Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 263955
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa d’aprovació de les bases i convocatòria d’ajudes per la realització dels cursos per a l’obtenció del certificat d’aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació, o renovació, dels conductors residents a Eivissa, de determinats vehicles destinats al transport per carretera, a càrrec del pressupost del Consell de l’exercici 2023
El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 14 d'abril de 2023, va aprovar per unanimitat l'acord següent:
“(...)
PRIMER. Aprovar les bases que han de regir la concessió d'ajuts per la realització dels cursos per a l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació o renovació dels conductors residents a Eivissa, de determinats vehicles destinats al transport per carretera.
SEGON. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2023, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior d'acord amb les condicions següents:
a) Aprovació de la despesa per l'import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari.
Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària i amb l'import màxim de 315.000,00 € repartit entre les partides que s'indiquen més avall, sense perjudici de que l'import màxim pugui ser ampliat d'acord amb les disponibilitats pressupostàries, i amb la possibilitat de que els imports consignats a ambdues partides es pugin variar per adaptar-se a les sol·licituds presentades sempre que conjuntament no superin l'import màxim de 315.000,00 €, o, en el seu cas, de l'import ampliat:
Partides |
Quantia |
---|---|
4410.48001 |
163.000,00 € |
4410.47900 |
152.000,00 € |
Quantia màxima |
315.000,00 € |
b) El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, a partir l'endemà de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) L'import màxim per sol·licitud de la subvenció per la realització dels cursos per a l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu és de:
a. Per a la qualificació inicial: 1.000,00 euros
b. Per a l'ampliació: 350,00 euros
c. Per a la renovació: 200,00 euros
TERCER. Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
ANNEX 1 BASES
Bases de la convocatòria de ajudes econòmiques per a la realització dels cursos per a l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació o renovació dels conductors residents a Eivissa, de determinats vehicles destinats al transport per carretera
Primera. Objecte.
1. Aquesta convocatòria té per objecte establir el règim de concessió d'ajuts per la realització dels cursos entre l'1 de setembre de 2019 i el 31 de desembre de 2022 per a l'obtenció, del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació o renovació dels conductors residents a Eivissa, de conformitat amb el que es va regular inicialment al Reial decret 1032/2007, de 20 de juliol, substituït pel Reial decret 284/2021, de 20 d'abril, pel qual es regula la qualificació inicial i la formació contínua dels conductors de determinats vehicles destinats al transport per carretera, pels quals resulti obligatori estar en possessió de permisos de conducció de les categories C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D o D+E, definides en el Reglament General de Conductors, aprovat pel Reial decret 818/2009, de 8 de maig.
2. Podran sol·licitar-se els ajuts per als cursos que, reunint els requisits de la convocatòria, es finalitzin amb qualificació d'apte entre l'1 de setembre de 2019 i el 31 de desembre de 2022.
Segona. Finalitat de la subvenció o ajut.
Els ajuts establerts en aquesta convocatòria tenen com a finalitat d'utilitat pública fomentar l'ocupació en el sector de transports, i donar suport als conductors amb titulació CAP residents de l'illa d'Eivissa (o les empreses radicades a Eivissa que els han contractat) que formen part de l'activitat del sector del transport de mercaderies i de viatgers a la nostra illa, tot facilitant l'accés al títol de conductor professional (modalitat de transportista de mercaderies o viatgers), o la seva ampliació o renovació, promovent l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, la seua ampliació o renovació, tal com es va regular inicialment al Reial decret 1032/2007, de 20 de juliol, substituït pel Reial decret 284/2021, de 20 d'abril, compensant el cost de la realització del curs necessari per obtenir aquest certificat o la seva renovació.
Tercera. Import de la subvenció.
1. La dotació econòmica per a aquesta convocatòria és de TRES-CENTS QUINZE MIL EUROS (315.000,00 €), que s'imputarà amb càrrec a les Partides Pressupostàries 4410.48001 (sol·licitants particulars) i 4410.47900 (sol·licitants persones jurídiques) distribuït entre cadascuna d'elles, per l'import de 163.000,00 € i 152.000,00 € respectivament, del Pressupost de despeses del 2023.
2. La concessió de les ajudes queda condicionada, en tot cas, a l'existència de crèdit adequat i suficient per a aquest fi.
3. L'import màxim a percebre per cada sol·licitant serà de 1.000,00 euros (MIL EUROS) per a la qualificació inicial, de 350,00 euros (TRES-CENTS CINQUANTA EUROS) per a l'ampliació, i de 200,00 euros (DOS-CENTS EUROS) per a la renovació, quanties que no podran superar, en cap cas, la quantitat total abonada per la persona beneficiària per la realització del curs. En el cas de que el sol·licitant sigui un empresari, persona física o jurídica, que hagi contractat aquests conductors i abonat l'import corresponent als cursos subvencionables (d'accés, ampliació o renovació de la titulació), podrà superar-se aquesta quantia màxima, en cap cas superior a la quantia corresponent a la multiplicació de l'esmentades quanties màximes pel nombre de conductors treballadors objecte de l'ajut.
4. En virtut del article 58.2 del Real Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en el cas de disponibilitat pressupostària addicional es podrà ampliar el crèdit destinat al finançament d'aquestes ajudes fins a l'import màxim de 480.000,00 € que contempla el Pla estratègic de subvencions del Consell Insular pel període 2023-2025 per a aquestes ajudes, per atendre les sol·licituds que presentades dins del termini hagin sigut inadmeses per esgotament dels recursos inicialment dotats.
Així mateix, de conformitat amb l'article 58.4 del mateix text, els imports consignats a ambdues partides podran variar per adaptar-se a les sol·licituds presentades sempre que conjuntament no superin l'import màxim de 315.000,00 €, o, en el seu cas, de l'import ampliat de conformitat amb el paràgraf anterior.
Quarta. Persones beneficiàries.
a) Les persones físiques empadronades en algun municipi d'illa d'Eivissa que hagin finalitzat, en el període comprès entre l'1 de setembre de 2019 i el 31 de desembre de 2022 amb la qualificació d'apte, els cursos objecte d'aquests ajuts, definits a la base primera. La realització i superació dels cursos amb qualificació d'APTE està necessàriament vinculada a la seva realització a un centre homologat CAP per la Administració i accessible la totalitat de la informació (dates, documentació, etc) als òrgans amb competència en matèria de transports terrestres (com ara el propi Consell Insular d'Eivissa) a través de l'aplicació oficial proveïda pel Ministeri de Foment per a la gestió de les titulacions CAP a tot el territori nacional. A través d'aquest sistema es realitzarà d'ofici la comprovació per part del Consell Insular d'Eivissa de la veracitat de la documentació aportada en relació a la efectiva realització dels cursos corresponents dins del termini objecte de la subvenció així com de la seva superació. Igualment pel que fa a la qualificació d'Apte als exàmens d'accés a la professió pels quals s'han realitzat el curs corresponent i l'emissió de les targetes CAP (carnet de conduir professional) vinculades a la seva renovació (per haver resultat apte en un curs de formació contínua subvencionat) o a la seva primera emissió (per haver resultat qualificat com apte a les proves oficials realitzades a l'efecte) o, en el seu cas, d'ampliació d'especialitat (de mercaderies o viatgers) per superació de les proves corresponents.
b) Les persones físiques o jurídiques que siguin titulars d'autorització de transport públic de viatgers o de mercaderies residenciades en l'àmbit territorial de la illa d'Eivissa, i que hagin sufragat el preu dels cursos objecte d'aquestes ajudes al seu personal, sempre que hagin finalitzat, en el període comprès entre l'1 de setembre de 2019 i el 31 de desembre de 2022 amb la qualificació d'apte. Serà imprescindible que el curs es realitzi a centres de formació homologats, i que s'acrediti la superació de les proves per a l'obtenció del títol o autorització corresponent o la qualificació d'apte de la formació continua per a la seva renovació.
Cinquena. Requisits de les persones beneficiàries.
1. Les persones físiques beneficiàries hauran de reunir els requisits següents:
a) Ser resident a l'illa d'Eivissa des de data anterior a l'inici del curs i ser igualment resident en el moment de la sol·licitud. La residència s'entendrà sempre amb una antiguitat mínima de almenys sis mesos ininterromputs.
b) Haver superat com a apte el curs per a l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació o renovació dels conductors d'acord amb el que es regulava inicialment al Reial decret 1032/2007, substituït pel Reial decret 284/2021, entre l'1 de setembre de 2019 i el 31 de desembre de 2022.
c) Haver tramitat i obtingut la corresponent acreditació d'aptitud professional amb l'emissió de la targeta del CAP.
d) Haver abonat l'import complet corresponent al curs. No s'admetran factures anteriors a l'1 de setembre de 2019 ni posteriors al 31 de desembre de 2022.
e) Complir els requisits generals establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Balear de subvencions. El compliment d'aquest requisit s'acreditarà mitjançant la declaració responsable recollida al formulari de sol·licitud.
f) En cas d'haver estat beneficiària d'una altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat, de la mateixa administració o d'una altra entitat pública o privada, que les altres ajudes o subvencions percebudes no superin la quantitat màxima establerta al punt 3 de la base tercera d'aquestes bases.
2. Les persones físiques o jurídiques que siguin titulars d'autorització de transport residenciada a l'illa d'Eivissa, hauran de reunir, a més del que recullen els apartats d) i f) del punt anterior, els requisits següents:
a) Acreditar que han sufragat el preu del curs objecte d'aquestes ajudes al seu personal, sempre que hagin finalitzat en el període comprès entre l'1 de setembre de 2019 i el 31 de desembre de 2022 amb la qualificació d'apte, i que les persones que han realitzat el curs abonat per l'empresa (persona física o jurídica) sol·licitant, mantinguessin una relació laboral amb aquesta empresa en el moment de la realització del curs o, en cas de no resultar així, que s'hagin incorporat laboralment a l'empresa abans de que hagi transcorregut un any després de la realització del curs.
b) Complir els requisits generals establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Balear de subvencions.
c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social y no tenir deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.
d) No haver estat sancionada o condemnada en els darrers tres anys per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma perquè hagi exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
El compliment d'aquests requisits s'acreditarà mitjançant la declaració responsable i les autoritzacions recollides als annexos d'aquestes bases.
3. Només s'admetrà una única ajuda vinculada a una persona física que hagi realitzat el mateix tipus de curs (d'accés, ampliació o formació contínua, en la seva modalitat de mercaderies o de viatgers), amb independència de la seva facturació al propi conductor o a qui el tingui contractat.
Cada persona beneficiària només hi podrà accedir una vegada a l'ajuda.
Sisena. Termini i lloc de presentació de sol·licituds.
1. El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, a partir l'endemà de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al BOIB.
La presentació de sol·licituds fora del termini assenyalat donarà lloc a la inadmissió de les mateixes.
2. Les sol·licituds de les ajudes es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura a l'annex I d'aquestes bases, degudament emplenat.
El model de sol·licitud, així com els annexos que l'han d'acompanyar, es facilitaran a la direcció de la seu electrònica
(https://seu.conselldeivissa.es).
Es presentaran en el Registre Electrònic General de la mateixa Institució o en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Setena. Sol·licituds i documentació.
1. Les sol·licituds aniran dirigides al Departament de Transports del Consell Insular d'Eivissa, segons el model normalitzat que figura a l'annex 1 de les presents bases reguladores.
2. Beneficiaris persones físiques:
Les sol·licituds, degudament emplenades segons el model normalitzat que figura a l'annex 1, estaran acompanyades de la documentació següent:
a) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de la persona sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es) i es dirigirà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en què ja consta.
b) Document d'identificació personal (DNI o NIE). En el cas que l'esmentat document no reflecteixi el domicili a illa d'Eivissa, s'haurà de presentar, a més, certificat d'empadronament emès com a màxim tres mesos abans de la data de presentació de la sol·licitud, on consti la residència a qualsevol municipi d'Eivissa amb una antiguitat mínima de sis mesos abans de l'inici del curs i amb la mateixa antiguitat mínima en el moment de presentació de la sol·licitud.
c) Documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenir deutes amb el Consell Insular d'Eivissa, si no s'autoritza al Consell Insular d'Eivissa a demanar la documentació acreditativa.
d) Factura en què hauran de constar les dades de la persona sol·licitant, el curs CAP realitzat i l'import corresponent al mateix.
e) Justificant del pagament realitzat per la persona sol·licitant. A l'efecte s'haurà d'aportar un justificant de transferència bancària o de pagament amb targeta bancària, En el cas de pagament en metàl·lic s'haurà de fer constar expressament en la factura, per part del seu lliurador, el cobrament en aquesta modalitat.
f) Certificat d'aptitud professional o targeta de qualificació del conductor que acrediti que el titular ha superat els cursos i exàmens exigits per l'obtenció de la qualificació inicial o la seva ampliació, o la formació continua pertinent per a la seva renovació.
g) Declaració responsable de què compleix els requisits generals establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Balear de subvencions.
h) Declaració responsable de què si ha estat beneficiària d'una altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat, de la mateixa administració o d'una altra entitat pública o privada no es supera el cost de l'activitat subvencionada establerta al punt 3 de la base tercera d'aquestes bases.
A més de la documentació assenyalada, el Departament de Transports podrà sol·licitar qualsevol altra que consideri necessària per a la correcta aplicació de les ajudes.
De conformitat amb els articles 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no caldrà presentar els documents esmentats als apartats a, i c quan aquesta documentació ja consti al Consell Insular d'Eivissa i no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui segons el model de l'annex 4 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment per al qual es van presentar, i s'autoritzi expressament el Consell per utilitzar-lo en aquesta convocatòria.
3. Beneficiaris persones físiques o jurídiques que siguin titulars d'autorització de transport hauran de reunir els requisits següents:
A més de la documentació assenyalada al punt anterior, hauran d'aportar els documents següents:
a) Documentació acreditativa de la disposició d'autorització de transport de mercaderies o viatgers en vigor.
b) Declaració responsable de què no ha estat sancionada o condemnada en els darrers tres anys per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma perquè hagi exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
c) Acreditació de que s'ha sufragat el preu del curs objecte d'aquestes ajudes al seu personal a cada modalitat, inicial, ampliació o formació continua.
d) Relació nominal de treballadors/es (TC2) subjectes de l'ajuda.
e) Factura en què hauran de constar les dades de la persona sol·licitant, el curs CAP realitzat pel seu personal i l'import corresponent al mateix.
Només es pot presentar una sol·licitud per cada empresa de transport. En el cas que se'n presenti més d'una, únicament es tramitarà la primera sol·licitud presentada i no s'admetran les següents.
Si la documentació aportada fos incompleta o no reunís els requisits exigits a la present convocatòria, es podrà requerir les persones sol·licitants perquè, en un termini de 10 dies hàbils, completin la documentació o esmenin les deficiències, amb advertència que si així no ho fes se'l tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució dictada en els termes previstos a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vuitena. Procediment de concessió i abonament.
1. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria es concediran amb subjecció als principis de publicitat, concurrència i objectivitat. Les ajudes es concediran en règim d'avaluació individualitzada, de manera que les sol·licituds seran resoltes d'acord amb l'ordre de presentació i mentre es disposi de crèdit pressupostari. Per tant, la concessió d'aquestes ajudes es realitzarà en règim de concurrència no competitiva, fins a esgotar la dotació pressupostària disponible, sense perjudici de que l'import màxim pugui ser ampliat d'acord amb les disponibilitats pressupostàries. En conseqüència, s'han de seleccionar totes les persones físiques i jurídiques establertes a la base quarta que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i que adjuntin la documentació adient a la sol·licitud.
En el cas de sol·licituds defectuoses o incompletes que requereixin esmena, es considerarà com a data de presentació aquella en què la sol·licitud quedi correctament formalitzada i completada, conforme al formulari i documentació necessària en cada cas. En cas que es produeixi l'esgotament del pressupost disponible, es donarà publicitat a través de la publicitat corresponent al Portal del Consell Insular d'Eivissa, a la seu electrònica.
Novena. Ordenació, instrucció i resolució.
1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment serà el Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports, pel disposat al Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10/07/2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16/07/2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 05/09/2020).
Dins d'aquest Departament correspon al conseller executiu l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16/07/2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17/07/2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31/12/2019, BOIB núm. 101, de 04/06/2020 i al BOIB núm. 153, de 05/09/2020).
Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb el que s'estableix a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16/07/2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000,00 €)”.
2. Comissió d'avaluació.
D'acord a l'article 19 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, la comissió avaluadora es l'òrgan col·legiat al que correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre un informe que ha de servir de base per l'elaboració de la proposta de resolució.
En el mateix precepte es determina que en els procediments de concurs, sempre que l'import total dels fons públics previstos en la convocatòria sigui superior a 50.000,00 euros s'haurà de constituir una comissió avaluadora que estarà integrada per un president, un secretari i un número de vocals no inferior a tres, que compleixin amb els criteris de competència professional i d'experiència.
D'acord a la base tercera de la Convocatòria, l'import econòmic màxim d'aquesta és de TRES-CENTS QUINZE MIL EUROS (315.00,00 €).
2.1 La comissió d'avaluació és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:
- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts a la base cinquena d'aquestes ajudes.
- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional.
2.2 La comissió d'avaluació estarà integrada per:
- President: TAG del Dep.de transports
- Secretari: Cap de negociat de Gestió d'autoritzacions
- Vocals: Cap de negociat de sancions de transports
Inspector/a de transports
Administratiu/iva de transports
2.3 L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió avaluadora, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que haurà de notificar-se als interessats i concedir un termini de 10 dies per a presentar al·legacions.
2.4 Examinades les al·legacions adduïdes en el seu cas pels interessats, es formularà la proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció, i la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la.
2.5 El conseller executiu del Departament d'Innovació, Transparència, Participació i Transports, elevarà la proposta al Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajusts.
2.6 El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, comptadors des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds d'ajuda. Transcorregut el termini sense que s'hagués notificat resolució expressa, les persones sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.
2.7 La resolució motivada del procediment es notificarà mitjançant la publicació a la pàgina web i al tauler d'edictes de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).
2.8 De conformitat amb l'article 25 de l'esmentada Llei 38/2003, de 17 de novembre, de subvencions, la resolució de concessió contindrà almenys la relació de sol·licitants a què es concedeix la subvenció i farà constar, si escau, de manera expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds, entre les quals hauran de figurar aquelles la desestimació de les quals obeeixin a la limitació de l'assignació de recursos pressupostaris.
3. L'abonament de la subvenció es realitzarà al compte bancari que la persona beneficiària hagi facilitat en realitzar la sol·licitud.
Desena. Publicitat de les subvencions concedides.
1. El Servei del Departament de Transports farà públics a través de la seu electrònica de la pàgina del Consell Insular d'Eivissa, els ajuts concedits, amb expressió de la convocatòria, crèdit pressupostari a què s'imputen, persones beneficiàries i import concedit.
2. Així mateix, de conformitat amb el que disposa l'article 18 de la Llei general de subvencions, i l'article 8 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, es farà pública a la pàgina web del Consell d'Eivissa la informació de l'import, la finalitat i els beneficiaris. Les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de l'ajuda.
Onzena. Compatibilitat de les ajudes.
Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres entitats públiques o privades pel mateix objecte, tot i això, de conformitat a l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, l'import de les subvencions en cap cas pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada establerta al punt 3 de la base tercera d'aquestes bases.
El compliment d'aquesta condició excloent s'acreditarà mitjançant la declaració responsable, recollida al formulari de sol·licitud, de no haver rebut, i el compromís de no sol·licitar cap ajut, amb el mateix objecte i finalitat per part de cap ens públic o privat, amb l'excepció esmentada al paràgraf anterior.
Dotzena. Obligacions de les persones beneficiàries.
Les persones beneficiàries dels ajuts regulats a la present convocatòria tindran les següents obligacions:
a) Acreditar, davant l'òrgan concedent, el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió i abonament de l'ajut.
b) Facilitar la informació i sotmetre's a les comprovacions requerides per l'òrgan gestor de les ajudes.
c) Trobar-se, en el moment en què es dicti la proposta de resolució de concessió, al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.
d) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits que preveu l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l'esmentat Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), en tot allò que hi siguin d'aplicació.
Tretzena. Incompliment.
L'incompliment del que estableixen les bases d'aquesta convocatòria, o la falsedat de les dades aportades, donarà lloc a la pèrdua de l'ajut i al reintegrament de les quantitats percebudes. En els casos legalment previstos, és procedent, a més, l'exigència de d'interès de demora corresponent, des de la data de pagament de la subvenció i fins a la data que s'acordi la procedència del reintegrament.
Catorzena. Infraccions i sancions.
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
Quinzena. Recursos.
Contra els actes dictats en aplicació de la present convocatòria i les seues bases s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant el Ple del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent al de la notificació, tot d'acord amb els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 66.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars, i article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa.
Setzena. Règim jurídic.
Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contingudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi sigui d'aplicació, i la resta de normativa aplicable.
Dissetena. Protecció de dades de caràcter personal.
El tractament de dades personals derivat de la gestió i tramitació d'aquesta convocatòria es realitza conforme al Reglament (UE) 2016/679 general de protecció de dades (RGPD), de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i de la resta de normativa vigent en la matèria.
Als annexos de les presents bases reguladores s'ofereix informació sobre la política de protecció de dades aplicada al tractament de les dades de caràcter personal.
Eivissa, 19 d'abril de 2023
El cap de servei de Transports Antonio Montero Guasch
ANNEXOS:
ANNEX 1 Ajudes econòmiques per la realització dels cursos per a l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació o renovació dels conductors residents a Eivissa, de determinats vehicles destinats al transport per carretera
Sol·licitud
A. Dades de la persona sol·licitant
Nom i llinatges: |
NIF: |
||
Domicili: |
|||
|
Població: |
CP: |
|
Telèfon: |
Mòbil: |
Adreça electrònica: |
|
|
|
|
|
B. Dades del representant legal de la persona sol·licitant
Nom i llinatges: |
NIF: |
SOL·LICIT:
Acollir-me a la convocatòria d'ajuts econòmics (marqueu l'opció que correspongui):
( ) Persona física.
( ) Persona física o jurídica titular d'autorització de transport.
Documentació general. Marqueu el que correspongui:
( ) Documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant i de la seua persona representant legal, si és el cas.
( ) Certificat d'empadronament, si escau.
( ) Autorització (Annex 2).
( ) Declaració responsable (Annex 3).
( ) Imprès de transferència bancària del Consell Insular d'Eivissa degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant i segellat per l'entitat bancària, ja que no consta a la Tresoreria del Consell o bé s'han produït modificacions en el que ja consta al Consell.
( ) Documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, si és el cas que no s'autoritza el Consell a comprovar-ho.
( ) Declaració responsable (Annex 5) ja que l'ajuda que sol·licito és igual o inferior a 3.000,00 euros i vull fer valer la declaració responsable com a document acreditatiu d'estar al corrent de les meues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social.
( ) Annex 4, en relació amb la documentació presentada anteriorment al Consell Insular d'Eivissa.
( ) Certificat d'aptitud professional o targeta de qualificació del conductor que acrediti que el titular ha superat els cursos y exàmens exigits para la obtenció de la qualificació inicial o la seva ampliació, o la formació continua pertinent per a la seva renovació.
Documentació específica per les persones físiques:
( ) Factura en què hauran de constar les dades de la persona sol·licitant, el curs CAP realitzat i l'import corresponent al mateix.
( ) Justificant del pagament realitzat per la persona sol·licitant. Només s'admetrà un justificant de transferència bancària o de pagament amb targeta.
Documentació específica per les persones físiques o jurídiques que siguin titulars d'autorització de transport:
( ) Acreditació de que s'ha sufragat el preu del curs objecte d'aquestes ajudes al seu personal a cada modalitat. Marqueu el que correspongui:
( ) Inicial
( ) Ampliació
( ) Renovació
( ) Relació nominal de treballadors/es (TC2) subjectes de l'ajuda.
( ) Factura en què hauran de constar les dades de la persona sol·licitant, el curs CAP realitzat pel seu personal i l'import corresponent al mateix.
(signatura)
Eivissa, ..... d ....................... de 2023
POLÍTICA DE PRIVADESA
De conformitat amb el que s'estableix a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4/5/2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informem que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
DEPARTAMENT DE TRANSPORTS
ANNEX 2 Ajudes econòmiques per la realització dels cursos per a l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació o renovació dels conductors residents a Eivissa, de determinats vehicles destinats al transport per carretera
a. Dades de la persona sol·licitant
Nom: |
NIF: |
b. Dades del representant legal de la persona sol·licitant
Nom: |
NIF: |
AUTORITZACIONS (marqueu la que correspongui):
( ) Autoritzo al Consell Insular d'Eivissa, per al compliment de la base 3.1 d'aquesta convocatòria, a accedir a la informació necessària per comprovar que em trobo al corrent de les meues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.
( ) No autoritzo al Consell Insular d'Eivissa a demanar la documentació acreditativa del compliment d'estar al corrent de les meues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i per això aporto la documentació justificativa del compliment d'aquesta obligació.
(signatura)
Eivissa, ....... d.................................... de 2023
POLÍTICA DE PRIVADESA
De conformitat amb el que s'estableix a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4/5/2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informem que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
DEPARTAMENT DE TRANSPORTS
ANNEX 3 Ajudes econòmiques per la realització dels cursos per a l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació o renovació dels conductors residents a Eivissa, de determinats vehicles destinats al transport per carretera
Declaració responsable
a. Dades de la persona sol·licitant
Nom: |
NIF: |
b. Dades del representant legal de la persona sol·licitant
Nom: |
NIF: |
DECLAR QUE:
1. Reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar la subvenció davant d'aquesta Corporació i no incorre en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiari/ària, i em compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.
2. Coneix i es compromet a complir les obligacions dels beneficiaris de subvencions establertes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
3. Es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i amb la hisenda del Consell Insular.
Marqueu la que correspongui:
( ) Que com a persona física o jurídica titular d'autorització de transport, no ha estat sancionada o condemnada en els darrers tres anys per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma perquè hagi exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
( ) Que no he sol·licitat ajudes a cap altre departament del Consell Insular d'Eivissa o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l'ajut i em compromet a comunicar per escrit al Consell Insular d'Eivissa qualsevol ajuda que demani per la mateixa finalitat objecte de subvenció.
( ) Que he sol·licitat les ajudes públiques o privades que s'indiquen a continuació per dur a terme l'activitat per a la qual sol·licito l'ajut, que estan pendents de resolució:
Entitat |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
( ) Que he estat beneficiari/ària de les ajudes públiques o privades que s'indiquen a continuació per dur a terme l'activitat per a la qual sol·licito l'ajut i que aquestes no superen la quantitat màxima establerta:
Entitat |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
(Signatura)
Eivissa, ........ d.......................... de 2023
POLÍTICA DE PRIVADESA
De conformitat amb el que s'estableix a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4/5/2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informem que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
DEPARTAMENT DE TRANSPORTS
ANNEX 4 Ajudes econòmiques per la realització dels cursos per a l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació o renovació dels conductors residents a Eivissa, de determinats vehicles destinats al transport per carretera
Documentació aportada anteriorment al Consell
A emplenar només per les persones que vulguin fer valer documentació presentada amb anterioritat al Consell Insular d'Eivissa, d'acord amb els articles 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
A. Dades de la persona sol·licitant
Nom: |
NIF: |
B. Dades de la persona sol·licitant
Nom: |
NIF: |
Autoritzo a l'òrgan gestor de la subvenció per fer valer documentació presentada amb anterioritat al Consell Insular d'Eivissa, d'acord amb l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La documentació que s'especifica a continuació ja es va presentar al Consell al departament i en la data o dates que s'esmenten:
Documentació aportada |
Departament davant el qual es va presentar |
Data de presentació |
Número de registre general entrada |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(signatura del/de la sol·licitant)
Eivissa, .......... d ...................................... de 2023
POLÍTICA DE PRIVADESA
De conformitat amb el que s'estableix a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4/5/2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informem que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
DEPARTAMENT DE TRANSPORTS
ANNEX 5 Ajudes econòmiques per la realització dels cursos per a l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació o renovació dels conductors residents a Eivissa, de determinats vehicles destinats al transport per carretera
Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries
(emplenada i signada per la persona sol·licitant, o en el seu cas, pel representat legal)
A emplenar només per aquelles persones que sol·licitin ajudes iguals o inferiors a 3.000,00 euros (TRES MIL EUROS) i vulguin fer valer aquest document acreditatiu, de conformitat amb l'article 11.f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
A. Dades de la persona sol·licitant
Nom: |
NIF: |
B. Dades del representant legal de la persona sol·licitant
Nom: |
NIF: |
DECLAR QUE:
Em trobo al corrent de les meues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.
(Signatura)
Eivissa, ........ d ........................... de 2023
POLÍTICA DE PRIVADESA
De conformitat amb el que s'estableix a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4/5/2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informem que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
DEPARTAMENT DE TRANSPORTS
ANNEX 6 Model de renúncia a les ajudes econòmiques per la realització dels cursos per a l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació o renovació dels conductors residents a Eivissa, de determinats vehicles destinats al transport per carretera
A. Dades de la persona beneficiària
Nom: |
NIF: |
B. Dades del representant legal de la persona beneficiària
Nom: |
NIF: |
D'acord amb l'article 11.a del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i de conformitat amb el que estableix la base 11.2, és obligació de les persones beneficiàries comunicar a l'òrgan competent en la matèria l'acceptació o la renúncia a la subvenció en els termes de la proposta de concessió.
Per això,
DECLAR:
Que renuncio a la proposta de subvenció on figuro com a persona beneficiària en els termes de les bases d'ajudes econòmiques per la realització dels cursos per a l'obtenció del certificat d'aptitud professional acreditatiu de la qualificació inicial, ampliació o renovació dels conductors residents a Eivissa.
(signatura de la persona beneficiària, o en el seu cas, del representat legal)
Eivissa, ___ d___________________ de 2023
POLÍTICA DE PRIVADESA
De conformitat amb el que s'estableix a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4/5/2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informem que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
DEPARTAMENT DE TRANSPORTS