Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 354787
Acord del Consell de Govern de 29 de maig de 2023 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball.

L'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les gratificacions corresponents a favor del personal funcionari integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l'òrgan competent de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l'entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació dels serveis extraordinaris amb temps de descans, i que es compleixin la resta de tràmits que, amb aquesta finalitat, estableix el Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquest Acord es va modificar mitjançant els acords del Consell de Govern de 10 de març de 2017 (BOIB 30/2017); de 7 de juliol de 2017 (BOIB 83/2017); de 27 d'octubre de 2017 (BOIB 132/2017); de 17 de novembre de 2017 (BOIB 141/2017); de 23 de febrer de 2018 (BOIB 25/2018); de 20 d'abril de 2018 (BOIB 49/2018); de 14 de setembre de 2018 (BOIB 114/2018); de 5 d'octubre de 2018 (BOIB 123/2018); de 10 d'octubre de 2018 (BOIB 127/2018); de 9 de novembre de 2018 (BOIB 141/2018); de 8 de febrer de 2019 (BOIB 18/2019); de 7 de març de 2019 (BOIB 32/2019); de 22 de març de 2019 (BOIB 38/2019); de 3 de maig de 2019 (BOIB 61/2019);de 25 d'octubre de 2019 (BOIB 146/2019); de 20 de desembre de 2019 (BOIB 171/2019); de 3 d'abril de 2020 (BOIB 51/2020); de 23 de novembre de 2020 (BOIB 199/2020); de 8 de febrer de 2021 (BOIB 17/2021); de 20 de desembre de 2021 (BOIB 174/2021); de 13 de juny de 2022 (BOIB 77/2022); de 28 de novembre de 2022 (BOIB 155/2022); de 27 de febrer de 2023 (BOIB 26/2023), i de 13 de març de 2023 (BOIB 32/2023).

Dins el Servei de Salut de les Illes Balears hi ha el Servei d'Incapacitats Mèdiques del Departament d'Inspecció Mèdica. Aquest Servei, a més de les tasques habituals, ha de donar suport al Servei de Responsabilitat Patrimonial, atès que la inspectora assignada s'ha jubilat i no és possible substituir-la fins que no s'incorporin els nous aspirants que superin l'oposició convocada. Per això, les funcions d'emetre els informes tècnics de la Inspecció Mèdica en els expedients de responsabilitat patrimonial de l'Administració sanitària instruïts pel Servei de Salut a vegades s'hauran de dur a terme fora de l'horari habitual de treball.

Així mateix, dins el Servei de Salut de les Illes Balears hi ha el personal funcionari d'Administració de Personal dels Serveis Centrals. A més de les funcions atorgades per l'ordre de funcions a tots els habilitats de personal, inclosa la gestió del personal funcionari i laboral, resulta que, en el cas del Servei de Salut, també es gestiona el personal estatutari del Servei de Salut. En els darrers anys, l'increment de personal estatutari del Servei de Salut des de la pandèmia, els processos d'estabilització i la imminent absorció de part del personal de l'entitat Gestió Sanitària i Assistencial de les Illes Balears (GSAIB) com a personal estatutari dels Serveis Centrals fan que algunes de les tasques es duguin a terme fora de la jornada habitual de treball, atès que estan condicionades a terminis concrets.

Segons el que s'ha exposat, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d'hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei corresponent, es considera convenient modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, per tal d'incorporar-hi el personal funcionari del Servei de Salut de les Illes Balears que estigui adscrit al Servei d'Incapacitats Mèdiques del Departament d'Inspecció Mèdica i el que estigui adscrit a Administració de Personal dels Serveis Centrals, fins al 31 de desembre de 2024.

Així mateix, s'aprofita aquesta modificació per suprimir expressament els punts de l'Acord de 3 de febrer de 2017 (segons la modificació feta, respectivament, pels acords de 20 de desembre de 2019 i de 27 de febrer de 2023) relatius al personal funcionari adscrit al Servei d'Inspecció Mèdica del Servei de Salut de les Illes Balears pel que fa a les funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat, durant el període de col·laboració amb la Conselleria d'Afers Socials i Esports, i al personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que hagi intervingut en els esdeveniments relatius a la celebració del Dia de les Illes Balears de l'any 2023, atès que se n'ha exhaurit l'objecte respectiu.

Per tot això, el Consell de Govern a proposta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, en la sessió de dia 29 de maig de 2023 adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Modificar l'Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s'estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l'horari o la jornada habituals de treball, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:

a) Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d'extinció d'incendis.

b) Personal adscrit al Departament d'Emergències de la Direcció General d'Emergències i Interior de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d'emergències.

c) Personal adscrit al Gabinet de la Presidència.

d) Xofers de la presidenta i dels consellers.

e) Personal adscrit a la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic amb funcions d'operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.

f) Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública i Participació amb funcions d'inspecció o laboratori.

g) Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d'Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Participació, només en els casos en què s'hagi declarat un cas d'alerta sanitària i durant el temps que duri.

h) Personal adscrit a l'Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil durant els mesos de maig, juny i juliol de cada any.

i) Personal funcionari de Ports de les Illes Balears en els supòsits següents: personal de ports de gestió directa que hagi de prestar serveis fora de l'horari o jornada habitual de feina per complicacions derivades d'operatives de vaixells, motius d'emergència i tasques de control i vigilància d'activitats puntuals de tercers en l'àmbit portuari, així com el personal de les oficines centrals en relació amb les incidències amb els sistemes de reserves en línia i activitats no estructurals com l'assistència a fires nàutiques o altres tasques de representació i aquelles tasques que, tot i ser estructurals, demanden puntualment càrregues extraordinàries de feina com la tramitació de concessions administratives derivades de l'aplicació de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i les obres excepcionals de consolidació de ports derivades de les mancances d'inversió dels darrers anys de crisi.

  • Personal adscrit a la Direcció General de Planificació i Serveis Socials i a la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació que du a terme funcions relacionades exclusivament amb la gestió i la tramitació de la renda social garantida i de les prestacions de dependència i no contributives.
  • Personal adscrit al Servei d'Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
  • Personal adscrit al Servei d'Inspecció del Transport Terrestre de la Direcció General de Mobilitat i Transports de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.
  • Personal funcionari adscrit a l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius que es designi per dur a terme cada un dels projectes d'execució del Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023.
  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que es mobilitzi per part del director del pla de protecció civil activat, des del nivell 2, per fer tasques de suport a la intervenció, de control de la situació, de protecció, i de recuperació i restabliment dels danys produïts a causa d'una emergència de protecció civil.
  • Personal funcionari adscrit a les oficines d'atenció al públic del Servei d'Ocupació de les Illes Balears durant els mesos d'octubre, novembre i desembre de cada any.
  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que du a terme tasques per pal·liar els efectes derivats de la situació ocasionada pel COVID-19.
  • Personal funcionari de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors que du a terme funcions relacionades exclusivament amb l'elaboració de l'Avantprojecte de llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el període comprès entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre de cada any.
  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica i dels ens del sector públic instrumental autonòmic que dugui a terme tasques relacionades amb la planificació, la preparació, la redacció i l'aprovació de projectes, inclosos els projectes d'execució de qualsevol tipus, que s'hagin de finançar amb qualsevol dels fons esmentats en els apartats 2, 3 i 4 de l'article 2 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
  • Personal funcionari adscrit a la Direcció General d'Habitatge de la Conselleria de Mobilitat i Habitatge encarregat de la tramitació de les ajudes per al lloguer d'habitatges.
  • Personal de l'Escola Balear d'Administració Pública que formi part del Servei de Selecció i Provisió o li doni suport i de la conselleria competent en matèria de funció pública que doni suport al Servei esmentat, en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats durant la preparació i el desenvolupament del procés selectiu corresponent a les ofertes públiques dels exercicis de 2018, 2019 i 2020 i als processos d'estabilització d'ocupació temporal.
  • Personal funcionari de la Conselleria d'Educació i Formació Professional en els supòsits següents:
  • Personal que dugui a terme tasques de baremació i introducció de dades per actualitzar el Registre general d'activitats de formació permanent del professorat de les Illes Balears que derivin de les convocatòries de borses de personal interí.
  • Personal que dugui a terme tasques d'actualització o introducció de les dades al programa de registre del Ministeri d'Educació i Formació Professional per completar el tràmit de beques generals i ajuts per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.
  • Personal que dugui a terme tasques de baremació en els processos d'estabilització per mitjà de concurs i concurs oposició del personal docent.
  • Personal funcionari adscrit al Departament de Coordinació i Modernització de la Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat que dugui a terme tasques relatives a l'actualització del Registre Central de Personal al servei del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, fins al 31 de desembre de 2023.
  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica que intervengui en el procés electoral de les eleccions de l'any 2023 al Parlament de les Illes Balears i als consells insulars.
  • Personal funcionari de l'Administració autonòmica en relació amb les tasques de gestió dels procediments de concessió de subvencions en matèria de conciliació de la vida familiar, laboral i personal que preveu el capítol VII del Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears.
  • Personal tècnic de prevenció de riscs laborals adscrit a l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL) en els casos en què és requerit pel Centre d'Emergències 112 per investigar accidents laborals molt greus, greus, múltiples i mortals, i també quan és requerit per denúncies o peticions extraordinàries d'organismes, prèviament justificades.
  • Personal adscrit a la Direcció General d'Atenció a la Dependència de la Conselleria d'Afers Socials i Esports que du a terme funcions relacionades amb la valoració de la discapacitat, de l'1 de març al 30 de juny de 2023.
  • Personal funcionari del Servei de Salut de les Illes Balears en els supòsits següents:

a) Personal adscrit al Servei d'Incapacitats Mèdiques del Departament d'Inspecció Mèdica, fins al 31 de desembre de 2024.

b) Personal adscrit a Administració de Personal dels Serveis Centrals, fins al 31 de desembre de 2024.

Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 29 de maig de 2023

La secretària en funcions del Consell de Govern Mercedes Garrido Rodríguez