Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE DEIÀ

Núm. 334768
Aprovació definitiva del Reglament municipal del funcionament de l’Edifici Polivalent “Sa Tanca”

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent transcorregut el termini de trenta dies d'exposició pública de l'aprovació inicial del Reglament de funcionament de l'edifici polivalent “SA TANCA”, sense presentació d'al·legacions, s'ha aprovat definitivament el reglament.

Per tal motiu i, en compliment del disposat als articles 102 i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, juntament amb l'establert als articles 49 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, tot seguit es publica el text íntegre de l'esmentat reglament:

REGLAMENT DE FUNCIONAMENT DE L' EDIFICI POLIVALENT “SA TANCA”

TÍTOL I NATURALESA, OBJECTE I ÀMBIT

Aquest Reglament té per objecte regular el funcionament de l'edifici polivalent “Sa Tanca”, tot tenint en compte que el Centre de la Tercera Edat de Deià, es regirà pel corresponent Conveni amb l'Ajuntament i el Centre de Salut i funcionarà d'acord amb l'Ordre de la Conselleria de Sanitat i Consum, de dia 3 de desembre de 1996.

Article 1

SA TANCA, és un edifici polivalent de titularitat municipal. La seva finalitat és la prestació de serveis públics de caire social, sanitari, cultural, esportiu, educatiu i d'esplai d'interès per a tots el veïnats.

Article 2

Així mateix es pretén que SA TANCA esdevingui un lloc d'articulació de les activitats, propostes i iniciatives de l'Ajuntament i de les Entitats Educatives, socials, esportives i culturals del poble, adequant les activitats a les característiques i aforament dels espais.

Article 3

Seran funcions de SA TANCA:

El desenvolupament d'activitats col·lectives en els àmbits de la comunicació, la informació, l'aprenentatge, l'esport, l'art, la cultura i l'esplai.

Ser un marc de participació dels usuaris en la gestió de la seva vida social y cultural.

Potenciar les iniciatives sorgides lliurament entre el veïnats i entitats del poble.

Afavorir el coneixement de la llengua i cultura autòctona.

Fomentar la participació del veïns en les activitats organitzades per l'Ajuntament i la resta d'entitats del poble.

 

TÍTOL II GESTIÓ I ORGANITZACIÓ

Article 4

La direcció, coordinació i gestió de SA TANCA correspon a l'Ajuntament, que en cada moment podrà triar la forma de gestió que consideri més adequada.

A l'hora d'autoritzar activitats i en cas de coincidència en sol·licituds encara no autoritzades se seguirà la següent priorització:

1r. Activitats organitzades per l'Ajuntament de Deià, tant si són puntuals com periòdiques.

2n. Activitats periòdiques, sigui qui en sigui l'organitzador.

3r. Activitats puntuals organitzades per una entitat pública.

4t. Activitats puntuals organitzades per una entitat o associació deianenca.

5è. Activitats puntuals organitzades per una persona física empadronada a Deià.

6è. Activitats puntuals organitzades per una entitat o associació no deianenca.

7è. Activitats puntuals organitzades per una persona física no empadronada a Deià.

En cas de sol·licituds d'igual priorització, tendra preferència la que s'hagi registrat amb anterioritat.

Per raons d'interès públic, l'Ajuntament podrà denegar, modificar o deixar sense efecte, mitjançant resolució expressa i motivada, l'autorització d'ús d'espais. En cas de modificació o anul·lació d'autoritzacions d'ús, serà preceptiva l'audiència prèvia dels interessats. La denegació, modificació o anul·lació de l'autorització no suposarà, en cap cas, el dret dels interessats a ser indemnitzats, sense perjudici de l'eventual interposició per aquests del recurs que estimin convenient.

En cap cas serà exigible a l'Ajuntament cap responsabilitat pels desperfectes o subtraccions que pogués patir el material propietat dels usuaris que es trobés abandonat en les dependències municipals.

Article 5

Els espais regulats per aquest Reglament seran els següents: sala polivalent Antoni Vives, sala de música i gimnàs.

 

TÍTOL III RÈGIM D'ÚS DE LA SALA POLIVALENT ANTONI VIVES PER PART D'ENTITATS, INSTITUCIONS O PERSONES FÍSIQUES

Article 6

Cada activitat que es realitzi tendra un responsable que haurà d'adreçar una sol·licitud, que es farà amb un model disponible a les oficines municipals i a la seu electrònica de l'Ajuntament,  on hi ha de constar:

• Nom del sol·licitant

• L'Entitat a la que representa (si es el cas)

• El número de D.N.I. o passaport.

• El domicili i telèfon de contacte.

• Infraestructura que necessita.

• L'activitat que es realitzarà, la data i horari.

Article 7

Les activitats hauran de ser sol·licitades amb una antelació de 15 dies; un termini inferior podrà ser motiu de denegació.

Article 8

En el cas que la sol·licitud sigui acceptada, l'Ajuntament entregarà les dependències netes i en perfectes condicions d'utilització i facilitarà l'obertura i tancament de les mateixes.

L'autorització d'utilització de sala contindrà exactament les condicions, la temporalitat i la finalitat de la cessió, així com el règim d'ús específic d'aparells, infraestructures, serveis comuns, etc. Les resolucions denegatòries seran suficientment motivades.

Es tendra en compte per a l'autorització o la denegació d'una sol·licitud els antecedents d'utilització de l'entitat o persona física sol·licitant. En concret l'incompliment de les condicions d'ús per part dels sol·licitants o de les normes d'aquest reglament per part dels usuaris del serveis o actes gestionats i organitzats per aquells, podran ser considerats com antecedents desfavorables adduïbles en la denegació d'ulteriors peticions que els mateixos sol·licitants puguin formular.

El sol·licitant es farà càrrec dels desperfectes o perjudicis que es puguin ocasionar per l'ús inadequat de les instal·lacions i en el desenvolupament de l'activitat organitzada que pugui ocasionar en els béns o interessos municipals i/o col·lectius, a banda de respondre, dels danys a tercers i béns aliens. Tendra cura de l'ordre cívic entre els assistents i deixarà el local ordenat i en perfecte estat de neteja, els llums apagats i les finestres i portes tancades.

S'han de respectar de forma estricta els aforaments i els horaris de cada espai que es cedeix, el control dels quals és responsabilitat de l'entitat o persona organitzadora.

Les entitats o persones que tinguin previsió d'utilitzar aparells elèctrics propis han de comunicar-ho als responsables de l'equipament.

En els casos en què l'activitat a realitzar a les sales cedides comporti la consumició de menjars o begudes, s'haurà d'especificar expressament aquest fet en la petició de l'espai, i comptar amb els permisos corresponents a la normativa vigent en l'àmbit de Salut Pública en el cas que l'activitat es trobi oberta al públic en general o sigui de lliure concurrència.

En tot cas, la consumició de menjars i begudes haurà de ser expressament autoritzada per l'Ajuntament.

L'Ajuntament no es farà responsable, en cap cas, de l'estat i/o manipulació del productes a consumir o de les conseqüències de la seva consumició.

 

TÍTOL IV RÈGIM D'ÚS DE LA SALA DE MÚSICA PER PART D'ENTITATS, INSTITUCIONS O PERSONES FÍSIQUES

Article 9

Cada activitat que es realitzi tendra un responsable que haurà d'adreçar una sol·licitud, que es farà amb un model disponible a les oficines municipals i a la seu electrònica de l'Ajuntament,  on hi ha de constar:

    • Nom del sol·licitant

    • L'Entitat a la que representa (si es el cas)

    • El número de D.N.I. o passaport.

    • El domicili i telèfon de contacte.

    • Infraestructura que necessita.

    • L'activitat que es realitzarà, la data i horari.

Article 10

Les activitats hauran de ser sol·licitades amb una antelació de 15 dies; un termini inferior podrà ser motiu de denegació.

Article 11

La sala de música no es podrà utilitzar per activitats obertes al públic, i quedarà reservada per a la pràctica privada ja sigui individual o grupal.

Les classes privades de música hi seran autoritzades sempre i quan no les ofereixi l'Escola Municipal de Música de Deià.

Article 12

En el cas que la sol·licitud sigui acceptada, l'Ajuntament entregarà les dependències netes i en perfectes condicions d'utilització i facilitarà l'obertura i tancament de les mateixes.

L'autorització d'utilització de sala contindrà exactament les condicions, la temporalitat i la finalitat de la cessió, així com el règim d'ús específic d'aparells, infraestructures, serveis comuns, etc. Les resolucions denegatòries seran suficientment motivades.

Es tendra en compte per a l'autorització o la denegació d'una sol·licitud els antecedents d'utilització de l'entitat o persona física sol·licitant. En concret l'incompliment de les condicions d'ús per part dels sol·licitants o de les normes d'aquest reglament per part dels usuaris del serveis podran ser considerats com antecedents desfavorables adduïbles en la denegació d'ulteriors peticions que els mateixos sol·licitants puguin formular.

El sol·licitant es farà càrrec dels desperfectes o perjudicis que es puguin ocasionar per l'ús inadequat de les instal·lacions. Tendra cura de l'ordre cívic entre els participants i deixarà el local ordenat i en perfecte estat de neteja, els llums apagats i les finestres i portes tancades.

Les entitats o persones que tinguin previsió d'utilitzar instruments de titularitat municipal ho hauran de sol·licitar específicament, i s'hi n'han d'emprar de propis -especialment si van vinculats a aparells electrònics- han de comunicar-ho als responsables de l'equipament.

Està prohibit menjar a la sala de música.

 

TÍTOL V RÈGIM D'ÚS DEL GIMNÀS PER PART D'ENTITATS, INSTITUCIONS O PERSONES FÍSIQUES

Article 13

L'autorització de l'ús del gimnàs només podrà ser a títol individual.

A cada sol·licitud dirigida a l'Ajuntament, que es farà amb un model disponible a les oficines municipals i a la seu electrònica de l'Ajuntament, hi ha de constar:

    • Nom del sol·licitant

    • El número de D.N.I. o passaport.

    • El domicili i telèfon de contacte.

Article 14

L'Ajuntament pot estar fins a 15 dies a respondre una sol·licitud d'autorització de l'ús del gimnàs.

Les denegacions sempre hauran de ser motivades.

L'autorització es mantindrà fins que l'Ajuntament, de forma motivada, la revoqui; o fins que la persona autoritzada en retorni les claus.

L'Ajuntament pot fer revocació de totes les autoritzacions per tal de depurar el número de persones autoritzades; en cas de produir-se aquesta revocació general no es podrà tornar a fer en els següents dos anys naturals.

Article 15

Es tendra en compte per a l'autorització o la denegació d'una sol·licitud els antecedents d'utilització de l'entitat o persona física sol·licitant. En concret l'incompliment de les condicions d'ús per part dels sol·licitants o de les normes d'aquest reglament per part dels usuari, podran ser considerats com antecedents desfavorables adduïbles en la denegació d'ulteriors peticions que els mateixos sol·licitants puguin formular.

El sol·licitant es farà càrrec dels desperfectes o perjudicis que es puguin ocasionar per l'ús inadequat de les instal·lacions. Tendra cura de l'ordre cívic entre els participants i deixarà el local ordenat i en perfecte estat de neteja, els llums apagats i les finestres i portes tancades.

Article 16

Normes específiques del gimnàs:

  • No es permet menjar ni beure dins el gimnàs, exceptuant aigua o begudes isotòniques.
  • No es permet l'entrada de menors de 12 anys.
  • És imprescindible utilitzar indumentària esportiva i calçat adequat. És obligatori l'ús de camiseta durant l'entrenament.
  • En l'ús de les instal·lacions s'haurà de ser curós i respectuós. Un cop finalitzat l'exercici, les màquines han de quedar netes i disponibles per als altres.
  • És obligatori l'ús de tovallola damunt les màquines o aparells a utilitzar com a mesura d'higiene.
  • S'haurà de fer un ús correcte de l'equipament, el material i les instal·lacions, i serà responsable l'usuari de qualsevol deteriorament que causi per un ús inadequat.
  • En cas d'utilitzar peces, no es poden deixar caure a terra per a no fer malbé la superfície. En finalitzar l'exercici, els aparells de musculació s'han de guardar al suport corresponent i no deixar-se a terra. Les barres i els discos s'han de descarregar i deixar al seu lloc una vegada finalitzat l'exercici.
  • S'han de respectar els aparells i màquines del gimnàs així com als altres usuaris de les instal·lacions.
  • No es permet l'ús d'equips de música amplificada o d'altres per tal d'evitar renous que puguin resultar molestes per als altres usuaris.
  • Estarà prohibida la comercialització i execució d'entrenaments personals pels socis o usuaris a les instal·lacions municipals.

Article 17

En cas que l'autoorganització dels usuaris no sigui viable, l'Ajuntament podrà establir les mesures organitzatives que consideri.

 

 

TITOL VI  NORMES D'UTILITZACIÓ DELS ESPAIS I EQUIPAMENTS

Article 18. Prohibicions

Dins els espais i equipaments no es permet

  • El consum de tabac, en els termes previstos per la legislació estatal.
  • El consum i/o tinença il·lícita de drogues tòxiques, estupefaents o substàncies psicotròpiques, així com l'abandonament d'utillatges o instruments utilitzats per as seu consum.
  • Entrar amb vehicles, bicicletes o fer ús de patins, patinets i estris similars, dins els equipaments i els seus recintes, tret que ho prevegi, de forma expressa, l'autorització d'ús atorgada.
  • L'entrada d'animals, excepte dels cans d'assistència degudament acreditats d'acord amb la normativa sectorial, o quan la prevegi, de forma expressa, l'autorització d'ús atorgada.
  • Introduir objectes perillosos per a la integritat de les persones.
  • Vendre cap producte, ni fer activitats de caràcter lucratiu, als equipaments o els seus recintes, tret que ho prevegi, de forma expressa, l'autorització d'ús atorgada.
  • Les agressions, insults o comportaments agressius, ofensius o inadequats, atenent de forma especial aquelles que es facin contra col·lectius especialment vulnerables. SA TANCA ha de ser un espai lliure de masclisme, racisme, LGTBIfòbia…

Article 19. Consum de substàncies que poden generar dependència

A banda de les prohibicions específiques de l'article 11 es respectarà en tot moment la legislació vigent referent a la prevenció i assistència en matèria de substàncies que poden generar dependència, i molt en concret, la prohibició de venda i subministrament de tot tipus de beguda alcohòlica als menors de devuit anys.

Article 20. Suggeriments i reclamacions

Els usuaris poden formular en qualsevol moment una instància a les oficines de l'Ajuntament per a fer suggeriments o reclamacions.

Qualsevol incidència que es produeixi durant el desenvolupament de les activitats serà convenientment documentada pel responsable de l'equipament o activitat.

Article 21. Règim disciplinari

Les faltes que cometin els usuaris del centre es classifiquen en lleus o greus segons el mal causat, la intenció en el mal causat, la voluntat de revertir el mal causat i l'objecte (o persona) objecte del mal causat. La reincidència en una falta lleu passarà a considerar-se greu i la reincidència en una falta greu passarà a considerar-se molt greu.

Faltes lleus:

- Amonestació escrita.

- Prohibició d'entrada a l'equipament fins a 14 dies.

Faltes greus:

- Multa de 30 a 600 euros.

- Prohibició d'entrada a l'equipament per un període de 15 dies a 3 mesos.

Faltes molt greus:

- Multa de 601 a 3.000 euros.

- Prohibició d'entrada a l'equipament per un període de 3 mesos i un dia a 1 any.

Article 22. Menors d'edat

Quan els autors de les infraccions siguin menors d'edat, respondran de les multes els pares, els tutors o es qui en tinguin la guarda legal.

Article 23. Rescabalament de danys

1. Amb independència de la imposició, si s'escau, de la sanció que correspongui, qui deteriori o malmeti, de forma voluntària o no, el material o les instal·lacions dels equipaments municipals, vendrà obligat a pagar l'import de la substitució o reparació de l'element deteriorat o malmès. A aquests efectes el responsable serà requerit per l'Ajuntament.

2. Previ informe favorable dels serveis municipals competents, la persona o entitat responsable dels danys podrà ser autoritzada a substituir el pagament esmentat per l'execució directa dels treballs de rescabalament.

Disposició addicional primera

Les taxes i preus públics per a la utilització d'aquests espais ve regulada per les ordenances fiscals corresponents, i la seva meritació haurà de ser prèvia a l'autorització.

En qualsevol cas, la cessió de la clau de cada sala suposarà un dipòsit de 50€, que serà retornat en el moment en què es retorni la clau.

Disposició addicional segona

En tot allò que no estigui expressament regulat en aquest reglament, serà d'aplicació directa les disposicions normativa de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, reguladora del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú així com la resta de normativa d'aplicació en l'àmbit d'activitats recreatives i espectacles públics i en l'àmbit de sanitat pública.

Disposició derogatòria

Queda derogat el Reglament edifici municipal Sa Tanca publicat al BOIB 129 de 18 d'octubre de 2018.

Disposició final

Aquest Reglament entrarà en vigor i regirà en els seus termes fins que no sigui modificat o derogat, una vegada aprovat definitivament i publicat el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, quan hagi transcorregut el termini previst a l'article 65.2 de la Llei 7/1985, reguladora de les bases de Règim Local.

 

(Signat electrònicament: 16 de maig de 2023

El batle Lluís Enric Apesteguia Ripoll)