Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I RELACIONS EXTERIORS

Núm. 357946
Resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni per la qual s’aprova l'anotació en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la pròrroga tàcita del contracte d'arrendament de l'immoble situat al carrer Calçat, 2A, 2n planta, de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 15 de juny de 2021, es va signar un contracte d'arrendament de l'immoble situat al carrer Calçat, núm. 2A (planta segona), de Palma, entre l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la immobiliària Montaura, SLU amb NIF B07410020, amb una durada fins el 31 de maig de 2023.

2. Es tracta d'un immoble (planta segona) que disposa d'un total de 1.856,17 m2, dels quals 1.062,84 m2 són adscrits a la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, és a dir, el 57,26% de la planta, i l'altre 42,74% de l'espai està adscrit a la Conselleria de Salut i Consum.

3. Els números de l'actiu en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears son els 100000017592 i 100000017602, amb referència cadastral 8828511DD6882H0001DK, i inscrit en el Registre de la Propietat núm. 2 de Palma (foli 187, tom 3.939, llibre 740, inscripció 07024000720228 i finca núm. 6).

4. L'espai és compartit per dues conselleries. La Conselleria de Salut i Consum ha destinat aquest local per ubicar la seu de la Direcció General de Recerca en Salut, Formació i Acreditació, del Servei d'Ordenació Farmacèutica i del Servei de Control de Medicaments i Productes Sanitaris. La Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball ha destinat aquest local per albergar el personal encarregat de tramitar els ERTO, i per a la concessió d'ajudes directes a autònoms i empreses.

5. El contracte signat preveu, en la clàusula tercera, la possibilitat de pròrroga tàcita pel mateix període que el contracte principal si no hi ha un preavís en sentit contrari comunicat per qualsevol de les dues parts signants del contracte amb tres mesos d'antelació al venciment del contracte o de les pròrrogues.

6. La clàusula setena del contracte estableix la possibilitat d'actualitzar la renda amb la corresponent justificació econòmica prèvia, tal com prescriu la Llei 2/2015 de desindexació de l'economia espanyola. Un cop aportades les respectives justificacions per part de les conselleries interessades, la renda s'incrementarà un 2,3 %. Per tant, aplicant aquesta variació, la renda mensual serà de 20.887,48 € (IVA exclòs), més 4.386,37 € d'IVA al 21% fa un total de 25.273,85 € (IVA inclòs), dels quals un 42,74% aniran a càrrec de la Conselleria de Salut i Consum, i un 57,26% aniran a càrrec de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball.

L'import del pressupost total de la pròrroga és de 593.935,65€ (IVA inclòs).

7. Consta en l'expedient la documentació justificativa corresponent a ambdues conselleries. El 24 d'abril de 2023, va tenir entrada en la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni (VALIB núm. identificador 192382) un ofici del secretari general de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, amb documentació relativa a la pròrroga de l'arrendament de l'immoble esmentat, pel període comprès entre l'1 de juny de 2023 fins al 15 de maig de 2025. El 5 de maig  de 2023, va tenir entrada en la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni (VALIB núm. identificador 195777) un ofici de la secretària general de la Conselleria de Salut i Consum, amb documentació relativa a la pròrroga de l'arrendament de l'immoble esmentat, pel període comprès entre l'1 de juny de 2023 al 15 de maig de 2025.

8. Si be es tracta d‘un únic contracte d'arrendament entre la CAIB i l'empresa Montaura SLU, atès que l'immoble és compartit per part de dues conselleries i l'import de la renda s'abona en funció de la superfície ocupada per cada una d'elles, s'han tramitat dos expedients dins SEINCO per tal de fer possible els pagaments a càrrec de les partides pressupostaries d'ambdós centres gestors.

9. Una vegada tramitat l'expedient, el 15 de maig de 2023, el Servei de Patrimoni va emetre un informe favorable sobre l'expedient de referència.

10. El 23 de maig de 2023 la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va emetre un informe favorable de fiscalització prèvia limitada.

Fonaments de dret

1. Article 65 i següents de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que regulen els arrendaments d'immobles a favor de la Comunitat Autònoma.

2. Article 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans i les seves modificacions posteriors.

4. Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Decret 14/2021, de 15 de març, pel qual es disposa el cessament i el nomenament d'un alt càrrec de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.

6. Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. El contracte principal d'arrendament subscrit el 15 de juny de 2021 i resolució d'arrendament directe publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, núm. 82, de 22 de juny de 2021.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Anotar en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la pròrroga tàcita del contracte d'arrendament de l'immoble situat al carrer Calçat, núm. 2A (planta segona), de Palma, de l'1 de juny de 2023 fins al 15 de maig de 2025 per una renda mensual 25.273,85 € (IVA inclòs), dels quals un 42,74% aniran a càrrec de la Conselleria de Salut i Consum, i un 57,26% aniran a càrrec de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball.

2. Establir que la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball continuarà utilitzant l'immoble per albergar el personal encarregat de tramitar els ERTO, i per a la concessió i posterior justificació de les ajudes directes a autònoms i empreses i la Conselleria de Salut i Consum per ubicar la seu de la Direcció General de Recerca en Salut, Formació i Acreditació, del Servei d'Ordenació Farmacèutica i del Servei de Control de Medicaments i Productes Sanitaris.

3. Notificar aquesta resolució a les parts interessades, sense perjudici que s'hagi de tramitar el corresponent procediment econòmic-financer.

4. Anotar aquesta pròrroga tàcita en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que esgota la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni en el termini d'un mes a explicar des de l'endemà d'haver-se notificat i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà d'haver-se notificat i publicat la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 24 de maig de 2023)

La directora general Catalina Ana Galmés Trueba