Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEIS DE MILLORA AGRÀRIA I PESQUERA (SEMILLA)

Núm. 249905
Resolució de la Directora gerent de l’Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP) per la qual s’aproven les bases específiques de la convocatòria per crear un borsí de feina d’enginyer/a superior agrònom/a o equivalent, doctorat en matèria de producció agrària, agrícola vegetal, i ramadera (Grup A) per a l’illa de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

És una necessitat d'aquesta entitat crear un borsí de feina per donar cobertura a les situacions recollides en aquesta convocatòria, que afectin als llocs de feina que exigeixen les titulacions d'Enginyeria Superior Agrònoma doctorats en matèria de producció agrària, agrícola vegetal, o ramadera (Grup A).

Fonaments de dret

El Decret 28/2014, de 27 de juny, d'aprovació dels Estatuts de l'entitat pública empresarial Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears determina al seu article 17.2.c) que és una funció de la Directora gerent “Exercir la direcció del personal, la direcció tècnica, la direcció administrativa i la inspecció de tots els serveis i les dependències.”

Per tot el citat, dict la següent

Resolució

1.- Constituir el borsí de feina d'enginyer/a superior agrònom/a doctorat en matèria de producció agrària, agrícola vegetal o ramadera (Grup A), a Mallorca, mitjançant convocatòria pública.

2.- Publicar com Annex 2, un model de sol·licitud per participar en aquesta convocatòria.

3.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell d'Administració d'aquesta entitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'aquesta publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, 12 d'abril de 2023

La directora gerent de l'IRFAP Georgina Brunet i Ródenas

 

 

ANNEX 1 Bases específiques de la convocatòria

1. Objecte de la convocatòria.

L'objecte de la convocatòria és crear un borsí de feina per donar cobertura a possibles vacants, baixes, vacances, permisos, llicències amb i sense retribució i excedències, que es puguin produir a qualsevol lloc de feina de la Relació de Llocs de Feina (RLLF) de l'IRFAP que, com a requisit, exigeixi les titulacions d'Enginyeria Superior Agrònoma o equivalent, doctorats en matèria de producció agrària, agrícola vegetal o ramadera (Grup A).

2. Àmbit de treball i funcional

L'àmbit de treball en el que desenvoluparà les tasques és el de la Direcció de Desenvolupament de la Producció Agrària, que conté les següents Unitats:

- Producció vegetal (inclou l'estudi dels sòls i la sanitat vegetal)

- Producció ramadera (inclou la nutrició, el maneig, la genètica i la sanitat animal)

Les funcions a desenvolupar són les següents:

- Dirigir, planificar, coordinar, executar i avaluar les activitats de recerca, desenvolupament, innovació, digitalització i transferència de projectes i/o contractes, d'acord als objectius establerts al seu Programa sectorial i d'acord amb les instruccions de la Direcció de Desenvolupament de la Producció agrària de l'IRFAP.

- Contribuir i participar activament en accions de captació de recursos per a R+D+I.

- Establir relacions i contactes amb altres investigadors/es de centres de R+D+I, nacionals i estrangers, de la disciplina científica que li sigui d'aplicació.

- Redactar i revisar articles científics, informes i memòries sobre el progrés de l'activitat científica i dels treballs en curs del seu Programa sectorial.

- Dirigir el disseny, la instal·lació i l'execució dels assajos i treballs de camp, així com l'elaboració de guies i protocols experimentals.

- Definir i fer el seguiment dels procediments establerts en els diferents assajos i activitats, tant en condicions de camp com de laboratori, com puguin ser: avaluar paràmetres productius, avaluar paràmetres agronòmics, avaluar la susceptibilitat a plagues i malalties, presa de mostres, determinacions fisiològiques, etc.

- Gestionar les bases de dades i realitzar anàlisis estadístics avançats.

- Garantir la qualitat de les dades i proposar alternatives i solucions als problemes que sorgeixin.

- Redactar i actualitzar els informes relacionats amb els projectes i/o contractes del seu Programa sectorial.

- Preparar els resultats de la recerca en àmbits de divulgació: articles de divulgació i científics, comunicacions, pòsters, jornades formatives, etc.

- Proposar i participar en accions de transferència de coneixement i d'assessorament al sector en l'àmbit del seu Programa sectorial.

- Participar i col·laborar en plans i programes de formació d'estudiants i de personal tècnic i científic, assumint la direcció per a la realització de tesis, màsters i/o programes de doctorat.

- Participar en l'organització i la gestió del personal adscrit, i validar-ne les vacances i els permisos .

- Atendre les visites de caràcter tècnic en finques pròpies i en finques col·laboradores.

- En general, qualsevol altra tasca relacionada amb les funcions de l'entitat que li encomanin els/les seus/seves superiors jeràrquics/ques.

3. Requisits de les persones candidates.

1. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, que permeti l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.

2. Tenir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.

3. Tenir setze anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

4. No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

5. Estar en possessió del títol acadèmic d' Enginyeria superior agrònoma o equivalent i d'un Doctorat en matèria de Producció agrària, vegetal o ramadera.

6. Disposar de carnet de conduir B.

7. Estar en possessió del nivell B2 de Català.

4. Comissió de selecció.

Estarà integrada per :

President: José Manuel Fernández Zapata (Cap de Recursos Humans).

Suplent del President: Jaume Roca Jaume (Director de Serveis Corporatius).

Secretària: Catalina Borràs Pastor (Administrativa de Recursos Humans).

Suplent de la Secretària: Margalida Sastre Suau (Tècnica de formació i transferència)

Vocal: Jaume Jaume Sureda (Especialista en Cultius extensius i Planificació agrària).

Suplent del Vocal: Yolanda Desco Blai (Cap d'Estadístiques agràries i pesqueres).

Podrà assistir a les reunions de la Comissió de selecció un/a representant del Comitè d'empresa, amb veu i sense vot.

La Comissió de selecció valorarà l'adequació del doctorat de la persona candidata segons les especialitats de producció agrària, producció agrícola vegetal o producció ramadera, d'acord amb l'establert a les línies d'actuació definides a l'article 52 del capítol V i a l'article 59 del capítol VI de la Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears.

5. Presentació de sol·licituds i documentació.

La sol·licitud per participar en aquest procés selectiu s'ha d'ajustar al model annex, on s'hi ha de fer constar necessàriament el correu electrònic i el telefon de contacte.

Totes les sol·licituds s'han de presentar al Registre de l'IRFAP o a qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini de presentació de la sol·licitud és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà que la convocatòria s'hagi publicat al BOIB.

Documentació mínima obligatòria a adjuntar amb la sol·licitud, degudament  emplenada:

a) Fotocòpia del DNI o document identificatiu en vigor.

b) Còpia del títol universitari especificat al punt 3.5 de les bases, o certificat del títol en tràmit.

c) Còpia del títol de doctorat especificat al punt 3.5 de les bases, o certificat del títol en tràmit. Amb la finalitat de valorar l'adequació del doctorat en matèria de producció agrària, agrícola vegetal o ramadera, d'acord amb l'establert en les línies d'actuació definides en l'article 59 del capítol VI de la Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears, la persona candidata ha de presentar un resum de la seva tesi doctoral, de longitud entre 500 i 1.000 paraules, que contingui el títol, la introducció, la síntesi, que haurà d'incloure els objetius i els resultats, i les conclusions.

d) Còpia del certificat de català B2 expedit o homologat per la conselleria competent en política lingüística, o els reconeguts segons l'ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

e) Còpia del carnet de conduir B1.

f) Currículum vitae actualitzat, en el qual hi ha de constar la formació (titulacions acadèmiques, estudis, cursos) i l'experiència professional, amb descripció d'entitats, funcions desenvolupades i durada.

Per a la valoració dels mèrits establerts en el punt 7, cal presentar la documentació acreditativa que en cada cas es demana. En cas contrari, no es valoraran els mèrits al·legats.

6. Llistes d'admesos i exclosos

Una vegada finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la comissió de selecció farà pública a la web https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/ una llista provisional de persones admeses i excloses, i es concedirà un termini de tres dies hàbils per a presentar esmenes.

Una vegada superat aquest termini es publicarà a la mateixa web el llistat definitiu de persones admeses i excloses.

7. Mèrits a valorar.

La puntuació màxima a assolir és de 100 punts, distribuïts de la següent manera:

7.1 Esperiència professional                         50 punts

7.2 Mèrits acadèmics                                    42 punts

7.2.1 Formació acadèmica               20 punts

7.2.2 Formació complementària      10 punts

7.2.3 Docència                                   6 punts

7.2.4 Publicacions                              6 punts

7.3 Coneixements de llengua catalana            8 punts

TOTAL                                                         100 punts

7.1. Experiència professional (valoració màxima de 50 punts).

- Experiència professional com a enginyer/a superior agrònom en R+D+I en l'àmbit funcional descrit al punt 2 d'aquestes bases: 0,80 punts per cada mes treballat.

- Experiència professional com a enginyer/a superior agrònom en l'àmbit  funcional descrit al punt 2 d'aquestes bases: 0,60 punts per a cada mes treballat.

- Experiència professional com a enginyer/a superior agrònom en un àmbit funcional diferent al descrit al punt 2 d'aquestes bases, però que formi part de les atribucions d'un/a enginyer/a superior agrònom (direcció d'explotacions agràries, construccions, regadiu, ordenament del territori i medi ambient, indústries agràries i alimentàries, valoració i topografia):  0,30 punts per a cada mes treballat.

Es computarà un mes com a 30 dies naturals i les fraccions s'acumularan.

L'experiència professional s'acreditarà mitjançant l'Informe de vida laboral i els contractes de treball. La documentació aportada ha d'especificar les funcions dutes a terme, que també es podran justificar mitjançant un certificat de l'entitat contractant.

En l'experiència professional per compte propi (règim d'autònoms), el còmput de temps queda condicionat al compliment dels tres criteris següents:

- Que en l'Informe de vida laboral la persona estigui donada d'alta en el règim d'autònoms.

- Que s'acrediti mitjançant la declaració de l'IRPF que en el/s període/s certificat/s a l'Informe de vida laboral hi ha hagut activitat professional efectiva.

- Que durant el temps acreditat, l'activitat professional o empresarial en la que la persona aspirant s'ha donat d'alta i que apareix en el Certificat de l'Agència Tributària presentat, tingui relació amb un dels àmbits professionals detallats al punt 2.

Per obtenir el còmput dels mesos efectius de treball, i sempre i quan es donin les circumstàncies anteriors, es tindran en compte dues consideracions:

a) Temps acreditat com autònom al certificat de vida laboral,  i

b) Ingressos acreditats en el mateix període a la declaració de l'IRPF corresponent. S'estipula com a ingrés mínim acreditatiu d'un any natural sencer (any fiscal) la quantitat de 12.204 euros. Si la quantitat declarada és inferior a 12.204 euros, es farà el càlcul proporcional per mesos. A aquests efectes, un mes (30 dies) de treball equivaldrà a 1.017 euros. L'import de la declaració anual de l'IRPF que superi els 12.204 euros no s'acumularà al còmput d'anys següents.

7.2. Mèrits acadèmics (valoració màxima de 42 punts).

7.2.1 Formació acadèmica (valoració màxima 20 punts).

7.2.1.1 Coneixements de llengua anglesa (valoració màxima 5 punts).

Es valorarà amb :

  • 2 punts, les titulacions d'anglès corresponent al nivell de competències  B1 o superior del Marc Comú Europeu de Referència (MCER).
  • 5 punts, les titulacions d'anglès corresponent al nivell de competències  B2 o superior del Marc Comú Europeu de Referència (MCER).

La puntuació màxima a obtenir és de 5 punts.

7.2.1.2 Formació curricular o extracurricular en R+D+I relacionada amb l'àmbit de treball recollit al punt 2 d'aquestes bases. (valoració màxima 15 punts).

S'atorgarà la puntuació de 0,011 punts per cada hora de formació, acreditada amb la vida laboral o bé amb un certificat de l'entitat on s'han realitzat les pràctiques, amb indicació del número d'hores realitzades. En ambdós casos, caldrà presentar el pla de pràctiques on consti el període formatiu.

La puntuació màxima a obtenir és de 15 punts.

7.2.1.3 Formació curricular o extracurricular relacionada amb l'àmbit de treball recollit al punt 2 d'aquestes bases. (valoració màxima 10 punts).

S'atorgarà la puntuació de 0,011 punts per cada hora de formació, acreditada amb la vida laboral o bé amb un certificat de l'entitat on s'han realitzat les pràctiques, amb indicació del número d'hores realitzades. En ambdós casos, caldrà presentar el pla de pràctiques on consti el període formatiu.  

La puntuació màxima a obtenir és de 10 punts.

Les sumes de les puntuacions obtingudes per la formació recollida al punt 7.2.1.2 i al punt 7.2.1.3 té un màxim de 15 punts.

7.2.2 Formació complementària (valoració màxima 10 punts)

Es valoraran els  cursos i accions formatives amb certificat d'aprofitament o assistència, relacionats directament amb les següents matèries:

- Coneixements d'informàtica nivell avançat.

- Coneixements d'anàlisi estadístic avançat.

S'atorgarà la puntuació de 0,2 punts per cada 10 hores  de formació amb certificat d'aprofitament , fins a 10 punts.

En tot cas s'han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut o a un mateix programa.

7.2.3. Docència (valoració màxima 6 punts)

Es valorarà la docència impartida en matèries relacionades directament amb l'àmbit de treball del punt 2 de les bases , d'acord amb el següent criteri:

- Cursos, conferències, jornades, seminaris, congressos : 0,25 punts per cada 10 hores, i proporcionalment en cas de durada inferior. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb 0,07 punts.

7.2.4 Publicacions (valoració màxima 6 punts)

Es valoraran les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats científicotècnics sobre matèries directament relacionades amb l'àmbit de la Producció Agrària, d'acord amb el següent criteri:

- Articles en revistes i publicacions tècniques i científiques: 0,5 punts per publicació.

7.3 Coneixements de llengua catalana (valoració màxima 8 punts)

- Certificat C1 o equivalent: 3 punts

- Certificat C2 o equivalent: 5 punts

- Certificat LA (abans E) o equivalent: 3 punts.

Només es puntuarà el certificat del nivell més alt acreditat, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que s' acumularà a un dels altres certificats.

8. Proposta de la comissió de selecció i constitució del borsí de feina.

La Comissió de selecció valorarà l'adequació del doctorat de la persona candidata segons les especialitats de producció agrària, producció agrícola vegetal o producció ramadera, d'acord amb l'establert a les línies d'actuació definides a l'article 52 del capítol V i a l'article 59 del capítol VI de la Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears.

Finalitzada la valoració de mèrits, la comissió determinarà l'ordre de classificació de les persones aspirants, i publicarà a la web https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/ , a l'apartat de recursos humans, el llistat provisional de la valoració dels candidats amb indicació de les puntuacions obtingudes per ordre de major a menor puntuació.

En cas d'empat, es donarà prioritat a la persona que hagi obtingut major puntuació en l'apartat d'experiència professional (punt 7.1 de les bases).

Si es mantingués l'empat, es donarà prioritat a la persona que hagi obtingut major puntuació en l'apartat de mèrits acadèmics (punt 7.2 de les bases).

Si es mantingués l'empat, es seleccionarà, en el cas que hi hagi infrarrepresentació d'homes o de dones en una categoria, a la persona que pertanyi al col·lectiu menys representat (establint un equilibri comprès entre els percentatges 60% - 40%); sempre i quan no concórrin en l'altre candidat, circumstàncies que justifiquin que no s'apliqui la mesura (per exemple, la pertinença a un altre col·lectiu amb dificultats especials).

Si es mantingués l'empat, es resoldrà per sorteig.

Els/les candidats/es disposaran de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació d'aquest llistat, per a formular al·legacions.

Una vegada revisades i resoltes les al·legacions, la Comissió elevarà la llista definitiva de valoració, per ordre de puntuació, a la Directora gerent de l'IRFAP per a la seva aprovació, que es publicarà a la pàgina web https://www.caib.es/sites/semilla/ca/ofertes_de_feina/, a l'apartat de recursos humans, i constituirà la borsa de feina.

Quan es doni algun dels supòsits que motivi fer ús d'aquest borsí,  s'ha d'oferir la cobertura del lloc de feina a una de les persones incloses en la borsa que estiguin en situació de disponible, respectant l'ordre de prelació i sempre que compleixi amb els requisits exigits a la relació de llocs de feina respecte del lloc de feina ofert.

9. Funcionament del borsí de feina

Quan es produeixi una necessitat de contractació, es cridarà per ordre de prelació.

La persona que es contracti a través d'aquest borsí haurà de fer les funcions que pertoquin d'acord amb el lloc de feina que ocupi.

A l'efecte d' oferir-los un lloc de treball, les persones de la borsa de treball estan en situació de disponible o no disponible.

Estan en situació de no disponible quan concorrin  alguna de les causes següents:

a) Estar en període de descans per maternitat, paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu.

b) Per malaltia o incapacitat temporal.

Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.

Estan en situació de disponible la resta d'aspirants de la borsa de treball, el que suposa la inclusió com a disponible d'aquelles persones treballadores que ocupin un lloc de feina en aquesta entitat per a optar a una millora de feina, que han de ser cridats per oferir-los un lloc de feina d'acord amb la seva posició a la borsa. En aquest cas, se'ls telefonarà i enviarà correu electrònic per informar del lloc de feina a cobrir i el termini d'incorporació, que pot arribar fins a deu dies hàbils, a comptar des de la comunicació de la resolució.

Dins del termini  d'un dia hàbil, a comptar des de la comunicació, la persona integrant de la borsa ha de manifestar la seva conformitat amb el nomenament i, en cas contrari, passarà al darrer lloc de la borsa de feina i s'avisarà al següent de la llista.

Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita, o no hagin acceptat el lloc de feina ofert, passaran al darrer lloc de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini de deu dies hàbils, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'ha de justificar fefaentment:

a) Prestar serveis laborals a qualsevol lloc de feina de l'IRFAP.

b) Estar en període de gestació, maternitat o de paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu.

c) Per malaltia o incapacitat temporal.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de feina, llevat que sigui per renuncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

L'incompliment de la incorporació al lloc de feina prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball, excepte en el cas d'una situació sobrevinguda amb posterioritat a l'acceptació que impossibiliti, per voluntat aliena al convocat, la seva incorporació.

10. Vigència de la borsa de feina.

Aquesta borsa de feina és vigent fins que es convoqui una nova borsa de treball que afecti a totes les titulacions contemplades al punt  3.5 dels requisits d'aquestes bases.

 

ANNEX 2 MODEL DE SOL·LICITUD

 ....................................................................................................................., amb DNI número ........................................................... i domicili a efecte de notificacions en ........................................................................................................................................ , telefon ......................................... i adreça electrònica .........................................................................

EXPÒS:

1.- Que he tingut coneixement de la convocatòria del procés selectiu per formar part d'un borsí de feina d'Enginyeria Superior Agrònoma o equivalent doctorat en matèria de producció agrària, producció agrícola vegetal , o  producció ramadera.

2.- Que declaro estar en possessió de tots i cadascuna dels requisits exigits a l'apartat 3 de la convocatòria.

3.- Que adjunt la següent documentació:

-

-

-

-

SOL·LICIT: Ser admès i poder participar en el procediment selectiu indicat al punt 1 dels següents llocs de feina:

.......................... , ........... de ................................ de 2023

En cas de presentar la sol·licitud i la documentació requerida en un registre diferent del de l'IRFAP, d'acord l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es prega que en donin constància enviant un email i comunicant aquest fet al següent correu electrònic: rrhh@irfap.es.

Conforme al previst en la normativa de protecció de dades de caràcter personal, aquesta entitat li informa que les dades obtingudes a través d'aquest formulari o curriculum vitae, quedaran incorporades i seran tractades en un fitxer mixt denominat Recursos Humans, inscrit en l'A.G.P.D titularitat de INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS amb nº C.I.F Q0700676J, amb domicili en C/EUSEBI ESTADA, 145 07009 PALMA, amb la finalitat de mantenir-li informat sobre gestió i selecció del personal i recursos humans.

Li informem de la possibilitat d'exercir, en qualsevol moment, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les seves dades de caràcter personal mitjançant correu dirigit a INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS amb nº C.I.F Q0700676J, amb domicili a EUSEBI ESTADA,145. 07009 PALMA.

 

 

 

INSTITUT DE RECERCA I FORMACIÓ AGROALIMENTÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS