Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE DEIÀ

Núm. 334794
Aprovació definitiva de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius i utilització de fotocopiadora

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent transcorregut el termini de trenta dies d'exposició pública de l'aprovació inicial de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius i utilització de fotocopiadora, sense presentació d'al·legacions, s'ha aprovat definitivament el reglament.

Per tal motiu i, en compliment del disposat als articles 102 i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, juntament amb l'establert als articles 49 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, tot seguit es publica el text íntegre de l'esmentada Ordenança:

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS I UTILITZACIÓ DE FOTOCOPIADORA

FONAMENT LEGAL

Article 1r

De conformitat amb l'art. 20 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, s'estableix la taxa en forma de segell municipal, que gravarà tots els documents que a instàncies de part s'expedeixin o es lliurin a l'Administració o Autoritats Municipals.

OBLIGACIÓ DE CONTRIBUIR

Article 2n

1. Fet imposable. L'activitat municipal duta a terme amb motiu de la tramitació, a instàncies de part, dels documents que s'expedeixin o que es lliurin a l'Administració o a les Autoritats municipals, així com la utilització de fotocopiadora.

2. L'obligació de contribuir s'originarà al moment de presentació de la sol·licitud que iniciï l'expedient.

3. Subjecte passiu. Les persones naturals o jurídiques que sol·licitin, provoquin o en interès de les quals s'efectuï la tramitació d'un expedient.

4. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereixen els art. 38 i 39 de la Llei General Tributària.

Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats o els síndics, interventors o liquidadors de deutes, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'extensió que assenyala l'art. 40 de la Llei General Tributària.

BASES I TARIFES

Article 3r

Constituirà la base de la present exacció la naturalesa dels expedients a tramitar i documents a expedir.

Article 4t

Les tarifes a aplicar per tramitació seran les següents:

Per cada certificació de documents expedits a instàncies de part

11,50€

Per cada certificació del Padró d'Habitants

1,50 €

Per cada expedient d'alta o traspàs de titularitat de finques rústiques o urbanes

35,00 €

Reintegraments de contractes administratius

7,00 €

Per constitució, substitució i devolució de fiances per a licitadors i obres municipals, per cada acte

7,00 €

Informes que emetin els tècnics municipals en expedients administratius o en virtut de manament judicial a instàncies de part i en interès particular, per informe

35,00 €

Els mateixos quan sigui necessari el desplaçament del personal per informe

70,00 €

Per cada expedient de concessió de cartells

35,00 €

Certificats final d'obra

115,00 €

Cèdules urbanístiques

40,00 €

Certificats sobre antiguitat d'edificis

115,00 €

Segregacions urbanes i rústiques

115,00 €

Emplenament de documentació que requereixi recerca

185,00 €

Certificació d'actuacions policials (civils, administratives)

40,00 €

Llibre de drets funeraris (primera còpia)

24,00€

Llibre de drets funeraris (duplicats o pèrdues)

48,00€

Fotocòpies (a partir de la cinquena còpia)

0,10€

Fotocòpies en color (màxim 10 còpies)

1,10 €

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

En el procés de renovació dels “Llibres de drets funeraris”, a aquelles persones que aportin el llibre antic se'ls expedirà el nou sense cap cost; les persones que no puguin aportar el llibre antic, pagaran la tarifa corresponent a la primera còpia.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Queda derogada qualsevol previsió normativa que entri en contradicció amb aquest articulat, sempre que sigui de rang igual i inferior, i de forma expressa l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius i utilització de fotocopiadora i fax publicada al BOIB 54 de 3 de maig de 2018.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquesta Ordenança entrarà en vigor a partir de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses.

 

(Signat electrònicament: 16 de maig de 2023

El batle Lluís Enric Apesteguia Ripoll)