Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
AGÈNCIA D'ESTRATÈGIA TURÍSTICA DE LES ILLES BALEARS
Núm. 274596
Resolució del President de l'AETIB per la qual es modifica la resolució del President de l'AETIB, de 30 de gener de 2023, per la qual s’estableixen les condicions per subscriure contractes de patrocini per a petis esdeveniments que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l’Agencia d’Estrategia Turística de les Illes Balears (AETIB), durant l’any 2023
Per Resolució del President de l'AETIB, de 30 de gener de 2023, es varen aprovar les condicions per subscriure contractes de patrocini per a petis esdeveniments que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l'Agencia d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), durant l'any 2023, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea, Next Generation EU. ( BOIB num 15, de 2 de febrer).
Els patrocinis són una eina per a la millora de la destinació gràcies a la inversió en actuacions claus per l'augment de la seva competitivitat atès que permeten exercir un efecte tractor sobre la demanda turística i tenen un efecte dinamitzador del sector privat. Contribueixen a la diversificació de l'oferta de la destinació i possibiliten la generació de feina i activitat, afavorint la cohesió territorial i propiciant la desestacionalització de l'oferta complementària de la destinació.
El finançament d'aquest convocatòria està inclosa dins component 14; Pla de Modernització i Competitivitat del Sector Turístic
AL BOE núm. 21, de 25 de gener, es va publicar L'Ordre HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtic del risc de conflicte de interès als procediments que executen el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Aquesta Ordre, es va dictar en aplicació de la disposició addicional centèsima dècima segona de la Llei 31/2022, de 23 de desembre , de Pressupost General de l'Estat per a l'any 2023, en relació a l'anàlisi sistemàtic del risc de conflicte d'interès en els procediments que executen el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, basat en una eina informàtica de data mining , amb seu a l'Agencia Estatal de l'Administració Tributaria d' Espanya.
Aquest anàlisi s'ha de realitzar en compliment dels requeriments en l'àmbit de la prevenció, detecció i correcció del conflicte d'interessos que la Comissió Europea exigeix als estats membres beneficiaris del MRR sobre la bases de l'article 22 del reglament 2021/241 del parlament europeu i del Consell de 12 de febrer de 2021, pel que s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència i de les normes financeres aplicables al pressupost de la Unió,
La disposició transitòria única de l'Ordre estableix que, aquesta serà d'aplicació als procediments de subvencions o de contractació que la convocatòria es publiqui a partir de l'entrada en vigor d'aquesta.
Per la qual cosa, aquesta Ordre li és d'aplicació als expedients de contractació que es generin arran d'aquesta convocatòria de patrocini.
La problemàtica generada amb l'eina COFFE i la no disponibilitat de l'eina MINERVA, fan que els òrgans gestors del PRTR no puguin introduir les dades i per tant no es pot, pel moment, acomplir amb l'establert a l'ordre.
Es voluntat del Govern que les convocatòries de contractes de patrocini, donin visibilitat i oportunitats per a les Illes i prèvia la presentació de l'oportuna sol·licitud de patrocini, que l'esdeveniment es pugui patrocinar dins de la convocatòria, atès que aquest esdeveniment reportarà un alt grau de satisfacció, pels turistes i residents, per la qual cosa, aquesta convocatòria no es pot aturar.
Per tot l'exposat, és adient procedir a modificar la convocatòria en el sentit de modificar l'origen del pressupost, es a dir, que aquesta convocatòria s'executi amb pressupost propi de l'AETIB i no amb fons MRR. Això du implícit la modificació de tot el relacionat amb manuals de comunicació i marques MRR.
Per tot això,
Resolc
Primer.- Modificar les condicions generals que han de regir els requisits per subscriure contractes de patrocinis amb entitats provades que millorin la competitivitat turística de les Illes Balears i que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) durant l'any 2023 que s'adjunten com Annex A a aquesta resolució.
Segon.- Aprovar els annexos ANNEX 1P, ANNEX 2P, ANNEX 3P, ANNEX 4P, ANNEX 5P, ANNEX 6P, ANNEX 7P, ANNEX 8P ( modificat) i ANNEX B que es troben disponibles en la pàgina web de AETIB i la seu electrònica de la CAIB.
En relació a l'annexe 8P “directrius de l'ús de les marques de l'AETIB”, aquest entrarà en vigor a la data de la publicació del BOIB. No obstant això, en el cas que s'hagui aprovat per part de l'AETIB, material gràfic o audiovisual, previ a aquesta modificació, es manté la seva validació i es podrà utilitzar en els esdeveniments patrocinats encara que aquest es duguin a terme amb posterioritat a la modificació. Per Tant, tots els esdeveniments podran complir un o més “Directrius de l'us de les marques de l'AETIB “.
Tercer. Ordenar la publicació en el BOIB d'aquesta resolució,
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el President de l'AETIB en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB, d'acord amb el que estableixen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril) i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
També es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciós administrativa.
Palma a data de la signatura electrònica: (24 d'abril de 2023)
El president de l'AETIB Rubén Castro Ortega (Per Resolució del President de l'AETIB d'1 de desembre de 2022, de delegació de signatura)
ANNEX A
Modificació dels plecs de les condicions generals que han de regir la tramitació dels expedients de contractació de patrocini menor que es derivin de les sol·licituds de petits esdeveniments amb entitats privades que generin repercussió mediàtica per a les marques de les Illes Balears i l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) durant l'any 2023
1. A la clàusula “ÀMBIT OBJECTIU, TIPOLOGIA I NECESSITATS A SATISFER”
S'elimina el paragraf:
“Per tal de donar efecte al possible finançament de la convocatòria per part d'algun dels projectes inclosos dins del Plan De Recuperación, Transformación Y Resiliencia (PRTR), també s'haurà d'inserir la marca referida a aquest fons segons les directrius establertes a l'Annex 8P d'aquests plecs. “
2. A la clàusula PRINCIPIS GENERALS DE LA CONVOCATÒRIA
S'elimina el paràgraf .
“La present convocatòria es duu a terme en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançat per la Unió Europea. De conformitat als principis de publicitat i transparència, així com la difusió de la sostenibilitat, els documents i comunicacions es realitzaran destacant l'emblema de la UE i l'origen del finançament amb l'expressió “finançat per la Unió Europea – Next GenerationEU” junt el logotip del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, conforme a l'article 10 de l'Acord de Finançament, en tots els projectes i subprojectes que es desenvolupin en execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Els interessats estaran obligats a complir la normativa europea i nacional que resulti aplicable i, en particular, les obligacions que es deriven del compliment del Reglament de l'MRR, la normativa reguladora de les ajudes d'estat i, igualment, la resta de normativa europea i nacional aplicable, especialment les mesures relatives a evitar el frau, la corrupció, el conflicte d'interessos o el doble finançament, en protecció dels interessos financers de la Unió.
Així com respectar el principi de DNSH, la normativa comunitària i nacional, especialment el Reglament (UE) 2021/241; el Reglament (UE) 2020/852, i la Guia tècnica de la Comissió Europea 2021/C 58/01. “
3. A la clàusula 3 PRESSUPOST DE LA CONVOCATÒRIA
S'elimina el paràgraf:
“Aquesta convocatòria serà finançada amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR). Aniran a càrrec de la transferència a rebre de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, corresponent al rebut per aquesta mitjançant el RD 449/2022 de 14 de juny, per el que es regula la concessió directa de subvencions destinades a finançar les estratègies de resiliència turística per territoris extrapeninsulars, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, relatiu a la dotació per l'exercici 2023.”
On diu :
Aquest import màxim de 200.000€ (impostos inclosos) es veurà reflectit al Capítol VI – Inversions Reals del pressupost de l'AETIB per a l'exercici 2023
Ha de dir,
Import màxim de 200.000€ (impostos inclosos) al Capítol VI – Inversions Reals del pressupost de l'AETIB per a l'exercici 2023.
Amb càrrec a aquest pressupost s'abonaran els patrocinis que ja s'hagin formalitzar a la data de publicació d'aquesta modificació.
6. PRESENTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ
On diu,
g) Els annexos i/o documentació administrativa i tècnica hauran d'identificar si formen part de la fase administrativa o tècnica. Per aquest motiu al principi del nom de l'arxiu s'inclourà:
- En cas dels models annexos: el propi nom de l'annex (Annex 1P, Annex 2P, Annex 7P, Annex B, Annex C)
S'elimina la referència a,
“Annex C”
6.2. Documentació Administrativa: Documentació relacionada amb l'entitat sol·licitant
En el cas de persones físiques i jurídiques espanyoles:
S'elimina el paràgraf:
“ANNEX C Declaració de cessió, tractament de dades i compromís en relació amb l'execució d'actuacions del PRTR.”
En el cas de persones jurídiques no espanyoles amb activitat a España:
S'elimina el paràgraf:
“ANNEX C Declaració de cessió, tractament de dades i compromís en relació amb l'execució d'actuacions del PRTR.”
7.2 FASE TÈCNICA
On diu,
“El requeriment de la documentació es realitzarà per mitjans telemàtics de manera que en quedarà constància a l'expedient.
a) Només es considerarà vàlida l'esmena de deficiències presentada a través del mitjà telemàtic específic posat a disposició dels interessats en la pàgina web de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears i en la Seu Electrònica del Govern de les Illes Balears.
b) Només es considerarà vàlida l'esmena de deficiències presentada a través del mitjà telemàtic específic posat a disposició dels interessats en la pàgina web de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears i en la Seu Electrònica del Govern de les Illes Balears. “
Ha de dir,
a) “El requeriment de la documentació es realitzarà per mitjans telemàtics de manera que en quedarà constància a l'expedient.
b) Només es considerarà vàlida l'esmena de deficiències presentada a través del mitjà telemàtic específic posat a disposició dels interessats en la pàgina web de l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears i en la Seu Electrònica del Govern de les Illes Balears.”
10.1 RESPECTE DE L'ANNEX 3P “RELACIÓ DE DOCUMENTACIÓ LLIURADA”
On diu,
a. Justificació en relació a l'apartat 11 de l'annex A dels plecs de la convocatòria: “En concret, si l'esdeveniment disposa de pàgina web, aquesta ha d'informar al públic del recolzament financer de la Unió Europea obtingut mitjançant els fons europeus amb una menció efectiva d'aquest.”
Ha de dir,
g. Justificació en relació a l'apartat 11 de l'annex A dels plecs de la convocatòria: “En concret, si l'esdeveniment disposa de pàgina web, aquesta ha d'informar al públic del recolzament financer de l'AETIB amb una menció efectiva d'aquesta.”
10.3 RESPECTE DE L'ANNEX 5P “DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA MEMÒRIA ECONÒMICA DE L'ESDEVENIMENT”
S'elimina el paràgraf:
“Així mateix es obligació del patrocinat l'obligació de conservació dels documents previstos a l'article 132 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i el Consell, de 18 de juliol de 2018, sobre les normes financeres aplicables als pressupost general de la UE i l'article 22.2f) del Reglament (UE) nº 241/2021, de febrer de 2021, pel que s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència.”
11. A la clàusula PUBLICITAT DELS PROJECTES FINANÇATS EN EL MARC DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA I EN EL MECANISME DE RECUPERACIÓ I RESILIÈNCIA
On diu,
“11. PUBLICITAT DELS PROJECTES FINANÇATS EN EL MARC DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA I EN EL MECANISME DE RECUPERACIÓ I RESILIÈNCIA
La referència als patrocinis objecte d'aquesta convocatòria en publicacions, activitats de difusió, pàgines web i en general en qualssevol mitjans de difusió ha de complir els requisits que figuren en el Manual d'imatge corporativa del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i el mecanisme de recuperació i resiliència, tot això conforme al que s'estableixi sobre aquest tema i en els termes prevists en l'article 9 de l'Ordre HFP/1030/2021.
Les entitats receptores dels fons «Next Generation UE» han d'esmentar l'origen d'aquest finançament i garantir-ne la visibilitat, en particular quan promoguin les actuacions de patrocini de les marques de Mallorca, Menorca, Ibiza, Formentera i/o Illes Balears i AETIB, o es faciliti informació coherent, efectiva i proporcionada dirigida a múltiples destinataris, inclosos els mitjans de comunicació i el públic.
En concret, si l'esdeveniment disposa de pàgina web, aquesta ha d'informar al públic del recolzament financer de la Unió Europea obtingut mitjançant els fons europeus amb una menció efectiva d'aquest.
Les obligacions de comunicació, publicitat i difusió dels projectes realitzats en el marc del mecanisme de recuperació i resiliència i de l'ús de les marques i logotips de l'AETIB estan detallats a l'Annex 8P adjunt a aquestes bases. “
Ha de dir,
“11. PUBLICITAT DELS PROJECTES FINANÇATS PER l'AETIB
La referència als patrocinis objecte d'aquesta convocatòria en publicacions, activitats de difusió, pàgines web i en general en qualssevol mitjans de difusió ha de complir els requisits que figuren a l'Annex 8P Directrius sobre l'ús de les marques de l'AETIB a més d'estar supervisats per la secció d'Imatge de l'AETIB ip@aetib.caib.es
Les entitats receptores dels patrocinis de l'AETIB han d'esmentar l'origen d'aquest finançament i garantir-ne la visibilitat, en particular quan promoguin les actuacions de patrocini de les marques de Mallorca, Menorca, Ibiza, Formentera i/o Illes Balears i AETIB, o es faciliti informació coherent, efectiva i proporcionada dirigida a múltiples destinataris, inclosos els mitjans de comunicació i el públic.
En concret, si l'esdeveniment disposa de pàgina web, aquesta ha d'informar al públic del recolzament financer de l'AETIB amb una menció efectiva d'aquesta.
Les obligacions de comunicació, publicitat i difusió dels projectes realitzats en el marc d'aquesta convocatòria i de l'ús de les marques i logotips de l'AETIB estan detallats a l'apartat 8 de l' Annex A d'aquests plecs. i a l'Annex 8P adjunt d'aquest plecs.
12. PENALITATS I CRITERIS DE GRADUACIÓ
S'elimina el paràgraf:
“c) En cas de que en la comprovació es comproves l'incompliment de les obligacions en relació amb el que disposa l'article 8 de l'Ordre 1030/2021 sobre acceptació de la cessió de dades o les declaracions fetes pel patrocinat respecte als principis transversals establerts al PRTR.”
“Per altra banda, tots els patrocinats tenen al seu abast el registre de queixes i reclamacions mitjançant la bústia interna de denuncies a la pàgina web de la CAIB www.oie.caib.es “
1. De la Clàusula EXTINCIÓ DEL PATROCINI I RESOLUCIÓ DEL CONTRACTE
Es suprimeixen els apartats següents :
o) L'incompliment de les obligacions en relació amb el que disposa l'article 8 de l'Ordre 1030/2021 sobre acceptació de la cessió de dades entre les administracions públiques implicades.
p) L'incompliment de la contractista i , si escau, de la subcontractista, dels principis transversals establerts al PRTR i que poguessin afectar l'àmbit objecte del contracte
q) L'incompliment de la declaració feta pel patrocinat i, si escau, de la subcontractista, del compliment del principi DNSH.
ANNEXOS
S'elimina el paràgraf:
“ANNEX C Declaració de cessió, tractament de dades i compromís en relació amb l'execució d'actuacions del PRTR”