Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 315785
Aprovació del Conveni de específic entre el Consell Insular d’Eivissa i la Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d’Eivissa i Formentera (en endavant PIMEEF) per a la dinamització del comerç local, per a l’exercici 2023
El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 5 de maig de 2023, va aprovar la següent proposta de la consellera executiva del Departament Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal: “(...)
PRIMER.- APROVAR i subscriure el Conveni específic entre el Consell Insular d'Eivissa i la Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera per a la dinamització del comerç local, per a l'exercici 2023, amb CSV núm. 14616050601121730457.
SEGON.- APROVAR la dotació econòmica de la subvenció per un import total màxim de noranta mil euros (90.000,00 €), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.4890137 del vigent pressupost a favor de la Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera, amb CIF V07103880.
TERCER.- DELEGAR en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal el reconeixement de l'obligació del primer pagament del conveni, per import de quaranta-cinc mil euros (45.000,00 euros) a favor Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera, amb CIF V07103880, a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.4890137 del vigent pressupost, una vegada s'hagi firmat el conveni per totes les parts i realitzats els tràmits administratius corresponents.
QUART.- .PUBLICAR el present conveni en el Butlletí oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), una vegada s'hagi aprovat, de conformitat amb allò establert a l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al Portal de transparència del Consell Insular d'Eivissa (http://transparencia.conselldeivissa.info), de conformitat amb l'establert als articles 5.4 i 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
(...)”
Eivissa, 7 de maig de 2023
La cap de secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal Olga Torres Ribas
Conveni específic entre el Consell Insular d'Eivissa i la Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera (en endavant PIMEEF) per a la dinamització del comerç local, per a l'exercici 2023
Parts
Vicente Marí Torres, president del Consell Insular d'Eivissa per nomenament del Ple de 5 de juliol de 2019, actuant en nom i representació d'aquesta institució, de conformitat amb el que disposen l'article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa, l'article 34 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del règim local (LBRL) i l'article 33.i) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, assistit pel secretari general accidental d'aquesta Corporació, en exercici de les seues funcions de fe pública que li atribueix l'article 92 bis de la LBRL.
Alfonso Rojo Serrano, DNI 41445514C, president de la Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera (en endavant PIMEEF), amb CIF núm. V07103880, d'acord amb el nomenament de data 6 d'octubre de 2020 mitjançant Assemblea General Extraordinària, en exercici de les facultats atribuïdes por l'article 21 dels Estatuts d'aquesta associació.
Antecedents
1. El Consell Insular d'Eivissa és competent en matèria de cooperació en el foment del desenvolupament econòmic i social i en la planificació en el territori insular, d'acord amb les competències de les altres administracions públiques en aquest àmbit, segons la lletra d) de l'article 36.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
2. El Consell Insular d'Eivissa, en el seu Pressupost General per a l'any 2023, preveu una subvenció nominativa a favor de la Federació Empresarial de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera, per import de 90.000,00 € dins de l'aplicació pressupostària 4220 4890137, per a la protecció, manteniment i pel foment del comerç local d'Eivissa. Així mateix, aquesta subvenció nominativa consta al Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2023-2025, aprovat per Acord del Consell Executiu de 23 de gener de 2023, (BOIB núm 12 de 26 de gener de 2023).
3. La PIMEEF és una federació empresarial constituïda a l'any 1977 per defensar els interessos de les petites i mitjanes empreses d'Eivissa i Formentera, i promoure el desenvolupament econòmic i social de les Pitiüses. Vas esser soci fundador del la Confederació Balear de Comerç (CBC) i membre de la seva junta directiva. PIMEEF forma part de la Confederació PIME Balears. A més va ser soci fundador de la Plataforma Pymes y Conpymes (Confederació nacional de petites i mitjanes empreses). PIMEEF es membre de SME Unites, que és la organització empresarial que representa els interessos de les pymes i autònoms europeus.
PIMEEF està integrada per 56 associacions que aglutinen unes 1.600 empreses, de les quals 1.400 a Eivissa, engloben artesans, comerç minorista, detallistes alimentació, majoristes alimentació, electrodomèstics, ferreteries, floristeries i vivers, fotògrafs, llibreries i papereries, mobles, panaders i pastelers, souvenirs, pescaters i teixits i confecció, majoristes de fruita i verdura, forners i pastissers, peixateries, bars, restaurants i cafeteries, agències de viatges, perruqueries, bugaderies, Sant Jordi, Ramón y Cajal de Sant Antoni, i el Mercat Nou de Vila.
Compta amb associacions que integren empreses del sector comercial, com és el cas de l'associació del comerç detallista (souvenirs, joiers, roba, floristes, alimentació, etc.), els objectius principals de l'associació és lluitar pels interessos comuns del comerç de les nostres illes, negociant el conveni de comerç, donant suport a les normatives legals que protegeixin el petit comerç, fent activitats de formació, impulsar campanyes de promoció comercial, etc.
És, per tant, PIMEEF una entitat en l'illa d'Eivissa que, en englobar varies associacions involucrades en el sector comercial, pot desenvolupar les accions proposades en la memòria que s'adjunta com a annex I, atesa l'experiència assolida, com són la tasta de diagnosi, estratègia per a la promoció, manteniment i consolidació del sector comercial de l'illa.
Per això, és l'entitat de l'illa d'Eivissa que, te una major representació del sector comercial i al mateix temps es l'entitat idònia per a estudiar i desenvolupar l'estratègia de foment del comerç local que correspongui per les particularitats sofertes pel teixit comercial d'Eivissa.
4. El Consell Insular, en virtut de les competències anteriorment referides, té interès mitjançant les accions que es proposen al present conveni, d'activar i mantenir el comerç local de l'illa d'Eivissa i millorar per tant l'economia insular.
5. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, preveu al seu art. 7.1 a que no s'hauran d'aplicar els principis de publicitat i concurrència quan la subvenció tengui una assignació nominativa en els pressuposts de l'ens públic que la concedeix. Així mateix, al seu article 21 el punt 2, s'estableix que l'Administració i els beneficiaris de subvencions poden formalitzar convenis instrumentals per tal de concretar els compromisos assumits per ambdues parts.
En aquest mateix sentit, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, disposa al seu article 22.2 a que es podrà concedir de forma directa les subvencions previstes nominativament en els pressuposts de les entitats locals en els termes recollits en els convenis i en la normativa reguladora d'aquestes subvencions, i que ha de quedar el seu objecte expressament determinat en el corresponent conveni de col·laboració; a més, l'article 28 d'aquesta Llei preveu que els convenis seran l'instrument habitual per canalitzar les subvencions previstes nominativament, en els pressuposts de les corporacions locals, entre altres entitats, establint-se en aquests convenis les condicions i compromisos aplicables de conformitat amb el que es disposa aquesta Llei; d'igual manera s'expressa l'art. 65 del Reial decret 887/2003, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions, el qual estableix el contingut que han de tenir aquests convenis, així com el seu caràcter de bases reguladores de la concessió als efectes del que disposa aquesta Llei.
Les dues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d'acord amb les següents
Clàusules
Primera. Objecte i import de la subvenció
L'objecte del present Conveni, als efectes de compliment del que preveu l'article 22.2 a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és fixar els termes i les condicions de la concessió i el pagament de la subvenció nominativa a favor de la Petita i Mitjana Empresa d'Eivissa i Formentera per un import màxim de 90.000,00 € (NORANTA MIL euros), per part del Consell Insular d'Eivissa, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220.4890137 del vigent Pressupost General del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2023; per a la protecció, manteniment i pel foment del comerç local d'Eivissa, i d'acord amb la memòria valorada i el calendari de les actuacions previstes, aportats per la PIMEEF i que s'adjunta com a annex I d'aquest conveni, i que consta a l'expedient amb número de CSV14614260715333106760.
Segona. Compromisos i obligacions de les parts
1. Consell Insular:
El Consell Insular d'Eivissa es compromet a subvencionar a la PIMEEF fins a un 100% del cost total de la despesa de les actuacions i fins a un màxim de 90.000,00 € per a la realització de les activitats d'acord amb la memòria valorada i calendari de les actuacions previstes que figura com a annex I del present conveni i, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 4220 4890137 del vigent Pressupost General del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2023.
2. PIMEEF:
La PIMEEF realitzarà l'activitat objecte de subvenció tot d'acord amb la memòria, pressupost i les actuacions previstes, que consten com a annex I d'aquest conveni, així com, destinar l'import de la subvenció a l'execució de les activitats per a la qual s'atorga la present subvenció i tot d'acord amb allò establert al conveni. No s'autoritza canvi de destí de la subvenció concedida, la qual és de caràcter finalista.
L'entitat beneficiària de la subvenció PIMEEF, haurà de trobar-se en situació que legitimi la seua concessió i complir amb els requisits i condicions que comporta la concessió de l'ajuda. Estarà obligada a:
1. Complir l'objectiu, executar el projecte, exercir l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
2. Justificar davant l'òrgan concedent, si escau, el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o el gaudi de la subvenció.
3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar l'òrgan concedent, si escau, i qualsevol altra de comprovació i control financer que puguin dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.
4. Estar adaptada a la legislació sobre entitats i complir amb tots els requeriments legals que l'obliguin.
5. Comunicar al Consell Insular d'Eivissa l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d'aquesta o qualsevol altra administració o ens públics o privats, nacionals de la Unió Europea o d'organismes internacionals, així com les alteracions de les condicions tengudes en compte per a l'atorgament de la subvenció.
6. Adoptar les mesures de difusió de la subvenció atorgada pel Consell Insular d'Eivissa que s'especifiquen en la clàusula tercera d'aquest conveni.
7. La resta d'obligacions que, per als beneficiaris de subvencions públiques imposa la normativa vigent, i en especial la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (art. 14, 30 i concordants), el seu Reglament i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, al seu art. 11 i concordants.
8. Reintegrar els fons percebuts i, si escau, els interessos de demora, en els casos que preveu l'article 36, 37 i 38 de la Llei 38/2003 general de subvencions, i l'article 43, 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
9. No incórrer en les prohibicions i circumstàncies impeditives de la condició de beneficiari/ària enumerades a l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'art. 10 de l'esmentat Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; així com les que consten a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
10. Integrar les persones i/o les autoritats que designi el Consell Insular d'Eivissa en els diferents òrgans que es constitueixin per a l'execució de l'objecte d'aquest Conveni.
11. Comunicar al Consell Insular d'Eivissa, amb una antelació suficient, qualsevol acte públic relacionat amb l'objecte d'aquesta subvenció, en els quals s'ha de reservar un lloc d'honor als representants que indiqui el Consell.
12. Complir amb el deure de confidencialitat, respecte de totes les dades que siguin propietat del Consell Insular d'Eivissa, així com les recaptades en compliment de l'objecte del conveni.
13. Garantir la no-recaptació de dades personals de les persones usuàries dels diferents serveis prestats en compliment de l'objecte del present conveni.
14. Sol·licitar la firma d'un acord de confidencialitat a tots els tercers que es subcontractin per portar a terme les actuacions objecte del conveni.
15. Autoritzar expressament i per escrit, als tercers que es puguin subcontractar en el marc de les actuacions previstes en l'objecte d'aquest conveni, per poder fer ús de les plataformes que contenguin dades i/o drets, propietat del Consell Insular d'Eivissa.
16. Comunicar expressament al Consell Insular d'Eivissa els canvis del pla d'actuació previst a l'annex I, que impliquin la modificació de dates, el foment d'unes o altres actuacions, o canvis en els imports de les actuacions previstes; amb la finalitat d'atorgar un marc flexible, sense superar mai en cap cas l'import màxim previst en el present conveni.
L'entitat beneficiària ha de mantenir el compliment dels requisits que l'acrediten com a beneficiària de la subvenció durant tot el període de vigència d'aquest conveni.
La signatura d'aquest conveni comportarà l'assumpció d'aquestes obligacions així com declaració de compliment dels requisits per ser-ne beneficiària i l'acceptació de la subvenció.
Tercera. Mesures de difusió
La PIMEEF haurà d'adoptar respecte de les activitats subvencionades les corresponents mesures de difusió que consistiran a posar de manifest la subvenció atorgada pel Consell Insular; per a la qual cosa, en totes les actuacions relatives al desenvolupament de l'activitat subvencionada (actuacions de promoció i publicitat, actes públics, edicions, pàgines web i qualsevol altre acte de difusió relacionat amb les activitats subvencionades), durant la totalitat de la duració de les activitats esmentades i sempre dins el període de vigència del present conveni, s'haurà de fer constar l'escut oficial del Consell Insular d'Eivissa acompanyat pel text "finançat per " o "finança" en un indret destacat i privilegiat.
En qualsevol moment, el Consell Insular d'Eivissa podrà indicar que en les actuacions publicitàries s'inclogui també el logotip de la marca promocional «Som Comerç Eivissa» de forma principal i destacada, o bé altres logotips de dinamització comercial, així com que es faci publicitat de la pàgina web www.somcomerçeivissa.es.
Quarta. Termini d'execució
La subvenció es destinarà a finançar les despeses objecte del present conveni, que es produeixin des de la formalització del present conveni fins a 31 de desembre de 2023.
Cinquena. Despeses subvencionables
1. Es consideren despeses subvencionables aquelles que, de manera indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, siguin estrictament necessàries i s'efectuïn en el termini establert en el present conveni.
Respecte a costos propis de PIMEEF, s'admetran les despeses de personal segons l'import màxim previst, necessàries per a l'execució de les actuacions establertes en el present conveni, i que a continuació es relacionen discriminant per categoria:
Els costos anteriors corresponen a les retribucions brutes de personal. Així mateix s'admetran costos indirectes propis fins a un màxim de 6% del total de costos de personal relacionat.
2. De cap manera, el cost de les despeses podrà ser superior al valor de mercat.
3. En cap cas seran despeses subvencionables, i per tant, no podran formar part de les despeses subvencionables, les següents:
Els tributs són despeses subvencionables quan la Pimeef beneficiaria de la subvenció els aboni efectivament. En cap cas no es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.
4. En els termes establerts a l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin.
L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, o, si escau, en la sol·licitud de subvenció, s'ha de fer de conformitat amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
Respecte a la subcontractació de les activitats subvencionades s'atendrà al que disposa la Llei general de subvencions al seu article 29 i, en especial, al que s'estableix al seu punt 7è.
5. Aquesta subvenció, per a les activitats presentades, és compatible amb la concessió d'altres ajuts que puguin concedir aquesta o altres administracions o ens públics o privats, nacionals de la Unió Europea o d'organismes internacionals, però en cap cas l'import no pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions superi el cost de l'activitat subvencionada.
Sisena. Pagament
1. El pagament es formalitzarà de manera anticipada en dos ingressos en els següents períodes:
El segon pagament es formalitzarà en qualsevol cas, una vegada consti degudament justificada la despesa realitzada.
Es preveu que havent-se justificat íntegrament la quantitat corresponent al primer pagament anticipat, si la despesa efectivament realitzada fos superior, l'excedent d'aquestes despeses podran justificar-se en el termini establert, per a la justificació del segon pagament anticipat.
En cas d'haver-hi algun incompliment per part de l'entitat beneficiària, el Consell Insular iniciarà l'expedient de reintegrament corresponent, a la finalització del període de justificació, amb aplicació dels criteris de graduació establerts a tal efecte en el present conveni.
2. Per al pagament avançat caldrà complir amb allò previst a l'article 34.4 de la Llei general de subvencions.
No s'exigeixen les garanties establertes a l'article 43 i següents del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 17.3 j de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, atès que aquestes tenen la consideració de facultatives i no preceptives, tenint en compte que l'anticipació del pagament de la subvenció de referència és imprescindible per poder portar a terme les actuacions inherents a la subvenció i, atenent també a les raons d'interès públic que ho justifiquen.
Setena. Termini i forma de justificació
La justificació de la subvenció es realitzarà mitjançant la presentació per la seu electrònica d'aquest Consell del compte justificatiu que contindrà, com a mínim, la informació següent:
a) Memòria justificativa de les activitats realitzades, els productes promocionats i els resultats obtinguts.
b) Memòria econòmica justificativa del cost de l'activitat.
c) Relació classificada de les despeses corrents de l'activitat, amb indicació del proveïdor, número de identificació fiscal, concepte, import, data d'emissió de la factura i data de pagament; a tal efecte s'adjunta com a annex II d'aquest conveni, model de relació de despeses (CSV 13525176755627047553).
d) En el cas d'activitats executades per entitats vinculades amb l'entitat beneficiària, s'atendrà el que dictamina la Llei general de subvencions, i a les factures emeses es detallaran els conceptes i imports a les factures.
e) Justificant de les mesures de publicitat relatives al finançament públic per part del Consell Insular.
La justificació de la despesa s'entendrà efectuada mitjançant la presentació de:
1r. Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
2n. Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part del seu emissor o de la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, en la factura s'hauran de consignar les dades següents: la data de cobrament; la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura, i el segell de l'empresa. Aquest darrer serà facultatiu si l'emissor és una persona física.
3r Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.
4t. Si escau, els tres pressupostos que hagi sol·licitat el beneficiari, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, en aplicació de l'art. 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com de l'art. 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
5è. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.
6è. Per a l'acceptació de les justificacions, la despesa haurà d'estar pagada amb anterioritat a l'acabament del període de presentació de justificants establert a la clàusula setena.
Vuitena. Deficiències en la justificació
En el cas que els documents presentats com a justificació fossin incorrectes o incomplerts, es requerirà a l'entitat beneficiària per tal d'esmenar les deficiències detectades per termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la recepció d'aquest requeriment, amb l'advertiment que, de no fer-ho, es procedirà a la revocació o a la reducció de l'ajuda segons correspongui, amb la conseqüent obligació de reintegrament de la quantitat percebuda i, si n'és el cas, els corresponents interessos de demora, en les condicions previstes a la Llei General de Subvencions i, Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB.
Si les actuacions o les despeses finalment realitzades i justificades resulten inferiors al pressupost acceptat com a base per a la concessió de la subvenció, es reduirà proporcionalment la quantia de l'ajuda de la següent manera:
Novena. Revocació i reintegrament
Pertocarà la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.
A més, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'interès de demora corresponent en les causes i quanties que preveu l'article 36, 37 i 38 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la correlativa autonòmica.
De conformitat amb l'art. 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, quan el compliment per part del beneficiari s'aproximi de manera significativa al compliment total, d'acord amb la documentació justificativa aportada per l'interessat per a la liquidació de la subvenció, l'eventual reintegrament parcial que resulti de l'aplicació dels criteris a què es refereix la clàusula anterior no caldrà l'exigència d'interessos de demora.
El procediment per al reintegrament es regirà amb el que es disposa als articles 41 a 43 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i al Capítol II del Títol III del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i en la correlativa autonòmica.
Desena. Devolució voluntària
L'entitat beneficiària de la subvenció, segons el que preveu l'art. 90 del Reglament de la Llei general de subvencions podrà realitzar voluntàriament la devolució de la totalitat de la quantia rebuda o part d'aquesta mitjançant el seu ingrés, en concepte de «devolució voluntària de subvenció» amb indicació del projecte concret subvencionat, en un compte titularitat del Consell Insular d'Eivissa.
El Consell Insular d'Eivissa, si escau i a la vista del que preveu l'art 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, calcularà els interessos de demora tot d'acord amb el que preveu l'article 38 de la Llei general de subvencions i fins al moment en què es va produir la devolució efectiva per part de l'entitat beneficiària.
Onzena. Infraccions i sancions administratives
Les possibles infraccions en matèria de subvencions que puguin ser comeses per l'entitat beneficiària es graduaran i se sancionaran d'acord amb l'establert al Títol V del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i, amb caràcter supletori amb el que preveu el Títol IV, Capítols I i II de l'esmentada Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment s'adequarà a les previsions establertes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la 40/20015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Dotzena. Tractament de dades de caràcter personal
Pel que fa al tractament de les dades, cadascuna de les parts, dins del marc de les respectives actuacions, haurà de garantir allò disposat en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
La PIMEEF ha de garantir la no-recaptació de dades personals de les persones usuàries dels diferents serveis prestats en compliment de l'objecte del present conveni.
Pel que fa a les subcontractacions que pugui realitzar la PIMEEF per al compliment de les actuacions objecte del conveni, aquesta es compromet a sol·licitar la firma, per part dels tercers, del corresponent acord de confidencialitat i de protecció de dades.
Tretzena. Comissió de seguiment
Per garantir el seguiment d'aquest conveni es podrà crear una comissió de seguiment des del moment de la seua signatura, per tal de donar compliment a l'assenyalat en l'article 49.f de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
La Comissió estarà integrada per dos representants de cadascuna de les entitats que signen el conveni.
Correspon a la Comissió el seguiment la valoració de les accions derivades del conveni, així com la resolució dels problemes d'interpretació i de compliment que poguessin plantejar-se, sense perjudici de les competències que corresponguin al Consell com a entitat que concedeix la subvenció.
El funcionament d'aquesta Comissió es regirà pel que es disposa en aquest conveni i per les normes aplicables als òrgans col·legiats de les administracions públiques en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Catorzena. Òrgan competent per instruir i resoldre el procediment
El Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell és el competent per instruir el procediment d'aquest Conveni, de conformitat amb el Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020; modificació al BOIB núm. 119, de 02-09-2021), que atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal "L'activitat competencial pròpia del Consell Insular en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; indústria i vigilància de marques".
Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020).
Pel que fa a la competència per aprovar aquest Conveni, de conformitat amb l'establert a l'article tercer apartat b) del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), correspon al Consell Executiu "Aprovar els convenis amb altres entitats públiques o privades la quantia dels quals superi els quinze mil euros (15.000 €)".
Quinzena. Vigència del conveni
El present conveni desplegarà els seus efectes des de la seva formalització i tendrà vigència fins al 31 de març de 2024.
Aquest conveni de subvenció no serà susceptible de pròrroga i podrà ser objecte d'addenda manifestada per qualsevol de les parts per escrit i amb una antelació mínima de 3 mesos abans de la seua data de finalització.
Setzena. Resolució i extinció del conveni
El Conveni es podrà resoldre per:
En tot cas, serà causa de resolució del conveni l'incompliment del projecte, que a més donarà lloc al reintegrament total o parcial en el termes assenyalats en la clàusula novena d'aquest conveni.
El conveni s'extingirà per esgotament del període de vigència convinguts entre les parts.
Dissetena. Publicitat de la subvenció concedida
La subvenció atorgada, a l'empara d'aquest conveni, serà objecte de publicitat, amb indicació de l'aplicació pressupostària, l'entitat beneficiària, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció, conforme al Sistema Nacional de Publicidad de Subvenciones, a través de la seva tramesa a la BDNS.
Divuitena. Jurisdicció aplicable
Les qüestions litigioses que puguin sorgir en la interpretació i compliment del present conveni de subvenció seran del coneixement i competència de l'Ordre Jurisdiccional Administratiu de conformitat amb el que estableix la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la dita Jurisdicció.
Dinovena. Règim jurídic supletori
En tot allò no previst en aquest conveni serà d'aplicació, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la referida Llei, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normes de dret administratiu, i en el seu defecte, les normes de dret privat.
El present conveni queda exclòs de l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
I, en mostra de conformitat, signen el present conveni a la data de la signatura electrònica.
Pel Consell Insular d'Eivissa Per la PIMEEF
Vicente Marí Torres Alfonso Rojo Serrano