Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

EMPRESA MUNICIPAL DE TRANSPORTS URBANS DE PALMA, SA

Núm. 409868
Procés de consolidació mediant concurs oposició per al personal de Grup 3 (2/2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma SA, en la sessió de dia 26 de maig de 2023 va aprovar les bases que s'adjunten, que regiran el procés de consolidació mediant concurs oposició per al personal de Grup professional 3: Encarregat de departament de RRHH.

1. Objecte

Aquest document té per objecte establir una convocatòria mitjançant concurs oposició, per a la cobertura d'1 plaça de personal fix del grup professional 3: Encarregat de departament a RRHH.

Com a conseqüència del present procés de selecció, els i les aspirants que integraran les llistes, un cop finalitzat el procés, aniran cobrint les places ofertes seguint l'ordre de prelació establert a les referides llistes.

Tot això en compliment de la normativa vigent següent:

1. Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors i actualitzacions posteriors, especialment els art. 8, 12 i 15.

2. Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, especialment els art. 91 i 103.

3. Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, art. 1.3., 2, 7, 11, 13 i del 55 al 61.

4. Reglament orgànic del govern i l'administració de l'Ajuntament de Palma (BOIB nº 120, d'11 de setembre de 2004).

5. Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures de modernització del govern local, amb les actualitzacions vigents.

6. Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma vigent actualment. Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 153 de 09/11/2019.

7. Llei 4/2011, de 31 de març, de la bona administració i del bon govern de les Illes Balears.

8. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

9. Llei 40/2015, d'1 de octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic, art. 55.3, 104 i 106.

Aquest document inclou tot el procés de contractació de personal de l'EMT-Palma i, en concret, els següents apartats:

1.1. Memòria justificativa de la necessitat de contractació.

1.2. Justificació d'existència de fons (anual i plurianual).

1.3. Procediment de selecció.

1.4. Autorització de l'inici del procediment.

1.5. Bases i aprovació de la convocatòria

 

1.1.- Memòria justificativa de la necessitat

Categoria professional: Encarregat de departament a RRHH.

Grup professional: Grup 3: Encarregat de departament a RRHH i amb les funcions pròpies el seu grup professional en funció de les necessitats organitzatives de l'empresa i la mobilitat funcional establerta en la normativa laboral.

Nombre de vacants a cobrir: 1 plaça.

Condicions econòmiques: les recollides per al nivell salarial del grup 3, del Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma vigent en cada moment.

Horari de treball: l'horari de treball és l'establert en el Conveni Col·lectiu de l'empresa vigent en cada moment.

Centre de treball: actualment situat a la carretera del Coll d'en Rabassa, a Son Ferriol, Polígon de Sant Mateu (CP-07007) Palma, o a qualsevol altra que es pugui establir.

Descripció de la necessitat: la contractació d'un Encarregat de departament a RRHH està motivada per la necessitat de realitzar el seguiment del pla d'igualtat de l'Empresa i del registre retributiu, la de gestió de la bonificació de la formació programada, la de tramitar documentació que requereixen els expedients previs als litigis, la de realització de control i resposta de reclamacions i expedients donant suport a l'àrea d'atenció a l'Empleat i RRHH.

1.2.- Justificació de la existència de fons

No es produeix variació substancial en la massa salarial pressupostada i aprovada per a l'EMT-Palma per a l'exercici 2023.

1.3.- Procediment de selecció

El sistema selectiu del procés serà el de concurs oposició, sent la fase d'oposició d'un 60% i la fase de concurs d'un 40%.

 El procediment de selecció s'efectuarà d'acord als principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, així com els de publicitat, transparència, imparcialitat, professionalitat, independència, discrecionalitat tècnica, adequació i agilitat.

Els factors a valorar seran l'aptitud, actitud i coneixements pràctics del lloc a cobrir.

Les proves o exàmens a realitzar s'efectuaran per sorteig, entre aquells temes que presenti l'empresa, que no podran ser inferior a tres per a cada convocatòria.

Es desenvoluparan procediments específics per detectar i sancionar els intents de les persones aspirants de falsejar els mèrits al·legats i s'assegurarà la transparència.

1.4.- Autorització de l'inicio del procediment

L'aprovació del present document per part del Consell d'Administració, previ compliment del Codi de bon Govern de l'Ajuntament de Palma de data 28/02/2013, i aprovat pel Consell d'Administració en data 26 de maig de 2023, suposa l'autorització de tot el contingut del mateix.

1.5.- Bases de la convocatòria

1.5.1.- Requisits

Els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir permís de residència o permís de treball en vigor en el moment de la incorporació a l'empresa.

b) Tenir 18 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) No patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions del treball a desenvolupar. Així mateix, un cop finalitzat el procés de selecció i abans de la incorporació al lloc de treball, s'haurà de passar satisfactòriament un reconeixement mèdic a càrrec del Servei de Prevenció de l'Empresa, amb la qualificació d'APTE. La no superació del mateix suposarà la impossibilitat d' incorporació i l'exclusió de la llista, atès el caràcter eliminatori d'aquest requisit.

d) No haver estat separades, mitjançant procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

e) Estar en possessió del Títol de Graduat o Llicenciat en Dret.

f) Estar en possessió d'un Títol de Màster Universitari en gestió de Recursos Humans.

g) Estar en possessió del certificat B1 de la llengua catalana.

h) Experiència en gestió de seu electrònica.

i) Per als aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola, i del seu origen no es desprengui el coneixement de l'idioma espanyol, s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes, o mitjançant l' acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d' expressió oral i escrita en aquesta llengua.

Les persones aspirants hauran de reunir els requisits abans indicats dins del termini de presentació de sol·licituds, i no haver perdut cap dels requisits en el moment de la contractació.

En qualsevol moment que l'EMT-Palma, esbrini o constati de forma fefaent la manca dels requisits o la falsedat de la documentació o declaració presentada, l'aspirant serà exclòs immediatament del procés, i en cas d'estar contractat serà acomiadat disciplinàriament sense perjudici de la responsabilitat que hagi incorregut per falsedat, reservant-se l'EMT-Palma, les accions legals pertinents.

1.5.2.- Presentació de sol·licituds i documentació

El termini de presentació de sol·licituds i els documents és de quinze dies hàbils, comptats a partir de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Sobre la base de l'estipulat en la llei 39/2015, la presentació de la sol·licitud i els documents es podran presentar tant de forma presencial com de forma electrònica, en el tràmit habilitat a l'efecte en la seu electrònica de l'EMT-Palma. La presentació electrònica requereix identificació digital amb certificat electrònic.

En cas de fer-ho presencialment, l'imprès de sol·licitud es podrà descarregar de la pàgina web de l'EMT-Palma, realitzant-se el lliurament a les oficines a la carretera del Coll d'en Rabassa, a Son Ferriol, polígon de Sant Mateu (CP-07007) de Palma, de 09:00 a 14:00 hores, de dilluns a divendres.

En cas de fer-ho de forma electrònica, es podrà presentar la sol·licitud i els documents a través de la Seu Electrònica de l'EMT-Palma de dilluns a diumenge a qualsevol hora del dia, sempre que comprengui el termini del lliurament d'aquests documents. La sol·licitud està inclosa en el procés de registre, per la qual cosa no és necessari aportar el document.

Els interessats podran cridar al nº 97121444 extensió 7107 en cas de dubte respecte al funcionament de la Seu Electrònica, en el qual s'habilita un servei d'atenció telefònica de 9:00h a 13:00h de dilluns a divendres per a resoldre qualsevol dubte respecte al registre virtual.

Documents que han de presentar necessàriament amb la sol·licitud:

-Fotocòpia del DNI o NIE en vigor.

-Fotocòpia del Títol de Graduat o Llicenciat en Dret.

-Fotocòpia del Màster Universitari de gestió en Recursos Humans

-Certificat acreditatiu del nivell B1 de català, o un de superior.

-Certificat acreditatiu d'experiència en seu electrònica.

-Curriculum vitae actualitzat a la data de convocatòria.

-Informe de vida laboral emès per la Seguretat Social actualitzat a la data de convocatòria.

Altres documents que es podran presentar amb la sol·licitud:

-Certificat específic d'empresa o contracte que acrediti l'experiència requerida a departaments de RRHH.

-Certificat específic d'empresa o contracte que acrediti l'experiència similar a la requerida.

-Certificat acreditatiu de nivell B2 de català, o un de superior.

-Certificat acreditatiu de nivell B2 de llengua anglesa o un de superior.

-Document acreditatiu de la realització de curs de registre salarial.

-Document acreditatiu de la realització de curs de gestió de la bonificació de formació programada.

En cas de falsedat coneguda després de l'aportació de la documentació, aquesta serà causa d'exclusió de les proves o d'acomiadament si s'ha produït la contractació, a més de les possibles mesures legals que pugui emprendre l'empresa.

La presentació de la sol·licitud i els documents tan sols es podran lliurar sota una de les dues modalitats anteriorment esmentades, sent ambdues mútuament excloents.

En base a la Llei 39/2015, els interessats hauran d'aportar al procediment les dades i documents exigits en aquestes bases, fent-se responsables de la veracitat dels documents que presentin.

En el termini màxim de dos mesos, comptats des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà la llista provisional de persones admeses i excloses en el procés selectiu, que es publicarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'EMT-Palma

(https://emtpalma.eadministracio.cat), apartat ocupació pública.

Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de 3 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, per al·legar el que correspongui.

Finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el tribunal qualificador publicarà la llista definitiva de persones admeses i excloses en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'EMT-Palma (https://emtpalma.eadministracio.cat), apartat ocupació pública.

L'admissió de la sol·licitud, comporta la plena acceptació per les persones sol·licitants d'aquestes Bases, amb expressa autorització per al tractament automatitzat de les seves dades als arxius de l'empresa i la publicació de resultats en els mitjans que l'empresa consideri, segons l'establert per la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals.

1.5.3.- Barem de punts.

La fase d'oposició (60 punts sobre 100)

Consta d'un sol exercici, amb caràcter eliminatori, amb una prova tipus test del temari referit a l'Annex II.

La prova serà tipus test, estarà composta per 30 preguntes més 3 de reserva, amb un temps per desenvolupar aquest exercici de 60 minuts.

Les preguntes estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes. Cada pregunta tindrà tres possibles respostes, i només una serà correcta. Les respostes correctes es puntuaran amb 2 punts, les respostes errònies restaran 0,666 (una tercera part) i les preguntes no contestades no seran valorades. La puntuació màxima d' aquesta prova és de 60 punts i per superar-la caldrà obtenir com a mínim 40 punts en total.

Es publicarà el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'EMT-Palma (https://emtpalma.eadministracio.cat), apartat ocupació pública, la llista provisional de la valoració d'aquest apartat. En el mateix acte s'obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes i diumenges exclosos) per presentar al·legacions.

Finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les al·legacions, el tribunal qualificador publicarà la llista definitiva dels resultats de la prova en la seu electrònica de l'EMT-Palma (https://emtpalma.eadministracio.cat), apartat ocupació pública.

La fase de concurs (40 punts sobre 100)

S'estableix un barem de mèrits estructurat en els blocs que s'indiquen a continuació, amb un màxim de 40 punts:

  • Mèrits acadèmics (màxim de 20 punts):

-Per títol de nivell B2 de llengua catalana, o un de superior: 5 punts (només es puntuarà la titulació superior).

-Per títol de nivell B2 de llengua anglesa o un de superior: 5 punts (només es puntuarà la titulació superior).

-Per formació/curs de registre salarial: 5 punts.

-Per formació/curs de gestió de la bonificació de formació programada: 5 punts.

  • Mèrits de perfil (màxim 20 punts).

- Es valorarà l'experiència professional realitzant treballs propis de la plaça oferta al departament de RRHH, acreditada mitjançant certificat d'empresa, còpia de contracte laboral o qualsevol altre document que ho constati, a raó de 0.8 punts per mes.

- Es valorarà l'experiència professional en un lloc de treball amb funcions similars a la plaça oferta, acreditada mitjançant certificat d'empresa, còpia de contracte laboral o qualsevol altre document que ho constati 0,4 punts per mes.

Els mèrits es valoraran amb referència a la data d'acabat del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.

Es publicarà el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'EMT-Palma (https://emtpalma.eadministracio.cat), apartat ocupació pública, la llista provisional de la valoració d'aquest apartat. En el mateix acte s'obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes i diumenges exclosos) per presentar al·legacions.

Finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les al·legacions, el tribunal qualificador publicarà la llista definitiva dels resultats de la valoració dels mèrits en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'EMT-Palma

(https://emtpalma.eadministracio.cat), apartat ocupació pública.

En el cas que el Tribunal qualificador comprovi l' existència de frau un cop publicades les llistes definitives, aquest frau determina l' exclusió del procés i la consideració de no haver participat, a més de les actuacions legals que en derivin.

Criteris de desempat

En cas d'empat, aquest s'ha de resoldre atenent els criteris següents:

1. La major puntuació obtinguda en l'exercici de la fase d'oposició.

2. La major puntuació obtinguda en els mèrits.

3. La major experiència laboral a la categoria oferta.

4. Les persones víctimes de violència de gènere.

5. La persona de més edat.

6. Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig.

 1.5.4.- Ordre d'incorporació i crida

Un cop finalitzat el procés de selecció, les persones integrants de les llistes seran cridades per a l'adjudicació de la plaça, seguint l'ordre de preferència resultat de les llistes definitives, realitzant-se la crida a les persones que tinguin l' ordre d' incorporació més alt.

La crida es realitzarà per qualsevol mitjà que consideri l'EMT-Palma, podent fer-se telefònicament o en el seu defecte mitjançant qualsevol mitjà acreditable en dret.

Les persones integrants de la llista hauran de tindre a la disposició de l'EMT-Palma com a dades de contacte:

- un telèfon fix o mòbil

-  una adreça de correu electrònic

- una adreça postal

Les persones integrants de la llista hauran de mantenir permanentment actualitzades aquestes dades davant l'EMT-Palma, comunicant tots els canvis que es produeixin en els mateixos.

En haver-se produït la crida dues vegades consecutives sense resposta per la seva part, o una resposta negativa no justificada, serà exclosa de la llista de forma definitiva. El termini de resposta per part de la persona que s'hagi cridat, serà de 3 dies hàbils des de l'endemà de la data de comunicació.

S'entendrà que s'ha produït la renúncia injustificada a la contractació, la incompareixença de personal aspirant dins del termini comunicat per l'empresa per a la formalització del contracte, o la renúncia expressa a la contractació.

Es consideren causes justificades de rebuig del contracte per part de la persona aspirant, les següents:

- Malaltia acreditada mitjançant el corresponent certificat mèdic.

- Període d'embaràs, maternitat o situacions assimilades.

- A petició de l'interessat, qualsevol altra que de forma excepcional l'EMT-Palma estimi oportuna, de forma motivada.

En aquests casos, els i les aspirants conservaran el seu lloc en les llistes i podran ser citats novament quan deixen de concórrer les causes de rebuig, sempre que hagen comunicat a l'EMT-Palma la seua disponibilitat.

 

ANNEX I

Composició del Tribunal i terminis del procés.

 Composició del Tribunal:

- Dos membres designats per l'EMT-Palma.

- Dos membres designats pel Comitè d'Empresa de l'EMT-Palma.

- Un professional amb coneixements sobre la valoració dels mèrits, designat per l'EMT-Palma.

Per a la valoració dels mèrits en què resulti necessari, el Tribunal podrà disposar de la incorporació d'assessors o assessores especialistes, els quals es limitaran a prestar l'esmentada col·laboració en les seves especialitats tècniques i tindran veu però no vot.

Aquest procés de selecció finalitzarà abans del 31 de desembre de 2024.

Per tal de complir el requisit de publicitat, les bases del procés de selecció es publicaran al BOIB. Els diferents terminis, els resultats provisionals i definitius i les notícies o incidències relacionades amb el procés selectiu es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'EMT-Palma (https://emtpalma.eadministracio.cat), apartat ocupació pública.

 

 

ANNEX II Temari

1. Reglament del servei de Transports Col·lectius Urbans de Palma.

2. Protocol del conductor i codi de conducta de l'EMT-Palma.

3. Conveni Col·lectiu de l'EMT-Palma en vigor.

4. Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.

5. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de Riscos Laborals.

6. Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

7. Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

8. Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

9. Llei 9/2017 de 8 de novembre de contractes del sector públic.

 

Palma, 21 de juny de 2023

El director-gerent Mateu Marcús Fiol