Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 386721
Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports, a proposta de la directora general d’Infància, Joventut i Famílies, per la qual es modifica la convocatòria d’ajuts a la contractació de personal monitor per atendre persones d’entre 3 i 18 anys amb un grau reconegut de dependència que participin en activitats d’educació en el temps lliure infantil i juvenil durant els estius de 2022 i 2023, i se n'amplia la dotació econòmica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En la data de la signatura electrònica, la directora general d'Infància, Joventut i Famílies ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. En data 23 d'abril de 2022, es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB núm. 54), la Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts a la contractació de personal monitor qualificat per atendre persones d'entre 3 i 18 anys amb un grau III reconegut de gran dependència que participin en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que es desenvolupin a les Illes Balears durant els estiu de 2022 i 2023.

2. Aquesta resolució va ser corregida mitjançant la publicació dia 16 de juny de 2022 d'una Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de correcció d'errors (BOIB núm. 78).

3. Dia 20 d'agost de 2022 (BOIB núm. 110) es va publicar una Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports per la qual es modificà la convocatòria i se n'amplià la dotació econòmica, esdevenint en una convocatòria d'ajuts a la contractació de personal monitor addicional per atendre persones d'entre 3 i 18 anys amb un grau reconegut de dependència que participin en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil durant els estius de 2022 i 2023.

4. Dia 19 d'abril de 2023, la directora general d'Infància, Joventut i Famílies va emetre un informe justificatiu sobre la necessitat de modificar la convocatòria d'ajuts a la contractació de personal monitor per atendre persones d'entre 3 i 18 anys amb un grau reconegut de dependència que participin en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil durant els estius de 2022 i 2023, que se sosté, principalment, en els arguments següents:

a) En data 29 de desembre de 2022 es va publicar la Llei 10/2022, de 23 de desembre, de lleure educatiu per a infants i joves de les Illes Balears, que modifica determinats articles del Decret 23/2018, de 6 de juliol, per la qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, així com el títol d'aquesta norma, que passa a ser el de Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure.

b) Un cop executat l'exercici corresponent a l'any 2022 i efectuada una valoració al respecte, es varen detectar determinats aspectes de la redacció de la convocatòria de referència en relació amb els quals calia efectuar-ne una modificació, a fi d'aclarir-ne el contingut.

c) S'aprecia la conveniència d'ampliar la possibilitat de subcontractació de l'activitat subvencionable a tots els possibles beneficiaris, en tant que la redacció actual la cenyeix únicament a les entitats integrants de les administracions locals. Aquesta ampliació comporta també la necessitat d'adequació de diferents punts de la convocatòria.

d) En funció del nombre de sol·licituds rebudes per a l'exercici 2022 i tenint en compte que les modificacions de la convocatòria que es té previst efectuar poden incrementar l'espectre de possibles beneficiaris, es considera necessari incrementar el crèdit disponible per a l'exercici 2023, atès que l'import de 25.000,00 € previst actualment, pot ser insuficient.

5. A la vista de l'informe esmentat, dia 20 d'abril de 2023, la consellera d'Afers Socials i Esports va dictar una resolució d'inici de modificació de la convocatòria.

6. S'ha comprovat que hi ha crèdit adequat i suficient en el pressupost del Servei de Joventut per fer possibles els canvis que es proposen.

7. Dia 26 d'abril de 2023 es va trametre al Departament Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports un esborrany de la proposta de resolució de modificació de la convocatòria, que va ser informat favorablement en data 16 de maig de 2023.

8. Arran de la consideració 6 g) de l'informe favorable citat al punt anterior, es va estimar que també resultava aclaridor modificar el punt 2.3 de la convocatòria, en relació amb l'article 4.4 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut.

9. Amb posterioritat a l'emissió de l'informe del Departament Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va comunicar la falta de necessitat de fiscalització prèvia d'aquest expedient, atès el seu import (8.000,00 €).

Fonaments de dret

1. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2. La Llei 10/2022, de 23 de desembre, de lleure educatiu per a infants i joves de les Illes Balears.

3. El Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure.

4. El Decret 11/2022, d'11 d'abril, pel qual es regula el règim de control intern que ha d'exercir la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. L'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i joventut.

6. La convocatòria d'ajuts a la contractació de personal monitor per atendre persones d'entre 3 i 18 anys amb un grau reconegut de dependència que participin en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil durant els estius de 2022 i 2023.

7. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB ext. núm. 20, de 14 de febrer de 2021), de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol (BOIB ext. núm. 88 ext., de 3 de juliol de 2019), de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. El Decret 11/2021, de 15 de febrer de 2021, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB ext. núm. 21, de 15 de febrer de 2021). Aquest Decret fou modificat posteriorment pels Decrets 25/2021, de 8 de març (BOIB núm. 33, de 9 de març de 2021); 1/2022, de 27 de juliol (BOIB núm. 104, de 9 d'agost de 2022), i 5/2022 de 19 de desembre (BOIB núm. 165, de 20 de desembre de 2022), de la presidenta de les Illes Balears. Segons les normes esmentades, les competències en matèria de joventut del Govern de les Illes Balears les exerceix actualment la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera d'Afers Socials i Esports que dicti una resolució en els termes següents:

1. Modificar la convocatòria d'ajuts a la contractació de personal monitor per atendre persones d'entre 3 i 18 anys amb un grau reconegut de dependència que participin en activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil durant els estius de 2022 i 2023, en els termes següents:

En el punt 2, apartat 1,

On diu

Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones físiques, les persones jurídiques privades, amb ànim de lucre o sense, i els ens integrants de l'Administració Local (consells insulars, ajuntaments, mancomunitats, entitats locals menors i entitats dependents) que organitzin activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil, d'acord amb les definicions de l'apartat 4 de l'article 37 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, que contractin personal monitor per atendre participants de 3 a 18 anys amb un grau reconegut de dependència.

Ha de dir

Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones físiques, les persones jurídiques privades, amb ànim de lucre o sense, i els ens integrants de l'administració local (consells insulars, ajuntaments, mancomunitats, entitats locals menors i entitats dependents) que organitzin activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil, d'acord amb les definicions de l'apartat 4 de l'article 37 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure.

En el punt 2, apartat 3,

On diu

Per accedir a aquests ajuts les persones beneficiàries han de complir els requisits addicionals següents:

a) Ser persones residents o ser entitats radicades a les Illes Balears.

b) No estar sotmeses a cap de les prohibicions per ser persona beneficiària d'ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

c) En el cas de les entitats juvenils i entitats prestadores de serveis a la joventut, estar inscrites en el Cens a què referència l'article 93 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.

d) Els altres que s'estableixen en aquesta convocatòria.

Ha de dir

Per accedir a aquests ajuts les persones beneficiàries han de complir els requisits addicionals següents:

a) Les persones físiques han de residir a les Illes Balears.

b) Les persones jurídiques han d'estar constituïdes de conformitat amb la normativa vigent, i han d'estar inscrites en el registre o registres corresponents, si escau; han de disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció, i han de tenir entre els objectius, directament o indirectament, la realització de les activitats o els fins relacionats amb l'objecte d'aquesta convocatòria.

c) Les entitats de serveis socials han d'estar inscrites en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears.

d) Les organitzacions del tercer sector de les Illes Balears han d'estar inscrites en el Cens d'organitzacions del Tercer Sector Social de les Illes Balears.

e) Les entitats juvenils a què fa referència l'article 93 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure, han d'estar inscrites en el Cens d'entitats juvenils, d'acord amb l'article 48 de la Llei 5/2022, de 8 de juliol, de polítiques de joventut de les Illes Balears. Pel que fa a les entitats prestadores de serveis a la joventut, la inscripció al cens s'ha d'ajustar al que disposa l'article 89.2 de la Llei 5/2022.

f) No han d'estar sotmeses a cap de les prohibicions per ser persona beneficiària d'ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

g) Els altres que s'estableixen en aquesta convocatòria.

En el punt 3, apartat 2,

On diu

Només se subvencionaran les contractacions en què la persona organitzadora figuri com a ocupadora davant la Seguretat Social, tret que es tracti d'ens integrants de l'Administració local que hagin subcontractat l'organització de l'activitat, cas en què s'acceptarà que l'entitat adjudicatària en sigui l'ocupadora. En cap cas se subvencionarà la contractació d'un servei extern per comptar amb aquest personal.

Ha de dir

Només se subvencionaran les contractacions en què la persona organitzadora figuri com a ocupadora davant la Seguretat Social, tret que es tracti de persones o entitats que hagin subcontractat l'organització de tota l'activitat, cas en què s'acceptarà que l'entitat adjudicatària del contracte en sigui l'ocupadora. En cap cas se subvencionarà la contractació d'un servei extern per comptar amb aquest personal.

En el punt 3, apartat 3,

On diu

Les activitats organitzades per les persones beneficiàries han de complir tots els requisits següents: [...]

— Han d'estar declarades davant els consells insulars respectius i complir tots els requisits dels articles 37 a 54 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, així com la resta de normativa o les resolucions que els siguin aplicables.

Ha de dir

Les activitats organitzades per les persones beneficiàries han de complir tots els requisits següents: [...]

— Han d'estar declarades davant els consells insulars respectius per part de les persones o les entitats organitzadores de l'activitat, d'acord amb el que disposa l'article 21 de la Llei 10/2022, de 23 de desembre, de lleure educatiu per a infants i joves de les Illes Balears, i han de complir tots els requisits dels articles 37 a 54 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure, així com la resta de normativa o les resolucions que els siguin aplicables.

En el punt 4, apartat 1,

On diu

Es destina a aquesta convocatòria la quantitat global de 50.000,00 €, amb càrrec a les partides següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: [...]

Exercici 2023

— 7.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 (ajuntaments).

— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46101 00 (consells insulars).

— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 (empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals).

— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 (altres ens territorials).

— 5.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 47000 00 (empreses).

— 5.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 (famílies i institucions sense ànim de lucre). [...]

Ha de dir

Es destina a aquesta convocatòria la quantitat global de 58.000,00 €, amb càrrec a les partides següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: [...]

Exercici 2023

— 9.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 (ajuntaments).

— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46101 00 (consells insulars).

— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 (empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals).

— 2.500,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 (altres ens territorials).

— 9.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 47000 00 (empreses).

— 7.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 (famílies i institucions sense ànim de lucre). [...]

En el punt 4, apartat 4,

On diu

En el cas que s'exhaureixi la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria amb anterioritat a la data de presentació de sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió dels ajuts mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports, sens perjudici de l'establert al punt 4.3.

Ha de dir

En el cas que s'exhaureixi la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria amb anterioritat a la finalització de la data de presentació de sol·licituds, s'ha de suspendre la concessió dels ajuts mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l'establert al punt 4.3.

Es modifica i s'afegeix un darrer paràgraf al punt 6 apartat 1 i allà

On diu

Les persones interessades han de presentar les sol·licituds, d'acord amb els models disponibles a la seu electrònica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques en els períodes següents:

a) Per a l'exercici 2022:

Des del 15 de setembre fins al 7 d'octubre de 2022.

 

b) Per a l'exercici 2023:

— Des del 15 de setembre fins al 9 d'octubre de 2023.

Totes les sol·licitud presentades abans o després d'aquestes dates seran inadmeses per extemporànies, mitjançant la resolució corresponent.

Ha de dir

Les persones interessades han de presentar les sol·licituds, d'acord amb els models disponibles a la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques en els períodes següents:

a) Per a l'exercici 2022:

Des del 15 de setembre fins al 7 d'octubre de 2022.

 

b) Per a l'exercici 2023:

Des del 15 de setembre fins al 9 d'octubre de 2023.

Totes les sol·licitud presentades abans o després d'aquestes dates seran inadmeses per extemporànies, mitjançant la resolució corresponent.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de totes les condicions previstes a la convocatòria.

En el punt 6, apartat 2,

On diu

Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, de conformitat amb el que disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, entre elles les persones jurídiques i les agrupacions de persones físiques, únicament podran presentar les sol·licituds en la forma esmentada mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC). En cas que algun d'aquests subjectes presenti la sol·licitud de manera presencial, l'Administració el requerirà perquè la realitzi de manera electrònica, de conformitat amb allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015. En aquests casos, es considerarà com a data de presentació la de l'esmena, i no la de la sol·licitud presencial.

Ha de dir

Els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, de conformitat amb el que disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, entre elles les persones jurídiques i les agrupacions de persones físiques podran presentar les sol·licituds fent ús del tràmit establert a l'efecte a la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o bé a través del Registre Electrònic Comú (REC). En cas que algun d'aquests subjectes presenti la sol·licitud de manera presencial, l'Administració el requerirà perquè la realitzi de manera electrònica, de conformitat amb allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015. En aquests casos, es considerarà com a data de presentació la de l'esmena, i no la de la sol·licitud presencial.

En el punt 7, apartat 3 a),

On diu

Documentació relativa a la contractació i al compliment de la finalitat:

a) Un compte justificatiu, d'acord amb el model disponible a la seu electrònica, amb el contingut següent:

 

- Memòria d'actuació justificativa de l'acompliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació dels aspectes següents: relació de les activitats realitzades i número d'expedient assignat a l'activitat declarada per part del consell insular respectiu, nombre de participants d'entre 3 i 18 anys amb graus reconeguts de dependència, dates exactes de participació, i personal monitor addicional que s'ha hagut de contractar.

- Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del document probatori de la realització de la despesa, d'acord amb l'establert a l'apartat b) següent. [...]

Ha de dir

Documentació relativa a la contractació i al compliment de la finalitat:

a) Un compte justificatiu, d'acord amb el model disponible a la seu electrònica, amb el contingut següent:

 

- Memòria d'actuació justificativa de l'acompliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació dels aspectes següents: relació de les activitats realitzades i número d'expedient assignat a l'activitat declarada per part del consell insular respectiu, nombre de participants d'entre 3 i 18 anys amb graus reconeguts de dependència, dates exactes de participació, personal monitor addicional que s'ha hagut de contractar, i declaració responsable de l'entitat d'haver complit les ràtios de personal monitor contractat en relació amb l'activitat (sense computar el personal monitor addicional).

- Una relació classificada de les despeses derivades de la contractació del personal monitor addicional, amb la identificació del document probatori de la realització de la despesa, d'acord amb l'establert a l'apartat b) següent. [...]

En el punt 7, apartat 3 b),

On diu

Documentació relativa a la contractació i al compliment de la finalitat: […]

b) En relació amb el personal contractat: [...]

 

- Justificants bancaris, referents al període subvencionat, dels salaris abonats per l'entitat a la persona treballadora objecte de la subvenció.

Ha de dir

Documentació relativa a la contractació i al compliment de la finalitat: […]

b) En relació amb el personal contractat: [...]

 

- Justificants bancaris, referents al període subvencionat, dels salaris abonats a la persona treballadora objecte de la subvenció.

En el punt 7, apartat 3 c),

On diu

Documentació relativa a la contractació i al compliment de la finalitat: […]

c) Document acreditatiu de la inscripció en l'activitat de la persona o persones participants amb un grau reconegut de dependència, on apareguin les dates exactes de la participació, així com del document emès per l'autoritat competent que acrediti el grau reconegut.

Ha de dir

Documentació relativa a la contractació i al compliment de la finalitat: […]

c) Document acreditatiu de la inscripció en l'activitat de la persona o persones participants amb un grau reconegut de dependència, on apareguin les dates exactes de la participació, així com del document emès per l'autoritat competent que acrediti el grau reconegut i l'acreditació del pagament per la participació en l'activitat, en cas de què aquesta no sigui gratuïta.

En el punt 7, apartat 3 d),

On diu

Documentació relativa a la contractació i al compliment de la finalitat: […]

d) En el cas de subcontractació d'activitats per part de les entitats de l'administració local, memòria explicativa dels motius pel qual s'ha de recórrer a la subcontractació i del contracte mitjançant es formalitza per escrit aquesta subcontractació.

Ha de dir

Documentació relativa a la contractació i al compliment de la finalitat: […]

d) En el cas de subcontractació de les activitats, memòria explicativa dels motius pels quals s'ha de recórrer a la subcontractació i còpia del contracte mitjançant es formalitza per escrit aquesta subcontractació.

La subcontractació de l'activitat no eximeix l'entitat organitzadora de l'obligació de presentar la documentació referida als apartats a), b) i c) anteriors.

S'afegeix un nou apartat (el 5) al punt 7, amb el text següent:

L'entitat beneficiària ha de respectar la normativa vigent en matèria de protecció de dades personals, cosa que no exclou la cessió a l'administració pública concedent d'aquest ajut de les dades necessàries per comprovar el compliment de les obligacions previstes en els apartats anteriors. Les relacions que pugui mantenir l'entitat organitzadora amb una entitat subcontractada ha de respectar l'anterior, inclosa l'obligació d'aquests tercers de facilitar totes les dades justificatives necessàries previstes en aquesta convocatòria.

En el punt 8, apartat 2,

On diu

Les sol·licituds de subvenció es resoldran de manera individual, per ordre d'entrada a cada illa, a mesura que es presentin en el Registre de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, encara que no s'hagi acabat el termini de presentació, sempre i quan compleixin els requisits de la convocatòria. Per a la concessió s'ha de tenir en compte, per a cada illa, l'ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets. A aquests efectes, es tendrà en compte el registre d'entrada a la Conselleria d'Afers Socials i Esports (Codi DIR A04026929).

Ha de dir

Les sol·licituds de subvenció es resoldran de manera individual, a mesura que tenguin entrada en el registre de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, encara que no s'hagi acabat el termini de presentació, sempre i quan compleixin els requisits de la convocatòria. Per a la concessió s'ha de tenir en compte l'ordre d'entrada (dia i hora) dels expedients complets.

En el punt 11, apartat 1,

On diu

Es permet la subcontractació de tota l'activitat subvencionable, només per a les entitats integrants de l'Administració local, sempre i quan es compleixin els requisits del punt 3.2 i això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat, d'acord amb els límits i les condicions que disposa l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions.

Ha de dir

Es permet la subcontractació de tota l'activitat subvencionable, sempre i quan es compleixin els requisits del punt 3.2 i això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat, d'acord amb els límits i les condicions que disposa l'article 38 del Text refós de la Llei de subvencions.

S'afegeix un nou apartat (el 4) al punt 13, amb el text següent:

La Conselleria d'Afers Socials i Esports podrà iniciar un procediment de revocació i de reintegrament de la subvenció concedida en cas de què l'entitat beneficiària hagi estat sancionada per part del consell insular respectiu per la comissió d'infraccions en relació amb l'activitat de lleure educatiu que hagi donat peu a la contractació de personal monitor addicional.

2. Ampliar el crèdit inicial destinat a l'anualitat de 2023, de manera que la dotació passa de 25.000,00 € a 33.000,00 €, distribuïts en la forma indicada en el punt 4.1 de la convocatòria.

3. Determinar que aquesta modificació no implica establir un nou període de presentació de sol·licituds, atès que el corresponent a l'anualitat de 2023 no està obert encara.

4. En termes generals, totes les referències al Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, que figuren a la convocatòria s'han d'entendre fetes al Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure.

5. Publicar aquesta modificació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

D'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, també es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (31 de maig de 2023)

La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez La directora general proposant Marta Carrió Palou