Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 314547
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte bàsic d’habitatge unifamiliar aïllat i piscina (TM de Vilafranca de Bonany)(Exp. 147a/2022)
Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 18 d'abril 2022 i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),
RESOLC FORMULAR:
L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte bàsic d'habitatge unifamiliar aïllat i piscina (TM de Vilafranca de Bonany), en els termes següents:
1.Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació
D'acord amb l'art. 13, apartat 2, lletra c, del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada «Els projectes no inclosos en els apartats anteriors però que poden afectar espais de Xarxa Natura 2000 en els termes prevists en la legislació sobre patrimoni natural i biodiversitat», atès que el projecte es localitza dins la ZEPA ES0000542 «Pla de Vilafranca» i que, a més, d'acord amb informe de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat, de data 18 de febrer de 2022, no té relació directa amb la gestió d'aquest espai, però sí pot afectar apreciablement els hàbitats naturals i les espècies d'interès comunitari pels quals es va declarar espai natural protegit.
Per tant, el projecte s'ha de tramitar com a una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. S'han de complir també les prescripcions de l'article 21 del Decret legislatiu 1/2020, que li siguin d'aplicació.
2.Descripció i ubicació del projecte
L'objecte del projecte és la realització d'una obra nova, formada per un habitatge unifamiliar amb piscina, al polígon 5, parcel·la 154 (Son Joi, TM de Vilafranca de Bonany). Segons el document ambiental, en l'actualitat, la finca referida, amb una superfície de 15.093 m2, no disposa de cap habitatge, tancament perimetral o vegetació arbustiva.
El projecte tendrà una ocupació total de 226,33 m2. L'edificació disposarà d'una sola planta en forma de “L” per tal de resguardar-se del vent, creant un espai exterior tancat on se situarà la piscina i diversos porxos, amb les cobertes inclinades, orientades cap a l'espai creat per la “L”. La superfície ocupada per l'habitatge serà de 21,25 x 21,25 m i l'acabat de la façana serà morter de color terrós, amb la mateixa tonalitat que l'entorn. Les fusteries seran de fusta envernissada. L'habitatge es troba distribuït en dues ales unides, de 150,93 m2. A una d'elles, s'hi situarà l'espai d'accés, cuina-menjador, espai d'estar i al fons el dormitori principal amb vestidor i bany, mentre que a l'altra ala hi haurà dos dormitoris més i un bany. A més, al fons d'aquest s'hi annexa un espai d'estar a l'exterior que continua amb la mateixa forma rectangular.
La part exterior disposarà d'un espai de barbacoa sota pèrgola acompanyant la “L” de l'edificació principal. Les terrasses ocuparan una superfície de 75,40 m2 i la superfície de la làmina d'aigua de la piscina projectada serà de 32,4 m2.
L'entrada a l'habitatge es realitzarà a través de portell, situat al lateral nord-oest, format per murs revocats amb morters de color terròs i porta corredissa de xapa tallin o fusta, amb un pas per a l'accés de persones al seu lateral. Es projecta també un camí interior, seguint el costat nord-est de la finca, amb base de macada compactada, camí que arribarà a una zona d'aparcament exterior i accés a l'habitatge.
D'altra banda, es preveu la sembra de cereal fora del perímetre de l'habitatge i la instal·lació de barrera vegetal amb espècies autòctones al perímetre de la finca.
Respecte dels serveis necessaris per a la nova construcció, es preveu que es disposi d'un dipòsit de reserva d'aigües pluvials i un altre d'aigua potable prefabricat i soterrat, amb una capacitat unitària de 20 m3. El tractament de les aigües residuals generades es garanteix mitjançant sistema de depuració mitjançant fossa sèptica homologada i decantador ubicats al nord-est de l'habitatge, a una cota inferior, amb infiltració de les aigües depurades per zona verda de 150 m2 de superfície.
Quant al subministrament elèctric, no disposarà de connexió a la xarxa elèctrica, cobrint-se el total de la demanda energètica (6 kWh) mitjançant 9 plaques fotovoltaiques, situades al costat de l'edificació, a més de plaques de geotèrmiques, que es dimensionarà al projecte executiu. Es disposarà d'un sistema eficient de bomba de calor i dipòsit, màxim a 70 graus.
L'habitatge disposarà d'accés al servei de telefonia disponible al públic, mentre que per telecomunicacions es disposarà de l'estructura necessària per a l'accés al servei.
La finca té accés a través de la ctra. Ma-5111, des d'un camí sense asfaltar, aproximadament al km 4, que travessa diferents finques rústiques de cultiu.
El pressupost del projecte previst per a l'execució de l'obra és de 196.999,50 euros, amb un termini d'execució estimat de 12 mesos. Es preveu, principalment, la generació dels residus següents: formigó (80 t), maons, teules i ceràmics (40 t), metall (2 t), fusta (1 t), vidre (1 t), plàstic (0,50 t), paper i cartó (1 t).
3.Avaluació dels efectes previsibles
D'acord amb el document ambiental, durant la fase d'execució, els principals efectes adversos sobre el medi ambient seran l'alteració de la qualitat atmosfèrica (emissió de gasos amb efecte hivernacle, i acústica, a causa del trànsit de vehicles i maquinària d'obra), el risc de contaminació del sòl i les aigües subterrànies per abocament accidental de substàncies contaminants, ocupació del sòl, i, especialment, afecció sobre la flora i fauna associada a la ZEPA. Durant la fase de funcionament, es preveu el consum d'aigua i d'energia, la contaminació acústica i la generació de residus.
Malgrat que el document ambiental considera que després de l'aplicació de les mesures preventives, correctores i compensatòries tots els impactes severs de la fase de construcció i funcionament passaran a ser moderats, d'acord amb les administracions previsiblement afectades pel projecte, es considera, entre d'altres, que:
-«Es presenta un document ambiental però no valora les repercussions ambientals tenint en compte els objectius de conservació de l'espai en un apartat específic, sinó que les inclou dintre de l'avaluació general dels impactes. No es fa una anàlisi dels impactes de cadascuna de les accions sobre els objectius de conservació de la ZEPA, sobre les aus que varen motivar la seva declaració.».
-«Amb tot, la construcció d'habitatges repercutirà de forma directa sobre l'hàbitat i les espècies. Es perdrà la superfície d'hàbitat i de forma inexorable, les espècies associades, afectant la integritat del lloc.».
-«El projecte d'habitatge i piscina suposa una pèrdua neta de superfície d'hàbitat útil, pèrdua de qualitat de l'hàbitat, fragmentació i pèrdua de connectivitat de la ZEPA, disminució de disponibilitat d'aliment, pèrdua de llocs de nidificació, increment de les molèsties per renou i increment de la pressió sobre els recursos.»
4.Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades
L'òrgan ambiental ha efectuat les següents consultes:
-Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
-Servei de Planificació al Medi Natural, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
-Servei d'Estudis i Planificació, de la DG de Recursos Hídrics.
-Servei de Gestió del DPH, de la DG de Recursos Hídrics.
-Servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme, de la DG de Territori i Paisatge.
En el moment de redactar el present informe, s'han rebut els següents informes de les administracions consultades:
-El Servei de Planificació al Medi Natural, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat, amb data 22 de novembre de 2022, va informar el següent:
Es conclou que:
Atès que el projecte de construcció d'un nou habitatge es troba inclòs en l'espai de la Xarxa Natura 2000 ZEPA ES0000542 Pla de Vilafranca, inform que pot afectar apreciablement els hàbitats naturals i les espècies d'interès comunitari pels quals es va declarar l'espai, afectant la seva integritat, raó per la qual informo desfavorablement el projecte.
Atesa l'elevada quantitat de sol·licituds de nous habitatges, i per tal de protegir de manera efectiva la ZEPA, s'insta a les administracions públiques amb competències territorials incloure-la en alguna figura de protecció que no permeti la construcció d'habitatges. A més es recomana aplicar mesures de suport agràries per mantenir els conreus de cereals, base de l'alimentació de les aus per les quals es va declarar la ZEPA.
-El Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat, amb data 24 de novembre de 2022, va informar el següent:
Segons el criteri del Servei de Protecció d'Espècies, el projecte pot suposar un efecte significatiu sobre les espècies presents a la zona i que varen condicionar la declaració de la ZEPA ES0000542 Pla de Vilafranca.
Es conclou que:
Per tot això, inform DESFAVORABLEMENT sobre el projecte d'habitatge i piscina, polígon 5, parcel·la 154, TM de Vilafranca de Bonany, amb les següents consideracions:
1.L'avifauna lligada als usos agraris és la que té una recessió més general a l'àmbit europeu.
2.Aquest conjunt d'aus requereix hàbitats adequats per al desenvolupament, reproducció, i alimentació, la qual cosa va motivar la creació de la ZEPA ES0000542 del Pla de Vilafranca.
3.El projecte d'habitatge i piscina suposa una pèrdua neta de superfície d'hàbitat útil, pèrdua de qualitat de l'hàbitat, fragmentació i pèrdua de connectivitat de la ZEPA, disminució de disponibilitat d'aliment, pèrdua de llocs de nidificació, increment de les molèsties per renou i increment de la pressió sobre els recursos.
4.Segons el projecte, es produirà una reducció del 29% de la superfície agrícola de la parcel·la, fet que entra en contradicció amb els criteris inspiradors de la declaració de la ZEPA Pla de Vilafranca.
5.Les mesures preventives, correctores i compensatòries proposades són insuficients per contrarestar l'efecte sobre l'hàbitat i les espècies afectades.
-El Servei d'Estudis i Planificació, de la DG de Recursos Hídrics, amb data 13 de desembre de 2022, va informar el següent:
Es conclou que:
Informam favorablement, atès el compliment dels condicionants següents:
1.Si es realitza el subministrament d'aigua potable mitjançant camions cisterna, aquest s'ha de dur a terme per empresa autoritzada, es recomana que l'aigua subministrada provingui d'una massa d'aigua en bon estat o sigui aigua dessalinitzada i que es realitzi un registre dels albarans o factures oficials dels volums subministrats.
2.En relació a la gestió de les aigües pluvials, s'ha de donar compliment a l'article 60 del PHIB 2019 en relació a la recollida, emmagatzematge i ús posterior d'aquestes.
3.En relació al sistema autònom de depuració, el sistema que es projecti ha de complir amb les condicions de depuració i amb l'establert a l'art. 80 i l'annex 3 del PHIB 2019. El titular de la instal·lació ha de presentar una comunicació prèvia d'aquesta instal·lació i després d'aquesta comunicació, en el termini de dos anys, ha de presentar una declaració responsable que acompanyarà amb un document acreditatiu d'adquisició, instal·lació, característiques tècniques, rendiment i pla de manteniment.
4.Atès que la zona presenta un nivell de la vulnerabilitat a la contaminació d'aqüífers moderat i segons l'art. 2 punt 1 c) del Decret llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística:
«Durant l'execució de les obres, s'han d'adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants, incloses les derivades del manteniment de les maquinàries».
5.Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013
S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:
1.Característiques del projecte: L'objecte del projecte és la realització d'una obra nova, formada per un habitatge unifamiliar amb piscina. El projecte tendrà una ocupació total de 226,33 m2. L'edificació disposarà d'una sola planta en forma de “L” per tal de resguardar-se del vent, creant un espai exterior tancat on se situarà la piscina i diversos porxos, amb les cobertes inclinades, orientades cap a l'espai creat per la “L”. La superfície ocupada per l'habitatge serà de 21,25 x 21,25 m i l'acabat de la façana serà morter de color terrós, amb la mateixa tonalitat que l'entorn. Les fusteries seran de fusta envernissada. L'habitatge es troba distribuït en dues ales unides, de 150,93 m2. A una d'elles, s'hi situarà l'espai d'accés, cuina-menjador, espai d'estar i al fons el dormitori principal amb vestidor i bany, mentre que a l'altra ala hi haurà dos dormitoris més i un bany. A més, al fons d'aquest s'hi annexa un espai d'estar a l'exterior que continua amb la mateixa forma rectangular. La part exterior disposarà d'un espai de barbacoa sota pèrgola acompanyant la “L” de l'edificació principal. Les terrasses ocuparan una superfície de 75,40 m2 i la superfície de la làmina d'aigua de la piscina projectada serà de 32,4 m2. L'entrada a l'habitatge es realitzarà a través de portell, situat al lateral nord-oest, format per murs revocats amb morters de color terròs i porta corredissa de xapa tallin o fusta, amb un pas per a l'accés de persones al seu lateral. Es projecta també un camí interior, seguint el costat nord-est de la finca, amb base de macada compactada, camí que arribarà a una zona d'aparcament exterior i accés a l'habitatge.
D'altra banda, es preveu la sembra de cereal fora del perímetre de l'habitatge i la instal·lació de barrera vegetal amb espècies autòctones al perímetre de la finca.
Respecte dels serveis necessaris per a la nova construcció, es preveu que es disposi d'un dipòsit de reserva d'aigües pluvials i un altre d'aigua potable prefabricat i soterrat, amb una capacitat unitària de 20 m3. El tractament de les aigües residuals generades es garanteix mitjançant sistema de depuració mitjançant fossa sèptica homologada i decantador ubicats al nord-est de l'habitatge, a una cota inferior, amb infiltració de les aigües depurades per zona verda de 150 m2 de superfície. Quant al subministrament elèctric, no disposarà de connexió a la xarxa elèctrica, cobrint-se el total de la demanda energètica (6 kWh) mitjançant 9 plaques fotovoltaiques, situades al costat de l'edificació, a més de plaques de geotèrmiques, que es dimensionarà al projecte executiu. Es disposarà d'un sistema eficient de bomba de calor i dipòsit, màxim a 70 graus. L'habitatge disposarà d'accés al servei de telefonia disponible al públic, mentre que per telecomunicacions es disposarà de l'estructura necessària per a l'accés al servei. La finca té accés a través de la ctra. Ma-5111, des d'un camí sense asfaltar, aproximadament al km 4, que travessa diferents finques rústiques de cultiu.
El pressupost del projecte previst per a l'execució de l'obra és de 196.999,50, amb un termini d'execució estimat de 12 mesos. Es preveu, principalment, la generació dels residus següents: formigó (80 t), maons, teules i ceràmics (40 t), metall (2 t), fusta (1 t), vidre (1 t), plàstic (0,50 t), paper i cartó (1 t).
2.Ubicació del projecte: L'obra es localitza al polígon 5, parcel·la 154 (Son Joi, TM de Vilafranca de Bonany). Segons el document ambiental, en l'actualitat, la finca referida, amb una superfície de 15.093 m2, no disposa de cap habitatge, tancament perimetral o vegetació arbustiva.
D'acord amb el PTM, els terrenys objecte d'estudi estan qualificats com a sòl rústic general (SRG) i segons les NS de Vilafranca de Bonany com a Àrea Agrícola Ramadera. Es localitzen íntegrament dins la ZEPA ES0000542 «Pla de Vilafranca», sense afecció a àrees de prevenció de riscos (APR), situant-se a uns 200 m de distància de zona potencialment inundable. Segons el IV Pla Forestal de les Illes Balears (2015-2024), es correspon amb una zona amb baix risc d'incendi forestal.
L'àmbit d'actuació es localitza dins la Unitat Paisatgística 9 (UP-9) «Pla». D'acord amb el document ambiental, l'emplaçament del projecte es troba a una zona amb estructura classificada com «Agrícola i prats», amb una cobertura majoritària de secà i sense vegetació forestal rellevant. L'entorn es correspon amb una de les planes cerealístiques més singulars del Pla de Mallorca, formada per un gran nombre de petites parcel·les amb cultiu de cereal divers que formen un conjunt continu.
La zona d'estudi se situa sobre la massa d'aigua subterrània 1818M4 «Justaní», aqüífer poc profund en mal estat qualitatiu i bon estat quantitatiu, i baixa-moderada vulnerabilitat a la contaminació. Els pous d'abastiment urbà més pròxims es localitzen a distàncies superiors a 1.000 m de la parcel·la de referència.
D'acord amb el Servei de Protecció d'Espècies, a l'àmbit d'actuació hi ha constància de la presència de les següents espècies protegides: espècies catalogades com a vulnerables (RD 139/2011): arpella cendrosa (Circus pygargus), espècies silvestres en règim de protecció especial (RD 139/2011): tortuga mediterrània (Testudo hermanni), terrola (Calandrella brachydactyla), sebel·lí (Burhinus oecdinemus), picaplatges petit (Charadrius dubius), butxaqueta (Cisticola juncidis), cucui (Cuculus canorus), xàtxero groc (Motacilla flava), formiguer (Jynx torquilla), passaforadí (Troglodytes troglodytes), espècies no protegides però sí amenaçades: guàtlera (Coturnix coturnix), tòrtora (Streptopelia turtur). No hi ha constància de la presència de nius de rapinyaires a menys de 500 m de distància de la parcel·la de referència.
Segons la IDEIB, als terrenys objecte d'estudi no figuren elements d'interès patrimonial catalogats.
3.Característiques del potencial impacte: Atesa la naturalesa i la ubicació del projecte a desenvolupar es preveu que els efectes sobre el medi ambient siguin rellevants, destacant la repercussió de forma directa sobre l'hàbitat i les espècies per la pèrdua neta de superfície d'hàbitat útil, pèrdua de qualitat de l'hàbitat, fragmentació i pèrdua de connectivitat de la ZEPA, disminució de disponibilitat d'aliment, pèrdua de llocs de nidificació, increment de les molèsties per renou i increment de la pressió sobre els recursos afectant la integritat d'un lloc declarat com a ZEPA. Segons el Servei de Planificació al Medi Natural, organisme competent en la gestió dels espais xarxa natura 2000, el document ambiental no analitza en detall els impactes de cadascuna de les accions del projecte sobre els objectius de conservació de la ZEPA, sobre les aus que varen motivar la seva declaració.
Conclusions de l'informe d'impacte ambiental
Primer: Subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el «Projecte bàsic d'habitatge unifamiliar aïllat i piscina (TM de Vilafranca de Bonany)» - promotor Sra. Graciela Beatriz Gutiérrez -, d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei estatal 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
L'estudi d'impacte ambiental (EIA) contindrà com a mínim el que estableix l'article 35 de la Llei 21/2013, en els termes desenvolupats a l'annex VI, ambdós modificats per la Llei estatal 9/2018, així com pel que s'estableix a l'apartat 2 de l'article 21 del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears. S'hauran d'incloure els aspectes mencionats al present informe, que servirà com a document d'abast de l'EIA, i els indicats als informes rebuts de les administracions afectades.
L'EIA ha d'incloure, segons l'art. 21.2 del Decret legislatiu 1/2020, un annex d'incidència paisatgística que identifiqui el paisatge afectat pel projecte, els efectes del seu desenvolupament i, si escau, les mesures protectores, correctores o compensatòries, així com un annex consistent en un estudi sobre l'impacte directe i induït sobre el consum energètic, punta de demanda i les emissions de gasos d'efecte hivernacle, i també la vulnerabilitat davant el canvi climàtic. També, segons l'article 27 d'aquest Decret legislatiu, l'EIA ha d'incloure una avaluació de riscs. Tota la documentació haurà d'anar signada per la persona redactora i col·laboradors.
Tal com preveu l'annex VI. Estudi d'impacte ambiental i criteris tècnics de la Llei 21/2013, es realitzarà un examen multicriteri de les diferents alternatives que resultin ambientalment més adequades, inclosa l'alternativa zero o de no actuació, i que siguin tècnicament viables. Es justificarà la solució proposada en funció de diversos criteris: econòmic, funcional, entre els quals hi ha l'ambiental.
Les alternatives han de ser raonables i tècnicament i ambientalment viables. S'ha d'incloure, per a cada alternativa examinada, la identificació, quantificació i valoració dels efectes significatius previsibles de les activitats projectades sobre la població, la salut humana, la flora, la fauna, la biodiversitat, la geodiversitat, el sòl, el subsòl, l'aire, l'aigua, els factors climàtics, el canvi climàtic, el paisatge, els béns materials, inclòs el patrimoni cultural, i la interacció entre tots els factors esmentats, durant les fases d'execució, explotació i, si s'escau, durant la demolició o l'abandonament del projecte.
Si el pressupost del projecte supera el milió d'euros, es designarà un auditor ambiental. S'hauran d'incloure, al pressupost del projecte i l'EIA, les partides mediambientals de les mesures a aplicar i el seguiment ambiental.
A més, a l'EIA s'hauran de tenir en compte les consideracions següents:
1.D'acord amb els informes desfavorables aportats pel Servei d'Espècies i pel Servei de Planificació al Medi Natural, s'ha de presentar un estudi de repercussions ambientals del projecte sobre la ZEPA ES0000542 «Pla de Vilafranca», en el qual s'identifiquin i avaluïn els impactes de cadascuna de les accions del projecte sobre els objectius de conservació d'aquest espai xarxa natura 2000, i les mesures preventives, correctores i compensatòries previstes.
2.Justificar de manera detallada que l'alternativa seleccionada és la més idònia des del punt de vista ambiental, inclosa l'alternativa 0.
3.Precisar quin serà el consum energètic de la vivenda i la piscina, i el percentatge de la demanda energètica coberta per cada un dels sistemes d'energies renovables previst.
4.Atès que no es preveu el subministrament d'aigua de pou, caldrà identificar i avaluar els impactes relatius al subministrament d'aigua potable amb camions cisterna, i quines mesures s'adoptaran per a minimitzar els impactes ambientals.
5.Respecte de les mesures compensatòries relatives a la sembra de cereals a la parcel·la, indicar la superfície afectada.
D'acord amb l'article 36 de la Llei 21/2013 l'òrgan substantiu sotmetrà el projecte i l'estudi d'impacte ambiental a informació pública durant un termini no inferior a trenta dies, mitjançant la publicació al BOIB i si escau a la seva seu electrònica. En l'anunci de l'inici de la informació pública, l'òrgan substantiu, inclourà un resum del procediment d'autorització del projecte amb la informació mínima que assenyala l'art. 36.2 de la Llei 21/2013.
A més, tal com es preveu a l'article 37 de la Llei 21/2013, simultàniament al tràmit d'informació pública, l'òrgan substantiu consultarà a les administracions públiques afectades i a les persones interessades. Es considera que s'han de realitzar les consultes següents:
-Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
-Servei de Planificació al Medi Natural, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
-Servei d'Estudis i Planificació, de la DG de Recursos Hídrics.
-Servei de Gestió del DPH, de la DG de Recursos Hídrics.
-Servei d'Ordenació del Territori i Urbanisme, de la DG de Territori i Paisatge.
-GOB.
-Amics de la Terra.
Segon. El present informe ambiental, que actua com a document d'abast, es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica de la CMAIB, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al subcomitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).
Tercer. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013
(Signat electrònicament: 9 de maig de 2023)
La secretària general Catalina Inés Perelló Carbonell Per suplència del president de la CMAIB (BOIB núm 26, de 28/02/2023)