Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 322662
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts a empreses que realitzin transport privat de mercaderies, i, estiguin d’alta a la divisió 46 del CNAE, residents a les Illes Balears, per a la modernització del comerç i els serveis, i adaptació a criteris de competitivitat i qualitat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La pandèmia provocada per la COVID-19 va donar origen a una crisi econòmica, social i sanitària a escala mundial, per tal de pal·liar-la es van impulsar distintes mesures per fer-li front, les quals començaven a donar resultats, quan Rússia va envair Ucraïna. Tot junt, ha provocat que l'economia es vegi debilitada així com l'augment de la inflació i que les famílies hagin perdut poder adquisitiu.

Una de les principals conseqüències d'aquest conflicte armat ha estat l'augment del preu de l'energia, afectant tant als ciutadans com a les empreses, donant lloc a què els productes bàsics s'hagin vist encarits.

El manteniment del conflicte bèl·lic, i, els seus efectes sobre el nivell general de preus han  provocat que els costos de producció hagin augmentat, originant pèrdues a les empreses.

L'any 2022 la Conselleria de Mobilitat i Habitatge va publicar una convocatòria d'ajuts destinats a persones jurídiques  titulars d'autorització de transport públic de mercaderies, residenciades a les Illes Balears, i la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball va publicar una línia d'ajuts per a les persones treballadores per compte propi o autònoms del mateix sector de les Illes Balears, per promocionar l'ocupació autònoma i afavorir la sostenibilitat i pervivència d'aquests tipus de projectes empresarials afectats per aquest increment del preu de l'energia.

Atès que el preu del gasoil continua molt elevat, i això afecta la rendibilitat de les empreses, fa imprescindible articular una línia d'ajuts per aquelles empreses que estiguin d'alta a la divisió 46 de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques, en endavant CNAE, que inclou el comerç al per major i intermediaris del comerç, excepte de vehicles de motor i motocicletes, [(Reial Decret 475/2007, de 13 de abril, pel qual s'aprova la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques 2009 (CNAE-2009)], residents a les Illes Balears, on la seva activitat principal no és el transport de mercaderies, sino la producció i/o comercialització d'aquestes.

L'article 30.21 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, d'acord amb la redacció feta per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut, atribueix a aquesta comunitat autònoma la competència exclusiva en matèria de foment del desenvolupament econòmic en el territori de la comunitat autònoma, d'acord amb les bases i la coordinació general de l'activitat econòmica, sense perjudici del que disposen els articles 38 i 131, i els números 10 i 13 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució; la legislació estatal i l'europea, i l'establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la comunitat autònoma.

L'article 2.4 del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), atribueix a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, entre d'altres, empresa; polítiques de creació i creixement empresarial; promoció, desenvolupament i dinamització econòmica; modernització de les empreses; finançament i suport empresarial; promoció de l'autoocupació i la cultura emprenedora.

Aquesta convocatòria es regeix per l'Ordre de bases de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d'abril de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d'abril), que estableix en el seu article 2.1c) que són objecte de subvenció, entre d'altres,  la modernització del comerç i els serveis, i adaptació a criteris de competitivitat i qualitat.

La pujada dels preus de l'energia afecta de manera particular aquells sectors que la utilitzen de manera intensiva i tenen poca capacitat de traslladar-la a preus, com ara el comerç al por major i intermediaris del comerç que tenen vehicle propi per transportar-la.

És un fet innegable que quan majors són els costos de producció de qualsevol bé o serveis, major serà el preu a repercutir al consumidor final del bé o servei i menor serà la competitivitat del prestador del servei.

A títol d'exemple l'exposició de motius del Reial decret llei 20/2022, de 27 de desembre, de mesures de resposta a les conseqüències econòmiques i socials de la Guerra d'Ucraïna i de suport a la reconstrucció de l'illa de La Palma i a d'altres situacions de vulnerabilitat disposa que durant l'exercici 2022 es varen mobilitzar uns 30.000 milions d'euros de recursos públics per cobrir, entre d'altres, les subvencions al combustible i el transport públic, mesures que s'han prorrogat l'exercici 2023 per tal de que els sectors intensius en la consumició de l'esmentada energia no perdin competitivitat.

Aquesta convocatòria s'ha inclòs en l'objectiu III, línia III.1.10, del Pla Estratègic de Subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 BOIB núm. 175 de 23 de desembre).

Aquests ajuts es troben emmarcats dintre de l'Agenda Balear 2030, que es configura com un pla d'acció integral i transformador orientat a afavorir el desenvolupament de les Illes Balears dins dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). L'Agenda Balear 2030 consta de tres pilars fonamentals: la Sostenibilitat Social, la Sostenibilitat Energètica i Ambiental i la Sostenibilitat Econòmica. Aquests ajuts contribueixen al desenvolupament del tercer pilar, la Sostenibilitat Econòmica. Concretament, afavoreixen al creixement de l'ODS número 8: "Treball digne i creixement econòmic", i de l'ODS número 9: «Indústria, Innovació d'infraestructures». L'Agenda 2030 es converteix així en l'eina de cohesió, participació i coordinació de l'acció del Govern amb el sector privat i la societat civil.

Si bé aquestes subvencions tenen la consideració d'ajuts d'Estat, segons l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (Tractat de Lisboa 2009), tenen la categoria d'excepcionals segons el Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis i, com disposa la consideració primera de l'esmentat Reglament (UE) 1407/2013, al no complir amb tots els requisits de l'article 107.1 esmentat, no estan subjectes al procediment de notificació.

Els ajuts compleixen amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, eficiència, qualitat i simplificació d'acord amb el que s'estableix en l'article 49 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.

El procediment de concessió dels ajuts referits en aquesta resolució es tramitarà d'acord amb el que s'estableix en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Subvencions.

Fonaments de dret

 1. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer de 2019).

2. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril de 2003).

3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

4. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

3. La Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 27 de març de 2023 per la qual es modifica l'annex al Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre).

4. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

5. Reglament de desplegament de la Llei General de Subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

6. El Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de Subvencions.

7. Llei 14/2014, de 29 de desembre, de Finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

8. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de Finances.

9. L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia, de 8 d'abril de 2008, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d'abril).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts corresponent a l'exercici 2023 per als titulars d'empreses que realitzin el transport privat complementari de les mercaderies, com a complement necessari o adequat per al desenvolupament de la seva activitat principal, i, que la seva activitat empresarial estigui donada d'alta a la divisió 46 del CNAE, que inclou el comerç al per major i intermediaris del comerç, excepte de vehicles de motor i motocicletes, residents a les Illes Balears, per a la modernització del comerç i els serveis, i adaptació a criteris de competitivitat i qualitat, en els termes que figuren en l'annex 1.

2. Publicar el model de sol·licitud d'ajuts, que figura en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

3. Ordenar la comunicació d'aquesta resolució a la Base de dades nacional de subvencions i la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la qual comença a tenir efecte l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model, Econòmic, Turisme i Treball en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (9 de maig de 2023)

El conseller de Model, Econòmic, Turisme i Treball (Iago Negueruela Vazquez)

 

ANNEX 1 Convocatòria

Primer Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte regular l'atorgament de subvencions per als titulars d'empreses que realitzin el transport privat complementari de les mercaderies, com a complement necessari o adequat per al desenvolupament de la seva activitat principal, i, que la seva activitat empresarial estigui donada d'alta a la divisió 46 del CNAE, que inclou el comerç al per major i intermediaris del comerç, excepte de vehicles de motor i motocicletes, residents a les Illes Balears, per a la modernització del comerç i els serveis, i adaptació a criteris de competitivitat i qualitat.

Segon Normativa

1. L'acció subvencionada en el marc d'aquesta convocatòria es regeix per:

• La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

• El Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Subvencions.

• Llei 14/2014, de 29 de desembre, de Finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

• El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de Finances.

2. Pel que fa a les bases reguladores de la subvenció és d'aplicació:

• L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia, de 8 d'abril de 2008, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d'abril).

Tercer Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les subvencions per desenvolupar les actuacions descrites al punt primer d'aquesta resolució:

Les persones físiques o jurídiques titulars d'empreses que compleixin els requisits per ser PIMES (micro, petita o mitjana empresa). Així mateix, poden ser beneficiaris les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot no tenint personalitat jurídica, en pugui ser també titular.

Es considera PIME (micro, petita o mitjana empresa), d'acord amb la Llei 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, l'empresa que en el moment de la sol·licitud compleixi la definició de pime establerta en l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

Aquesta disposició defineix les PIMES:

A) Tenen menys de 250 treballadors i/o treballadores.

B) Tenen un volum de negoci anual no superior a 50 milions d'euros o bé, un balanç general anual que no sigui superior a 43 milions d'euros.

C) No participar en un 25% o més del seu capital o dels seus drets de vot altres empreses que no compleixen els requisits anteriors.

D) Dins de la categoria de PIME, es considera petita empresa la que té menys de 50 treballadors i/o treballadores i un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 10 milions d'euros. Les PIME que no compleixen aquestes característiques tenen la condició de mitjana empresa.

D'altra banda, dins del grup de petites empreses, es considera microempresa la que té menys de 10 treballadors i/o treballadores i un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 2 milions d'euros.

2. Els beneficiaris han de desenvolupar la seva activitat en el territori de les Illes Balears. S'entén que l'activitat productiva o empresarial està ubicada a les Illes Balears quan hi radiqui el centre de treball principal de l'empresa, o, si no n'hi ha, el domicili social.

3. Els beneficiaris han de constar d'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques  els mesos de gener i febrer de 2022, i estar al corrent del seu pagament.

4. Els beneficiaris han de constar d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària els mesos de gener i febrer de 2022.

5. Els beneficiaris, en el moment de la presentació de la sol·licitud, han de complir tots els requisits que preveu l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Quart Crèdit assignat a la convocatòria

1. El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria és un milió d'euros (1.000.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 12801 G/761C01/47000/00 dels pressuposts de la comunitat autònoma de les Illes Balears per l'any 2023.

2. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que preveu l'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els efectes de l'augment de l'import de la convocatòria es retrotrauran a la data de publicació d'aquesta convocatòria. La resolució de la modificació esmentada, llevat que s'estableixi una altra cosa, no implica que s'ampliï el termini per presentar sol·licituds, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.

Cinquè Quantia de les subvencions

1. L'import de l'ajut serà de 500 euros per vehicle declarat, destinat al transport privat complementari de mercaderies, i que la seva activitat empresarial estigui donada d'alta a la divisió 46 del CNAE.

2. L'ajuda màxima per empresa serà de 25.000 euros.

Sisè Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. Dins el termini d'un mes comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les persones interessades podran presentar les sol·licituds mitjançant els canals següents:

A) Persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració:

De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi haurà d'adjuntar la sol·licitud especifica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

De manera presencial a les oficines de registre de l'Administració autonòmica o en qualsevol dels altres llocs establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

B) Subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques de conformitat amb allò que disposa l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:

De forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi haurà d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 i 14.3 presenta la seva sol·licitud presencialment, la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular requeriran a l'interessat perquè ho esmeni a través de la seva presentació electrònica, en el termini màxim improrrogable de 10 dies hàbils, amb la indicació  de què si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015. A aquest efecte, una vegada esmenat el defecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud la de la presentació inicial, sense perjudici de que a efectes de prelació s'apliqui el que estableix el punt 4 d'aquest apartat sisè.

Només s'admetrà una sol·licitud per entitat dins aquesta convocatòria.

La sol·licitud ha de ser signada electrònicament, d'acord amb els Annexos disponibles en seu electrònica en la següent adreça: dgpe.caib.es, i inclourà les declaracions responsables indicades en l'apartat setè de documentació.

3. En el cas que l'escrit o sol·licitud presentada pateixi de qualsevol altre defecte corregible, per la falta de compliment dels requisits exigits en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o per la falta d'altres requisits exigits per la legislació específica aplicable o aquesta convocatòria o per manca o defectes de documentació, es requerirà la seva esmena en el termini de deu dies hàbils, en els termes dels articles 68.1de la citada llei. Aquest termini podrà ser ampliat fins a cinc dies, a petició de l'interessat o a iniciativa de l'òrgan, quan l'aportació dels documents requerits, si escau, present dificultats especials, atès que no es tracta d'un procediment de concurrència competitiva.

4. Per tant, en cas que la sol·licitud tengui defectes esmenables, d'acord amb el que preveu als apartats anteriors o que dins de l'expedient no consti la documentació que s'exigeix en aquesta Resolució i en els seus annexos o presenti deficiències, i una vegada s'hagi requerit d'esmena conforme als apartats anteriors, la data i l'hora de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre de prelació per a atorgar la subvenció, si no s'ha exhaurit el crèdit previst.

5. La inexactitud, la falsedat o l'omissió de caràcter essencial de qualsevol dada en el formulari de sol·licitud o en les declaracions responsables deixen sense efectes aquest tràmit, des del moment en què es conegui i amb l'audiència prèvia a la persona interessada; en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de nul·litat de la subvenció, i si n'és el cas, de reintegrament, si es coneixen amb posterioritat a la concessió, i comporten, així mateix, l'exigència de les responsabilitats de qualsevol classe en què s'hagi pogut incórrer.

Setè Documentació

1. Les persones o entitats sol·licitants han de presentar, necessàriament, la documentació següent, que no pot ser consultada per l'Administració:

a) La sol·licitud signada electrònicament, d'acord amb el model normalitzat, juntament amb els Annexos corresponents d'aquesta convocatòria, disponibles en seu electrònica en la següent adreça: dgpe.caib.es.

b) Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord amb el model normalitzat i signat electrònicament, disponible en seu electrònica a la següent adreça: dgpe.caib.es

c) En el cas de persones jurídiques o entitats sense personalitat jurídica, document constitutiu de l'entitat degudament inscrit, si és preceptiu, en el registre corresponent, o certificat d'inscripció registral, com també l'acreditació de la representació, per qualsevol forma vàlida en dret, amb què actua qui signa la sol·licitud, o una nota simple informativa del registre mercantil en què consti la inscripció de l'empresa i la representació de qui signa la sol·licitud. En el cas de persones jurídiques en l'escriptura pública o acta de constitució de l'entitat ha de constar el CNAE (Classificació Nacional Activitats Econòmiques).

En el cas que l'apoderament estigui inscrit en el Registre Electrònic d'Apoderaments (REA) serà necessari que aportis el Codi CSV del poder notarial.

d) Fitxa tècnica dels vehicles destinats al transport privat complementari de mercaderies.

e) L'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, durant els mesos de gener i febrer de 2022.

f) Certificat acreditatiu dels ajuts rebuts en règim de minimis.

2. La presentació de la sol·licitud electrònica de les subvencions previstes en aquesta convocatòria contindrà les següents declaracions responsables:

a) Declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

b) Declaració de totes les subvencions o ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, o si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat o obtingut cap.

c) Declaració que el centre de treball principal es troba a les Illes Balears.

d) Declaració responsable que els vehicles indicats a la sol·licitud estan destinats al transport privat de mercaderies.

e) Declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per haver exercit o tolerat pràctiques prohibides d'acord amb:

  • La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes
  • La Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar la LGTBI-fòbia.
  • El títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.

f) Declaració responsable que la persona sol·licitant compleix amb tots els requisits i condicions per a l'accés a la subvenció, sense perjudici de la facultat de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular per a consultar els sistemes d'informació corresponents i verificar el compliment dels  requisits i les condicions per part dels beneficiaris de la subvenció. Aquesta comprovació podrà realitzar-se amb anterioritat o posterioritat a la concessió de la subvenció. En cas de detectar-se l'incompliment d'alguna condició, procedirà la denegació de la subvenció o la revocació, i, l'exigència de reintegrament, sense perjudici d'altres responsabilitats.

g) Declaració responsable de no trobar-se inclòs en alguna de les circumstàncies incloses en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari o en l'article 10 del Text refós aprovat pel Decret legislatiu 2/2005..

h) Declaració responsable que el sol·licitant accepta la cessió de tractament de les seves dades amb relació a l'execució d'aquesta convocatòria de subvencions.

i) Declaració responsable que és certa i completa la informació continguda en la sol·licitud de subvencions.

j) Declaració responsable dels ajuts rebuts o sol·licitats, durant els tres darrers exercicis fiscals (2020, 2021 i 2022) subjectes al règim de minimis establert en el Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre (publicat en el DOUE el 24/12/2013; L 352/1 - L 352/8); establert en el Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, de minimis en el sector agrícola (publicat en el DOUE el 24/12/2013; L 352/9 - L 352/17), i en el Reglament UE 717/2014, de minimis en el sector la pesca i de l'aqüicultura (publicat en el DOUE el 28/06/2014; L 190/45 - L 190/54).

k) Declaració responsable de complir amb la condició de beneficiari de la subvenció d'acord amb l'apartat Tercer, i a més, no es troba en cap dels supòsits d'exclusió prevists.

l) Declaració responsable del compliment de les obligacions de les persones beneficiàries establertes en l'apartat novè de la convocatòria.

3. La presentació de la sol·licitud implica autoritzar a l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar en qualsevol moment, telemàticament o per altres mitjans, les comprovacions per mostreig o exhaustives necessàries per verificar la conformitat de les dades de les declaracions i el compliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria. En cas de denegar-ho mitjançant el formulari de sol·licitud de l'Annex II d'aquesta resolució, s'hauran de presentar els documents següents:

a) Document Nacional d'Identitat (DNI) , Número d'Identitat d'Estranger (NIE) o Número d'Identificació Fiscal (NIF) de la persona o entitat sol·licitant, o, dels seus representants legals o voluntaris.

b) Alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA).

c) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditatiu de la Delegació o Delegació Especial en la qual es trobi el domicili fiscal.

d) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

e) Certificat de l'Agència Tributària de les Illes Balears d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de les Illes Balears.

f) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions.

g) Alta en l'impost d'Activitats Econòmiques, durant els mesos de gener i febrer de 2022.

4. Excepcionalment, si la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular no pot aconseguir aquesta documentació, pot sol·licitar a la persona interessada que l'aporti, tal com preveuen l'article 28.3 de la Llei 39/2015.

En qualsevol cas, la persona sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular en el termini de quinze dies comptadors des de la data en què se li concedeixi la subvenció.

Vuitè Instrucció i resolució del procediment

1. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular. Aquest òrgan pot dur a terme d'ofici les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. Les sol·licituds de subvencions les ha de resoldre motivadament el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, amb la proposta prèvia del director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular. No obstant això, el conseller ha delegat la competència en la persona titular de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular conforme, mitjançant Resolució de 9 de desembre de 2022, de delegació de competències i de signatura en els òrgans directius de la Conselleria de Model (BOIB núm. 162, de 13 de desembre de 2022).

En les resolucions de concessió s'ha de fixar amb caràcter definitiu la quantia individual de la subvenció.

Es pot prescindir del tràmit de notificació de la proposta de resolució provisional quan no figurin en el procediment ni es tenguin en compte altres fets, al·legacions i proves a banda dels que han adduït les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada té caràcter de definitiva.

3. No s'estableixen criteris de valoració per a la concessió dels ajuts, atès que es durà a terme mitjançant els supòsits prevists en els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Les sol·licituds es resoldran individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent per resoldre-les.

Per tant, el procediment de concessió de les subvencions s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació ni la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre si.

4. La concessió de les subvencions s'ha d'efectuar aplicant un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de dia i hora de les sol·licituds en el Registre electrònic del Govern de les Illes Balears, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària.

5. L'òrgan instructor ha de realitzar d'ofici les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.

6. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos des de la sol·licitud de l'ajuda. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada

7. La resolució motivada del procediment s'ha de notificar als interessats, tal com determinen els arts. 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

8. Les resolucions de concessió de la subvenció s'han de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Novè Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableixen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

2. El beneficiari ha de desenvolupar i mantenir l'activitat objecte de la subvenció i l'alta en l'I.A.E. i en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors, de manera ininterrompuda durant un mínim de 6 mesos des de la concessió de l'ajut.

Desè Justificació i pagament dels ajuts

1. Amb la correcta presentació de la sol·licitud i la documentació establerta a la convocatòria, s'entén justificada l'aplicació de la subvenció a la finalitat de la convocatòria, d'acord amb el que estableix l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Una vegada resolta la concessió de la subvenció de forma favorable es procedirà a tramitar el seu pagament.

2. El pagament de l'ajuda es fa mitjançant transferència bancària, un cop que s'hagi dictat la resolució de concessió.

Onzè Concurrència i compatibilitat de subvencions

Aquestes subvencions són compatibles amb altres ajuts de qualsevol entitat atorgades, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció. A aquest efecte s'haurà d'emplenar dins la sol·licitud una declaració responsable per garantir que les subvencions sol·licitades no superen, aïlladament o conjuntament, el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

Dotzè Reintegrament

1. Procedirà el reintegrament, total o parcial, de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament, o la data en què el deutor hagi efectuat l'ingrés si aquesta data és anterior, en els supòsits prevists en l'article 44 de Decret legislatiu 2/2005.

2. L'òrgan concedent és l'òrgan competent per comprovar la justificació adequada de la subvenció.

Tretzè Règim comunitari dels ajuts

Els beneficiaris d'aquesta convocatòria estan sotmesos al règim de minimis establert en el Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, que determina en l'article 3 que l'import total de les ajudes de minimis a una única empresa no pot ser superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals.

Les activitats agrícoles i pesqueres estan sotmeses respectivament al règim de minimis establert en el Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, i al Reglament UE 717/2014, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector de la pesca i de l'aqüicultura.

Si bé aquests ajuts tenen la consideració d'ajuts d'Estat, segons l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (Tractat de Lisboa 2009), tenen la categoria d'excepcionals segons el Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis i, com disposa la consideració primera de l'esmentat Reglament (UE) 1407/2013, al no complir amb tots els requisits de l'article 107.1 esmentat, no estan subjectes al procediment de notificació.

En el cas que se superin aquests límits es denegarà la concessió de la subvenció.

 

 

ANNEX II SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A LES EMPRESES QUE REALITZIN TRANSPORT PRIVAT COMPLEMENTARI DE MERCADERIES

1. DADES GENERALS

Nom de l'empresa: .................................……………..................................

NIF o NIE: .......…................Telèfon: .…….….....…….......... 

Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…

Domicili Fiscal: ................................................................................................................

Adreça electrònica: ..........................................................................................................

Pàgina web de l'empresa:................................................................................................

Epígraf de l'activitat econòmica de l'empresa: .............................................................

CNAE de l'activitat econòmica de l'empresa: .............................................................

Núm. de registre industrial o núm. de registre d'indústries agràries: ..................................................

Data d'alta a l'IAE: ............................................... Epígraf: ................................................

Tipus d'empresa:

(   )  Mitjana empresa (menys de 250 empleats i un volum de negoci anual menor a 50 milions d'euros).

(   )  Petita empresa (menys de 50 empleats i un volum de negoci anual menor a 10 milions d'euros).

(   )  Microempresa (menys de 10 empleats i un volum de negoci anual menor a 2 milions d'euros).

Descripció de l'activitat que desenvolupa l'empresa:

............................................ ...................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................

Persona de contacte: ...........................................................................

Nom del representant legal: .............................................................................................................

DNI del representant legal: .............................................................................................................

Tipus de poder de representació: .......................................

El poder està inscrit en el REA (Registre Electrònic d'Apoderament):   (    )

Codi CSV del poder notarial: .............................................. 

 

En cas d'autònoms (persones físiques, no obligades  a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, de conformitat amb el que disposa l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, poden elegir el canal preferent de notificació.

 

CANAL PREFERENT DE NOTIFICACIÓ:

Notificació electrònica (    )

Notificació per correu postal (    )

En els cas de notificació electrònica els avisos de la posada a la disposició de la notificació en la Carpeta Ciutadana del Punt d'Accés General de l'Estat (https://www.caib.es/carpetafront) s'enviaran a l'adreça electrònica del sol·licitant informada en les dades personals o si no empleni una nova adreça electrònica per als avisos de les notificacions. (    )

 

 

 

En el cas de notificació per correu postal, les notificacions s'enviaran a l'adreça informada en les dades personals o si no empleni una nova adreça postal per rebre les notificacions: (    )

 

 

 

Localitat:       (                                 )                       Província:        (                   )                             CP:   (                     )

No obstant això, els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, de conformitat amb el que disposa l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, únicament es podran relacionar mitjançant canals electrònics.

2. DECLARACIÓ RESPONSABLE

Declar sota la meva responsabilitat:

1. (   ) Declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2. (   ) Que és certa i completa la informació que es fa constar en aquest tràmit i accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria.

3. (   )  Declaració responsable de que els vehicles indicats a la sol·licitud estan destinats al transport privat de mercaderies.

4. (   )  Declaració responsable de no trobar-se inclòs en alguna de les circumstàncies incloses en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari.

6. (   ) Declaració responsable que el sol·licitant accepta la cessió de tractament de les seves dades amb relació a l'execució d'aquesta convocatòria de subvencions.

7. (   ) Que l'entitat sol·licitant té el seu domicili fiscal a les Illes Balears i realitza la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears, i es troba inclosa dins alguna de les definicions establertes en l'apartat tercer de la resolució de la convocatòria, en el qual s'estableixen les empreses poden ser beneficiaris dels ajuts, i a més, no es troba en cap dels supòsits d'exclusió prevists.

8. (   ) Que no he estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per haver exercit o tolerat pràctiques prohibides d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes i d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar la LGTBI-fòbia, i d'acord amb el títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.

9. (   ) Declaració de totes les subvencions o ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, o si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat o obtingut cap.:

(  )        No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.

(  )        Sí, he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.

 

Organisme

Data de resolució / Sol·licitud

Quantia

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

10.  (   )  Que, per a altres actuacions o projectes (assenyalau amb una X el vostre cas):

(    )  No he rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2020, 2021 i 2022) cap subvenció subjecta al règim de minimis establert al Reglament (CE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre; establert al Reglament UE 1408/2013, de 18 de desembre, de minimis en el sector agrícola, i al Reglament UE 717/2014, de minimis en el sector la pesca i de l'aqüicultura.

(    )  He rebut durant els tres darrers exercicis fiscals (2020, 2021 i 2022) les subvencions subjectes al règim de minimis següents:

Organisme

Data de resolució / Sol·licitud

Quantia

Tipus de minims (general, agrari, pesquer).

 

 

 

 

 

 

 

 

11. (  )  Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts, i puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m'exigeixin.

12. (  ) Que compliré amb les obligacions dels beneficiaris de l'apartat Novè de la convocatòria d'ajuts.

13. (   )  Que les meves dades bancàries, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment són les especificades dintre del model normalitzat disponible en seu electrònica.

3. DENEGACIÓ D'AUTORITZACIÓ

NO autoritz:

(  )   Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.

(   )   Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent.

(    )   D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.

 

4. Vehicles sol·licitats

 

Vehicles

Marca

Model

Matrícula

Import sol·licitat

Vehicle 1

XXXXX

XXXX

XXXX

500€

Vehicle 2

 

 

 

 

Vehicle 3

 

 

 

 

Vehicle 4

 

 

 

 

Vehicle 5

 

 

 

 

Vehicle 6

 

 

 

 

Vehicle 7

 

 

 

 

Vehicle 8

 

 

 

 

Vehicle 9

 

 

 

 

Vehicle 10

 

 

 

 

TOTAL

 

SUMA TOTAL IMPORT SUBVENCIÓ: __________________________EUROS

SOL·LICITA:  La subvenció per a empreses que realitzin transport privat de mercaderies, i, estiguin d'alta a la divisió 46 del CNAE, residents a les Illes Balears, per a la modernització del comerç i els serveis, i adaptació a criteris de competitivitat i qualitat,   per un import global de ............................................Euros.

(Lloc), en data de la signatura electrònica.

[Signatura electrònica del sol·licitant]