Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Núm. 408062
Convocatòria per a la concessió d’ajudes per a infants nascuts el 2020 empadronats a Santanyí i matriculats a escoletes o guarderies del municipi durant el curs 22/23
BDNS: 698654
Per resolució de la batlia de l'Ajuntament de Santanyí de data 25 de maig de 2023, s'ha aprovat la convocatòria per a la concessió d'ajudes per a infants nascuts el 2020 empadronats a Santanyí i matriculats a escoletes o guarderies del municipi durant el curs 22/23
1. OBJECTE I FINALITAT
L'Ajuntament de Santanyí, en el marc del seu propòsit de millorar la conciliació de vida laboral i familiar entre els residents al municipi i el finançament de la prestació del servei d'escoletes i guarderies dels infants, promou diferents iniciatives com la de facilitar, amb ajudes econòmiques, l'accés a l'escolarització dels infants de tercer cicle d'educació infantil o nascuts el 2020, que no siguin beneficiaris de les ajudes establertes pel Decret llei 8/2022, de 16 d'agost, de mesures urgents per garantir la gratuïtat de l'educació dels infants matriculats al tercer nivell d'educació infantil als centres de la xarxa pública d'escoles infantils i de la seva xarxa complementària a partir del mes de setembre de 2022, publicat en el BOIB núm. 109, de 18 d'agost de 2022.
L'escolarització no obligatòria té un cost econòmic a vegades mal d'assumir per les famílies. Per aquest motiu, al Pla Estratègic de Subvencions per a aquest any es va preveure una convocatòria de subvencions que ara es concreta en una ajuda per a les famílies amb la finalitat de facilitar l'accés a escoletes i guarderies per als infants que compleixin amb els requisits del punt 3.
Així mateix, el Ple de l'Ajuntament de Santanyí, en sessió ordinària de 24 d'agost de 2022, va adoptar, entre altres, l'acord de suspendre el cobrament de les quotes del servei d'escolaritat dels alumnes matriculats al tercer nivell d'educació infantil a les escoletes municipals integrants de la xarxa pública d'escoles infantils de les Illes Balears durant la vigència del conveni específic de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i l'Ajuntament de Santanyí per establir la gratuïtat del servei educatiu de tercer d'educació infantil del primer cicle d'educació infantil. I ara, amb aquesta convocatòria, es pretén beneficiar els infants que cursin tercer curs del primer cicle d'educació infantil o en tot cas nascuts durant el 2020 i empadronats al municipi de Santanyí que assisteixin a guarderies i centres educatius d'aquest municipi en tant que no formin part de la xarxa pública ni de la seva xarxa complementària.
2. DOTACIÓ ECONÒMICA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI
Durant l'exercici pressupostari 2023, es destina la quantitat de 75.000,00 € a les ajudes objecte de la present convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 12-32601-4790201.
3. BENEFICIARIS
Els beneficiaris d'aquestes ajudes són les unitats familiars que tenen infants:
4. IMPORT DE L'AJUDA
Cada beneficiari que compleixi amb els requisits anteriorment relacionats al punt 3 podrà rebre una ajuda màxima de 150,00 euros mensuals a partir del mes de setembre de 2022 i fins el mes de juny de 2023. En cas que els usuaris del servei realitzin un horari inferior, bé per pròpia voluntat o bé per l'oferta del centre o la guarderia, l'import màxim mensual es reduiria proporcionalment a les hores de servei utilitzat. En tot cas, l'ajuda màxima per usuari del curs 2022-2023 que compleixi amb els requisits del punt 3 serà de 1.500,00 euros i mai podrà ser superior a la despesa efectivament realitzada.
5. CONDICIONS GENERALS DELS SOL·LICITANTS
Les persones sol·licitants hauran d'acreditar:
1. Ser pare, mare o tutor legal de l'infant que compleix amb els requisits prevists al punt 3 d'aquesta convocatòria. Aquest fet s'acreditarà amb el llibre de família o amb el corresponent document probatori.
2. Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, incloses les municipals, i amb la Seguretat Social. Serà suficient la declaració responsable prevista a l'annex 2 per acreditar estar al corrent amb Agència Estatal de l'Administració Tributària i la Seguretat Social. Pel que fa l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries municipals, s'entén que la presentació de la sol·licitud de la subvenció implica l'autorització del sol·licitant per a que l'òrgan atorgant obtingui de forma directa l'acreditació del compliment d'aquestes obligacions, excepte que expressament es manifesti el contrari.
3. No trobar-se incurs en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en l'apartat 3 de l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinària de 27 de desembre de 2022, i en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La declaració responsable prevista a l'annex 2 servirà per acreditar aquestes circumstancies.
4. Pagament efectiu de les quotes mensuals, que s'haurà d'acreditar.
6. RÈGIM DE LES AJUDES
1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència no competitiva. Només podran obtenir subvenció aquells sol·licitants que, reunint els requisits exigits, compleixin les condicions assenyalades al punt 3.
2. S'estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit i resolutoris o definitius del present procediment el lloc web de l'Ajuntament de Santanyí.
3. En cas que el total d'ajudes que s'hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
4. Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada, sempre que l'import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat. Serà obligació dels beneficiaris de les ajudes informar de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció.
7. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ
1. El termini per presentar les sol·licituds és entre l'1 i el 31 de juliol d'enguany.
2. D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones físiques podran escollir entre presentar les seves sol·licituds a través de mitjans electrònics o no. També ho podran fer en qualsevol de les formes establertes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Les sol·licituds, en model normalitzat (Annex I), han d'anar acompanyades de la documentació següent:
a. Còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu de la persona sol·licitant.
b. Còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu del menor, si en té, per al qual es sol·licita l'ajuda.
c. Còpia del llibre de família o document que acrediti la relació de parentesc o de tutoria entre la persona que subscriu la petició i el menor.
d. Declaració responsable que el menor per al qual es sol·licita l'ajuda està empadronat en el municipi de Santanyí en data 1 de setembre de 2022 (annex 2). Així mateix, la presentació de la sol·licitud implica l'autorització per fer les comprovacions necessàries.
e. Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual es sol·licita l'ajuda, de trobar-se al corrent de les obligacions amb Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Seguretat Social i autorització per sol·licitar d'ofici el certificat d'estar al corrent d'obligacions tributàries municipals (annex 2).
f. Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual es sol·licita l'ajuda, de no trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de complir les obligacions en matèria de reintegrament de subvencions i l'apartat 3 de l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinària de 27 de desembre de 2022 (annex 2).
g. Certificat de titularitat bancària o qualsevol altre document que pugui acreditar-la.
h. Declaració de les subvencions rebudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex 3).
i. Certificat signat per persona titular o responsable del centre escolar de primer cicle d'educació infantil o guarderia en què estigui matriculat l'alumne/a, que acrediti el curs que fa l'alumne/a dins el període escolar 2022-2023 o el grup al que pertany, la data de matriculació, l'horari i el total de mesos d'assistència centre o guarderia.
j. Factura original justificativa del total abonat per les famílies (no s'hi inclou la matrícula), amb acreditació del pagament segons el punt 10. La factura, atès que l'alumnat és menor d'edat, podrà anar a nom del pare, mare o tutor/a legal o a nom de l'alumne/a. En el cas de centres de titularitat pública municipal, la factura es podrà substituir per comprovant del pagament de la taxa o preu públic i es podran fer les comprovacions d'ofici necessàries.
Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.
8. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ: INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ
1. El procediment de concessió de la subvenció objecte de la present convocatòria s'iniciarà d'ofici, per resolució de Batlia que aprovarà la convocatòria que després es publicarà en el BOIB.
2. La persona titular de la regidoria d'Escoletes o a qui correspongui per raó de la matèria és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'aquesta convocatòria i instruir el procediment, si bé la competència per resoldre'l i concedir les subvencions correspon a la Batlia.
3. L'òrgan instructor, assistit pels serveis tècnics d'aquest Ajuntament, haurà de determinar si les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta convocatòria, en cas contrari, requerirà als sol·licitants perquè en el termini de 10 dies hàbils presentin la documentació o els aclariments requerits, amb indicació que si no ho fa se'ls tendrà per desistits de la seva sol·licitud en els termes que preveu l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Posteriorment, emetrà una proposta de resolució, la qual s'ha de publicar en la pàgina web, per tal que els interessats, en el termini màxim de 10 dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. S'entendrà que les persones que no presenten al·legacions accepten la subvenció en els termes de la proposta de resolució.
4. La proposta de resolució que ha esdevingut definitiva o la resolució expressa de la Batlia, si resulta necessària atesa la presentació d'al·legacions a la proposta, finalitzen el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta segona també es publicarà en la pàgina web de l'Ajuntament. Aquesta publicació tendrà els mateixos efectes que una notificació.
5. Les resolucions de batlia que concedeixen o deneguen l'ajuda sol·licitada posen fi a la via administrativa.
9. TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ
1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment és el 30 de novembre de 2023. La publicació, atès que es tracta d'un procediment en concurrència, tendrà els mateixos efectes que una notificació, d'acord amb el previst a l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques.
2. El venciment del termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció.
10. FACTURA JUSTIFICATIVA
1. S'haurà d'acreditar el pagament de la factura justificativa de l'activitat subvencionada.
2. El pagament de la factura s'acreditarà de la següent manera:
a. Pagament en efectiu: factura firmada i segellada pel proveïdor del servei, en la qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic», «pagat en metàl·lic», «pagat» o similar.
b. Pagament mitjançant targeta de crèdit:
- Resguard del pagament amb targeta en el qual figurin dades identificatives del beneficiari de la subvenció.
- Extracte del compte a nom del beneficiari de la subvenció en què figuri el càrrec de pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què, com a mínim, consti el titular i el número de compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i la data de l'operació.
c. Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:
- Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament.
- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència.
d. Pagament mitjançant xec nominatiu:
- Còpia del xec nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.
- Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.
e. Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
- Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil.
- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil.
- Còpia del pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament del lliurat.
f. Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Notificació bancària del càrrec.
- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i la data de l'operació.
11. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT
Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d'acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions i als articles 24 i 25 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, així com en el cas d'incompliment d'alguna de les obligacions previstes en aquesta convocatòria i el resta de normativa aplicable.
En aquests casos, la persona beneficiària vendrà obligada al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent.
12. INFRACCIONS I SANCIONS
L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d'aplicació, dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Capítol V de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.
13. NORMATIVA APLICABLE
En tot allò no previst en aquesta convocatòria, seran d'aplicació les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, aprovades per acord de Ple ordinari de data 27 de desembre de 2022, la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol de 2006, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Document signat electrònicament al marge (Santanyí, 19 de juny de 2023)
La batlessa Maria C. Pons Monserrat
ANNEX 1 Sol·licitud per a la concessió d'ajudes per a infants de nascuts el 2020 empadronats a Santanyí i matriculats a escoletes o guarderies del municipi durant el curs 22/23
1. DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT
Nom i llinatges: ________________________________________________________
DNI: ___________________________ Telèfon: ______________________________
Domicili: _____________________________________________________________
Localitat: _________________________________________ CP: _________________
Correu electrònic: ______________________________________________________
Dades bancàries: _______________________________________________________
2. DADES DEL FILL/A O TUTELAT/DA
Nom i llinatges:________________________________________________________
DNI: ___________________________ Parentiu amb el sol·licitant:______________
Domicili: _____________________________________________________________
Localitat: _________________________________________ CP:_________________
EXPÒS:
Que complesc amb els requisits per ser beneficiari de la Convocatòria per a la concessió d'ajudes per a infants nascuts el 2020 empadronats a Santanyí i matriculats a escoletes o guarderies del municipi durant el curs 22/23, publicada al BOIB núm. ___________, de data __________________________.
SOL·LICIT:
Una ajuda econòmica per la quantitat de ____________________euros o la que em correspongui en aplicació de les prescripcions de la convocatòria.
Santanyí,________________________ de 2023
Firma del sol·licitant
BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
DOCUMENTACIÓ ADJUNTADA
□ Còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu de la persona sol·licitant.
□ Còpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu del menor per al qual es sol·licita l'ajuda.
□ Còpia del llibre de família o document que acrediti la relació de parentesc o de tutoria entre la persona que subscriu la petició i el menor.
□ Declaració responsable que el menor per al qual es sol·licita l'ajuda està empadronat amb anterioritat a l'1 de setembre de 2022 en el municipi de Santanyí (annex 2).
□ Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual es sol·licita l'ajuda, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, i autorització a l'Ajuntament per sol·licitar d'ofici el certificat d'estar al corrent amb les obligacions tributàries municipals (annex 2).
□ Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual es sol·licita l'ajuda, de no trobar-se incurs en cap de les causes d'incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i de complir les obligacions en matèria de reintegrament de subvencions i l'apartat 3 de l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinària de 27 de desembre de 2022.
□ Certificat de titularitat bancària o document similar.
□ Declaració de les subvencions rebudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtenguin en el futur (annex 3).
□ Certificat del centre escolar de primer cicle d'educació infantil o guarderia en què estigui matriculat l'alumne/a, que acrediti el curs que fa l'alumne/a dins el període escolar 2022-2023, la data de matriculació, l'horari i el total de mesos que fa que està escolaritzat al centre.
□ Factura original justificativa del total abonat per la família (no s'hi inclou la matrícula), amb acreditació del pagament segons la base 10. La factura, atès que l'alumnat és menor d'edat, podrà anar a nom del pare, mare o tutor/a legal o a nom de l'alumne/a. En el cas de centres de titularitat pública municipal, la factura es podrà substituir per comprovant del pagament de la taxa o preu públic i es podran fer les comprovacions d'ofici necessàries.
Informació sobre el tractament de dades personals
Conforme al Reglament 2016/679 General de Protecció de Dades i LO 3/2018, de 5 de desembre (LOPDGDD) informem al sol·licitant que tractarem les dades personals facilitades en els termes que s'exposen a continuació:
Responsable: Ajuntament de Santanyí- Plaça Major, 12 – 07650 Santanyí (Illes Balears)
Delegat de Protecció de Dades:dpo@ajsantanyi.net
Finalitat: Gestionar les peticions i sol·licituds.
Legitimació: El compliment d'una obligació legal i l'exercici de poders públics conferits al Responsable.
Conservació:Les dades seran conservades durant el termini estrictament necessari per complir amb la finalitat mencionada, respectant en tot cas el que determini la normativa d'arxiu aplicable.
Destinataris: El Responsable podrà comunicar a les empreses que prestin serveis relacionats, així com a autoritats competents en la matèria.
Drets: Les persones sol·licitants poden revocar el consentiment (si aquesta és la legitimació), exercir els drets d'accés, rectificació, limitació, supressió, oposició o portabilitat, adreçant-se per escrit al registre de l'Ajuntament o al Delegat de Protecció de Dades dpo@ajsantanyi.net. Cal adjuntar-hi una fotocòpia del DNI o signar el correu electrònic amb una signatura electrònica reconeguda.
Reclamació: Pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
ANNEX 2 CONJUNT DE DECLARACIONS RESPONSABLES
Nom i Llinatges: ____________________________________ DNI/CIF:___________
Carrer o plaça:______________________________Núm: __________Pis:_________
Localitat i CP:_________________________________________________________
Telèfon: _______________ Correu electrònic:________________________________
Com a pare/mare/tutor de ________________________________________________
DECLAR sota la meva responsabilitat:
- que la persona menor d'edat ______________________________________________, que legalment represent, està empadronada al municipi de Santanyí amb anterioritat a l'1 de setembre de 2022 i matriculada a una escoleta o guarderia del terme municipal de Santanyí a data 1 de setembre de 2022.
- que no incorr en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003 General de Subvencions, ni l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinària de 27 de desembre de 2022.
- que estic al corrent del compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i no som deutor per reintegrament de cap subvenció.
Així mateix, AUTORITZ a l'Ajuntament de Santanyí per obtenir d'ofici les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries municipals, en el procediment d'atorgament d'ajudes per a escoletes i guarderies i a comprovar les dades de l'empadronament de l'infant.
Santanyí, _________________________de 2023
(Firma sol·licitant)
ANNEX 3 DECLARACIÓ DE SUBVENCIONS SOL·LICITADES O ATORGADES PER QUALSEVOL ADMINISTRACIÓ O ENTITAT PÚBLICA O PRIVADA
Nom i Llinatges: ____________________________________ DNI/CIF:___________
Carrer o plaça:______________________________Núm: __________Pis:_________
Localitat i CP:_________________________________________________________
Telèfon: _______________ Correu electrònic:________________________________
Com a pare/mare/tutor de ________________________________________________
DECLAR:
Que no he sol·licitat ni rebut cap subvenció o ajuda per a l'escolarització de ________________________________________________ per al curs 2022-2023.
Que he sol·licitat i/o rebut les subvencions i ajudes que s'indique
Entitat a la qual es va sol·licitar: ______________________________________
Finalitat per a la qual es va sol·licitar: __________________________________
Import sol·licitat o rebut: ____________________________________________
I perquè així consti i tengui els efectes oportuns, firm aquesta declaració.
Santanyí, _____________________________________ de 2023