Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 402888
Conveni de cooperació educativa entre la Universitat de Girona i el Consell Insular de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò previst a l'article 48 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es fa públic el següent conveni:

“CONVENI DE COOPERACIÓ EDUCATIVA PER A LA REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES DE LA FACULTAT DE DRET

REUNITS:

D'una part, el Dr. Albert Ruda González, degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Girona, domiciliada a Girona, plaça de Sant Domènec, núm. 3, 17071, NIF Q-6750002E.

D'una altra part, la Sra. Ana Juan Torres, presidenta del Consell Insular de Formentera, qui actua en nom i representació d'aquest, amb CIF núm.P0702400C i amb domicili social a la plaça de la Constitució núm. 1,de Sant Francesc, Formentera, en virtut de l'Acte del Ple del Consell Insular de Formentera de data 15 d'octubre de 2021, d'acord amb l'article 136 del Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera (ROC), els articles 34 i 41.3 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, de la llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, de règim electoral general i Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars

I, d'una altra part, ANA MARIA CIOBANU, amb DNI/passaport ..., estudiant de Grau en Ciències Polítiques i de l'Administració a la Facultat de Dret.

Les parts es reconeixen la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni i

MANIFESTEN

Que, en el marc de la normativa vigent per la qual es regulen les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris, les parts subscriuen aquest document i

ACORDEN

Primer. L'objecte d'aquest conveni és establir les condicions sobre les quals s'han de desenvolupar les pràctiques acadèmiques externes que l'estudiant ha de dur a terme per a la seva formació. Les pràctiques han d'anar encaminades a completar l'aprenentatge teòric i pràctic de l'estudiant per tal de proporcionar-li una formació completa i integral.

L'estudiant ha de desenvolupar aquestes pràctiques externes de conformitat amb el projecte formatiu detallat a l'annex d'aquest conveni, en el qual s'inclouen els objectius educatius i les activitats que cal desenvolupar.

Segon. Les condicions de l'estada de pràctiques seran:

1. La durada de les pràctiques s'estableix des del dia 3/7/2023 fins al dia 20/7/2023, amb horari: matins i les reunions a les que vulgui assistir i es realitzin fora d'aquest horari. Aquesta dedicació és compatible amb l'activitat acadèmica, formativa i de representació i participació de l'estudiant a la Universitat.

2. El nombre total d'hores de l'estada de pràctiques externes és de 100.

3. L'estada de pràctiques té lloc a Àrea de Recursos Humans.

Tercer. L'estudiant ha de percebre de l'entitat col·laboradora la quantitat de 0,00 €/mes (sotmesa a una retenció  mínima del 2% d'IRPF de conformitat amb el Reial Decret 439/2007, de 30 de març), en concepte d'ajut a l'estudi, que li serà satisfeta segons s'acordi entre les dues parts. En cas de retribució, l'entitat col·laboradora inclourà l'estudiant en el règim general de la Seguretat Social d'acord amb la normativa vigent en la matèria.

Aquest conveni gaudeix d'exempció de la tarifa en concepte de gestió de conveni, d'acord amb allò establert pels pressupostos vigents de la Universitat de Girona.

Quart. Els drets i deures de l'estudiant són els establerts per les normatives vigents que els son d'aplicació, entre els quals figuren:

Drets:

a) Ser tutelat durant el període d'execució de la seva pràctica formativa per un tutor de la universitat i per un professional de l'entitat externa col·laboradora.

b) Tenir la cobertura d'una assegurança durant el període de realització de les pràctiques.

c) En els casos que així s'estableixi, percebre l'aportació econòmica prevista per part de l'entitat col·laboradora, sent satisfeta en la forma que oportunament determinin ambdues parts.

d) Rebre la documentació relativa a les seves pràctiques amb antelació suficient.

e) Rebre informació de la normativa de seguretat i prevenció de riscos laborals per part de l'entitat col·laboradora.

f) Assistir a les proves d'avaluació i altres activitats obligatòries dels seus estudis així com a l'assistència a les reunions dels òrgans de govern de la universitat, comunicant-lo prèviament i amb antelació suficient a l'empresa o institució.

g) A l'obtenció d'un informe per part de l'entitat col·laboradora on ha realitzat les pràctiques, amb menció expressa de l'activitat duta a terme, la seva durada i, si s'escau, el seu rendiment.

h) A la propietat intel·lectual i industrial en els termes que estableix la legislació reguladora de la matèria.

i) A disposar dels recursos necessaris per a l'accés dels estudiants amb discapacitat a la tutela, a la informació, a l'avaluació i al desenvolupament mateix de les pràctiques en igualtat de condicions.

j) A conciliar, en el cas dels estudiants amb discapacitat, la realització de les pràctiques amb les activitats i situacions personals derivades o connectades amb la situació de discapacitat.

k) Aquells altres recollits per la normativa de la universitat.

Deures:

a) Conèixer i complir el projecte formatiu previst seguint les indicacions del tutor en l'entitat externa col·laboradora, sota la supervisió del tutor de la universitat.

b) Complir la normativa vigent relativa a pràctiques acadèmiques externes de la UdG.

c) Mantenir contacte amb el tutor acadèmic durant tota la durada prevista per l'activitat, comunicar-li i informar-li sobre qualsevol incidència que pugui sorgir en el desenvolupament de la mateixa.

d) Lliurar a la universitat tots els documents i informes que se sol·licitin per al seguiment i avaluació, segons el tipus de pràctica.

e) Incorporar-se a l'entitat externa col·laboradora que es tracti en la data acordada.

f) Complir i respectar les normes de funcionament i polítiques de l'entitat externa col·laboradora.

g) Desenvolupar el projecte formatiu i complir amb diligència les activitats acordades amb l'entitat externa col·laboradora, d'acord amb les línies de col·laboració establertes.

h) Guardar confidencialitat en relació amb la informació interna de l'empresa entitat o institució pública o privada i no explotar aquelles dades obtingudes en la pràctica sense l'autorització expressa de l'empresa, entitat o institució pública o privada i la UdG.

i) Mostrar, en tot moment, una actitud respectuosa cap a la política de l'entitat externa col·laboradora, salvaguardant el bon nom de la UdG.

L'estudiant té dret al règim de permisos següent:

a) Per exàmens, ja siguin parcials o finals. L'estudiant tindrà permís tot el dia en què té lloc l'examen.

b) Per tutoria. L'estudiant tindrà permís les hores indispensables per a la tutoria.

c) Per presentació de treballs acadèmics. L'estudiant tindrà permís durant les hores indispensables per a la presentació de treballs acadèmics.

d) Per la representació i la participació en els òrgans de govern i de representació de la Universitat. L'estudiant tindrà permís durant les hores indispensables per a la celebració de les sessions i per participar en els processos electorals que correspongui.

e) Per visita mèdica. L'estudiant té permís les hores indispensables per assistir a la visita mèdica.

f) Per altres supòsits aprovats conjuntament per l'entitat col·laboradora i la Universitat de Girona.

L'estudiant ha d'informar l'entitat col·laboradora, amb suficient antelació, d'aquelles absències que siguin previsibles, i haurà de presentar els justificants corresponents.

Les hores de pràctiques que no s'hagin pogut dur a terme a causa d'un permís poden comportar una ampliació de la data d'acabament de l'estada de pràctiques equivalent al temps gaudit de permís, sempre que aquesta ampliació es comuniqui amb anterioritat a la finalització del període inicialment pactat amb la Universitat de Girona.

L'estudiant es compromet, expressament, a tractar amb absoluta confidencialitat la informació interna de l'entitat col·laboradora on desenvolupa l'estada de pràctiques i a guardar secret professional sobre les seves activitats, tant durant l'estada com un cop l'hagi finalitzat.

Un cop finalitzada l'estada de pràctiques, l'estudiant ha d'elaborar-ne una memòria final i presentar-la en el temps i la forma que estableixi el reglament intern del centre docent.

Un cop finalitzada l'estada de pràctiques, la Universitat ha d'emetre un document acreditatiu per a l'estudiant i ha d'incloure l'estada al Suplement Europeu al Títol (SET).

L'estudiant gaudeix de la cobertura de l'assegurança escolar obligatòria o, si n'està exclòs per raons d'edat, per l'assegurança d'accidents que la UdG ofereix a tots els estudiants i que han de contractar obligatòriament els estudiants participants en pràctiques externes que no poden subscriure l'escolar obligatòria.

La UdG manifesta que en la data de subscripció d'aquest conveni té subscrita una pòlissa de responsabilitat civil per tal de cobrir les contingències que se suscitin com a conseqüència de la realització de les pràctiques externes. Si l'entitat col·laboradora requereix algun altre tipus d'assegurança, aquesta serà a càrrec de l'estudiant.

Cinquè. La Facultat de Dret de la Universitat de Girona ha designat MACIÀ SERRA I SERRA com a persona tutora acadèmica de l'estudiant durant aquesta estada de pràctiques.

L'entitat col·laboradora designa NÉLIDA VERDERA VERDERA com a persona tutora, que ha de vetllar per la formació de l'estudiant, ha de fixar el pla de treball segons el projecte formatiu i s'ha de coordinar amb la persona tutora interna designada per la Universitat.

Lespartsescomprometenaguardarestrictaconfidencialitatsobrelainformació,dadesidocumentacióaquètinguinaccésenvirtut d'aquest conveni.

La Universitat i l'entitat col·laboradora fan constar que les dades personals contingudes en el present Conveni, així com les dels tutors i altres persones de contacte, es destinaran al compliment de les recíproques relacions entre les parts. Vetllaran pel compliment del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 (Reglament General de Protecció de Dades o RGPD) i de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades i Garantia de Drets Digitals. Cada part tractarà les dades personals que obtingui de l'altra part com a Responsable del Tractament en el sentit de l'article 4.7 del RGPD. La finalitat del tractament serà gestionar el conveni i portar a terme les actuacions que se'n deriven. La legitimació del tractament té el seu fonament en les relacions jurídiques formalitzades en el present document (art. 6.1.b RGPD). Per a l'exercici dels drets reconeguts al RGPD (accés a les dades, rectificació, portabilitat, supressió, sol·licitar-ne la limitació del tractament i oposició) els representants o interlocutors de l'entitat col·laboradora part es podran adreçar a la Secretaria General de la Universitat. Al seu torn les persones representants de la Universitat es podran adreçar a l'entitat col·laboradora a les referències i adreces que figuren a l'encapçalament d'aquest conveni.

L'accés a les dades de l'alumne per part de l'entitat col·laboradora deriva del compliment d'una relació amb la Universitat prèviament acceptada per l'alumne. L'entitat col·laboradora assumeix la funció de responsable del tractament de les dades de l'alumne. L'informarà del tractament que efectuarà de les seves dades i de com pot exercir els drets que la Llei reconeix a les persones interessades.

L'entitat col·laboradora es compromet, expressament, a informar l'estudiant de l'organització i el funcionament de l'entitat i de la normativa d'interès, especialment la relativa a la seguretat i riscos laborals.

La persona tutora designada per l'entitat col·laboradora tindrà els drets i els deures recollits en la normativa vigent.

Un cop finalitzada l'estada de pràctiques, la persona tutora de l'entitat col·laboradora ha d'elaborar un informe final i trametre'l al tutor de la universitat en el termini de 5 dies a partir de la finalització de l'estada de pràctiques, segons el model establert i que està disponible a la pàgina web de pràctiques de la Universitat de Girona.

Sisè. Els reconeixements derivats de les pràctiques seran:

1. Finalitzada l'estada de pràctiques, i prèvia petició per part de l'estudiant, l'entitat col·laboradora ha d'emetre un informe acreditatiu de les activitats realitzades, la durada de les pràctiques i el rendiment de l'estudiant.

2. Pel que fa al reconeixement de la persona tutora designada per l'entitat col·laboradora, la universitat, prèvia petició per part de la persona interessada, ha d'expedir un certificat de reconeixement institucional, en què ha de constar, com a mínim, les característiques de la col·laboració, els estudis en què s'ha desenvolupat, el nombre d'estudiants tutoritzats i el total d'hores tutoritzades.

Setè. La realització de l'estada de pràctiques no suposa l'assumpció per a les parts d'obligacions més enllà de les estrictament establertes en aquest document, i en cap cas no implica l'existència de relació laboral entre l'estudiant i l'entitat col·laboradora.

L'estudiant i l'entitat col·laboradora manifesten, expressament, que durant el període de realització de les pràctiques regulades en aquest conveni no mantenen cap relació contractual, tal com s'estableix a l'article 2, apartat 2.3.3 c) de la Normativa de Pràctiques Acadèmiques Externes de Graus i Màsters de la Universitat de Girona, aprovada pel Consell de Govern de la UdG en la sessió núm. 8/12, de 20 de desembre de 2012, i modificada per la Comissió delegada de Docència i Estudiants en la sessió de 5 de març de 2015, i per acord del Consell de Govern en la sessió ordinària núm.3/2019, de 2 de maig de 2019.

Vuitè. Les causes de resolució del present conveni de cooperació educativa seran:

a) L'expiració del termini de vigència

b) El mutu acord de les parts, manifestat per escrit

c) La impossibilitat sobrevinguda legal o material de donar compliment a l'objecte d'aquest conveni.

d) L'incompliment per qualsevol de les parts de les obligacions assumides en aquest conveni. En aquest cas, la part interessada a resoldre anticipadament el conveni ha de comunicar la seva intenció a les altres parts amb una antelació mínima de quinze dies. L'incompliment causant de la resolució del conveni s'ha de comunicar, a la major brevetat possible, al deganat/direcció del centre docent.

e) Les causes previstes a la legislació aplicable.

Novè. Aquest conveni és vigent des de la data de la seva signatura fins a la data d'acabament del curs acadèmic en el qual té lloc l'estada de pràctiques de l'estudiant.

Desè. Aquestes condicions específiques se subscriuen a l'empara del que disposa la normativa vigent per la qual es regulen les pràctiques externes dels estudiants universitaris, a la qual queden sotmeses en totes les seves estipulacions.

Onzè. Qualsevol controvèrsia que pugui sorgir de l'aplicació, la interpretació o l'execució d'aquest conveni s'ha de resoldre de mutu acord entre les parts. Si això no és possible, les parts renuncien al seu propi fur i se sotmeten als jutjats i tribunals competents.

Dotzè. La Universitat de Girona i l'entitat col·laboradora poden fer difusió pública de la subscripció d'aquest conveni, sempre que quedi emmarcada en l'esperit i en la voluntat de col·laboració establerta entre les parts.

 

PROJECTE FORMATIU    FD_2022-2023_0202

ANNEX

Projecte formatiu relatiu al conveni de cooperació educativa per a la realització de pràctiques acadèmiques externes entre la Universitat de Girona, amb NIF Q6750002E, l'entitat col·laboradora CONSELL INSULAR DE FORMENTERA, amb NIF P0702400C, i l'estudiant en/na ANA MARIA CIOBANU, amb DNI ..., en data 8 de juny de 2023.

I. Dades del projecte formatiu

Tipus de pràctiques: Curricular

Entitat col·laboradora CONSELL INSULAR DE FORMENTERA, amb NIF P0702400C.

Estudiant ANA MARIA CIOBANU, amb DNI ....

Lloc realització de l'estada de pràctiques: Àrea de Recursos Humans

Àrea/Departament/Servei on es duu a terme l'estada de pràctiques: Àrea gestió pública Període de realització de l'activitat: del 3/7/2023 al 20/7/2023

Horari: Matins

II. Motivació

És completament necessari comptar amb la col·laboració de les institucions que treballen en l'àmbit polític, per poder oferir als alumnes un espai de formació real amb els continguts treballats en el Grau en Ciències Polítiques i de l'Administració i les seves pròpies expectatives de capacitació professional. Totes aquelles institucions publiques o privades, d'àmbit local, autonòmic o nacional.

III. Objectiu de l'estada de pràctiques

Crear un espai de formació en el què els futurs graduats en Ciències Polítiques i de l'Administració posin en pràctica els coneixements i tècniques adquirides en la resta d'assignatures de la titulació i duguin a terme competències professionals que, per la seva naturalesa, difícilment es puguin efectuar si no és en espais on es realitza la pràctica professional

 

IV.  Detall del contingut de l'estada de pràctiques

  • Creació i tota la tramitació d'expedients electrònics d'ofertes públiques de treball.
  • Tramitació de factures, dietes i hores extres dels treballadors del Consell.
  • Altes, baixes de treballadors i tota la tramitació requerida.
  • I altres tasques que es necessitin al departament.

​​​​​​​IV. Competències que haurà adquirit l'estudiant en finalitzar l'estada de pràctiques

Comprendre l'entorn econòmic i la dimensió econòmica del sector públic. Capacitat d'elaborar informes i conclusions sobre polítiques públiques. Capacitat de dissenyar i fer el seguiment de diagnosis, estudis de necessitats, plans estratègics i programes d'actuació per a la implementació de polítiques públiques. Capacitat de gestió administrativa, econòmica i anàlisi de fonts legals. Seleccionar, comprendre, analitzar i avaluar críticament la informació. Analitzar situacions complexes i dissenyar estratègies també creatives per a la seva solució. Capacitat de gestionar, organitzar i planificar. Capacitat de comunicació oral i escrita. Aprendre de manera autònoma. Utilitzar tecnologies de la comunicació i la informació aplicades a l'àmbit d'estudi. Analitzar les implicacions ètiques de les actuacions professionals. Avaluar la sostenibilitat de les pròpies propostes i actuacions

​​​​​​​​​​​​​​V. Procediment de seguiment per part de la persona tutora designada per l'entitat col·laboradora

Diària

I perquè així consti, les parts signen aquest document

Per la Universitat de Girona                  Per l'estudiant                                        Per l'entitat col·laboradora

Dr. Albert Ruda-González                        ANA MARIA CIOBANU                        ANA JUAN TORRES

Degà de la Facultat de Dret                                                                         PRESIDENTA CONSELL INSULAR DE FORMENTERA”

​​​​​​​La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Formentera, 15 de juny de 2023

La presidenta en funcions Ana Juan Torres