Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 335590
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 8 de maig de 2023, relatiu a l’aprovació de les bases que regeixen la concessió d'ajuts per al foment de l'esport i de l'activitat física a l'illa de Menorca a entitats esportives sense ànim de lucre i la convocatòria corresponent a l’any 2023 (exp. 2701-2023-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost general del Consell Insular de Menorca per a l'exercici 2023 preveu, entre els objectius generals del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, «Donar suport a les entitats esportives en la seva tasca com a promotores de l'activitat física i l'esport».

En el mateix pla es preveu la convocatòria d'ajuts per a entitats esportives, la qual té com a objectiu específic «donar suport a les entitats esportives de Menorca per a la promoció de l'esport, la gestió i el funcionament associatiu, l'organització i difusió d'activitats, la participació en competicions fora de l'illa i la formació de tècnics esportius».

En el pressupost del Consell Insular per l'any 2023 es preveu que el Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports tregui aquesta convocatòria destinada a les entitats esportives sense afany de lucre.

Les entitats esportives sense afany de lucre menorquines obtenen, amb aquesta convocatòria, uns recursos mínims que els permetin oferir una formació esportiva adequada per als escolars, així com mantenir un bon nivell de pràctica esportiva en general i, com a conseqüència, promoure un estil de vida saludable a partir de la pràctica esportiva.

Amb aquests ajuts es permet a les entitats esportives de Menorca afrontar despeses per desplaçar els seus esportistes a competicions fora de l'àmbit insular.

L'activitat física i l'esport és considerada una activitat essencial (com va ser declarada en el Congrés de Diputats l'any 2021) i un gran nombre de ciutadans i ciutadans accedeixen a l'activitat física i l'esport mitjançant la pràctica que desenvolupen en entitats esportives sense ànim de lucre.

En aquesta temporada 2022-2023, tot i que la incidència de la pandèmia sembla haver reculat, la societat en general i les entitats esportives han afegit a l'esforç ordinari de cada any l'esforç de fer feina a l'empara dels efectes de la situació provocada per la pandèmia provocada per la covid-19, i també han patit els efectes d'una alta inflació.

Aquesta situació i els importants greuges econòmics que han patit els clubs esportius a conseqüència de la pandèmia i la inflació del darrer any condicionaran la seva continuïtat, amb un públic de 30.000 usuaris directes de Menorca: 25.000 d'ells joves 4 a 29 anys, així com altres persones adultes que també practiquen activitat física o esportiva en els més de 300 clubs esportius registrats que hi ha a l'illa.

L'activitat d'aquests clubs esportius té un pes molt important en l'economia d'empreses relacionades amb el sector esportiu (calçat, roba, complements esportius, restauració vinculada a públic que visita instal·lacions esportives).

Així mateix, la seva activitat és fonamental en la microeconomia de molts joves i persones adultes vinculades al sector esportiu, a part que els diners que gestionen els clubs fomenten l'economia local (ingressos per arbitratge, ingressos per coordinadors esportius, ingressos per entrenadors, gratificacions a voluntaris...).

L'any passat ja es va aprovar la convocatòria oberta d'ajuts per a entitats esportives i, vistes les justificacions de les entitats que han sol·licitat ajuts en els darrers anys, hem pogut ratificar la gran tasca que fan i poden seguir fent els clubs esportius i les federacions amb la quantia dels ajuts que els són concedits.

L'esport en edat escolar que és gestionat pels clubs esportius de les federacions esportives han d'incloure necessàriament activitats pel foment del treball en valors.

Així mateix, s'ha constatat la necessitat que els ajuts incloguin específicament, com a despesa subvencionable, la relativa a les ambulàncies que resultin obligatòries en l'organització d'esdeveniments esportius.

 

Per tot açò, ateses les competències pròpies que sobre aquesta matèria té el Consell Insular de Menorca d'acord amb els articles 70.9 i 73 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears i la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports;

Vista la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració.

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, en exercici de les competències atribuïdes pel Decret 275/2022, de 6 de setembre (BOIB núm. 118 de 8 de setembre);

El Consell Executiu, per unanimitat dels sis membres presents (senyor Maria Ballester, senyora Torrent Bagur, senyor Pastrana Huguet, senyor Juaneda Mercadal, senyora Morlà Subirats i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Aprovar les bases que regeixen la concessió d'ajuts per al foment de l'esport i de l'activitat física a l'illa de Menorca a entitats esportives sense ànim de lucre, les quals es transcriuen en annex.

Segon. Aprovar simultàniament la convocatòria corresponent a l'any 2023, que es regirà per les bases a les quals s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari

Els ajuts concedits s'atendran amb càrrec a la partida 4890022 de l'exercici pressupostari de l'any 2023, sens prejudici que la despesa es pugui aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada, tal com es desglossa en el quadre següent:

Línia

Partida*

Quantia màxima

Línia 1A. Manteniment i suport de les entitats esportives – clubs esportius

4890022

125.000 €

Línia 1b. Manteniment i suport de les entitats esportives - federacions

4890022

10.000 €

Línia 2. Desplaçaments i allotjaments

4890022

90.000 €

Línia 3. Ajuts per sufragar ambulàncies obligatòries

4890022

15.000 €

Línia 4. Formació de tècnics esportius

4890022

10.000 €

Línia 5. Foment dels valors educatius

4890022

20.000 €

Totes les línies d'ajuts

 

270.000 €

En el cas que per a una línia d'ajut no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant s'assignarà a la línia 1A.

L'import màxim a què es destina la convocatòria únicament es podrà ampliar, sens necessitat de nova publicació, en el supòsit d'aportacions expresses de terceres persones per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

* La despesa es podrà aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada.

b) Imports màxims per beneficiari

  • Línia 1: per entitat, l'import màxim serà de tres mil cinc-cents euros (3.500 €)
  • Línia 2: per entitat, l'import màxim serà de quatre mil cinc-cents euros (4.500 €)
  • Línia 3: per entitat, l'import màxim serà de dos mil quatre-cents euros (2.400 €), amb un límit de 1.200 € per competició.
  • Línia 4: per entitat. l'import màxim serà de dos mil euros (2.000 €), amb un límit de 500 € per tècnic format
  • Línia 5: per entitat, l'import màxim serà de mil euros (1.000 €)

c) Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds comença dia 15 de maig de 2023 o després d'haver-se publicat la convocatòria en el BOIB (si és posterior al 15 de maig) i acabarà dia 31 de juliol de 2023.

d) Instrucció del procediment

La instrucció dels procediments, segons cada línia d'ajut, correspon a Pere Calafat Ponsetí, tècnic del Servei d'Esports.

 

e) Comissió avaluadora

Es constitueix una comissió avaluadora, la composició de la qual serà la mateixa per a totes les línies d'ajuts:

President: Miquel Àngel Maria Ballester, conseller del departament

Secretaria: auxiliar administrativa del Servei d'Esports

Vocals:

  • Carmen Sunyer Sendra, cap del Servei d'Esports
  • Pere Calafat Ponsetí, tècnic del Servei d'Esports
  • Fernando Salom Portella, responsable del Gabinet de Medicina Esportiva

Tercer. Comunicar aquests acords a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

BASES PER A LA CONCESSIÓ D'AJUTS PER AL FOMENT DE L'ESPORT I DE L'ACTIVITAT FÍSICA A L'ILLA DE MENORCA DIRIGIDES A ENTITATS ESPORTIVES SENSE ÀNIM DE LUCRE

PRIMERA. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

La importància de l'esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l'article 43.3 estableix que els poders públics han de fomentar l'educació física i l'esport, i facilitar l'adequada utilització del lleure. Per la seva banda, la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, en l'exposició de motius destaca que «L'esport, entès com l'expressió de l'activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tengui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat».

Així mateix, el seu article 3 diu que «L'activitat física i l'esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida».

I l'article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és «definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi», a més de tenir el deure de ser agents que ajudin a les entitats esportives del seu àmbit territorial.

Per tot això, el Consell Insular de Menorca vol fomentar la pràctica esportiva amb aquestes bases i amb la convocatòria d'ajuts.

La finalitat d'aquestes bases dirigides a entitats esportives sense ànim de lucre és la difusió, el manteniment, la formació i la promoció de l'activitat esportiva a través de les activitats que desenvolupen les entitats esportives sense ànim de lucre de Menorca donades d'alta en el Registre d'Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears, contribuint així al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.

L'objecte d'aquestes bases és oferir i regular la concessió d'ajudes econòmiques dirigides a entitats esportives sense ànim de lucre inscrites en el Registre de la Direcció General d'Esports de les Illes Balears i amb domicili a Menorca, mitjançant diferents línies de subvenció.

En les convocatòries corresponents a les ajudes objecte d'aquestes bases es farà constar la justificació de la seva previsió al Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Menorca en vigor, i s'assenyalarà, si escau, de quina manera contribueixen al compliment dels seus objectius.

SEGONA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L'import màxim i les partides a les quals s'aplicaran les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases són els que s'estableixin en la convocatòria.

En el cas que per a una línia no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant s'assignarà a una altra línia d'acord amb el previst a la convocatòria.

TERCERA. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES: REQUISITS I CONDICIONS

Línies de subvenció:

Línia 1. Manteniment i suport de les entitats esportives

Línia 2. Desplaçaments i allotjaments per participar en competicions fora de Menorca

Línia 3. Ajuts per disposar d'ambulàncies que resultin obligatòries en l'organització d'esdeveniments esportius

Línia 4. Formació de tècnics esportius

Línia 5. Foment dels valors educatius en la pràctica esportiva (adhesió a programes com Integrasport del CIM, organització d'activitats, etc.).

Totes aquestes línies han de complir els requisits següents:

- Que l'activitat o el programa promogui l'activitat física, la salut i la formació esportiva.

- Que es millori la qualitat i quantitat esportives.

- Que es millori la difusió esportiva perquè arribi a totes les ciutadanes i els ciutadans.

- Que l'activitat promogui el joc net i el respecte al medi ambient i als valors que es detallen en el Decret 38/2015, de 22 de maig, pel qual es regula l'activitat esportiva en edat escolar a les Illes Balears.

- Que les entitats i els seus esportistes estiguin federats a les Illes Balears i que pertanyin a un club o entitat esportiva que tengui el domicili a l'illa de Menorca.

A més, per poder optar a aquests ajuts s'han de complir els requisits establerts en les presents bases per a cadascuna de les línies.

Línia 1. Manteniment i suport de les entitats esportives

Per a les activitats realitzades des de l'1 d'agost fins al 31 de juliol de la temporada que s'especifiqui a la convocatòria.

Per a totes les entitats esportives sense ànim de lucre, a excepció de les federacions esportives de les Illes Balears, aquesta ajuda fa referència a la gestió, la direcció tècnica, la coordinació de l'escola esportiva de base i les activitats esportives.

Si són federacions esportives, aquesta ajuda fa referència a la gestió, a les activitats de tecnificació i a l'organització de campionats de les Balears o superiors. Totes les activitats s'han de desenvolupar a Menorca i dirigides per clubs esportius de Menorca.

Línia 2. Desplaçaments i allotjaments per participar en competicions fora de Menorca

Per a les activitats realitzades des de l'1 d'agost fins al 31 de juliol de la temporada que s'especifiqui a la convocatòria.

Poden adherir-se a aquesta línia d'ajuts totes les entitats esportives sense ànim de lucre, a excepció de les federacions esportives.

Són objecte de subvenció els imports dels desplaçaments i allotjaments a les competicions que es duguin a terme en les categories d'infantil, cadet, juvenil, junior, absolut, sènior i veterans, a partir dels 13 anys d'edat complerts dins el mateix any de la convocatòria, dels membres dels equips i esportistes individuals no professionals adscrits a les entitats sol·licitants incloent tècnics i entrenadors, i amb llicència federativa a les Illes Balears, realitzats per participar en les competicions oficials, finals i en les competicions reglades organitzades per la federació autonòmica, estatal o internacional fora de Menorca; així com l'import de desplaçament de l'equipament esportiu que necessiti unes condicions de transport especials. Tot dintre de la temporada que s'especifiqui a la convocatòria.

Se subvencionarà de forma general fins a un màxim del 45% del cost total del desplaçament i allotjament objecte d'aquesta línia de subvenció.

Són subvencionables:

1. El trasllat en avió o vaixell, i el trasllat per carretera (bus i cotxe) o tren des de l'aeroport o port fins a la localitat on es dugui a terme la prova esportiva i viceversa, a aquelles competicions oficials organitzades per federacions esportives i que no es puguin acollir ni a la convocatòria de desplaçaments del Govern de les Illes Balears, d'ajuts als esportistes i als clubs esportius de les Illes Balears per facilitar-los els desplaçaments a la península, les illes Canàries, Ceuta i Melilla, ni tampoc a la convocatòria d'ajuts per a desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma per assistir a proves esportives

2. El trasllat per carretera (bus i cotxe) o tren des de l'aeroport o port fins a la localitat on es dugui a terme la prova esportiva i viceversa, a aquelles competicions oficials organitzades per federacions esportives.

3. Per al cas de les competicions que puguin ser objecte d'ajut del Govern de les Illes Balears se subvencionarà fins a un màxim del 45% sobre «la quantitat no subvencionada pel Govern Balear.

4. Les despeses derivades de l'allotjament durant la competició: hotel, hostal, alberg o similar.

 

En el cas dels clubs esportius que tenen subscrit un conveni amb el Consell Insular de Menorca en concepte de promoció de l'esport d'elit per algun dels seus equips o esportistes individuals, les despeses de desplaçaments i allotjaments d'aquests equips o esportistes d'elit queden excloses d'aquesta línia 2 de forma que els clubs no podran rebre subvenció pels desplaçaments i allotjaments dels equips o esportistes d'elit que ja reben ajuts mitjançant un conveni d'elit.

Línia 3. Ajuts per disposar d'ambulàncies que resultin obligatòries en l'organització d'esdeveniments esportius

Per a les activitats realitzades des de l'1 d'agost fins al 31 de juliol de la temporada que s'especifiqui a la convocatòria.

Poden adherir-se a aquesta línia d'ajuts totes les entitats esportives sense ànim de lucre, a excepció de les federacions esportives.

Són subvencionables:

Les despeses derivades de la disposició d'ambulància que sigui obligatòria durant la competició organitzada per l'entitat esportiva sense afany de lucre.

Se subvencionarà de forma general fins a un màxim del 45% del cost total de l'ambulància objecte d'aquesta línia de subvenció

Línia 4. Formació de tècnics esportius realitzada durant la temporada que s'especifica e la convocatòria

Per a les activitats realitzades des de l'1 d'agost fins al 31 de juliol de la temporada que s'especifiqui a la convocatòria.

Només s'accepten les formacions descrites en la base setena, i s'ha d'acreditar haver superat la formació amb una nota d'apte o aprovat.

Poden adherir-se totes les entitats esportives sense ànim de lucre, a excepció de les federacions esportives.

Línia 5. Foment dels valors educatius en la pràctica esportiva

Per a les activitats realitzades des de l'1 d'agost fins al 31 de juliol de la temporada que s'especifiqui a la convocatòria.

Per tal donar suport a les entitats que treballin en el foment dels valors educatius en la pràctica esportiva, són objecte de subvenció les activitats, el programes o els esdeveniments que organitzi l'entitat per fomentar els valors en l'esport. Aquests valors venen detallats al Decret 38/2015, de 22 de maig, pel qual es regula l'activitat esportiva en edat escolar a les Illes Balears, d'aplicació a totes les activitats físiques i esportives organitzades que practica, en horari no lectiu, la població en edat escolar, de caràcter preferentment poliesportiu, per tal de garantir que la població escolar conegui la pràctica de diferents modalitats esportives d'acord amb l'aptitud física i l'edat. S'ha de justificar la relació d'aquestes activitats, programes o esdeveniments en el foment d'aquests valors mitjançant una memòria d'adequació a aquest Decret i a la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'Esport de les Illes Balears.

De la mateixa manera, és objecte de subvenció l'adhesió de programes pel foment dels valors que siguin iniciativa de l'Administració pública com són Eduquem amb l'esport, Integrasport, Ciutat Educadora, Ciutat Amiga de la Infància, Ciutat Saludable, etc.

Poden adherir-se a aquesta línia d'ajuts totes les entitats esportives sense ànim de lucre, a excepció de les federacions esportives.

QUARTA. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de Menorca, a través del seu Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, de la forma establerta en aquestes bases.

L'import de les subvencions que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

CINQUENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

No poden ser beneficiàries dels ajuts les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Es poden acollir a aquesta convocatòria les entitats esportives sense ànim de lucre constituïdes i inscrites legalment al Registre d'Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears, com a mínim des de l'inici de la temporada objecte d'ajut, i que desenvolupin la seva activitat esportiva a l'illa de Menorca.

SISENA. TERMINIS, PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

1. El termini de presentació de les sol·licituds es determina en la convocatòria per a la concessió d'ajuts.

2. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el tràmit disponible a la Seu electrònica www.cime.es.

3. La sol·licitud s'ha d'emplenar correctament i marcar amb una X les caselles corresponents a cada una de les línies (1, 2, 3, 4 i 5) per a les quals es demana l'ajut, això com les corresponents a la documentació administrativa, i cal adjuntar a la sol·licitud a totes elles la documentació justificativa que es demana tant a la sol·licitud com a cada una de les línies.

A) Documentació general necessària:

a) Còpia de l'escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent. Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant.

b) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi la còpia dels DNI (en el cas de persones físiques) i/o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

c) Acreditació de la representació.

Si la sol·licitud la presenta el president de l'entitat, s'haurà d'acreditar el càrrec mitjançant el corresponent certificat del secretari de l'entitat.

Si la sol·licitud no la presenta el president o presidenta, s'haurà d'aportar el certificat de l'acord de l'entitat designant la persona autoritzada per presentar la sol·licitud d'ajut.

d) Còpia del document d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant (NIF).

e) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003),3), i de no tenir obligacions fiscals pendents amb el CIM, el model de la qual s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases.

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat.

g) Certificat en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat.

Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat. Aquesta autorització es pot fer emplenant l'apartat corresponent del model de sol·licitud.

D'acord amb l'establert en el segon paràgraf de l'article 11 f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, aquesta acreditació pot substituir-se per la presentació d'una declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant quan es tracti d'ajuts de quantia igual o inferior a 3.000 euros. Aquesta declaració es pot fer emplenant l'apartat corresponent del model de sol·licitud.

h) Document de designació de compte bancari de l'entitat o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex 2), llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s'ha de fer constar expressament.

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, d i h en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular, cosa que s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

B) Documentació/informació específica requerida:

La documentació/informació relacionada en la sol·licitud (tant les dades que s'han d'emplenar com la documentació que s'ha d'adjuntar) de cada línia d'ajut, degudament emplenada i signada, és la següent:

Línia 1 - Manteniment i suport de les entitats esportives:

Dades específiques que s'han d'emplenar a la sol·licitud:

a) Càrrecs directius.

b) Nombre de fitxes o relació d'esportistes de l'entitat (cal adjuntar-ne la relació amb nom i núm. de llicència si en té). La llista presentada ha de correspondre al nombre d'esportistes que fan activitat esportiva regular al club esportiu durant la temporada, amb independència de que tenguin o no fitxa federativa.

c) Nombre de tècnics esportius de l'entitat tot especificant la titulació de cadascun. Aquest apartat només l'han d'emplenar els clubs esportius, no les federacions.

d) Nom del coordinador de l'entitat especificant-ne la titulació. Aquest apartat només l'han d'emplenar els clubs esportius, no les federacions.

e) Llista de les activitats fetes al club amb caire social o esportiu, tot especificant el seu àmbit insular, balear, nacional o superior, el nom de l'activitat, el lloc de realització, la participació i una petita memòria. Aquest apartat només l'han d'emplenar els clubs esportius, no les federacions.

A més, s'haurà de presentar:

f) Altres documents que, si n'és el cas, permetin valorar els criteris objectius establerts en la base 7 per a la valoració dels ajuts.

Línia 2 - Desplaçament i allotjament per la participació d'equips en lligues fora de l'illa de Menorca, d'àmbit autonòmic o estatal a partir de la categoria infantil (esportistes amb 13 anys complerts en l'any de la convocatòria), i esportistes individuals adscrits a les entitats, que participin en els campionats oficials de les Illes Balears i d'Espanya a partir de la categoria infantil (esportistes amb 13 anys complerts en l'any de la convocatòria)

Dades específiques que s'han d'emplenar a la sol·licitud:

a) Nom de l'equip o equips i dels esportistes individuals i data de naixement dels esportistes que s'han desplaçat.

b) Nom de la competició o de les competicions (categoria) a la qual s'han desplaçat

c) Nombre total de desplaçaments, amb una relació dels desplaçats en la qual s'indiqui el nom, els llinatges i la data de naixement de cada un.

d) Equips que participen en lligues en competicions d'àmbit balear o estatal i la participació d'esportistes individuals de categoria infantil o superior en competicions d'àmbit balear i nacional, internacional.

A més, s'haurà de presentar:

e) Acta llegible de cada partit o competició a la qual s'han desplaçat

f) Relació de les despeses de desplaçament i allotjament i cost total i factures o justificants

g) Altres documents que, si n'és el cas, permetin valorar els criteris objectius establerts en la base 7 per a la valoració dels ajuts.

Línia 3 - Ajuts per disposar d'ambulàncies que resultin obligatòries en l'organització d'esdeveniments esportius

Dades específiques que s'han d'emplenar a la sol·licitud:

a) Nom de la competició o de les competicions.

b) Que s'ha comptat amb ambulància en el desenvolupament de la competició i que aquesta resultava obligatòria.

A més, s'haurà de presentar:

c) Acta llegible de cada partit o competició.

d) Relació de les despeses d'ambulància i cost total

e) Factures o justificants de les despeses

Línia 4 - Formació de tècnics esportius

Dades específiques que s'han d'emplenar a la sol·licitud:

a) Nom del curs.

b) Nom, llinatges i DNI de l'estudiant.

c) Nivell del curs.

d) Lloc de realització i dates.

A més, s'haurà de presentar:

e) Relació de les despeses del curs i cost total amb factures o justificants.

f) Certificat de les notes obtingudes.

Línia 5 - Foment de valors educatius en la pràctica esportiva:

Dades específiques que s'han d'emplenar a la sol·licitud:

a) Certificat d'estar adherit a un programa de valors de l'administració.

b) Memòria del programa o les activitats pel foment dels valors a l'entitat. Ha d'incloure: dades, descripció i imatges de les activitats, i nombre de participants.

 

​​​​​​​4. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l'apartat 2 d'aquesta base s'han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

Per mitjans electrònics, pels subjectes legalment prevists d'acord amb el que estableix l'art. 14.1 i 2 de l'LPACAP, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l'LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se li requerirà que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes, i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fos incorrecta o incompleta, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.»

SETENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els ajuts es concediran d'acord amb els criteris següents:

Línia 1. Manteniment i suport de les entitats esportives

a) Pel manteniment i suport de les entitats esportives a excepció de les delegacions federatives (màxim 10 punts):

- Nombre de fitxes o esportistes inscrits al club: fins a un màxim de 3 punts. Cada fitxa esportiva o esportista inscrit al club sumarà 0,015 punts.

- Activitats esportives organitzades (es tracta d'activitats amb una orientació totalment lúdica) fins a un màxim de 3 punts. Per cada activitat organitzada es donarà la següent puntuació:

  • Activitats d'àmbit local (festival final de curs, nadal, etc.): 0,3 punts per activitat.
  • Activitats d'àmbit insular (trobades amb altres clubs, participació en actes institucionals, etc.): 0,5 punts per activitat.
  • Activitats d'àmbit autonòmic o superior (intercanvis amb clubs de fora de Menorca, etc.): 0,5 punts per activitat.

- Titulació dels tècnics titulats actius dins l'entitat: fins a un màxim de 2,5 punts. Segons la titulació del tècnic es donarà la puntuació següent:

  • Titulació acadèmica relacionada amb l'esport (INEFC, MEF, TAAFE): 0,75 punts.
  • Titulació federativa (nivell III): 0,3 punts.
  • Titulació federativa (nivell II): 0,2 punts.
  • Titulació federativa (nivell I): 0,1 punts.

- Titulació del coordinador titulat de l'escola esportiva de base. Segons la titulació es donarà la puntuació següent fins a un màxim d‘1,5 punts.

  • Titulat universitari en Ciències de l'Activitat física i Esport: 1,5 punts.
  • Titulació federativa en nivell III: 0,5 punts.
  • Titulat en Tècnic Animació Activitats Esportives: 0,25 punts.

b) Pel manteniment i el suport de les federacions esportives. (màxim 8 punts):

- Nombre de Fitxes a Menorca: fins un màxim de 3 punts.

Segons la base 5, entitats esportives inscrites en el Registre de les I.B. i que desenvolupin la seva activitat esportiva a l'illa de Menorca.

  • Cada fitxa esportiva inscrita a la federació sumarà 0,01 punts.

- Activitats de tecnificació fins un màxim de 3 punts.

Activitats organitzades en aquest cas per la delegació de Menorca, si hi ha delegat a Menorca. Si no hi ha delegació ho organitzarà la federació Balear. Són activitats que s'organitzen a escala insular i que tenen com objectiu oferir als esportistes un nivell més especialitzat d'entrenament, que es suma a la feina que fa cada club esportiu. Només es consideraran aquelles activitats que tenguin una duració mínima d'un cap de setmana o que tenguin un programa trimestral o anual.

  • Cada activitat de tecnificació realitzada per la federació sumarà 0,5 punts.

- Organització de competicions d'àmbit autonòmic, nacional o internacional fins a un màxim de 2 punts.

Activitats organitzades en aquest cas per la delegació de Menorca, si hi ha delegat a Menorca. Si no hi ha delegació ho organitzarà la federació Balear. Són campionats que s'organitzen a Menorca i que tenen com a objectiu fer arribar esportistes d'altres illes o regions d'Espanya o de fora d'Espanya a Menorca i que puguin així donar la possibilitat de veure esportistes d'alt nivell a l'illa.

  • Cada campionat organitzat per la federació sumarà 1 punt.

Línia 2. Desplaçament i allotjament

Per les despeses de desplaçament i allotjament necessàries per a la participació d'equips en lligues fora de l'illa de Menorca, per participar en les competicions oficials finals o en competicions reglades organitzades per la federació autonòmica, estatal o internacional fora de Menorca, així com de l'equipament esportiu que necessiti unes condicions de transport especials.

Han de ser despeses pròpies i exclusives del desplaçament des de Menorca al lloc de celebració del campionat i de retorn a l'illa, i també despeses per al cas que l'equipament esportiu necessiti unes condicions de transport especials.

Si l'import global demanat entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits, no supera el crèdit de la convocatòria, les sol·licituds es resoldran individualment i es podrà concedir fins al 45 % de l'ajut sol·licitat, que no podrà superar l'import màxim que poden rebre els beneficiaris per a aquesta línia, d'acord amb la convocatòria.

Si l'import global sol·licitat per aquesta línia és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà entre els sol·licitants que compleixin els requisits, de forma proporcional en funció a l'import sol·licitat i amb el límit màxim del 45 % de l'ajut sol·licitat i l'import màxim que poden rebre els beneficiaris per a aquesta línia, d'acord amb la convocatòria.

Línia 3. Ajuts per disposar d'ambulàncies que resultin obligatòries en l'organització d'esdeveniments esportius celebrats a Menorca

Si l'import global demanat entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits, no supera el crèdit de la convocatòria, les sol·licituds es resoldran individualment i es podrà concedir fins al 45 % de l'ajut sol·licitat, que no podrà superar l'import màxim que poden rebre els beneficiaris per a aquesta línia, d'acord amb la convocatòria.

Si l'import global sol·licitat per aquesta línia és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà entre els sol·licitants que compleixin els requisits, de forma proporcional en funció a l'import sol·licitat i amb el límit màxim del 45 % de l'ajut sol·licitat i l'import màxim que poden rebre els beneficiaris per a aquesta línia, d'acord amb la convocatòria.

 

​​​​​​​Línia 4. Formació dels tècnics esportius

Per la formació dels tècnics, àrbitres regulat en el RD 594/1994 de 8 de abril sobre enseñanzas y títulos de tècnicos deportivos, etc; fins a un màxim de 5 punts:

- Nivell del curs, (RD 594/1994 de 8 de abril sobre enseñanzas y títulos de tècnicos deportivos): fins a 3 punts.

  • Màster universitari: 3 punts.
  • Nivell 3: 2 punts.
  • Nivell 2: 1,5 punts.
  • Nivell 1: 1 punt.
  • Titulació arbitral: 1 punt.

- Despeses del curs: fins a 2 punts.

La puntuació per despeses s'assignarà segons la següent fórmula:

   2 x (despeses totals de la formació)

__________________________________

                         1000

Línia 5. Foment dels Valors educatius en la pràctica esportiva

Per totes les activitats i programes que fomentin els valors educatius en la pràctica esportiva, fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb el següent:

a) Per estar adherit a un programa de valors de l'administració pública: fins a un màxim de 4 punts:

  • Nivell alt d'assoliment dels objectius: 4 punts.

S'entén nivell d'assoliment alt com l'execució d'un 80% o més del nombre d'activitats proposades en el programa al qual estan adherits.

  • Nivell mig d'assoliment dels objectius: 2 punts.

S'entén nivell d'assoliment mig com l'execució entre un 50 i un 80% del nombre d'activitats proposades en el programa al qual estan adherits.

  • Nivell baix d'assoliment dels objectius: 1 punt.

S'entén nivell d'assoliment baix com l'execució entre un 20 i un 50% del nombre d'activitats proposades en el programa al qual estan adherits.

  • No assoliment dels objectius: 0 punts.

S'entén assoliment com l'execució per davall del 20% del nombre d'activitats proposades en el programa al qual estan adherits.

b) Per l'organització d'activitats que fomentin els valors educatius, fins a un màxim de 3 punts:

  • Per cada activitat que organitzi l'entitat pel foment dels valors: 1 punt.

Les activitats han de ser globals, es a dir, de tota l'entitat esportiva. No es consideraran activitats d'equips o esportistes puntuals.

L'activitat objecte d'aquest criteri ha de relacionar agents diversos de l'entitat esportiva: directius, tècnics, familiar i esportistes.

Així mateix, ha de relacionar els diferents equips o esportistes de l'entitat de forma que en l'activitat participin i s'interrelacionin esportistes de poca edat amb esportistes d'altres categories, en que ha d'intervenir més d'un 40% de la quantitat total d'esportistes del club.

L'activitat ha de tenir una durada mínima d'un dia, tenir un pla de difusió previ i ha d'interrelacionar diferents agents de l'entitat: esportistes, entrenadors i famílies com a mínim.

c) Pel foment de la igualtat de gènere en l'esport: fins un màxim de 3 punts:

  • Per cada dona membre de la junta directiva: 0,5 punt
  • Per cada dona membre de l'equip tècnic: 0,5 punt
 

​​​​​​​VUITENA. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. El procés per distribuir els ajuts un cop admeses les sol·licituds serà en cada cas el següent:

Línies 1, 4 i 5:

a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb la base setena.

b) Suma del total dels punts atorgats a totes les sol·licituds.

c) Divisió de la quantitat total de la partida que fixi la convocatòria entre la suma total dels punts atorgats, a fi d'obtenir el valor econòmic de cada punt.

d) La quantitat que correspon a cada sol·licitud és la multiplicació del valor de cada punt pel total dels punts obtinguts pel sol·licitant, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada o a l'import màxim que estableixi la convocatòria. El romanent que hi pugui quedar a conseqüència d'aquesta correcció es repartirà amb el mateix sistema proporcional als punts obtinguts entre la resta de sol·licitants.

Línies 3 i 4:

En aquestes línies no s'estableixen criteris de comparació de les sol·licituds.

Si l'import global demanat entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits, no supera el crèdit de la convocatòria, les sol·licituds es resoldran individualment i es podrà concedir fins al 45 % de l'ajut sol·licitat, sense sobrepassar l'import individual màxim que poden rebre els beneficiaris per a aquestes línies, d'acord amb la convocatòria.

Si l'import global sol·licitat per cadascuna d'aquestes línies és superior al crèdit disponible, aquest es repartirà entre els sol·licitants que compleixin els requisits, de forma proporcional en funció a l'import sol·licitat i amb el límit màxim del 45 % de l'ajut sol·licitat, sense sobrepassar l'import màxim que poden rebre els beneficiaris per a aquesta línia, d'acord amb la convocatòria.

2. En el cas que per a una línia no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant s'assignarà d'acord amb el que s'indiqui a la convocatòria.

NOVENA. PROCEDIMENTS I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat; per mitjà del procediment de concurrència competitiva pel que fa a les línies 1, 4 i 5; i mitjançant el procediment de prorrateig pel que fa a les línies 2 i 3, quan les sol·licituds no es puguin resoldre individualment per superar l'import global màxim de la convocatòria.

2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. La instrucció de l'expedient correspondrà al tècnic que s'indiqui en la convocatòria corresponent, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria es sotmetran a l'examen de l'instructor de l'expedient o de la comissió avaluadora, en el cas que sigui obligatòria o s'acordi la seva constitució en la corresponent convocatòria.

5. Una vegada examinades totes les sol·licituds presentades dins el termini en la convocatòria per part de la instrucció o la comissió avaluadora corresponent, i després que aquell o aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament competent en dictarà resolució sobre la concessió o la denegació dels ajuts.

6. Quan la quantia de l'ajut proposat per l'òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d'ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d'exercicis a què s'aplicarà la despesa i la quantitat màxima que s'ha d'aplicar a cada exercici.

9. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l'anterior, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

10. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la Base de Dades Nacional de Subvencions i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, ja esmentada, sens perjudici de la possibilitat de notificar-la també individualment a les persones interessades.

11. La concessió de l'ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d'un conveni de col·laboració amb l'entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

DESENA. COMISSIÓ AVALUADORA

1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat a qui correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent. La seva creació i el nomenament dels seus membres venen establerts en cada convocatòria, d'acord amb aquestes bases.

2. L'objecte de la Comissió Avaluadora és examinar els expedients d'ajuts, que hauran d'anar acompanyats d'informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d'acord.

3. La comissió avaluadora estarà formada pels membres següents:

- President/a: conseller/a responsable de la matèria

- Secretari/ària: auxiliar/administratiu funcionari del Servei d'Esports

- Vocals: tres tècnics del Servei d'Esports, i un vocal del Gabinet de Medicina Esportiva

En cas d'empat, el/la president/a tindrà vot de qualitat.

4. La comissió avaluadora s'ha de constituir obligatòriament quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

5. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s'haurà de fixar en tot cas quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

ONZENA. ABONAMENT DELS AJUTS

Els ajuts que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es faran amb càrrec a les partides i pels imports màxims que s'estableixin a la convocatòria.

Els ajuts s'abonaran en el termini màxim de 60 dies comptats des de la publicació de la resolució de concessió de l'ajut, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

DOTZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o l'ajut econòmic concedit. Si existissin causes excepcionals que ho impedeixin, els beneficiaris les han d'al·legar per escrit.

2. La documentació que s'ha de presentar per a la correcta i completa justificació de la subvenció és la mateixa la qual es presenta amb la sol·licitud.

3. La justificació de les despeses es farà mitjançant la presentació de les factures que acreditin i especifiquin que les accions dutes a terme es corresponen amb les activitats que la comissió avaluadora ha aprovat en cada cas. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de quinze dies hàbils.

4. Si la despesa justificada excedeix de l'import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de la persona beneficiària de l'ajut. Si, pel contrari, la despesa justificada és inferior a l'import concedit i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

5. El Consell Insular de Menorca haurà d'inspeccionar les activitats subvencionades per comprovar que la subvenció concedida s'ha utilitzat per a la finalitat a la que anava destinada, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

TRETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

  • Comunicar al Consell Insular de Menorca l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.
  • Haver portat a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
  • Acreditar, quan el Consell Insular de Menorca els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.
  • Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
  • Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.
  • Fer constar de manera expressa el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.
  • Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d'ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

CATORZENA. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s'ha d'aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

Són causes d'incompliment i es procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència d'interès de demora, les següents:

a) Obtenció de la prestació falsejant les condicions requerides o ocultant les que ho haguessin impedit.

b) Incompliment de les obligacions imposades amb motiu de la concessió de la prestació.

c) Manca d'adequació a la finalitat per a la qual s'ha concedir la prestació.

d) Resistència, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer d'aquesta institució local.

Per als casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total

de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la

notificació al beneficiari

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i en la normativa aplicable en matèria de subvencions, és el conseller executiu competent per raó de la matèria, pel que fa a infraccions lleus i greus, i el Consell Executiu pel que fa a infraccions molt greus, d'acord amb l'establert a l'article 69 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i la convocatòria no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular de Menorca.

Les resolucions dels consellers executius pels quals es concedeixen o deneguen els ajuts, no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin d'aplicació al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en la norma següent:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol).

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005)

 

ANNEX 1. Model de declaració responsable

ANNEX 2. Designació compte bancari

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant el Ple en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 

Maó, 19 de maig de 2023

Per delegació de la presidenta, ​​​​​​​El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (Decret 427/2019, d'11 de juliol) ​​​​​​​(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)