Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL DE GOVERN

Núm. 322730
Acord del Consell de Govern de 15 de maig de 2023 de posada en funcionament del sistema intern d’informació previst en la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El passat dia 21 de febrer de 2023 es va publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció. Aquesta Llei té per finalitat atorgar una protecció adequada davant les represàlies que poden sofrir les persones que informin sobre alguna de les accions o omissions previstes en l'article 2 d'aquesta Llei, entre les quals hi ha incloses les accions o omissions que puguin ser constitutives d'infracció penal o administrativa greu o molt greu. Aquesta Llei s'ha d'aplicar als informants que treballin en el sector privat o en el públic i que hagin obtingut informació sobre infraccions en un context laboral o professional.

En l'àmbit del sector públic, la Llei obliga a la implantació d'un sistema intern d'informació que serà el camí preferent per informar sobre aquestes accions o omissions i que ha de garantir la confidencialitat de la identitat de l'informant, així com complir una sèrie de requisits que venen determinats en la mateixa Llei. També obliga a comptar amb un responsable d'aquest sistema, que ha de ser designat per l'òrgan de govern de l'entitat corresponent i ha de disposar de tots els mitjans personals i materials per dur a terme les seves funcions.

D'acord amb la disposició transitòria de la Llei, les administracions, els organismes, les empreses i la resta d'entitats obligades a tenir un sistema intern d'informació l'han d'implantar en un termini màxim de tres mesos.

Atès que l'article 10 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que la Inspecció General de Qualitat, Organització i Serveis és l'òrgan de control i vigilància del compliment de les normes de funció pública i de qualitat, anàlisi i proposta en l'àmbit de l'Administració autonòmica i de les entitats autònomes que en depenen, i que actua amb autonomia funcional, es considera convenient que sigui aquest òrgan el que assumeixi la responsabilitat de gestionar aquest canal intern d'informació.

Per tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 6.2.g) de la Llei 3/2007, el Consell de Govern a proposta de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, en la sessió de dia 15 de maig de 2023 adoptà, entre d'altres, l'Acord següent

Primer. Iniciar la posada en funcionament d'un sistema intern que permeti la transmissió d'informació sobre alguna de les accions o omissions que preveu l'article 2 de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció, que ha de garantir la confidencialitat i l'anonimat de les persones informants.

Segon. Assignar la gestió i de la tramitació de tota la informació que es rebi a través d'aquest sistema intern d'informació a la Inspecció General de Qualitat, Organització i Serveis.

Tercer. Disposar la dotació del lloc de treball d'inspector/a general de serveis, amb el codi F00800001, adscrit a la Direcció General de Funció Pública de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, i designar persona responsable de la gestió del sistema intern d'informació la persona que ocupi el lloc de treball d'inspector/a general de serveis.

Quart. Encomanar a la Direcció General de Modernització i Administració Digital dur a terme les actuacions necessàries per implementar en el sistema informàtic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears un programa que possibilit la posada en funcionament d'aquest sistema. Aquesta implementació ha d'estar operativa en el termini d'un mes des de la publicació d'aquest Acord.

Cinquè. Facultar la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i al conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura per adoptar, en l'àmbit de les seves competències, totes les mesures que exigeixi l'aplicació d'aquest Acord.

Sisè. Ordenar la publicació d'aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Setè. Disposar que aquest Acord tengui efectes des de l'endemà de la seva publicació.

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Govern en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2, 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, 15 de maig de 2023

La secretària del Consell de Govern Mercedes Garrido Rodríguez