Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 399528
Bases convocatòria i concessió de subvencions als centres educatius d'Andratx 2023
Aprovades per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 09/06/2023, les Bases de Subvencions per Procediment de Concurrència Competitiva - CENTRES EDUCATIUS D'ANDRATX , 2023. Es fa pública la present convocatòria:
"BASES SUBVENCIONS PER CONCURRÈNCIA COMPETITIVA DELS CENTRES EDUCATIUS D'ANDRATX, 2023
PRIMERA.- MOTIVACIÓ
Atès que un dels objectius d'aquesta Regidoria d'Educació es la millora continua de la qualitat educativa i el benestar dels alumnes als centres educatius del Municipi l'Ajuntament vol col·laborar amb les necessitats de compra de material educatiu, pedagògic, o informàtic, així com amb el foment de les distintes activitats que realitzen els centres educatius dins l'àmbit de les seves competències com la modernització de la tecnologia en les seves aules, i per aquest fet es vol treure aquestes subvencions per als diferents centres educatius. A més, les instal·lacions educatives son emprades per associacions del Municipi o per activitats pròpies de l'Ajuntament com ara bé l'escola d'estiu, reunions i altres activitats que produeixen unes despeses i deteriorament dels centres educatius.
SEGONA.- OBJECTE I FINALITAT DE LA CONVOCATÒRIA
La present convocatòria de subvencions per a l'exercici 2023 té per objecte el següent:
1.- Col·laborar en les despeses produïdes per les diferents activitats no pròpies del centre educatiu.
2.- Fomentar la participació ciutadana en el municipi d'Andratx optimitzant els recursos existents en horaris que no són emprats com educatius.
3.- Fomentar el teixit associatiu en el municipi d'Andratx oferint espais alternatius per la realització de les seves activitats.
4.- Fomentar nous projectes innovadors per els nostres infants i joves que depassin la realitat estrictament curricular i enforteixin la creativitat, la formació i la innovació del centre i els alumnes.
5.- Fomentar projectes per a transformació social.
TERCERA.- BENEFICIARIS
Poden sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria els centres educatius d'Andratx i que projectin realitzar activitats, projectes o programes objecte de la present convocatòria de subvencions.
QUARTA.- REQUISITS DELS BENEFICIARIS DE LES SUBVENCIONS
Per a poder ser beneficiari de les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits següents:
1.- No estar afectades per cap de les prohibicions de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
2.- Estar al corrent quant a les obligacions tributàries i econòmiques, amb la Seguretat Social, l'Agència Tributària i amb l'ajuntament d'Andratx.
Respecte a l'Ajuntament d'Andratx, una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, el Tresorer de l'Ajuntament expedirà d'ofici certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament i no són deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari.
Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions, tindran 5 dies hàbils per a esmenar la deficiència detectada.
El compliment dels requisits anteriors s'acreditarà en la forma prevista en l'apartat novè.
CINQUENA.- ACTIVITATS I DESPESES OBJECTE DE SUBVENCIÓ
D'acord amb l'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria, són despeses subvencionables:
1.- Despeses derivades de la realització d'activitats dins del terme municipal d'Andratx, o fora d'Andratx en cas de representació del municipi.
2.- Despeses derivades de l'adquisició i millora de béns mobles i immobles inventariables necessaris per a l'execució de les activitats descrites, degudament justificades.
3.- Despeses generades per l'adquisició de material per els diferents projectes presentats.
4.- Seran despeses subvencionables els establerts en l'article 31 de la llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions.
5.- Les despeses subvencionables s'hauran d'haver efectuat en el període comprès entre el dia 1 d'octubre de 2022 al dia 1 d'octubre del 2023.
6. Despeses derivades de la utilització de les instal·lacions per part de l'Ajuntament o bé associacions del Municipi.
Els projectes o memòries justificatives de despeses han d'incloure una descripció prou detallada que justifiqui la concessió de les subvencions esmentades i que vagin en concordància amb l'objecte de la mateixa.
Consideracions a tenir present per a tots els projectes:
Si durant l'execució del Projecte o activitat finançat per la present convocatòria de subvencions, a causa de força major o per motius aliens a l'entitat o associació, es produeix la impossibilitat d'executar l'activitat o projecte, s'haurà de comunicar immediatament a l'Ajuntament, a l'efecte d'aprovació per part de la Junta de Govern, si s'escau, el canvi d'activitat proposada.
SISENA.- QUANTIA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI
L'import de la present convocatòria de subvencions és finançada per l'aplicació pressupostària 326.489085 del Pressupost per a l'any 2023, amb un import màxim de 26.000€.
Ateses les disponibilitats pressupostàries, l'import per a cada projecte anirà en funció de la puntuació obtinguda.
A cada punt li corresponen a 100 € de subvenció.
S'atorgaran amb els següents criteris:
Les entitats podran subcontractar l'activitat objecte d'aquesta subvenció.
L'activitat subvencionada, que el beneficiari subcontracti amb tercers, no podrà excedir el 90% del total de la subvenció. Les entitats podran concertar amb persones o entitats vinculades amb el beneficiari sempre que l'import subvencionable no excedeixi del cost concertat amb l'entitat o persona vinculada.
SETENA.- RÈGIM DE CONCESSIÓ
Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació i puntuació de les sol·licituds presentades pels interessats d'acord amb els criteris establerts a l'apartat desè.
OCTAVA.- TERMINI PER A PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà d'haver publicat l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si l'últim dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
NOVENA.- LLOC I FORMES DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
Les sol·licituds s'han de presentar d'acord amb el que estableix l'articulo 16.4 de la Llei 39/2015 de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:
TELEMÀTICAMENT: a través de la seu electrònica de l'ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.és/) segons el seu tràmit especific establert. Per a poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic i Cl@ave pin (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015 de l'1 d'octubre , del procediment administratiu comú de les Illes Balears).
Les sol·licituds s'hauran de presentar d'acord amb el model establert per a aquesta convocatòria, juntament amb els següents documents:
a) Instància, signada pel peticionari o representant legal de l'entitat, en la qual es farà constar el projecte, programa o activitat o despesa justificada per a la qual se sol·licita la subvenció.
b) Programa detallat del projecte, activitat o servei, amb expressió de la finalitat que es persegueix, el nombre de persones als qui es dirigeix i els mitjans humans i materials, i subvenció sol·licitada.
c) Pressupost total d'ingressos i despeses, i desglossat per partides de l'activitat a realitzar i indicació de l'import de la subvenció sol·licitada.
d) CIF de l'entitat sol·licitant, i de la persona que signa la mateixa com a representant de l'entitat representada.
e) Acreditació del representant de l'entitat o associació.
f) Declaració jurada de les subvencions o ajudes que es vagin a obtenir per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, o bé de la no obtenció de cap ajuda amb la mateixa finalitat.
g) Acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
h) Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiària d'una subvenció.
i) SEPA, Certificat de l'entitat bancària en el qual es farà constar el número de compte i el seu titular.
DESENA.- CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
S'atorgaran fins a un màxim de 100 punts:
1.- CONTINGUT TÈCNIC DEL PROJECTE (Màxim 30 punts).
Determinació dels objectius del projecte :
a) Els objectius es defineixen adequadament diferenciant entre objectius generals i operatius .
b) Determinació dels instruments i recursos metodològics utilitzats per a la consecució dels objectius del projecte.
c) Actuacions de campanyes, sensibilització i/o divulgació.
2.- OCUPACIÓ DE LES INSTAL·LACIONS PER ASSOCIACIONS DEL MUNICIPI. (Màxim 10 punts).
Memòria descriptiva de despeses ocasionades per la cessió dels espais educatius a l'Ajuntament o bé a associacions del Municipi.
3- INNOVACIÓ DEL PROJECTE (Màxim 20 punts).
Projectes experimentals o innovadors. Es valoraran aquells projectes que duguin a terme actuacions noves, tant en l'activitat a desenvolupar com en els recursos metodològics a utilitzar.
4.NOMBRE D'ALUMNES MATRICULATS AL CENTRE (Màxim 40 punts).
Es donarà 0'10 punts per cada infant matriculat al centre fins un màxim de 40 punts
ONZENA.- DETERMINACIÓ DE L'IMPORT INDIVIDUAL DE LES SUBVENCIONS
El total de la subvenció resultarà de l'aplicació dels següents criteris:
1.- Es valorarà cada projecte presentat d'acord amb els criteris establerts en l'apartat desè
2.- D'acord amb els punts obtinguts amb el projecte presentat, aquest mateix marcarà la quantitat a rebre per cada associació.
3.- La subvenció obtinguda mai pot ser superior al pressupost presentat per aquesta, en cas de superar se li atorgarà el màxim sol·licitat i que haurà de ser justificat.
4.- En cap cas, l'import de les subvencions podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb subvencions o ajudes altres Administracions Públiques, o altres ens públics o privats, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari.
DOTZENA.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
1.- Són obligacions dels beneficiaris.
a) Complir l'objectiu, executar la totalitat del projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.
b) Justificar davant l'Ajuntament d'Andratx el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o gaudir de la subvenció mitjançant la documentació establerta al punt 14 de la present convocatòria.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'Ajuntament d'Andratx.
d) En el cas d'adquisició de material inventariable inclòs en el projecte subvencionat, el període durant el qual el beneficiari ha de destinar-lo a la fi concret per l'al qual es va concedir la subvenció, no podrà ser inferior a dos anys.
e) Comunicar a l'Ajuntament d'Andratx l'obtenció altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
f) Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributaries i de la Seguretat Social.
g) Disposar dels llibres comptables, registres diligències i altres documents degudament auditius en els termes exigits per la legislació.
h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.
i) Fer el reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats.
j) Les activitats o serveis subvencionats hauran d'estar realitzats abans del 1 d'octubre de l'any de la seva concessió.
k) El beneficiari està obligat a fer constar en la documentació i propaganda impresa, radiofònica o audiovisual que l'activitat comporti, l'expressió «amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Andratx». Els cartells, díptics o anuncis s'hauran d'editar, almenys, en llengua catalana.
TRETZENA.- ÒRGANS COMPETENTS
Les Àrees competents emetran una avaluació tècnica, i emetran un informe, mitjançant el qual, la regidora delegada, emetrà proposta provisional de concessió de subvencions que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.
En cas que hi hagi al·legacions, el departament competent les estudiarà i emetrà un nou informe.
L'òrgan competent per a dictar resolució de concessió és la Junta de Govern Local, que resol a partir de la proposta definitiva de la regidora d'educació.
CATORZENA.- FORMA DE JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS - EL COMPTE JUSTIFICATIU DE LA DESPESA
1.- Aportacions de finançament del projecte subvencionat.
El pressupost de l'activitat presentat pel sol·licitant, serveix de referència per a la determinació final de l'import de la subvenció, que es calcula com un percentatge del cost final de l'activitat.
2.- Forma i termini de justificació.
Tota la documentació relativa a la justificació ha de presentar-se d'acord amb el que estableix l'articulo 16.4 de la Llei 39/2015 de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
TELEMÀTICAMENT: a través de la seu electrònica de l'ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) segons el seu tràmit especifico establert. Per a poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic i Cl@ave pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015 de l'1 d'octubre , del procediment administratiu comú de les Illes Balears).
Amb anterioritat al 31 d'octubre de l'any en curs, cal presentar en el SAC mitjançant instància de justificació, segons model, adjuntant a la mateixa el compte justificatiu de la despesa efectuada, que contindrà:
A) MEMÒRIA justificativa detallada de l'activitat realitzada i declaració que no han percebut ni s'ha sol·licitat cap altra subvenció pública o privada per l'activitat objecte de subvenció, o bé en el cas d'haver rebut una subvenció per al mateix projecte realitzar la declaració i adjuntar-lo com a entrada en la justificació.
B) JUSTIFICANTS DE LA DESPESA:
a) Ser originals.
b) Tenir el concepte de la despesa relacionada amb el pressupost presentat sobre la base del qual la Junta de Govern concedeix la subvenció.
c) Estar datades entre octubre de 2022 i octubre del 2023.
d) Contenir el codi o número d'identificació fiscal del preceptor.
e) Presentar justificant de pagament on quedi clarament especificat o demostrat que les factures estan pagades, mitjançant transferència o tiquet que especifiqui clarament que està degudament pagat. En el cas que el total dels documents justificatius presentats fos inferior al Projecte presentat pel sol·licitant, de manera que es deduís que la quantia de la subvenció concedida fos superior a la despesa real del projecte, l'Ajuntament podrà reduir proporcionalment l'import de la subvenció concedida conforme als justificants presentats i al percentatge concedit.
f) Així mateix, aquesta relació de despeses s'ha d'enviar en format digital editable (full de càlcul) degudament identificat que s'haurà de presentar per registre electrònic.
C) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I Altres SUBVENCIONS REBUDES.
QUINZENA.- INFRACCIONS I SANCIONS
L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert als capítols novè i dècim de l'ordenança municipal reguladora de les subvencions.
SETZENA.- RÈGIM JURÍDIC APLICABLE
En tot el no previst en les presents Bases, serà aplicable:
La qual cosa es fa pública per al seu coneixement general.
(Signat electrònicament: 14 de juny de 2023
La batlessa-presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)