Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 311620
Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 10 de maig de 2023 per la qual es convoquen els centres públics dependents de la Conselleria d'Educació i Formació Professional de les Illes Balears que imparteixen el segon cicle d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria o batxillerat per participar en el Programa de Competència Comunicativa per als cursos escolars 2023-2024 i 2024-2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació estableix a l'article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació del professorat i preveu que s'han d'afavorir les iniciatives de desenvolupament de projectes d'innovació pedagògica i curricular que tenguin l'objectiu d'estimular la capacitat d'aprenentatge, les habilitats i potencialitats personals, l'èxit escolar de tots els alumnes, la millora de l'activitat educativa i el desenvolupament del projecte educatiu dels centres.

2. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, estableix a l'article 144 que la formació permanent del professorat té per finalitat l'actualització i el desenvolupament de les competències professionals del professorat per a la funció docent i el lideratge pedagògic i per a la col·laboració amb la comunitat educativa, i ha d'anar encaminada a millorar la pràctica educativa i impulsar la innovació, especialment en relació amb el projecte educatiu de cada centre.

3. A l'article 10 del Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears exposa que els centres han d'elaborar el pla de formació del centre, que ha de recollir l'itinerari formatiu necessari per a la consecució dels objectius del projecte educatiu del centre, el pla de foment de la lectura, el pla de dinamització de la participació de tota la comunitat educativa, amb especial esment a l'aprenentatge de la participació real i efectiva per part de l'alumnat i les altres actuacions i trets que caracteritzin el centre.

4. A més, a l'article 17 s'estableix que a la Programació General Anual del centre s'inclourà la concreció anual del pla de formació del centre per al curs, que ha d'incloure les formacions al centre, les formacions intercentres, els programes de formació i innovació educativa i els programes educatius que desenvolupi el centre.

5. Així mateix, el Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix que la formació permanent del professorat ha de ser un mecanisme que garanteixi l'actuació competent del personal docent, la seva actualització i l'adequació del sistema educatiu a les noves necessitats que la societat té en cada moment.

6. L'Ordre del conseller de Presidència de 2 de desembre de 2002, dictada a proposta del conseller d'Hisenda i Pressuposts i del conseller d'Educació i Cultura, de desplegament del Decret 110/2002, de 2 d'agost, pel qual es regula el procediment per dur a terme l'autonomia de gestió econòmica dels centres educatius públics no universitaris de la Conselleria d'Educació i Cultura de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix a l'article 4.1 que, a més de l'assignació ordinària de funcionament, els centres poden rebre altres assignacions per al desenvolupament de determinats programes o actuacions, la gestió dels quals correspon a les direccions generals de la Conselleria d'Educació i Cultura.

7. Els decrets 31/2022 i 32/22, d'1 d'agost, en què s'estableixen els currículums tant d'educació primària com d'educació secundària, segons la LOMLOE, expliciten entre els principis pedagògics que, per tal de fomentar l'hàbit i el domini de la lectura, tots els centres educatius hi han de dedicar un temps diari, en els termes recollits en el seu projecte educatiu. Per facilitar aquesta pràctica, la Conselleria d'Educació i Formació Professional ha de promoure plans de foment de la lectura i d'alfabetització en diversos mitjans, tecnologies i llenguatges; i que, sense perjudici del seu tractament específic, la comprensió lectora, l'expressió oral i escrita s'han de treballar en totes les àrees.

8. La competència en comunicació lingüística, bàsica per poder assolir tot tipus d'aprenentatges, implica mobilitzar, de manera conscient, el conjunt de sabers, destreses i actituds que permeten identificar, expressar, crear, comprendre i interpretar sentiments, fets, opinions, pensaments i conceptes de forma oral i escrita en suports visuals, sonors i multimodals en contextos diversos i amb finalitats distintes.

9. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix a l'article 113 que els centres d'ensenyament han de disposar d'una biblioteca escolar i que les biblioteques escolars han de contribuir a fomentar la lectura, que l'alumnat accedeixi a la informació i a altres recursos per a l'aprenentatge de les altres àrees i matèries i que es pugui formar en l'ús crític d'aquests recursos. Igualment, les biblioteques escolars han de contribuir a fer efectius els principis pedagògics referits a la lectura.

10. La Llei 19/2006, de 23 de novembre, del sistema bibliotecari de les Illes Balears estableix a l'article 10 que les biblioteques dels centres d'ensenyament no universitari proporcionen la informació i el material necessaris per al suport dels objectius acadèmics, acompleixen funcions pedagògiques, faciliten l'accés a la cultura i eduquen en la utilització de llurs fons, i que el finançament i el funcionament de les biblioteques dels centres d'ensenyament no universitari depenen de la conselleria del Govern de les Illes Balears competent en matèria d'educació. La biblioteca escolar facilita la formació de lectors competents, però també el desenvolupament de competències clau en la societat de la informació, l'anomenada competència informacional, i l'ús i la producció de la informació.

11. Amb el Programa de Competència Comunicativa s'avança en aquest model de biblioteca, que supera el concepte d'espai físic i que contempla el treball que es duu a terme als centres educatius quant a lectura i escriptura, tant des de la biblioteca escolar com des de les biblioteques d'aula o l'organització dels recursos que cada centre estableixi amb un pla lector o pla d'escriptura ben fonamentat i fruit de la reflexió i el consens del claustre.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre.

2. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears.

3. El Decret 31/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum de l'educació primària a les Illes Balears.

4. El Decret 32/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears.

5. La Llei 19/2006, de 23 de novembre, del sistema bibliotecari de les Illes Balears.

6. El Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificada per l'Ordre del conseller d'Educació i Formació Professional de 14 d'abril de 2021.

9. L'Ordre del conseller de Presidència de 2 de desembre de 2002, dictada a proposta del conseller d'Hisenda i Pressuposts i del conseller d'Educació i Cultura, de desplegament del Decret 110/2002, de 2 d'agost, pel qual es regula el procediment per dur a terme l'autonomia de gestió econòmica dels centres docents públics no universitaris de la Conselleria d'Educació i Cultura de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar les bases de la convocatòria del Programa de Competència Comunicativa per als cursos 2023-2024 i 2024-2025, adreçada als centres educatius públics de les Illes Balears que imparteixen el segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria o batxillerat.

2. Aprovar el model de sol·licitud (annex 2) el model de justificació de participació (annex 3), així com els models de certificat del claustre (annex 4) i del consell escolar (annex 5).

3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

Interposició de recurs

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (12 de maig de 2023)

La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa Amanda Fernández Rubí

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria del Programa de Competència Comunicativa per als cursos 2023-2024 i 2024-2025 adreçada als centres públics de les Illes Balears que imparteixen educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria o batxillerat

Primera Justificació

La lectura i l'escriptura són eines bàsiques per aprendre, ja que desenvolupar la competència comunicativa és indispensable per poder assolir totes les competències.

Per dur a terme aquest treball de manera sistemàtica i assolir la millora de la competència comunicativa, els centres han de seguir un procés de reflexió, formació i elaboració de documents consensuats de centre que serveixin de full de ruta.

El Programa de Competència Comunicativa és un itinerari de formació i innovació educativa que té com a finalitat facilitar als centres educatius l'elaboració, implementació i seguiment del pla lector de centre i/o d'un pla d'escriptura com a documents que contemplen el foment de la lectoescriptura com a eina pedagògica fonamental en el procés d'ensenyament i aprenentatge dels infants, com a font de plaer i per ajudar a desenvolupar les estratègies de lectura i millorar la competència comunicativa de l'alumnat.

Aquest programa ofereix una formació com a base per a l'elaboració del pla lector i el pla d'escriptura i un acompanyament en la implementació dels plans elaborats i consensuats, així com l'actualització contínua dels coneixements per dur-los a terme.

Un recurs molt important per donar suport als projectes de centre és la biblioteca escolar, la qual ha de contribuir a fomentar la lectura i l'escriptura, ha d'afavorir que l'alumnat accedeixi a la informació i a altres recursos per a l'aprenentatge de totes les àrees i matèries i ha d'ajudar perquè es pugui formar en l'ús crític. Per això, les biblioteques escolars s'han d'organitzar de manera que funcionin com un espai obert a la comunitat educativa dels centres respectius, com a centre de recursos de lectura, informació i aprenentatge, que ha d'adaptar les seves actuacions a les noves necessitats educatives, de manera que pugui contribuir a l'adquisició de les competències bàsiques, donant suport a les diferents àrees del currículum, així com les alfabetitzacions múltiples (lectoescriptora, mediàtica i informacional) de tota la comunitat escolar.

Aquest Programa de Competència Comunicativa contribueix a millorar la qualitat del sistema educatiu i ajuda l'alumnat a convertir-se en lectors i lectores competents, capaços de buscar, analitzar i processar de manera crítica la gran quantitat d'informació que reben, en els diferents tipus de suports, per elaborar els seus propis missatges i desenvolupar-se amb èxit a la societat de la informació, la comunicació i el coneixement.

Així mateix, s'afavoreix la millora de la qualitat de l'ensenyament i aprenentatge de la lectura i l'escriptura, per reduir les mancances i tots tipus de desigualtats.

Finalment, amb aquest Programa es consolida la relació entre centres educatius en una xarxa de centres amb interessos comuns que col·laboren, comparteixen i intercanvien experiències, coneixements i propostes.

​​​​​​​Segona Objectius

1. Potenciar l'adquisició i aprofundiment de la lectura com a font de plaer i com a eina bàsica per aprendre en l'alumnat d'educació infantil (EI), educació primària (EP), educació secundària obligatòria (ESO) i batxillerat.

2. Incorporar plans lectors, plans d'escriptura i/o altres documents de centre que permetin el desenvolupament del treball coordinat en el claustre per millorar la competència comunicativa de l'alumnat i la qualitat de l'ensenyament de la lectura entesa com a font de plaer però també com a mitjà d'aprenentatge de totes les àrees i fonamental per assolir totes les competències.

3. Oferir als centres educatius formació adaptada a les seves necessitats en cada una de les línies del programa i afavorir la innovació educativa i la implementació de millores als centres educatius.

4. Propiciar l'intercanvi d'experiències entre els centres que s'hagin apuntat al programa i facilitar-los la possibilitat de participar en una xarxa d'aprenentatge entre iguals i d'acompanyament mutu per compartir bones pràctiques de lectura i afavorir la formació en l'alfabetització informacional i la competència comunicativa.

5. Proporcionar els recursos necessaris per a la millora de la competència comunicativa als centres educatius.

6. Oferir als centres educatius formació i recursos en l'organització i gestió de la biblioteca escolar, com a recurs imprescindible en un centre, per a la gestió eficaç del fons i recursos que ofereix.

7. Incentivar la millora de la qualitat de l'ensenyament i aprenentatge de la lectura i l'escriptura, així com de les seves diferents modalitats per potenciar un model educatiu per reduir les mancances i tot tipus de desigualtats.

Tercera Destinataris

Centres docents públics que imparteixen el segon cicle d'EI, EP, ESO o batxillerat.

Quarta Descripció del programa

1. El Programa forma part de les línies d'actuació del Servei d'Innovació Educativa en la proposta d'actuacions per als cursos 2023-2024 i 2024-2025, que opten per donar suport als centres educatius que volen incloure metodologies que contribueixen a l'adquisició de competències.

2. El Programa ofereix un marc i estructura perquè cada centre segueixi un itinerari formatiu adequat a la seva situació i necessitats, en funció de dos eixos, que són complementaris entre si, lectura i escriptura, amb dues fases dins cada itinerari: formació inicial i implementació.

3. Així mateix, la biblioteca escolar, com a recurs fonamental per poder desenvolupar la competència comunicativa, tendrà una oferta formativa independent que és complementària a les dues línies, tant de lectura com d'escriptura.

4. Cada centre educatiu pot presentar una única sol·licitud de participació i s'ha de triar una de les tres opcions següents:

a) Itinerari de lectura (dos cursos escolars)

b) Itinerari d'escriptura (dos cursos escolars)

c) Organització i gestió de la biblioteca escolar (un curs escolar).

a) Itinerari de lectura:

- Fase 1: formació inicial bàsica i obligatòria per al professorat dels centres que s'inicien en la reflexió per elaborar un esborrany del pla lector de centre en el curs 2023-2024 que es presentarà segons el model que es facilitarà durant la formació.

- Fase 2: acompanyament en la implementació del pla lector en el curs 2024-2025, amb formació específica i obligatòria per al professorat dels centres que ja hagin fet la formació bàsica i posin en marxa el pla elaborat el curs anterior i n'actualitzin la redacció, que es presentarà segons el model que es facilitarà durant la formació.

Els centres que en els curs escolars 2021-2022 varen fer la formació “Competència comunicativa i pla lector” i no hagin fet l'acompanyament en la implementació del pla lector de centre en el curs 2022-2023 es troben en aquesta fase 2 en el curs 2023-2024.

b) Itinerari d'escriptura:

- Fase 1: formació inicial bàsica i obligatòria per al professorat dels centres que s'inicien en la reflexió per elaborar un esborrany del pla d'escriptura del centre en el curs 2023-2024, que es presentarà segons el model que es facilitarà durant la formació.

- Fase 2: acompanyament en la implementació del pla d'escriptura, en el curs 2024-2025, amb formació específica i obligatòria per al professorat dels centres que ja hagin realitzat la formació bàsica i posin en marxa el pla elaborat el curs anterior i n'actualitzin la redacció, que es presentarà segons el model que es facilitarà durant la formació.

c) Formació en organització i gestió de la biblioteca escolar: adreçada al professorat responsable de la biblioteca escolar del centre, en el curs 2023-2024.

Aquesta opció ofereix formació en organització, classificació, selecció, catalogació i gestió del fons i tasques pròpiament bibliotecàries per poder aprofitar al màxim aquest recurs. Els centres que hi participen rebran una aportació econòmica per posar en marxa la biblioteca escolar com a recurs per al pla de lectura i escriptura del centre. Han d'elaborar una memòria d'actuacions i la seva justificació econòmica, que es presentarà el mes d'octubre del 2024 segons el model que es facilitarà durant la formació.

5. Paral·lelament a l'opció triada pel centre, s'ofereixen activitats formatives puntuals per consolidar els aprenentatges i facilitar l'actualització dels coneixements: alfabetització mediàtica i informacional, Eduteca IB, Abiesweb, jornades d'innovació en aspectes dels dos itineraris i/o biblioteques escolars, etc. Els docents dels centres que participen en el Programa tendran preferència per participar en aquestes activitats formatives, així com en convocatòries de premis i altres activitats complementàries.

6.Tots els centres participants en el Programa de Competència Comunicativa rebran, segons l'opció seleccionada:

a) Assessorament en l'elaboració, implementació i actualització del projecte de centre (pla lector o pla d'escriptura).

b) Assessorament en l'organització i gestió de la biblioteca escolar.

c) Un pla de formació permanent per al professorat, segons l'opció escollida.

d) Materials i recursos relacionats:

 

- Eduteca IB, la biblioteca escolar digital de les Illes Balears. https://eduteca.biblioescolaib.cat/.

- Prioritat en les sol·licituds de “Capses Sàvies”, en préstec, per reforçar i donar suport als projectes dels centres educatius. Hi ha exemplars de les Capses Sàvies a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera i inclouen recursos digitals.

- Prioritat en la sol·licitud de materials i recursos com maletes literàries, lots de llibres, jocs didàctics, carpetes de propostes didàctiques de llengua catalana, etc., al web EducaRecursos IB https://educarecursos.caib.es/.

- Web de Biblioteques Escolars IB https://bibliotequesescolars.caib.es/.

Cinquena Compromisos de la Conselleria d'Educació i Formació Professional

a) Seleccionar els centres participants segons els criteris de valoració de la justificació.

b) Determinar la fase en què es troba cada centre segons l'apartat de “Descripció del programa”.

c) Organitzar, convocar i coordinar les activitats de formació permanent per al professorat que participa en el Programa i expedir la proposta de certificació de les hores dels docents participants que hi tenguin dret.

d) Fer difusió de les bones pràctiques relacionades amb la lectura, l'escriptura i la biblioteca escolar.

e) Avaluar els procés i els resultats del Programa.

f) Gestionar l'expedient administratiu i econòmic del Programa.

g) Proporcionar un entorn virtual educatiu per compartir recursos i experiències.

h) Acompanyar i fer un seguiment dels centres en totes les fases.

i) Fer una aportació econòmica de 20.000 € a repartir entre un màxim de 20 centres seleccionats que s'incorporin al programa en l'opció c) i hagin de posar en marxa la biblioteca escolar com a recurs per al pla de lectura i escriptura del centre. Cada centre rebrà la quantitat assignada en funció del nombre d'unitats i alumnat del centre. Aquestes aportacions es faran a càrrec de la partida pressupostaria 13601421K022290000 de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

j) Incloure els centres participants en el programa en la xarxa de centres que treballen per la millora de la competència comunicativa.

Sisena Compromisos del centre

a) Aprovar la participació al Programa per part del claustre i del Consell Escolar del centre a finals del curs 2022-2023.

b) Incloure el Programa en la programació general anual del centre.

c) Participar activament en la formació i en l'entorn virtual educatiu amb l'aportació de material i experiències.

d) Dissenyar, implementar i avaluar el projecte relacionat amb el Programa en el centre (pla lector o pla d'escriptura) o elaborar la memòria d'actuacions que inclogui la justificació econòmica (formació en biblioteca escolar).

e) Facilitar els aspectes organitzatius, espais i horaris per assolir els objectius del Programa.

f) Designar una persona de contacte responsable del Programa, que en serà la coordinadora.

g) Comunicar per escrit al Servei d'Innovació Educativa qualsevol imprevist que pugui sorgir i que afecti el desenvolupament del Programa.

h) Presentar la documentació requerida en cada opció en el termini establert.

Setena Sol·licitud, termini i lloc de presentació

1. La sol·licitud per participar en aquesta convocatòria l'ha d'emplenar el director o la directora del centre a la seu electrònica (https://www.caib.es/seucaib) de la CAIB (model annex 2).

2. El procediment telemàtic de sol·licitud romandrà disponible del 15 al 31 de maig de 2023.

3. La data de sol·licitud del programa per part d'un centre és la que proporciona la seu electrònica.

Vuitena Valoració de les sol·licituds

1.Per instruir el procediment derivat d'aquesta convocatòria es constitueix una comissió de valoració integrada pels membres següents:

a) La cap del Servei d'Innovació Educativa o persona en qui delegui, que actua com a presidenta.

b) Un inspector o inspectora del Departament d'Inspecció Educativa.

c) Una tècnica del Servei d'Innovació Educativa, que actua com a secretària.

2. La Comissió també pot convocar a les sessions altres persones que, per raons tècniques, estiguin implicades en el Programa.

3. Són funcions de la Comissió:

a) Examinar les sol·licituds presentades.

b) Seleccionar un mínim de 10 centres i un màxim de 20 que s'incorporen al Programa, en cada una de les tres opcions.

c) Requerir els centres sol·licitants perquè completin la documentació preceptiva o rectifiquin les deficiències detectades a la sol·licitud.

d) Comprovar que els centres educatius sol·licitants compleixen els requisits de participació.

e) Publicar la llista provisional de centres admesos i exclosos a la seu electrònica i al web del Servei d'Innovació Educativa

http://tn.caib.es/SIE.

f) Resoldre les al·legacions rebudes dins el període de temps establert.

g) Publicar la llista definitiva de centres admesos i exclosos a la seu electrònica i al web del Servei d'Innovació Educativa

http://tn.caib.es/SIE.

Novena Selecció de centres

1. El criteri de selecció dels centres per a la Fase 1 i per a la formació en organització de la biblioteca escolar serà la puntuació obtinguda a la justificació adjunta a la sol·licitud (annex 3).

2. El criteri de selecció dels centres per a la Fase 2 de l'itinerari de lectura serà  haver participat en el curs escolar 2021-2022 en la formació “Competència comunicativa i pla lector” i no haver fet l'acompanyament en la implementació del pla lector de centre en el curs 2022-2023.

3. Els centres interessats poden formular al·legacions a la llista de centres seleccionats en un termini de tres dies naturals comptadors a partir de la data de publicació de la llista provisional.

 

​​​​​​​Desena Finalització del programa

1. Els centres educatius participants en els itineraris de lectura o escriptura han de lliurar l'esborrany del pla lector de centre o l'esborrany del pla d'escriptura per millorar la competència comunicativa del centre a la seu electrònica del tràmit del Programa. El termini de presentació del document finalitza el 15 de juny de 2024.

2. Els centres que participin en la formació d'organització i gestió de la biblioteca escolar han de presentar una memòria d'actuacions i la justificació econòmica de les despeses realitzades, segons el model que es facilitarà durant la formació, com a màxim a l'octubre de 2024 a la seu electrònica del tràmit del Programa.

3. Una vegada acabada l'activitat formativa, tots els docents participants han d'emplenar el qüestionari d'avaluació de la formació al portal de personal.

Onzena Certificació i inscripció al registre de formació

1.El Servei de Normalització Lingüística i Formació és el responsable de fer la certificació i la inscripció corresponents al registre de formació permanent del professorat.

2. Els docents que hagin fet la formació i totes les activitats incloses al programa, sempre que comptin amb una valoració positiva, tenen dret al reconeixement de les hores de formació permanent que determini cada activitat formativa.

Dotzena Servei responsable

Servei d'Innovació Educativa 

Conselleria d'Educació i Formació Professional

sie@dgpice.caib.es

Tel. 971 17 77 81

Documents adjunts