Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE DEIÀ
Núm. 334794
Aprovació definitiva de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius i utilització de fotocopiadora
Havent transcorregut el termini de trenta dies d'exposició pública de l'aprovació inicial de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius i utilització de fotocopiadora, sense presentació d'al·legacions, s'ha aprovat definitivament el reglament.
Per tal motiu i, en compliment del disposat als articles 102 i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, juntament amb l'establert als articles 49 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, tot seguit es publica el text íntegre de l'esmentada Ordenança:
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS I UTILITZACIÓ DE FOTOCOPIADORA
FONAMENT LEGAL
Article 1r
De conformitat amb l'art. 20 de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, s'estableix la taxa en forma de segell municipal, que gravarà tots els documents que a instàncies de part s'expedeixin o es lliurin a l'Administració o Autoritats Municipals.
OBLIGACIÓ DE CONTRIBUIR
Article 2n
1. Fet imposable. L'activitat municipal duta a terme amb motiu de la tramitació, a instàncies de part, dels documents que s'expedeixin o que es lliurin a l'Administració o a les Autoritats municipals, així com la utilització de fotocopiadora.
2. L'obligació de contribuir s'originarà al moment de presentació de la sol·licitud que iniciï l'expedient.
3. Subjecte passiu. Les persones naturals o jurídiques que sol·licitin, provoquin o en interès de les quals s'efectuï la tramitació d'un expedient.
4. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereixen els art. 38 i 39 de la Llei General Tributària.
Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats o els síndics, interventors o liquidadors de deutes, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'extensió que assenyala l'art. 40 de la Llei General Tributària.
BASES I TARIFES
Article 3r
Constituirà la base de la present exacció la naturalesa dels expedients a tramitar i documents a expedir.
Article 4t
Les tarifes a aplicar per tramitació seran les següents:
Per cada certificació de documents expedits a instàncies de part |
11,50€ |
Per cada certificació del Padró d'Habitants |
1,50 € |
Per cada expedient d'alta o traspàs de titularitat de finques rústiques o urbanes |
35,00 € |
Reintegraments de contractes administratius |
7,00 € |
Per constitució, substitució i devolució de fiances per a licitadors i obres municipals, per cada acte |
7,00 € |
Informes que emetin els tècnics municipals en expedients administratius o en virtut de manament judicial a instàncies de part i en interès particular, per informe |
35,00 € |
Els mateixos quan sigui necessari el desplaçament del personal per informe |
70,00 € |
Per cada expedient de concessió de cartells |
35,00 € |
Certificats final d'obra |
115,00 € |
Cèdules urbanístiques |
40,00 € |
Certificats sobre antiguitat d'edificis |
115,00 € |
Segregacions urbanes i rústiques |
115,00 € |
Emplenament de documentació que requereixi recerca |
185,00 € |
Certificació d'actuacions policials (civils, administratives) |
40,00 € |
Llibre de drets funeraris (primera còpia) |
24,00€ |
Llibre de drets funeraris (duplicats o pèrdues) |
48,00€ |
Fotocòpies (a partir de la cinquena còpia) |
0,10€ |
Fotocòpies en color (màxim 10 còpies) |
1,10 € |
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
En el procés de renovació dels “Llibres de drets funeraris”, a aquelles persones que aportin el llibre antic se'ls expedirà el nou sense cap cost; les persones que no puguin aportar el llibre antic, pagaran la tarifa corresponent a la primera còpia.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Queda derogada qualsevol previsió normativa que entri en contradicció amb aquest articulat, sempre que sigui de rang igual i inferior, i de forma expressa l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius i utilització de fotocopiadora i fax publicada al BOIB 54 de 3 de maig de 2018.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquesta Ordenança entrarà en vigor a partir de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, romanent en vigor fins a la seva modificació o derogació expresses.
(Signat electrònicament: 16 de maig de 2023
El batle Lluís Enric Apesteguia Ripoll)