Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FUNDACIÓ INSTITUT D'INVESTIGACIÓ SANITÀRIA ILLES BALEARS (IDISBA)

Núm. 358252
Resolució del director gerent de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears per la qual es convoca un procés selectiu per a la cobertura d’una plaça de personal laboral temporal de la categoria de tècnic o tècnica amb titulació superior en Comunicació, del grup professional A, fins a la cobertura definitiva d’aquesta plaça de la Unitat d’Administració i Gestió, amb codi L0311000K, dotada a la relació de llocs de treball de la Fundació Institut d’Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa). Codi d’expedient: 2023-03-RLTIDISBA

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), estableix en l'article 15 la competència per ordenar la inserció d'edictes en el BOIB i, en el punt 4, especifica que les institucions o ens públics no esmentats en els tres primers punts han d'acreditar els òrgans i les persones que, d'acord amb la seva normativa específica, estan facultats per ordenar o sol·licitar la inserció de textos en el BOIB. Si no hi ha acreditació específica, s'ha d'entendre que correspon a qui exerceixi la representació de l'òrgan, l'ens o la institució que emana el text.

D'altra banda, d'acord amb l'article 27 dels estatuts de la Fundació, la Direcció Gerència de la Fundació té la competència per desenvolupar la política de personal aprovada pel Patronat i, amb aquesta finalitat, seleccionar el personal, subscriure o rescindir els contractes, executar els acords del Patronat en matèria de retribucions, acordar les sancions, exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació i mantenir les relacions amb els òrgans de representació de personal, a més de totes aquelles actuacions que en aquesta matèria li siguin encomanades, sense perjudici de les funcions que corresponen a la presidència.

Per tot això, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Ordenar la inserció en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria, amb codi d'expedient 2023-03-RLTIDISBA, per a la contractació com a personal laboral temporal d'una tècnica o tècnica amb titulació superior en Comunicació, del grup professional A, fins a la cobertura definitiva d'aquesta plaça de la Unitat d'Administració i Gestió, amb codi L0311000K, dotada a la RLT de l'IdISBa.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (30 de maig de 2023)

El director gerent de la Fundació Sergi Camacho Clavijo

 

ANNEX 1 Convocatòria del procés selectiu per a la contractació com a personal laboral temporal d'un tècnic o tècnica amb titulació superior en Comunicació fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L0311000K dotada a la RLT (IdISBa)

La Fundació té encomanades, entre d'altres, les funcions de gestionar mitjans i recursos al servei d'execució de programes d'investigació clínica, bàsica i aplicada, el desenvolupament tecnològic i la innovació en el camp de la salut.

Per poder dur a terme aquestes funcions, la Fundació necessita efectuar la convocatòria per a la contractació com a personal laboral temporal d'una tècnica o tècnic amb titulació superior en Comunicació fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L0311000K dotada a la RLT (IdISBa).

El tercer apartat de l'article 11 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP) esmenta que «en el cas del personal laboral temporal es regirà igualment pel principi de celeritat, tenint per finalitat atendre raons expressament justificades de necessitat i urgència». A aquest efecte, aquesta contractació de durada determinada està justificada per raons de necessitat i urgència en l'actual estructura de l'organització de la Fundació IdISBa, d'acord amb els objectius d'aquest ens públic instrumental. Estem davant d'un contracte temporal de durada indeterminada però en què consta que el terme pactat arribarà quan la vacant ocupada es cobreixi després de finalitzar el procés de selecció que es convocarà per cobrir-la.

L'article 23.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix els criteris que han de seguir els ens públics de l'Administració de la Comunitat Autònoma en la contractació de personal laboral, tot preveient que «la selecció del personal s'ajustarà als sistemes i els procediments que s'estableixin a la Llei de la funció pública de les Illes Balears».

Els articles 17 i 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposen que s'han d'aplicar els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat en les contractacions.

L'apartat segon B de l'Acord del Consell de Govern de 23 de febrer de 2007, de modificació de l'àmbit d'aplicació i de determinació de l'abast de control del punt 5 de l'Acord del Consell de Govern de 19 de desembre de 1995, preveu la comptabilitat i la rendició de comptes de les empreses públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel que fa a la selecció de personal dels ens públics de la Comunitat Autònoma.

Per tot això, i en l'exercici de les competències que m'atribueix l'article 28.1 i dels estatuts fundacionals vigents,

CONVOC

El procés per a la selecció i posterior contractació com a personal laboral temporal d'un tècnic o tècnica amb titulació superior en Comunicació fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L0311000K dotada a la RLT de l'IdISBa, amb els requisits, les característiques i els criteris de selecció següents:

I. Requisits de participació

Els requisits s'han de complir el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds i s'han de continuar complint fins a la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.

L'incompliment de qualsevol dels requisits comporta l'exclusió de la persona aspirant respecte del procés de selecció en el qual hagi sol·licitat la participació i restaran sense efectes els drets associats a la seva participació.

Per participar en aquests processos de selecció s'han de complir els requisits que s'indiquen a continuació:

  • Estar en possessió de la llicenciatura o grau més Màster en Ciències de la Comunicació, en Periodisme o en Comunicació Audiovisual.
  • Acreditar mínim el nivell C1 de català.
  • Tenir complerts setze anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.
  • Tenir la nacionalitat espanyola, o una altra nacionalitat en els casos en què l'article 57 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP) es permeti l'accés a l'ocupació pública.

Cal tenir nacionalitat espanyola, d'altres estats membres de la Unió Europea o dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors. També seran admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels espanyols i espanyoles com dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors.

Les persones estrangeres a les quals es refereixen els apartats anteriors, així com aquelles amb residència legal a Espanya, podran accedir a les administracions públiques com a personal laboral en igualtat de condicions que espanyoles i espanyols.

  • Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

Les persones amb una discapacitat reconeguda seran admeses a la realització de les proves lliures sense necessitat d'acreditar les seves condicions psíquiques, físiques i sensorials abans que comencin, sens perjudici que, superat el procés selectiu, en presentar la documentació per ser nomenades o contractades, hagin d'acreditar, igual que la resta de persones aspirants, la seva capacitat per desenvolupar les funcions i tasques dels llocs que es convoquen i per prestar el servei públic corresponent.

Així mateix, en cas que s'accedeixi per la quota de reserva de persones amb discapacitat, caldrà tenir legalment reconeguda una discapacitat de grau igual o superior al 33 % i acreditar-la. Aquest supòsit només es contempla en el concurs-oposició d'estabilització.

No obstant això, i d'acord amb el Decret 66/1999, de 9 de març, sobre l'accés a la funció pública de les persones amb discapacitat i dels equips de valoració multiprofessional, les persones que es presentin a un procés selectiu, sigui lliure o pel torn reservat, i sol·licitin alguna adaptació per realitzar les proves, ho hauran de fer constar expressament a la sol·licitud de participació i especificar de quin tipus (temps o mitjans materials). En aquest cas, també hauran d'aportar la certificació pertinent on consti el tipus i grau de disminució.

A aquests efectes, els òrgans tècnics de selecció decidiran sobre les peticions d'adaptacions que s'efectuïn. Amb aquesta finalitat podran demanar un informe sobre la sol·licitud d'adaptació als equips de valoració multiprofessional.

  • No haver estat separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap entitat del sector públic, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en estat d'inhabilitació de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no estar en estat d'inhabilitació o en situació equivalent, ni haver rebut sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
  • Emplenar el formulari d'inscripció (annex 2) i el formulari d'autoavaluació (annex 3) de la convocatòria.
  • Presentació de la descripció del curriculum vitae (CV).

No es valoraran els CV de les persones que no compleixin amb els requisits.

II. Funcions

  • Interlocució amb els mitjans de comunicació. Gestió d'entrevistes i elaboració de notes de premsa.
  • Dissenyar i aplicar l'estratègia de comunicació de l'Institut, definint una identitat corporativa que faciliti la projecció i promoció de la seva activitat.
  • Gestionar i actualitzar els canals de comunicació de l'Institut (portal web, butlletins electrònics, xarxes socials, etc.).
  • Dissenyar, publicar i organitzar la difusió de materials i continguts comunicatius a partir d'informes, publicacions i altres dades per compartir coneixement (resums executius, infografies, vídeos, presentacions, etc.).
  • Elaboració d'informes de seguiment, fitxes de bones pràctiques, estadístiques i memòries de resultats.
  • Donar suport en l'elaboració de continguts i en l'edició de textos dels projectes, informes i publicacions, vetllant per l'adequació dels missatges, llibres d'estil i identitat corporativa.
  • Donar suport en l'organització i difusió d'actes i jornades de l'Institut.
  • Revisar, definir i establir la imatge corporativa de l'Institut.
  • Coordinar-se amb referents de comunicació d'altres instituts i participar en els fòrums de comunicació de la investigació sanitària, en l'àmbit nacional i internacional.

III. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es poden presentar al registre físic de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears o mitjançant el correu electrònic [1] del Departament de Recursos Humans: idisba.convocatorias@ssib.es. S'ha d'indicar el codi d'expedient «2023‑03‑RLTIDISBA» a l'assumpte del correu electrònic.

[1] Els documents adjunts al correu electrònic han d'estar en format PDF i comprimits a un únic ZIP.

El termini de recepció de sol·licituds serà de 15 dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria.

Les persones aspirants hauran de presentar juntament amb la sol·licitud la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits que al·leguin en la forma que estableixen aquestes bases. No es podrà valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat amb l'aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.

Les errades de fet, materials o aritmètiques que puguin advertir-se en la sol·licitud podran corregir-se en qualsevol moment d'ofici o a petició de l'interessat o de la interessada.

IV. Admissió de les persones aspirants

Un cop transcorregut el termini per presentar les sol·licituds i la documentació requerida per participar en el procediment de selecció, la Direcció Gerència de l'IdISBa dictarà una resolució declarant aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes d'exclusió. Aquesta resolució es publicarà a la pàgina web de l'IdISBa (www.idisba.es).

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la seva publicació, per esmenar el defecte que hagi motivat l'exclusió o omissió, així com adjuntar, en cas pertinent, la documentació que sigui preceptiva. En cas de no esmenar o adjuntar la documentació indicada, s'entendrà que desisteixen en la seva sol·licitud.

Finalitzat aquest termini, es dictarà una resolució mitjançant la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses del procés selectiu. En aquesta resolució s'indicaran les instruccions perquè qui vulgui procedir amb l'entrevista pugui confirmar la seva assistència.

S'obrirà un termini de 3 dies hàbils per presentar al·legacions a les puntuacions obtingudes en la llista definitiva.

V. Reserva a favor de les persones amb discapacitat

Existeix a l'IdISBa una reserva del 7 % dels llocs de treball per a persones amb discapacitat, d'acord amb el Reial decret llei 5/2015 del TREBEP. No obstant això, aquesta plaça no està reservada per a aquesta finalitat.

VI. Tribunal qualificador

Titulars:

  • Sergi Camacho Clavijo, director gerent de l'IdISBa, com a president del tribunal.
  • Miquel Fiol, director científic de l'IdISBa.
  • Antonio Cabrera, responsable d'Administració i Gestió Econòmica de l'IdISBa.
  • Elena Ferragut, tècnica de projectes de l'IdISBa.
  • Representant de RH de l'IdISBa, en qualitat de secretari o secretària del tribunal.

El tribunal qualificador pot declarar, previ informe motivat, la convocatòria deserta per la no adequació de candidats i candidates.

El tribunal qualificador d'aquest procés selectiu, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola, vetllarà per l'estricte compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes.

El procediment d'actuació del tribunal s'ajustarà en tot moment al que es disposa a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, així com a la resta de disposicions vigents.

Correspondrà al tribunal la consideració, verificació i apreciació de les incidències que poguessin sorgir en el desenvolupament d'aquest procés de selecció, adoptant al respecte les decisions motivades que estimi pertinents.

VII. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa

Una vegada finalitzat el procés selectiu, el tribunal qualificador elaborarà una resolució definitiva de totes les persones aspirants, ordenada segons la puntuació total obtinguda, de major a menor. Aquesta resolució serà publicada a la web de la Fundació (www.idisba.es).

La contractació es farà d'acord amb l'ordre de prelació.

VIII. Modalitat de contractació

  • Tipus de contracte: contracte d'interinatge fins a convocatòria pública.
  • Categoria: tècnic/a amb titulació superior en Comunicació.
  • Grup professional: grup A, nivell 2 del I conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IdISBa).
  • Jornada laboral: 37.5 hores setmanals.
  • Remuneració anual: 36 861,68 euros bruts.
  • Ubicació: IdISBa – Edifici S, Hospital Universitari Son Espases.
  • Lloc de treball RLT: L0311000K.
  • Unitat: Unitat d'Administració i Gestió.

IX. Acreditació de requisits i mèrits

Els requisits i mèrits que al·leguin les persones aspirants s'han d'acreditar mitjançant la presentació de còpia o còpia confrontada de la següent documentació.

Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats d'acord amb els apartats del barem de mèrits i numerats correlativament (juntament amb l'autobarem que acompanya a aquestes bases).

La documentació acreditativa de tots els mèrits s'hauran de presentar juntament amb la sol·licitud. En cas d'haver-hi presentat inicialment còpies no confrontades, s'haurà de presentar a l'entrevista la documentació original acreditativa de tots els mèrits.

X. Procés de selecció

La valoració de mèrits acreditats per les persones aspirants s'haurà de resoldre en un termini de 10 dies hàbils, d'acord amb el següent barem, a més d'una entrevista personal:

1. Experiència professional (5 punts màx.)

  • Com a tècnic o tècnica en comunicació desenvolupant les mateixes funcions a entitats d'investigació del sector públic o centres del sistema públic de salut. (0.15 punts per mes treballat; 5 punts màx.)
  • Com a tècnica o tècnic en comunicació desenvolupant les mateixes funcions a entitats d'investigació del sector privat o centres de salut privats. (0.10 punts per mes treballat; 4 punts màx.)

2. Formació (3 punts màx.)

  • Màsters i postgraus relacionats amb el lloc de treball. (0.02 punts per ECTS; 2 punts màx.)
  • Formació en comunicació digital, xarxes socials i màrqueting digital. (0.01 punts per cada 10 hores acreditades; 1 punt màx.)
  • Coneixement de posicionament i analítica de web. (0.01 punts per cada 10 hores acreditades; 1 punt màx.)
  • Formació en eines de disseny gràfic i tractament d'imatges. (0.01 punts per cada 10 hores; 0.3 punts màx.)

3. Coneixement d'idiomes (1 punt màx.)

  • Per un nivell de català superior al requerit. (0.5 punts)
  • Coneixement d'anglès de nivell B2, C1 o C2. (0.5 punts)

4. Entrevista personal (1 punt màx.)

L'entrevista versarà sobre temes relacionats amb la present oferta de treball. La persona candidata haurà d'aportar a l'entrevista els documents originals per poder acarar-los en cas de no haver-los aportat acarats prèviament amb la sol·licitud.

El dia i l'hora de l'entrevista es publicaran a la web de la Fundació: www.idisba.es. La persona candidata ha de confirmar la realització de l'entrevista perquè li sigui adjudicada una hora concreta. En el supòsit que l'entrevista es realitzi per mitjans virtuals, la documentació original s'haurà de presentar quan així ho requereixi el Departament de Recursos Humans.

No fer l'entrevista suposarà l'exclusió del procés selectiu.

XI. Recursos

Contra aquesta convocatòria, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant de la Direcció Gerència de l'IdISBa, en el termini d'un mes des de la publicació d'aquesta resolució. L'ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (30 de maig de 2023)

El director gerent de la Fundació Sergi Camacho Clavijo

 

ANNEX 2 Formulari d'inscripció per a la convocatòria del procés per a la selecció i posterior contractació com a personal laboral temporal d'un tècnic o tècnica amb titulació superior en Comunicació fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L0311000K, dotada a la RLT (IdISBa)

Nom: Llinatges:

DNI/NIE:

Direcció:

Telèfon de contacte:

Adreça electrònica:

EXPÒS:

Que he tingut coneixement de la convocatòria per a la selecció i posterior contractació com a personal laboral temporal d'una tècnica o tècnic amb titulació superior en Comunicació fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L0311000K, dotada a la RLT (IdISBa).

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA

  • Titulació exigida com a requisit.
    • Títol de formació pertinent. (Document 1.1)
    • Nivell C1 de llengua catalana. (Document 1.2)
  • Fotocòpia del DNI o NIE. (Document 2)
  • CV actualitzat. (Document 3)
  • Documentació acreditativa dels mèrits i autobarem emplenat per la persona interessada. (Especificar a l'autobarem)

DECLAR:

  • Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.
  • No haver estat separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap entitat del sector públic, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en estat d'inhabilitació de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no estar en estat d'inhabilitació o en situació equivalent, ni haver rebut sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

Així, per tot el que s'ha exposat,

SOL·LICIT:

La meva admissió per formar part del procés selectiu i posterior contractació com a personal laboral temporal d'un tècnic o tècnica amb titulació superior en Comunicació fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L0311000K, dotada a la RLT (IdISBa).

En ____________, el _____ de _______________ de ______________

Signatura

 

ANNEX 3 AUTOAVALUACIÓ DE MÈRITS

Convocatòria del procés selectiu i posterior contractació com a personal laboral temporal d'un tècnic o tècnica amb titulació superior en Comunicació fins a la cobertura definitiva de la plaça de gestió L0311000K, dotada a la RLT (IdISBa)

NOM

 

PUNTS MÀX.

PUNTS

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA ADJUNTA*

1. Experiència professional

5

 

 

Com a tècnic o tècnica en comunicació desenvolupant les mateixes funcions a entitats d'investigació del sector públic o centres del sistema públic de salut. (0.15 punts per mes treballat)

5

 

 

Com a tècnica o tècnic en comunicació desenvolupant les mateixes funcions a entitats d'investigació del sector privat o centres de salut privats. (0.10 punts per mes treballat)

4

 

 

2. Formació relacionada

3

 

 

Màsters i postgraus relacionats amb el lloc de treball. (0.02 punts per ECTS)

2

 

 

Formació en comunicació digital, xarxes socials i màrqueting digital. (0.01 punts per cada 10 h)

1

 

 

Coneixement de posicionament i analítica de web. (0.01 punts per cada 10 h)

1

 

 

Formació en eines de disseny gràfic i tractament d'imatges. (0.01 punts per cada 10 h)

0.3

 

 

3. Coneixement d'idiomes

1

 

 

Per un nivell de català superior al requerit.

0.5

 

 

Coneixement acreditat d'anglès de nivell B2, C1 o C2.

0.5

 

 

4. Entrevista

1

X

 

TOTAL

 

 

 

* És necessari especificar amb claredat cadascun dels documents que adjunteu per al correcte còmput de la puntuació. (p. e.: certificat B2 d'anglès de l'EOI)