Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 322736
Acord del Consell de Govern de 15 de maig de 2023 de ratificació de l’Acord de la Mesa Sectorial d’Educació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 3 de maig de 2023 de bases per al desenvolupament de la carrera professional docent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 20.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP), aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, estableix que les administracions públiques han de determinar els efectes de l'avaluació en la carrera professional horitzontal, la formació, la provisió de llocs de treball i en la percepció de les retribucions complementàries previstes en l'article 24 del present Estatut; així, l'article 24 determina que la quantia i l'estructura de les retribucions complementàries dels funcionaris s'han d'establir per les corresponents lleis de cada administració pública tenint en compte, entre d'altres, el factor de progressió assolida pel funcionari en el sistema de carrera administrativa, l'especial dificultat tècnica, responsabilitat i dedicació; el grau d'interès, iniciativa o esforç amb què el funcionari desenvolupa el treball i el rendiment i els resultats obtinguts.

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), a la disposició addicional dotzena, apartat 7, preveu que l'Administració de l'Estat i les comunitats autònomes han d'impulsar l'estudi i la implantació de mesures destinades la desenvolupament de la carrera professional dels funcionaris docents sense que això suposi necessàriament el canvi de cos.

L'article 59.2 de la Llei 1/2022 preveu que la conselleria ha de donar suport al desenvolupament de la funció docent a través de mesures de millora professional, personal i salarial del professorat per aconseguir un major reconeixement social i prestigiar la seva tasca. Aquestes mesures han de ser negociades amb els representants sindicals dels docents.

Amb aquest objectiu es va signar l'Acord sobre mesures sociolaborals i de millores educatives de 27 de febrer de 2023 entre la Conselleria d'Educació i Formació Professional i totes les organitzacions sindicals presents a la Mesa Sectorial d'Educació; aquest Acord va ser ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023 (BOIB núm. 39, de 28 de març de 2023).

L'Acord sobre mesures sociolaborals i de millores educatives estableix en el punt primer que la convocatòria per a l'assoliment de la carrera professional i els criteris d'avaluació han de ser negociats en el si de la Mesa Sectorial d'Educació.

En compliment d'aquest Acord, la Conselleria d'Educació i Formació Professional i les organitzacions sindicals més representatives en l'àmbit del personal docent han negociat els criteris del desenvolupament de la carrera professional. La negociació s'ha plasmat en l'Acord de bases per al desenvolupament de la carrera professional docent de 3 de maig de 2023.

L'article 38 del TREBEP determina que en el si de les meses negociadores els representants de les administracions públiques poden concertar pactes i acords amb la representació de les organitzacions sindicals legitimades i que els acords han de versar sobre matèries competència dels òrgans de govern de les administracions públiques. Per a la validesa i eficàcia dels pactes i acords, és necessària l'aprovació expressa i formal per part d'aquests òrgans. Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el contingut és directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que als efectes formals es requereixi la modificació o la derogació de la normativa reglamentària corresponent, si s'escau.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller d'Educació i Formació Professional, en la sessió de 15 de maig de 2023, adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:

Primer. Ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial d'Educació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de bases per al desenvolupament de la carrera professional docent de dia 13 de maig de 2023.

Segon. El desenvolupament de la carrera professional s'ha d'adequar als límits que s'estableixen en relació a la massa retributiva a les disposicions de les lleis de pressupostos generals de l'Estat i altres normes que li siguin d'aplicació.

Tercer. Publicar íntegrament l'Acord que s'annexa en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 15 de maig de 2023 La secretària del Consell de Governació Mercedes Garrido Rodríguez

ANNEX ACORD DE BASES PER AL DESENVOLUPAMENT DE LA CARRERA PROFESSIONAL DOCENT

Parts

Martí Xavier March i Cerdà, conseller d'Educació i Formació Professional, nomenat pel Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears, en nom i representació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les facultats atribuïdes pels articles 11.c) i 80.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que el faculten per signar aquest acord.

Lluís Segura Gelabert, membre de la Mesa Sectorial d'Educació en representació del sindicat Sindicat de Treballadores i Treballadors Intersindical de les Illes Balears (STEI),

Víctor Villatoro González, membre de la Mesa Sectorial d'Educació en representació del sindicat Associació Nacional de Professionals de l'Ensenyament (ANPE),

Maria Magdalena Salom Pol, membre de la Mesa Sectorial d'Educació en representació del sindicat Unió Obrera Balear (UOB),

Constantino Davia Ladrón, membre de la Mesa Sectorial d'Educació en representació del sindicat Unió General de Treballadors (UGT)

Mario Miguel Devis Luján, membre de la Mesa Sectorial d'Educació en representació del sindicat Comissions Obreres (CCOO)

Antecedents

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, estableix, en l'article 104.2, que les administracions educatives han de prestar atenció prioritària a la millora de les condicions en què el professorat treballa i a l'estímul de la consideració i el reconeixement socials creixents de la funció docent; en l'article 105 determina algunes mesures per afavorir els incentius professionals i econòmics per al professorat que té una dedicació especial al centre per a la implantació de plans d'innovació, entre d'altres, i en l'article 106.4, que regula l'avaluació de la funció docent, vincula la valoració de la funció docent amb el desenvolupament professional, quan estableix que correspon a les administracions educatives disposar els procediments per què els resultats de la valoració de la funció docent es tinguin en compte de manera preferent en els concursos de trasllats i en el desenvolupament professional docent, juntament amb les activitats de formació, investigació i innovació.

2. La Llei orgànica 2/2006 també preveu, a la disposició addicional dotzena, apartat 7, que l'Administració de l'Estat i les comunitats autònomes han d'impulsar l'estudi i la implantació de mesures destinades al desenvolupament de la carrera professional dels funcionaris docents, sense que això suposi necessàriament el canvi de cos.

3. La disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2020, preveu propostes normatives per al desenvolupament professional docent.

4. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, en l'article 92.1, determina que el Govern de les Illes Balears, en el marc de la normativa bàsica, ha d'establir un sistema de carrera docent per al personal de la funció pública vinculada a l'avaluació del seu acompliment professional segons les funcions docents desenvolupades, el progrés de l'alumnat, les activitats de formació i les tasques d'innovació i recerca. També estableix, en l'article 133.3, que l'Administració educativa ha de promoure mesures per millorar el prestigi i el reconeixement professional dels equips directius.

5. D'altra part, l'article 59.2 de la Llei 1/2022 preveu que la conselleria ha de donar suport al desenvolupament de la funció docent a través de mesures de millora professional, personal i salarial del professorat per aconseguir un major reconeixement social i prestigiar la seva tasca. Aquestes mesures han de ser negociades amb els representants sindicals dels docents.

6. L'Acord sobre mesures sociolaborals i de millores educatives de 27 de febrer de 2023, signat per la Conselleria d'Educació i Formació Professional i les organitzacions sindicals STEI, ANPE, UOB, UGT i CCOO i ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial d'Educació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes balears de 27 de febrer de 2023 sobre mesures sociolaborals i millores educatives estableix, en el punt primer el desenvolupament de la carrera professional docent i determina que la convocatòria per a l'assoliment de la carrera professional i els criteris i ítems d'avaluació seran negociats en el si de la Mesa Sectorial d'Educació.

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest acord, segon les següents

 

Clàusules

Primera Objecte de l'acord

Aquest acord té per objecte establir les bases per a les convocatòries de la carrera professional del personal funcionari docent.

Segona Característiques de la carrera professional docent

La carrera professional horitzontal docent que regula aquest acord té les característiques següents:

a) És voluntària: correspon a cada funcionari docent decidir sobre la seva incorporació al sistema de progressió en els distints trams que la configuren, tot complint els requisits establerts.

b) És personalitzada: el reconeixement dels distints trams té caràcter personal i individual i s'efectua segons els mèrits presentats per la persona interessada, de conformitat amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

c) És irreversible pel que fa als trams consolidables: el tram reconegut té caràcter irrevocable i consolidat a tots els efectes, llevat de la sanció de demèrit que preveu l'article 96.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP).

d) És progressiva: el progrés en la carrera professional als distints trams reconeguts s'efectua successivament, tram per tram, de manera que l'accés a un tram superior només s'assoleix si s'ha acreditat el reconeixement del tram immediatament anterior.

e) És oberta: no té limitacions d'accés, sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per obtenir cada tram i nivell.

f) És incentivada: el reconeixement de cada tram està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i mensual.

g) És transparent: les eines de mesurament dels paràmetres i dels criteris que s'avaluen es basen en l'acompliment de les competències docents.

h) És avaluable: es basa en l'avaluació de la competència professional i del desenvolupament del lloc de treball per accedir a cada tram de la carrera professional.

i) És actualitzable: mitjançant la revisió periòdica dels elements que es consideren en l'avaluació, de manera que responguin a la realitat canviant de l'educació i dels seus professionals.

j) Té una part no consolidable vinculada a funcions addicionals a la pròpia tasca docent durant un termini de, com a mínim, un any o vinculada a l'exercici de la funció directiva.

Tercera Estructura

La carrera professional docent té l'estructura següent:

a) La part consolidable, que s'estructura en tres trams en cadascun dels quals els docents han de tenir reconegut el sexenni corresponent per adquirir el dret d'accés al tram superior. Per a l'accés s'han d'acreditar els requisits i l'avaluació favorable en relació als indicadors d'avaluació.

b) Part no consolidable i excloent entre si, d'acord amb els requisits següents:

 

— Complement de carrera per a equips directius que han passat el procés de selecció i avaluació, mentre exerceixin les funcions corresponents.

— Complement de carrera de nivell 2 per als docents que assumeixin funcions addicionals de coordinació no retribuïdes per altres complements, de centres de menys de 16 unitats, d'acord amb la tipologia de centres, a partir del segon curs consecutiu d'exercici d'aquestes funcions al mateix centre.

— Complement de carrera de nivell 1 per als docents que assumeixin funcions addicionals de coordinació no retribuïdes per altres complements, de centres de 16 o més unitats, d'acord amb la tipologia de centres, a partir del segon curs consecutiu en l'exercici d'aquestes funcions al mateix centre.

Quarta Coordinacions retribuïbles amb complement de carrera de nivell 2 o 1

Les coordinacions objecte de la percepció del complement de carrera professional no consolidable són les que no estan retribuïdes amb un altre complement. El nombre màxim de coordinacions que en cada centre es pot proposar està determinat per la seva tipologia.

A partir del curs 2026-2027 s'ha de retribuir aquest complement als coordinadors nomenats a partir del curs 2025-2026 si han exercit les funcions de coordinació durant un curs al mateix centre i continuen en les seves funcions en el curs 2026-2027. El complement es pot percebre fins que deixin d'exercir les funcions corresponents al mateix centre.

No obstant, a partir del curs 2023-2024 els centres educatius han de notificar els coordinadors que es nomenin amb la finalitat d'iniciar el còmput previst al primer punt, apartat B de l'Acord sobre mesures sociolaborals i de millores educatives de dia 27 de febrer de 2023 als efectes de poder aplicar un avançament, si escau.

Entre aquest nombre màxim s'hi han d'incloure obligatòriament les coordinacions de cicle, en el cas dels centres que imparteixen educació infantil i primària, les coordinacions TIC i les preceptives, establertes legalment o reglamentàriament (normalització lingüística, coeducació, convivència i benestar i, en el cas de centres de 80 o més treballadors, riscos laborals).

A més, poden ser objecte de complement les que s'incloguin al projecte educatiu, en funció de l'autonomia del centre, fins arribar al nombre màxim per tipologia següent:

— Per a CEIP, CP i CEE i assimilats

 

Tipologia B

Tipologia C

Tipologia D

Tipologia E

Tipologia F

Núm. màxim coordinacions

12

10

8

6

3

— Per a CEIPIEMM

 

Tipologia B

Tipologia C

Tipologia D

Núm. màxim coordinacions

14

12

10

— Per a CEIPIESO

 

Tipologia B

Tipologia C

Tipologia D

Núm. màxim coordinacions

16

14

12

— Per a IES i CIFP

 

Tipologia A

Tipologia B

Tipologia C

Tipologia D

Núm. màxim coordinacions

20

16

12

10

— Per a EA, EOI, i CMD

 

Tipologia A

Tipologia B

Tipologia C

Tipologia D

Núm. màxim coordinacions

16

14

12

10

— Per a CEPA

 

Tipologia C

Tipologia D

Núm. màxim coordinacions

8

7

Tot i que es pot nomenar una mateixa persona per a dues o més coordinacions, però únicament pot percebre la retribució d'una coordinació.

En el cas dels orientadors d'educació infantil i primària amb places itinerants que hagin de coordinar equips de suport de dos centres diferents i aquesta coordinació sigui objecte de complement, es podran computar, als efectes de determinar el nivell de complement no consolidable, les unitats dels dos centres als quals estan adscrits.

Cinquena Requisits d'accés i progressió en la part consolidable de la carrera professional

1. L'accés a la carrera professional, pel que fa al complement consolidable, s'efectua amb l'obtenció d'un dels trams que preveu el punt 3.a). Una vegada efectuada la incorporació a la carrera professional, la promoció a un altre tram només es pot fer al tram immediatament superior.

2. Poden accedir i progressar en la part consolidable de la carrera professional els funcionaris dels cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional a extingir, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny, de mestres de taller d'arts plàstiques i disseny, de professors especialistes en sectors singulars de formació professional, i de mestres a les Illes Balears que reuneixin els requisits d'accés i es trobin en alguna d'aquestes situacions administratives:

a) Servei actiu

b) Serveis especials

c) Excedència per raó de violència de gènere

d) Excedència per raó de cura de familiars

e) Excedència voluntària especial

f) Llicència d'estudis

3. Per a l'accés i la progressió als distints trams, a més de l'establert en el punt anterior, s'han de complir els requisits següents:

a) Per a l'accés al primer tram: tenir reconegut el primer sexenni, obtenir una avaluació favorable en els indicadors d'avaluació i no haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors, d'acord amb el règim disciplinari aplicable.

b) Per a l'accés al segon tram: tenir reconegut el segon sexenni, a més del primer tram, obtenir una avaluació favorable en els indicadors d'avaluació i no haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors, d'acord amb el règim disciplinari aplicable.

c) Per a l'accés al tercer tram: tenir reconegut el tercer sexenni, a més del segon tram, obtenir una avaluació favorable en els indicadors d'avaluació i no haver estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors, d'acord amb el règim disciplinari aplicable.

Sisena Requisits d'accés a la part no consolidable de la carrera professional

1. Poden accedir al complement no consolidable de carrera professional els funcionaris docents en situació de servei actiu que compleixen els requisits que s'estableixen al punt 3.b) i no han estat objecte de sanció per falta greu o molt greu en els quatre cursos anteriors d'acord amb el règim disciplinari aplicable. La direcció de cada centre ha de notificar, per mitjà del GESTIB, a l'Administració educativa els docents afectats amb dret al complement.

2. Poden accedir al complement de carrera d'equips directius els directors que hagin estat seleccionats per mitjà del sistema establert als articles 130 i 131 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, i als articles 30 i 31del Reglament (ROC) aprovat pel Decret 4/2023, de 13 de febrer, i els que, havent superat el procés de selecció esmentat, hagin estat avaluats per a la renovació, d'acord amb el que determina l'article 132 de la Llei 1/2022, i l'article 33 del ROC. Conseqüentment, els altres membres que formen part de l'equip directiu també poden accedir a la part no consolidable de la carrera professional per als equips directius. L'Administració educativa ha de reconèixer aquest complement d'ofici.

Setena Avaluació del desenvolupament professional

1. Els paràmetres d'avaluació del desenvolupament professional, en el cas de la part consolidable han de tenir en compte, entre d'altres aspectes, els elements següents:

a) Treball en equip.

b) Diligència en la facilitació i avaluació del procés d'aprenentatge de l'alumnat.

c) Participació en activitats complementàries.

d) Relació amb les famílies.

e) Col·laboració per a l'organització i la implementació de la resposta educativa inclusiva.

f) Tenir poques absències no justificades i respectar els horaris establerts.

g) Participació en projectes i programes del centre.

h) Contribució al desenvolupament de la digitalització educativa.

i) Elaboració de materials formatius per a l'alumnat.

j) Contribució a la millora educativa.

k) Altres, en funció del lloc de treball que ocupa el docent.

2. Respecte del personal docent que es troba en situacions particulars, són d'aplicació els criteris següents:

a) Quan el temps de permanència en situació de serveis especials o d'alliberat sindical coincideixi amb la totalitat del període d'avaluació o arribi al 66 % d'aquest, s'han de considerar acomplerts els requisits mínims de l'avaluació del desenvolupament professional perquè l'avaluació sigui positiva.

b) En el cas dels funcionaris docents amb plaça itinerant, l'avaluació s'ha d'acreditar únicament en el centre principal.

 

3. L'avaluació del desenvolupament professional, en el cas de la part no consolidable, es considera positiva d'acord amb els criteris següents:

​​​​​​​

a) Quant al complement de carrera professional per l'exercici de funcions de coordinació, la renovació de les funcions de coordinació a partir del segon curs escolar consecutiu s'entén com a avaluació positiva de les funcions en el curs anterior.

b) Quant al complement de carrera professional no consolidable per a equips directius, l'avaluació positiva està vinculada a l'avaluació preceptiva del director en acabar el mandat, que es fa extensiva als altres membres de l'equip directiu perquè el projecte de direcció aplicat inclou les tasques de tots els membres de l'equip directiu.

c) En qualsevol cas, el complement de carrera professional no consolidable es deixar de meritar quan es deixen d'exercir les funcions a les quals està associat.

Vuitena Procediment per obtenir els distints trams de carrera professional

1. El procediment d'accés als trams de carrera professional consolidables l'inicia d'ofici la Direcció General de Personal Docent mitjançant l'aprovació de la convocatòria corresponent, que ha de tenir caràcter anual.

2. En el termini que estableix la convocatòria s'ha d'emetre l'informe d'avaluació corresponent.

3. El compliment dels requisits i els mèrits es refereix al dia d'expiració del termini que fixa la convocatòria.

4. L'avaluació és positiva quan el docent obté, com a mínim, un 60 % de la mitjana de la puntuació màxima, arrodonida al nombre enter inferior més proper, del valor de tots els indicadors entre l'avaluació i l'autoavaluació que s'estableixen als annexos d'aquest acord; cada indicador es valora de 0 a 2 (0=poc, 1=suficient, 2=molt).

5. L'informe l'han de signar el cap d'estudis o el secretari i el director del centre on s'exerceix la funció docent, o el cap corresponent, en el cas d'equips d'orientació i suport a l'aprenentatge, POAP, camps d'aprenentatge, Museu de l'Educació i altres serveis educatius o a l'Administració educativa. En el cas dels docents que formen part de l'equip directiu, l'informe l'ha de signar l'inspector del centre.

6. Per a l'avaluació docent, els equips directius o els inspectors d'educació, quan correspongui, han de consultar el parer de l'equip docent del qual forma part la persona que s'avalua. Així mateix, els caps corresponents dels equips d'orientació i suport a l'aprenentatge, POAP, camps d'aprenentatge, Museu de l'Educació i altres serveis educatius han de consultar els membres de l'equip que correspongui.

7. En cas de disconformitat amb l'informe, el funcionari docent pot presentar una reclamació a la Comissió de Revisió.

8. L'obtenció de l'avaluació positiva, complits els requisits, suposa el dret a percebre el complement de carrera professional del tram en que s'ha produït l'avaluació.

9. El director de cada centre o el cap de servei o el cap de departament corresponent de l'Administració educativa ha de proposar a la Direcció General de Personal Docent la llista de funcionaris docents amb avaluació positiva i amb dret a percebre el complement de carrera del tram convocat. La directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució en relació al reconeixement del tram corresponent als funcionaris docents que compleixen els requisits i hi tenen dret.

En cas que el funcionari obtengui una avaluació positiva en el primer període d'avaluació convocat per cada tram, el dret a la percepció del complement de carrera s'ha de retrotreure al moment en que el docent hagués complit el requisit del compliment del sexenni corresponent a cada tram.

10. Els funcionaris docents als quals no se'ls ha reconegut el dret a percebre el tram convocat poden presentar un recurs de reposició, que s'ha de resoldre quan la Comissió de Revisió l'ha analitzat i ha fet la proposta de resolució a la directora general de Personal Docent.

11. El procediment d'accés al complement de carrera professional no consolidable es fa d'ofici, si es compleixen els requisits establerts.

Novena Comissió de Revisió

S'ha de constituir una comissió de revisió com a òrgan col·legiat a què li correspon informar sobre les reclamacions presentades en cas de disconformitat amb els informes d'avaluació; la Comissió de Revisió pot recaptar la informació que consideri oportuna per informar sobre les reclamacions. La Comissió ha de fer una proposta de resolució a la persona titular de la Direcció General de Personal Docent en què s'ha de declarar l'avaluació positiva o negativa.

La Comissió de Revisió està formada per:

— La cap del Departament d'Inspecció Educativa o la persona en qui delegui, que la presideix.

— El cap del Departament de Gestió de Personal Docent o la persona en qui delegui.

— La cap del Departament de Planificació Educativa o la persona en qui delegui.

— El cap del Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals o la persona en qui delegui.

— La cap del Departament d'Innovació, Comunitat Educativa i Formació.

— Un funcionari de la Direcció General de Personal Docent, que actuarà com a secretari, sense vot.

A les sessions de la Comissió hi pot assistir, amb veu però sense vot, un representant de cada una de les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa Sectorial d'Educació.

Desena Retribucions

1. Les retribucions derivades d'aplicar el model de carrera professional docent segons l'Acord sobre mesures sociolaborals i de millores educatives de 27 de febrer de 2023 s'integren en el complement de carrera professional establert en l'article 24.a) del TRLEBEP i en la disposició transitòria primera de la Llei 1/2022.

2. La quantia, en còmput anual, del complement de carrera professional consolidable corresponent a cada tram, atès l'Acord de 27 de febrer de 2023, és la següent:

  • Primer tram: 600 €
  • Segon tram: 960 €
  • Tercer tram: 1.440 €

3. La quantia, en còmput anual, del complement de carrera professional no consolidable i excloent entre si, per funcions de coordinació, atès l'Acord de 27 de febrer de 2023, és la següent:

  • De centres de menys de 16 unitats: 480 €
  • De centres de 16 o més unitats: 720 €

4. La quantia, en còmput mensual, del complement no consolidable de carrera professional de funció directiva per tipologia de centre, atès l'Acord de 27 de febrer de 2023, és la següent:

a) Per centres d'educació infantil i Primària, CEE i assimilats

Càrrec

Tipus

Import mensual

director

B

178,17 €

director

C

131,17 €

director

D

98,01 €

director

E

59,99 €

director

F

29,02 €

cap d'estudis

B

128,92 €

cap d'estudis

C

120,23 €

cap d'estudis

D

90,18 €

secretari

B

128,92 €

secretari

C

120,23 €

secretari

D

90,18 €

secretari

E

66,81 €

director CEE

B

178,17 €

secretari CEE

B

128,92 €

cap d'estudis CEE

B

128,92 €

b) Per centres d'educació secundària, formació professional i assimilats

Càrrec

Tipus

Import mensual

director

A

233,09 €

director

B

203,59 €

director

C

182,83 €

director

D

163,73 €

cap d'estudis

A

189,73 €

cap d'estudis

B

186,87 €

cap d'estudis

C

138,52 €

cap d'estudis

D

117,62 €

cap d'estudis

E

95,01 €

cap d'estudis adjunt

 

85,42 €

secretari

A

189,89 €

secretari

B

186,87 €

secretari

C

138,52 €

secretari

D

117,62 €

c) Per centres d'educació permanent de persones adultes

Càrrec

Tipus

Import mensual

director

B

203,59 €

director

C

182,83 €

director

D

163,73 €

cap d'estudis

B

186,87 €

cap d'estudis

C

138,52 €

cap d'estudis

D

117,62 €

secretari

B

186,87 €

secretari

C

138,52 €

secretari

D

117,62 €

d) Per centres de professorat

Càrrec

Tipus

Import mensual

director

III

203,59 €

director

II

178,17 €

director

I

163,73 €

secretari

III

95,01 €

secretari

II

91,97 €

Onzena Primera convocatòria de cada tram

La primera convocatòria que es publiqui per al reconeixement de cada tram de carrera professional consolidable, d'acord amb el calendari establert al punt 1 de l'Acord sobre mesures sociolaborals i de millores educatives de 27 de febrer de 2023, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 27 de març de 2023, ha de considerar reconegut el dret a la percepció del tram als funcionaris docents que, en la data de la convocatòria, tenguin reconegut el sexenni corresponent que sigui requisit per accedir-hi.

 

Palma, dia 8 de maig de 2023

Pel Govern de les Illes Balears

Per l'STEI-Intersindical

Per ANPE

Per UOB

Per UGT

Per CCOO

Documents adjunts