Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT BALEAR DE LA DONA
Núm. 399125
Resolució de la directora de l'Institut Balear de la Dona de 15 de junio de 2023, per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions destinades a dotar d’estris i mobiliari els pisos de l’Institut Balear de l’habitatge cedits a administracions o entitats sense ànim de lucre amb competències en matèria d’atenció a les víctimes de violència masclista en virtut del conveni de col·laboració signat entre l’Institut Balear de l’Habitatge i l’Institut Balear de la Dona el 26 de setembre de 2022, per als anys 2023, 2024, 2025 i 2026
Ref. Base Nacional de Subvencions: 703491
Antecedents
1. L'article 3.1 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, estableix que les actuacions dels poders públics de les Illes Balears s'han de regir, entre d'altres, pels principis generals següents: l'adopció de les mesures necessàries per eliminar la discriminació i la subordinació històrica de les dones, especialment les que incideixen en la creixent feminització de la pobresa (apartat b); l'apoderament de les dones en tot el contingut de les polítiques públiques adreçades a la consecució de la igualtat (apartat c), i l'adopció de mesures per erradicar la violència masclista, la violència familiar i totes les formes d'assetjament per raó de sexe, orientació i identitat sexual i de gènere (apartat d).
D'acord amb l'article 13.2 de la Llei d'igualtat de dones i homes, correspon al Govern i a l'Administració de la Comunitat Autònoma establir mesures de foment per dotar les empreses i les organitzacions de recursos materials, econòmics i personals per desenvolupar plans, programes i activitats adreçats a la consecució de la igualtat de dones i homes (apartat l).
2. L'Administració autonòmica exerceix les competències anteriors mitjançant l'Institut Balear de la Dona, segons l'article 13.3.a) de la Llei d'igualtat de dones i homes.
3. A data 9 de maig de 2023 s'ha publicat la modificació de “l'annex. Línies de subvencions” del Pla Estratègic de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pels exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 59 de 9 de maig de 2023), aprovat per la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, per delegació del Consell de Govern, el 24 d'abril de 2023.
La modificació afegeix una nova línia de subvencions per als anys 2023 a 2026 per dotar d'estris i mobiliari els pisos (habitatges transitoris a víctimes de violència masclista) de l'Institut Balear de l'Habitatge adreçats a les entitats establertes a la clàusula segona del Conveni de col·laboració entre l'Institut Balear de l'Habitatge i l'Institut Balear de la Dona per a la cessió d'habitatges a administracions i entitats sense ànim de lucre amb competències sobre violència masclista.
4. El 26 de setembre de 2022, l'Institut Balear de l'Habitatge i l'Institut Balear de la Dona varen signar un conveni de col·laboració per a la cessió d'habitatges a administracions o entitats sense ànim de lucre amb competències en matèria d'atenció a les víctimes de violència masclista.
5. El Ple del Senat, el 13 de setembre del 2017, va aprovar l'informe de la Ponència d'Estudi per a l'elaboració d'estratègies contra la violència de Gènere, i el Congrés, en sessió plenària del 28 de setembre, va aprovar l'informe de la subcomissió per un Pacte d'Estat en matèria de violència de Gènere. La Conferència Sectorial d'Igualtat, a la reunió de 3 de març de 2023, va aprovar l'acord pel qual s'aprovava el Pla conjunt plurianual en matèria de violència contra les dones (2023-2027) que deriva del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere.
Es tracta d'un catàleg de referència de polítiques i serveis en matèria de violència contra les dones d'acord amb els estàndards internacionals de drets humans, que tenen per objectiu millorar la resposta institucional, la coordinació i el treball en xarxa, mitjançant el foment de les accions de coordinació en l'atenció i la prevenció de la violència contra les dones. Desenvolupant accions dirigides a millorar la resposta institucional a tots els nivells, promovent recursos de suport a l'àmbit local, perfeccionant els protocols d'actuació i de comunicació entre els diferents agents per evitar la revictimització secundària i millorar la confiança de les víctimes a les institucions.
Fonaments de dret
1. L'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que fa a l'acte de convocatòria.
2. L'article 6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials, Promoció i Immigració, de 18 de maig de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions, els certàmens i els premis en matèria de polítiques d'igualtat envers les dones, pel que fa a la competència de la directora de l'Institut Balear de la Dona per dictar l'acte de convocatòria.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria pluriennal de subvencions a administracions i entitats sense ànim de lucre amb competències en matèria d'atenció a les víctimes de violència masclista, amb la finalitat de dotar d'estris i mobiliari els pisos cedits (habitatges transitoris a víctimes de violència masclista) per l'Institut Balear de l'Habitatge d'acord amb el Conveni de col·laboració entre l'Institut Balear de l'Habitatge i l'Institut Balear de la Dona, signat dia 26 de setembre de 2022, per als anys 2023, 2024, 2025 i 2026.
2. Aprovar les bases específiques reguladores de la convocatòria de subvencions, que s'estableixen en l'annex d'aquesta Resolució.
3. Destinar a aquesta convocatòria pluriennal per als anys 2023, 2024, 2025 i 2026 un import màxim de 720.000,00 euros, amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, distribuïts de la manera següent i sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la directora de l'Institut Balear de la Dona o la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Signat electrònicament: 15 de juny de 2023
La directora de l'Institut Balear de la Dona Maria Duran i Febrer
ANNEX Bases específiques de les subvencions de caràcter pluriennal per dotar d'estris i mobiliari els pisos de l'Institut Balear de l'habitatge (habitatge transitori a víctimes de violència masclista) cedits a administracions o entitats sense ànim de lucre amb competències en matèria d'atenció a les víctimes de violència masclista en virtut del conveni de col·laboració signat entre l'Institut Balear de l'Habitatge i l'Institut Balear de la Dona el 26 de setembre de 2022, per als anys 2023, 2024, 2025 i 2026
Base 1 Objecte
L'objecte de la convocatòria és regular la concessió de subvencions destinades a finançar la dotació d'estris i mobiliari dels pisos de l'Institut Balear de l'Habitatge (habitatge transitori a víctimes de violència masclista) cedits a administracions o entitats sense ànim de lucre amb competències en matèria d'atenció a les víctimes de violència masclista en virtut del conveni de col·laboració signat entre l'Institut Balear de l'Habitatge i l'Institut Balear de la Dona el 26 de setembre de 2022, per als anys 2023, 2024, 2025 i 2026.
Base 2 Bases reguladores
Les subvencions objecte d'aquest procediment es regeixen per l'Ordre de la consellera d'Afers Socials, Promoció i Immigració, de 18 de maig de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions, els certàmens i els premis en matèria de polítiques d'igualtat envers les dones (BOIB núm. 76, de 26 de maig de 2009), d'ara endavant, Ordre de bases reguladores.
Base 3 Accions susceptibles de ser subvencionades
1. La subvenció va destinada a l'adquisició d'estris i mobiliari per equipar els 36 pisos cedits a les Administracions i entitats sense ànim de lucre amb competència en matèria d'atenció a les víctimes de violència masclista, d'acord amb el conveni de col·laboració entre l'Institut Balear de l'Habitatge i l'Institut Balear de la Dona de 26 de setembre de 2022.
2. Són subvencionables les despeses descrites a la base 23 d'aquesta convocatòria, sempre que estiguin relacionades amb l'ús normal i habitual d'habitabilitat.
3. Les accions susceptibles d'ajut han d'encaixar dins alguna de les actuacions, programes o accions determinades en l'apartat quart d'aquesta base, i alhora, respondre indubtablement a l'actuació del Pla conjunt plurianual en matèria de violència contra les dones (2023-2027) del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere prevista en l'apartat quint d'aquesta mateixa base.
4. En el marc de l'article 3 de l'Ordre de bases reguladores, són susceptibles de ser subvencionades en aquesta convocatòria les actuacions, els programes o les accions següents:
i. Programes i actuacions encaminats a erradicar la violència contra les dones.
5. A més d'encaixar en algun dels apartats anteriors, les accions susceptibles d'ajut han de respondre indubtablement a l'actuació 2.2.01 de la subàrea 2.2 de l'àrea 2 del Pla conjunt plurianual en matèria de violència contra les dones (2023-2027) que diu:
6. Aquestes subvencions no constitueixen ajuts d'estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal, d'acord amb el que disposa l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que l'objecte d'aquesta convocatòria no constitueix una activitat econòmica als efectes de l'esmentat article.
Base 4 Àmbits territorial i temporal dels projectes per als quals es sol·licita la subvenció
1. Són subvencionables les accions o actuacions encaminades a l'adquisició d'estris i mobiliari per equipar els 36 pisos cedits per l'Institut Balear de l'Habitatge, distribuïts per tot l'àmbit autonòmic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Són subvencionables les accions i actuacions que es duguin a terme en el període pluriennal comprès entre l'1 de gener de 2023 i l'1 de novembre de 2026, d'acord amb la vigència del conveni de col·laboració signat el 26 de setembre de 2022 entre l'Institut Balear de l'Habitatge i l'Institut Balear de la Dona.
Base 5 Import màxim de la convocatòria de subvencions i crèdit pressupostari al qual s'imputa
1. L'import màxim destinat a aquest procediment de subvencions és de 720.000,00 €, amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, distribuïts de la manera següent i sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:
2. En cas, que una vegada finalitzat qualsevol dels períodes, l'import màxim previst inicialment per a cadascun no s'hagi exhaurit, la quantitat no aplicada es podrà traslladar al període següent mitjançant una resolució de l'òrgan competent per a la concessió de subvencions, la qual s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Base 6 Compatibilitat de les subvencions
1. Les subvencions d'aquesta línia són compatibles amb les d'altres administracions públiques o ens públics o privats, estatals o internacionals.
2. L'import de les subvencions concedides no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions d'altres administracions o ens públics o privats, superi el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de dur a terme.
3. S'ha d'acreditar la procedència i l'aplicació dels fons que, a part dels que provenguin de la subvenció de l'IBDONA, hagin servit per sufragar els costs de l'activitat subvencionada en el tràmit de justificació.
Base 7 Beneficiàries
Poden optar a ser beneficiàries de les subvencions aquelles administracions o entitats sense ànim de lucre que tinguin competències en matèria d'atenció a les víctimes de violència masclista que treballen i assisteixen a les víctimes:
a) Consells Insulars.
b) Municipis amb competències regulades en les diferents lleis de capitalitat.
c) Entitats sense ànim de lucre amb reconeguda trajectòria en l'abordatge de les violències masclistes en l'àmbit d'actuació suprainsular.
Base 8 Requisits per poder ser entitat beneficiària de les subvencions d'aquesta convocatòria
1. Les entitats sol·licitants han d'acreditar ser cessionàries d'habitatges transitoris en virtut del Conveni de col·laboració entre l'Institut Balear de l'Habitatge i l'Institut Balear de la Dona, amb la finalitat de proporcionar accés d'habitatge a les víctimes de violència masclista perquè portin una vida autònoma, i així garantir el compliment i la justificació de l'activitat subvencionada.
L'acreditació és fera a través del contracte de lloguer subscrit, o instrument jurídic equivalent pel qual l'Institut Balear de l'Habitatge cedeix a l'entitat beneficiaria un pis com habitatge transitori per a víctimes de violència masclista.
2. D'acord amb l'article 4.2 de l'Ordre de bases, són requisits generals per ser beneficiaris o beneficiàries de les subvencions de l'Institut Balear de la Dona els següents:
a) Haver-se constituït legalment i haver-se inscrit en el registre corresponent.
b) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
c) Haver justificat suficientment les subvencions rebudes del Govern de les Illes Balears amb anterioritat.
d) Declarar davant l'Institut Balear de la Dona que no s'incorr en cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de normativa aplicable.
Base 9 Prohibicions per poder ser entitat beneficiària de subvencions
1. D'acord amb l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no poden obtenir la condició de beneficiàries de subvencions les entitats en les quals concorri alguna de les circumstàncies següents:
a) Haver estat condemnades mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics, o per delictes de prevaricació, suborn, malversació de fons públics, tràfic d'influències, fraus i exaccions il·legals o delictes urbanístics.
b) Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència dequalificació del concurs.
c) Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarades culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració.
d) Que les representants o els representants de les entitats es trobin sotmesos a algun supòsit previst en la normativa reguladora de les compatibilitats dels alts càrrecs i de les alts càrrecs i del personal funcionari de les administracions públiques, o que siguin càrrecs electes d'acord amb la normativa sobre règim electoral estatal i autonòmic.
e) No trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social.
f) Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat com a paradís fiscal.
g) No estar al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament desubvencions.
h) Haver estat sancionades mitjançant sentència o resolució ferma, en els darrers tres anys, amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions conforme a qualsevol llei que ho prevegi.
2. D'acord amb l'article 10.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no poden obtenir la condició de beneficiàries les associacions sotmeses a la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, següents:
a) Les que es trobin en la causa de prohibició establerta en l'article 4.5 de la Llei reguladora del dret d'associació (associacions que discriminin en el procés d'admissió o en el funcionament, per raó de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra circumstància personal o social).
b) Les que es trobin en la causa de prohibició establerta en l'article 4.6 de la Llei reguladora del dret d'associació (associacions que promoguin o justifiquin l'odi o la violència cap a les persones, enalteixin o justifiquin actes terroristes o els seus autors, o en desacreditin, menyspreïn o humiliïn les víctimes).
c) Les associacions a les quals s'hagi suspès el procediment d'inscripció per haver-hi trobat indicis racionals d'il·licitud penal d'acord amb l'article 30.4 de la Llei reguladora del dret d'associació.
3. Conforme a l'article 10.1.j) del Text refós de la Llei de subvencions, que remet a l'article 42.1 de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball de les Illes Balears, no poden ser beneficiàries les entitats que incompleixin els requisits següents:
a) Disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes en la normativa de prevenció de riscs laborals i d'un pla de prevenció de riscs laborals, si hi estan obligades d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
b) No haver estat sancionades judicialment o administrativament en ferm, en els darrers tres anys, per faltes molt greus en prevenció de riscs laborals (article 13 del Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre)
Base 10 Obligacions de les entitats beneficiàries
Són obligacions de les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions, d'acord amb la Llei de subvencions, la Llei general de subvencions i l'Ordre de bases reguladores, les següents:
1. Comunicar a l'Institut Balear de la Dona si s'accepta la proposta de resolució o si s'hi renuncia. Si en el termini de cinc dies comptadors a partir de l'endemà d'haver-se notificat la proposta a l'entitat beneficiària no s'ha produït aquesta comunicació, s'entén acceptada la subvenció tàcitament.
2. Executar el projecte, dur a terme l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció, en el termini i les condicions establertes.
3. Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, d'acord amb aquestes bases i la resolució de concessió.
4. Acreditar davant l'Institut Balear de la Dona que es compleixen els requisits per ser beneficiària de la subvenció.
5. Justificar que s'ha executat el projecte, que s'ha duit a terme l'activitat o que s'ha adoptat el comportament que fonamenta haver concedit la subvenció en els termes que s'estableixen en aquestes bases específiques.
6. Sol·licitar, quan l'import d'una despesa subvencionable superi els 15.000 €, almenys tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a comprometre's a contractar la prestació del servei, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la concessió de la subvenció.
7. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que duguin a terme els òrgans competents (Intervenció General de la Comunitat Autònoma, de l'Estat, Sindicatura o Tribunal de Comptes, etc.) i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
8. Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció el fet d'haver sol·licitat o obtingut altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, estatal o internacional. Aquesta comunicació s'ha de produir en el termini de tres dies comptadors a partir de la formulació de la sol·licitud o de l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts. El fet d'haver obtingut fonts de finançament per una quantia diferent de la comunicada pot suposar que es modifiqui la resolució de concessió.
9. Acreditar, si no s'ha autoritzat l'Institut Balear de la Dona perquè ho comprovi per si mateix, abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que s'està al corrent de les obligacions tributàries, autonòmiques i estatals, i de les obligacions amb la Seguretat Social.
10. Comunicar a l'Institut Balear de la Dona qualsevol circumstància que porti a la necessitat de modificar l'execució del projecte o de l'activitat respecte de com s'havia plantejat en la sol·licitud de subvenció, així com qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir-la.
11. Comunicar variacions en la situació de l'entitat que puguin comprometre els fons rebuts.
12. Conservar tota la documentació justificativa d'haver aplicat els fons rebuts a l'objectiu pertinent mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
13. Adoptar les mesures de difusió d'haver obtingut subvencions d'acord amb l'article 18.3 de la Llei general de subvencions.
14. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits de l'article 37 de la Llei general de subvencions i de l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
15. Incorporar, de manera visible, el logotip de l'Institut Balear de la Dona, del Ministeri d'Igualtat i del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere a tot el material, tant imprès com digital, als actes públics, als elements de publicitat vertical i a qualsevol altre element d'identificació o comunicació de l'activitat objecte de subvenció.
16. Redactar tota la publicitat que es derivi del projecte subvencionat, si escau, en llengua catalana, fent ús del llenguatge no sexista i d'un tracte igualitari tant en la imatge com en el contingut. La presència del català en la publicitat no impedeix també la redacció en altres llengües si és recomanable.
17. Complir la normativa sobre protecció de dades a les quals tenguin accés amb motiu de l'execució del projecte subvencionat.
18. Complir qualsevol altra obligació establerta per la normativa aplicable.
Base 11 Sol·licituds, termini i forma de presentació
1. Les sol·licituds i la documentació adjunta signades electrònicament han de presentar-se mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC) dirigides a l'Institut Balear de la Dona.
2. Les sol·licituds s'han de presentar obligatòriament en els models normalitzats que a aquest efecte es troben a disposició de les entitats interessades a la Seu Electrònica del Govern de les Illes Balears (www.caib.es/seucaib). (Annex 1)
3. Les entitats interessades han de presentar una sol·licitud per cada pis pel que sigui cessionària.
4. El termini de presentació de sol·licituds romandrà obert des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins l'1 de novembre de 2026 o fins exhaurir el crèdit (en cas que sigui anterior a aquesta data) i es faci públic per part de l'Institut Balear de la Dona, amb la publicació de la resolució mitjançant la qual s'informi de l'exhauriment del crèdit disponible en el BOIB.
5. De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, el tractament de les dades personals de les sol·licituds és el següent:
a) Finalitat del tractament i base jurídica: tramitació del procediment administratiu de concessió de subvencions destinades a finançar la dotació d'estris i mobiliari dels pisos de l'Institut Balear de l'Habitatge (habitatge transitori a víctimes de violència masclista) cedits a administracions i entitats sense ànim de lucre amb competències en matèria d'atenció a les víctimes de violència masclista, d'acord amb el que preveuen el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 29 de desembre; l'Ordre de la consellera d'Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
b) Responsable del tractament: Institut Balear de la Dona.
c) Destinataris de les dades personals: no se cediran les dades personals a tercers, llevat que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb el Reglament general de protecció de dades i la Llei orgànica 3/2018.
d) Decisions automatitzades: no hi ha decisions automatitzades en relació amb les persones afectades pel tractament.
e) Termini de conservació de les dades personals: el mínim legal des de la data de tancament de l'expedient.
f) Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix la normativa vigent) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es). Una vegada rebuda la resposta del responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament de les dades personals pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
g) Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (pg. de Sagrera, 2, 07012 Palma; a/e: protecciodades@dpd.caib.es). El Delegat de Protecció de dades (DPD) nomenat davant la Agència Estatal de Protecció de Dades: Grupo Ático 34 S.L, Advocada de contacte: Carmen Aguilera.
Base 12 Documentació requerida
1. El document normalitzat de sol·licitud de la subvenció (annex 1). Si l'entitat sol·licitant autoritza que l'Institut Balear de la Dona obtingui o consulti les dades, els requisits i la informació necessària, juntament amb la sol·licitud, ha de presentar:
a) El número d'identificació fiscal (NIF) definitiu de l'entitat, si no disposa de CSV per comprovar-lo telemàticament.
b) Una declaració responsable sobre el compliment de les condicions generals per rebre subvencions (annex 2).
c) Una declaració responsable sobre l'obtenció d'altres fonts de finançament per al projecte per al qual se sol·licita la subvenció (annex 3).
d) Una declaració o un certificat bancari sobre la titularitat del compte corrent on s'ha de realitzar l'ingrés de l'activitat subvencionada (annex 4).
e) Si la persona signant de la sol·licitud no és la representant legal de l'entitat, un document que n'acrediti el poder de representació.
Si l'entitat sol·licitant no autoritza que l'Institut Balear de la Dona obtingui o consulti les dades, els requisits i la informació necessària, juntament amb la sol·licitud, ha de presentar, a més de la documentació senyalitzada en el punt 1:
f) Certificat del registre corresponent d'inscripció de l'entitat, o el seu codi CSV.
g) Els certificats de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica i l'estatal, com també de les obligacions amb la seguretat social.
Si tot i haver autoritzat la consulta telemàtica de la informació necessària, l'entitat beneficiària en té d'actualitzada que no consta en els registres o les fonts d'informació públiques, s'ha d'aportar adjunta a la sol·licitud. Si no s'aporta, l'Institut Balear de la Dona ha de resoldre la sol·licitud d'acord amb la informació disponible.
2. Una memòria tècnica i una memòria econòmica d'acord amb els models normalitzats (Annex 5 i 6 respectivament) juntament amb les factures o documents de valor probatori equivalents en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses, per donar compliment a l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores d'aquesta convocatòria d'ajudes:
MEMÒRIA TÈCNICA:
Un inventari on es detalli una relació de totes les despeses subvencionables d'acord amb la base 23 de la mateixa convocatòria juntament amb la seva valoració econòmica, segons el model normalitzat (Annex 5).
MEMÒRIA ECONÒMICA
a) Una memòria econòmica justificativa del cost total de l'activitat subvencionada que ha de contenir:
b) El bloc d'evidències que documenten la relació classificada de despeses. En especial, s'hi han d'incloure:
El bloc d'evidències justificatives s'ha de presentar en un sol arxiu electrònic, ordenat i numerat en concordança amb la relació classificada de despeses.
c) Els justificants de pagament. Els justificants s'han d'acreditar d'acord amb el següent:
d) Els impostos indirectes de les factures presentades seran despesa subvencionable sempre i quan el beneficiari no pugui recuperar-los o compensar-los. Aquesta circumstància s'ha de declarar sota responsabilitat de l'entitat beneficiària davant l'òrgan instructor.
Per acreditar aquesta circumstància haurà de presentar una declaració responsable sobre la recuperació i/o compensació dels imposts indirectes (Annex 6).
3. L'Institut Balear de la Dona, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementaria que consideri necessària per resoldre l'expedient.
4. Els interessats han de comunicar immediatament a l'òrgan competent per resoldre qualsevol variació de les condicions o circumstancies senyalades en els apartats anteriors d'aquesta base, amb les conseqüències que a cada cas corresponguin, sense perjudici que també es puguin incorporar d'ofici a l'expedient.
Base 13 Esmena de la sol·licitud
1. Si la sol·licitud i la documentació adjunta no compleixen tots els requisits establerts, són erronis o es presenten incomplets, s'ha de requerir l'entitat sol·licitant que l'esmeni o aporti la documentació que manca en el termini de deu dies hàbils. Si l'entitat sol·licitant no ho fa, s'ha d'entendre que desisteix de la sol·licitud en els termes de l'article 68 de la Llei 39/2015,després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada. En aquest cas, la data de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre per resoldre l'expedient.
Base 14 Procediment per a la concessió de la subvenció
1. El procediment de concessió s'ha d'iniciar a sol·licitud de les entitats interessades i els ajuts es concedeixen en règim de concurrència competitiva. La selecció dels beneficiaris es fàra d'acord amb l'article 17.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre i l'article 12.1 de l'Ordre de bases reguladores, en atenció al compliment dels requisits que estableix aquesta convocatòria atès que, per la seva naturalesa, no és necessària la comparació de sol·licituds, ni establir un ordre de prelació,
2. Les sol·licituds s'han de resoldre de manera individual a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent per rigorós ordre d'entrada. En cas que sigui necessari requerir a l'entitat perquè esmeni o aporti documentació, la data en què l'expedient estigui completat regeix a efectes de l'ordre de resolució.
3. Quan hagi sol·licituds vàlidament presentades, pendents de resoldre un cop exhaurit el crèdit disponible de l'any en què s'ha presentat, es poden resoldre i concedir amb càrrec al crèdit de l'anualitat següent. En aquests casos i per motiu de les operacions de tancament d'exercici pressupostari i obertura del nou exercici, el pagament es tramitarà d'ofici un cop estigui obert el pressupost al que s'ha d'imputar la subvenció i es pagarà d'acord amb les disponibilitats de Tresoreria de la CAIB.
4. Les notificacions es realitzaran per mitjans telemàtics amb els efectes que determinen els articles 40 i 41 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques; tot allò, sens perjudici de l'establert a l'article 14.1 de la mateixa llei.
5. Una vegada que l'òrgan instructor del procediment determini que les sol·licituds i la documentació presentada són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, elevarà la seva proposta de resolució a la Directora de l'Institut Balear de la Dona perquè emeti l'oportuna resolució de concessió, la qual s'ha de notificar als interessats d'acord amb el que estableix el punt següent perquè, en el termini màxim de deu dies, hi puguin al·legar el que considerin oportú. En cas que no es presentin al·legacions en aquest termini, s'entén que s'accepta la subvenció.
6. La resolució de concessió, d'acord amb el que estableix l'article 40 i 41 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú, s'ha de notificar a les persones interessades que resultin beneficiàries de la subvenció de forma expressa i individual.
7. En cas de denegació dels ajuts es comunicarà als sol·licitants exclosos perquè en el termini màxim de 10 dies, puguin al·legar el que considerin oportú. En cas què no es presentin al·legacions o aquestes no fossin acceptades per l'òrgan, es dictarà resolució expressa d'exclusió amb el motiu de la causa.
8. La resolució expressa de la directora de l'Institut Balear de la Dona finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta s'ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida.
9. L'Institut Balear de la Dona ha de proposar el pagament de la subvenció, una vegada comprovada l'execució de l'actuació i que s'hagi presentat tota la documentació establerta en la base 12.
10. La informació sobre les concessions de subvencions s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions en els termes en què s'estableix aquesta obligació de comunicació en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i la resta de normativa de desplegament d'aquesta obligació.
Base 15 Òrgans competents
1. L'òrgan competent per instruir el procediment de concessió de subvencions és el Servei d'Administració i Gestió Pressupostària.
2. L'òrgan competent per resoldre el procediment de concessió és la directora de l'Institut Balear de la Dona.
Base 16 Principis generals
La concessió de les subvencions d'aquesta línia es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, i s'ha de resoldre d'acord amb aquests principis.
Base 17 Quantia de les subvencions
1. La quantia de la subvenció és com a màxim del 100 % del cost elegible de les despeses correctament justificades, amb un límit de 20.000,00 € per equipar cada pis d'estris i mobiliari.
2. S'entén per cost elegible el conjunt de despeses associades al projecte que són subvencionables d'acord amb els criteris de la base 23.
Base 18 Instrucció de l'expedient
1. Correspon a l'òrgan instructor dur a terme d'ofici les actuacions necessàries i sol·licitar els informes pertinents per determinar, conèixer i comprovar les dades que serveixin de fonament per dictar la resolució de concessió.
2. Si el procediment de concessió es paralitza per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant, s'ha d'actuar d'acord amb el que estableix l'article 95 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Base 19 Proposta de resolució
1. D'acord amb la documentació presentada i els informes que s'hagin sol·licitats, si escauen, la cap del Servei d'Administració i Gestió Pressupostària ha de formular una proposta de resolució per a cada sol·licitant.
2. La proposta de resolució ha de contenir els elements següents:
a) La identificació de l'entitat beneficiària.
b) La descripció de l'activitat o el comportament objecte de la subvenció, amb detall de l'àmbit temporal.
c) El pressupost total de l'activitat subvencionada.
d) L'import sol·licitat i l'import concedit.
e) La inclusió o l'exclusió de l'IVA suportat.
f) Les obligacions de l'entitat beneficiària.
g) La forma de pagament i la forma de justificació de l'aplicació dels fons percebuts.
3. La proposta de resolució no crea cap dret a favor de l'entitat beneficiària que s'hagi proposat davant l'Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.
Base 20 Resolució
1. La resolució és l'acte administratiu exprés que concedeix o denega la subvenció sol·licitada, dictada a proposta de l'òrgan instructor.
2. La resolució ha de ser motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de les subvencions concedides d'acord amb l'establert a l'article 21 del Decret 2/2005, de 28 de desembre, per al qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
La resolució ha de contenir:
a) La identificació de l'entitat beneficiària.
b) La descripció de l'activitat objecte de la subvenció i import de l'activitat que se subvenciona.
c) El pressupost total de la inversió sol·licitada.
d) L'import sol·licitat.
e) Quantia de la subvenció concedida.
f) Partida pressupostària a la qual s'aplica.
g) Forma de pagament.
h) La concessió o denegació de la subvenció sol·licitada.
i) La inclusió o l'exclusió dels imposts indirectes suportats com a despesa subvencionable.
j) Les obligacions de l'entitat beneficiària.
k) La forma de pagament i la forma de justificació de l'aplicació dels fons percebuts.
3. La resolució s'ha de notificar individualment a cadascuna de les entitats sol·licitants.
Base 21 Termini per resoldre i notificar la resolució
1. El termini màxim per dictar i notificar la resolució de concessió o denegació és de sis mesos, comptadors a partir de la data en què hagi finalitzat el de presentació de sol·licituds.
2. El transcurs del termini anterior sense que s'hagi dictat i notificat la resolució expressa faculta l'entitat interessada per entendre desestimada la sol·licitud.
Base 22 Pagament
1. El pagament dels imports d'aquesta línia de subvencions s'abonarà amb un únic pagament una vegada acreditada l'execució de l'activitat i que s'hagi presentat tota la documentació establerta a la base 12.
2. Abans de proposar el pagament que pertoqui, la unitat de gestió econòmica de l'Institut Balear de la Dona ha de comprovar que el beneficiari es trobi al corrent de les seves obligacions tributàries davant la comunitat autònoma i davant la Seguretat Social.
Base 23 Despeses subvencionables i despeses no subvencionables
Són subvencionables les accions i actuacions que es duguin a terme entre el període pluriennal compres entre l'1 de gener de 2023 i l'1 de novembre de 2026, d'acord amb la vigència del conveni de col·laboració signat el 26 de setembre de 2022 entre l'Institut Balear de l'Habitatge i l'Institut Balear de la Dona.
Són subvencionables les despeses que indubtablement responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, que no superin el valor de mercat i que s'efectuïn en el termini d'execució de les activitats, sempre que s'hagin pagat.
Concretament, són despeses subvencionables:
1. Despeses de mobiliari i equipament de l'habitatge inventariables.
El mobiliari inclourà qualsevol moble que s'empri per a l'ús normal i habitual d'habitabilitat (taules i cadires, a llits, com també, mobles, vestidors, etc.)
L'equipament de l'habitatge inclourà qualsevol equipament per a l'ús normal i habitual d'habitabilitat (des d'equipament d'aire condicionat, equipament per a les tecnologies de la informació i la comunicació a les llars “TIC-L”, etc.)
2. Despeses d'estris de l'habitatge i d'estris personals relacionats amb l'allotjament i pernoctació.
3. Despeses de transport i muntatge relatives al punt 1 i 2 de les despeses subvencionables.
No són subvencionables les despeses següents:
1. Despeses de mobiliari i equipament de l'habitatge inventariables per a usos no habituals d'habitabilitat.
2. No es poden incloure les despeses de material fungible de caràcter administratiu ni les relacionades amb l'ús i el manteniment de l'habitatge.
Base 24 Avaluació i control
1. Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel que fa a la concessió i el control de les subvencions públiques. A més, han de facilitar tota la informació que els pugui requerir l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o al reintegrament de la subvenció sol·licitada.
Base 25 Reintegrament
1. Correspon el reintegrament de la subvenció de les quantitats percebudes indegudament, posteriorment, a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, en els casos següents:
a) Obtenció de la subvenció sense que es compleixin les condicions requerides, per alteració de les condicions requerides o per alteració de les condicions tingudes en compte per causa imputable a l'entitat beneficiària.
b) Incompliment total o parcial de la finalitat o els objectius per als quals va ser concedida la subvenció.
c) Concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.
d) Negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control.
e) Obtenció de la subvenció, falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haurien impedit i qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la resolució de concessió en els termes que preveu l'article 25 del Text refós de la Llei de subvencions.
f) Qualsevol altra de les causes que preveuen l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l'Ordre de bases reguladores.
2. El reintegrament s'ha de tramitar d'acord amb la seva normativa específica.
3. Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i hi és aplicable la via de constrenyiment.
4. L'obligació del reintegrament és independent de les sancions que pertoqui aplicar de conformitat amb el Text refós de la Llei de subvencions.
Base 26 Infraccions i sancions
1. Les accions i les omissions de les entitats beneficiàries tipificades en els articles 51, 52 i 53 del Text refós de la Llei de subvencions determinen que s'apliqui el règim d'infraccions i sancions que s'hi estableix, quan hi intervengui dol, culpa o negligència.
2. Les infraccions i les sancions que es derivin de l'atorgament de les subvencions previstes en aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions.
Base 27 Inspecció
L'Institut Balear de la Dona pot adoptar en qualsevol moment les mesures de comprovació i de control que consideri oportunes sobre l'activitat subvencionable per tal de verificar que es compleixen els requisits que estableixen el Text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre de bases i aquestes bases específiques, per comprovar que s'ha fet l'activitat i el compliment de la finalitat que determini la concessió i el gaudi de la subvenció.
Base 28 Normativa reguladora
Regulen aquest procediment de concessió de subvencions:
1. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
2. L'Ordre de la consellera d'Afers Socials, Promoció i Immigració de 18 de maig de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions, els certàmens i els premis en matèria de polítiques d'igualtat envers les dones.
3. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. El Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
6. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.