Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 364052
Modificació de la convocatòria del concurs oposició pel sistema de promoció interna per a cobrir 8 places d'Oficial de la Policia Local de Calvià (BOIB, núm. 51, de 22 d'abril de 2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Decret de Batlia

Fets

1. Mitjançant Decret de Batlia de data 29 de març de 2023 es varen aprovar les bases per cobrir pel sistema de promoció interna 8 places d'oficial de la Polica Local de Calvià (BOIB, núm. 51, de 22 d'abril de 2023).

2. S'han detectat dos errors en les bases de la convocatòria, que són els següents:

a) Respecte a la relació de requisits prevists a la base SEGONA per participar en el procés selectiu s'ha d'eliminar el requisit de la lletra e) consistent en presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeixi, per tal de que només siguin aquelles persones aspirants que hagin obtingut plaça les que hagin d'acreditar que no tenen cap impediment mèdic per dur a teme les funcions de la plaça convocada. Per consegüent, també s'ha d'eliminar l'exigència de presentar juntament amb la sol·licitud el corresponent "Certificat mèdic oficial" prevista l'apartat 3g) de la Base TERCERA.

A l'empar de l'anterior, amb l'objecte d'acreditar el requisit previst base SEGONA lletra d) "No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que n'impedeixi o minvi el correcte desenvolupament de les funcions" les bases han d'establir que es convocarà les persones aspirants a realitzar un reconeixement mèdic a l'efecte de comprovar que no pateixen malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o disminueixi el desenvolupament correcte de les funcions.

b) A la base PRIMERA de la convocatòria s'estableix que per tal d'aconseguir una composició equilibrada de la plantilla de la Policia Local de Calvià, d'acord amb la Disposició addicional 3a de la Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears , es determina que el 25% de les places oferides en aquesta convocatòria han de ser cobertes per dones, en els termes establerts en aquestes Bases.

No obstant això, en la resta de bases no s'especifica en quins termes s'ha de dur a terme la reserva del 25% de les places oferides que han de ser cobertes per dones, per la qual cosa s´ha de modificar la lletra a) de la base DESENA de la convocatòria introduint una nova redacció que s'estableixi les condicions per les quals s'adjudicaran el percentatge previst del 25% de places convocades a dones.

Fonaments de dret

- Article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

- Article 33 de la Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

- Disposició addicional 3a de la Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Atés que el errors materials detectats, s'han de corregir, aquesta Tinença de Batlia, en virtut de la facultat que li confereix l'article 21.1.h) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, dicta la següent

Resolució

1. Modificar la base Segona "Requisits dels aspirants" en el sentit següent:

On diu:

"A més dels que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds en el procés selectiu els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, segons el que estableix la legislació bàsica Estatal o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Tenir la condició de funcionari de carrera com a agent de la Policia Local de Calvià, comptant amb una antiguitat mínima de dos anys en la plaça esmentada (haver exercit durant un mínim de dos anys com a agent, funcionari de carrera, interí, millora d'ocupació, a la Policia Local de Calvià).

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

e) Presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeixi.

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

i) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

j) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2.

k) Haver abonat la taxa per drets d'examen."

Ha de dir:

"A més dels que preveu la legislació bàsica per accedir a la funció pública, els aspirants han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds en el procés selectiu els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic o equivalent, segons el que estableix la legislació bàsica Estatal o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

c) Tenir la condició de funcionari de carrera com a agent de la Policia Local de Calvià, comptant amb una antiguitat mínima de dos anys en la plaça esmentada (haver exercit durant un mínim de dos anys com a agent, funcionari de carrera, interí, millora d'ocupació, a la Policia Local de Calvià.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

e) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública. f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

h) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

i) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2.

j) Haver abonat la taxa per drets d'examen."

2. Modificar l'apartat 3 de la base Tercera en el sentit següent:

On diu:

"La presentació de la documentació acreditativa del compliment dels requisits de la convocatòria per vía telemàtica, adjuntant els arxius que contenguin la documentació escanejada, haurà de ser la següent:

a) Una còpia del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Còpia dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

c) Una còpia compulsada de la titulació exigida.

d) Certificat que acrediti que no es tenen antecedents penals per delictes dolosos.

e) Còpia de la titulació del nivell de català B2.

f) Declaració jurada mitjançant la que es compromet a dur armes i, si escau, a utilitzar-les.

g) Certificat mèdic oficial que acrediti:

- Que no es pateix cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions d'Oficial de Policia Local.

- L'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria d'Oficial de Policia Local.

No serà necessari aportar els documents dels apartats a), b), c) i d) si la persona interessada, a la seva sol·licitud de participació autoritza a l'Ajuntament de Calvià a comprovar els requisits mitjançant consulta telemàtica a altres administracions, segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques."

 

Ha de dir:

"La presentació de la documentació acreditativa del compliment dels requisits de la convocatòria per vía telemàtica, adjuntant els arxius que contenguin la documentació escanejada, haurà de ser la següent:

a) Una còpia del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Còpia dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

c) Una còpia de la titulació exigida.

d) Certificat que acrediti que no es tenen antecedents penals per delictes dolosos.

e) Còpia de la titulació del nivell de català B2.

f) Declaració jurada mitjançant la que es compromet a dur armes i, si escau, a utilitzar-les.

No serà necessari aportar els documents dels apartats a), b), c) i d) si la persona interessada, a la seva sol·licitud de participació autoritza a l'Ajuntament de Calvià a comprovar els requisits mitjançant consulta telemática a altres administracions, segons es regula en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Modificar la lletra a) de la base Desena de les bases de la convocatòria donant-li la redacció següent:

"a) Llistes de persones aspirants seleccionades del concurs oposició.

Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats es faran públiques a la pàgina web de l'Ajuntament www.calvia.com/convoca les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs oposició.

Les vacants convocades s'adjudicaran seguint una única llista final de les persones aspirants atenent l'ordre de puntuació obtinguda en el concurs-oposició.

Només quan no s'aconsegueixi en la llista única l'objectiu establert a la Disposició addicional 3a de la Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i en aquestes bases de que el 25% de les places oferides en aquesta convocatòria han de ser cobertes per dones, es donarà preferència a les candidates dones sobre els candidats homes, fins a complir l'objectiu perseguit, sempre que:

a) Hi hagi una equivalència de capacitació determinada per a superar les proves i exercicis de la fase d'oposició del sistema selectiu.

b) Cap de les candidates dones seleccionades aplicant aquesta preferència tingui un diferencial de puntuació en el concurs-oposició superior al 15% enfront dels candidats homes preterits.

c) No concorrin en l'altre candidat motius legalment previstos que, no sent discriminatoris per raó de sexe, justifiquin la no aplicació de la mesura, com la pertinença a altres col·lectius amb especials dificultats per accedir a l'ocupació.

Les places no cobertes per dones en el percentatge establert del 25% seran cobertes per la resta d'aspirants que hagin superat les proves.

Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals. Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini màxim de 15 dies hàbils.

4. Modificar la lletra d) de la base Desena de les bases de la convocatòria donant-li la redacció següent:

"d) Presentació de documentació i nomenament funcionaris en pràctiques.

Les persones aspirants que superin el concurs oposició i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenades funcionaris en pràctiques per l'autoritat municipal competent a l'inici d'aquest període.

A l'efecte d'acreditar el requisit establert en l'apartat d) de la Base Segona, es convocarà les persones aspirants a realitzar un reconeixement mèdic a l'efecte de comprovar que no pateixen malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o disminueixi el desenvolupament correcte de les funcions.

La realització d'aquest reconeixement implica el consentiment de les persones aspirants perquè els resultats del mateix siguin posats a disposició del Tribunal qualificador amb la finalitat expressada en l'apartat anterior.

El nomenament tendrà efectes des de la data de començament del curs de capacitació o en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs, des de la data de començament de les pràctiques en el municipi.

En cap cas es pot nomenar personal funcionari en pràctiques un nombre d'aspirants superior al de places convocades. Aquesta situació s'ha de mantenir fins que siguin nomenats personal funcionari de carrera, si escau, o qualificats com a no aptes."

5. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

(Signat eelctrònicament: 29 de maig de 2023)

El tinent de batle delegat de Serveis Generals i Infraestructures (Delegació per Resolució de Batlia de 17/06/2019) Juan Recasens Oliver