Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 258890
Bases reguladores i convocatòria del procediment de concessió de premis, per concurrència competitiva i no competitiva, del concurs de carrosses i comparses de les Fires i Festes de Primavera 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp. 4005/2023

CONCURS DE CARROSSES I COMPARSES DE LES FIRES I FESTES DE PRIMAVERA 2023.

La Junta de Govern Local en sessió de 14 d'abril de 2023 acordà aprovar les Bases reguladores i la convocatòria del procediment de concessió de premis, per concurrència competitiva i no competitiva, del Concurs de Carrosses i Comparses de les Fires i Festes de Primavera 2023, que seguidament es transcriuen:

BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE PREMIS, PER CONCURRÈNCIA COMPETITIVA I NO COMPETITIVA, DEL CONCURS DE CARROSSES I COMPARSES DE LES FIRES I FESTES DE PRIMAVERA 2023.

1. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria s'aprova d'acord amb la llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

2. Objecte i finalitat de la convocatòria.

L'objecte d'aquesta convocatòria és la regulació de premis econòmics per promoure que els veïnats i veïnades duguin a terme un projecte de participació ciutadana a les Fires i Festes de Primavera amb la col·laboració de les carrosses i comparses. D'aquesta manera, s'implica a la ciutadania de forma directa en la participació en les festes de primavera per aconseguir la implicació de la gent del municipi, i gaudir-ne de manera conjunta. En cap cas persegueixen finalitats retributives o compensatòries.

3. Àmbit temporal d'aplicació de les subvencions.

Les activitats subvencionables són la participació amb format carrossa o comparsa que acudeixin el dia 11 de juny de 2023 a les 17:15 h per a realitzar l'itinerari previst al programa de Fires i Festes de Primavera 2023.

CARROSSES:

- Es considera carrossa el conjunt de la plataforma decorada damunt camió o vehicle de tracció mecànica que pot anar acompanyada de fins a 14 persones o sense acompanyament humà.

- Les mides màximes permeses són: 4 m d'altura, 2'5 m d'amplada i 7 m de llargada, sense comptar el vehicle que transporti la carrossa.

- Les mides mínimes són de 2 m d'amplada per 4 m de llargada.

COMPARSES:

- Es considerarà comparsa un grup de 15 persones com a mínim, caracteritzades, que participin de forma conjunta i activa amb la finalitat de fomentar l'activitat per tal de contribuir de forma «animada» a la festa popular (vagin acompanyats d'una carrossa o de forma lliure).

4. Beneficiaris.

Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta convocatòria:

- Persones físiques, persones jurídiques, autònoms, que tenguin capacitat d'obrar, autònoms i unions i entitats sense personalitat jurídica.

5. Requisits per accedir a les subvencions.

Per obtenir la condició de beneficiari s'haurà de complir els requisits prevists a la sol.licitud de participació per carrossa (Annex I) participació per comparsa (Annex2) i presentar aquest model emplenat pel registre d'entrada de l'Ajuntament de Manacor o bé de forma telemàtica segons preveu l'article 19,4 de la llei d'administracions públiques 39/2015.

1. Totes les carrosses i comparses que vulguin concursar hauran d'haver presentat la sol·licitud al registre de l'Ajuntament de Manacor o a través de registre electrònic des de l'endemà de la publicació al BOIB fins dia 15 de maig de 2023

2. Totes les carrosses i comparses hauran de dur el número facilitat per l'Ajuntament a un lloc visible, al principi de la carrossa i comparsa. El número es recollirà a la delegació de festes situada al carrer Major, núm. 22, 3r pis, els dies 6 i 7 de juny de 2023.

3. Podran participar-hi tots els nins i nines, joves i adults de qualsevol edat.

4. Tots els menors de 12 anys que vagin damunt una carrossa hauran d'anar acompanyats d'un adult. El no compliment d'aquesta norma farà responsables els adults de la carrossa.

5. La concentració tindrà lloc al pati de La Salle a les 17:15 hores. Es prega màxima puntualitat. En cas de fer tard, es restaran punts de la classificació final.

6. No podran concursar les carrosses o comparses no inscrites a l'Ajuntament dins el termini establert.

7. S'han d'especificar els metres lineals, altura i amplada de la carrossa i el nombre aproximat de participants.

8. S'haurà d'especificar si s'utilitzarà música o instruments com a animació.

9. Les aturades per fer espectacle seran d'un màxim de 3 minuts. Si no es compleix el temps límit el grup serà penalitzat. Es podran fer un màxim de 4 aturades en tot el recorregut.

10. No es permetrà l'assistència d'animals. No es permet l'ús de material pirotècnic o foc als concursants que es presentin tant a carrosses com a comparses.

11. S'anomenarà un jurat popular, estarà compost per persones independents situades a diferents punts del recorregut, s'encarregaran de puntuar l'originalitat, el vestuari, la coreografia i l'atractiu de la comparsa. El consum d'alcohol i altres conductes incíviques durant el recorregut està prohibit.

12. El jurat podrà declarar deserts els premis si, segons el seu parer, la qualitat de les carrosses o comparses no els mereixen. La desqualificació suposarà la no obtenció de cap bonificació o premi.

13. El resultat de la votació es donarà a conèixer públicament a la font del passeig Na Camel·la una vegada acabada la desfilada.

14. Per poder estar inscrits correctament, s'ha de portar la següent documentació del vehicle, si és el cas: carnet de conduir del conductor, fitxa tècnica i assegurança del vehicle, a més d'una declaració jurada que el conductor no abandonarà el vehicle ni consumirà alcohol durant el recorregut.

15. Tots els participants seguiran les instruccions de qualsevol agent de l'autoritat, si no seran penalitzats.

16. Els participats autoritzen a l'Ajuntament de Manacor a fer ús dels documents gràfics generats amb motiu de la seva participació a l'acte, així com a realitzar una reproducció fidel dels vestits o disfresses de les comparses, o bé una reproducció a escala de les carrosses, amb la finalitat de retre homenatges als guanyadors o realitzar exposicions amb relació a aquesta festivitat.

17. Els participants accepten que l'Ajuntament pugui fer divulgació i publicitat de les fotografies obtingudes (menors inclosos).

S'adjuntarà juntament amb la Sol·licitud:

• El DNI de la persona sol·licitant o CIF de la persona jurídica, que assumirà la responsabilitat de la carrossa o comparsa.

• Un número de telèfon i un correu electrònic.

• El certificat de compte bancari de la persona física o jurídica.

• La declaració responsable de no trobar-se inhabilitat per obtenir subvencions de les administracions públiques, i d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social i l'acceptació de les bases.

• Estar al corrent de les obligacions fiscals amb Hisenda Municipal.

6. Crèdit i partida pressupostària.

Aquesta subvenció de 10.000 euros es durà a terme amb càrrec a l'aplicació del pressupost 2023, 171/3380/2269900, es subordina l'autorització i/o disposició de la despesa al crèdit esmentat.

Es rebrà un premi de participació de 750 euros per carrossa i 150 per a comparsa de 15 a 20 persones o 200 per a comparses de 21 o més persones en concepte de concurrència no competitiva a tots els participants.

Al finalitzar la desfilada es faran mencions especials sense remuneració econòmica per reconèixer l'esforç, la dedicació , i el talent dels participants. Aquesta menció s'atorgarà amb l'entrega d'un diploma al representant de la carrossa o comparsa.

Es tramitaran de forma simultània per concurrència competitiva un premi a la millor carrossa i un premi a la millor comparsa dotats de 500 euros per premi on es valoraran criteris d'originalitat, animació, temàtica, l'ús de material reciclat, criteris mediambientals, vestimenta, entre d'altres a determinar per la comissió avaluadora.

Observacions:

- Els premiats hauran d'acreditar trobar-se al corrent de les seves obligacions davant l'Ajuntament de Manacor, amb l'agència tributària i amb la Seguretat Social. En cas contrari no podran ser beneficiaris dels premis.

- L'Ajuntament de Manacor podrà aplicar sobre els premis, aquelles retencions que venguin establertes en la normativa vigent.

7. Obligacions dels beneficiaris.

Els beneficiaris dels premis econòmics municipals s'obligaran a complir les següents condicions:

  • Dur a terme l'activitat objecte de la subvenció d'acord amb les condicions establertes.
  • Comunicar a l'Ajuntament de Manacor, les modificacions que s'hagin produït i que siguin causa de la concessió o compliment de la subvenció.
  • Sotmetre's a les actuacions de fiscalització i control de la Intervenció de l'Ajuntament de Manacor.

8. Procediment per a la presentació de sol·licituds (tramitació, presentació i termini).

El fet de participar en el concurs implica l'acceptació de totes les bases i normes d'aquest, així com els acords presos pel jurat, que seran inapel·lables.

El termini per a la presentació de sol·licituds serà fins dia 15 de maig de 2023 a partir de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria al BOIB.

Qualsevol sol·licitud presentada fora de termini no serà admesa a tràmit.

Les sol·licituds per al concurs es formularan davant de l'Ajuntament per instància general i acompanyant sempre la documentació indicada a Annex I/Annex II.

Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques de les formes següents:

  • TELEMÀTICAMENT: Per als obligats per llei mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Manacor. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (Obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears i opcional per a les persones físiques). El termini d'admissió de les sol·licituds serà fins dia 15 de maig de 2023.
  • PRESENCIALMENT: Només per a persones físiques pel Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Manacor de 08.30 a 14.00 h. El termini d'admissió de les sol·licituds serà fins dia 15 de maig de 2023 a les 14.00 h.

9. CriterisLes sol·licituds es resoldran per ordre d'entrada al Registre General de l'Ajuntament de Manacor.

Els criteris de referència que serviran per determinar les quanties subvencionables seran els següents atenent cada una de les 2 línies previstes.

• Creativitat, innovació i originalitat

• Composició i motius utilitzats en la decoració.

• Qualitat i harmonia.

• Materials emprats per a la decoració.

• Motius primaverals.

Aquestes mencions s'atorgaran sempre que el jurat trobi que hi ha qualitat suficient.

10. Procediment, resolució i pagament de la subvenció.

10.1. Les subvencions seran concedides mitjançant procediment de concurrència competitiva i no competitiva, segons els que estableix l'art. 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, d'acord amb el que estableixen les bases i la convocatòria que la regulen.

10.2. L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de l'ajut previst en aquesta convocatòria és el departament de Festes, si bé, es procedeix a crear una comissió tècnica avaluadora/jurat en compliment de l'art. 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions perquè procedeixi a emetre informe respecte al resultat de l'avaluació efectuada de les sol·licituds.

La Comissió Tècnica Avaluadora estarà integrada per un president, un secretari i dos vocals. Els membre del jurat els designarà el delegat de festes i estaran relacionats amb el món cultural manacorí en general; designació que es publicarà al BOIB als efectes de recusació.

Si el jurat qualificador ho estima convenient, es pot declarar el concurs desert.

Els participants d'aquest concurs accepten el resultat de la votació popular realitzada amb el mitjà facilitat i el veredicte del jurat en cas d'empat.

La Comissió Tècnica Avaluadora designada emetrà un informe respecte al resultat de l'avaluació efectuada respecte a la totalitat de les sol·licituds indicant els beneficiaris i les quanties de les subvencions corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin de ser desestimades.

10.3. L'òrgan competent procedirà a la redacció i notificació de la proposta de resolució de la concessió del premi.

10.4. L'òrgan competent per resoldre i concedir la subvenció és la Junta de Govern Local. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions i obligacions a què està subjecta la persona beneficiària. Aquesta resolució serà notificada als interessats amb indicació dels recursos pertinents.

11. Normativa d'aplicació.

1. En tot allò no previst en aquestes bases s'estarà al que disposa l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de Manacor, publicada al Butlletí de les Illes Balears núm. 175, de 24 de novembre de 2007. Igualment, són aplicables els preceptes bàsics de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015. d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, així com la resta de disposicions legals i reglamentàries que siguin aplicables.

2. Per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació, és competent l'òrgan amb facultats per aprovar les bases, que queda autoritzat per dictar aquelles actes que siguin necessaris.

12. Publicitat.

El text íntegre d'aquestes bases i convocatòria es publica al Butlletí de les Illes Balears, al web municipal.

Les persones beneficiàries hauran de fer constar la col·laboració de l'Ajuntament de Manacor en l'execució de les accions/activitats, a tota la documentació i publicitat generada per l'esmentat projecte, en particular en els cartells, fullets, anuncis i altres elements de propaganda utilitzats per donar-lo a conèixer, i als vídeos, programes informàtics o qualsevol altre mitjà de difusió que serveixi de suport del producte resultant de la col·laboració, mitjançant la inclusió del logotip de l'Ajuntament de Manacor de conformitat amb l'art. 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

13. Informació i assessorament.

Us podeu adreçar al Departament de festes a l'adreça de correu electrònic festes@manacor.org o bé a les oficines centrals del , ubicades al C/Major, nº 22. Tercera planta, telèfon 971 84 91 00, Ext. 2005.

14. Protecció de dades.

De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:

El responsable del tractament de les dades dels interessats és l'Ajuntament de Manacor (CIF P0703300D, carrer del Convent, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.

La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de subvenció en règim de concurrència competitiva per promoure i facilitar l'accés a l'esport de competició i a la seva pràctica individual i col·lectiva.

El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. Tot i això, les dades es conserven amb finalitats d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.

L'Ajuntament de Manacor té legitimació per al tractament de les dades a l'exercici dels poders públics o competències pròpies.

Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Manacor, tret que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.

Els interessats tenen dret a accedir a les seves dades i sol·licitar la rectificació o, si escau, cancel·lació, oposició o supressió. Podeu sol·licitar la limitació o, si escau, oposar-vos al tractament de les vostres dades. Per exercir aquests drets, l'interessat pot fer-ho de les maneres següents:

a) Per correu postal, adjuntant una fotocòpia del DNI o document equivalent, dirigit a: Delegat de Protecció de Dades, Ajuntament de Manacor, plaça del Convent, 1, 07500 Manacor, Illes Balears.

b) Presencialment, mitjançant escrit presentat al Registre General de l'Ajuntament de Manacor, o a través de qualsevol dels mitjans establerts a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.

c) Per correu electrònic adreçat al Delegat de Protecció de Dades: dpd@manacor.org

15. Recursos.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, potestativament es pot interposar un recurs de reposició davant l'Alcaldia de l'Ajuntament de Manacor en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí de les Illes Balears, o directament recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8.1, 25.1 i 46.1 de la Llei 28/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa, sens perjudici que es puguin interposar qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

 

Manacor, a la data de signatura electrònica (17 d'abril de 2023)

El batle Miquel Oliver Gomila