Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 408254
Delegació d’atribucions de batlia a la junta de govern local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. núm. 680/2023)

Resolució de batlia

1. Fets

D'acord amb allò establert a l'article 23 de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per resolució de 19 de juny he nomenat els membres de la junta de govern local.

2. Fonaments de dret

Articles 21,3 i 23,2,b de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i article 43,2 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sobre la delegació de les atribucions de la batlia.

3. Resolució

Delego a la junta de govern local,

a) Àmbit dels assumptes als quals es refereix la delegació:

1. Aprovació de factures i certificacions d'obres, (article 21,1,f de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, art. 185 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i base núm. 20 d'execució del pressupost general).

2. Aprovar les bases de les proves per a selecció del personal funcionari de carrera o del personal laboral fix, (article 21,1,g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril).

3. Aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització, (article 21,1,j de la Llei 7/1985, de 2 d'abril).

4. Les competències com a òrgan de contractació respecte els contractes administratius quan el seu valor estimat no superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, els 6.000.000 d'euros, inclosos els de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada, (apartat 1 de la disposició addicional segona de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic). S'exceptuen d'aquesta delegació:

Els contractes d'obres, subministraments i serveis amb un valor estimat igual o inferior a 6.000 euros.

L'inici dels expedients de contractació.

En els contractes d'obres, l'aprovació del pla de seguretat i salut i, si pertoca, el programa de treball.

En els contractes d'obres, el nomenament del personal tècnic director de les obres i del personal coordinador en matèria de seguretat i salut.

La contractació d'emergència.

5. La celebració de contractes privats i l'adjudicació de concessions sobre els béns municipals i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial qual el seu pressupost base de licitació no superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de 3.000.000 d'euros, així com l'alienació del patrimoni, quan el seu valor no superi ni el percentatge ni la quantia indicats (apartat 9 de la disposició addicional segona de la Llei 9/2017, de 8 de novembre). S'exceptua d'aquesta delegació l'inici dels respectius expedients.

6. L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin prevists en el pressupost, (art. 21,1,o de la Llei 7/1985, de 2 d'abril).

7. L'atorgament de les llicències urbanístiques d'obres de construcció i d'edificació sempre que els sigui exigible un projecte tècnic d'acord amb la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació, i de les llicències de legalització, (art. 21,1,q de la Llei 7/1985, de 2 d'abril); no s'inclou l'atorgament de llicències de modificacions durant l'execució de les obres.

b) Facultats que es deleguen:

Adopció d'acords, tot incloent la resolució dels recursos administratius que puguin interposar-se.

c) Condicions específiques d'exercici:

No se n'imposen.

En tot allò no previst en aquesta resolució, s'estarà al règim general establert a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals i Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

D'aquesta delegació, que produirà efectes a partir de demà, se'n donarà compte al ple de l'ajuntament en la primera sessió que celebri, serà notificada als membres de la junta de govern local i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Cosa que es fa pública per a general coneixement.

Recursos

Contra aquesta resolució, que és definitiva en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució.

b) El recurs de reposició potestatiu davant la batlia, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma.

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

 

Alaró, 20 de juny de 2023

El batle Llorenç Perelló Rosselló