Govern Local, durà a terme la sessió constitutiva, en el termini màxim dels 10 dies hàbils següents a aquell en que la batlia hagi designat els membres que l'integren. Que en defecte de previsió expressa en el Reglament orgànic municipal, la Junta de Govern Local durà a terme sessió ordinària cada 15 dies com a mínim. Que correspon a la batlia fixar, mitjançant decret, el dia i hora en que s'han de dur a terme les sessions ordinàries.
Article 88.1 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears, estableix que la Junta de Govern Local, durà a terme les sessions ordinàries amb la periodicitat acordada per el ple de la Corporació
En exercici de la potestat d'autoorganització que l'article 4.1.a) de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (LBRL) reconeix a aquesta Corporació, aquesta batlia, en ús de les atribucions que em confereix la legislació esmentada,
RESOLC
Primer.- Constituir la Junta de Govern Local, òrgan col·legiat municipal de caràcter resolutori, que quedarà integrada pels següents regidors i regidores:
Presidència: El batle: Miquel Oliver Gomila
Vocals:
1. Antònia Llodrà Brunet
2. Carme Gomila Domínguez
3. Paula Asegurado Rosso
4. Sebastià Llodrà Oliver
Segon.- Delegar, sense perjudici de l'assistència permanent a la batlia en l'exercici de les seves atribucions, de conformitat amb l'article 53 ROF, i aquelles competències que expressament li pugui delegar el ple o li atribueixi directament les lleis, a favor de la Junta de Govern Local les següents competències de la batlia, no sent susceptibles de ser delegades per la Junta de Govern Local en cap altre òrgan:
1. Autoritzacions per ocupar la via pública amb taules, cadires, mercaderies i altres elements i infrastructures auxiliars.
2. Aprovació del reconeixement i liquidació d'obligacions de despeses.
3. Aprovació d'expedients d'incorporació de romanents.
4. Aprovació de les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció així com la concessió de subvencions quan es tracti de subvencions destinades a finançar despeses que tenguin una durada de fins a quatre anys.
5. Aprovació dels justificants pel pagament de les subvencions concedides.
6. Autoritzacions per realitzar curses esportives.
7. Autoritzacions per celebrar fires i festes i per assumir festes de barriades.
8. Declaracions d'interès general relatives a activitats d'implantació en sòl rústic exceptuades aquelles que corresponen a dotacions de serveis a habitatges, previ dictamen de la comissió informativa.
9. Aprovació de bases de concursos artístics, culturals i festius.
10., Aprovació de sol·licituds per accedir al Centre d'Estades Diürnes Municipals.
11. Aprovació canvis de vehicles de servei públic i de traspàs de titularitat de llicència municipal de vehicles lleugers de servei públic.
12. Aprovació establiment dates oficials de Fires i Festes, i de normes de participació.
13. L'establiment, modificació i/o supressió de preus públics de l'Ajuntament de Manacor prèvia l'efectiva delegació de la competència per part del Ple.
L'àmbit de la delegació d'aquestes atribucions ho serà en tota la seva extensió, en concordança i inclusió de les matèries connexes previstes a la legislació estatal i autonòmica. Els acords que s'adoptin per delegació, s'entendran dictats per aquesta batlia com a titular de la competència originària, a la que s'haurà de mantenir informada en tot moment de l'exercici de la delegació.
En els texts dels acords adoptats per la Junta de Govern Local, en virtut d'aquesta delegació s'haurà de constar aquesta circumstància mitjançant la inclusió, en la part expositiva, del text següent:
“Tenint en compte que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per la batlia mitjançant decret…..de data…, que fou publicat en el BOIB de…..”
Tercer.- Fixar que les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local es duguin a terme els dilluns a les 12:30h amb la periodicitat que determini el ple a la sessió extraordinària d'organització i funcionament de la corporació.
Quart.- De conformitat amb l'article 44.2 ROF, aquestes delegacions tindran efectes des del dia següent a l'adopció d'aquesta resolució, encara que no s'hagi procedit a la publicació en el BOIB, i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació d'aquesta batlia.
Cinquè.- Comunicar aquesta resolució a tots els regidors/es afectats, als portaveus dels grups polítics municipals, i als caps dels diferents Serveis municipals, per al seu coneixement i efectes.
Sisè.- Donar compte d'aquesta resolució al Ple a la sessió extraordinària que es convoqui per donar compliment al que preveu l'article 38.d ROF.
Setè.- Difondre el contingut d'aquesta resolució, de conformitat amb el principi de transparència, mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la seu electrònica municipal, en compliment d'allò que disposen els articles 5 i ss de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern».
Manacor, a la data de la signatura electrònica (26 de juny de 2023)
El batle Miquel Oliver Gomila