Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA, SECTORS PRODUCTIUS I MEMÒRIA DEMOCRÀTICA

Núm. 319034
Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual es convoquen ajuts destinats a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per atendre les despeses d'assegurances del seu personal voluntari corresponents a l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS:694090

L'article 15 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears estableix que tots els ciutadans de les Illes Balears tenen dret a participar de forma individual o col·lectiva en la vida política, econòmica, cultural i social de la comunitat autònoma i que els poders públics han de promoure la participació dels agents econòmics i socials del conjunt de la societat civil en els assumptes públics. Aquests principis han d'inspirar l'acció de govern de tots els poders públics, tant els de l'Estat com els autonòmics i els locals.

El voluntariat és una forma de participació de la ciutadania en la vida social. Es tracta d'una participació que es desplega en un ampli ventall d'acció que abasta gran part dels àmbits de la societat mitjançant diverses tipologies de voluntariat: social, internacional de cooperació, ambiental, cultural, esportiu, educatiu, sociosanitari, d'oci i temps lliure, comunitari i de protecció civil. Tots aquests àmbits es cobreixen mitjançant entitats de voluntariat privades sense ànim de lucre orientades a l'interès general.

L'article 22, apartat k), de la Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears, disposa que correspon al Govern de les Illes Balears, entre d'altres, concedir ajuts a les entitats de voluntariat o concertar serveis que aquestes puguin fer, d'acord amb les seves competències, sempre tenint en compte la disponibilitat pressupostària.

Aquesta convocatòria d'ajuts s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre que acompleixin activitats d'interès general i que compleixin els requisits següents: estar legalment constituïdes i inscrites en els registres corresponents d'acord amb la normativa establerta; estar integrades per persones voluntàries, sens perjudici del personal assalariat que puguin tenir, i que desenvolupin les actuacions mitjançant programes de voluntariat en el territori de les Illes Balears.

El Cens d'entitats de voluntariat de les Illes Balears, creat mitjançant el Decret 28/2022, de 25 de juliol, no es va posar en funcionament fins a la publicació de la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, per la qual s'estableix el contingut de les inscripcions del Cens d'entitats de voluntariat de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer de 2023). Per aquest motiu, atès el breu temps que du en funcionament aquest Cens, s'ha considerat preferible no exigir en aquesta convocatòria el compliment del requisit establert en l'article 14.1.d) de la Llei 11/2019.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen.

L'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 (BOIB núm. 137, de 2 d'octubre), modificada per l'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i per l'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març), fixa les bases reguladores de les subvencions en matèria de voluntariat.

De conformitat amb el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, mitjançant la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat, de la Secretaria Autonòmica de Sectors Productius i Memòria Democràtica, exerceix la competència relativa a la sensibilització cívica i social i el suport al voluntariat.

Les actuacions a les quals es destinen els ajuts regulats en aquesta convocatòria s'engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, mitjançant la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat, que és l'òrgan competent per tramitar aquest expedient.

D'altra banda, d'acord amb el que disposa l'article 3 de l'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003, en relació amb l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, correspon a la persona titular de la conselleria aprovar aquesta convocatòria.

El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023, aprovat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), disposa, dins les actuacions emmarcades en l'objectiu IV.4.9, la previsió que es tramitin ajuts destinats a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per atendre les despeses d'assegurances de responsabilitat civil i d'assegurances d'accidents.

Així, l'objecte d'aquesta convocatòria és ajudar a atendre les despeses que suposen l'assegurança de responsabilitat civil a tercers i l'assegurança d'accidents que les entitats de voluntariat han de contractar per cobrir els riscs als quals estan exposades les persones voluntàries en la realització de la seva acció de voluntariat, amb l'objectiu d'impulsar la feina de les entitats de voluntariat ja constituïdes i d'incentivar la creació de noves entitats.

Aquestes ajudes no subvencionen cap activitat econòmica que puguin dur a terme les entitats beneficiàries, sinó estrictament la despesa derivada de les assegurances relatives al seu personal voluntari, i es concedeixen en règim de concurrència no competitiva, amb la qual cosa no es poden considerar ajudes d'Estat que falsegin o amenacin de falsejar la competència, d'acord amb el que preveu l'article 107, apartat 1, del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005; a proposta de la directora general de Participació, Transparència i Voluntariat; d'acord amb l'informe previ del Servei Jurídic de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts destinats a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per atendre les despeses d'assegurances del seu personal voluntari corresponents l'any 2022.

2. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria (annex 1).

3. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import de vint-i-cinc mil euros (25.000,00€), amb càrrec a la partida pressupostària 19901 151D02 48000 00 o equivalent dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023, amb la possibilitat d'ampliar-ne el crèdit, sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 11 de maig de 2023

El conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica Juan Pedro Yllanes Suárez

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria d'ajuts destinats a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per atendre les despeses d'assegurances del seu personal voluntari

Primer Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és ajudar a atendre les despeses que suposen l'assegurança de responsabilitat civil a tercers i l'assegurança d'accidents que les entitats de voluntariat han de contractar per cobrir els riscs als quals estan exposades les persones voluntàries en la realització de la seva acció de voluntariat, amb l'objectiu d'impulsar la feina de les entitats de voluntariat ja constituïdes i d'incentivar la creació de noves entitats.

Segon Beneficiaris i requisits

1. Poden optar als ajuts d'aquesta convocatòria les entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats d'interès general i que compleixen els requisits següents:

a) Estar legalment constituïdes en els registres corresponents d'acord amb la normativa establerta.

b) Estar integrades per persones voluntàries, sens perjudici del personal assalariat que puguin tenir.

c) Desenvolupar totes les actuacions, o una part d'aquestes, mitjançant programes de voluntariat en el territori de les Illes Balears.

2. No poden ser beneficiàries dels ajuts:

a) Les entitats que s'inclouen en alguna de les causes que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, les que han estat objecte de sancions administratives fermes, ni les que han estat sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, en els darrers tres anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016.

b) Les entitats que hagin estat sancionades o condemnades per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període que estipula l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

c) Les entitats que desenvolupen actuacions únicament en interès dels seus membres o associats.

d) Les entitats que no compleixin les obligacions establertes per a les entitats de voluntariat de la Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears, llevat de la seva inscripció en el cens d'entitats de voluntariat.

Tercer Quantia dels ajuts

1. El crèdit assignat als ajuts que regula aquesta convocatòria és de vint-i-cinc mil euros (25.000,00€), amb càrrec a la partida pressupostària 19901 151D02 48000 00 o equivalent dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023, amb la possibilitat d'ampliar-ne el crèdit, sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin.

2. Es fixa un ajut màxim del 100% de la despesa feta per l'entitat beneficiària en concepte d'assegurança de responsabilitat civil, d'assegurança d'accidents o d'ambdues durant l'exercici de 2022, amb el límit de mil cinc-cents euros (1.500€) per entitat sol·licitant.

Quart Despeses subvencionables

1. Són subvencionables les despeses següents:

a) Les despeses de la pòlissa d'assegurança que cobreixi les persones voluntàries de la responsabilitat civil a tercers en la realització de la seva acció de voluntariat durant l'any 2022.

b) Les despeses de la pòlissa d'assegurança que cobreixi el risc d'accidents de les persones voluntàries en la realització de la seva acció de voluntariat durant l'any 2022.

2. Tant en el cas de les assegurances de responsabilitat civil com en el de les assegurances d'accidents, és subvencionable la part de la despesa corresponent a l'any 2022. Si les pòlisses d'assegurança o els rebuts tenen un període de cobertura diferent a l'any natural, s'ha de calcular la part proporcional de la despesa de cada rebut que correspon a l'any 2022.

3. En qualsevol cas, les pòlisses han de ser adequades a les característiques i circumstàncies de l'activitat del personal voluntari i han de cobrir expressament les contingències d'accidents que puguin patir els voluntaris i voluntàries, així com la responsabilitat civil a tercers que pugui ocasionar la seva actuació.

4. Únicament seran subvencionables les despeses de contractació de pòlisses d'assegurances que cobreixin el personal voluntari de l'entitat. En el cas que les pòlisses contractades cobreixin indistintament persones voluntàries i altres que no ho són, l'entitat haurà d'indicar el nombre de persones voluntàries i el nombre de persones no voluntàries cobertes per aquesta pòlissa per tal de poder calcular la part proporcional de la despesa que correspon al personal voluntari.

5. Se subvenciona fins al 100% de les despeses, amb un import màxim de 1.500€ per beneficiari.

Cinquè Sol·licitud i termini de presentació

1. Les entitats de voluntariat interessades han de presentar les sol·licituds a través dels seus representants.

2. D'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se per mitjans electrònics amb les administracions públiques per dur a terme qualsevol tràmit.

3. Dins el termini de quinze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració (https://www.caib.es/seucaib/ca). S'haurà d'adjuntar a la sol·licitud tota la documentació prevista en l'apartat sisè d'aquesta convocatòria.

Per poder presentar la sol·licitud cal disposar d'un sistema d'identificació i signatura electrònica. La informació relativa als sistemes d'informació i signatura electrònica a la seu electrònica del Govern de les Illes Balears es pot consultar en l'enllaç següent:

https://www.caib.es/seucaib/ca/fichainformativa/3392758

4. En cas de presentar la sol·licitud de manera presencial, l'Administració, d'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè la formalitzin en la forma indicada anteriorment.

Sisè Documentació que s'ha d'aportar

1. Els sol·licitants han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

a) Còpia del NIF de l'entitat.

b) Còpia del document de constitució de l'entitat i dels estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d'inscripció registral d'aquests documents. En el cas d'entitats d'àmbit estatal, còpia del certificat acreditatiu de la inscripció en un registre d'àmbit estatal i de la inscripció de la delegació a les Illes Balears.

c) Annex 2, relatiu a les dades complementàries de la sol·licitud. En el cas que la persona interessada no autoritzi l'òrgan instructor per obtenir d'ofici la informació relativa a les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, o s'oposi a la consulta de dades a la hisenda autonòmica i la seguretat social, ha d'aportar el certificat d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la seguretat social.

d) Annex 3 relatiu a la declaració responsable de la persona representant de l'entitat sol·licitant que certifiqui els aspectes següents:

1r. L'entitat compleix els requisits per ser-ne beneficiària d'acord amb el que estableix l'apartat segon d'aquesta convocatòria.

2n. L'entitat no ha demanat cap subvenció a cap altra conselleria del Govern de les Illes Balears o a cap altra administració pública o entitat privada per atendre les despeses objecte d'aquesta convocatòria.

3r. L'entitat no s'ha vist afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4t. L'entitat es compromet a comunicar per escrit a la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat qualsevol variació en aquesta declaració en un termini inferior a quinze dies a partir de la data en què es doni alguna de les circumstàncies previstes en l'article 10 esmentat, com a causa de prohibició per ser-ne beneficiari.

5è. L'entitat sol·licitant se sotmet al compliment de les obligacions establertes per l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

6è. L'entitat no ha estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i no ha estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període que estipula l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

7è. L'entitat compleix les obligacions establertes en l'article 15.2 de la Llei11/2019, llevat de la indicada en la lletra m) relativa a la seva inscripció en el CEVIB, si n'és el cas.

8è. L'entitat indica el nombre de persones voluntàries assegurades durant l'any 2022 per cadascuna de les pòlisses per a les quals se sol·licita subvenció.

9è. L'entitat coneix i accepta les bases d'aquesta convocatòria d'ajuts.

e) Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades.

f) Còpia de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i/o de l'assegurança d'accidents. En cas que s'hagin contractat diferents pòlisses, cal presentar-les totes dues.

 

 

g) Justificant de pagament de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i/o d'assegurança d'accidents del personal voluntari corresponents a l'any 2022, mitjançant extracte o certificat bancari que ha de contenir el número de pòlissa i el període de vigència corresponent al pagament.

2. No és necessari presentar la documentació esmentada en els apartats a), b) i f) del punt anterior si ja és a disposició de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Això no obstant, d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, s'ha d'indicar en quin expedient es troba.

Setè Esmena de sol·licituds

1. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir el sol·licitant que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, i es dictarà la resolució corresponent.

2. Els requeriments d'esmena es notificaran de manera electrònica a les persones interessades, a les quals se'ls remetrà un avís de posada a disposició a l'adreça electrònica aportada en la seva sol·licitud.

Vuitè Selecció dels beneficiaris

1. El procediment per a la selecció dels beneficiaris dels ajuts convocats mitjançant aquesta Resolució és el de concurrència no competitiva.

2. En el cas que el conjunt de sol·licituds amb dret a subvenció superi la dotació prevista en aquesta convocatòria, es prorratejarà l'import d'aquesta entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits per ser-ne beneficiaris, d'acord amb les regles següents:

a) S'ha de sumar la quantia sol·licitada per totes les entitats que han presentat una sol·licitud de subvenció que ha resultat admesa.

b) El crèdit disponible en la convocatòria s'ha de dividir per la quantitat obtinguda en l'apartat anterior. Això donarà com a resultat el valor a assignar per cada euro sol·licitat.

c) El valor resultant en l'apartat anterior s'ha de multiplicar per la quantitat sol·licitada per cada entitat, i aquest serà l'import de concessió que correspondrà a cada entitat beneficiaria.

Si com a conseqüència d'aquesta operació queda un romanent superior a l'1%, aquest s'haurà de repartir amb el mateix sistema entre les entitats beneficiàries.

3. L'import concedit no pot superar en cap cas el total de l'import sol·licitat ni de la despesa subvencionable.

Novè Instrucció i resolució del procediment. Òrgans competents

1. La Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat és l'òrgan competent per instruir i tramitar el procediment.

2. Una vegada que els tècnics d'aquesta Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta Resolució, la directora general de Participació, Transparència i Voluntariat ha d'emetre una proposta de resolució provisional, la qual s'ha de notificar de manera electrònica a les persones interessades perquè, en el termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la seva recepció, puguin al·legar el que considerin oportú.

3. Una vegada finalitzat el termini atorgat per formular al·legacions a la proposta de resolució provisional i revisades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor ha de dictar la proposta de resolució definitiva, que també serà notificada de manera electrònica a les persones interessades.

 

4. Les entitats beneficiàries disposen d'un termini de set dies naturals comptadors a partir de l'endemà que s'hagi rebut la notificació de la proposta de resolució definitiva per acceptar l'ajut concedit o renunciar-hi. Una vegada transcorregut aquest termini, a falta de renúncia expressa a la concessió, s'entén que l'accepten.

5. El conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica és l'òrgan competent per dictar la resolució de concessió o de denegació, que posa fi a la via administrativa.

6. La resolució de concessió o de denegació ha de ser motivada i ha d'indicar els aspectes següents: entitat sol·licitant, ajut sol·licitat i ajut concedit, així com el motiu de la denegació, si escau.

7. Aquesta resolució s'ha de notificar de manera electrònica a les persones interessades.

8. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució d'aquest procediment és de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria.

Desè Justificació i pagament

El tràmit de justificació de l'ajut concedit es perfecciona d'ofici a la vista del justificant de pagament del rebut de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i/o d'assegurança d'accidents del personal voluntari de l'entitat sol·licitant corresponent a l'any 2022, del qual s'ha d'acreditar el pagament efectiu mitjançant un extracte o certificat bancari en els termes establerts en el punt sisè de la convocatòria.

El pagament de l'ajut s'ha de tramitar una vegada comprovada la correcta justificació i la correcció del procediment. El termini formal de justificació coincideix, per tant, amb el de presentació de la sol·licitud i de la documentació que l'acompanya.

Onzè Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries dels ajuts d'aquesta convocatòria assumeixen les obligacions generals que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i les que s'indiquen a continuació:

a) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que se'ls requereixi en l'exercici d'aquestes actuacions.

b) Estar al corrent de les obligacions tributàries, o de qualsevol naturalesa, amb l'Administració autonòmica de les Illes Balears, amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

c) Comunicar, a l'òrgan que concedeix l'ajut, la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir-lo.

d) Col·laborar en el control de l'activitat facilitant tota la informació i la documentació que li requereixi la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Intervenció General de l'Estat, el Tribunal de Comptes, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control de la Unió Europea.

e) Complir qualsevol altra obligació exigida per la normativa vigent que hi sigui aplicable.

f) Fer constar el logotip de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica en tots els suports informatius de l'entitat (pàgina web, fullets...) durant el termini d'un any des de la concessió de la subvenció.

 

 

g) Demostrar, a requeriment de l'òrgan instructor, la veracitat de qualsevol situació i l'existència de qualsevol document contingut en la declaració responsable referida en la base sisena 1.d).

Dotzè Revocació i reintegrament

1. D'acord amb l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos establerts en la resolució de concessió.

2. Com a conseqüència de la revocació de l'ajut, queda sense efecte l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

 

​​​​​​​Tretzè Règim jurídic

Els ajuts continguts en aquesta convocatòria es tramiten en règim de concurrència no competitiva i d'acord amb el que estableix la normativa següent:

• Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears (BOIB núm. 34, de 14 de març).

• Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

• Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

• Article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

• Article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei de subvencions.

• Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

• Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 (BOIB, núm. 137, de 2 d'octubre), modificada per l'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i modificada per l'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març).

• El Tractat de funcionament de la Unió Europea, article 107, apartat 1.