Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 410793
Constitució de la Junta de Govern Local, nomenament de tinents de batle i delegació de competències de Batlia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

"DECRET 2023-0773

Expedient núm. 1986/2023

A la Molt Lleial Ciutat de Felanitx, la batlessa que subscriu, Sra. Catalina Soler Torres, venc a dictar la següent resolució de conformitat amb els següents

Antecedents de fet

1. Dia 17 de juny de 2023 es va constituir la nova corporació sorgida de les eleccions locals celebrades el 28 de maig de 2023.

Fonaments de dret

1. Pel que fa a la Junta de Govern Local.

1.1.- Necessitat de la seva creació.

La JGL és d'existència obligatòria en el municipi de Felanitx, per tenir més de 5.000 habitants (art. 20.1 b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local -LBRL-, art 23 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears -LMRLIB-), i 35.2 d) del Real Decret 2568/1986, de 28 de novembre, que aprova el reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF)).

1.2.-Composició.

Estarà integrada pel batle/essa, en el cas de Felanitx, un màxim de 5 regidors/es (art. 52.2 ROF), nomenats i separats lliurement per aquell, i se'n donarà compte al Ple.

1.3.-Competències.

Li correspon l'assistència al batle/essa en l'exercici de les seves funcions, i les atribucions que el batle/essa o un altre òrgan li deleguin o li atribueixin les lleis.

1.4.- Periodicitat de les sessions.

La de les ordinàries serà determinada per acord plenari (art. 88.1 LMRLIB), i com a mínim serà cada 15 dies hàbils (art. 112 ROF). El dia i hora concrets de les sessions ordinàries les fixarà el batle/essa per decret (art. 112.3 ROF).

2. Pel que fa als Tinents de Batle.

2.1.- Necessitat de la seva designació.

Els tinents de batle són d'existència obligatòria en tots els municipis (art. 20.1 a) LBRL i art. 22 LMRLIB). Aquests seran lliurement nomenats i cessats pel batle/essa d'entre els membres de la JGL quan aquesta existeixi. Els nomenaments i cessaments es faran mitjançant resolució del batle/essa, de la que se'n donarà compte al Ple en la primera sessió que se celebri, i es notificarà als designats i es publicarà en el BOIB (art. 46.1 ROF). En els municipis on existeixi JGL, el nombre de tinents de batle no podrà excedir del nombre de membres d'aquella (art. 46.2 ROF).

2.2.- Funcions.

Correspon als tinents de batle, per la seva condició, substituir en la totalitat de les seves funcions i per l'orde del seu nomenament el batle, en els casos d'absència, malaltia o impediment (art. 47.1 ROF).

D'acord amb l'exposat, RESOLC:

Primer. La Junta de Govern Local estarà formada per mi mateixa com a presidenta, i pels regidors següents, que no superen el terç del nombre legal dels membres que composen la corporació:

-Sr. Jaume Monserrat Vaquer

-Sr. Toni Peña Albons

-Sr. Sebastià Adrover Palmer

-Sr. Bartomeu Nadal Nicolau

-Sr. Enrique Garzón Jiménez

Segon. Per a la substitució de la Batlia en els casos de vacant, absència o malaltia, nomèn com a tinents de batle als següents regidors i pel següent ordre:

Primer tinent de batle:                       Sr. Jaume Monserrat Vaquer

Segon tinent de batle:                        Sr. Toni Peña Albons

Tercer tinent de batle:                        Sr. Sebastià Adrover Palmer

Quart tinent de batle:                         Sr. Bartomeu Nadal Nicolau

Cinquè tinent de batle:                       Sr. Enrique Garzón Jiménez

Tercer. Delegar en la Junta de Govern Local les atribucions concretes que a continuació es detallen:

  • Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovada pel Ple, aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball, i distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques, excepte l'incentiu de productivitat i les gratificacions per serveis extraordinaris. Així mateix es delega les altres atribucions en matèria de personal no expressament atribuïdes al Ple.

  • Acordar les sancions del personal, tret de la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral.

  • L'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, i la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.

  • Sancionar les faltes de desobediència a la seva autoritat o per infracció de les ordenances municipals, tret dels casos que aquesta facultat estigui atribuïda a altres òrgans.

  • L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin prevists en el Pressupost.

  • L'atorgament de les llicències d'obra major.

  • La competència com a òrgan de contractació respecte dels contractes d'obres, de subministrament, de serveis, contractes de concessió de serveis, contractes de concessió d'obres i els contractes administratius especials, quan el seu import no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, la quantia de 6 milions d'euros, inclosos els de caràcter pluriannual quan la seva duració no sigui superior a quatre anys, eventuals pròrrogues incloses sempre i que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada, amb excepció dels contractes menors.

  • La competència com a òrgan de contractació respecte als contractes privats, excepte contractes menors, l'adjudicació de concessions i autoritzacions sobre els béns de la corporació i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu valor no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de 3 milions d'euros, així com l'alienació del patrimoni quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats.

  • L'aprovació d'instruments de col·laboració amb altres administracions o entitats cíviques, sempre i que no siguin competència del Ple.

  • La concessió de prestacions socials.

  • L'aprovació del Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament de Felanitx, així com el seguiment del mateix; l'aprovació de les bases que regularan l'atorgament de subvencions de lliure concurrència per part de la Corporació a persones físiques o jurídiques per la realització d'activitats d'interès públic o social, així com l'aprovació de les corresponents convocatòries, l'atorgament de les mateixes, prèvia formulació de proposta per la comissió corresponent si escau, i l'aprovació dels justificants i pagament de les subvencions concedides; i l'aprovació dels convenis reguladors de les subvencions nominatives previstes en les bases d'execució del pressupost, així com l'aprovació dels justificants presentats per les entitats beneficiàries i pagament de les subvencions concedides.

  • Autorització i disposició de despeses, reconeixement d'obligacions i ordenació de pagaments en l'exercici de les competències delegades.

  • La resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats per la Junta de Govern Local en l'exercici de les competències delegades.

Quart. Delegar a favor dels regidors que a continuació es detallen, les següents competències:

Sr. Jaume Monserrat Vaquer: desenvolupament urbà, obra pública, habitatge, planejament, gestió, execució i disciplina urbanística, catàleg de camins, activitats, parcs i jardins, ciutat saludable, platges, cementeri.

Sr. Toni Peña Albons: recursos humans, oficina d'atenció a la ciutadania, govern participatiu, projectes europeus, innovació i noves tecnologies, treball, hisenda, contractació, turisme.

Sr. Sebastià Adrover Palmer: Seguretat ciutadana, Policia, protecció civil, regidoria de s'Horta.

Sr. Bartomeu Nadal Nicolau: brigada municipal, camins, espais públics, edificis municipals, enllumenat, agricultura, dinamització de nuclis rurals, circulació, mobilitat.

Sr. Enrique Garzón Jiménez: esports, instal·lacions esportives, aigua, clavegueram.

Sra. Marta Cano Roig: festes, cultura, tradicions, patrimoni, biblioteques, arxiu, igualtat (àrea de la dona, mediació cultural, gènere i orientació sexual).

Sra. Marina Obrador Obrador: educació en valors i joves promeses, política lingüística, conservatori, àrea social (infància, adolescència, gent gran), joventut, qualitat de vida i família.

Sr. Rafel Rubio Ferrer: comerç i emprenedoria, indústria, fires i mercats, mercat municipal.

Sra. Melania Mesquida Tran: benestar animal, regidoria de Portocolom.

Cinquè. Fixar la realització de les sessions ordinàries de la JGL els dimarts a les 12:00 hores . Quan el dia que pertoqui realitzar sessió sigui inhàbil, la Junta es reunirà el primer dia hàbil posterior, a la mateixa hora.

Sisè. Les resolucions de batlia enumerades als antecedents de fet es mantenen en vigor en tot el que no es contradigui amb la present resolució.

Setè. De la present resolució se'n donarà compte al Ple en la primera sessió que es realitzi. També es notificarà personalment els designats, i es farà pública en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des de demà mateix, d'acord amb el que estableix l'art. 44.2 del ROF.

La batlessa, Catalina Soler Torres. D'acord amb la funció de fe pública prevista a l'art.3.2.h) del RD 128/2018, faig anotar dins l'expedient 1986/2023, la present Resolució. El secretari, Joan Garcia Cortès. Felanitx, 20 de juny de 2023.»

 

Felanitx, document signat electrònicament (21 de juny de 2023)

La batlessa Catalina Soler Torres