Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 396314
Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 14 de juny de 2023, per la qual es nomena als representats de les organitzacions sindicals que ho han sol·licitat com a personal col·laborador en la vigilància de bon funcionament del procés selectiu convocat per Resolució de la directora general de Personal Docent de 16 de desembre de 2022 per la qual es convoca el procés selectiu d’estabilització, mitjançant el sistema de concurs oposició per a l’ingrés als cossos docents
El Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l'Escola Balear d'Administració Pública, i s'aprova el barem de les indemnitzacions que se'n deriven, al seu article 39 estableix que les persones representants de les organitzacions sindicals poden assistir, exercint les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament dels processos selectius, previstes en l'article 51 de la Llei 3/2007.
La directora general de Personal Docent d'acord amb l'apartat 1.a) de la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 19 de març de 2021 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 41, de 25 de març), és competent per dictar aquesta Resolució.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer. Nomenar com a personal col·laborador en la vigilància del bon funcionament del procés selectiu necessari per al desenvolupament de les proves, els membres de les organitzacions sindicals que ho han sol·licitat i que es relacionen a continuació:
Segon. Indicar que tal com estableix l'article 39 del Decret abans esmentat aquest personal col·laborador pot assistir, sense veu ni vot, a la constitució del tribunal, a la realització de les diferents proves selectives, a les sessions de revisió de les puntuacions dels exercicis i dels mèrits, amb la citació prèvia de les persones que ho hagin sol·licitat, com també a les de publicació de les llistes de puntuacions d'exercicis i de mèrits i, en general, a les que no siguin de deliberació del tribunal, sens perjudici de les seves facultats de sol·licitar informació sobre diferents aspectes del procés selectiu i d'exercir el seu dret a presentar les queixes, denúncies i al·legacions que considerin oportunes.
D'altra banda, els tribunals han de facilitar la labor de les persones representants sindicals en el desenvolupament de les seves funcions, sense que això afecti l'agilitat del procés selectiu.
Tercer. Informar que el personal col·laborador ha de percebre la indemnització diària per sessió i dia que s'indica a l'annex 10 del Decret 62/2011, sempre que la persona que exerceix la presidència del tribunal certifiqui que han assistit a la sessió completa.
Quart. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També hi poden interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (15 de juny de 2023)
La directora general de Personal Docent Rafaela Sánchez Benítez