Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 218764
Bases per la convocatòria d’ajudes al lloguer d’habitatge del Consell Insular de Formentera
De conformitat amb el que va aprovar la Junta de Govern en data 24 de març de 2023 es fan públiques les següents:
Bases reguladores de la convocatòria d'ajudes al lloguer d'habitatge del Consell Insular de Formentera
Justificació
Amb aquesta convocatòria i bases es regula la concessió d'ajuts econòmics en règim de concurrència pública no competitiva a persones físiques residents al municipi de Formentera, per facilitar-los la permanència en un habitatge en règim de lloguer, i ajudar a pal·liar els efectes negatius que té l'encariment del lloguer per mitjà del finançament d'una part de la renda que han de satisfer.
La problemàtica de l'accés a l'habitatge a l'illa de Formentera, fa molt temps que ha deixat d'afectar tan sols a persones en situació d'exclusió, i ha passat a incidir en un nombre important de persones i famílies que actualment es troben en situació de vulnerabilitat per mor de la dificultat creixent pel que fa al manteniment o accés a un habitatge.
La crisi econòmica de 2008, motivada en part per la bombolla immobiliària, va incidir directament en el model habitacional. En aquest context, un nombre important d'habitatges passaren a ús turístic, sent palès el conflicte entre el dret a un habitatge de les classes no propietàries, i la voluntat (i dret) de les classes propietàries i grans tenidors de mercantilitzar el seu habitatge o els seus bens immobles. Aquesta conjuntura, entre altres factors, n'ha provocat l'encariment i ha dificultat a la ciutadania l'accés a un immoble en règim de lloguer.
Tot i que durant els anys previs a la crisi de la Covid-19 es detectà una disminució important de l'atur, aquesta reducció, no va venir acompanyada d'un augment dels salaris ajustats al cost de vida, ni d'una estabilitat contractual al mercat laboral.
Actualment l'economia balear (així com la estatal) es troba immersa en un context de crisi energètica i d'inflació, derivada de la guerra que està patint Ucraïna arran de la invasió de Rússia, situació que solcava encara més l'economia de les persones i les famílies de l'illa.
Aquests ajuts per al lloguer d´habitatge es troben contemplats al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular de Formentera per al període 2022 i el primer semestre de 2023 (BOIB núm. 36, de 12 de març de 2022), al Capítol X, Subvencions en matèria d'habitatge, article 14. Les línies de subvencions apareixen ressenyades en l'article 6, així:
Article 6
El Consell Insular establirà anualment subvencions a les àrees de la seua competència, que són les següents:
- Acció social: benestar social, promoció de la dona, cooperació i desenvolupament, joventut, associacionisme i participació ciutadana, igualtat, etc.
- Educació, Cultura i Patrimoni: música, patrimoni, expressions culturals, àrees educatives, etc.
- Esports: foment i promoció de l'esport escolar, promoció d'activitats esportives i d'oci.
- Agricultura, Ramaderia, Pesca i Caça: foment de l'agricultura, ramaderia, pesca, vedats de caça, associacionisme en aquestes matèries, etc.
- Mobilitat: potenciació de la mobilitat sostenible i millora de la mobilitat per a joves, majors i persones amb mobilitat reduïda.
- Medi ambient: sostenibilitat de l'ecosistema i totes les accions que duguin cap a aquest objectiu.
- Habitatge, en el marc de la política autonòmica i estatal en la matèria.
I, addicionalment, sense perjudici de les obligacions taxatives i imperatives que pertoquen a altres administracions (com són l'estatal i l'autonòmica balear, en virtut de l'article 138.1 in fine de la Constitució i de l'article 3 i d'altres de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, així com de la resta de la normativa vigent) i de la plena responsabilitat que els correspon, a propòsit de l'atenció especial i efectiva al fet insular propi i exclusiu de Formentera, el Consell Insular de Formentera tractarà d'ajudar a pal·liar, en la mesura del possible, amb la seua política de subvencions i foment, els desavantatges que es deriven de la doble i tripla insularitat que pateix l'illa i de la realitat inconcussa del que aquesta insularitat suposa en bona part dels ordres de la vida, com a evidència estructural i física.
Així mateix, la realitat d'aquesta insularitat i la dimensió i característiques de l'illa de Formentera obliga a tenir en compte el fet indubtable que, en moltes ocasions, no és possible concurrència de cap mena, o resulta molt dificultosa, entre les persones o entitats beneficiàries (com ara entitats privades a les quals es fomenta la realització d'activitats d'utilitat pública o interès social o la consecució de fins públics atribuïts a la competència del Consell Insular) per no existir més que una única entitat, bé sigui a escala d'illa de Formentera, o una única entitat inclús per a les illes d'Eivissa i Formentera, però amb repercussió a Formentera, pel que fa a determinats serveis públics o necessitats de la població.
El desenvolupament és el següent:
Capítol X Subvencions en matèria d'habitatge
Article 14
En matèria d'habitatge, el Consell Insular, durant el període de vigència del Pla, estableix la següent línia de subvenció:
Actuació única. Donar ajuts a l'habitatge per part del Consell Insular de Formentera.
Objectius i efectes perseguits: La concessió d'ajuts al lloguer, atesa l'especial realitat de Formentera.
La subvenció es donarà en l'estricte marc autonòmic competencial en la matèria de l'habitatge. Així mateix caldrà estar al que resulti, eventualment, de la normativa de l'estat sobre aquesta matèria.
També s'actuarà en relació a les diverses repercussions derivades de la crisi sanitària derivada de la pandèmia per mor de la COVID-19.
Cost previst: 75.000 euros.
Finançament: es durà a terme amb fons propis amb càrrec al capítol IV del pressupostos del Consell Insular de Formentera. Si es rebessin fons addicionals de l'Administració autonòmica o de l'Estat, a executar pel Consell Insular, també se'n faran les convocatòries corresponents.
Pla d'acció: Publicació de les bases corresponents i de la posterior convocatòria, en l'any corresponent.
Procediment de concessió: concurrència competitiva i concurrència no competitiva, segons que correspongui en cada cas.
En aquest cas Formentera és competent en convocar aquests ajuts al lloguer de l´habitatge, de conformitat amb el que disposen els articles 10 i 11 de la citada Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears.
Concretament l´article 10 disposa que els consells insulars tenen competències en matèria d'urbanisme i habitabilitat dels edificis, habitatges i locals radicats en el seu propi àmbit territorial i d'acord amb les seves competències en matèria social, podran actuar en matèria d'exclusió residencial i vulnerabilitat habitacional. El Consell Insular de Formentera, com a ens local, té competència en la prevenció i la reversió de l'exclusió residencial i la vulnerabilitat habitacional, de conformitat amb l´article 11 de la citada llei i per tant pot portar a terme una convocatòria de subvencions al lloguer de l´habitatge.
Article 1 Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió d'ajuts econòmics en règim de concurrència pública no competitiva a persones físiques residents al municipi de Formentera, per facilitar-los la permanència en un habitatge en règim de lloguer, i ajudar a pal·liar els efectes negatius que té l'encariment del lloguer per mitjà del finançament d'una part de la renda que han de satisfer.
Les ajudes es concedeixen per un màxim de 12 mensualitats i, en tot cas, el període subvencionable és el comprès entre el dia 1 de gener de 2022 i el 31 de desembre de 2022.
Article 2 Normativa aplicable
Per a tot el que no preveu aquesta convocatòria, són d'aplicació la citada Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears, la Llei 38/2003, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la citada Llei 38/2003, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 7/1985, de 2 abril. Reguladora de les bases del règim local; el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; la Llei 4/2022, de 28 de juny de consells insulars; el Pla estratègic de subvencions del Consell Insular de Formentera per al període 2022 i el primer semestre de 2023 (transcrit més amunt, a propòsit de la política d'habitatge) i la resta de normativa que hi resulta d'aplicació.
Article 3 Consignació pressupostària i quantia de l'ajut
Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es reserva la quantia de 70.000,00 € (setanta mil euros) amb càrrec a la partida pressupostària 2023.1.2311.48000.01 del pressupost del Consell Insular de Formentera per a l'exercici 2023. La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment que es resolgui la concessió.
La quantia de l'ajut serà d'un màxim de 2.640,00€, en cap cas es podrà subvencionar més de 220,00 € de l'import de la renda de cadascuna de les mensualitats. L'ajut té caràcter finalista i s'atorgarà per concurrència no competitiva d'acord amb les quanties i imports màxims establerts. En cas que el total d'ajudes que s'hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
Article 4 Requisits de les persones beneficiàries
Podrà obtenir la condició de persona beneficiària de la subvenció objecte d'aquesta convocatòria les persones sol·licitants titulars de contractes d'arrendament (arrendatàries) d'un habitatge que es destini a residència habitual i permanent, que es trobi a Formentera, i que compleixin amb els següents requisits:
- IPREM 2022 14 pagues x 4 (32.425,12€), en general.
- IPREM 2022 14 pagues x 5 (40.531,40€), per a famílies nombroses de categoria general, famílies monoparentals, o quan entre els membres de la unitat de convivència hi hagi alguna persona amb una discapacitat reconeguda del 33% al 64%.
- IPREM 2022 14 pagues x 6 (48.637,68€) per a famílies nombroses de categoria especial o quan entre els membres de la unitat de convivència hi hagi alguna persona amb una discapacitat reconeguda del 65% o més.
Per calcular els ingressos econòmics, se sumaran totes les rendes obtingudes tant de la persona sol·licitant de l'ajuda com de la resta de persones majors de 18 anys de la unitat de convivència, a comptar de l'últim dia de presentació de les sol·licituds d'ajuda, que conviuen al domicili.
Es prendran les dades de la casella corresponent a la Base Imposable General més la Base Imposable d'Estalvi de la declaració de l'Impost de la Renda de les Persones Físiques de l'exercici 2021 (caselles 435 i 460).
En el còmput, s'hi han d'incloure també els imports de les pensions i/o ingressos exempts de tributació que pugui percebre la persona sol·licitant o algun membre de la unitat de convivència.
2. No es podrà concedir l'ajuda quan la persona sol·licitant, o qui tingui la residència habitual i permanent a l'habitatge objecte del contracte de lloguer, es trobi en alguna de les situacions següents:
- Separació o divorci
- Dones víctimes de violència masclista
- Trasllat obligatori del lloc de residència per motius laborals
- No puguin habitar la mateixa per qualsevol altra causa aliena a la seva voluntat.
Article 5 Règim del ajuts
La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència no competitiva. Només podran obtenir subvenció els o les sol·licitants que reuneixin els requisits que s'estableixen a l'article 4 de la present convocatòria.
Únicament s'admetrà un sol·licitud per habitatge.
En cas que el total d'ajudes que s'hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública, ens públics, institucions privades o altres recursos. L'import de la subvenció en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb el que preveu l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Els/les beneficiaris/àries d'aquestes ajudes estaran obligats a informar al Consell Insular de Formentera de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció.
Article 6 Presentació de sol·licituds
Les persones interessades que compleixin els requisits descrits a l'article 4, han de presentar una sol·licitud signada, d'acord amb el model normalitzat que s'adjunta com annex 1 d'aquesta convocatòria, acompanyada dels documents que s'indiquen a l'article 8, acreditatius de reunir els requisits per poder participar en aquesta convocatòria.
Les sol·licituds es poden presentar al Consell Insular de Formentera, preferentment a través de mitjans electrònics, al web del Consell Insular de Formentera http://www.consellinsulardeformentera.cat en la seva Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC) o físicament a les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC), o pels mitjans que s'estableixen a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Només es pot presentar una sol·licitud per habitatge o per contracte de lloguer. En el cas que al contracte de lloguer figurin diversos llogaters o llogateres i no especifiquin , en la sol·licitud o en el contracte, quina és la part de la renda que satisfà cadascun, s'entendrà que la paguen a part iguals. No obstant això, les persones arrendatàries podran manifestar la voluntat que la totalitat de l'ajuda sigui satisfeta a una d'elles mitjançant l'emplenament del model normalitzat que s'adjunta com annex 4 d'aquesta convocatòria.
La persona sol·licitant pot denegar de forma expressa el consentiment i aportar els corresponents certificats.
Article 7 Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats des del dia següent al de la publicació de la present convocatòria en el BOIB.
Article 8 Documentació
Juntament amb la sol·licitud de subvenció (annex 1) s'haurà de presentar la següent documentació:
- Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari: es justificarà mitjançant document bancari acreditatiu del pagament on figurin en concepte de la transferència o ingrés, la data del document, l'import de la renda de lloguer, les dades de l'ordenant (que ha de coincidir amb el sol·licitant) i del destinatari (que haurà de coincidir amb l'arrendador).
- Pagament en metàl·lic: s'acreditarà mitjançant document justificatiu (rebut o factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic” o terme anàleg, el concepte, la data, l'import de la renda de lloguer i la signatura de l'arrendador i del sol·licitant de l'ajuda.
- Pagament mitjançant xec nominatiu: s'acreditarà mitjançant document justificatiu (rebut o factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, amb la data i la signatura de l'arrendador. S'haurà d'acompanyar de l'extracte del compte corrent del sol·licitant de l'ajuda on figuri el seu càrrec.
- Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit: s'acreditarà mitjançant document justificatiu (rebut o factura) amb el concepte, la data i la signatura de l'arrendador. S'haurà d'acompanyar de l'extracte del compte bancari del sol·licitant de l'ajuda, en que figuri el càrrec del pagament amb targeta.
En qualsevol cas hauran de figurar les següents dades en el document: el concepte (mes de lloguer corresponent), el domicili, el nom del sol·licitant de l'ajuda i el nom i la signatura de l'arrendador/a.
En els supòsits que els rebuts de lloguer incloguin despeses de subministraments o altres, aquests hauran de figurar detallats de forma separada a l'import de la renda, a fi de conèixer amb exactitud l'import del rebut que va destinat al pagament del lloguer.
L'òrgan instructor podrà sol·licitar, si escau, qualsevol altra documentació complementària per ampliar el seu coneixement envers la sol·licitud presentada. Així mateix podrà verificar la informació continguda en els documents aportats, especialment a les declaracions responsables, mitjançant consulta i accés als òrgans i entitats competents.
En el cas que la documentació presentada sigui incorrecta o incompleta, es requerirà a la/les persona/es peticionària/es que en el termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de la notificació, presenti les rectificacions o correccions necessàries, amb la indicació que si no ho fa s'entendrà per desistida la sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 9 Instrucció
L'òrgan instructor d'aquest procediment és la Conselleria de Benestar Social del Consell Insular de Formentera, la qual ha de portar a terme d'ofici les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'han de dictar totes les resolucions, en el marc de l'article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions de les Illes Balears.
Article 10 Comissió Tècnica Avaluadora
D'acord amb el que estableix l'article 19 del text refós de la Llei de subvencions, es constituirà la Comissió Tècnica Avaluadora. Es tracta d'un òrgan col·legiat format per cinc membres que designarà el Conseller responsable de l'Àrea de Benestar Social.
La Comissió Tècnica Avaluadora estarà integrada pels següents membres:
La Comissió Tècnica Avaluadora té atribuïdes, entre d'altres, les següents funcions:
Article 11 Resolució i notificació
Amb fonament en l'informe de la Comissió Tècnica Avaluadora, el/la conseller/a de l'àrea de Benestar Social elevarà la proposta a la Comissió de Govern. Aquesta, com a òrgan competent, és l'encarregada de decidir la concessió o denegació de les subvencions, expressarà la llista de persones beneficiàries proposades per a l'atorgament de la subvenció, la quantia, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. Posteriorment, la notificació de l'acord de la Comissió de Govern, amb la llista de subvencions atorgades o denegades es publicaran a la pàgina web del Consell Insular de Formentera www.consellinsulardeformentera.cat i al tauler d'anuncis de la corporació, ubicat a l'OAC, segons el que estableixen els articles 42 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de conformitat amb l'art. 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de tres mesos a partir de la data en què acaba el termini de presentació de les sol·licituds. Una vegada transcorregut el termini màxim, s'ha d'entendre que la sol·licitud ha estat desestimada.
S'entén acceptada la concessió de l'ajut per part de les persones beneficiàries si, en el termini de deu dies, comptats a partir de la data de la publicació de l'acord de concessió, no han manifestat expressament la seva renúncia.
Contra els acords de concessió o denegació d'aquests ajuts, que exhaureixen la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu davant l'òrgan judicial que sigui competent, segons els criteris de distribució competencial previstos a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seva publicació.
Article 12 Obligacions de les persones beneficiàries
Sense perjudici de les obligacions generals que estableixen l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, les persones beneficiàries de la subvenció han de complir els següents requisits:
Article 13 Justificació i pagament de la subvenció
En relació amb la justificació de la subvenció és aplicable el que es disposa a l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, atès que aquestes ajudes no requereixen una altra justificació que l'acreditació de les condicions i els requisits necessaris per accedir a la subvenció comprovats prèviament per l'òrgan instructor, per la qual cosa les subvencions es donaran per justificades al moment de la seva concessió, sense perjudici de les actuacions comprovadores de l'Administració i que el control financer pugui estendre's a verificar la seva exactitud.
Per aquest motiu, el pagament de la subvenció queda condicionat a les disponibilitats de les dotacions pressupostàries d'aquesta convocatòria i a la comprovació per part de l'òrgan instructor que la persona beneficiària es troba en la situació d'arrendatària d'un habitatge destinat a residència habitual i permanent situada a Formentera, a més de reunir la resta de condicions i requisits previstos en la present convocatòria. D'aquesta manera, la justificació no és una càrrega o obligació derivada de la concessió de la subvenció, sinó que serà un requisit per a la concessió.
El pagament de les ajudes s'efectuarà mitjançant transferència bancària en un únic abonament. El termini per fer-ne el pagament serà de 30 dies des de l'endemà de la data de resolució d'aprovació de la concessió.
Article 14 Protecció de dades de caràcter personal
Les dades de caràcter personal que les persones interessades han de facilitar per obtenir l'ajut s'inclouran en un fitxer de l'àrea de Benestar Social del Consell Insular de Formentera.
D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), es posa de manifest que la informació facilitada pels peticionaris d'aquestes ajudes serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d'aquesta convocatòria de subvencions. Les persones interessades podran sol·licitar a l'administració l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.
Amb la presentació de la sol·licitud, i la resta de la documentació requerida per participar en aquest convocatòria de subvencions, la persona interessada autoritza al Consell Insular de Formentera a facilitar les dades aportades a qualsevol altra administració o organisme sempre que així ho requereixi expressament per al compliment de les seves obligacions específiques i garanteixi, igualment, la confidencialitat de la informació.
Article 15 Mitjà de notificació o publicació
La notificació dels actes de tramitació i dels acords resolutoris d'aquests ajuts, d'acord amb els articles 40,41 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, es farà per mitjà de l'exposició de llistes als taulers d'anuncis físics del Consell Insular de Formentera i al web www.consellinsulardeformentera.cat, a l'apartat “Tauler d'anuncis”, tot adoptant mesures de no identificació per tercers amb preservació dels drets protegits a l'article 18, punt 1 i 4 de la Constitució. Aquestes publicacions tindran els mateixos efectes que la notificació.
Article 16 Inspecció i control
El Consell Insular de Formentera, a través de l'àrea de Benestar Social, pot dur a terme les activitats d'inspecció i control necessàries per garantir el compliment de la finalitat dels ajuts atorgats.
Les persones beneficiàries d'aquests ajuts han de comunicar, en el termini màxim de 10 dies al Consell Insular de Formentera, qualsevol fet sobrevingut que pugui donar lloc a la modificació de les circumstàncies que han determinat la concessió de la subvenció. No comunicar qualsevol modificació és causa suficient per iniciar un procediment de reintegrament de les quanties que, si escau, s'hagin cobrat indegudament.
Les persones beneficiàries han de proporcionar en tot moment la informació que se'ls demani respecte de l'ajut concedit i sotmetre's a les actuacions de comprovació per part del Consell Insular de Formentera i d'altres òrgans competents.
En qualsevol cas, les persones beneficiàries dels ajuts, en cas de ser concedits, es comprometen a reintegrar els ajuts percebuts indegudament en els supòsits prevists en aquestes bases.
Article 17 Revocació
És causa de revocació de l'acord de concessió de l'ajut, l'incompliment, per part de les persones beneficiàries, de les obligacions establertes en aquest acord i en els articles 36 a 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 94 del reglament que la desenvolupa, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. El procediment de revocació és el que es preveu als articles 41 a 43 de la Llei esmentada i 96 a 101 del citat Reglament que la desenvolupa.
Article 18 Infraccions i sancions
L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa que n'és d'aplicació, dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Títol IV de la Llei 38/2003,de 17 de novembre, general de subvencions.
Aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i entraran en vigor l'endemà de la seva publicació.
Hble. Sr. President/a del Consell Insular de Formentera
La qual cosa es fa pública per a general coneixement
Formentera, 28 de març de 2023
La presidenta Ana Juan Torres