Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Núm. 321769
Convocatòria de beques de formació pràctica per a estudiants universitaris a l'Ajuntament de Santanyí
Referència Base de Dades Nacional de Subvencions: 694916
Per resolució de la batlia de l'Ajuntament de Santanyí de data 12 de maig de 2023, s'ha aprovat la convocatòria que ha de regir la concessió de beques de formació pràctica per a estudiants universitaris a l'Ajuntament de Santanyí.
CONVOCATÒRIA DE BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS A L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Article 1. Objecte i finalitat
1.1 Aquesta convocatòria té per objecte regular la concessió de les beques de formació pràctica destinades a estudiants de grau, màster universitari o títol propi de la Universitat de les Illes Balears o de qualsevol universitat de l'estat espanyol per fer pràctiques en determinades àrees i unitats de l'Ajuntament de Santanyí.
1.2 Els objectius d'aquestes beques són:
a. Oferir una formació pràctica que contribueixi a garantir una millor qualificació professional a estudiants d'estudis universitaris.
b. Facilitar el coneixement de la metodologia de treball adequada a la realitat professional en la qual els/les estudiants hauran d'operar, contrastant i aplicant els coneixements adquirits.
c. Afavorir el desenvolupament de competències tècniques, metodològiques, personals i participatives.
d. Obtenir una experiència pràctica que faciliti la inserció al mercat de treball i en millori l'ocupabilitat futura.
Article 2. Règim de la concessió i marc normatiu
2.1 Les beques objecte d'aquesta convocatòria es concedeixen en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquesta convocatòria i es regeixen per: la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; les Bases generals reguladores de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, aprovades en sessió de Ple ordinari de 27 de desembre de 2022; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social; i el Reial decret 592/2014, pel qual es regulen les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris. Així mateix, s'haurà de tenir en compte la normativa pròpia de cada universitat en matèria de pràctiques.
2.2 Les subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, són compatibles amb les beques objecte d'aquesta convocatòria.
Article 3. Persones beneficiàries
3.1 Podran ser beneficiaris de les beques objecte d'aquesta convocatòria les persones que compleixin amb els següents requisits:
a) Ser estudiants de grau, màster universitari o títol propi de la Universitat de les Illes Balears o de qualsevol altra universitat de l'estat espanyol, matriculats aquest curs 2022-2023 a l'ensenyament universitari al qual es vinculen les competències bàsiques que s'han d'adquirir amb la realització de les pràctiques.
b) Els alumnes sol·licitants han de complir amb la normativa reguladora de les pràctiques acadèmiques externes o de les pràctiques extracurriculars de les seves respectives universitats amb anterioritat a la finalització del termini per optar a la beca i ho hauran d'acreditar documentalment.
c) Comptar amb número de la Seguretat Social.
d) Estar empadronats en el municipi de Santanyí abans de la publicació en el BOIB d'aquesta convocatòria.
3.2 Els peticionaris han d'estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat social i tributàries, incloses les municipals, i no ser deutors de reintegrament de subvencions.
3.3 El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques de formació pràctica suposa acceptar aquesta convocatòria.
Article 4. Documentació
Els peticionaris han de presentar els següents documents:
1.Imprès de sol·licitud (instància) degudament emplenada indicant lloc i la durada de pràctiques sol·licitades.
2. DNI /NIE de l'interessat.
3. Conjunt de declaracions responsables de l'annex 2.
4. Acreditació matriculació curs 2022-2023.
5.Un certificat de crèdits/assignatures aprovats
6. Documentació acreditativa del número de la Seguretat Social.
7. Dades del compte corrent per a la transferència bancària.
8. La documentació que s'estimi convenient per a acreditar el compliment per part dels peticionaris dels criteris establerts.
Article 5. Lloc i termini per presentar les sol·licituds
5.1. Les sol·licituds es podran presentar, d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de les següents formes:
TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Santanyí (https://www.ajsantanyi.net/es). Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin.
PRESENCIALMENT: Al Registre General de l'Ajuntament de Santanyí (de 09:00 hores a 14:00 hores de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. A més, també es pot enviar la documentació per correu postal. En aquest cas, s'han de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
5.2 El termini establert per presentar sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el BOIB.
Article 6. Criteris de selecció
L'ordre de preferència entre els sol·licitants que compleixin els requisits prevists a l'article 4 d'aquesta convocatòria serà únicament el d'entrada al Registre General de l'Ajuntament.
Article 7. Quantia
La quantia de la beca -que ha de ser abonada per l'Ajuntament- es fixarà en funció del nombre d'hores de pràctiques que l'estudiant faci al dia. L'import hora/pràctica vendrà determinat per la normativa de cada universitat, amb el límit màxim de 6,30 €/hora bruts. A la retribució se li ha d'aplicar un 2 per cent de retenció d'IRPF, que s'ha de restar a les quantitats brutes. El pagament de la subvenció es farà mensualment durant el temps que durin les pràctiques, en concepte de nòmina.
L'Ajuntament abonarà a la Seguretat Social la quota empresarial de cotització corresponent al becari, establerta segons el RD 1493/2011, de 24 d'octubre.
Article 8. Crèdit pressupostari
L'import màxim d'aquesta convocatòria és de sis mil euros (6.000,00 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 16-32603-4870101.
Article 9. Beques oferides
9.1. CONTRACTACIÓ
Beques oferides: 1
Departament responsable: Contractació Pública
Personal responsable del becari: TAG del departament de contractació pública
Titulació acadèmica de l'estudiant: Grau en Dret, Grau en ADE, Grau en Econòmiques o doble Grau en ADE-Dret
Tasques a desenvolupar dins el departament:
- estudi, actualització de l'estat i control dels expedients
- redacció de documentació administrativa (informes, plecs de clàusules administratives, oficis, entre altres)
Hores a realitzar: fins un màxim de 600 hores
9.2 SECRETARÍA
Beques oferides: 1
Departament responsable: Secretaria
Personal responsable del becari: Secretari de l'Ajuntament
Titulació acadèmica de l'estudiant: Grau en Dret, Grau en ADE o doble Grau en ADE-Dret
Tasques a desenvolupar dins el Departament:
- suport en matèria administrativa i pressupostària als departaments de joventut, esports, serveis socials i medi ambient (procediment administratiu, contractació i gestió del pressupost)
Hores a realitzar: fins un màxim de 600 hores
9.3 CULTURA
Beques oferides: 1
Departament responsable: Cultura
Personal responsable del becari: Tècnica Cultura
Titulació acadèmica de l'estudiant: Grau en Humanitats, Grau en Història de l'Art, Grau en Belles Arts i Grau en Història
Tasques a desenvolupar en el departament:
- catalogació del patrimoni cultural, principalment artístic, del fons de l'Ajuntament de Santanyí
- col·laboració amb les activitats culturals del Departament de Cultura
Horari: preferentment de matí amb disponibilitat horària d'horabaixes, vespres i caps de setmana per donar suport als actes culturals del Departament
Hores a realitzar: fins un màxim de 600 hores
Article 10. Procediment de concessió
El procediment de concessió de la subvenció és per concurrència competitiva tenint en compte l'ordre de preferència previst a l'article 6. Aquest procediment s'iniciarà d'ofici, per resolució de Batlia que aprovarà la convocatòria i ordenarà la seva publicació en la BDNS i en el BOIB.
La regidoria d'Educació és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'aquesta convocatòria i instruir el procediment, si bé la competència per resoldre'l i concedir les subvencions correspon a la Batlia.
L'òrgan instructor, assistit pels serveis tècnics d'aquest Ajuntament que emetrà un informe, haurà de determinar si les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta convocatòria, en cas contrari, requerirà als sol·licitants perquè en el termini de 10 dies hàbils presentin la documentació o els aclariments requerits, amb indicació que si no ho fan se'ls tendrà per desistits de la seva sol·licitud.
Posteriorment, dictarà una proposta de resolució, la qual s'ha de publicar en la pàgina web, per tal que les persones interessades, en el termini màxim de 10 dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. S'entendrà que les persones que no presenten al·legacions accepten la subvenció en els termes de la proposta de resolució.
La proposta de resolució que ha esdevingut definitiva o la resolució expressa de la Batlessa, si resulta necessària atesa la presentació d'al·legacions a la proposta, finalitzen el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució també es publicarà en la pàgina web de l'Ajuntament i es notificarà a les persones beneficiàries i a l'òrgan corresponent de les universitats interessades.
Les resolucions de batlia que concedeixen o deneguen l'ajuda sol·licitada posen fi a la via administrativa.
El termini màxim per resoldre el procediment i per notificar-lo és de sis mesos des del dia en què es publica la convocatòria en el BOIB.
En tot cas, s'haurà de signar un conveni amb les universitats corresponents que regularà els aspectes acadèmics, els termes de la col·laboració que han de regir entre les parts signatàries (estudiant, representant de la Universitat i representant de l'Ajuntament) i qualsevol altra circumstància que resultàs procedent. Així mateix, s'hauran de complir tots els tràmits necessaris previs a la firma d'aquest conveni i especialment aquells que fan referència a l'enregistrament de l'oferta de pràctiques per acollir estudiants.
Article 11. Publicació
Aquesta convocatòria es publicarà en la BDNS, en el BOIB i en la pàgina web de l'Ajuntament.
Document signat electrònicament al marge (Santanyí, 15 de maig de 2023)
La batlessa Maria C. Pons Monserrat
ANNEX I CONVOCATÒRIA DE BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS, DE MÀSTER I TÍTOL PROPI A L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ CURS 2022/2023 SOL·LICITUD
DADES PERSONALS
Nom i llinatges:_______________________________________________________________
Adreça:______________________________________________________________________
Població i codi postal:_________________________________________________________
Telèfon mòbil:_________________________________________________________________
Correu electrònic: ________________________________________________________________
DNI / NIF:___________________________________________________________________
EXPÒS:
Que estic cursant estudis de _______________________________________ a la Universitat _______________________________.
Que complesc amb els requisits per ser beneficiari de la subvenció ____________________________________, publicada al BOIB núm. ___________, de data _________________.
Que estic empadronat/ada al municipi de Santanyí.
SOL·LICIT: Prendre part en aquesta convocatòria
Al Departament municipal següent (indicar el Departament per ordre de preferència):
1º_______________________________
2º_______________________________
3º_______________________________
Durant el període: ____/ ____/ _____ a ____/ ____/ _____ i amb una durada de ___________ hores
Santanyí, de 2023
Firma del sol·licitant
BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
DOCUMENTACIÓ ADJUNTADA
( ) Sol·licitud emplenada (ANNEX I)
( ) Fotocòpia DNI/NIF del sol·licitant o document equivalent
( ) Certificat o document equivalent de crèdits/assignatures aprovades
( ) Conjunt de declaracions responsables (ANNEX II)
( ) Dades del compte corrent per a la transferència bancària
( ) Comprovant de la matrícula curs 2022-2023
( ) Acreditació número Seguretat Social
Informació sobre el tractament de dades personals
Conforme alReglament 2016/679 General de Protecció de Dades i LO 3/2018, de 5 de desembre (LOPDGDD) informem al sol·licitant que tractarem les dades personals facilitades en els termes que s'exposen a continuació:
Responsable: Ajuntament de Santanyí- Plaça Major, 12 – 07650 Santanyí (Illes Balears)
Delegat de Protecció de Dades:dpo@ajsantanyi.net
Finalitat: Gestionar les peticions i sol·licituds.
Legitimació: El compliment d'una obligació legal i l'exercici de poders públics conferits al Responsable.
Conservació:Les dades seran conservades durant el termini estrictament necessari per complir amb la finalitat mencionada, respectant en tot cas el que determini la normativa d'arxiu aplicable.
Destinataris: El Responsable podrà comunicar a les empreses que prestin serveis relacionats, així com a autoritats competents en la matèria.
Drets: Les persones sol·licitants poden revocar el consentiment (si aquesta és la legitimació), exercir els drets d'accés, rectificació, limitació, supressió, oposició o portabilitat, adreçant-se per escrit al registre de l'Ajuntament o al Delegat de Protecció de Dades dpo@ajsantanyi.net. Cal adjuntar-hi una fotocòpia del DNI o signar el correu electrònic amb una signatura electrònica reconeguda.
Reclamació: Pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
ANNEX 2 CONJUNT DE DECLARACIONS RESPONSABLES DADES DEL SOL·LICITANT
Nom i Llinatges: DNI/CIF:___________
Carrer o plaça: Núm.: Pis:____
Localitat i CP:__________________________________________________________________
Telèfon: Correu electrònic:____________________
DECLAR sota la meva responsabilitat:
- que no incorr en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003 General de Subvencions, ni l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinària de 27 de desembre de 2022.
- que estic al corrent del compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i no som deutor per reintegrament de cap subvenció.
- que compliré amb el deure de confidencialitat sobre els assumptes que pugui conèixer a conseqüència de la participació amb els corresponents procediments administratius.
Així mateix, AUTORITZ a l'Ajuntament de Santanyí per obtenir d'ofici les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries municipals, en el procediment d'atorgament de beques per a pràctiques externes.
Santanyí, de 2023
(Firma sol·licitant)