Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 358146
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s’aprova la convocatòria complementària de subvencions de la convocatòria per a entitats locals destinada a contractar agents de corresponsabilitat i conciliació per a l’any 2021 (BOIB núm. 152, de 4 de novembre de 2021), per a la tramitació de les pròrrogues de les subvencions

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 697214

En data 4 de novembre de 2021 es va publicar, en el BOIB núm. 152, la convocatòria de subvencions per a entitats locals destinada a contractar agents de corresponsabilitat i conciliació per a l'any 2021. La finalitat d'aquesta convocatòria és l'impuls i la consolidació de la corresponsabilitat a les Illes Balears mitjançant la creació d'una xarxa d'agents de corresponsabilitat i conciliació a les entitats locals, que són els que coneixen de primera mà les necessitats i les mancances en el seu territori, i que permetrà que la cobertura del servei arribi a tots els indrets de les illes.

El punt 23 de la convocatòria de referència preveu la pròrroga de la subvenció concedida a les entitats locals interessades. En conseqüència, l'objectiu d'aquesta convocatòria complementària és articular l'instrument jurídic necessari per a la tramitació de les pròrrogues de les subvencions de les entitats que ho sol·licitin.

Aquesta convocatòria es finança amb els fons provinents del Pla Corresponsables, la distribució dels quals es va aprovar mitjançant un acord de la Conferència Sectorial d'Igualtat de 3 de març de 2023. Està inclosa en l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis de 2021-2023, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), modificat mitjançant la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 19 d'abril de 2023 (BOIB núm. 55, de 29 d'abril).

Tot això s'emmarca en el cinquè objectiu de desenvolupament sostenible (ODS) de l'Agenda 2030, «Assolir la igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nines», aprovat per l'Assemblea General de 25 de setembre de 2015, dins el qual s'estableixen una sèrie de fites que afecten de manera directa les dones en qualsevol edat de la vida, entre les quals destaquen les següents: posar fi a totes les formes de discriminació contra les dones i les nines; reconèixer i valorar les cures i el treball domèstic no remunerat mitjançant serveis públics, infraestructures i polítiques de protecció social i promoure la responsabilitat compartida a la llar i amb la família; assegurar la participació plena i efectiva de les dones i la igualtat d'oportunitat de lideratge en tots els àmbits decisoris en la vida política, econòmica i pública, i aprovar i enfortir polítiques encertades i lleis aplicables per promoure la igualtat de gènere i l'empoderament de les dones i les nines en tots els àmbits, materialitzat mitjançant les unitats d'igualtat a les administracions públiques i els plans d'igualtat, en què la conciliació és un eix fonamental.

El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atorga a la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, competències en el desplegament normatiu i la coordinació de les polítiques d'igualtat i diversitat, entre d'altres.

Per tot això, d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència, a proposta de la directora general de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria complementària de subvencions de la convocatòria per a entitats locals destinada a contractar agents de corresponsabilitat i conciliació per a l'any 2021 (BOIB núm. 152, de 4 de novembre de 2021), en les condicions que recull l'annex d'aquesta Resolució, per un import màxim de 450.000,00 €.

2. Comunicar aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la qual comença a produir efectes l'endemà d'haver-se publicat.

4. Establir que totes les denominacions que figuren en aquesta convocatòria en gènere masculí s'han d'entendre referides indistintament al gènere masculí i al femení.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 24 de maig de 2023)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

 

 

ANNEX

1. Objecte

1. Aquesta convocatòria s'articula per establir l'instrument jurídic necessari per tramitar les pròrrogues de les subvencions concedides en el marc de la convocatòria de subvencions per a entitats locals destinades a contractar agents de corresponsabilitat i conciliació per a l'any 2021 (BOIB núm. 152, de 4 de novembre de 2021).

2. Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Decret legislatiu 2/2005, 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i per l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència (BOIB núm. 106, de 26 d'agost de 2018).

3. Les subvencions atorgades dins el marc d'aquesta convocatòria no es consideren ajuts d'estat, d'acord amb l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que les entitats beneficiàries són entitats locals que actuen en exercici d'una autoritat pública, per la qual cosa no està considerada una activitat econòmica, d'acord amb l'apartat 2.2 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut d'estat, publicada en el DOUE en data 19 de juliol de 2016.

2. Crèdit

1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 450.000,00 €, distribuïts de la manera següent:

  • 295.000,00 € imputables al centre de cost 11401, subprograma 316A01 46000 10, fons finalista 23131, dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023.
  • 31.500,00 € imputables al centre de cost 11401, subprograma 316A01 46000 20, fons finalista 23131, dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023.
  • 26.500,00 € imputables al centre de cost 11401, subprograma 316A01 46000 30, fons finalista 23131, dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023.
  • 97.000,00 € imputables al centre de cost 11401, subprograma 316A01 46900 10 fons finalista 23131 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023.

Aquesta distribució és totalment orientativa i, en el cas que, una vegada rebudes i valorades les sol·licituds, manqui o sobri crèdit en qualsevol de les partides, es pot passar d'una a l'altra, atesa la vinculació de crèdit existent en el capítol 4, sense que sigui necessari modificar aquesta Resolució.

2. Sempre que hi hagi sol·licituds no resoltes per no disposar de crèdit suficient, i si les disponibilitats pressupostàries ho permeten, es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria sense obrir un altre termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb el que disposa l'article 5.5 de les bases reguladores d'aquesta convocatòria.

3. Entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries d'aquesta convocatòria són, únicament i exclusivament, les entitats locals que varen ser beneficiàries de les subvencions per a la contractació d'agents de corresponsabilitat i conciliació per a l'any 2021 (BOIB núm. 152, de 4 de novembre de 2021), que hagin executat el projecte o que l'estiguin executant i que n'hagin sol·licitat o en sol·licitin la pròrroga dins el termini.

2. No es poden beneficiar dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les entitats afectades per alguna de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni les que hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra aplicable.

4. Presentació de sol·licituds, termini i documentació

1. Atès el que disposa el punt 23.1 de la convocatòria de subvencions per a entitats locals destinades a contractar agents de corresponsabilitat i conciliació per a l'any 2021 (BOIB núm. 152, de 4 de novembre de 2021), les entitats locals beneficiàries que vulguin sol·licitar la pròrroga de la subvenció concedida per a les mateixes persones contractades ho han de fer almenys 30 dies abans que acabi el període ja subvencionat.

La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Un informe anual sobre l'activitat que duu a terme cada agent de corresponsabilitat i conciliació.

b) Una memòria de les actuacions que s'han d'executar en el següent període subvencionat.

c) Un certificat de l'òrgan competent de l'entitat acreditatiu d'haver aprovat el projecte objecte de la sol·licitud de la subvenció.

d) Un certificat de l'òrgan competent de l'entitat en què es facin constar els salaris que percebran les persones que es contractin, segons el conveni col·lectiu, la taula salarial o l'acord legalment aplicable.

e) Un certificat de l'entitat, d'acord amb el model establert, acreditatiu del compliment de les obligacions d'acord amb l'article 42 de la Llei 7/2018, de 3 de juliol, de promoció de la seguretat i salut en el treball a les Illes Balears, i l'article 46 i 46 bis del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.

2. En el cas de les entitats locals que ja han presentat la sol·licitud de pròrroga per tal de complir el termini de 30 dies, es tindrà per presentada la sol·licitud a l'efecte de la concessió de la pròrroga de la subvenció i d'aquesta convocatòria.

3. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de l'entitat interessada, de les prescripcions que estableixen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Text refós de la Llei de subvencions; l'Ordre de la consellera de Presidència de 28 d'agost de 2018 i aquesta convocatòria.

4. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica a través de la Plataforma del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR).

5. En cas de presentar la sol·licitud de manera presencial, l'Administració, atès el que disposa l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, ha de requerir l'entitat que la presenti de la manera indicada anteriorment. A aquests efectes, es considerarà data de presentació de la sol·licitud la data en la qual s'hagi produït l'esmena.

6. D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els que exigeix aquesta Resolució, s'ha de requerir la persona interessada que, en el termini de deu dies, esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes que disposa l'article 21 de la Llei esmentada.

7. Les notificacions que es derivin d'aquest procediment es faran per mitjans electrònics.

8. L'entitat sol·licitant no ha de presentar la documentació requerida quan aquesta estigui en poder de l'Administració autonòmica o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques.

9. De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015 i amb l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat pot obtenir, excepte oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en la sol·licitud, els certificats acreditatius que està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària Estatal i amb la Seguretat Social. Si no s'autoritzen aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors.

10. L'òrgan instructor, directament o a través de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, ha de comprovar d'ofici que l'entitat està al corrent del compliment de les obligacions amb la hisenda de la Comunitat Autònoma, en els termes que indica l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta circumstància ha de quedar acreditada en l'expedient.

11. Les dades consignades en la sol·licitud seran tractades per la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, com a responsable del tractament, amb la finalitat de determinar el dret a la concessió de la subvenció sol·licitada, en l'exercici de la competència per tramitar la convocatòria que li atribueix la normativa en matèria de subvencions. De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, el tractament de les dades personals de les sol·licituds és el següent:

a. Finalitat del tractament: tramitació del procediment administratiu de concessió de pròrroga de la subvenció per a la contractació d'agents de corresponsabilitat i conciliació, d'acord amb el que preveuen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 29 de desembre, i l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència.

b. Responsable del tractament: Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat.

c. Persones destinatàries de les dades personals: no se cediran les dades personals a terceres persones, llevat que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb l'RGPD i la Llei orgànica 3/2018.

d. Decisions automatitzades: no hi ha decisions automatitzades en relació amb les persones afectades pel tractament.

e. Termini de conservació de les dades personals: el mínim legal des de la data de tancament de l'expedient.

f. Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix l'RGPD) davant el responsable del tractament, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es). Una vegada rebuda la resposta de la persona responsable o en el cas que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, la persona afectada pel tractament pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

g. Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma, a/e: protecciodades@dpd.caib.es).

 

12. La concessió de la pròrroga està condicionada al fet que s'acrediti suficientment que es compleixen els objectius assenyalats en la memòria del projecte de la subvenció inicial.

5. Règim de concessió de les subvencions

1. El procediment de concessió s'ha d'iniciar a sol·licitud de les entitats interessades i els ajuts es concedeixen en règim de concurrència no competitiva en atenció al compliment dels requisits que estableix aquesta convocatòria, atès que, per la seva naturalesa, no és necessària la comparació de les sol·licituds, ni establir un ordre de prelació, d'acord amb l'article 17.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 7.2 de l'Ordre de la consellera de Presidència de 24 d'agost de 2018 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de la Conselleria de Presidència.

2. Les sol·licituds s'han de resoldre individualment i per ordre d'entrada, fins a esgotar el crèdit disponible.

6. Despeses subvencionables, durada i import de la subvenció

1. La subvenció que rebran les entitats beneficiàries s'ha de destinar a cobrir els costs salarials, actualitzats, derivats de la incorporació a jornada completa de les persones que ocupen el lloc de treball d'agent de corresponsabilitat i conciliació, per una durada de 12 mesos.

2. Són despeses subvencionables les següents:

  • Salari base brut i, si escau, complements salarials, i les pagues extraordinàries.
  • Complement d'insularitat o de residència (segons pertoqui).
  • Costs de Seguretat Social a càrrec de l'entitat.

L'import màxim de la subvenció serà del 100 % de les despeses subvencionables esmentades.

Les despeses generades durant la baixa laboral dels treballadors, tant si és per malaltia o accident comú, com per malaltia o accident professional o maternitat o paternitat, són subvencionables, amb el límit màxim de l'import de la subvenció concedida.

La substitució de treballadors per baixes voluntàries o per rescissió del contracte no pot suposar en cap cas un increment de la subvenció ni de la durada de la contractació subvencionada.

El grup o nivell per al qual s'ha de contractar el treballador ha de ser en funció de la seva titulació.

La quantia màxima de la subvenció s'ha de determinar en funció de l'import que sol·liciti l'entitat, d'acord amb el seu pressupost, i els límits que fixa aquesta convocatòria.

En qualsevol cas, l'import dels ajuts no pot superar la quantitat sol·licitada ni el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de dur a terme.

3. Són despeses no subvencionables les següents:

  • Els incentius salarials, les dietes, les despeses de locomoció, les hores extraordinàries, els ajuts en concepte de fons social i conceptes anàlegs.
  • Les indemnitzacions per mort i les corresponents a trasllat, suspensió, acomiadament, cessament o finalització de contracte.

7. Perfil de les persones incorporades i altres particularitats

1. Atès que es tracta d'una pròrroga de la subvenció ja concedida, les persones incorporades al lloc de treball d'agent de corresponsabilitat i conciliació han de tenir el perfil professional i complir les mateixes condicions i requisits prevists en el punt 10 de la convocatòria mare.

2. En el cas que la resolució de la concessió de la pròrroga no es pugui notificar a l'entitat beneficiària amb anterioritat a l'acabament del període subvencionat, es poden subvencionar les contractacions a temps complet amb un any de durada de les mateixes persones contractades en el període subvencionat anterior, sense que s'hagi de fer cap nova selecció, en el temps entre que acabi el contracte subvencionat i el començament del nou contracte objecte de la subvenció.

3. Un cop formalitzades les pròrrogues dels contractes o, si escau, els nous contractes subvencionats, les entitats beneficiàries n'han de trametre una còpia a la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, juntament amb l'informe de dades per a la cotització (IDC). Aquesta mateixa documentació s'ha de presentar quan es produeixi alguna substitució.

8. Instrucció i resolució del procediment

1. La instrucció i la tramitació del procediment corresponen a la persona titular de la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, ateses les competències i les funcions que li pertoquen en l'àmbit del desplegament normatiu i la coordinació de les polítiques d'igualtat.

2. La persona titular de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat és l'òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació de la subvenció, d'inadmissió de la sol·licitud, de desistiment de la sol·licitud, de modificació de la concessió i de revocació i de reintegrament, si escau.

3. Una vegada revisada la sol·licitud presentada i fetes les esmenes, si escau, el Departament de Coordinació emetrà un informe d'aprovació del projecte, favorable a la concessió de la subvenció, o bé de no aprovació del projecte amb un informe desfavorable a la concessió motivat.

4. La persona titular de la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, en vista de l'expedient i de l'informe esmentat, ha de formular la proposta de resolució provisional degudament motivada, que s'haurà de notificar a les entitats interessades, i es concedirà un termini de deu dies per al tràmit d'audiència per presentar al·legacions. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni s'hagin de tenir en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes per la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.

5. Quan l'import de la subvenció que resulti de l'informe esmentat sigui inferior a l'import sol·licitat, s'ha d'instar l'entitat beneficiària perquè, en el tràmit d'audiència, modifiqui la sol·licitud inicial per ajustar-la a l'import de la subvenció susceptible d'atorgament que, en tot cas, ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció. Si transcorre el termini sense que l'entitat beneficiària reformuli la sol·licitud, s'entén tàcitament acceptada per l'import susceptible d'atorgament.

6. Tenint en compte l'informe esmentat en l'apartat 3 i, si escau, les al·legacions en el tràmit d'audiència o la reformulació de la sol·licitud, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, motivada.

7. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de l'entitat beneficiària, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.

8. D'acord amb la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries, la persona titular de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat ha de dictar una resolució d'aprovació o de denegació degudament motivada. Aquestes resolucions s'han de notificar individualment.

9. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució a l'entitat interessada és de sis mesos comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. El venciment del termini màxim establert per resoldre el procediment sense que es dicti i es notifiqui la resolució expressa faculta l'entitat interessada per entendre desestimada la sol·licitud.

9. Pagament

1. Atès el que disposa l'article 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, el Consell de Govern de 8 de maig de 2023, a proposta de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, va autoritzar el pagament anticipat de la subvenció i va eximir les entitats beneficiàries de presentar garantia (d'acord amb el que disposa l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost).

El pagament de la subvenció s'ha de fer 100% per anticipat sense necessitat de constituir aval i es tramitarà d'ofici d'acord amb les previsions del punt següent.

2. El pagament està condicionat a la comprovació i la liquidació de la justificació de la despesa del període anual anterior i s'han de reintegrar, si escau, els fons no utilitzats.

3. L'òrgan instructor ha de comprovar, dins els tràmits per fer el pagament, que l'entitat beneficiària està al corrent de les obligacions amb la hisenda autonòmica i de les obligacions tributàries amb la hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social. En el cas que l'entitat beneficiària no hagi donat el consentiment perquè l'òrgan instructor pugui comprovar aquestes circumstàncies, d'acord amb el que estableix l'apartat 7.5, l'entitat beneficiària ha de presentar, per tal que es tramiti el pagament, la documentació corresponent que acrediti que està al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat i amb la Seguretat Social.

10. Justificació

1. El termini per presentar el compte justificatiu és de tres mesos comptadors des de la data d'acabament de l'execució del projecte.

2. El compte justificatiu està compost de la documentació següent:

  • Una memòria tècnica sobre l'activitat que han executat els agents de corresponsabilitat i conciliació en la qual s'especifiquin les tasques efectuades i els objectius assolits en relació amb els que es volien aconseguir en la memòria del projecte.
  • Un certificat de l'exactitud comptable i de la certesa dels imports justificats.
  • Una memòria econòmica justificativa dels costs de l'activitat, que ha de contenir el següent:
    • Una relació classificada de les despeses i de les inversions de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
    • Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.
    • Les nòmines abonades als agents de corresponsabilitat i conciliació i els justificants bancaris de l'abonament de manera individualitzada per a cada treballador.
    • Els documents dels ingressos de les retencions efectuades als treballadors (model 111).
    • Els documents de cotització a la Seguretat Social: el rebut de liquidació de cotitzacions (RLC) i la relació nominal de treballadors (RNT), així com els justificants de l'abonament.
    • Informe de cotitzacions (IDC) per a cada persona contractada.
    • Els justificants de reintegrament voluntari dels fons rebuts i no aplicats (model 046).

3. No són despeses elegibles els pagaments de salaris en efectiu o en espècie.

11. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries les següents:

a. Comunicar a l'òrgan instructor que s'accepta la proposta de resolució o que s'hi renuncia en els termes de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si, una vegada transcorregut el termini que determina la convocatòria, no es fa constar el contrari.

b. Dur a terme l'activitat, el projecte o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c. Destinar els ajuts atorgats a la finalitat per a la qual se sol·liciten.

d. Justificar la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

e. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

f. Comunicar a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions i ajuts per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de dur a terme en el termini de tres dies hàbils comptadors des de la data de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar la finalitat que s'hagi atorgat als fons percebuts.

g. Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

h. Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, ha de dur l'entitat beneficiària d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

i. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

j. Fer constar, en els termes que estableix la convocatòria, el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en les memòries anuals que es redactin, en els treballs, les activitats, els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció i en tot element de comunicació en qualsevol format que es dugui a terme.

k. Reintegrar els fons percebuts en els casos que preveu l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

l. Notificar a l'òrgan instructor qualsevol modificació de la documentació presentada juntament amb la sol·licitud que es produeixi durant el període subvencionat fins que no es presenti la justificació final del projecte.

m. Complir la normativa en matèria de protecció de dades i, en particular, el tractament de les categories especials de dades personals —article 9.2 del Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i de la Llei orgànica 13/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals— a les quals tenguin accés amb motiu de l'execució del projecte subvencionat.

12. Baixes i substitucions dels agents durant el període d'execució de l'activitat subvencionada

Quan per qualsevol causa, excepte en cas d'acomiadament improcedent, el treballador sigui baixa en la relació laboral, es pot substituir per ordre de prelació per una de les persones que varen participar en el procés selectiu. Aquesta substitució s'ha de comunicar a la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, i s'hi ha d'aportar la documentació corresponent.

Igualment, es pot substituir temporalment la contractació d'un agent de corresponsabilitat i conciliació de la manera que s'esmenta en el paràgraf primer, com a conseqüència de baixes per incapacitat temporal o d'excedències amb dret a reserva del lloc de treball; en cap cas, però, no ha de presentar un increment en l'import de la subvenció concedida. Aquesta circumstància també s'ha de comunicar a la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat i s'hi ha d'aportar la documentació corresponent.

13. Avaluació i control

1. Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat.

14. Compatibilitat amb altres subvencions

L'import dels ajuts concedits d'acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d'altres administracions o ens públics o privats, superi el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de dur a terme.

15. Difusió i publicitat de les actuacions

1. Les entitats beneficiàries han de situar en un lloc destacat, en totes les actuacions d'informació i de publicitat que duguin a terme, el logotip de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, el del Pla de Conciliació i Corresponsabilitat de les Illes Balears 2021-2024, el del Pla Corresponsables, el del Ministeri d'Igualtat i el de la Secretaria d'Estat d'Igualtat i contra la Violència de Gènere, que estaran disponibles al web.

2. Tota la publicitat que es derivi de l'activitat que és objecte d'aquesta subvenció ha d'estar redactada en català i ha de fer un ús d'un llenguatge no sexista i d'un tractament igualitari en els continguts i en les imatges. Això determina la necessitat d'exigir la presència obligatòria de la llengua catalana en qualsevol text, sense impedir-hi la presència d'altres llengües.

16. Revocació i reintegrament

1. Una vegada concedida vàlidament la subvenció mitjançant una resolució, pertocarà la revocació d'aquesta quan l'entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions a les quals està subjecta l'eficàcia de la concessió. La revocació té com a conseqüència la modificació de la resolució de concessió, així com el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

2. L'alteració, intencionada o no, de les condicions que s'hagin tingut en compte per a la concessió de la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir l'entitat beneficiària i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, abans o després de la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.

3. La revocació de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que ha d'especificar-ne la causa, així com la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si escau, ha de percebre finalment l'entitat beneficiària. A aquest efecte, s'entén per resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el si del procediment d'execució pressupostària que compleix tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, a conseqüència de l'abonament previ de la subvenció, l'entitat beneficiària n'hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s'ha de dictar cap resolució de modificació i s'ha d'iniciar el procediment de reintegrament corresponent.

4. A aquests efectes, s'ha de tenir en compte el principi general de proporcionalitat, com també els criteris de gradació següents:

a. En el cas d'execució parcial de l'activitat objecte de subvenció, el nivell de divisibilitat de l'activitat i de la finalitat pública perseguida en cada cas. En particular, s'ha de tenir en compte l'existència de mòduls, fases o unitats individualitzades que siguin susceptibles de realització independent.

b. En el cas d'alteració de les condicions d'execució, el grau d'incidència d'aquestes alteracions en la satisfacció de la finalitat essencial de la subvenció.

5. Les causes de reintegrament total o parcial, com també el procediment per exigir-lo, són les que disposa l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions. El reintegrament ha de ser proporcional a l'incompliment produït.