Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SALUT I CONSUM

Núm. 318033
Resolució del director general de Prestacions i Farmàcia per la qual es convoca els participants en el concurs de mèrits per a l’adjudicació de 34 oficines de farmàcia a l’acte públic d’elecció d’oficina de farmàcia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 25 de novembre de 2015, el director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia va dictar una resolució per la qual es va convocar un concurs de mèrits per a l'adjudicació de 34 oficines de farmàcia (BOIB núm. 174, de 26 de novembre). Aquest concurs ha seguit el procés de tramitació legalment establert.

2. En data 28 de març de 2023, la directora general de Salut Pública i Participació per suplència del director general de Prestacions i Farmàcia va dictar una resolució per la qual es va aprovar la llista definitiva de mèrits dels participants en el concurs de mèrits esmentat. (BOIB núm. 40, de 30 de març).

Fonaments de dret

1. L'article 30.48 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, que atribueix la competència en matèria d'ordenació farmacèutica a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. La Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, pel que fa a la tramitació del concurs de mèrits.

3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb el règim de recursos que siguin d'aplicació a aquest concurs.

4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s'inclou la Conselleria de Salut i Consum, de la qual depèn la Direcció General de Prestacions i Farmàcia, a la qual s'atribueix, entre d'altres, la competència en matèria d'ordenació farmacèutica.

6. El Decret 51/2019, de 5 de juliol, pel qual es nomena el director general de Prestacions i Farmàcia.

7. La Llei 7/1998, de 12 de novembre, d'ordenació farmacèutica de les Illes Balears. En concret el seu article 24 disposa:

“Article 24

1. El concurs que es convoqui per a l'adjudicació d'oficines de farmàcia ha de ser únic, i s'entén que cada participant ho fa a la totalitat de les farmàcies convocades.

2. Una vegada valorats els mèrits, s'ha de publicar una llista amb totes les qualificacions ordenades de major a menor.

3. S'ha de convocar un acte públic en el qual el participant amb la puntuació més alta esculli la farmàcia que vol que se li adjudiqui d'entre les convocades. Una vegada que hagi formalitzat la seva elecció, en el mateix acte i de la mateixa manera s'ha de procedir amb el participant següent en la llista de puntuació i així, successivament, fins a l'adjudicació del total de les farmàcies convocades o l'exhauriment de la llista de participants. D'aquest acte i de les incidències que es produeixin s'ha d'estendre l'acta corresponent.

4. En aquest mateix acte els participants en el concurs poden renunciar a ser adjudicataris quan per torn els correspongui exercir el dret d'elecció. En aquest cas, quedaran fora del concurs i s'ha de passar al següent de la llista perquè pugui triar l'oficina de farmàcia entre les que queden disponibles.

5. El director general competent en matèria de farmàcia ha de dictar una resolució per la qual s'aprovin les adjudicacions de farmàcies verificades d'acord amb els punts precedents. Aquesta resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

6. La renúncia d'un adjudicatari o d'un participant que hagi formulat la seva elecció d'acord amb l'apartat 3 a la farmàcia adjudicada o elegida, sigui expressa o tàcita, comporta l'exclusió de la farmàcia d'aquest concurs i, per tant, la impossibilitat d'una nova adjudicació a un altre concursant. De la mateixa manera, el renunciant no pot participar durant quatre anys en concursos de mèrits per a l'adjudicació de farmàcies que convoqui l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, ni es pot autoritzar cap transmissió a títol onerós a favor seu durant el mateix període. La mateixa regla s'ha d'aplicar en els casos en què l'oficina de farmàcia de la qual ha estat adjudicatari no s'arribi a obrir per una causa imputable a ell mateix; la renúncia d'un adjudicatari a la farmàcia adjudicada obliga a l'Administració a treure aquesta oficina de farmàcia al primer concurs.

7. Quan el participant que hagi formulat la seva elecció d'acord amb l'apartat 3 o l'adjudicatari que era prèviament titular o cotitular d'una oficina de farmàcia renunciï a l'oficina de farmàcia que havia elegit o de la qual ha estat adjudicatari o no obté l'autorització del local o d'obertura i funcionament per una causa imputable a ell mateix, a més de les conseqüències derivades del que disposen els apartats anteriors, no recuperarà l'oficina de farmàcia de la qual era titular abans del concurs, i l'Administració està obligada a treure aquesta oficina de farmàcia al primer concurs.

8. Malgrat el que preveuen els apartats anteriors, la direcció general competent en matèria de farmàcia, mitjançant una resolució motivada a l'efecte, pot retardar l'obertura d'una nova oficina de farmàcia que hagi obtingut un farmacèutic que al seu torn sigui titular d'una altra, fins que quedi assegurada l'assistència farmacèutica a la població inclosa en la zona d'influència d'aquesta darrera oficina de farmàcia.

9. En el supòsit que un titular d'oficina de farmàcia s'hagi vist obligat a tancar-la o fins i tot se li hagi impedit obrir-la perquè s'hagi declarat nul·la l'adjudicació al seu favor o a favor d'adjudicataris precedents dels quals dugui causa, ja es produeixi aquesta situació a conseqüència de l'execució d'una resolució ferma en via administrativa no impugnada judicialment o a conseqüència d'una resolució judicial ferma, i sempre que sigui per una causa no imputable a ell mateix, podrà elegir, en el termini de 15 dies comptadors des que es faci efectiu el tancament de l'oficina de farmàcia per aquelles causes, una de les farmàcies vacants que constin en el catàleg i que no hagin estat objecte del procediment d'adjudicació que regula aquest article, de la mateixa zona farmacèutica o, en cas que no n'hi hagi, de les zones farmacèutiques limítrofes, i així successivament, sempre que renunciï a la reclamació dels perjudicis econòmics que es puguin derivar del compliment de la resolució o de la sentència judicial. Quan siguin diversos els titulars de les oficines de farmàcia que es trobin simultàniament en aquesta situació, i més d'un d'ells pretengui elegir una mateixa oficina vacant, serà preferit el titular de l'oficina tancada que es trobi situada al mateix terme municipal que l'elegida, en el seu defecte el titular de l'oficina tancada que es trobi situada a la mateixa zona farmacèutica que l'elegida, i en el seu defecte el titular de l'oficina tancada del terme municipal més pròxim al terme municipal o zona farmacèutica on es trobi catalogada l'oficina discutida. Si coincideixen més d'un titular d'oficina tancada en alguna d'aquestes circumstàncies serà preferit aquell que acrediti major experiència professional, d'acord amb l'apartat corresponent del barem de mèrits per a l'accés a la titularitat d'una oficina de farmàcia, vigent en el moment de dur-se a terme l'elecció.

10. També s'ha d'oferir a l'adjudicatari una de les farmàcies vacants que constin en el catàleg i que no hagin estat objecte del procediment d'adjudicació que regula aquest article, en primer lloc de la mateixa zona farmacèutica o, en cas que no n'hi hagi, de les zones farmacèutiques limítrofes, en els supòsits en què la farmàcia inicialment adjudicada no s'hagi pogut obrir per impossibilitat material de complir les distàncies entre farmàcies o perquè no hi ha locals disponibles en el lloc on s'ha d'ubicar l'oficina de farmàcia. En aquests casos, la direcció general competent en matèria de farmàcia ha d'amortitzar aquesta oficina de farmàcia i l'ha de donar de baixa del catàleg, la qual cosa s'ha de materialitzar en la nova resolució quadriennal, llevat que es reubiqui dins la mateixa zona farmacèutica d'acord amb el que disposa l'article 20.9 d'aquesta llei, perquè es tracta d'una oficina viable dins la zona, de conformitat amb la seva població, si es produeix un canvi d'ubicació.

11. Abans del compliment del termini màxim de quatre anys de revisió del catàleg, únicament s'ha de revisar i canviar la ubicació de l'oficina de farmàcia autoritzada, dins la mateixa zona farmacèutica si això és possible, de manera excepcional, a sol·licitud de l'adjudicatari que es trobi en la situació que preveu  l'apartat 10 d'aquest article, i si no se li pot oferir cap farmàcia vacant a la mateixa zona farmacèutica o limítrofa.

12. La disposició que conté l'article 22.3 d'aquesta llei no és d'aplicació a l'adjudicatari que estigui en la situació que preveu l'apartat 10 d'aquest article i que no pugui arribar a obrir una oficina de farmàcia perquè no n'hi ha d'autoritzades i vacants ni a la mateixa zona farmacèutica ni a les limítrofes que se li puguin oferir i que, a més, o bé no hagi fet ús de la facultat d'instar la reubicació de la farmàcia dins la mateixa zona farmacèutica que preveu l'apartat 11 d'aquest article o que, havent-ho fet, aquesta reubicació no hagi estat viable per causes alienes a la voluntat de l'adjudicatari.”

8. La Resolució del director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia de 25 de novembre de 2015 per la qual es convoca un concurs de mèrits per a l'adjudicació de 34 oficines de farmàcia (BOIB núm. 174, de 26 de novembre).

Quan a l'adjudicació de les oficines de farmàcia la base 8 de l'annex 2 de la convocatòria del concurs de mèrits disposa el següent:

“8.1. Una vegada dictada la resolució per la qual s'aprova la relació ordenada de participants en el concurs en funció de la llista definitiva de valoració de mèrits reconeguts, mitjançant una resolució del director general Planificació, Avaluació i Farmàcia s'ha de convocar els participants a l'acte públic a què fa referència l'article 24 de la Llei 7/1998. A aquest acte públic poden assistir els participants per ells mateixos o mitjançant la representació acreditada degudament. Una vegada verificat l'acte, el director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia ha de dictar una resolució per la qual s'aproven les adjudicacions de farmàcies. Aquesta resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.2. En l'acte públic el participant amb la puntuació més alta ha d'escollir la farmàcia que vol que se li adjudiqui d'entre les convocades. Una vegada que hagi formalitzat la seva elecció, en el mateix acte i de la mateixa manera s'ha de procedir amb el participant següent en la llista de puntuació i així, successivament, fins a l'adjudicació del total de les farmàcies convocades o l'exhauriment de la llista de participants.

D'aquest acte i de les incidències que es produeixin s'ha d'estendre l'acta corresponent.

8.3. En aquest mateix acte els participants en el concurs poden renunciar a ser adjudicataris quan per torn els correspongui exercir el dret d'elecció. En aquest cas, quedaran fora del concurs i s'ha de passar al següent de la llista perquè pugui triar l'oficina de farmàcia entre les que queden disponibles.

8.4. En aquest mateix acte i una vegada el participant en el concurs hagi formalitzat la seva elecció, s'ha de formalitzar, si s'escau, la renúncia a la qual fa referència l'article 22.8 de la Llei 7/1998, de 12 de novembre.

8.5. El director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia ha de dictar una resolució per la qual s'aprovin les adjudicacions de farmàcies verificades d'acord amb els punts precedents. Aquesta resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.6. La renúncia d'un adjudicatari o d'un participant que hagi formulat la seva elecció d'acord amb l'apartat 2 a la farmàcia adjudicada o elegida, sigui expressa o tàcita, comporta l'exclusió de la farmàcia d'aquest concurs i, per tant, la impossibilitat d'una nova adjudicació a un altre concursant. De la mateixa manera, el renunciant no pot participar durant quatre anys en concursos de mèrits per a l'adjudicació de farmàcies que convoqui l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ni es pot autoritzar cap transmissió a títol onerós a favor seu durant el mateix període. La mateixa regla s'ha d'aplicar en els casos en què l'oficina de farmàcia de la qual ha estat adjudicatari no s'arribi a obrir per una causa imputable a ell mateix; la renúncia d'un adjudicatari a la farmàcia adjudicada obliga l'Administració a treure aquesta oficina de farmàcia en el primer concurs.

8.7. Quan el participant que hagi formulat la seva elecció d'acord amb l'apartat 2 o l'adjudicatari que era prèviament titular o cotitular d'una oficina de farmàcia renunciï a l'oficina de farmàcia que havia elegit o de la qual ha estat adjudicatari o no obté l'autorització del local o d'obertura i funcionament per una causa imputable a ell mateix, a més de les conseqüències derivades del que disposen els apartats anteriors, no recuperarà l'oficina de farmàcia de la qual era titular abans del concurs, i l'Administració està obligada a treure aquesta oficina de farmàcia en el primer concurs.

8.8. Malgrat el que preveuen els apartats anteriors, la Direcció General de Planificació, Avaluació i Farmàcia, mitjançant una resolució motivada a l'efecte, pot retardar l'obertura d'una nova oficina de farmàcia que hagi obtingut un farmacèutic que al seu torn sigui titular d'una altra, fins que quedi assegurada l'assistència farmacèutica a la població inclosa en la zona d'influència d'aquesta darrera oficina de farmàcia.

8.9. El termini per a la designació de local d'oficina de farmàcia dins de cada terme municipal s'ha d'atorgar als adjudicataris de manera successiva i per l'ordre de puntuació que hagi obtingut cadascun derivat de la valoració dels seus mèrits. No s'ha d'atorgar aquest termini als adjudicataris successius fins que els precedents hagin obtingut l'acta d'autorització d'obertura corresponent de la seva oficina de farmàcia o hagin estat declarats desistits o renunciants o hagin desistit o renunciat a dur a terme aquesta obertura.”

9. El Decret 30/2015, de 8 de maig, pel qual es regulen els procediments per a l'autorització i l'obertura de noves oficines de farmàcia.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Publicar, en funció de la llista definitiva de valoració dels mèrits aprovada per la Resolució de 28 de març de 2023 de la directora general de Salut Pública i Participació per suplència del director general de Prestacions i Farmàcia (BOIB núm. 40, de 30 de març), la relació ordenada de major a menor puntuació, dels participants en el concurs de mèrits per a l'adjudicació de 34 oficines de farmàcia 25 de novembre de 2015, que s'adjunta com a annex 1 a aquesta resolució.

2. Convocar a totes les persones participants en el concurs que figuren a la relació de l'annex 1 a l'acte públic d'elecció d'oficina de farmàcia que tindrà lloc el 19 de maig de 2023, a les 11 hores, en la seu de la Conselleria de Salut i Consum, en el carrer de Campaner, 1, de Palma. Aquest acte públic s'ha de desenvolupar d'acord amb el que preveu l'article 24 de la Llei 7/1998, de 12 novembre, el Decreto 30/2015, de 8 de maig, les bases de la convocatòria del concurs i la informació de rellevància relativa a aquesta fase del concurs, així com la corresponent als aspectes organitzatius de l'acte públic d'elecció i els requisits per assistir-hi, que s'indicaran a la pàgina web del Servei d'Ordenació Farmacèutica (https://ordenaciofarmaceutica.caib.es) d'aquesta Direcció General.

3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquest acte de tràmit, que no exhaureix la via administrativa ni es troba en cap dels supòsits que es preveuen a l'article 112 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no pot interposar-se recurs administratiu, sense perjudici que els interessats puguin mostrar-ne la seva oposició perquè sigui considerada en la resolució que posi fi al procediment.

(Signat electrònicament: 12 de maig de 2023)

El director general Atanasio García Pineda

​​​​​​​

ANNEX 1 Relació ordenada dels participants en el concurs segons la seva puntuació

 

DNI

LLINATGE 1

LLINATGE 2

NOM

PUNTUACIÓ

1

***0653**

MELERO

QUIÑONERO

GEMA

86,07

2

***7104**

MORANTA

RIBAS

FRANCESC XAVIER

83,90

3

***1967**

CRESPÍ

GOST

ANTONI

80,30

4

***6089**

COMAS

PONS

ANTONIA MARIA

79,94

5

***7529**

GARCÍA

AGUILÓ

EVA

79,20

6

***5510**

PLANELLS

RAMON

MARIA

77,29

7

***1321**

MUÑOZ

AGULLÓ

JOSÉ FRANCISCO

77,06

8

***4597**

MIR

SAGRISTÁ

MIGUEL

76,68

9

***9490**

ÁLVAREZ

BARREIROS

MANUEL

70,75

10

***5185**

MARÍ

MARÍ

BARTOLOMÉ

70,42

11

***4657**

LÓPEZ

GUASCH

MARIA

69,68

12

***1237**

SANTOS

GÓMEZ

CONCEPCIÓN

68,76

13

***2224**

LLABRÉS

PLANAS

ISABEL

68,45

14

***6801**

JAUSET

BERROCAL

MARÍA JOSÉ

67,44

15

***9626**

MUDOY

SERVERA

FRANCISCA

67,23

16

***3723**

MAYANS

COSTA

CATALINA

66,88

17

***1684**

VENTURA

PUJOL

JORDI

65,65

18

***9054**

QUESADA

RODRÍGUEZ

ALICIA

65,32

19

***2721**

ADROVER

RIGO

MARIA

64,70

20

***1217**

PONS

DE VES

FRANCISCA

64,68

21

***1999**

VAQUER

PASCUAL

JOANA MARIA

64,48

22

***6612**

VENY

RIERA

GUILLERMO

64,46

23

***5562**

BLANCO

GONZÁLEZ

MARÍA ISABEL

63,58

24

***3074**

MIRALLES

COLL

MIGUEL ÁNGEL

63,11

25

***8276**

BRU

BONILLA

MANUEL

60,07

26

***2882**

VIDAL

RAMÍREZ

LUIS

59,17

27

***1682**

MARQUÈS

ALAMINOS

MAGDALENA GUADALUPE

58,52

281

***1137**

MONTORO

RONSANO

JOSÉ BRUNO

55,54

***5773**

ENRÍQUEZ

TORRES

MARC

29

***0183**

GARCÍA

HERNÁEZ

FÁTIMA MARÍA

53,17

30

***2711**

LÓPEZ

SALAS

MELCHOR

53,11

31

***1369**

PÉREZ

GARCÍA

SUSANA

52,47

32

***9258**

CABRERA

JAUME

GLORIA

52,10

33

***8261**

BALAGUER

BERGA

ANA

49,98

34

***7002**

MULET

TROBAT

MARIA

49,80

35

***9957**

MULET

ALBEROLA

ANA MARÍA

49,00

36

***8668**

ROMERO

CASTELLANOS

DAVID

48,70

37

***1300**

MASSÓ

MUNIESA

JOSEP FRANCESC

47,30

38

***8415**

GREGORIO

MAZO

SUSANA

46,66

39

***5987**

DI FORTE

 

MÍRIAM MÓNICA

45,92

40

***3995**

GENOVART

SÁNCHEZ

ANA MARÍA

44,45

41

***1762**

SANTANDREU

JAUME

FRANCISCA MARÍA

43,51

42

***1124**

ARTIGUES

GAYÁ

MARÍA CONCEPCIÓN

43,16

43

***3925**

LADARIA

SUREDA

MARÍA CONCEPCIÓN

40,05

44

***7975**

TORRES

MULET

JUAN

38,36

45

***6157**

LÓPEZ

GONZÁLEZ

JAVIER

37,82

46

***1928**

ESPINOSA

SUANCES

ANTUCHO

37,30

47

***5218**

PERALES

LÓPEZ

BERNARDO

37,18

48

***6127**

RUIZ

GONZÁLEZ

ALBA

36,39

49

***2286**

RAMÓN

LLORET

ANTONIO

36,17

50

***5886**

FERRER

LLABRÉS

ANTONIA

35,65

51

***7106**

CHICO

ALFARO

ANA MARÍA

34,67

52

***0594**

SASTRE

BARCELÓ

ANTONIA

33,88

53

***0447**

SANCHO

RODRÍGUEZ

NATALIA

29,75

54

***6659**

BAUZÁ

SERVERA

ANA MARÍA

28,04

55

***7738**

GONZÁLEZ

SAN MIGUEL

HILDA MARÍA

27,82

56

***1695**

FORNÉS

MORAGUES

MARIA CRISTINA

26,15

57

***6315**

PRIETO

ALMIRALL

RAFAEL MARÍA

24,05

58

***1053**

SERRA

LLOBET

SARA

23,57

59

***9539**

JIMÉNEZ

CARAVACA

YOLANDA ESPERANZA

22,77

60

***6068**

GARRIDO

ABAD

BÁRBARA

22,50

61

***2286**

JULVE

MARTÍNEZ

MARÍA JOSÉ

21,05

62

***5255**

MARCOS

PAGEO

SARA

17,07

63

***1822**

BERMEJO

GÓMEZ

CARMEN MARÍA

15,05

64

***8121**

FALOMIR

GÓMEZ

TERESA MARÍA

14,51

65

***3719**

BOSCH

FERNÁNDEZ

MARTA

13,82

66

***2297**

BONET

ALAVÉS

MARÍA VICTORIA

13,44

67

***8947**

ANDRÉS

CARRIÓ

BORJA

11,83

68

***3337**

LLOMPART

VAN BELZEN

BARTOLOMÉ

8,79

69

***5021**

ALONSO

FELIZ

MARÍA DE LAS MERCEDES

7,19

70

***6997**

QUETGLAS

OLIVER

JOANA MARIA

2,28

1Sol·licitud de participació conjunta en el concurs, al 90 % Sr. Montoro i al 10 % Sr. Enríquez (arts. 4.3 i 5 del Decret 30/2015, de 8 de maig, pel qual es regulen els procediments per a l'autorització i l'obertura de noves oficines de farmàcia).