Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 354900
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació de la convocatòria per a la concessió d’ajudes destinades a finançar projectes encaminats a millorar la sostenibilitat i l’accessibilitat en el sector turístic eivissenc, promoguts per entitats sense ànim de lucre, empreses privades i persones físiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 25 de maig de 2023, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

"(...)

PROPOSTA

PRIMER. APROVAR les bases de la convocatòria per a la concessió de d'ajudes destinades a finançar projectes encaminats a millorar la sostenibilitat i l'accessibilitat en el sector turístic eivissenc, promoguts per entitats sense ànim de lucre, empreses privades i persones físiques i realitzades entre l'1 de gener de 2020 i el 30 d'abril de 2023 (CSV 14615534136515137625 i 14615534676471503743).

SEGON. APROVAR la dotació econòmica de 300.000 € amb el següent desglossament, en el marc de la convocatòria per a la concessió de d'ajudes destinades a finançar projectes encaminats a millorar la sostenibilitat i l'accessibilitat en el sector turístic eivissenc, promoguts per entitats sense ànim de lucre, empreses privades i persones físiques i realitzades entre l'1 de gener de 2020 i el 30 d'abril de 2023:

- Partida 4321.47900 amb una dotació de 200.000 €

- Partida 4321.48900 amb una dotació de 100.000 €

TERCER. DELEGAR en el president del Consell Insular d'Eivissa, la concessió, l'abonament i la revocació de les ajudes objecte d'aquesta convocatòria, de les quals en donarà compte al Consell Executiu.

QUART.- DESIGNAR com a membres de la Comissió de Valoració Tècnica prevista a la base onzena de la convocatòria, les següents persones:

  • Antònia Prats Marí, presidenta titular; María de las Nieves Tur Riera, suplent
  • Belén Molero Cadena, secretària titular; Maria Catalina Prats Torres, suplent
  • María de las Nieves Tur Riera, vocal; Concepción Rebollo Laserna, suplent
  • Maria Catalina Prats Torres, vocal; Lorena Sánchez Martínez, suplent
  • Jaume Estarelles, vocal; Carina Escandell, suplent

CINQUÈ. PUBLICAR les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i remetre la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions als efectes d'allò disposat en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 novembre, general de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB."

 

Eivissa, 26 de maig de 2023

La cap de Servei de Presidència Concepción Rebollo Laserna

 

BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES DESTINADES A FINANÇAR PROJECTES DE SOSTENIBILITAT I ACCESSIBILITAT EN EL SECTOR TURÍSTIC EIVISSENC, PROMOGUTS PER ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE, EMPRESES PRIVADES i PERSONES FÍSIQUES

1. Motivació.

L'article 148.1.18.a de la Constitució Espanyola de 1978 estableix que les comunitats autònomes poden assumir competències en matèria de promoció i ordenació del turisme en el seu àmbit territorial, i en aquesta línia, l'article 24 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, disposa que els poders públics de la comunitat autònoma han de reconèixer l'activitat turística com a element econòmic estratègic de les Illes Balears i que el foment i l'ordenació de l'activitat turística s'han de portar a terme amb l'objectiu de fer-la compatible amb el respecte al medi ambient, al patrimoni cultural i al territori, i amb polítiques generals i sectorials de foment i ordenació econòmica que tenguin com a finalitat afavorir el creixement econòmic a mitjà i a llarg termini.

Les competències en matèria d'informació turística, ordenació i promoció turística s'exerceixen pel Consell Insular d'Eivissa com a pròpies de conformitat amb allò disposat a l'article 70.3 de la Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, en relació amb el Decret 45/2015, de 22 de maig (BOIB núm. 77, de 23 de maig de 2015), en virtut del qual es van traspassar al Consell Insular d'Eivissa les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular en matèria de promoció turística.

Mitjançant el Decret 7/2018, de 23 de març, de traspàs als Consells Insulars de Mallorca, Menorca i Formentera de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquests consells insulars que fins el moment exercia l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de promoció turística, i d'ampliació, adaptació i realització de les funcions i els serveis en aquesta matèria traspassats al Consell Insular d'Eivissa mitjançant el Decret 45/2015, de 22 de maig, s'amplien les funcions i els serveis traspassats al Consell Insular d'Eivissa mitjançant el decret abans esmentat en relació al seu àmbit territorial en quant a la creació, administració i posada en valor del producte turístic,entre d'altres.

Atès el Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020) correspon al Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí, l'activitat competencial pròpia del Consell Insular en relació amb les matèries d'informació i promoció turístiques.

Conformen l'objecte de la Llei 8/2012, de 19 del turisme de les Illes Balears, entre d'altres, el següents:

(...) a) Impulsar el turisme sostenible com el principal sector estratègic de l'economia de les Illes Balears, generador d'ocupació i de desenvolupament econòmic.

(...)

d) Millorar la competitivitat del sector turístic mitjançant la incorporació de criteris d'ordenació i planificació, d'innovació, de professionalització, d'especialització i formació dels recursos humans i de garantia de la qualitat turística, que millorin la rendibilitat de la indústria turística balear sense desatendre la sostenibilitat i la màxima protecció mediambiental.

e) Erradicar la competència deslleial i l'oferta il·legal o clandestina.

(...)

i) Millorar l'accessibilitat dels recursos i els serveis turístics.

j) Protegir, conservar i difondre els recursos turístics d'acord amb els principis de desenvolupament sostenible i de qualitat mediambiental. (...)».

Així mateix, el Decret llei 3/2022, d'11 de febrer, de mesures urgents per a la sostenibilitat i circularitat del turisme de les illes Balears, assenyala en la seva exposició de motius, el següent:

«El 25 de setembre de 2015, l'Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar, mitjançant la Resolució núm. 70/1, el document Transformar el nostre món: l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible, que inclou 17 objectius de desenvolupament sostenible (els anomenats ODS), emparats sota el paraigua de la sostenibilitat social, mediambiental i econòmica. Aquesta Agenda va fer que els països membres incorporassin la sostenibilitat en la seva estratègia de present i de futur, també pel que fa a l'activitat turística.

El 21 de desembre de 2020 l'Assemblea General de les Nacions Unides va dictar la Resolució 75/229 denominada Promoció del turisme sostenible, inclòs l'ecoturisme, per a l'erradicació de la pobresa i la protecció del medi ambient, que reafirmava la Resolució 70/1, i que, entre altres aspectes, convida els governs i altres parts interessades a promoure i donar suport a un model de turisme més sostenible, basat en la inclusió social, la reducció de les desigualtats, la conservació i la protecció del medi ambient, la gestió responsable dels recursos i la salvaguarda dels beneficis del turisme des de la igualtat d'oportunitats, la formació dels treballadors i treballadores i el respecte a la cultura del territori.

L'Organització Mundial del Turisme (en endavant, OMT) defineix el turisme sostenible com el que «té plenament en compte les repercussions actuals i futures, econòmiques, socials i mediambientals per satisfer les necessitats dels visitants, de la indústria, de l'entorn i de les comunitats amfitriones» (OMT i PNUMA, 2006). De manera molt similar, ja l'any 1999, el Codi ètic mundial per al turisme, aprovat per l'OMT l'1 d'octubre a Santiago de Xile, en l'article 3, anomenat «El turisme, factor de desenvolupament sostenible», indicava que «tots els agents del desenvolupament turístic tenen el deure de salvaguardar el medi ambient i els recursos naturals, en la perspectiva d'un creixement econòmic sanejat, constant i sostenible, que sigui capaç de satisfer equitativament les necessitats i aspiracions de les generacions presents i futures».

(...)

Particularment, cal tenir en compte que a les Illes Balears la sostenibilitat i la qualitat del territori són aspectes que cada vegada valoren més els turistes a l'hora d'escollir la destinació. I és que els clients d'avui dia s'interessen cada vegada més per les destinacions que integren les seves cultures locals, protegeixen el medi ambient, la biodiversitat i són socialment responsables. (...)».

2. Objecte i finalitat.

2.1. Les presents bases tenen per objecte regular la concessió d'ajudes per part del Consell Insular d'Eivissa, en règim de concurrència competitiva, destinades a fomentar el desenvolupament de projectes encaminats a millorar la sostenibilitat i l'accessibilitat en el sector turístic eivissenc, que es desenvolupin o s'hagin desenvolupat dins el període comprès entre l'1 de gener de 2020 i el 30 d'abril de 2023 tendents a millorar la competitivitat, la diversificació, la digitalització i la desestacionalització de l'oferta turística, la creació d'activitats i productes turístics vinculats a l'oferta d'ecoturisme, així com a la conservació del patrimoni natural, especialment en espais litorals i en l'àmbit marítim, i del patrimoni cultural de l'illa d'Eivissa.

2.2. En aquesta convocatòria s'estableixen dos modalitats d'ajudes:

MODALITAT A: Ajudes destinades a projectes portats a terme per associacions sense ànim de lucre.

MODALITAT B: Ajudes destinades a projectes portats a terme per empreses privades i /o persones físiques.

2.3. Podran ser objecte de subvenció totes les actuacions relacionades amb la millora de la sostenibilitat i l'accessibilitat en el sector turístic eivissenc, i, en concret, actuacions o projectes vinculats a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), accions o campanyes de formació i sensibilització, entre d'altres, que s'hagin portat o es portin a terme entre l'1 de gener de 2020 i el 30 d'abril de 2023.

A títol merament indicatiu i no exhaustiu, es podran subvencionar despeses derivades les següents actuacions:

- Celebració d'activitats i/o d'esdeveniments de formació i conscienciació sobre sostenibilitat i accessibilitat que tenguin una relació directa amb el sector turístic de l'illa d'Eivissa, dirigides tant a turistes com a residents.

- Celebració d'activitats i/o esdeveniments que contribueixin a la millora de la imatge de l'illa d'Eivissa en els principals mercats emissors, com a destinació referent en termes de sostenibilitat i/o accessibilitat.

- Celebració d'esdeveniments que incloguin actuacions relacionades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i vinculades al sector turístic de l'illa d'Eivissa.

- Disseny i edició de material de distribució gratuïta (guies, fullets, díptics, tríptics, cartells o altres formats que serveixin de suport per a la difusió de projectes de sostenibilitat i accessibilitat que tenguin una relació directa amb el sector turístic de l'illa d'Eivissa).

- Realització a l'illa d'Eivissa de jornades i seminaris sobre temes relacionats amb la sostenibilitat i l'accessibilitat en el sector turístic.

- Disseny, millora i/o manteniment de pàgines web i xarxes socials relacionades amb la sostenibilitat i accessibilitat en el sector turístic eivissenc.

- Producció i realització d'arxius i suports d'àudio i vídeo —DVDs, CDs o un altre tipus de suport informàtic— que incloguin continguts que fomentin la sostenibilitat i/o l'accessibilitat del sector turístic eivissenc.

- Actuacions de foment de la utilització del producte local.

2.4. Cada entitat sol·licitant podrà presentar a la convocatòria, un màxim de tres projectes. En cas que un mateix sol·licitant presenti més de tres projectes, només es valoraran els tres primers, segons l'ordre de presentació per registre d'entrada.

En cas que dos sol·licitants diferents demanin la subvenció per a un mateix projecte, només es valorarà la proposta realitzada per l'entitat que acrediti ser la promotora del projecte, i, pel cas que els dos sol·licitants puguin acreditar aquest extrem, només es valorarà la primera de les propostes presentades, segons l'ordre de presentació per registre d'entrada, mentre que l'altra proposta restarà exclosa de la convocatòria.

En el cas d'entitats que gestionin diversos projectes, aquestes han de presentar una sol·licitud per cada projecte concret per al qual sol·licitin la subvenció, excepte si aquests projectes conformen un programa únic de diverses actuacions.

2. 5. Resten expressament exclosos d'aquestes bases i de la convocatòria:

a) Les persones, entitats o organismes pertanyents al Consell Insular d'Eivissa.

b) Els ajuntaments de l'illa d'Eivissa.

c) Les persones, entitats o organismes que no es trobin al corrent de pagament de les obligacions tributàries i de la seguretat social, així com amb la Tresoreria del Consell Insular d'Eivissa.

d) Les persones, entitats o organismes que no hagin complert les obligacions pròpies dels beneficiaris de subvencions atorgades pel Consell Insular d'Eivissa en convocatòries anteriors.

e) Les persones, entitats o organismes que hagin estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma.

f) Les persones, entitats o organismes que no compleixin amb els requisits establerts en la present convocatòria i/o amb aquells per obtenir la condició de beneficiari d'ajudes públiques.

2.6. En el cas de les ajudes corresponents a la modalitat B, les empreses beneficiàries hauran de complir amb les condicions d'exempció i els límits de l'article 3 del Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

L'import total de les ajudes de minimis concedides per un Estat membre a una única empresa no excedirà de 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

En aquest sentit, en l'annex IV d'aquestes bases de la convocatòria hi figuren les declaracions de las ajudes de minimis, així com d'altres ajudes percebudes pels sol·licitants.

2.7. La convocatòria de subvencions es porta a terme sobre la base dels principis de publicitat, transparència, concurrència, igualtat de gènere, objectivitat i eficiència en el compliment de l'objecte de les accions subvencionades per part del Consell Insular d'Eivissa.

3. Règim jurídic.

Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes en les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant LPAC), per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (TRLS en endavant), i per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS en endavant), i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (en endavant RLGS), en tot allò que sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.

4. Dotació econòmica.

4.1. Per al finançament de la present convocatòria es destinarà la quantitat màxima de tres-cents mil euros (300.000,00 €), que es faran efectius amb el següent desglossament:

- MODALITAT A: Ajudes per associacions sense ànim de lucre. Dotació de cent mil euros (100.000 €) amb càrrec a la partida pressupostària 4321-48900 de l'exercici pressupostari corresponent a l'any 2023, amb un màxim de 25.000 € per projecte i un màxim de 75.000 € per entitat beneficiària.

- MODALITAT B: Ajudes per empreses privades i/o persones físiques. Dotació de dos-cents mil euros (200.000 €) amb càrrec a la partida pressupostària 4321-47900 de l'exercici pressupostari corresponent a l'any 2023, amb un màxim de 25.000 € per projecte i un màxim de 75.000 € per entitat beneficiària.

En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, la quantitat que romangui no concedida, podrà incorporar-se a l'altra modalitat.

4.2. La quantia de cadascuna de les ajudes a atorgar no podrà excedir, en cap cas, del cost total de l'activitat subvencionable, ni podrà ser superior a la quantitat sol·licitada.

4.3. A l'efecte del que es disposa en l'article 32 del RLGS, es fa constar expressament que les presents ajudes ho són com a import cert i sense referència a cap percentatge o fracció del cost total de les accions presentades o realitzades per les entitats beneficiàries, per la qual cosa es pot finançar total o parcialment l'activitat a la qual es destina. En cas que l'ajuda a atorgar conforme a les presents bases fos parcial, aquesta ha de ser compatible amb les subvencions o ajudes que les entitats beneficiàries puguin obtenir de la mateixa administració o d'una altra entitat pública o privada, respectant en tot cas els límits establerts en l'article 20 del TRLS.

5. Entitats beneficiàries.

Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques:

- MODALITAT A: associacions sense ànim de lucre promotores de projectes encaminats a millorar la sostenibilitat i l'accessibilitat en el sector turístic eivissenc, que es desenvolupin o s'hagin desenvolupat dins el període comprès entre l'1 de gener de 2020 i el 30 d'abril de 2023.

- MODALITAT B: empreses privades o persones físiques promotores de projectes encaminats a millorar la sostenibilitat i l'accessibilitat en el sector turístic eivissenc, que es desenvolupin o s'hagin desenvolupat dins el període comprès entre l'1 de gener de 2020 i el 30 d'abril de 2023.

Les persones i/o entitats sol·licitants podran obtenir la condició de beneficiaris de les presents ajudes si reuneixen els requisits establerts, amb caràcter general, en l'article 13 de la LGS, l'article 10 del TRLS, així com en la base sisena de les bases reguladores del present procediment i sempre que l'activitat per la qual se sol·licita la subvenció trobi encaix en l'objecte de la present convocatòria.

6. Requisits de les persones/entitats beneficiàries.

6.1. Per obtenir la condició de beneficiaris, les persones i/o entitats sol·licitants hauran d'acreditar que són els promotors de projectes encaminats a millorar la sostenibilitat i l'accessibilitat en el sector turístic eivissenc, que es desenvolupin o s'hagin desenvolupat dins el període comprès entre l'1 de gener de 2020 i el 30 d'abril de 2023 tendents a millorar la competitivitat, la diversificació, la digitalització i la desestacionalització de l'oferta turística, la creació d'activitats i productes turístics vinculats a l'oferta d'ecoturisme, així com a la conservació del patrimoni natural, especialment en espais litorals i en l'àmbit marítim, i del patrimoni cultural de l'illa d'Eivissa.

6.2. Per obtenir la condició de beneficiaris, les persones i/o entitats sol·licitants no podran trobar-se en cap de les causes de prohibició previstes en la normativa aplicable en matèria de subvencions i que siguin aplicables als subjectes definits com a beneficiaris. Aquest requisit s'acreditarà per la persona interessada mitjançant la presentació d'una declaració responsable en la que es posi de manifest que l'entitat sol·licitant no està sotmesa a les prohibicions previstes en l'article 13 de la LGS, que determina la prohibició per obtenir la condició de beneficiari de subvencions, ressaltant especialment la de no ser deutor per reintegrament de subvencions.

6.3. Així mateix les persones i/o entitats sol·licitants hauran d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, amb el Consell Insular d'Eivissa i amb la Seguretat Social. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant la presentació de les certificats a què es refereix l'article 22 del RLGS, tenint en compte que aquests certificats han d'estar expedits en una data posterior a la de la publicació de les presents bases o bé, mitjançant autorització expressa perquè el Consell Insular d'Eivissa pugui recaptar aquestes dades (annex III).

En aquest sentit l'article 11 f) del TRLS preveu que el beneficiari haurà d'acreditar, en la forma que reglamentàriament s'estableixi i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social, davant l'Administració Estatal i de les seves obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.

6.3. En cas que la persona o entitat tingui alguna exempció tributària s'haurà d'acreditar la concessió efectiva de l'exempció.

7. Prohibició de pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

En compliment d'allò disposat en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears, les persones i/o entitats interessades hauran d'acreditar no haver estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, ni sancionats per resolució administrativa ferma o condemnats per sentència judicial ferma. A aquest efecte, la persona i/o entitat sol·licitant haurà de presentar, prèviament a la concessió de l'ajut, una declaració responsable del fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els termes establerts en l'esmentat precepte.

8. Compatibilitats amb altres ajudes o subvencions.

Les ajudes a què es refereixen aquestes bases són compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes o ingressos amb la mateixa finalitat i activitat atorgades per altres administracions o entitats públiques o privades, sense perjudici de la seva comunicació al Consell Insular d'Eivissa, però en cap cas seran de quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb tals ajudes o altres ingressos, superin el cost total de l'activitat subvencionada, conforme als límits exposats en l'article 20 del TRLS, circumstància que les persones i/o entitats beneficiàries hauran d'acreditar mitjançant la declaració responsable corresponent (annex II).

En el cas que les entitats que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell i, en cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més adient, i si escau, renunciar a alguna d'aquestes.

Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

9. Convocatòria i publicitat.

De conformitat amb allò previst en els articles 14 i 15 del TRLS, el procediment per a la concessió de les ajudes regulades per aquestes bases s'iniciarà d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada pel Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa. Les bases de la present convocatòria s'enviaran a publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i, una vegada publicades, en compliment del que disposen els articles 17.3, 18 i 20.8 de la LGS, s'enviarà la convocatòria i un extracte d'aquesta a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), que donarà trasllat de l'extracte al BOIB. Així mateix, es publicaran a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (http://seu.conselldeivissa.es).

10. Presentació de les sol·licituds.

10.1. Les sol·licituds s'han de dirigir al president del Consell Insular d'Eivissa, conforme al model que s'estableix en l'annex I de les presents bases, que podrà ser objecte de descàrrega per al seu emplenament a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (http://seu.conselldeivissa.es).

El fet de presentar la sol·licitud corresponent, implica l'acceptació d'aquestes bases.

10.2. Les sol·licituds es presentaran en els termes contemplats a l'article 14 de la LPAC, dins del termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, juntament amb els documents que acreditin el compliment dels requisits exigits en les presents bases de la convocatòria.

10.3. Les sol·licituds d'ajuda s'acompanyaran de la següent documentació:

10.3.1. Documentació administrativa:

a) Targeta d'identificació fiscal de la persona o entitat sol·licitant.

b) Certificat d'inscripció en el registre corresponent (registre d'associacions, registre mercantil, o altres, depenent de la tipologia de l'entitat sol·licitant).

c) Estatuts de l'associació depositats en el registre corresponent o escriptura de constitució de la societat degudament inscrita en el registre mercantil.

d) Acreditació d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària en l'epígraf que correspon.

e) Documentació acreditativa de la capacitat de la persona que representa legalment a l'entitat sol·licitant per actuar en nom seu, així com copia del seu DNI.

f) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS i a l'article 10 TRLS (annex II).

g) Declaració responsable de subvencions rebudes o en tràmit de concessió per qualsevol altra administració o entitat pública o privada, relatives a les mateixes actuacions indicant la quantia i procedència (annex II).

h) Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, amb el Consell Insular d'Eivissa i la Seguretat Social o bé, autorització expressa perquè el Consell Insular d'Eivissa pugui recaptar aquestes dades (annex III).

10.3.2. Documentació tècnica

a) Memòria tècnica descriptiva de les actuacions per les quals se sol·licita la subvenció amb indicació del termini efectiu d'execució de les actuacions. La memòria descriptiva haurà de fer referència concreta als diferents criteris de valoració i no podrà tenir una extensió superior a 20 pàgines Din-A 4, redactades en font arial mida 11.

b) Pressupost detallat de les actuacions que inclogui relació dels ingressos i despeses totals realitzades o a realitzar.

10.4. El Consell Insular podrà sol·licitar, en qualsevol moment, la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

10.5. Serà motiu d'exclusió, no es baremaran, i per tant no podran obtenir ajuda, aquelles sol·licituds en les que concorri qualsevol dels següents supòsits:

a) Els sol·licitants que no aportin tota la documentació requerida en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient.

b) La presentació de la memòria descriptiva en un format diferent a l'establert en les presents bases.

c) La presentació de la documentació redactada en una altra llengua que no sigui català o castellà, llengües oficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

11. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució.

11.1. El Departament Promoció Turística, i Medi Rural i Marí és el competent per instruir el procediment d'aquesta convocatòria, de conformitat amb allò establert a l'article tercer, apartat 1.a), del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5-9-2020).

11.2. Dins d'aquest Departament correspon al President del Consell Insular d'Eivissa, l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer, apartat i), del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa(BOIB núm. 98 Ext., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, i al BOIB núm. 101, de 4-6-2020 ).

11.3. Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e), del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, modificat pel Decret de Presidència núm. 768 de 2020 (BOIB 153 de 5 de setembre de 2020), correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €)“.

11.4. Aquestes ajudes es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant Decret de Presidència del qual es donarà compte al Consell Executiu d'aquest Consell d'Eivissa en la propera sessió que se'n celebri.

12. Procediment de concessió.

12.1. Instrucció.

12.1.1. El Departament de Promoció Turística, Medi Rural i Marí del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds, que seran valorades per aquest Departament una vegada finalitzat el termini de presentació, per tal de comprovar que reuneixen els requisits i que compleixen amb l'objecte d'aquesta convocatòria.

12.1.2. Una vegada rebudes les sol·licituds d'ajuda, l'òrgan instructor examinarà i verificarà el compliment dels requisits exigits a les presents bases. En el cas que sigui necessària l'esmena d'algun document, s'exposarà aquesta circumstància a la persona interessada i se li requerirà per escrit, per mitjans electrònics, perquè, dins el termini de deu dies naturals, procedeixi a esmenar la deficiència comunicada, amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, la sol·licitud serà considerada com desistida i s'arxivarà, segons el que disposa l'article 68 de la LPAC.

12.1.3. L'òrgan instructor podrà actuar d'ofici en la tramitació administrativa i realitzarà la proposta de resolució al President del Consell Insular d'Eivissa. Així mateix, podrà sol·licitar als interessats quants aclariments i ampliacions d'informació i documents siguin precisos per l'adequada tramitació del procediment. Comprovada la correcció documental de les sol·licituds i el compliment de les condicions del beneficiari, l'òrgan instructor realitzarà quantes actuacions consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals hagi de formular-se la proposta de resolució.

12.2. Avaluació de sol·licituds.

12.2.1. Una vegada revisada la sol·licitud i esmenades, si escau, les deficiències de la documentació presentada, es reunirà la Comissió de Valoració Tècnica per avaluar les sol·licituds que compleixin els requisits establerts. La valoració es realitzarà d'acord amb els criteris objectius previstos en aquestes bases, després de la qual cosa emetrà un informe, preceptiu i no vinculant, que servirà de fonament a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució corresponent. Aquest informe s'elaborarà amb el següent contingut mínim:

a) Relació de sol·licitants admesos i exclosos.

b) Resultat de la valoració.

c) Import corresponent a cada sol·licitant.

12.2.2. D'acord amb el que disposa l'article 19.3 del TRLS, la Comissió de Valoració Tècnica es compondrà d'un president, un secretari i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de la convocatòria d'acord amb criteris de competència professional i d'experiència, així mateix es designaran els suplents en cas d'absència, vacant o malaltia de les persones integrants de la comissió de valoració.

12.2.3. En la seva condició d'òrgan col·legiat, la Comissió de Valoració Tècnica es regirà pel que es disposa en la Secció 3a del Capítol II del Títol Preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

12.2.4. A més d'estudiar i avaluar totes les sol·licituds acceptades i emetre l'informe que servirà de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució, correspon a la Comissió de Valoració Tècnica, el seguiment, control i revisió de la justificació dels projectes que se subvencionin, i tindrà facultat per resoldre tots els dubtes que apareguin en la interpretació de les bases.

12.2.5. La Comissió de Valoració Tècnica podrà requerir l'assistència de tercers, amb veu però sense vot, perquè prestin assessorament tècnic sobre qüestions relatives a les sol·licituds de subvenció.

12.3. Criteris de valoració.

12.3.1. El règim de concessió d'ajudes que s'estableix en aquestes bases i en la seva convocatòria és el de concurrència competitiva, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 17.1 del TRLS, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i establir una prelació entre les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració que s'estableixen en les presents bases de la convocatòria.

El mètode d'avaluació persegueix que els projectes objecte de subvenció siguin els que contribueixin veritablement al foment de la implementació de mesures de sostenibilitat i accessibilitat en els diferents vessants del sector turístic eivissenc. La metodologia de valoració s'aplicarà a cada projecte que s'hi presenti i reuneixi els requisits establerts en les presents bases i se n'elaborarà una llista segons la puntuació obtinguda. A aquest efecte, s'avaluaran dos aspectes:

a) Les característiques del projecte (bloc A).

b) L'impacte mediàtic i social del projecte (bloc B).

El bloc A avalua, en funció de les característiques de l'actuació o projecte, el seu potencial benefici sobre el turisme de l'illa d'Eivissa a través de la seva capacitat per atreure fluxos de visitants, per incidir en la desestacionalització del sector turístic i per fomentar veritablement la implementació de mesures de sostenibilitat i accessibilitat en el sector turístic eivissenc.

El bloc B avalua l'impacte mediàtic potencial i/o real de l'actuació o projecte i la seva possible contribució a la millora de la imatge exterior de l'illa d'Eivissa i a la vinculació de la mateixa a projectes que promoguin actuacions de sostenibilitat i/o accessibilitat a l'illa d'Eivissa.

La valoració de les actuacions i/o projectes a subvencionar es fonamenta en els següents aspectes i consideracions:

a) Suport al desenvolupament d'actuacions i/o projectes orientats al foment de la implementació de mesures de sostenibilitat i accessibilitat en el sector turístic eivissenc.

b) Suport al desenvolupament d'actuacions de formació i conscienciació en matèria de sostenibilitat i accessibilitat en el sector turístic illenc.

c) Suport al desenvolupament d'actuacions i/o projectes supramunicipals: valorant-se l'abast de la major extensió de territori de l'illa, creant sinergies entre diferents municipis.

d) Suport al desenvolupament d'actuacions i/o projectes que no estiguin necessàriament vinculats a la temporada turística, fomentant la desestacionalització del sector.

e) Suport al desenvolupament d'actuacions i/o projectes que contribueixin al reposicionament de la marca «Ibiza»: es valorarà amb major puntuació aquells projectes que apostin per un clar posicionament a través d'una comunicació i promoció exterior.

f) Suport al desenvolupament d'actuacions i/o projectes que utilitzin la tecnologia com a mitjà de comercialització i promoció: es valoraran amb major puntuació aquells projectes que implementin la seva comercialització i promoció a través de mitjans digitals, ajudant a modernitzar la imatge actual, a posicionar la marca turística «Ibiza», així com a la digitalització de les actuacions.

12.3.2. Criteris de valoració. BLOC A (màx 45 punts)

A.1) Àmbit d'actuació i relació administrativa (màx 3 punts). Criteris acumulatius,

A.1.1) L'actuació comporta relacions de cooperació, col·laboració i coordinació entre l'entitat sol·licitant i una o més Administracions Públiques de l'illa d'Eivissa: 1 punt.

A.1.2) L'actuació comporta relacions de cooperació, col·laboració i coordinació entre l'entitat sol·licitant i altra o altres persones o entitats privades de l'illa d'Eivissa (no en règim de subcontractació): 2 punts.

Per tal de valorar aquest apartat, l'entitat sol·licitant haurà d'aportar documentació acreditativa del criteri que pertoqui, si correspon (ex. conveni de col·laboració, contracte de patrocini, protocol d'actuació, etc.).

A.2) Època de l'any en la que es desenvolupa l'actuació o projecte (màx. 2 punts)

A.2.1) Gener, febrer, març, octubre, novembre, desembre: 2 punts.

A.2.2) Abril, maig, juny, setembre: 1 punt.

En el cas que l'acció es desenvolupi en dos mesos únicament computarà la del mes en el qual s'executi la major part i si la durada és igual en dos mesos diferents, es computarà el termini més avantatjós.

A.3) Modalitat de l'actuació o projecte (màx. 5 punts)

A.3.1) Actuació o projecte creat expressament amb l'objectiu d'atraure flux de visitants no residents a l'illa d'Eivissa: 2 punts.

A.3.2) Actuació o projecte creat expressament amb objectius formatius o de conscienciació del sector turístic eivissenc. 1 punts.

A.3.3) L'actuació o projecte forma part d'un calendari internacional: 3 punts. Criteri acumulatiu.

A.3.4) L'actuació o projecte forma part d'un calendari nacional: 2 punts. Criteri acumulatiu.

A.4) Històric temporal de l'actuació o projecte (màx. 3 punts)

A.4.1) L'actuació o projecte valorat s'ha desenvolupat en la seva 3ª edició o més: 3 punts.

A.4.2) L'actuació o projecte valorat s'ha desenvolupat en la seva 2ª edició: 2 punts.

A.4.3) L'actuació o projecte valorat s'ha desenvolupat en la seva 1ª edició: 1 punt.

 

A.5) Durada de l'actuació o projecte (màx. 3 punts)

A.5.1) 4 dies o més: 3 punts.

A.5.2) Entre 2 i 3 dies: 2 punts.

A.5.3) 1 dia: 1 punt.

A.5.4) Pell aquells projectes en els quals no es pugui determinar una durada concreta (estudis, llocs web, etc): 3 punts.

A.6) Nombre de municipis en els que es desenvolupi l'actuació o projecte (màx. 5 punts)

A.6.1) 5 municipis: 5 punts.

A.6.2) 4 municipis: 4 punts.

A.6.3) 3 municipis: 3 punts.

A.6.4) 2 municipis: 2 punts.

A.6.5) 1 municipi: 1 punt.

A.7) Implementació de mesures concretes de sostenibilitat i accessibilitat (màx. 22 punts). Criteris acumulatius

A.7.1) L'actuació o projecte inclou un pla específic de reciclatge i classificació de residus: 2 punts.

A.7.2) L'actuació o projecte es desenvolupa amb la utilització d'elements biodegradables i/o reutilitzables: 2 punts.

A.7.3) L'actuació o projecte implementa la utilització d'energies renovables: 2 punts.

A.7.4) L'actuació o projecte incorpora mesures d'estalvi d'aigua i/o energia: 2 punts.

A.7.5) L'actuació o projecte incorpora mesures específiques de protecció dels recursos naturals (flora i/o fauna terrestre): 2 punts.

A.7.6) L'actuació o projecte incorpora mesures específiques de protecció dels recursos naturals (medi marí): 2 punts.

A.7.7) L'actuació o projecte incorpora mesures per afavorir i fomentar la mobilitat sostenible: 1 punt.

A.7.8) L'actuació o projecte es desenvolupa sobre la base de la digitalització envers de la utilització de suports físics: 2 punts.

A.7.9) L'actuació i/o projecte fomenta l'accessibilitat universal dels participants: 3 punts.

A.7.10) En el desenvolupament de l'actuació i/o projecte s'utilitzen productes locals, Km0, de temporada, o bé productes ecològics o de comerç just: 2 punts.

A.7.11) L'actuació i/o projecte fomenta el coneixement de la cultura i/o tradicions de l'illa d'Eivissa: 2 punts.

Per tal de valorar aquest apartat, l'entitat sol·licitant haurà de recollir en el memòria tècnica descriptiva de l'actuació o projecte, les mesures concretes que es preveu implementar o s'han implementat. Així mateix, la implementació de les mesures referides s'haurà d'acreditar en el moment de la justificació de la subvenció concedida.

A.8) Solvència de l'entitat promotora (màx 2 punt)

A.8.1) L'entitat promotora de l'activitat o projecte està reconeguda mitjançant certificació d'organismes o entitats nacionals o internacionals d'acreditada rellevància en relació amb el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible: 1 punt.

A.8.2) L'entitat promotora de l'activitat o projecte està associada o pertany a un organisme o entitat nacional o internacional d'acreditada rellevància en relació amb el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible: 1 punt.

12.3.3. Criteris de valoració. BLOC B (màx 30 punts)

B.1) Mitjans digitals de difusió de l'actuació o projecte (màx 6 punts). Criteris acumulatius

B.1.1) L'actuació o projecte compta amb un lloc web propi: 2 punts.

B.1.2) L'actuació o projecte compta amb un apartat específic dins el lloc web de l'entitat promotora: 1 punt.

B.1.3) L'actuació o projecte compta amb un o més perfils a xarxes socials pròpies*: 2 punts.

B.1.4) L'actuació o projecte compta amb un canal propi de continguts audiovisuals**: 2 punts.

*Només es valorarà el criteri B.1.3 per a perfils de xarxes socials amb més de 1.000 seguidors. Els perfils en les xarxes socials han de correspondre exclusivament a l'actuació o projecte per al qual se sol·licita la subvenció i no poden ser de l'entitat organitzadora.

**Només es valorarà el criteri B.1.4 per a gestors de contingut audiovisual i gràfic amb més de 10.000 reproduccions associades al canal. Els suports esmentats han de correspondre exclusivament a l'actuació o projecte per al qual se sol·licita la subvenció i no poden ser de l'entitat organitzadora.

B.2) Idiomes en els que es produeixen els continguts pel lloc web, les xarxes socials i els gestors de contingut o els generals de l'actuació o projecte (màx. 14 punts). Criteris acumulatius

B.2.1) Anglès: 3 punts.

B.2.2) Castellà: 2 punts.

B.2.3) Català: 1 punt.

B.2.4) Altres, que s'hauran d'especificar, 2 punts per idioma estranger fins un màxim de 8 punts.

B.3) Repercussió mediàtica assolida per l'actuació o projecte (màx. 10 punts). Criteris acumulatius

B.3.1) L'actuació o projecte ha assolit una important repercussió mediàtica en l'àmbit internacional. 4 punts.

B.3.2) L'actuació o projecte ha assolit una important repercussió mediàtica en l'àmbit nacional. 3 punts.

B.3.3) L'actuació o projecte ha assolit una important repercussió mediàtica en l'àmbit autonòmic. 2 punts.

B.3.4) L'actuació o projecte ha assolit una important repercussió mediàtica en l'àmbit local. 1 punt.

12.3.4. Per al càlcul de les puntuacions la Comissió de Valoració Tècnica procedirà de la manera següent:

Primer. S'assignarà a cada projecte la puntuació que li correspongui en funció dels diferents criteris establerts i en relació amb la descripció del projecte que s'aporti mitjançant la memòria tècnica.

Segon. Es sumarà la puntuació obtinguda pel projecte valorat en aplicació dels criteris de valoració. (BLOC A + BLOC B)

Tercer. Una vegada avaluats tots els projectes presentats, se sumarà el nombre de punts obtinguts per tots ells.

Quart. Es dividirà l'import total del crèdit assignat per cadascuna de les modalitats (A i B) en aquest procediment entre el nombre total de punts obtinguts pels projectes valorats en cadascuna de les modalitats, per obtenir el valor en euros per cada punt, multiplicant-se després el valor resultant, pel nombre de punts obtinguts per cadascun dels projectes.

El procediment anterior es podrà reiterar en tant existeixi un romanent a distribuir i sempre tenint en compte que la subvenció màxima atorgada no podrà ser en cap cas superior a vint-i-cinc mil euros (25.000 €) per projecte subvencionat i que l'import concedit a una mateixa persona o entitat sol·licitant no podrà superar l'import màxim de setanta-cinc mil euros (75.000 €) amb un màxim de tres projectes valorats.

En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a l'altra modalitat.

12.3.5. Després de la valoració de les sol·licituds, la Comissió de Valoració Tècnica emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada en aplicació dels criteris de valoració establerts en les presents bases, determinant l'import concedit a cadascun dels projectes valorats.

12.4. Proposta de resolució.

12.4.1. L'òrgan instructor, a la vista de la documentació que obra en l'expedient i de l'informe de la Comissió de Valoració Tècnica, emetrà la proposta de resolució provisional corresponent, que haurà d'estar motivada, considerant-se com a motivació suficient la ressenya de l'informe de la Comissió de Valoració Tècnica.

12.4.2. La proposta de resolució provisional serà notificada als interessats, en substitució de les notificacions individuals, mitjançant la seva publicació en en el Tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (http://.seu.conselldeivissa.es), de conformitat amb el que es disposa a l'apartat 1.b) de l'article 45.1 de la LPAC, perquè en el termini de 10 dies hàbils les entitats interessades formulin les al·legacions i/o aportin els documents que considerin oportuns en defensa dels seus interessos. Es podrà prescindir d'aquest tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats, en aquest cas la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva.

12.4.3. La proposta de resolució provisional en cap cas suposarà la creació de cap dret a favor del beneficiari proposat.

12.5. Resolució.

12.5.1. La concessió, la denegació, el pagament i/o en el seu cas, reintegrament de les subvencions es resoldran per delegació del Consell Executiu, mitjançant Decret de Presidència, del qual es donarà compte al Consell Executiu d'aquest Consell d'Eivissa en la propera sessió que se'n celebri.

12.5.2. Transcorregut el termini màxim de sis mesos sense que s'hagi notificat resolució expressa, les entitats sol·licitants podran entendre desestimades les seves sol·licituds d'ajuda, de conformitat amb l'article 25.5 de la LGS.

12.5.3. La resolució del President del Consell Insular d'Eivissa per la qual s'atorgués o denegués la subvenció, es comunicarà a les entitats i/o persones interessades, en substitució de les notificacions individuals, mitjançant publicació en en el Tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (http://.seu.conselldeivissa.es) de conformitat amb el que es disposa a l'apartat 1.b) de l'article 45 de la LPAC.

12.5.4. La resolució es motivarà en atenció als requisits exigits i als criteris establerts en aquestes bases de la convocatòria, havent de, en tot cas, quedar acreditats en el procediment els fonaments de la resolució que s'adopti. Com a mínim, en la resolució constaran la relació dels sol·licitants als quals es concedeix la subvenció així com als quals se'ls hi denega; la identificació de l'entitat o persona beneficiària, de l'objecte, finalitats i import del projecte subvencionat, així com qualsevol altra que s'estimi convenient.

13. Renúncia.

El beneficiari de la subvenció podrà manifestar en qualsevol moment de la tramitació del procediment, la renúncia expressa a la concessió de l'ajuda.

14. Mesures de difusió.

14.1. L'actuació subvencionada serà objecte de difusió per part de les persones i/o entitats beneficiàries posant de manifest el finançament del Consell Insular d'Eivissa. Per a això, en totes les actuacions relatives al desenvolupament de l'actuació subvencionada, i durant la totalitat del període que duri la citada actuació, les persones i/o entitats beneficiàries hauran d'haver reflectit la col·laboració del Consell Insular d'Eivissa mitjançant la inclusió de l'escut oficial del Consell i el logotip de la marca turística «Ibiza» en un lloc destacat de la cartelleria anunciadora i en el material editat o realitzat, circumstància que les persones i/o entitats beneficiàries hauran d'acreditar mitjançant l'aportació del material gràfic corresponent (fullets, fotografies, etc....) comprensiu d'aquests extrems.

14.2. Si l'acord de concessió de l'ajuda fos notificat amb posterioritat a la realització de l'actuació objecte de subvenció, la difusió de la subvenció es podrà realitzar per part de la persona o entitat beneficiària, mitjançant altres mitjans o canals que garanteixin la suficient difusió del finançament de l'actuació per part del Consell Insular d'Eivissa, mitjançant insercions en mitjans de comunicació locals, en lloc web, plataformes o xarxes socials de les persones o entitats beneficiàries o qualsevol altra mitjà que garanteixi la major difusió possible de l'obtenció de l'ajut de referència. Aquest extrem s'haurà d'acreditar documentalment mitjançant la presentació, en el moment de la justificació de la subvenció concedida, de documentació acreditativa del seu compliment, aquesta documentació haurà d'acreditar el mitjà de difusió utilitzat, així com les dates.

15. Justificació.

15.1. La justificació de la realització de l'activitat subvencionada, del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció, s'acreditarà per part dels beneficiaris mitjançant la presentació del compte justificatiu de la despesa realitzada que acrediti el compliment de la finalitat de la subvenció.

15.2. D'acord amb l'establert en l'article 72 del RLGS, el compte justificatiu contindrà la següent documentació:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions establertes en les presents bases de la convocatòria, amb indicació de les activitats realitzades i els resultats obtinguts, acreditant especialment els extrems contemplats com a criteris de valoració en el present procediment.

b) Una memòria econòmica. La persona o entitat beneficiària haurà de presentar una liquidació indicant els ingressos obtinguts i les despeses realitzades, signada per la persona física o responsable de l'entitat, a la qual s'acompanyaran els corresponents justificants, d'acord amb l'establert en la LGS. Amb aquesta finalitat, la persona sol·licitant haurà de presentar una relació classificada de les despeses de l'activitat (annex V), amb identificació del creditor, núm. de factura o document de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, l'import de la despesa, la data d'emissió de la factura o document equivalent, i la data de pagament. Així mateix:

b.1) Les despeses s'hauran d'acreditar mitjançant factures originals que han de complir els requisits formals que assenyala la legislació vigent, i/o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i han d'estar pagades abans de la data de finalització del termini justificació de les subvencions concedides.

b.2) L'acreditació de l'abonament dels justificants de les despeses aportats pels sol·licitants s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

 

1) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

• Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

2) Pagament en metàl·lic (fins un màxim de 1.000 euros per factura):

• Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o similar, signada pel proveïdor amb la data de pagament i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa. Sempre que no s'excedeixin els límits legalment establerts, segons la normativa vigent en la matèria.

3) Pagament mitjançant xec nominatiu:

• Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa.

• Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

4) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

• Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

5) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

• Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

 

c) Declaració responsable de la veracitat de la informació continguda a les memòries econòmica i tècnica justificativa (annex V).

d) Acreditació de les mesures de difusió establertes a la base catorzena de la present convocatòria.

e) Declaració responsable en relació amb l'import de IVA imputat a les actuacions subvencionades indicant si aquest és o no susceptible de recuperació per part de la persona i/o entitat.

15.3. El termini per a la justificació de la subvenció s'iniciarà l'endemà de la publicació de la resolució de concessió, i acabarà el dia 18 d'agost de 2023, sense perjudici d'allò previst en l'article 70 del RLGS, relatiu a l'ampliació del termini de justificació.

16. Despeses subvencionables.

16.1. Als efectes d'aquestes bases seran subvencionables les despeses realitzades que, de manera directa i indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, que siguin estrictament necessàries, sempre que s'hagin realitzat entre l'1 de gener de 2020 i el 30 d'abril de 2023 i hagin estat efectivament abonades amb anterioritat a la finalització del període de justificació.

16.2. A títol merament enunciatiu i no excloent, tindran la consideració de despeses subvencionables les següents:

a) Les despeses de personal que tinguin relació i hagin estat necessàries per al desenvolupament de les accions objecte de subvenció.

b) Les despeses generals de funcionament generades per la realització de les accions objecte de subvenció que tinguin el caràcter de béns no inventariables. Es consideren despeses generals, en tot cas, les despeses corrents (considerades com a tals aquells fungibles, que no siguin susceptibles d'incloure's en inventari, o ser despeses reiteratives), les despeses de manteniment estrictament necessàries per a la consecució de la finalitat i objecte de la subvenció (quotes, lloguers, llum, aigua, telèfon, neteja o anàlegs), les despeses derivades del pagament de treballs especialitzats necessaris en el desenvolupament de les accions (com, per exemple, impressió, difusió, etc.)

c) Les despeses de transport necessàries en el desenvolupament de l'activitat objecte de subvenció .

d) Altres despeses, com a presentacions en mercats estrangers; material promocional, web i publicitat realitzat amb motiu de les actuacions abans relacionades; despeses corresponents a material promocional per a la seva distribució en esdeveniments promocionals i oficines d'informació turística, així com les despeses derivades del desenvolupament i organització d'esdeveniments promocionals d'àmbit local, nacional i internacional.

16.3. Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials i les despeses d'administració específiques es consideraran justificatives si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a la seva adequada preparació o execució.

16.4. Les despeses indirectes (llum, aigua, telèfon i nòmines) hauran d'imputar-se per l'entitat beneficiària a l'activitat subvencionada en la part que raonablement correspongui d'acord amb els principis i normes de comptabilitat generalment admesos i, en qualsevol cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament s'ha realitzat l'activitat. A aquest efecte, l'entitat beneficiària adjuntarà una declaració responsable en la qual s'expliqui quin és el criteri d'imputació que s'ha emprat per determinar el percentatge del cost indirecte que correspongui, el qual ha de ser conforme amb els principis i les normes de comptabilitat generalment admeses, tal com estableix l'article 31.9 de la LGS.

16.5. Les persones beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

16.6. En cap cas seran despeses subvencionables:

a) Les que no siguin reals, o no hagin estat efectivament realitzades i pagades.

b) Les que s'hagin fet o pagat després de la finalització del termini de justificació.

c) Les que no responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada.

d) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

e) Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

f) Les despeses de procediments judicials.

g) L'IVA i altres impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació; l'IRPF; l'impost de societats.

h) La realització de memòries descriptives, pressupostos o qualsevol documentació tècnica necessària per a la valoració del projecte.

17. Procediment de pagament i control financer.

17.1. El pagament de la subvenció s'efectuarà, una vegada acreditades pel beneficiari la realització de l'activitat per la qual es va concedir l'ajuda i la realitat de la despesa realitzada. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació.

17.2. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció si el beneficiari no es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, o tingui pendent de pagament algun deute amb la Hisenda Estatal, la Comunitat Autònoma, o el Consell Insular d'Eivissa, o sigui deutor per resolució de procedència de reintegrament.

17.3. Executat i justificat el projecte o activitat subvencionada, el pagament s'efectuarà mitjançant transferència al compte bancari indicat pel sol·licitant mitjançant el procediment establert a tal efecte per la Tresoreria del Consell Insular.

17.4. Les persones i entitats beneficiàries estaran sotmeses al control financer en els termes previstos en l'article 11 del TRLS.

18. Incompliments, pèrdua del dret al cobrament i reintegrament.

18.1. Els criteris de graduació dels possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de les subvencions resulten d'aplicació a l'hora de determinar l'import a percebre.

En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, i els articles 13.n i 44 del TRLS, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

Grau de compliment

Percentatge de reducció

70%-74%

15 %

75%-79%

12 %

80%-84%

9 %

85%-89%

6 %

90%-94%

3 %

95%-99%

1%

La Comissió de Valoració aplicarà aquests criteris per determinar, si n'és el cas, el grau d'incompliment, per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre la persona o entitat beneficiària.

Per sota del 70 % de compliment, es considerarà que no queda acreditada una actuació inequívoca de la persona o entitat beneficiària per a la realització de l'activitat subvencionada, i l'òrgan competent acordarà la revocació de la subvenció concedida.

En els casos en què el compliment parcial de la subvenció sigui per causa de força major, no seran d'aplicació els criteris establerts anteriorment, i la persona o entitat beneficiària solament deixarà de percebre la quantitat que excedeixi de la quantitat efectivament aplicada en la realització de l'activitat subvencionada.

En qualsevol cas, pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'interès de demora, des del moment del pagament de la subvenció en els casos que estableix l'article 44 del TRLS, i també previstos a l'article 37 de la LGS.

18.2. La falta de compliment de les obligacions de justificació en el termini del requeriment establert en l'art. 70.3 del RLGS donarà lloc a la pèrdua total del dret al cobrament de la subvenció.

18.3. L'incompliment de l'obligació de publicitar la subvenció concedida en els termes establerts donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció en la part corresponent a l'actuació en la que la subvenció concedida no s'hagi publicitat.

19. Procediment sancionador.

En els supòsits en què una conducta pogués ser constitutiva d'infracció administrativa, s'incoarà el corresponent procediment sancionador de conformitat amb l'establert en el Títol V del TRLS.

20. Recursos.

En virtut del que disposa l'article 66.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, contra l'acord d'aprovació d'aquestes bases i contra la resolució de concessió i de pagament o en el seu cas de denegació de les ajudes – aquesta dictada per delegació i tot de conformitat amb l'article 9.4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic -, que no exhaureixen la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant el Ple Insular, en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent al de la notificació de l'acord present, d'acord amb els articles 121 i 122 de la LPAC.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació del recurs d'alçada.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta, de conformitat amb allò establert a l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

El recurs s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Consell Insular (av. Espanya, 49, d'Eivissa), o als llocs a què es refereix l'article 16.4 de la LPAC i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució en el termini de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la seua interposició, d'acord amb l'article 122.2 de la mateixa Llei; en aquest supòsit, queda expedita la via contenciosa administrativa.

21. Igualtat i no discriminació per raó de sexe.

Totes les denominacions d'òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i resta de persones que apareguin en gènere masculí s'han d'entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe de la persona titular de qui es tracti.

 

ANNEX I FORMULARI DE SOL·LICITUD.

(Documentació a presentar en el moment de la sol·licitud)

1. DADES DE LA PERSONA O ENTITAT SOL·LICITANT:

Nom fiscal de l'empresa, persona o entitat que sol·licita la subvenció:

NIF:

Adreça:                                                                                           núm.:                                  pis:

Localitat:                                                                Província:                                                     País:

Telèfon:                                                                     Correu electrònic:

Representant legal de l'entitat sol·licitant

Nom i cognoms:

Càrrec:                                            DNI:

Persona de contacte

Nom i cognoms:

Càrrec:                                                               Telèfon:

Correu electrònic:

2. DADES DE LES ACTUACIONS OBJECTE DE LA SOL·LICITUD:

Nom del projecte pel qual se sol·licita la subvenció:

Dates de celebració de l'activitat:

Pressupost total del projecte pel qual se sol·licita subvenció (IVA inclòs si aquest no és susceptible de recuperació):

 €

Import sol·licitat al Departament de Promoció Turística del Consell Insular (IVA inclòs si aquest no és susceptible de recuperació):

3. Pressupost de les actuacions. DESPESES DESGLOSSADES:

Pressupost d'ingressos i despeses de les actuacions (especificar únicament les despeses que siguin necessàries per a la realització de les actuacions, és a dir, les directament vinculades). El pressupost amb el desglossament de despeses serà el que s'utilitzarà per validar la documentació justificativa i, per tant, cada document justificatiu haurà de correspondre inequívocament a un dels conceptes descrits a continuació. Així mateix, s'hauran de seguir les indicacions descrites quant a la justificació de la subvenció.

 

CONCEPTE

IMPORT (€)*

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

 

TOTAL DE DESPESES:

 

*(IVA inclòs si aquest no és susceptible de recuperació)

4. Pressupost de les actuacions. INGRESSOS DESGLOSSATS:

 

CONCEPTE

IMPORT (€)

1

Aportació de l'entitat promotora:

 

2

Aportació dels participants (quotes d'inscripció, si escau):

 

3

Aportacions de patrocinadors:

 

4

Subvencions d'altres organismes:

 

5

Aportacions d'altres administracions públiques:

 

6

Col·laboracions (especificar):

 

7

Altres:

 

 

TOTAL D'INGRESSOS PREVISTOS:

 

5. DOCUMENTACIÓ ADJUNTA

5.1. Documentació administrativa:

a) Targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.

b) Certificat d'inscripció en el registre corresponent (registre d'associacions, registre mercantil, o altres, depenent de la tipologia de l'entitat sol·licitant).

c) Estatuts de l'associació depositats en el registre corresponent o escriptura de constitució de la societat degudament inscrita en el registre mercantil.

d) Acreditació d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària en l'epígraf que correspon.

e) Documentació acreditativa de la capacitat de la persona que representa legalment a l'entitat sol·licitant per actuar en nom seu, així com copia del seu DNI.

f) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la LGS i a l'article 10 TRLS.

g) Declaració responsable de subvencions rebudes o en tràmit de concessió per qualsevol altra administració o entitat pública o privada, relatives a les mateixes actuacions indicant la quantia i procedència.

h) Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat, amb l'Agència Tributària de les Illes Balears, amb el Consell Insular d'Eivissa i la Seguretat Social o bé, autorització expressa perquè el Consell Insular d'Eivissa pugui recaptar aquestes dades (annex III).

5.2. Documentació tècnica:

a) Memòria tècnica descriptiva de les actuacions per les quals se sol·licita la subvenció així com el termini efectiu d'execució de les actuacions. La memòria descriptiva haurà de fer referència concreta als diferents criteris de valoració i no podrà tenir una extensió superior a 20 pàgines Din-A 4, redactades en font arial mida 11.

b) Pressupost detallat de les actuacions que inclogui relació dels ingressos i despeses totals realitzades o a realitzar. (Detallat en els punts 3 i 4 de la present sol·licitud)

El sotasignat, Sr./Sra.                                                             amb DNI núm.                                             , com a representant legal l'entitat                                    , organitzador o promotor de les actuacions denominades                                           , declara que són certes totes les dades reflectides en aquest document de sol·licitud per a la concessió d'ajudes destinades a finançar projectes de sostenibilitat i accessibilitat en el sector turístic realitzats per entitats sense ànim de lucre, empreses privades i persones físiques.

I per deixar-ne constància davant el Consell Insular d'Eivissa, elaboro i signo aquesta sol·licitud.

Eivissa,       de                         de 2023.

 

​​​​​​​POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, i el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada, i que no sigui no autoritzada expressament pel seu titular.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, de rectificació, de portabilitat, de cancel·lació i d'oposició en els termes establerts per la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, dirigint-se per escrit al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

ANNEX II  DECLARACIÓ RESPONSABLE.

(Documentació a presentar en el moment de la sol·licitud)

El Sr./La Sra.                                                                                                , major d'edat, amb DNI/NIF                           amb domicili en i en qualitat de representant de l'entitat                                                         amb NIF núm.                            i domicili en                                      , CP                                    , del terme municipal de ,

DECLARA:

  • Que estic autoritzat per representar a l'entitat                                             a, realitzar sol·licituds i tramitar subvencions en el seu nom.
  • L'entitat que represent reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar la subvenció davant d'aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiari/ària, i em compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al reconeixement esmentat o vigència, i en cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.
  • Que l'entitat anteriorment esmentada i els seus representants no estan sotmesos a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat per Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i no tenen causes d'incompatibilitat per rebre la subvenció.
  • Que l'entitat indicada anteriorment i els seus representants no han estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Així mateix declara, sota la seva expressa responsabilitat (marqui amb una “X” l'opció que correspongui):

(   ) Que s'imputa com a despesa a la subvenció concedida l'import corresponent a l'IVA, en tractar-se d'un import no recuperable.

(   ) Que no s'imputa com a despesa a la subvenció concedida l'import corresponent a l'IVA, en tractar-se d'un import recuperable.

(   ) Que no he sol·licitat ni obtingut cap altra subvenció, ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

(   ) Que he sol·licitat i/o obtingut altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, segons s'indica a continuació:

SOL·LICITADES:

Data/Any

Organisme atorgant

Import €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ATORGADES:

Data/Any

Organisme atorgant

Import €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I EM COMPROMETO:

A comunicar per escrit al Consell Insular d'Eivissa l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, en el termini màxim de 15 dies des de la notificació de la concessió de les mateixes.

El que faig constar als efectes corresponents.

A Eivissa, a        de                        de 2023.

 

Signatura del/la sol·licitant o representant legal

 

 

Signatura.:

 

 

DNI:

POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, i el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada, i que no sigui no autoritzada expressament pel seu titular.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, de rectificació, de portabilitat, de cancel·lació i d'oposició en els termes establerts per la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, dirigint-se per escrit al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

ANNEX III  AUTORITZACIÓ DE L'INTERESSAT PERQUÈ EL CONSELL INSULAR D'EIVISSA PUGUI RECAPTAR DADES D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I DE LA SEGURETAT SOCIAL (CONCESSIÓ D'AJUDES I SUBVENCIONS)

(Documentació a presentar en el moment de la sol·licitud)

La persona sotasignada, conforme al disposat en la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls a la productivitat, autoritza al Consell Insular d'Eivissa a sol·licitar certificats i verificar les dades relatives al compliment de les seves obligacions fiscals amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), l'Agència Tributària de les Illes Balears i la Tresoreria General de la Seguretat Social per comprovar el compliment dels requisits establerts per obtenir, percebre i mantenir la subvenció o ajuda que s'indica:

APLICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA: 4321.47900 i 4321.48900

EXERCICI PRESSUPOSTARI: 2023

DESCRIPCIÓ DE LA SUBVENCIÓ: D'AJUDES DESTINADES A FINANÇAR PROJECTES DE SOSTENIBILITAT I ACCESSIBILITAT EN EL SECTOR TURÍSTIC REALITZATS PER ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE, EMPRESES PRIVADES i PERSONES FÍSIQUES

La present autorització s'atorga exclusivament a l'efecte del reconeixement, seguiment i control de la subvenció o ajuda esmentada anteriorment i en aplicació del que es disposa tant en l'article 95.1.k) de la Llei 58/2003, general tributària que permet, prèvia autorització de l'interessat, la cessió de dades tributàries que precisin les Administracions Públiques per al desenvolupament de les seves funcions, com per l'establert en el Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i les notificacions telemàtiques, així com la utilització de mitjans telemàtics per a la substitució de l'aportació de certificats pels ciutadans.

DADES DE LA PERSONA FÍSICA O L'ENTITAT QUE AUTORITZA

NOM DE L'ENTITAT:

NIF:

REPRESENTANT:

DNI/NIF:

…………………………., a.................. de...................................... de 2023

 

 

Signatura………………………………………

NOTA: L'autorització concedida pot ser revocada en qualsevol moment mitjançant escrit dirigit al Consell Insular d'Eivissa.

POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, i el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada, i que no sigui no autoritzada expressament pel seu titular.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, de rectificació, de portabilitat, de cancel·lació i d'oposició en els termes establerts per la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, dirigint-se per escrit al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

ANNEX IV  DECLARACIÓ RESPONSABLE D'AJUDES DE MINIMIS. COMPTE JUSTIFICATIU DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA

(Documentació a presentar en el moment de la sol·licitud)

El Sr./La Sra.                                                                                                    , major d'edat, amb DNI/NIF                                     amb domicili, en i en qualitat de representant de l'entitat                                  amb NIF núm.                              i domicili en                            , CP                   , del terme municipal de ,

EXPOSA:

Que ha sol·licitat una subvenció en el marc de la convocatòria d'ajudes destinades a finançar projectes de sostenibilitat i accessibilitat en el sector turístic eivissenc, promoguts per entitats sense ànim de lucre, empreses privades i persones físiques, que es desenvolupin o s'hagin desenvolupat dins el període comprès entre l'1 de gener de 2020 i el 30 d'abril de 2023, i a efectes de la declaració responsable per a la concessió, en relació amb ajudes i subvencions concedides i/o sol·licitades en els darrers 3 anys (2020-2021-2022), Reglament UE Nº 1407/2013, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, DOUEL 352, de 24/12/2014.

DECLARA:

No s'ha obtingut cap ajuda de minimis per aquest exercici fiscal ni els dos exercicis anteriors

S'han obtingut les següents ajudes de minimis per al present exercici fiscal i els dos anteriors:

Data/Any

Organisme atorgant

Import €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Import màxim de les ajudes de minimis concedides en el present exercici fiscal i els dos anteriors: 200.000 €.

…………………………., a.................. de...................................... de 2023

 

 

Signatura………………………………………

POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, i el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada, i que no sigui no autoritzada expressament pel seu titular.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, de rectificació, de portabilitat, de cancel·lació i d'oposició en els termes establerts per la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, dirigint-se per escrit al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

ANNEX V  DECLARACIÓ RESPONSABLE. COMPTE JUSTIFICATIU DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA

​​​​​​​(Documentació a presentar en el moment de la justificació)

Identificació de la persona beneficiaria de la subvenció

Entitat:

NIF:

Nom i llinatges del representant legal:

DNI:

 

Identificació de la subvenció concedida

Activitat subvencionada:

Import total del pressupost presentat a la sol·licitud

 

Import de la subvenció concedida pel Consell Insular d'Eivissa:

 

Finançament de l'activitat subvencionada:

Relació de tots els ingressos afectats a l'activitat subvencionada. (S'hi han d'incloure totes les subvencions o ingressos afectats a l'activitat subvencionada concedits per entitats privades o públiques així com els generats pel propi exercici de l'activitat si n'és el cas).

Denominació

Import

1. Subvenció Consell Insular d'Eivissa, Departament de Promoció Turística

 

2. Altres subvencions o ingressos (detallar)

 

 

 

 

 

3. Import aportat per la pròpia entitat

 

4. Altres

 

Ingressos totals de l'activitat

 

Relació de totes les despeses realitzades per a l'execució de l'activitat subvencionada:

Núm factura

Proveïdor

NIF

Descripció de la despesa

Data de la factura

Data de pagament

Mitjà de pagament

Import imputat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total despesa imputada

 

 

Mitjançant el present document, DECLARO RESPONSABLEMENT:

- L'exactitud i la veracitat de les dades assenyalades en aquest document.

- Que les actuacions realitzades es troben dins l'objecte de la subvenció concedida i han donat compliment a la finalitat de la subvenció.

- Que les despeses realitzades i efectivament pagades s'ajusten a les actuacions objecte de la concessió de la subvenció i que són estrictament necessàries per a la realització d'aquestes actuacions.

- Que els justificants presentats es corresponen a despeses realitzades amb conseqüència de la realització de l'activitat objecte de subvenció.

Documents que s'adjunten:

  • Factures i/o altres documents amb valor probatori de la despesa realitzada.
  • Justificants de pagament de la despesa realitzada.
  • Memòria justificativa de la realització de les actuacions objecte de la subvenció.
  • Declaració responsable en relació a l'apartat 16.4 de les bases de la convocatòria, si correspon.
  • Acreditació de les mesures de difusió.

(Signatura)

 

 

Eivissa, ………… d........…….............… de 2023

POLÍTICA DE PRIVADESA

En virtut de l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, i el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada, i que no sigui no autoritzada expressament pel seu titular.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, de rectificació, de portabilitat, de cancel·lació i d'oposició en els termes establerts per la Llei orgànica de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, dirigint-se per escrit al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA