Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 357490
Departament de Mobilitat-Resolució sobre mesures excepcionals per a la concessió de llicències temporals d’àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme per la prestació del servei durant la temporada alta de l’any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant el decret núm. AJT 202310145, de data 26/05/2023, s'ha acordat el següent:

Antecedents

El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada alta d'estiu.

En les temporades estivals recents, s'ha vingut constatant l'existència d'una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la seva demanda, provocada en gran part pel marcat component estacional de la demanda turística, que fa que la població de fet de les Illes Baleares augmenti notablement durant els mesos d'estiu i, que per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles turisme autoritzats.

A la darrera temporada d'estiu aquest desequilibri s'ha fet palès d'una manera preocupant ja que ha arribat a dificultar la prestació d'un servei de transport de qualitat, degut a l'increment de l'afluència de turistes provocada per l'impuls que va rebre la demanda després del anys de pandèmia.

Pel que fa a la present temporada d'estiu 2023, la continuació del mateix efecte sembla confirmar una afluència important de turistes, que pot abocar en una mancança de vehicles autoritzats.

Atès l'informe tècnic municipal sobre mesures excepcionals i la necessitat de llicències temporals per a present temporada alta, determina que: “Segons l'art. 6 del Reglament, el nombre de llicències de taxi de Palma no superarà el tres per mil de la població de dret de Palma. El 2022, la població existent a Palma era de 415.940 habitants. El tres per mil d'aquests són 1248. Tenint en compte que a Palma hi ha 1246 llicències de taxi, podem entendre que, sense que es produeixin moviments poblacionals significatius, l'actual nombre de llicències ordinàries de taxi, és òptim per donar servei a la població permanent de Palma.

No obstant això, i a tenor de la impossibilitat de què la flota esmentada pugui cobrir la totalitat de la demanda que es crea al servei de taxi de Palma durant la temporada alta, cal reforçar-lo mitjançant la implementació de llicències temporals en aquest període.

Es posa de rellevància que es tracta d'un nou sistema d'atorgament de llicències, motiu pel qual, no es disposa de dades ni experiència prèvia per poder determinar una dada fiable, exacta, veraç i objectiu del nombre de llicències estacionals que puguin ser necessàries per rescabalar de forma equitativa, i eficaç, la demanda que pugui suportar el sector del taxi de Palma durant la temporada alta de l´any 2023.

Tot i així, i atenent que les previsions d'ocupació en relació amb la temporada de 2019, indiquen que es produirà un augment del 38% a l'arribada de creuers al Port de Palma, i un augment del 8% de l'arribada de vols a l'Aeroport de Palma de Mallorca, podem estimar que per a la temporada alta del 2023, tindrem un augment mitjà de viatgers del 23%.

Partint d'això, i després de mantenir diverses reunions amb representants del sector del taxi, s'ha arribat a la conclusió que per al 2023 es trauran 200 llicències estacionals. Aquesta quota suposa un augment del 16% sobre el contingent de llicències ordinàries que operen a Palma, de manera que s'estima que serà oportú per suportar l'augment mitjà de viatgers del 23% previst per a la temporada alta de 2023.”

La previsible situació en què els municipis de les Illes Balears es trobaran en els propers mesos, i donat que Palma encara no es disposa del Pla Regulador establert a l'article 53.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, ha obligat a l'adopció de mesures excepcionals de caràcter temporal, per tal de posar més vehicles auto-taxis als carrers de Palma que permetin donar servei i millorar les prestacions de la major demanda estival, en la mesura de lo possible.

En aquesta línia, el Govern de les Illes Balears va aprovar el Decret llei 2/2023, de 6 de març, de mesures en matèria del servei públic discrecional del transport de persones viatgeres i en altres matèries vinculades a sectors econòmics, que conté mesures que són d'aplicació durant la temporada alta d'estiu de l'any 2023. Així, el seu article 4 preveu que per a l'any 2023 els ajuntaments puguin atorgar llicències temporals d'autotaxi sense l'aprovació prèvia del pla regulador que estableix l'article 53.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, mitjançant un acte administratiu motivat que determini l'adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions a les quals ha d'ajustar-se, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, els terminis de durada i les altres condicions que considerin adequades o necessàries.

L'anterior Decret llei troba la seva habilitació expressa a l'article 49 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears que permet al Govern dictar mesures legislatives provisionals, en aquells casos de necessària i urgent necessitat. Les sentències del Tribunal Constitucional núm. 12/2015, de 5 de febrer, 137/20003, de 3 de juliol, 125/2016, de 7 de juliol i 100/2012, de 8 maig, justifiquen la seva utilització, sempre que les circumstancies que concorrin per la seva qualificació siguin explicites, raonades i que es puguin deduir de la valoració d'una pluralitat d'elements.

L'Ajuntament de Palma no disposa de pla regulador i mitjançant l'esmentat Decret llei 2/2023, procedeix a posar excepcionalment en servei llicències temporals per a la present temporada turística de 2023.

Vistes les circumstancies d'urgent e inajornable necessitat, es fa precís per part d'aquest Ajuntament habilitar un procediment àgil que vingui a dotar al servei de transport públic de viatgers en vehicles de turisme, d'un conjunt de llicencies temporals, per tal de satisfer les necessitats de transport dels ciutadans i afavorir-ne la mobilitat, garantint, en bona mesura, un servei òptim de qualitat.

En relació al sistema de llicències, el Reglament municipal dels transports públics de viatgers i de les activitats auxiliars i complementàries, estableix un número de vehicles adscrits a llicències, susceptible de modificació per necessitat o conveniència del servei enfront dels desajusts que es presentin. En aquesta situació d'excepcionalitat, i oïdes les associacions més representatives del sector del taxi, no es creen noves llicències ordinàries sinó unes autoritzacions urgents, temporals i excepcionals, enfront de l'inici de la temporada alta d'estiu i dins del període electoral autonòmic i municipal de 28 de maig de 2023, que ocasiona aquesta regulació inajornable, a l'empara de la nova normativa autonòmica dictada ad hoc.

D'aquest Decret, una vegada constituïda la nova corporació municipal resultant de les presents eleccions de data 28/05/2023, es donarà compte al primer Ple ordinari de l'Ajuntament de Palma.

En relació al sistema d'adjudicació de les llicències temporals, la Llei 4/2014, de 20 de juny, preveu al seu article 52.4 el seu atorgament amb caràcter preferent als titulars de llicències ordinàries.

Atès que ha recaigut informe favorable, per part del tècnic municipal, en data de 25/05/2023.

Normativa

1. L'article 124 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de las bases del règim local.

2. La Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.

3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. El Decret llei 2/2023, de 6 de març, de mesures urgents en matèria del servei públic discrecional del transport de persones viatgeres i en altres matèries vinculades a sectors econòmics (BOIB núm. 30, de 9 de març de 2023).

5. Els articles 4, 5 i 6 del Reglament municipal dels transports públics de viatgers i de les activitats auxiliars i complementàries (BOCAIB núm. 29, de 5 de març de 1996).

6. El Decret de batlia núm. AJT 202213009, de 19 de juliol de 2022, d'organització dels Serveis Administratius de l'Ajuntament de Palma (BOIB núm. 95, de 23 de juliol de 2022).

7. Els arts. 172 a 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s'aprova el reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals.

Per tot això i en virtut de la normativa esmentada i altres normes concordants, s'eleva a la Batlia la següent proposta de resolució, per a l'adopció, si escau, del següent

DECRET

A.- Característiques de les llicències temporals

Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme objecte d'aquesta norma reuniran les característiques següents:

Temporals: la vigència de les llicencies temporals, es limitarà al període comprès entre els mesos de juny i setembre (ambdós inclosos) de l'any 2023 (que comporta mesures excepcionals). La llicència temporal finalitzarà en setembre de 2023.

Personal: L'autorització tindrà caràcter personal i, per tant, anirà vinculada a l'atorgament d'aquesta a una persona que reuneixi els requisits corresponents i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es determinen per a la adscripció de vehicles auto-taxi, preferentment, per a llicencies ordinàries de taxi de Palma i la resta de llicències temporals no cobertes a la present convocatòria per als titulars de vehicles d'assalariats del sector del taxi de Palma. Només podrà obtenir-se una llicència temporal per persona que a més a més estarà donat d'alta com a conductor.

Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es podran transmetre en cap cas.

Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, la corporació podrà revocar la llicencia temporal per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits que han motivat el seu atorgament, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei.

Àmbit municipal: Aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació del servei amb origen en l'àmbit territorial del municipi de Palma, sense perjudici de la possible autorització del Consell Insular per prestar el servei fora d'aquest.

Determinació del nombre total d'autoritzacions: 200 llicències temporals corresponents a la convocatòria per a prestar servei durant els períodes fixats de l'any 2023.

B.- Procediment d'autorització

1.- Inici

Aprovat el Decret de convocatòria, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), així com a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma, i l'endemà de la data de la seva publicació determinarà l'inici del termini de set (7) dies naturals per la presentació de les sol·licituds i la seva documentació annexa.

2.- Requisits dels sol·licitants

Els requisits exigits als sol·licitants per optar a la concessió de les autoritzacions, seran els que es detallen a continuació:

2.1.- Qui opti com a titular de llicència ordinària haurà de:

- Disposar al menys d'una llicència municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme a Palma.

- Estar en actiu en el moment de l'inici de la convocatòria.

- Compromís de destinar al servei un vehicle que estigui homologat per al servei municipal del taxi de Palma, per la temporada 2023, segons sigui:

 

a. Vehicles de nova incorporació: es poden adscriure vehicles que es trobin convenientment homologats per al servei, i que tinguin una antiguitat màxima de 6 anys a comptar des de la data de primera matriculació. Així mateix hauran de complir les estipulacions descrites al Capítol V del Reglament municipal dels transports públics de viatgers i de les activitats auxiliars.

b. Aquells vehicles que hagin prestat servei, o bé, actualment es trobin prestant servei de taxi de Palma, i que a l'hora, es trobin al dia en la revisió d'ITV, tinguin favorable en la revisió tècnica municipal de l'any en curs, assegurança en vigor, i el resta de la documentació que es detalla a l'art. 54 del Reglament esmentat, podran ser adscrits a una llicència temporal de taxi de Palma per al 2023.

Tot això, en relació a la data de posada en marxa de les llicencies temporals.

  • Complir les obligacions fiscals, socials i laborals establertes per la legislació vigent que hi sigui d'aplicació.
  • Disposar del permís de conduir classe B amb una antiguitat mínima d'un (1) any i complir la resta de requisits que assenyali el Reglament municipal del servei de transport urbà de viatgers.
  • Complir amb les obligacions determinades als articles 21, 22, i 23 del Reglament municipal dels transports públics de viatgers i de les activitats auxiliars complementàries.
  • Estar en possessió del permís municipal de taxista de Palma en vigor.

2.2.- Qui opti com a assalariat haurà de:

- Acreditar el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme, com a mínim durant 12 mesos ininterromputs, o 24 mesos en diferents períodes, abans de l'inici del termini de presentació d'instàncies.

- Compromís de destinar al servei un vehicle que estigui homologat per al servei municipal del taxi de Palma, amb les mateixes especificacions anteriors, així com tota la resta de requeriments de posada en marxa que per a la llicència ordinària s'han indicat.

3.- Sol·licituds i documentació a presentar

3.1.- La sol·licitud de participació es realitzarà preferentment via telemàtica, mitjançant una instància dirigida a la Batlia d'aquesta corporació, utilitzant els models preparats amb aquesta finalitat que es podran obtenir a la mateixa o a la pàgina web municipal. Aquest termini tindrà una duració de set (7) dies naturals, a comptar a partir del dia següent de la data de publicació al BOIB.

En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.

La presentació de les proposicions pressuposa l'acceptació, per part de la persona interessada, de les condicions de prestació del servei, els drets i les obligacions, els supòsits de revocació, els terminis de durada, així com les altres condicions contingudes a l'acte administratiu que determini l'adjudicació, d'acord amb l'article 4.2 del Decret llei 2/2023, de 6 de març de mesures en matèria del servei públic discrecional del transport de persones viatgeres i en altres matèries vinculades a sectors econòmics, juntament amb la resta de les condicions establertes en la present norma.

També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits que s'hi estableixen, sempre que tinguin entrada al registre general abans de la finalització del termini indicat.

3.2.- Cada sol·licitant presentarà la sol·licitud utilitzant els models recollits als annexes, que acompanyarà dels següents documents:

a. Instància de sol·licitud emplenada (Annex I) on figura:

  • Dades personals del sol·licitant on ha de figurar nom complet, DNI/CIF, adreça, telèfon, correu electrònic.
  • Número de llicència en cas de titulars d'una llicència de taxi al municipi de Palma que optin a la llicència de caràcter temporal.
  • Fotocòpia del permís municipal de taxista en vigor a la data de la sol·licitud.
  • Declaració responsable de l'exercici dels requisits establerts.

b. Model de declaració responsable (Annex II) on el sol·licitant es responsabilitza de:

  • Compromís d'adscriure a la llicència temporal un vehicle d'acord amb allò que estableix l'autorització.
  • Compromís d'aportar una pòlissa d'assegurança de forma il·limitada (o almenys per import de 50 milions d'euros) per la seva responsabilitat civil pels danys causats en ocasió del transport, en el suposat de aconseguir una llicència temporal.
  • No estar sotmès a les prohibicions per contractar recollides a l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
  • Disposar del permís de conducció vigent amb una antiguitat mínima d'un (1) any i no haver esgotat els punts.

c. Model de declaració jurada (Annex III) de no estar sancionat per resolució ferma en els dos (2) darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus.

Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions, es determina que la persona sol·licitant que falsegi la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclosa del procediment d'atorgament de llicències temporals.

4.- Esmena de deficiències

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, la corporació obrirà un període de tres (3) dies hàbils per a l'esmena de deficiències, en relació a aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.

L'endemà de la data de publicació d'aquesta relació al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels tres (3) dies hàbils per a l'esmena.

Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències detectades, la persona sol·licitant quedarà exclosa del procés d'adjudicació.

5.- Llista provisional d'admesos

En cas de no existir deficiències a esmenar, o esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat amb aquesta finalitat sense haver-se efectuat la esmena, la corporació elaborarà la llista provisional de persones admeses, que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web municipal.

Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de tres (3) dies naturals perquè les persones interessades puguin, si és el cas, al·legar allò que al seu dret convingui.

6.- Llista definitiva d'admesos

Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat, o, si escau, resoltes aquestes, s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses, que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i de la pàgina web.

Aquesta llista classificarà les persones admeses segons el que es disposa a l'apartat següent.

7.- Adjudicació de les llicències temporals excepcionals per a l'any 2023

El procediment per a l'adjudicació de les llicències estableix la classificació següent dels sol·licitants i distribució de llicències pels grups següents:

  • Grup 1: Titulars de llicència ordinària municipal d'autotaxi.
  • Grup 2: Assalariats del sector del taxi.

Les llicències temporals s'adjudicaran en sorteig públic per insaculació davant el secretari de la corporació municipal en la data i lloc que es publicarà a la pàgina web municipal.

En primer lloc s'assignaran les llicències temporals corresponents al grup 1, que es trobaran classificats segons el número de llicència, en ordre ascendent, fins a concedir les 200 llicències previstes. En el supòsit que no s'assignin totes, es seguirà el mateix procediment de sorteig descrit, per a assignar l'ordre d'atribució de llicència temporal corresponents al grup 2.

Per al cas que es presentin més sol·licituds que el nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al qual poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat ordenades conforme al sorteig realitzat.

8.- Aprovació de la llista ordenada

La corporació aprovarà mitjançant Decret de Batlia la llista ordenada per grups (titulars i assalariats), pel número del permís municipal de taxista, de menor a major, que s'exposarà al tauler d'anuncis i al web municipal a l'efecte de notificació individual a cadascuna de les persones adjudicatàries, atorgant-los un termini per complir l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.

La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització temporal, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació, per part de la persona interessada, de la documentació que segueix, i en els terminis que s'assenyalen a continuació.

9.- Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva i començament de la prestació del servei

L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal estarà condicionada a la presentació per part de la persona interessada de la documentació següent en el termini de set (7) dies naturals des de la publicació a que es refereix l'apartat anterior, preferentment per via telemàtica.

9.1.- Certificats acreditatius de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social establertes a la legislació vigent amb una antiguitat màxima de 6 mesos o autorització expressa signada per a la consulta per l'Ajuntament.

9.2.- Certificat expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit, en què s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes al Reial decret 1428/2003 , de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària aprovat pel Reial Decret Legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària (ara el vigent Reial decret legislatiu 6/2015, del 30 d'octubre).

En cas de no tenir emès aquest certificat en temps per a la presentació de sol·licituds, els interessats hauran d'aportar tots dos documents següents:

  • Sol·licitud de la cita (acreditant que s'han sol·licitat abans de la finalització del termini de presentació de documentació).
  • L'annex III emplenat amb la declaració jurada que no ha estat sancionat per resolució signa en els dos últims anys per les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes al Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març.

9.3.- Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, que compti amb una inspecció tècnica de vehicles (ITV) en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques que hagi fet constar a l'annex II. En el cas d'un vehicle d'autotaxi provinent d'una llicència en servei, ha d'aportar el justificant que ha superat favorablement la revisió tècnica municipal de taxi de 2023.

9.4.- Contracte per cobrir de forma il·limitada la responsabilitat civil pels danys que es causin en ocasió del servei, i durant el temps de vigència de l'autorització en ocasió de danys ocasionats per raó del servei.

9.5.- Si és el cas, acreditació de disposar d'un conductor assalariat amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent.

9.6.- Acreditació d'haver efectuat un dipòsit retornable de set-cents cinquanta euros (750 €) a la Tresoreria de l'Ajuntament de Palma, que respondrà en cas de:

  • Renúncia a l'obtenció de l'autorització definitiva.
  • No presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per poder obtenir definitivament l'autorització.
  • No complir l'obligació de retirar del vehicle (i acreditar-ho així davant l'Ajuntament) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per cada any o en els casos de substitució regulats en l'apartat 12.
  • El no compliment de l'obligació de presentar el permís de circulació passat a particular en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal. En cas que no sigui possible presentar aquest requisit dins el termini indicat, es podrà presentar un justificant de la Prefectura de Trànsit de la sol·licitud del canvi del permís de circulació passat a particular. Això no obstant, s'haurà de presentar el permís tan aviat com s'obtingui al llarg del termini de durada de la llicència.

Transcorregut el període de vigència de l'autorització estacional per a la temporada 2023 i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, es procedirà a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2023, sempre que se segueixin complint la resta de requisits establerts per la tornada del dipòsit.

9.7.- Una vegada aportada la documentació requerida, s'haurà de començar a prestar el servei en el termini màxim de tres (3) dies, excepte autorització expressa en supòsits de força major.

9.8.- Donada l'excepcionalitat d'aquesta mesura temporal no serà requeriment la presentació d'una taxa.

10.- Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris

Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, les persones adjudicatàries renunciessin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribés a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació referida, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant, i la corporació l'atorgarà a la persona sol·licitant que correspongui segons l'ordre del sorteig.

La renúncia, la falta de presentació de la documentació o el retard injustificat per començar a prestar el servei comportarà la declaració de vacant de la llicència temporal, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme amb aquesta finalitat.

11.- Emissió targeta de transports

Les persones sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una llicència temporal rebran, per part de la corporació, una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, amb indicació de la persona titular, número de taxi temporal, termini de vigència i matrícula del vehicle. 

12.- Prestació del servei. Drets i obligacions

12.1.- Exercici de l'activitat

a) La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle ofert per a l'autorització temporal.

Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident. En aquests casos, la persona interessada ho haurà de sol·licitar a la corporació mitjançant instància, la qual acompanyarà amb acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei, amb els requisits de l'apartat 2 i certificació de taller mecànic, acreditativa de la incidència i durada estimada de la seva resolució.

La corporació, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució autoritzant la substitució temporal i emetent amb aquesta finalitat una nova targeta de transport de caràcter temporal.

No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització temporal, no podrà excedir de quinze (15) dies.

Transcorregut el termini de durada màxima de quinze (15) dies d'aquesta substitució temporal, la persona titular de l'autorització haurà d'acreditar davant la corporació la retirada dels distintius externs del vehicle autoritzat temporalment.

Aquesta acreditació s'haurà de produir en el termini màxim de tres (3) dies hàbils des de la finalització del període de quinze (15) dies, sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultaniejar la prestació.

b) Tots els conductors/ores d'una autorització temporal hauran d'acreditar trobar-se en possessió del permís B o superior, amb una antiguitat mínima d'un (1) any i el permís municipal de taxista de Palma en vigor.

c) Les persones titulars de les llicències temporals hauran de trobar-se de forma ininterrompuda donats d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.

d) Les persones titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització.

e) Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal, les persones adjudicatàries quedaran obligades a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatiu de l'activitat i d'acreditar-ho en el termini màxim d'un mes (1) des de la seva finalització.

12.2.- Règim tarifari

En qualsevol cas, les tarifes que resultessin d'aplicació seran les mateixes que siguin aplicables per a les llicències de caràcter ordinari.

12.3.- Règim sancionador

L'incompliment, per part de la persona titular d'una autorització temporal, de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seva obtenció determinaria l'obertura del corresponent expedient, de manera que podrà ser sancionada, després de l'oportuna tramitació, d'acord amb el previst a la normativa general de transports i, si escau, la normativa local que resultin d'aplicació.

12.4.- Revocació

L'Ajuntament podrà revocar l'autorització, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, fet que suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que aquesta emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a la persona interessada. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.

13.- Traslladar la present resolució als interessats en els termes de la normativa reguladora vigent del procediment administratiu comú.

14.- Donar compte al Ple Municipal de l'Ajuntament de Palma.

15.- Publicar la present resolució al BOIB i a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (30 de maig de 2023)

El regidor de l'Àrea de Mobilitat Sostenible P.d. Decret de Batlia núm. 202213009 de 19/07/2022 (BOIB núm. 95 de 23 de juliol de 2022) Francesc Josep Dalmau Fortuny P.d. Decret de batlia núm. 201912198, de 17/06/2019 (BOIB núm. 85, de 27/06/2019)

 

ANNEX I INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD

Sr/Sra.……………………………………….....……, amb DNI/CIF núm.……………………………, domicili a………………………………., carrer ……………………………, ……., telèfon ……………………….. i correu electrònic ……………………………

En cas de titulars, núm. de llicència de taxi: …………

Número de permís municipal de taxista:..............

EXPÒS

Que reuneixo tots i cadascun dels requisits exigits en l'autorització de llicències temporals vigent publicat al BOIB núm. ...... de data .........................

Que reuneixo tots els requisits exigits en la norma de mesures excepcionals de la concessió de llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme per la prestació d'aquest servei durant l'estiu de l'any 2023, així com dels establerts per la legislació que hi sigui d'aplicació.

Específicament declar sota la meva responsabilitat:

  • Que dispòs del permís de conduir classe B o superior, així com del permís municipal de taxista en vigor, del que s'adjunta còpia, amb una antiguitat mínima d'un (1) any, que no he esgotat els punts i complesc la resta de requisits que assenyali el Reglament municipal del servei de transport urbà de viatgers.
  • Que no estic incurs en cap de les prohibicions per contractar previstes a l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de març.
  • Que em trob al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social i amb l'Ajuntament de Palma, imposades per les disposicions vigents.

S'acompanya fotocòpia del permís municipal de taxista en vigor a la data de la sol·licitud.

SOL·LICIT

Poder participar en la present convocatòria per a l'atorgament d'una autorització municipal de llicència temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme per la prestació del servei durant la temporada alta de l'any 2023, en les condicions que s'hi preveuen.

Palma, ..... de .....................de 2023

(Signatura)

 

 

Avís Legal (marqueu amb una creu cada casella)

De conformitat amb el Reglament UE 679/2016, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, i la Llei Orgànica 03/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, se us informa del següent:

( ) Les dades de caràcter personal que s'obtinguin de la vostra sol·licitud seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

( ) Les dades obtingudes en aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la vostra identitat, per elaborar estadístiques internes.

( ) Tindreu la possibilitat d'accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i a sol·licitar-ne, si escau, la rectificació, l'oposició, o la cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la vostra identitat, a aquest Ajuntament.

( ) En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, tauler d'anuncis de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució d'acord amb el que es disposa en els bases d'aquesta convocatòria i en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

( ) Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment expressades.

 

ANNEX II MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE.

Jo, .................................................................., amb DNI/CIF núm. ..............…....... . ....

i domicili a ……............................................. .................................................. ...........

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

I. Que adscriuré a la llicència temporal un vehicle d'acord amb el que estableix el decret d'autorització de llicències temporals.

II. Que aportaré una pòlissa d'assegurança de forma il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) per la seva responsabilitat civil pels danys causats en ocasió del transport.

III. Que no em trobo sotmès/a en cap causa de prohibició per contractar previstes a l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

IV. Que em trobo al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social i, en particular, amb l'Ajuntament de Palma, imposades per les disposicions vigents.

V. Que el meu permís de conduir i permís municipal de taxista és vigent i no he esgotat els punts.

Palma, ..... de .....................de 2023

(Signatura)

 

ANNEX III MODEL DE DECLARACIÓ JURADA

Jo, ............................................ ......................, amb DNI/CIF núm. ..............…....... . ....

i domicili a ……............................................. .................................................. ...........

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

No he estat sancionat per resolució ferma en els dos darrers anys per les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes al Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a la seva aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària i Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i Seguretat Viària (BOE Núm. 261, 31 octubre de 2015).

Declaració que efectuo amb caràcter general legals, conscient de les responsabilitats d'ordre civil i penal que comporta.

I perquè consti i tingui els efectes oportuns, signo la present declaració a

Palma, ..... de .....................de 2023

(Signatura)