Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 376980
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual s’aprova la convocatòria per concedir ajuts públics per mitjà del foment de l’economia social i del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d’inserció pels anys 2023 i 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Les empreses d'inserció constitueixen una tipologia especial dins de les entitats que formen part de l'economia social, tal com indica l'article 5 de la Llei 5/2011, de 29 de març, d'economia social, en tant que comparteixen els principis que la inspiren de donar prioritat a les persones i a la finalitat social sobre el capital, l'aplicació dels resultats a la finalitat social, la promoció de la solidaritat interna i la independència respecte dels poders públics.

El crèdit assignat inicialment a la convocatòria l'any 2022 va ser de 625.000 euros i es varen atorgar en ajuts directes als projectes d'economia social de les empreses d'inserció de les Illes Balears, esgotant pràcticament el crèdit pressupostari. El nombre d'entitats beneficiàries dels dos programes varen ser nou.

D'acord amb les necessitats de continuar donant suport econòmic a l'economia social, fomentant el model econòmic de les empreses d'inserció, pels anys 2023 i 2024, es vol aprovar la convocatòria d'ajuts pel foment de l'economia social i del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d'inserció.

L'article 30.21 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, d'acord amb la redacció feta per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut, atribueix a aquesta Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de foment del desenvolupament econòmic en el territori de la comunitat autònoma, d'acord amb les bases i la coordinació general de l'activitat econòmica, sense perjudici del que disposen els articles 38 i 131, i els números 10 i 13 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució; la legislació estatal i l'europea, i l'establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la Comunitat Autònoma.

L'article 2.4 d) del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), atribueix a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, entre d'altres, les competències en matèria de gestió, foment i difusió dels models d'economia social.

Aquestes mesures tenen un impacte directe en els nivells d'ingressos i liquiditat en les empreses d'inserció.

La Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció, defineix aquestes empreses com les societats mercantils que, degudament qualificades, efectuïn qualsevol activitat econòmica de producció de béns i serveis i que tenguin com a objecte social la integració i formació sociolaboral de persones en situació d'exclusió social com a trànsit al treball ordinari. A aquest efecte han de proporcionar als treballadors, com a part dels seus itineraris d'inserció, processos personalitzats i assistits de treball remunerat, formació en el lloc de treball, habituació laboral i social, i han de disposar dels serveis d'intervenció o acompanyament corresponents.

L'article 16 de la Llei 44/2007 preveu que els poders públics han de promoure les empreses d'inserció mitjançant el suport a la creació i el manteniment d'aquestes perquè puguin complir la funció social de facilitar la inserció de les persones en situació d'exclusió en el mercat de treball ordinari i, entre els ajuts de què es poden beneficiar aquest tipus d'empreses, hi figuren les subvencions per al manteniment dels llocs de treball per a la inserció sociolaboral. A més, l'apartat 5 del mateix article 16 preveu la possibilitat que les empreses d'inserció o les entitats col·laboradores que realitzin serveis d'acompanyament per a la inserció laboral a què es refereix l'article 3 de la mateixa Llei percebin ajuts de l'administració corresponent per executar-los.

Les subvencions compreses en aquesta convocatòria estan incloses dins el Pla Director d'Economia Social de les Illes Balears 2018-2022, que estableix diverses accions dins la línia estratègica 4, destinades a potenciar l'associacionisme de les empreses del sector de l'economia social, donar suport al manteniment de les despeses d'estructura de les organitzacions representatives del sector i impulsar les iniciatives de foment i difusió de l'economia social per a aquestes organitzacions.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears està compromesa amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l'Agenda Balear 2030, promovent la reducció de desigualtats (ODS 10), el treball decent i creixement econòmic sostenible (ODS 8).

Aquests ajuts compleixen amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, eficiència, qualitat i simplificació d'acord amb el que s'estableix en l'article 49 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.

L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació.

L'article 1.2, apartat 20, d'aquesta Ordre preveu que poden ser objecte de subvenció la integració i la promoció laboral dels treballadors i treballadores, el manteniment del nivell formatiu, el perfeccionament en l'àmbit laboral, l'adequada inserció i formació del jovent i dels col·lectius amb especials dificultats d'integració laboral. Per la seva banda, l'article 3 de la mateixa Ordre disposa que la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball i formació ha d'aprovar, per mitjà d'una resolució, les convocatòries corresponents, les quals s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

La convocatòria que s'aprova amb aquestes bases d'ajuts s'ha inclòs en l'objectiu I, línia I.6.1, del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre).

La Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació (BOE núm. 51, d'1 de març de 2023), estableix que els recursos econòmics per a la realització de les polítiques actives seran gestionats pels serveis públics d'ocupació, que podran desenvolupar els serveis i programes que considerin necessaris, segons l'article 32, i gestionar-los mitjançant la concessió de subvencions públiques, contractació administrativa, subscripció de convenis, gestió directa o qualsevol altra forma jurídica ajustada a dret.

Dins aquestes polítiques actives d'ocupació, l'article 31 de la esmentada llei, fa referència al foment de l'economia social.

La Llei 3/2023, de 28 de febrer, d'ocupació estableix que serà el «Pla Anual per al Foment de l'Ocupació Digna» (PAFED) el que concretarà, anualment, les directrius necessàries per a aconseguir en el conjunt de l'Estat i en cadascuna de les diferents Comunitats Autònomes, els objectius de l'Estratègia, així com els indicadors que s'utilitzaran per a conèixer i avaluar anualment el grau de compliment d'aquests.

D'altra banda, l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), estableix el contingut mínim de la convocatòria d'ajuts, que ha de ser aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

El procediment de concessió de les ajudes referides en aquesta resolució es tramitarà d'acord amb el que s'estableix en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i la resta de normes que li siguin d'aplicació.

L'article 10.2 de la Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023 (BOIB núm. 171, de 31/12/2022), preveu que s'ha de sol·licitar l'autorització prèvia al Consell de Govern en els expedients de despesa de quantia superior a 500.000€.

La convocatòria d'enguany ha estat objecte d'autorització prèvia al Consell de Govern mitjançant Acord de 02/05/2023.

La present convocatòria és un acte de tràmit ordinari que posa fi a un procediment iniciat en data 24 d'abril de 2023. Aquesta convocatòria de subvencions té una periodicitat anual des de l'any 2016 i per tant, es pot aprovar malgrat el govern estigui a data de la seva publicació en funcions.

En virtut de tot això, i d'acord amb les competències atribuïdes a la Conselleria de Model, Econòmic, Turisme i Treball pel Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), dict la següent:

Resolució

1. Objecte

1.1 Aquesta Resolució té per objecte aprovar la convocatòria d'ajuts destinats al foment de l'economia social i del suport al manteniment dels llocs de treball de les empreses d'inserció pels anys 2023 i 2024, mitjançant els programes següents:

Programa I: manteniment dels llocs de treball de persones en situació d'exclusió social de les empreses d'inserció, destinat a afavorir el sosteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d'exclusió social que presten serveis en empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts.

Programa II: manteniment de serveis d'intervenció i /o d'acompanyament de les empreses d'inserció, adreçats al manteniment de llocs de treball de tècnics de producció i d'acompanyament de la pròpia empresa d'inserció o de l'empresa promotora d'aquesta, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts.

1.2 Es consideren persones en situació d'exclusió les que estan incloses en algun dels col·lectius que figuren en l'article 2.1 de la Llei 44/2007 esmentada. La situació d'exclusió social ha de ser acreditada pels serveis socials públics competents, és a dir, els corresponents de les comunitats autònomes segons l'article 148.1.20 de la Constitució espanyola i els determinats per les corporacions locals, d'acord amb els articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

1.3 Els tècnics de producció i/o d'acompanyament són els que apliquen les mesures d'intervenció i acompanyament incloses en els itineraris d'inserció sociolaboral, consistents en un conjunt de serveis, prestacions, accions d'orientació, tutoria i processos personalitzats i assistits de treball remunerat, formació en el lloc de treball, habituació laboral i social adreçats a satisfer o resoldre problemes específics derivats de la situació d'exclusió social.

2. Beneficiaris

- Programa I. Manteniment de llocs de treball de persones en situació d'exclusió social de les empreses d'inserció:

Poden ser beneficiàries dels ajuts les empreses d'inserció inscrites definitivament com a tals en el Registre d'Empreses d'Inserció de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, que a més, tinguin el seu domicili fiscal i centre de treball on presten serveis les persones en situació d'exclusió social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

- Programa II. Manteniment de serveis d'intervenció i/o acompanyament de les empreses d'inserció:

A) Les empreses d'inserció inscrites definitivament com a tals en el Registre d'Empreses d'Inserció de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, i a més comptin amb serveis d'intervenció i/o d'acompanyament propis i tinguin el seu domicili fiscal i centre de treball a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

B) Les empreses promotores de les empreses d'inserció inscrites definitivament com a tals en el Registre esmentat, i que proporcionin serveis d'intervenció i/o d'acompanyament a l'empresa d'inserció que han promogut mitjançant el contracte de serveis corresponent i tinguin el seu domicili fiscal i centre de treball a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

3. Requisits generals

Les persones sol·licitants han de reunir els requisits generals següents:

a) Residents a les Illes Balears amb el seu domicili fiscal i centre de treball ubicat a les Illes Balears, i dur a terme l'activitat en dita comunitat autònoma.

b) Empreses d'inserció inscrites definitivament com a tals en el Registre d'Empreses d'Inserció de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.

c) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

d) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també de les obligacions amb la Seguretat Social.

e) Haver dut a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

f) En cas de ser una empresa de més de cinquanta treballadores o treballadors, complir l'obligació de reserva de quota d'un 2% a favor de treballadores o treballadors discapacitats, llevat que tengui degudament autoritzada l'aplicació de les mesures alternatives.

g) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

h) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per infraccions de l'ordre social.

i) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts que estableix la normativa especifica en matèria de subvencions.

4. Dotació pressupostària

4.1 Es disposa de crèdit per als exercicis 2023 i 2024, per la qual cosa es tracta d'un expedient de despesa de caràcter plurianual.

Es financen amb càrrec als fons rebuts del Servei Públic d'Ocupació Estatal del Ministeri de Treball i Economia Social.

El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria és de 1.450.000,00 euros, amb càrrec als pressuposts de la comunitat autònoma de les Illes Balears, distribuït de la manera següent:

Any 2023: 625.000,00 euros, que s'han de concedir amb càrrec al pressupost de la comunitat autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 12801, subprograma 322F01, capítol 4, de l'exercici de l'any 2023, pels imports següents:

a) Programa I, manteniment dels llocs de treball de persones en situació d'exclusió social:

— 12801G/322F01/47000/00/23021 ..................485.000,00 €

b) Programa II, manteniment de serveis d'intervenció i acompanyament:

— 12801G/322F01/47000/00/23021.................... 70.000,00 €

— 12801G/322F01/48000/00/23021.................... 70.000,00 €

Any 2024: 825.000,00 euros, que s'han de concedir amb càrrec al pressupost de la comunitat autònoma i, concretament, amb càrrec al centre de cost 12801, subprograma 322F01, capítol 4, de l'exercici de l'any 2024, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient, pels imports següents:

a) Programa I, manteniment dels llocs de treball de persones en situació d'exclusió social:

— 12801G/322F01/47000/00/24021 ..................640.200,00 €

b) Programa II, manteniment de serveis d'intervenció i acompanyament:

— 12801G/322F01/47000/00/24021.................... 92.400,00 €

— 12801G/322F01/48000/00/24021.................... 92.400,00 €

4.2 Els crèdits assignats a cada programa poden ser objecte de redistribució en funció de les necessitats reals de cada un, una vegada que hagi acabat el termini de sol·licituds.

4.3 La concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria està condicionada a les disponibilitats pressupostàries indicades en el punt 1 d'aquest apartat, sens perjudici que el crèdit assignat inicialment es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària.

Aquesta convocatòria es finança amb fons provinents de la conferència sectorial d'ocupació i assumptes laborals.

Aquest crèdit es podrà ampliar amb fons propis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Actuacions i termini de les despeses subvencionables

5.1 Per l'any 2023

Programa I: El manteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d'exclusió social de les empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts.

Programa II: El manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i/o d'acompanyament que integren els serveis d'intervenció i acompanyament de les empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts.

El termini per iniciar i dur a terme les activitats que es puguin subvencionar comprèn: els salaris bruts (excepte les despeses de seguretat social a càrrec de l'entitat beneficiària de la subvenció) dels treballadors en situació d'exclusió social, així com dels tècnics de producció i d'acompanyament de les empreses d'inserció, generats de l'1 d'octubre de 2022 fins al 31 de maig de 2023.

5.2 Per l'any 2024

Programa I: El manteniment dels llocs de treball dels treballadors i treballadores en situació d'exclusió social de les empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts.

Programa II: El manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i/o d'acompanyament que integren els serveis d'intervenció i acompanyament de les empreses d'inserció, mitjançant la subvenció parcial dels seus salaris bruts.

El termini per iniciar i dur a terme les activitats que es puguin subvencionar comprèn: els salaris bruts (excepte les despeses de seguretat social a càrrec de l'entitat beneficiària de la subvenció) dels treballadors en situació d'exclusió social, així com dels tècnics de producció i d'acompanyament de les empreses d'inserció, generats de l'1 de juny de 2023 fins al 31 de maig de 2024, distribuïts en dos períodes de la següent manera:

El primer període abastarà les despeses meritades entre l'1 de juny de 2023 i el 31 de desembre de 2023.

El segon període abastarà les despeses meritades entre l'1 de gener de 2024 i el 31 de maig de 2024.

 

6. Característiques de l'ajuda

Programa I: La quantia de les subvencions corresponent al lloc de treball ocupat per una persona en situació d'exclusió social que faci una jornada laboral completa i que estigui donada d'alta en la Seguretat Social, és del 40 % del salari brut, excepte les despeses de seguretat social a càrrec de l'entitat beneficiària de la subvenció.

Programa II. La quantia de les subvencions corresponent als llocs de treball ocupats pels tècnics de producció i pels tècnics d'acompanyament és del 30% del salari brut, excepte les despeses de seguretat social a càrrec de l'entitat beneficiària de la subvenció, amb un màxim de 7.000 € per cada tècnic de producció i de 9.000 € per cada tècnic d'acompanyament.

En el cas de contractes de treball a temps parcial, la subvenció s'ha de reduir de manera proporcional.

L'import de les subvencions concedides no pot ser en cap cas d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions, ajuts o bonificacions d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat que ha de desenvolupar l'entitat beneficiària.

7. Terminis i forma de presentació de les sol·licituds

7.1 Per l'any 2023

El termini per presentar les sol·licituds s'inicia 5 dies naturals després de la data de publicació de la convocatòria al BOIB fins a comptar 30 dies naturals. La presentació de la sol·licitud duu implícita l'acceptació de les bases, incloent-hi el que s'ha disposat a la convocatòria respectiva.

7.2 Per l'any 2024

En aquest exercici hi haurà dos períodes de presentacions de sol·licituds distribuïts de la següent manera:

El termini per presentar les sol·licituds corresponents al primer període meritat és de l'1 de gener de 2024 fins el 31 de gener de 2024, ambdós inclosos.

El termini per presentar les sol·licituds corresponents al segon període meritat és de l'1 de juny de 2024 fins el 30 de juny de 2024, ambdós inclosos.

La presentació de la sol·licitud duu implícita l'acceptació de les bases, incloent-hi el que s'ha disposat a la convocatòria respectiva.

7.3 Els models oficials de sol·licitud i la resta de documentació estan disponibles a l'adreça d'Internet del Govern de les Illes Balears: www.promocioeconomica.es. Les sol·licituds s'han d'adequar als model normalitzats d'acord als Annexos I i II de la convocatòria.

7.4 Les sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi haurà d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

En cas de presentar-la de manera presencial, la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular requerirà a la part interessada perquè ho esmeni a través de la seva presentació electrònica, en el termini màxim improrrogable de 10 dies hàbils, amb la indicació que si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es presumeix que amb la sol·licitud l'interessat autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a que pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant i la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social, llevat que es marqui expressament que no s'autoritza l'Administració a fer aquestes consultes en l'annex 1 de sol·licitud. En el cas en què no s'autoritzi a l'Administració per fer aquestes consultes, amb la sol·licitud l'interessat haurà d'aportar la documentació corresponent.

Així mateix, l'imprès de sol·licitud ha de contenir les declaracions responsables esmentades en els Annexos I i II de la convocatòria.

Només s'admetrà una sol·licitud per entitat.

7.5 Quan la sol·licitud no disposi dels requisits exigits en la Llei 39/2015, o no s'acompanyi de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria sigui exigible, s'ha de requerir el sol·licitant per a que dins el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmeni la falta o adjunti els documents preceptius, de conformitat amb l'article 4.3 de les bases reguladores, amb l'advertència que si no ho fa es considerarà que desisteix de la sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes que preveu la legislació administrativa.

8. Documentació a aportar:

Les entitats interessades han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació general que s'indica a continuació de manera ordenada, indexada i foliada:

8.1 Annex I o II complimentat, d'acord al model normalitzat, amb les dades següents:

A. Dades generals del sol·licitant

B. Declaracions responsables següents:

  • Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de Subvencions, aprovat per mitjà del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
  • Declaració responsable de que es facilitaran totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.
  • Declaració responsable de l'acceptació íntegra de les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.
  • Els ajuts rebuts o sol·licitats, durant els exercicis fiscals 2021, 2022 i durant l'exercici fiscal d'enguany que estiguin subjectes al règim de minimis establert al Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre.
  • Declaració responsable de les subvencions, ajudes o bonificacions percebudes per a la mateixa finalitat, obtingudes de qualsevol administració, ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organisme internacional.

En el cas que no hi hagi una resolució definitiva de les ajudes sol·licitades s'ha d'informar de quines s'han sol·licitat amb referència a la convocatòria concreta. En el cas que no s'han sol·licitat o obtingut altres ajudes o subvencions, s'ha de declarar expressament.

  • Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en seu electrònica a la següent direcció: dgpe.caib.es.
  • Declaració responsable de que es poden acreditar aquestes dades documentalment, en cas que siguin exigides.
  • Declaració responsable de que l'empresa te domicili fiscal i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, en el moment de la presentació de la sol·licitud.

8.2. Documentació:

A) Escriptura pública i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent. En el cas d'empreses que hagin presentat aquesta documentació en la sol·licitud d'ajuts d'anys anteriors, bastarà l'especificació d'aquesta circumstància.

B) Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. La representació pot acreditar-se per qualsevol forma vàlida en dret. En el cas d'empreses que hagin presentat l'acreditació de la representació en la sol·licitud d'ajuts d'anys anteriors, bastarà l'especificació d'aquesta circumstància.

C) Document excel o similar, en format digital, d'acord al model normalitzat establert en l'Annex I o II de la convocatòria.

D) Certificat de l'empresa de prevenció de riscs laborals d'haver dut a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

E) Certificat acreditatiu del compliment de l'obligació de reserva de quota d'un 2% de treballadors o treballadores amb discapacitat,amb un mínim de 33% de discapacitat, en cas d'empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores, o de tenir autoritzada per l'autoritat competent l'aplicació de mesures alternatives.

8.3 Documentació específica:

- Programa I:

a) Contracte subscrit amb el treballador o treballadora.

b) Relació nominal de treballadors, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

c) Rebut de Liquidació de Cotitzacions, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

d) Informe del codi de cotització de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

e) Les nòmines dels treballadors en risc d'exclusió social per les quals es sol·licita l'ajuda.

f) Els justificants dels pagaments de les nòmines per mitjà de transferència bancària.

g) El certificat acreditatiu de la situació d'exclusió social mitjançant la certificació corresponent del servei social públic competent.

- Programa II:

a) Memòria de les activitats del servei d'intervenció i d'acompanyament, amb una descripció de les funcions del personal que l'integra.

b) Contracte subscrit amb els tècnics de producció i/o d'acompanyament.

c) En el cas que l'entitat sol·licitant sigui una entitat promotora, contracte de serveis subscrit amb l'empresa d'inserció que ha promogut per a la prestació del servei d'intervenció i d'acompanyament.

d) Relació nominal de treballadors, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

e) Rebut de Liquidació de Cotitzacions, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

f) Informe del codi de cotització de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

g) Les nòmines dels tècnics de producció i/o d'acompanyament.

h) Els justificants dels pagaments de les nòmines per mitjà de transferència bancària.

9. Instrucció de les ajudes i resolució del procediment de concessió

9.1 L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és el director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.

9.2 El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball és l'òrgan competent per dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria. No obstant això, aquest ha delegat en la persona titular de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular la resolució dels expedients i dels recursos de reposició (resolució publicada al BOIB núm. 162, de 13 de desembre de 2022). Aquesta resolució de 2022 també ha delegat la resta d'actuacions relacionades amb el procediment de concessió i pagament de la subvenció, per exemple, l'autorització i disposició de la despesa.

9.3 De conformitat amb l'article 16.2.g) del Text Refós de la Llei de subvencions s'ha de formular una proposta de resolució que ha d'emetre l'òrgan instructor. D'acord amb l'article 6.3 de les Bases Reguladores en els casos en què la Comissió Avaluadora no es constitueixi, com en aquesta convocatòria, la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular emetrà l'oportú informe que serveixi de base per a la proposta de resolució, degudament motivada.

9.4 Una vegada redactada la proposta de resolució es notificarà individualment a l'interessat a la seva carpeta ciutadana. A partir de la data d'accés a la notificació es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè la persona interessada faci, si s'escau, les al·legacions oportunes o comuniqui la seva conformitat amb la proposta.

En cas de no estar d'acord amb la proposta, l'interessat haurà d'aportar la documentació i els arguments que consideri. Transcorregut el termini de deu dies, si no hi ha resposta de l'interessat es procedirà a dictar resolució en el mateix sentit de la proposta.

9.5 L'òrgan instructor ha de realitzar d'ofici les actuacions que estimi necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.

9.6 El fet que dona dret a la subvenció és, que el sol·licitant sigui una empresa d'inserció que tengui contractades persones en situació d'exclusió social, i/o que disposi de serveis d'intervenció i/o d'acompanyament, no és necessària ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment.

9.7 Quant a la determinació de l' import de l'ajuda, l'òrgan competent prorratejarà l'import global màxim destinat a la convocatòria entre els sol·licitants que compleixen els requisits per ser-ne beneficiaris, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària, de forma proporcional a la quantia elegible sol·licitada i dins els límits establerts a l'apartat sisè d'aquesta convocatòria, d'acord amb el que preveuen els articles 18 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 5.3 de l'Ordre de bases reguladores.

El càlcul de l'ajuda a concedir es farà amb la fórmula següent:

L'import d'ajuda resultant no podrà superar l'import elegible sol·licitat per una entitat ni els límits establerts a l'apartat sisè d'aquesta convocatòria.

9.8 En les resolucions de concessió s'ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.

9.9 El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

9.10 La resolució motivada del procediment s'ha de notificar als interessats, tal com determina l'article 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

9.11 La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Contra aquesta s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver-se notificat.

9.12 Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans que acabi el termini per presentar les sol·licituds, s'haurà de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

10. Obligacions, justificació i pagament de les ajudes

10.1 Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts, les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, així com les establertes per aquesta convocatòria.

10.2 Per pagar els ajuts que estableix aquesta convocatòria, és suficient la documentació que es detalla en el punt 8, de manera que amb la presentació de la documentació aportada a l'expedient s'entén acreditada la justificació de l'actuació subvencionable, d'acord amb l'article 12, paràgraf sisè, de les bases reguladores.

10.3 L'incompliment d'aquestes obligacions comporta l'inici del procediment de reintegrament total o parcial de la subvenció.

11. Seguiment i control

11.1 La Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball pot realitzar les activitats de comprovació i control del projecte subvencionat.

Les entitats beneficiàries han de facilitar, en qualsevol moment i dins el termini que es disposi, la documentació que els sigui requerida.

11.2 Igualment, les entitats beneficiàries s'han de sotmetre a les actuacions de comprovació que efectuï la Inspecció de Treball i Seguretat Social i a les de control financer que corresponguin.

11.3 En cas que es detectin irregularitats, s'hauran de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.

11.4 El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

12. Normativa d'aplicació

Els ajuts i les subvencions convocats per mitjà d'aquesta Resolució es regeixen per l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol). En tot allò no previst en la normativa esmentada s'ha d'aplicar el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, així com, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

13. Règim comunitari de les ajudes

Els beneficiaris d'aquesta convocatòria estan sotmesos al règim de minimis establert en el Reglament (CE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, que determina en l'article 3 que l'import total de les ajudes de minimis a una única empresa no pot ser superior a 200.000 euros durant els tres darrers anys.

Les activitats agrícoles i pesqueres estan sotmeses respectivament al règim de minimis establert en el Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, i al Reglament UE 717/2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l'aqüicultura.

14. Concurrència i compatibilitat de subvencions

Aquests ajuts són compatibles amb altres ajudes. D'acord amb l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, de subvencions de les Illes Balears, quan es tracti de subvencions compatibles, concedides a un mateix beneficiari per a la mateixa finalitat, l'import no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïllada o conjuntament amb subvencions o ajudes de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar o el valor de la situació objecte de finançament.

15. Publicació

Aquesta Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i esdevé efectiva el dia següent de la seva publicació.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (7 de juny de 2023)

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball Iago Negueruela Vázquez

 

Documents adjunts: ANNEX I SOL·LICITUD del PROGRAMA I TREBALLADORS EN SITUACIÓ D'EXCLUSIÓ

1. DADES GENERALS

1.1 DADES DEL REPRESENTANT / APODERAT DE L'ENTITAT SOL·LICITANT:

Nom i Llinatges .................................…………….......................................................................

DNI: .......…....................................Telèfon: .…….….....……..........

Càrrec..........................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Localitat......................................................................

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

1.2 DADES DE L'EMPRESA D'INSERCIÓ

Nom de l'Empresa Inserció .................................…………….......................................................................

NIF: .......…....................................Telèfon: .…….….....……..........

Domicili Fiscal: ..........................................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

Pàgina web de l'empresa: .........................................................................................................

Dada d'alta a l'IAE: ............................................... Epígraf: ................................................

Descripció de l'activitat que desenvolupa l'empresa:............................................ ........................................................................................................................................................................

2. PLANTILLA DE TREBALLADORS EN SITUACIÓ D'EXCLUSIÓ SOCIAL

 

Homes

Dones

Total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. DECLARACIÓ RESPONSABLE

EXPÒS:

Que estic interessat a demanar l'ajuda d'aquesta convocatòria pels ajuts destinats al finançament parcial dels salaris bruts dels treballadors/es en situació d'exclusió social de l'empresa d'inserció sol·licitant, i presenta declaració responsable de veracitat següent:

1. Que no estic en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

2. Que s'ha duit a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

3. Que dins la plantilla de l'empresa hi ha almenys un 2% de persones amb un mínim de 33% de discapacitat, en el cas d'empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores.

4. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.

5. Que accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.

6. Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m'exigeixin.

7. Que, per a l'actuació per a la qual sol·licito l'ajut (assenyaleu amb SÍ/NO):

( ) he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.

Organisme

Data de resolució o sol·licitud

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

 3.    

8. ( ) He rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2021, 2022 i enguany 2023) subvenció subjecta al règim de minimis establert al Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre; establert al Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, de minimis en el sector agrícola, i al Reglament UE 717/2014, de minimis en el sector la pesca i de la aqüicultura.

9. Que, l'empresa te domicili fiscal i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, en el moment de la presentació de la sol·licitud.

10. Que els treballadors inclosos al Programa I es troben en situació d'exclusió social.

4. DENEGACIÓ D'AUTORITZACIÓ

NO autoritz:

( ) Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.

( ) Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

5. DOCUMENTACIÓ ADJUNTA:

5.1. Documents a aportar de manera ordenada, indexada i foliada:

1. Annex I complimentat, d'acord al model normalitzat.

2. Escriptura pública i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent. En el cas d'empreses que hagin presentat aquesta documentació en la sol·licitud d'anys anteriors, bastarà l'especificació d'aquesta circumstància.

3. Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. En el cas d'empreses que hagin presentat l'acreditació de la representació en la sol·licitud d'anys anteriors, bastarà l'especificació d'aquesta circumstància.

4. Document excel o similar, en format digital, d'acord amb la taula resum de tots els treballadors especificada dins aquest annex.

5. Nòmines dels treballadors/es en situació d'exclusió social.

6. Justificant del pagament de les nòmines per mitjà de transferència bancària.

7. Contracte subscrit amb el treballador o treballadora.

8. Relació nominal de treballadors, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

9. Rebut de Liquidació de Cotitzacions, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

10. Informe del codi de cotització de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

11. El certificat acreditatiu de la situació d'exclusió social mitjançant la certificació corresponent del servei social públic competent.

12. Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en seu electrònica a la següent direcció: dgpe.caib.es.

En el cas que NO s'hagui autoritzat a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per a que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat:

  • Certificat de trobar-se al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social.
  • Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal.
  • Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI), del representat de l'entitat sol·licitant.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

Per això,

SOL·LICIT:

L'ajuda destinada al finançament parcial dels salaris bruts i despeses de seguretat social dels treballadors/es en situació d'exclusió social de l'empresa d'inserció sol·licitant:

I per un pressupost global de ...................................................€.

…….............................…, ………. de ..........................…… de 2023

[Signatura del sol·licitant]

 

 

6. PLANTILLA DELS TREBALLADORS/ES EN SITUACIÓ D'EXCLUSIÓ SOCIAL

-És necessari adjuntar una taula per treballador.

TREBALLADOR 1

COST SALARI BRUT DEL TREBALLADOR

Nom

Mes

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (40%)

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

Xxxxxxxx €

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

TREBALLADOR 2

COST SALARI BRUT DEL TREBALLADOR

Nom

Mes

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (40%)

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

XXXXXX €

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

TREBALLADOR 3

COST SALARI BRUT DEL TREBALLADOR

Nom

Mes

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (40%)

(Nom)

(Gener)

XXXXXX €

XXXXXX €

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

- És necessari complimentar la taula amb el resum de cada un dels treballadors/es, per a cada una de les despeses subvencionables (Cost del salari brut i despeses de seguretat social a càrrec dels treballadors).

- És necessari presentar la taula següent en format digital.

TAULA RESUM DE TOTS ELS TREBALLADORS/ES

COST SALARIS BRUTS TREBALLADORS

Noms

Núm. mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció total (40%)

1. (Nom)

 

XXXXXX €

XXXXXX €

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

Total treballadors/es:

Total mesos sol·licitats:

Total salaris bruts:

Total Subvenció sol·licitada:

…….............................…, ….........… de ............................…… de 2023

[Signatura del sol·licitant]

 

ANNEX II - SOL·LICITUD del PROGRAMA II AJUDA SERVEIS D'INTERVENCIÓ I/O D'ACOMPANYAMENT EMPRESES INSERCIÓ

1. DADES GENERALS

1.1 DADES DEL REPRESENTANT / APODERAT DE L'ENTITAT SOL·LICITANT:

Nom i Llinatges .................................…………….......................................................................

DNI: .......…....................................Telèfon: .…….….....……..........

Càrrec..........................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Localitat......................................................................

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

1.2 DADES DE L'EMPRESA D'INSERCIÓ

Nom de l'Empresa Inserció .........................…………….......................................................................

NIF: .......…....................................Telèfon: .…….….....……..........

Domicili Fiscal: ..........................................................................................................

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

Pàgina web de l'empresa: ........................................................................................................

Dada d'alta a l'IAE: ............................................... Epígraf: ................................................

Descripció de l'activitat que desenvolupa l'empresa:. ......................................... .....................................................................................................................................................................

L'EMPRESA SOL·LICITANT ÉS UNA ENTITAT PROMOTORA (marcau amb una X):

SÍ ( )

NO ( )

1.3 DADES DE L'ENTITAT PROMOTORA (EN EL CAS QUE L'EMPRESA SOL·LICITANT SIGUI UNA ENTITAT PROMOTORA):

Nom de l'Empresa Inserció .................................…………….......................................................................

NIF: .......…....................................Telèfon: .…….….....…….............…….….....…….........

 

2. PLANTILLA DE TREBALLADORS DEL SERVEI D'INTERVENCIÓ I/O D'ACOMPANYAMENT

 

Tècnics de Producció

Tècnics d'acompanyament

 

 

 

3. DECLARACIÓ RESPONSABLE

EXPÒS:

Que estic interessat a demanar l'ajuda d'aquesta convocatòria pels ajuts al manteniment dels llocs de treball dels tècnics de producció i/o d'acompanyament d'empreses d'inserció, i formulo la declaració responsable de veracitat següent:

1. Que no estic en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

2. Que s'ha dut a terme l'organització preventiva de riscs laborals.

3. Que dins la plantilla de l'empresa hi ha almenys un 2% de persones amb un mínim de 33% de discapacitat, en el cas d'empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores.

4. Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts.

5. Que accepto, íntegrament, les condicions de la convocatòria i que totes les dades són certes.

6. Que puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m'exigeixin.

7. Que, per a l'actuació per a la qual sol·licito l'ajut (assenyaleu amb SÍ/NO):

( ) he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.

Organisme

Data de resolució o sol·licitud

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

8. ( ) He rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2021, 2022 i enguany 2023) subvenció subjecta al règim de minimis establert al Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre; establert al Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, de minimis en el sector agrícola, i al Reglament UE 717/2014, de minimis en el sector la pesca i de la aqüicultura.

9. Que, l'empresa te domicili fiscal i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, en el moment de la presentació de la sol·licitud.

4. DENEGACIÓ D'AUTORITZACIÓ

NO autoritzo:

( ) Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.

( ) Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

5. DOCUMENTACIÓ ADJUNTA

5.1. Documents a aportar de manera ordenada, indexada i foliada:

1. Annex II complimentat, d'acord al model normalitzat.

2. Escriptura pública i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent. En el cas d'empreses que hagin presentat aquesta documentació en la sol·licitud d'anys anteriors, bastarà l'especificació d'aquesta circumstància.

3. Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. En el cas d'empreses que hagin presentat l'acreditació de la representació en la sol·licitud d'anys anteriors, bastarà l'especificació d'aquesta circumstància.

4. Memòria de les activitats del servei d'intervenció i d'acompanyament, amb una descripció de les funcions del personal que l'integra (en document separat).

5. Document excel o similar, en format digital, d'acord amb la taula resum de tots els treballadors especificada dins aquest annex.

6. Nòmines dels treballadors tècnics de producció i/o d'acompanyament.

7. Justificant del pagament de les nòmines per mitjà de transferència bancària.

8. Contracte subscrit amb el treballador o treballadora.

9. En el cas que l'entitat sol·licitant sigui una entitat promotora, contracte de serveis subscrit amb l'empresa d'inserció que ha promogut per a la prestació del servei d'intervenció i d'acompanyament.

10. Relació nominal de treballadors, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

11. Rebut de Liquidació de Cotitzacions, dels mesos que es sol·licita l'ajuda, de l'entitat sol·licitant.

12. Informe del codi de cotització de l'empresa actualitzada al mes de presentació de la sol·licitud.

13. Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en seu electrònica a la següent direcció: dgpe.caib.es.

En el cas que NO s'hagi autoritzat a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per a que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom propi per l'òrgan competent o autoritzat:

  • Certificat de trobar-se al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social.
  • Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària Estatal.
  • Certificat de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI), del representat de l'entitat sol·licitant.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

Per això,

SOL·LICIT:

L'ajuda destinada al finançament parcial dels salaris bruts i despeses de seguretat social dels treballadors/es tècnics de producció i d'acompanyament de la pròpia empresa d'inserció o de l'empresa promotora d'aquesta:

I per un pressupost global de ...................................................€.

…….............................…, ………. de ..........................…… de 2023

 

[Signatura del sol·licitant]

 

​​​​​​​

6. PLANTILLA DEL SERVEI D'INTERVENCIÓ I/O D'ACOMPANYAMENT

- És necessari presentar les taules següents en format digital.

1. TÈCNICS DE PRODUCCIÓ

COST SALARI BRUT DELS TÈCNICS DE PRODUCCIÓ

Treballador 1

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30%)

(Nom)

 

 

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

Treballador 2

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30%)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

Treballador 3

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30%)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

Treballador 4

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30%)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

TOTAL

 

TOTAL

TOTAL

 

​​​​​​​

2. TÈCNICS D'ACOMPANYAMENT

COST SALARI BRUT DELS TÈCNICS D'ACOMPANYAMENT

Treballador 1

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30%)

(Nom)

 

 

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

Treballador 2

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30%)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

Treballador 3

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30%)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

Treballador 4

Mesos sol·licitats

Cost salari brut

(Exclosa la SS a càrrec de l'entitat)

Import subvenció (30%)

(Nom)

(Gener)

(Febrer)

(Març)

...........

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

XXXXXX €

XXXXXX €

XXXXXX €

......

TOTAL

Núm. mesos:

 

 

TOTAL

 

TOTAL

TOTAL

…….............................…, ….........… de ............................…… de 2023

[Signatura del sol·licitant]