Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 360778
Informació pública i obertura del tràmit per a formular al·legacions a la modificació puntual núm. 1 del Pla Director Sectorial de Prevenció i Gestió de Residus Urbans no Perillosos de l’illa d’Eivissa (PSDPIGRE) aprovada inicialment per acord del Ple del Consell Insular d’Eivissa de 24 de maig de 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Es fa públic que el Ple del Consell Insular d'Eivissa, en la sessió de dia de 24 de maig de 2023, ha adoptat l'acord següent:

«Primer. Aprovar inicialment la modificació puntual número 1 del Pla Director Sectorial de Prevenció i Gestió de Residus no perillosos de l'illa d'Eivissa (PDSPIGRE) consistent en la inclusió d'una Disposició Addicional Onzena amb el tenor literal següent:

«Disposició Addicional Onzena

En el cas de realitzar obres de remodelació íntegra de l'Estació de Transferència de Residus d'Envasos prevista a l'article 13 i plànol 7 del pla, atesa la impossibilitat de mantenir la prestació del servei de gestió de residus que s'hi realitza mentre s'executen aquestes obres i pel període de temps que sigui necessari fins que la instal·lació torni a estar en funcionament, el Consell Insular d'Eivissa podrà, directa o indirectament, prestar aquest servei mitjançant fórmules de gestió diferents a les previstes en el pla, que incloguin el tractament dels residus en altres instal·lacions de titularitat pública i/o privada diferents a les indicades. Aquestes instal·lacions hauran de complir amb la normativa que sigui d'aplicació, i disposar o estar en condicions d'obtenir les autoritzacions que siguin escaients.

Tot l'anterior sense perjudici de l'obligació de donar compliment als procediments que en matèria de contractació siguin d'aplicació.”

Segon. Determinar que la modificació puntual que es proposa no està subjecta a avaluació ambiental segons s'ha justificat mitjançant informe tècnic que figura a l'expedient, de conformitat amb l'article 12.5 del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears.

Tercer. Realitzar la tramitació de la modificació puntual número 1 del PDSPIGRE fins a l'aprovació definitiva conforme a l'apartat 2 de l'article 10 per remissió del seu article 13.3 de la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial i article 18 de la Llei 8/2019 de 19 de febrer, de residus i sols contaminats fins l'aprovació definitiva i en conseqüència disposar l'obertura d'un període d'informació pública i consultes en els termes següents:

1r L'obertura del tràmit s'anunciarà mitjançant la publicació d'anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'edictes de la corporació, en dos dels diaris de major circulació de l'illa d'Eivissa i a la corresponent seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es/), per tal que qualsevol persona pugui formular les al·legacions que consideri pertinents.

L'inici del còmput del termini esmentat es produirà a partir de l'endemà de la seua publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

La documentació sotmesa a informació pública inclou, així mateix, informe emès pel departament de medi ambient del Consell Insular d'Eivissa en relació a la necessitat i oportunitat de la modificació proposada i justificatiu dels diferents aspectes relatius a la tramitació i informe tècnic ambiental justificatiu de la no subjecció a avaluació ambiental estratègica.

Aquest acord i la documentació integrant de la present aprovació inicial podrà ser consultada en horari d'oficina del Consell Insular, de dilluns a divendres (de 09:00 hores fins a les 14:00 hores), en els serveis del Departament de Medi Ambient del Consell Insular d'Eivissa, ubicats a la seu del Consell Insular d'Eivissa, avinguda d'Espanya, núm. 49, tercera planta, CP.- 07800 Eivissa. Així mateix la documentació podrà ser consultada a través d'internet, accedint a la següent pàgina web: https://seu.conselldeivissa.es/

2n De conformitat amb l'article 10.2 de la Llei 14/2000 de 21 de desembre, d'ordenació territorial:

  • La durada del tràmit d'informació pública i d'emissió d'informes serà d'un mes, ja que la modificació proposada no implica una reconsideració global del PDSPIGRE i no està subjecte a avaluació ambiental estratègica.
  • Se sol·licitaran informes només a les administracions públiques afectades que són:

Ajuntament d'Eivissa, Ajuntament de Santa Eulària des Riu, Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, Ajuntament de Sant Joan de Labritja, Consell Insular de Formentera i Servei de Residus i Sòls contaminats del Govern de les Illes Balears.

Es faculta als serveis tècnics del Consell per tal que, amb caràcter previ a l'obertura del període d'informació pública i consultes, esmenin els errors gramaticals i/o aritmètics que es detectin a la documentació escrita i gràfica».

Documents annexos:

Modificació puntual núm. 1 del Pla Director Sectorial de Prevenció i Gestió de Residus no Perillosos de l'illa d'Eivissa integrat pels següents documents:

DESCRIPCIÓ

CSV

DOCUMENT 1. Informe departament

14614147457042402366

DOCUMENT 2. Informe ambiental

14160101452750251724

2. En compliment del que disposa els punt tercer de l'acord del Ple, mitjançant la publicació d'aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) es disposa l'obertura d'un termini d'informació pública de l'aprovació inicial de la modificació puntual núm. 1 del PDSPIGRE per un termini d'un mes. L'anunci d'obertura del període d'informació pública també es publicarà al tauler d'edictes de la corporació, en dos dels diaris de major circulació de l'illa d'Eivissa i a la corresponent seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.

L'inici del còmput del termini esmentat es produirà a partir de l'endemà de la seua publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Els interessats poden accedir als documents que conformen el Pla en format electrònic al taulell d'anuncis i edictes de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, en aquesta adreça:

https://seu.conselldeivissa.es/sta/CarpetaPublic/doEvent?APP_CODE=STA&PAGE_CODE=PTS_TABLON i,

en format paper, en el Departament de Medi Ambient del Consell Insular d'Eivissa, ubicat a la seu del Consell Insular d'Eivissa, avinguda d'Espanya, núm. 49, tercera planta, CP.- 07800 Eivissa, en horari d'oficina del Consell Insular, de dilluns a divendres (de 09:00 hores fins a les 14:00 hores).

 

(Signat electrònicament: 31 de maig de 2023)

La cap de secció de Medi Ambient (Ana Belén Planells Tur)