Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 404721
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 13 de juny de 2023 per la qual es convoquen ajuts per a despeses de funcionament i activitats de les associacions de famílies d’alumnes (AFA) i les seves federacions i confederacions, i de les associacions d’alumnes (AA) i les seves federacions i confederacions
Antecedents
1. El règim jurídic de les associacions, federacions i confederacions d'associacions tant de famílies com d'alumnes es fonamenta en la garantia de la llibertat d'associació de famílies d'alumnes, prevista en la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació.
2. En el desenvolupament d'aquesta Llei orgànica, primer mitjançant el Reial decret 1532/1986, d'11 de juliol, pel qual es regulen les associacions d'alumnes, i el Reial decret 1533/1986, d'11 de juliol, pel qual es regulen les associacions de pares d'alumnes, i actualment mitjançant el Decret 187/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les associacions d'alumnes, i les federacions i les confederacions d'associacions d'alumnes, i el Decret 188/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les associacions de pares i mares d'alumnes i les federacions i confederacions d'aquestes, es preveu que la Conselleria d'Educació i Formació Professional concedeixi ajuts a aquestes entitats per fomentar-ne les activitats, de conformitat amb els criteris d'objectivitat, concurrència i publicitat, sempre que estiguin degudament registrades.
3. La Llei 1/2022 de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, estableix en el títol III la participació de tota la comunitat educativa i estimula la formació per a la participació i el suport d'iniciatives educadores que puguin dur endavant les diferents entitats associatives de famílies i d'alumnes.
4. En aquest marc, la Conselleria d'Educació i Formació Professional considera prioritari orientar la línia de foment destinada a reforçar el sosteniment econòmic de les associacions, les federacions i les confederacions d'alumnes i de famílies a fi d'ajudar-les a desenvolupar les seves funcions.
5. D'acord amb l'apartat 2 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal conforme al que disposa l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE C 262/1, de 19 de juliol de 2016) aquestes ajudes no es consideren ajudes estatals, en tant s'adrecen a entitats jurídiques sense cap tipus d'activitat econòmica.
6. Amb motiu de les eleccions autonòmiques de 28 de maig de 2023 el Govern està en funcions des del 29 de maig. La convocatòria d'aquestes ajudes suposa una actuació de gestió ordinària d'assumptes públics, d'acord amb l'article 27 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, a més, és anual i amb anterioritat ja estava contemplada a l'exercici 2023. Així mateix, aquesta actuació no es troba dins les limitacions recollides a l'article 31 de l'esmentada norma.
Fonaments de dret
1. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38, de 17 de març).
2. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol), així com el Reial decret 1532/1986, d'11 de juliol, pel qual es regulen les associacions d'alumnes (BOE núm. 180, de 29 de juliol), i el Reial decret 1533/1986, d'11 de juliol, pel qual es regulen les associacions de pares d'alumnes (BOE núm. 180, de 29 de juliol), i actualment el Decret 187/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les associacions d'alumnes, i les federacions i les confederacions d'associacions d'alumnes (BOIB núm. 169, de 6 de desembre), i el Decret 188/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les associacions de pares i mares d'alumnes i les federacions i confederacions d'aquestes (BOIB núm. 169, de 6 de desembre).
3. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
4. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).
5. La Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació (BOE núm. 73, de 26 de març).
6. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm.15, de 2 de febrer).
7. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
8. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
9. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).
10. La Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional, de 4 de març de 2021, per la qual es deleguen determinades competències en el secretari general de la Conselleria d'Educació i Formació Professional (BOIB núm. 34, d'11 de març).
11. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).
12. L'Acord del Consell de Govern de 20, de desembre de 2021, pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Convocar ajuts per a despeses de funcionament i activitats de les associacions, federacions i confederacions d'associacions de famílies d'alumnes, i de les associacions, federacions i confederacions d'associacions d'alumnes, d'acord amb les bases que figuren en l'annex 1.
2. Publicar el model de la relació de despeses de funcionament i de les activitats objecte de subvenció que figura en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.
3. Publicar el model de compte justificatiu que figura en l'annex 3 d'aquesta convocatòria.
4. Publicar el model de memòria de les despeses objecte de subvenció i dels criteris objectius de la imputació que figura en l'annex 4 d'aquesta convocatòria.
5. Publicar el model de la relació dels justificants imputats que figura en l'annex 5 d'aquesta convocatòria.
6. Publicar el model de declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries que figura en l'annex 6 d'aquesta convocatòria.
7. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 13 de juny de 2023
El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
Primer Objecte de la convocatòria i import màxim de l'ajut
1. Es convoquen ajuts destinats a donar suport al manteniment de les associacions de famílies d'alumnes (AFA) i les seves federacions i confederacions, i de les associacions d'alumnes (AA) i les seves federacions i confederacions. Els ajuts es poden atorgar respecte de les despeses que s'hagin produït entre l'1 de setembre de 2022 i el 31 d'agost de 2023.
2. L'import global màxim dels ajuts que es distribueixen en aquesta convocatòria és de 350.000 euros, amb càrrec a la partida 13601 421K03 48000 00 de l'exercici de 2023. D'aquests, 280.000 euros s'han de destinar a atendre les AFA i les AA i els 70.000 euros restants, a atendre les sol·licituds provinents de les federacions i confederacions respectives. Aquesta distribució és orientativa i es pot modificar d'acord amb el que s'indica en el punt vuitè d'aquesta convocatòria segons les sol·licituds presentades.
Segon Beneficiaris
Poden beneficiar-se d'aquests ajuts les AFA, les AA i les federacions i confederacions d'aquestes associacions d'àmbit no estatal que estiguin legalment constituïdes, inscrites en el Registre d'Associacions del Servei d'Entitats Jurídiques de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat i en el cens de la Conselleria d'Educació i Formació Professional i que desenvolupin la seva activitat a les Illes Balears.
Tercer Requisits dels sol·licitants
Són requisits imprescindibles per poder rebre els ajuts convocats:
a) Ser una associació, una federació o una confederació d'associacions que, segons l'apartat anterior, en pugui ser beneficiària.
b) Haver presentat la sol·licitud i la documentació requerida en aquesta convocatòria en els terminis establerts i través del tràmit electrònic establert a tal fi.
Quart Sol·licituds i documentació
1. Les entitats que vulguin beneficiar-se d'aquests ajuts els han de sol·licitar amb el certificat digital del representant legal de l'entitat, a través del tràmit telemàtic establert a tal fi, que es podrà trobar a la seu electrònica unificada de la CAIB i que s'haurà de signar mitjançant l'aplicació Autofirma.
2. Excepcionalment, cas d'estar en tràmit el certificat digital del representant legal de l'entitat, es podrà sol·licitar mitjançant el certificat personal del representant legal de l'entitat, a través del mateix tràmit telemàtic de l'apartat anterior, aportant certificat del Registre d'Associacions de les Illes Balears on consti la seva representació i còpia del resguard de la sol·licitud del certificat digital.
3. No es tindran per presentades les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.
4. Sols es tendrà per vàlida la darrera sol·licitud tramitada d'acord als punts anteriors d'aquest apartat quart i els documents que s'hagin adjuntat a la mateixa.
5. En el tràmit telemàtic s'ha d'adjuntar la documentació següent:
5.1. En el cas de les AFA, AA i les seves federacions i confederacions:
a) Una relació de les despeses de funcionament i de les activitats objecte de subvenció de l'associació entre l'1 de setembre de 2022 i el 31 d'agost de 2023, segons l'annex 2.
b) Un compte justificatiu (annex 3).
c) Una memòria de les despeses objecte de subvenció i dels criteris objectius de la imputació (annex 4).
d) Una relació dels justificants imputats, mitjançant una llista numerada dels documents justificatius, que especifiqui amb quina despesa a subvencionar està vinculada, així com el seu cost (annex 5), la qual s'ha de lliurar en format de full de càlcul i en format PDF signat digitalment.
e) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries o un certificat bancari (annex 6).
5.2. Les federacions i les confederacions també han de presentar:
Una llista dels associats que integren la federació o la confederació, amb un certificat del secretari de la federació o la confederació que acrediti que es troben al corrent del pagament de les quotes de l'entitat.
6. La Conselleria d'Educació i Formació Professional obtindrà d'ofici els certificats acreditatius que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la hisenda autonòmica i que estan al corrent del pagament de les obligacions amb la Seguretat Social, atès que la presentació de la sol·licitud suposa autoritzar l'òrgan instructor del procediment perquè, si és procedent, obtingui directament l'acreditació de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Seguretat Social. En el cas que la persona o l'entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, ha d'aportar el certificat corresponent de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de la Seguretat Social, juntament amb la sol·licitud.
Cinquè Termini de presentació de sol·licituds i documentació justificativa
El termini per presentar les sol·licituds i la documentació justificativa de l'ajut sol·licitat és des de l'1 de setembre fins al 30 de setembre de 2023.
Sisè Termini per esmenar els errors
D'acord amb el que disposa l'article 13.1.b) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), si la sol·licitud o la documentació presentada tenen cap defecte o hi manca algun document, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils ho esmeni i se l'advertirà que, en el cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva petició, després de dictar una resolució en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Setè Instrucció del procediment i avaluació de les sol·licituds
1. La resolució del procediment de concessió de les subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon al conseller d'Educació i Formació Professional.
2. L'òrgan competent per instruir el procediment és la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
3. L'examen i la valoració de les peticions corresponen a la Comissió Avaluadora, que examinarà les sol·licituds i proposarà la relació d'admeses i excloses que ha de servir de base per a la proposta de resolució de concessió.
4. La Comissió Avaluadora, encarregada d'avaluar les peticions presentades d'acord amb aquesta Resolució, està formada pels membres següents:
a) La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa o persona en qui delegui, que la presideix.
b) La cap del Servei de Comunitat Educativa o persona en qui delegui, que ha de ser funcionària del grup A1 o A2 de la Direcció General.
c) El cap de la Secció de Serveis Complementaris o persona en qui delegui, que ha de ser funcionària del grup A1 o A2 de la Direcció General.
d) La cap del Departament d'Inspecció Educativa o persona en qui delegui, que ha de pertànyer al cos d'inspectors d'educació.
e) La cap del Departament de Gestió Econòmica o persona en qui delegui, que ha de ser funcionària del grup A1 o A2 d'aquest Departament.
f) Una funcionària o un funcionari de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa del grup C1 o superior, que actua com a secretari.
g) Una persona en representació de les AFA i les seves federacions i confederacions.
h) Una persona en representació de les AA i les seves federacions i confederacions.
5. L'experiència dels membres titulars esmentats en les lletres a) a f) anteriors queda acreditada per les seves funcions, d'acord amb l'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional, de 19 de juliol de 2021, per la qual s'aproven les funcions dels llocs de treball de la Conselleria d'Educació i Formació Professional i de l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC) (BOIB núm. 99, de 24 de juliol). L'elecció dels substituts ha de tenir en compte una experiència similar, d'acord amb l'Ordre esmentada.
6. La Comissió pot demanar els informes tècnics que consideri oportuns dels serveis de la Conselleria d'Educació i Formació Professional o d'altres organismes que consideri adients.
Vuitè Quantia dels ajuts i criteris per a la concessió
1. Els ajuts s'atorguen per cobrir despeses de funcionament i activitats duites a terme entre l'1 de setembre de 2022 i el 31 d'agost de 2023.
2. Es destinen 280.000 euros als ajuts per a les AFA i AA, els quals s'han de distribuir de la manera següent:
a) El total de l'import justificat i considerat com a elegible per l'administració, fins a 603,44 euros per a cadascuna, en una primera fase.
b) En una segona fase, en el cas que l'import distribuït en l'apartat 2.a) del punt vuitè sigui inferior al crèdit de la convocatòria, s'ha de repartir el total del crèdit entre totes les entitats sol·licitants que superin els 603,44 euros justificats. S'ha de fer proporcionalment als imports justificats i considerats com a elegibles per l'administració i s'han d'atendre primer les entitats sol·licitants que gestionin el menjador escolar.
c) En cas que l'import de les peticions sigui superior al crèdit de la convocatòria, s'ha de repartir el total del crèdit entre totes les entitats sol·licitants de manera proporcional als imports justificats i considerats com a elegibles per l'administració.
3. Es destinen 70.000 euros als ajuts per a les federacions i confederacions d'AFA i AA, que es distribueixen en dues partides:
a) Una partida fixa de 2.000 euros per a cada una de les entitats admeses.
b) Una partida variable que s'ha de repartir de manera proporcional entre les entitats sol·licitants admeses segons el nombre d'entitats afiliades i que estiguin reconegudes en el Cens d'associacions de famílies d'alumnes i d'associacions d'alumnes de la Conselleria d'Educació i Formació Professional. El límit de la quantia de l'ajut és la suma entre la part fixa i la variable.
c) En el cas que hi hagi un romanent en la partida destinada a les federacions i confederacions, pel fet d'haver-hi qualque beneficiari que havia sol·licitat i justificat una quantitat inferior a la que se'ls podia concedir, la Comissió Avaluadora l'haurà de redistribuir entre la resta de federacions i confederacions, sempre i quan quedi justificat.
d) Si, una vegada distribuït el romanent entre la resta de federacions i confederacions continua havent romanent, aquest s'haurà de destinar a incrementar la partida destinada a les AFA i AA. Si, una vegada distribuït el romanent, es torna a generar un altre romanent pel fet d'haver-hi beneficiaris que havien sol·licitat i justificat una quantitat inferior a la que se'ls podia concedir, s'haurà de redistribuir mentre ho permeti el crèdit màxim de la convocatòria, d'acord amb les condicions que estableix aquesta mateixa convocatòria i de manera proporcional a la quantitat sol·licitada.
4. Aquesta subvenció és compatible amb d'altres que es concedeixin a les entitats beneficiàries per a la mateixa finalitat, si bé l'import total no pot ser d'una quantitat que superi les despeses justificades per les entitats beneficiàries i considerades elegibles per l'administració, d'acord amb l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Novè Proposta de resolució i notificació
1. La proposta de resolució provisional es publicarà a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es) i inclourà la llista d'entitats beneficiàries a les quals es proposa atorgar la subvenció i la quantia d'aquesta, així com la relació de les entitats excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.
2. Les persones interessades poden presentar al·legacions a la proposta de resolució provisional en un termini no superior a deu dies hàbils, comptadors a partir de la data de publicació en la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa. Pel que fa al lloc de presentació de les al·legacions, s'ha de procedir segons el que s'indica en l'apartat 1 del punt quart per a les sol·licituds.
3. Una vegada publicada la proposta de resolució de concessió, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor, a través del tràmit habilitat a tal efecte, que accepten la proposta de resolució o que hi renuncien, d'acord amb l'article 11.1.a) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009. En qualsevol cas, l'acceptació de la proposta s'entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució de concessió no es fa constar el contrari.
4. Es disposa de fins a sis mesos, comptadors a partir de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, per resoldre el procediment. Les persones interessades poden entendre desestimades les seves sol·licituds si transcorre el termini assenyalat sense que s'hagi dictat i notificat la resolució expressa.
5. La resolució es notificarà mitjançant la publicació en el BOIB, d'acord amb el que preveu l'article 21.4 del Text refós de la Llei de subvencions.
Desè Despeses subvencionables
1. Es consideren despeses subvencionables, als efectes del que preveu l'article 40.1 del Text refós de la Llei de subvencions les que, de manera indubtable, responguin a la natura de l'activitat subvencionada, que és el suport i el manteniment d'associacions, federacions i confederacions d'associacions de famílies d'alumnes, i d'associacions, federacions i confederacions d'associacions d'alumnes. Són subvencionables les següents despeses:
a) Despeses de material fungible, fotocòpies.
b) Despeses de telèfon i altres mitjans de comunicació.
c) Despeses de lloguer del local.
d) Despeses d'energia.
e) Despeses derivades de publicacions i comunicacions.
f) Despeses de comissions bancàries i de gestoria.
g) Assegurances.
h) Activitats de formació i activitats programades.
i) Despeses administratives.
j) Quotes a les federacions i confederacions.
k) Despeses relatives a la protecció de dades i prevenció de riscos laborals.
l) Altres que de manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i s'efectuïn en el termini establert per les bases reguladores de les subvencions.
2. En cap cas el cost de l'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat, de conformitat amb el que disposa l'article 40.1 del Text refós de la Llei de subvencions.
3. No són despeses subvencionables les despeses socials o protocol·làries (àpats de les persones assistents, dietes, etc.).
Onzè Obligacions dels beneficiaris i justificació dels ajuts
1. En el cas d'obtenir subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o d'ens públics o privats, nacionals o internacionals, s'ha de comunicar aquesta circumstància a l'òrgan instructor en un termini de tres dies hàbils i especificar la quantia de l'ajut rebut i el nom de l'entitat que l'ha concedit.
2. Perquè el pagament dels ajuts es faci efectiu és imprescindible haver adjuntat en el tràmit telemàtic els documents que justifiquen les despeses de funcionament de l'entitat, d'acord amb el que s'indica en l'apartat 5 del punt quart d'aquest annex.
3. A més a més, s'han de complir tots els requisits de facturació, de conformitat amb el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
4. En el cas que s'observin defectes en la justificació de la subvenció, les persones interessades disposen de deu dies hàbils per esmenar-los, d'acord amb l'article 13.1.g) de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de l'1 de juliol de 2009.
Dotzè Percepció de l'ajut i criteris de gradació
1. El pagament dels ajuts s'entén condicionat al compliment efectiu de les obligacions assumides per l'entitat beneficiària, d'acord amb les condicions d'aquesta convocatòria i de la normativa reguladora dels ajuts i subvencions públics.
2. Una vegada comprovat que l'entitat ha justificat l'ajut, segons el que disposa el punt onzè d'aquesta Resolució, es farà l'ingrés de la subvenció.
3. En el cas d'incompliment parcial de les obligacions per part de les entitats beneficiàries, es farà el pagament de la part correctament justificada de la subvenció concedida.
Tretzè Control financer
Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i de fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que les requereixin la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
Catorzè Revocació dels ajuts concedits
1. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
Quinzè Reintegrament dels ajuts concedits
1. Pertoca reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament en els casos establerts en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Setzè Règim d'infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions.