Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL
Núm. 354804
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 23 de maig de 2023 per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del centre privat concertat Sagrat Cor, de Palma, amb la transformació d'una unitat del Programa de millora per a l’aprenentatge i el rendiment (PMAR) en una unitat del Programa de diversificació curricular (PDC) a 3r curs d’educació secundària obligatòria (ESO) i l’ampliació amb una unitat PDC a 4t curs d'ESO
Antecedents
1. L'article 27 de la Llei orgànica 3/2020, estableix que el Programa de diversificació curricular (PDC) està orientat a la consecució del títol de graduat en educació secundària obligatòria (GESO) per part dels alumnes que presentin dificultats rellevants d'aprenentatge després d'haver rebut, si escau, mesures de suport al primer o segon curs, o als quals aquesta mesura d'atenció a la diversitat els sigui favorable per a l'obtenció del títol. Es podran incorporar al programa els alumnes que en acabar el segon curs no estiguin en condicions de promocionar al tercer curs.
2. El Reial Decret 217/2022, de 29 de març, pel qual s'estableix l'ordenació i els ensenyaments mínims de l'educació secundària obligatòria, afegeix, a l'article 24, que es poden incorporar al tercer curs del PDC també els alumnes que hagin de repetir tercer i, excepcionalment, al quart curs del PDC els alumnes que en finalitzar quart no estiguin en condicions d'obtenir el títol de GESO. A més, estableix el procediment d'incorporació al programa i l'estructura d'aquest.
3. La Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 2 de setembre de 2022 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de segon i quart de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears per al curs 2022-2023, al punt primer estableix «Autoritzar la implantació del programa de diversificació curricular a tots els centres que a data de publicació d'aquesta Resolució tinguin autoritzat un programa de millora de l'aprenentatge i del rendiment (PMAR)».
Per tot això, el programa de diversificació curricular del tercer curs s'ha iniciat el curs 2022-2023 i el programa de diversificació curricular del quart curs s'ha d'iniciar el curs 2023-2024.
4. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 25 de febrer de 2016 per la qual s'autoritza la modificació de la configuració del Centre Privat Concertat Sagrat Cor, de Palma, amb la transformació d'una unitat d'educació infantil en una unitat de secundària (PMAR). Com a conseqüència d'aquesta modificació, el centre va quedar configurat de la manera següent:
- Educació infantil de segon cicle: 9 unitats i 225 places escolars.
- Educació primària: 18 unitats i 450 places escolars.
- Educació secundària obligatòria: 12 unitats i 360 places escolars.
- Programa de millora de l'aprenentatge i del rendiment (PMAR): 1 unitat i 15 places escolars.
Per tant, amb aquesta Resolució el centre queda amb una unitat de PMAR, que automàticament durant el curs 2022-2023 s'ha transformat en una unitat del Programa de diversificació curricular (PDC).
5. El 18 d'abril de 2023 (GOIBE260930/2023), la representant del centre privat concertat Sagrat Cor, de Palma, va presentar una sol·licitud de la modificació de la configuració del centre amb l'ampliació amb una unitat del Programa de diversificació curricular (PDC) a 4t d'educació secundària obligatòria (ESO).
6. El 19 de maig de 2023, la cap de departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la modificació de la configuració del centre privat concertat Sagrat Cor, de Palma, amb la modificació de la configuració del centre amb la transformació d'una unitat del Programa de diversificació curricular (PDC) a 3r d'educació secundària obligatòria (ESO) i l'ampliació d'una unitat de PDC a 4t d'ESO; justificava la sol·licitud i indicava que els alumnes que han cursat enguany 3r de l'ESO PDC, promocionen automàticament a 4t de l'ESO PDC (punt 12.3 de la Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 8 de setembre de 2022 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes del primer i tercer curs de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears per al curs 2022-2023) i també va presentar plànols per justificar la ubicació de la nova aula.
7. El 22 de maig de 2023, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va emetre una proposta de resolució per la qual s'autoritzava la modificació de la configuració del centre privat concertat Sagrat Cor, de Palma, amb la modificació de la configuració del centre amb la transformació d'una unitat del Programa de diversificació curricular (PDC) a 3r d'educació secundària obligatòria (ESO) i l'ampliació d'una unitat de PDC a 4t d'ESO.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
4. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102, punt 2, de Creació de centres que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'ha de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent.
5. La Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 2 de setembre de 2022 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de segon i quart de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears per al curs 2022-2023 (BOIB núm. 62, de 12 de maig).
6. La Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 8 de setembre de 2022 per la qual s'aproven les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes del primer i tercer curs de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears per al curs 2022-2023 (BOIB núm. 119, de 10 de setembre).
7. El Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats per impartir ensenyaments de règim general no universitaris (BOE núm. 86, de 9 d'abril), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març).
8. El Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments del segon cicle de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària (BOE núm. 62, de 12 de març).
9. El Decret 32/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears (BOIB núm. 101, de 2 d'agost).
10. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
11. El Decret 1/2022, de 27 de juliol de la presidenta de les Illes Balears (BOIB 104, de 9 d'agost de 2022) pel qual es modifica el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 22 de maig de 2023, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs escolar 2023-2024, la modificació de la configuració del centre privat concertat Sagrat Cor, de Palma, amb la transformació d'una unitat del Programa de millora de l'aprenentatge (PMAR) en una unitat del Programa de diversificació curricular (PDC) a 3r d'ESO i l'ampliació d'una PDC a 4t d'ESO.
2. Determinar que, com a conseqüència d'aquestes modificacions, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07003675
Denominació genèrica: centre privat concertat amb ensenyaments de règim general
Denominació específica: Sagrat Cor
Titular: Fundació Escola Catòlica de les Illes Balears (FECIB)
Domicili: c. del Pare Antoni Oliver, núm. 4
Localitat: Palma
Municipi: Palma
CP: 07014
Ensenyaments autoritzats:
- Educació infantil de segon cicle: 9 unitats i 225 places escolars.
- Educació primària: 18 unitats i 450 places escolars.
- Educació secundària obligatòria: 12 unitats i 360 places escolars.
- Programa de diversificació curricular (PDC) a 3r d'ESO: 1 unitat i 15 places.
- Programa de diversificació curricular (PDC) a 4rt d'ESO: 1 unitat i 15 places.
3. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 23 de maig de 2023
El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà