Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 317444
Delegació en l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia del cos de policia local
(Exp. núm. 509/2023)
Resolució de batlia
1. Fets.
Es valora l'experiència i l'especialització de l'EBAP en els processos de selecció, això afegit a la durada temporal, la complexitat d'un procediment d'aquest tipus, i a l'acumulació de feines municipals, per raons d'economia, eficàcia i agilitat en l'actuació de les administracions, el passat dia 28 d'abril es comunicà a l'EBAP l'interès en participar en el nou procés selectiu unificat.
Per resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, del Govern de les Illes Balears, de 26 d'abril de 2023 (Butlletí Oficial de les Illes Balears , BOIB, núm. 56 de 02.05.2023), s'ha iniciat el procediment i s'ha convocat els ajuntaments interessats a participar perquè deleguin l'execució d'aquest procés.
2. Fonaments de dret.
L'apartat 3 de l'article 188 del Decret 40/2019, de 24 de maig, Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, estableix que les entitats locals podran delegar en la conselleria competent en matèria de policies locals la competència per a la convocatòria i la gestió de tot o part dels processos selectius i que serà un requisit per a la delegació que els ajuntaments hagin aprovat l'oferta pública abans del dia 1 de juliol, i que abans el dia 1 de juny hagin comunicat a l'EBAP la intenció de delegar aquesta competència.
L'article 58 de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, estableix que, en el marc de la normativa vigent i respectant la voluntat de les entitats afectades, per raons d'eficàcia, eficiència i economia, i a fi de prestar un servei millor a la ciutadania, l'administració autonòmica de les Illes Balears, els consells insulars, els ajuntaments i la resta d'entitats locals de les Illes es poden transferir i delegar, uns amb els altres, competències, i encomanar la gestió ordinària els serveis, sempre amb respecte als àmbits competencials respectius
3. Resolució.
En exercici de les atribucions conferides per l'article 21,1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local,
RESOLC
1r. Avocar de forma puntual i recuperar la competència per aprovar les bases de les proves per a selecció del personal per a la cobertura de places de policia local, que fou delegada a la junta de govern local per resolució de batlia núm. 755-2019, de 25 de juny.
2n. Delegar la gestió del procés selectiu de la categoria de policia del cos de la policia local en favor de la consellera competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública.
Les competències que es deleguen són:
Aprovar les bases i la gestió del procés selectiu, que serà únic per a cada illa.
La delegació inclou les competències per adoptar les resolucions necessàries per dur a terme la convocatòria i aprovar-ne les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a cada ajuntament.
Dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procediment d'oposició segons les bases de la convocatòria i les normes sobre policies locals i funció pública aplicables.
Aquests actes són, com a mínim, els següents:
La resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si s'escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu, amb la col·laboració jurídica de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears.
La delegació no inclou les reclamacions i els recursos potestatius de reposició que es presentin amb relació a la fase de pràctiques que s'haurà de desenvolupar a l'ajuntament.
3r. Nombre de vacants a cobrir: 1 (una).
Cosa que fem pública per a general coneixement.
Recursos.
Contra aquesta resolució, que és definitiva en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució.
b) El recurs de reposició potestatiu davant la batlia, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Alaró, 12 de maig de 2023
El batle Llorenç Perelló Rosselló