Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 249296
Bases i convocatòria d'una borsa de treball de personal funcionari interí de policia local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 1800/2023 de data 5 d'abril de 2023, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria i les bases del procediment selectiu per a conformar una borsa de treball per a proveir amb personal funcionari interí, per necessitats urgents, llocs de feina de policia local de l'Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:

1. Aprovar la convocatòria i les bases específiques per conformar un borsa de treball per a proveir amb personal funcionari interí, per necessitats urgents, llocs de feina de la policia local de l'Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:

BASES ESPECÍFIQUES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER A CONSTITUIR UNA BORSA DE TREBALL PER A PROVEIR, AMB PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, PER NECESSITATS URGENTS, LLOCS DE FEINA DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MARRATXÍ.

PRIMERA. Objecte, procediment de selecció i normativa.

L'objecte de la present convocatòria és la constitució d'una borsa de treball de personal funcionari interí corresponent a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Marratxí per a cobrir necessitats urgents.

La selecció de les persones aspirants es realitzarà mitjançant el sistema de concurs de mèrits.

Serà d'aplicació a la present convocatòria la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

Els  nomenaments com a personal funcionari interí derivats de la present convocatòria seran conformes al disposat a l'article 41.2 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i respondran a alguna de les causes de nomenament de personal funcionari interí recollides a l'article 10.1 apartats a i b del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

La convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la plana web (seu electrònica) de l'Ajuntament de Marratxí.

SEGONA. Requisits i condicions de les persones aspirants.

Per a participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:

  • Tenir la nacionalitat espanyola.
  • Tenir 18 anys complerts.
  • Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds en les condicions exigides a l'article 76 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refús de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
  • Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.
  • No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig.
  • No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
  • No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
  • Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
  • Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
  • Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) de coneixements de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
  • No ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
  • Haver abonat la corresponent taxa per a optar a proves de selecció de personal (Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal publicada al BOIB núm. 152 de 3 de desembre de 2016).

TERCERA. Sol·licituds i termini de presentació.

Les sol·licituds per a prendre part en el procés selectiu s'ajustaran al model normalitzat de sol·licitud recollit a l'Annex 2. Les sol·licituds de participació en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, s'han de presentar en el registre general d'entrada de l'Ajuntament de Marratxí, o en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El model de sol·licitud a utilitzar estarà a disposició de les persones aspirants en la pàgina web de l'Ajuntament de Marratxí.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals comptadors de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:

a. Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a presentar les sol·licituds (annex 4).

b. Relació dels mèrits aportats ajustadament al model normalitzat recollit a l'annex 3.

c. Documentació acreditativa dels mèrits relacionats (originals o fotocòpies degudament confrontades).

d. Justificant de l'abonament de les taxes per a optar a proves de selecció de personal.

Així mateix, les persones candidates hauran d'acreditar, mitjançant la presentació de l'original o còpia confrontada) la documentació següent:

a. Document nacional d'identitat.

b. Curs de capacitació: certificat en vigor de la EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria policia local i la nota obtinguda.

c. Els serveis prestats com a policia local: certificat de serveis prestats expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

d. Permisos de conducció A2 i B.

e. Certificat B2 de coneixements de la llengua catalana expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública (o expedit o homologat per la conselleria competent en matèria de política lingüística).

f. Títol de batxillerat o equivalent.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i correu electrònic que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

En qualsevol cas, la no presentació de la sol·licitud en temps i forma o la manca de justificació de l'abonament dels drets d'examen determinaran l'exclusió de l'aspirant.

QUARTA. Admissió dels aspirants.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant o persona en qui delegui dictarà resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà en el tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica), i en ella hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, el núm. de DNI i, en el seu cas, la causa d'exclusió, concedint-se un termini de deu dies hàbils per a que els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

Acabat el termini esmentat al primer paràgraf, i esmenades les sol·licituds si escau, es dictarà resolució aprovant la llista definitiva dels aspirants admesos i exclosos, publicant-se al tauler d'anuncis electrònic de la Casa Consistorial (seu electrònica).

Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d'ofici o a petició de la part interessada.

CINQUENA. Òrgan de selecció.

L'òrgan de la selecció és la Comissió de valoració. Aquesta es determinarà per resolució de Batlia i la seva composició s'haurà de publicar juntament amb la llista definitiva de persones admeses i excloses en el tauler d'edictes electrònic (seu electrònica) de l'Ajuntament de Marratxí.

L'òrgan de selecció serà col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, procurant així mateix la paritat entre dona i home. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d'estar en possessió de la titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades.

La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent-se ostentar aquesta en representació o per compte de ningú.

La Comissió de valoració estarà constituïda per sis membres, i pel mateix nombres de suplents:

President: Un funcionari de carrera designat pel senyor Batle.

Secretari (amb veu i vot): El de la Corporació o persona en qui delegui.

  • Vocal en representació del personal funcionari de carrera de l'Ajuntament, designat pel senyor Batle.
  • Vocal en representació de la Direcció General competent en matèria de coordinació de policies locals, designat per aquesta.
  • Vocal en representació de l'Escola Balear d'Administració Pública, designat per aquesta.

Així mateix es permetrà l'assistència, sense formar part de la comissió de valoració i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d'un representant de la Junta de personal designat per aquesta.

La comissió de valoració per a la seva vàlida constitució requerirà l'assistència de com a mínim la meitat dels seus membres (entre els quals hi haurà d'haver el president i el secretari), titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.

La comissió podrà proposar la designació d'assessors quan ho consideri convenient, que actuaran amb veu però sense vot, sempre amb el límit de que el número d'aquests no podrà ser superior al número de membres de la mateixa.

Els membres de la comissió de valoració hauran d'abstenir-se d'intervenir i ho notificaran a l'autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres de la comissió de valoració quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades a l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els vocals de la comissió de valoració hauran d'estar en possessió d'un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria convocada.

Categoria de la comissió: segona.

SISENA. Concurs

La valoració de la fase de concurs es realitzarà tenint en compte el barem de mèrits estipulats en l'Annex 1 i sempre amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, la comissió de valoració publicarà, en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament (seu electrònica) un llistat amb les puntuacions obtingudes per les persones aspirants (per blocs i total), amb indicació del número nacional d'identitat en la forma prevista a la disposició addicional sèptima de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, comptadors de l'endemà de la publicació del llistat, per a al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.

SETENA. Publicació de la borsa definitiva.

Resoltes, en el seu cas, les reclamacions, la comissió de valoració elaborarà un llistat definitiu de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, que elevarà al batle perquè en dicti la resolució que correspongui.

En cas d'empat en la puntuació final del concurs d'algunes de les persones aspirants el desempat s'haurà de resoldre atenent a la major puntuació obtinguda al diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de policia local i si encara així es manté l'empat aquest serà resolt mitjançant sorteig públic.

La borsa es publicarà en el tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica) amb indicació de les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda per cadascuna, amb indicació del número de document nacional d'identitat.

Els aspirants que formin part de la borsa ser requerits, per estricte ordre de puntuació, per a cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir en llocs de treball d'agent de la policia local.

S'estableixen els següents criteris pel funcionament del borsí d'interins:

a. La cobertura de llocs de feina vacants (article 10.1.a EBEP), en el moment d'anar-se produint, es realitzarà per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

b. Els nomenaments que puguin anar-se produint per substitucions diverses (article 10.1.b EBEP) es realitzaran per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

c. En el supòsit de que es produeixi una vacant de plantilla aquesta passarà a cobrir-se per l'aspirant del borsí que tingués la major puntuació i no gaudís ja d'una vacant, independentment de si tenia o no en el mateix moment un nomenament temporal per substitució dels previstos a l'apartat b).

d. El borsí d'interins creat estarà vigent fins que sigui substituït per un altre com a conseqüència de la convocatòria i celebració de noves proves selectives dins de la mateixa categoria i per a llocs de feina anàlegs. No obstant això, d'acord amb la normativa vigent la vigència màxima del borsí creat serà de dos anys.

En relació a la resta de criteris per a la gestió ordinària de la borsa (procediment d'oferiment de nomenaments, passi a la situació de no disponible, ...) s'aplicaran el criteris generals de gestió dels borsins d'interins de l'Ajuntament de Marratxí recollits a la base tretzena de les bases generals de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Marratxí publicades al BOIB núm. 197 de 19 de novembre de 2020.

VUITENA. Impugnació i recursos.

El Tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presentes bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.

La convocatòria i les seves bases, tots els actes que es derivin del procés selectiu i les actuacions del Tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els terminis i formes establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Contra l'esmentada resolució, podrà interposar el recurs de reposició que s'estableix als articles 52 LRBRL i 123 LPAC, en el termini d'un mes a comptar a partir del dia següent al de la publicació de la present resolució.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat si transcorregués altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.

Contra el resolt en el recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de DOS MESOS a comptar des del dia següent al de la notificació de l'acte si aquest fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS a comptar des del dia següent a aquell, en que, d'acord amb la seva normativa específica, es produís l'acte presumpte.

No obstant, podrà utilitzar qualsevol altre recurs si ho creu convenient.

 

Marratxí, 12 d'abril de 2023

El batle Miquel Cabot Rodríguez

 

Documents adjunts