Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SALUT I CONSUM

Núm. 217576
Resolució de la directora general de Salut Publica i Participació per suplència del director general de Prestacions i Farmàcia per la qual s’aprova la llista definitiva de mèrits dels participants en el concurs de mèrits per a l’adjudicació de 34 oficines de farmàcia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 25 de novembre de 2015, el director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia va dictar una resolució per la qual es va convocar un concurs de mèrits per a l'adjudicació de 34 oficines de farmàcia (BOIB núm. 174, de 26 de novembre). Aquest concurs ha seguit el procés de tramitació legalment establert.

2. Ha finalitzat el termini de presentació d'al·legacions a la llista provisional de valoració de mèrits al·legats pels sol·licitants en la convocatòria per a participar en el concurs esmentat.

3. Per altra banda, es fa palès el fet que en data 14 de març de 2023 el director general de Prestacions i Farmàcia va dictar la Resolució per la qual es declara exclosa del concurs per desistiment la participant Margarita Victoria Pizà Vidal. Així mateix, en data 21 de març de 2023 el director general va dictar la Resolució per la qual es declara exclosa del concurs de mèrits la participant Nieves Sánchez San Fulgencio.

4. En data 21 de març de 2023 la Comissió de Valoració va elevar al director general de Prestacions i Farmàcia una proposta de la puntuació definitiva dels mèrits dels participants.

5. Malgrat això, el dia 24 de març de 2023, es va venir en coneixement  per part dels membres de la Comissió de Valoració que la concursant, senyora Maria José Jauset Berrocal, havia tramès a l'any 2018 l'oficina de farmàcia de la qual era titular. Confirmat aquest extrem per certificació del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Lleida rebuda el dia 27 de març, i a proposta  de la Comissió de bell nou reunida el dia 28 de març, dita concursant  ha resultat exclosa del concurs de mèrits, per Resolució de la directora general de Salut Pública i Participació, per suplència del director general de Prestacions i Farmàcia del mateix dia 28 de març de 2023.

6. Aquest dia 28 de març de 2023, així mateix, la Comissió de Valoració ha elevat a la Direcció  General de Prestacions i Farmàcia, la proposta de la puntuació definitiva dels mèrits dels participants.

Fonaments de dret

1. L'article 30.48 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, que atribueix la competència en matèria d'ordenació farmacèutica a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. La Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, pel que fa a la tramitació del concurs de mèrits.

3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb el règim de recursos que siguin d'aplicació a aquest concurs.

4. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. La Llei 7/1998, de 12 de novembre, d'ordenació farmacèutica de les Illes Balears.

6. El Decret 30/2015, de 8 de maig, que regula els procediments per a l'autorització i obertura de noves oficines de farmàcia.

7. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s'inclou la Conselleria de Salut i Consum, de la qual depèn la Direcció General de Prestacions i Farmàcia, a la qual s'atribueix, entre d'altres, la competència en matèria d'ordenació farmacèutica.

8. El Decret 51/2019, de 5 de juliol, pel qual es nomena el director general de Prestacions i Farmàcia.

9. La Resolució del director general de Planificació, Avaluació i Farmàcia de 25 de novembre de 2015 per la qual es convoca un concurs de mèrits per a l'adjudicació de 34 oficines de farmàcia (BOIB núm. 174, de 26 de novembre).

10. D'acord amb la base 7.2 de l'annex 2 de la convocatòria del concurs de mèrits, una vegada finalitzat el termini de reclamacions a la llista provisional de valoració de mèrits, i després que la Comissió de Valoració hagi examinat les reclamacions presentades, s'ha d'elevar al director general de Prestacions i Farmàcia la proposta definitiva de valoració de mèrits, el qual ha de dictar la resolució corresponent, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb l'aprovació de la relació ordenada de major a menor dels participants en el concurs en funció de la llista definitiva de valoració dels mèrits reconeguts.

11. La Comissió de Valoració, en la sessió de 21 de març de 2023 (acta número 25), va donar resposta a les al·legacions que van presentar els concursants. S'ha d'entendre que els arguments de resposta que es donen per a cada concursant són igualment aplicables a tots, encara que de vegades, per economia processal, no s'han reproduït íntegrament en les respostes de tots els concursants.

Les respostes que ha donat la Comissió ─ excepte pel que feia a la Sra. Maria José Jauset Berrocal─ són del tenor literal següent:

Teresa María Falomir Gómez

En data 19 de desembre de 2022, amb registre d'entrada GOIBE762863/2022, la senyora Teresa María Falomir Gómez va presentar, en el termini i en la forma escaient, un escrit d'al·legacions en el qual suggereix, en la seva al·legació prèvia, la conveniència de suspendre la tramitació del concurs, atesa la litispendència generada pels recursos contenciosos administratius que van interposar els participants després de la publicació de la llista definitiva de mèrits de 29 de juny de 2021 (BOIB núm. 86, d'1 de juliol).

A aquest respecte, s'ha d'assenyalar que l'objecte del tràmit conferit als participants en el concurs era el de presentar al·legacions a la llista provisional de mèrits publicada i no el de sol·licitar la suspensió del procediment, cosa que, a més, no seria procedent, atès que no s'està entre els supòsits regulats en la norma a aquest efecte. Per altra part, tots els procediments judicials que s'han instat i que haurien pogut afectar directament el concurs —ja sigui per impugnació del procediment de determinació de la planta farmacèutica, del catàleg farmacèutic a partir del qual es va convocar, o per aquells litigis que van impugnar les bases d'una manera més o menys àmplia— s'han desestimat per resolucions judicials avui dia fermes.

No obstant això, si la senyora Falomir té coneixement d'algun supòsit o es troba personada com a part en qualsevol dels procediments judicials que entén que puguin afectar el resultat del concurs, pot instar el jutjat o el tribunal que el tracta a adoptar les mesures cautelars que estimi convenients per assegurar el resultat de la sentència que pugui recaure en aquests procediments, com podria ser la suspensió de la tramitació del concurs. Ara bé, aquesta Administració no comparteix la seva argumentació ni considera que hi hagi cap motiu per suspendre, una altra vegada, la tramitació del concurs.

En l'al·legació única, la interessada manifesta la seva disconformitat amb la valoració dels seus mèrits professionals, argumenta el que ja havia indicat en el recurs d'alçada que va interposar contra la llista definitiva de mèrits de 29 de juny de 2021, i insisteix en la necessitat que l'Administració comprovi les circumstàncies dels concursants que puguin tenir oficines de farmàcia obertes en altres comunitats autònomes o en altres estats de la Unió Europea.

En aquest sentit, cal reproduir el que es va indicar en la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 18 de febrer de 2022, en el punt 6 dels fonaments de dret:

(...) Finalment, en relació amb el possible tracte discriminatori que la recurrent al·lega, s'ha de dir que per part de la Comissió de Valoració es varen comprovar les dates d'adjudicació de les farmàcies per concurs dels participants, per la qual cosa se sol·licitava als participants que juntament amb la sol·licitud de participació presentassin la documentació relativa a la titularitat de les oficines de farmàcia. De l'anàlisi d'aquesta documentació es podia comprovar si els participants eren titulars de farmàcia per adjudicació en concurs o bé per un negoci de transmissió, i actuar en conseqüència. (...)

A més, s'ha d'indicar a la interessada que aquesta Administració, a instància de la Comissió de Valoració i atesa la duració del concurs, ha revisat d'ofici els possibles casos de què ha tingut sospita, consistents en l'adquisició i obertura o en la transmissió d'oficines de farmàcia per part d'algun concursant de forma sobrevinguda a la convocatòria del concurs. Com a resultat d'això, per resolució del director general s'han exclòs d'ofici dues participants en el concurs: la senyora Teresa Borràs Urtubia i la senyora Nieves Sánchez San Fulgencio; aquesta darrera en va resultar exclosa una vegada publicada la llista provisional de mèrits del concurs en data 21 de març de 2023. Per altra banda, la senyora Clara Eugenia Navarro Castro va presentar la seva renúncia a participar en el concurs, una vegada requerida per informar. En tots els casos, per transmissió de les seves farmàcies fora del territori de les Illes Balears posteriorment a la convocatòria del concurs. Així mateix, una vegada publicada la llista provisional de mèrits, la senyora Margarita Victòria Pizà Vidal va renunciar a participar en el concurs prèviament a la transmissió a favor seu d'una oficina de farmàcia a les Illes Balears, per l'adquisició d'un 50 % de cotitularitat de la farmàcia per compravenda. Per aquest motiu, la senyora Pizà Vidal va resultar exclosa del concurs per desistiment mitjançant la Resolució del director general de 14 de març de 2023.

Així mateix, cal indicar que aquesta Administració ha recordat de manera reiterada als participants del concurs el seu deure de comunicar a aquesta Administració les possibles transmissions i adquisicions en què hagin participat durant el concurs. A més, hem d'afirmar que aquesta Administració actuarà de forma immediata quan en tengui coneixement i, per tots els mitjans legals possibles, contra qualsevol persona a qui, contràriament a dret i en perjudici d'altres participants, se li adjudiqui una oficina de farmàcia objecte d'aquest concurs mitjançant enganys o l'ocultació d'informació rellevant.

Per tot això, només resta afirmar que si la interessada té o creu tenir coneixement de l'existència concreta d'alguna d'aquestes transmissions que puguin determinar l'exclusió del concurs d'algun dels participants, és el seu deure posar-ho en coneixement de l'Administració immediatament perquè es puguin adoptar les mesures legals oportunes i evitar que es pugui consumar un il·lícit.

María José Jauset Berrocal

Si bé en data 19 de desembre de 2022, la senyora María José Jauset Berrocal va presentar un escrit d'al·legacions en el qual manifestava la seva disconformitat amb la puntuació dels seus mèrits professionals, acadèmics i d'altres a la llista provisional de mèrits dels concursants, dita concursant   ha resultat exclosa del concurs de mèrits, per Resolució de la directora general de Salut Pública i Participació per suplència del director general de Prestacions i Farmàcia de data 28de març de 2023, per les causes que resten paleses a l'antecedent 5 d'aquesta resolució, per la qual cosa, i malgrat aquestes al·legacions varen ser analitzades i rebutjades per la Comissió de Valoració en la seva sessió de dia 21 de març de 2023, no pertoca contestar-les.  

María José Julve Martínez

En data 19 de desembre de 2022, amb registre d'entrada número GOIBE761536/2022, la senyora María José Julve Martínez va presentar, en el termini i en la forma escaient, un escrit d'al·legacions en el qual manifesta la seva disconformitat amb la puntuació dels seus mèrits professionals i d'altres.

En l'al·legació primera, fa referència al requeriment que se li havia efectuat en la Resolució del director general de Prestacions i Farmàcia de 21 de novembre de 2022 per la qual s'aprova la llista provisional de mèrits dels participants en el concurs de mèrits per a l'adjudicació de 34 oficines de farmàcia (BOIB núm. 153, de 24 de novembre). Ara bé, tan sols es limita a indicar que en l'actualitat no presta serveis com a professora d'institut d'educació secundària, però no presenta la documentació requerida que acrediti la compatibilitat entre l'activitat com a titular d'una oficina de farmàcia i com a docent, per la qual cosa no pot considerar-se que hagi satisfet el requeriment, i en conseqüència no se li poden valorar els mèrits professionals.

En l'al·legació segona, la interessada pretén que, «atendiendo a que esta Administración tiene perfecto conocimiento de la incompatibilidad en la que incurrió», se li valori l'experiència professional que figura en el grup 01 de la vida laboral aportada, a més d'estimar-se els mèrits professionals com a titular d'una oficina de farmàcia durant els anys en què no incorria en incompatibilitat. En resposta a aquesta al·legació s'ha d'indicar que, si bé la participant va presentar juntament amb la sol·licitud documentació acreditativa d'experiència professional en diferents oficines de farmàcia i informes parcials de la seva vida laboral que es corresponen a dos d'aquests períodes de treball, d'acord amb les bases del concurs no es poden valorar aquests períodes de feina com a farmacèutica perquè aquesta experiència professional és anterior a la data (20 de maig de 1997) en la qual la concursant va iniciar la titularitat de l'oficina de farmàcia de la seva propietat a Eivissa.

L'obligació de presentar l'informe de vida laboral complet per a la valoració dels mèrits com a farmacèutica titular queda suficientment recollida en les bases del concurs (apartat g) del punt 2.1 de les bases), ja que per computar els mèrits professionals és necessari aportar la documentació acreditativa de la titularitat emesa per l'organisme corresponent i l'informe de vida laboral emès per la TGSS pel període de temps complet, entre d'altres, perquè la participant no ha deixat de ser titular tot aquest temps i fins a l'actualitat, motiu pel qual la interessada tenia l'obligació d'haver cotitzat durant tot el període de temps en el règim d'autònoms. Un farmacèutic titular està obligat normativament, entre altres coses, a estar d'alta en el règim d'autònoms per exercir la seva professió; per tant, un titular de farmàcia en exercici no pot legalment donar-se d'alta i baixa en la cotització en aquest règim, segons la seva conveniència.

A més, en el cas que ens ocupa es pot comprovar en l'informe de vida laboral aportat que la interessada s'ha donat d'alta i de baixa de manera successiva i reiterada, mentre ha estat titular de farmàcia. A més, ha de tenir en compte que no consten en els arxius d'aquesta Administració procediments d'autorització de tancament temporal o definitiu de la farmàcia titularitat de la concursant, ni que hagi deixat de ser titular de l'oficina de farmàcia en cap moment durant aquest període de temps.

Per altra part, s'ha de considerar que aquesta Administració ha tingut coneixement de l'exercici professional com a docent al mateix temps que exercia com a titular d'oficina de farmàcia, com pot comprovar-se en el certificat de la Direcció General de Personal Docent, des de l'1 de setembre de 2007 fins al 31 d'agost de 2016, durant un total de nou anys. Així mateix, cal fer referència al fet que la Comissió de Valoració va tenir constància que es va sancionar administrativament la senyora Julve per Resolució de la directora general de Farmàcia de 2 de febrer de 2010, a conseqüència d'haver comès una infracció quant al compliment dels seus deures legals d'incompatibilitat, ja que desenvolupava tasques laborals com a professora d'educació secundària en un institut públic i al mateix temps era titular única d'una oficina de farmàcia a Eivissa.

En vista de l'informe de vida laboral parcial aportat per la concursant en el tràmit d'esmena de deficiències, en què només consten els períodes de cotització en el règim especial de treballadors autònoms, es pot comprovar que, fins i tot una vegada sancionada, va continuar donant-se d'alta i de baixa reiteradament fins a l'abril de 2015. Cal indicar que els períodes de baixa coincideixen pràcticament cada any amb els períodes lectius de cada curs escolar.

Per tots aquests motius, la Comissió de Valoració va acordar requerir la participant perquè presentàs la documentació de compatibilitat per exercir les dues experiències professionals al mateix temps, ja que sense la presentació d'aquesta compatibilitat no es poden valorar cap dels dos tipus d'exercicis, d'acord amb el subapartat n) de l'apartat 2.1. de les bases del concurs. En el termini concedit a aquest efecte, la concursant no va presentar la documentació que se li havia requerit, per la qual cosa no se li pot valorar l'exercici professional com a farmacèutica titular ni l'exercici com a docent.

En l'al·legació tercera, la interessada sol·licita la valoració d'un certificat presentat en el termini d'esmena de deficiències concedit. En aquest document se li certifica la participació en un projecte del catedràtic de la Universitat de les Illes Balears, el doctor Josep Antoni Tur Marí, però no s'hi certifica que participàs en el projecte com a investigadora. Així mateix, cal indicar que no es va requerir la participant que esmenàs les deficiències pel que fa a aquest mèrit al·legat, atès que la concursant, juntament amb la seva sol·licitud de participació en el concurs, havia aportat un certificat en què s'indica expressament la seva col·laboració en el projecte del doctor Tur, però no la participació com a investigadora. Per tant, una vegada revisada tota la documentació que aportà la concursant al respecte, cal indicar que no se li computa el mèrit perquè no s'ha acreditat la seva participació com a investigadora en un projecte d'investigació.

Catalina Mayans Costa

El senyor Agustí Cerveró Sánchez-Capilla, en nom i representació de la senyora Catalina Mayans Costa, va presentar un escrit amb data 28 de desembre de 2022 i núm. de registre d'origen REGAGE22E00059933830, que va tenir entrada en la Conselleria de Salut i Consum el 29 de desembre de 2022, amb registre número GOIBE793931/2022. L'escrit es va presentar fora del termini concedit a aquest efecte; no obstant això, s'han revisat les al·legacions formulades i la documentació que aporta el representant de la participant.

En resposta a les al·legacions que planteja el senyor Cerveró, s'ha de dir que la senyora Mayans, inicialment i juntament amb la seva sol·licitud de participació en el concurs, va presentar un informe de vida laboral, així com diferents contractes laborals com a farmacèutica adjunta, a temps complet i parcial, en distintes oficines de farmàcia d'Eivissa, per tal d'acreditar la seva experiència professional. Per una banda, cal indicar que alguns d'aquests períodes de treball a les diferents oficines de farmàcia se superposen i, d'acord amb les bases del concurs, se li ha valorat la feina fins a arribar al 100 % de la jornada laboral, però en cap cas se li ha computat el temps que sobrepassa aquesta jornada.

Per altra banda, cal informar que hi havia diferents tipus de discrepàncies entre el que s'indica en l'informe de vida laboral presentat i els períodes de temps o el tipus de jornada laboral dels contractes que aporta la participant quant a la seva experiència professional. Aquesta Comissió de Valoració va acordar donar validesa a les dades que es recullen en l'informe de vida laboral de la TGSS per sobre del que es recull en els contractes de treball esmentats, tot seguint el que preceptuen les bases del concurs i els criteris establerts per aquesta Administració.

Resulta que, juntament amb el recurs d'alçada interposat per la senyora Mayans contra la Resolució de 29 de juny de 2021 del director general de Prestacions i Farmàcia (BOIB núm. 86, d'1 de juliol de 2021), la interessada va aportar un informe de la seva vida laboral detallat de data 29/07/2021, per tal de posar en clar la seva situació laboral quant als diferents períodes cotitzats a temps complet i a temps parcial a les distintes oficines de farmàcia.

Doncs bé, estimat aquest recurs —i altres de formulats per altres participants—, i tal com queda reflectit en l'acta núm. 23 de la Comissió de Valoració (sessió de 20 d'octubre de 2022), aquest òrgan, una vegada retrotretes les actuacions del Concurs al moment del requeriment d'esmena de sol·licituds, va acordar admetre, directament i sense necessitat d'una nova al·legació dels participants, tots els documents acreditatius de mèrits aportats pels recurrents juntament amb els recursos d'alçada estimats.

A conseqüència d'això que s'exposa, la Comissió de Valoració va atendre l'estimació de la reclamació de la demandant, però no va veure disconformitat entre els mèrits professionals que es van valorar en un primer moment i aquells que aparentment acreditava l'informe de la seva vida laboral detallat de data 29/07/2021, ja que aquests informes en principi mostren les dades finals (tipus de contracte, tipus de jornada...) o del «darrer moviment» d'un període de feina. És per això que un període concret de treball, que tot seguit s'indica, no es va valorar inicialment.

Ara bé, ateses les al·legacions de la senyora Mayans en relació amb la discrepància pel que fa a un període concret del seu treball a l'oficina de farmàcia de Núria Ferrer Ferrer, discrepància que consistia en que, per una part constava a l'informe de vida laboral inicialment aportat que aquest contracte es va perllongar des del 26/08/2004 fins al 13/09/2012 i que es desenvolupava en una jornada laboral al 50% mentre que, en canvi, en el document contractual també aportat s'indicava que era a jornada completa des del 26/08/2004 per temps indefinit. Aquesta discrepància va provocar que es valorés tot el període contractual a mitja jornada; s'ha pogut comprovar finalment que, de l'apartat titulat «informe de vida laboral-variacions» de l'informe de vida laboral detallat adjuntat per la senyora Mayans al recurs d'alçada, resulta que aquest contracte, durant la seva vigència, efectivament es va modificar pel que feia a la durada de la jornada laboral, de forma que des del 26/08/2004 fins al 30/11/2010 tenia una jornada completa al 100%, mentre que des de l'1/12/2010 fins al 13/09/2012 la jornada va ser del 50%.

Per tot l'anterior, s'han estimat les al·legacions efectuades en aquest sentit i s'ha modificat la puntuació de l'apartat A corresponent als mèrits professionals de la concursant, que passa de 37,52 a 47,88 punts. Per tant, queda amb una puntuació total de 66,88 punts.

José Bruno Montoro Ronsano

El senyor José Bruno Montoro Ronsano va presentar un escrit amb segell de Correus amb data 15 de desembre de 2022 (dins el termini concedit) que va tenir entrada en aquesta Conselleria el 21 de desembre de 2022, amb registre núm. GOIBE773539/2022. Aquest document, que l'interessat qualifica erròniament de recurs d'alçada, s'ha entès com un escrit d'al·legacions i així se li dona resposta. El senyor Montoro acompanya el seu escrit d'al·legacions amb una còpia de testimoni notarial de l'anvers i el revers del seu títol de farmacèutic especialista en farmàcia hospitalària (mèrit que s'havia enumerat en la seva sol·licitud de participació en el concurs com a document 8), així com la transcripció de la cara posterior d'aquest certificat (acta de protocol·lització 3298, 14 de desembre de 2022, notaria de Marco Antonio Alonso Hevia, de Barcelona).

El senyor Montoro al·lega que en la Resolució de la consellera de Salut i Consum relativa al recurs d'alçada que va interposar contra la Resolució de 29 de juny de 2021 del director general de Prestacions i Farmàcia (BOIB núm. 86, d'1 de juliol de 2021) es va estimar la seva reclamació pel que fa a la no valoració del títol d'especialista en farmàcia hospitalària (presentat com a document 8 en la sol·licitud de participació en el concurs) i, en conseqüència, se l'havia de requerir perquè aportàs la documentació compulsada, conforme al criteri que va adoptar la Comissió de Valoració en la sessió 18 de setembre de 2019, perquè es pogués valorar. A més, indica que en el Requeriment d'esmena de deficiències de 15 de setembre de 2022 (BOIB núm. 123, de 20 de setembre de 2022) se'l va requerir, entre d'altres, a presentar un «original o còpia compulsada del document 8» i que va presentar dins el termini concedit una còpia compulsada (anvers i revers) del títol d'especialista esmentat. No obstant això, va comprovar que en la llista provisional de mèrits del concurs se li havien valorat els altres mèrits, però no se li havien computat els punts corresponents a aquest títol.

En resposta a les seves al·legacions, cal indicar que l'interessat va presentar inicialment el títol d'especialista només compulsat per l'anvers. Ara bé, en el requeriment que se li va fer per esmenar aquesta deficiència, no se li va especificar quins eren els mitjans vàlids de compulsa que s'admeten. És per la qual cosa, una vegada revisada la documentació aportada, que s'ha d'acceptar i es passa a valorar el títol d'especialista en farmàcia hospitalària dins l'apartat corresponent.

Antonia Sastre Barceló

El 16 de desembre de 2022, amb registre núm. GOIBE756152/2022, la senyora Antonia Sastre Barceló va presentar, en el termini i la forma escaient, un escrit d'al·legacions en el qual manifesta la seva disconformitat amb la puntuació dels seus mèrits professionals i d'altres.

Respecte de l'al·legació primera, referida a la valoració dels mèrits professionals de la participant, la seva puntuació coincideix amb la que s'indica en la llista definitiva de mèrits aprovada per la Resolució del director general de Prestacions i Farmàcia de 29 de juny de 2021 (BOE núm. 86, d'1 de juliol). Contra aquesta resolució, la interessada va interposar un recurs d'alçada, seguit del recurs contenciós administratiu que ha donat lloc al Procediment ordinari 230/2022, que està pendent de sentència.

Quant a les al·legacions segona i tercera, cal indicar que la interessada menciona el recurs d'alçada interposat en el seu moment contra la Resolució del director general per la qual s'aprova la llista definitiva de mèrits del concurs i a la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 18 de febrer de 2022 per la qual es va estimar parcialment el seu escrit d'impugnació.

La Comissió de Valoració, en compliment efectiu de la resolució referenciada, va retrotreure les actuacions del procediment al moment de publicació de la llista definitiva de participants admesos i exclosos en el concurs, per publicar el requeriment d'esmena de deficiències de les sol·licituds que s'havien presentat en el concurs (BOIB núm. 123, de 20 de setembre de 2022).

En l'annex del requeriment, en l'apartat 50, s'insta específicament la participant Antonia Sastre Barceló a presentar els originals o les còpies compulsades per la Conselleria de Salut i Consum dels documents 15 al 22, 28, 29 i 32. Atès que la interessada no ha presentat la documentació requerida, aquests documents no poden ser objecte de valoració. En conseqüència, no s'ha de modificar la puntuació de la concursant.

En l'al·legació quarta, la interessada reclama una puntuació total que no li correspon perquè els mèrits professionals se li han de computar al 50 %, segons s'estableix en les bases de la convocatòria del concurs, ja que la senyora Sastre és cotitular d'una oficina de farmàcia amb aquest percentatge. Pel que fa a la resta dels mèrits al·legats, cal indicar que també s'han valorat d'acord amb els preceptes de la convocatòria del concurs.

 

12. Aquesta Direcció General ratifica, des d'un punt de vista tècnic i jurídic, els acords que va adoptar la Comissió de Valoració, per la qual cosa entén que ha de dictar-se una resolució en què es confirmi la proposta elevada per la Comissió.

13. D'acord amb la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 5 de juliol de 2019 per la qual es deleguen diferents competències i la signatura de determinats actes administratius a favor d'òrgans directius de la Conselleria i se n'estableix el règim de suplència, en cas d'absència del director general de Prestacions i Farmàcia, serà suplert per la directora general de Salut Pública i Participació i en el seu defecte per la secretària general de la Conselleria de Salut i Consum.    

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la llista definitiva de mèrits dels participants en el concurs de mèrits per a l'adjudicació de 34 oficines de farmàcia, que s'adjunta com a annex 1.

2. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la consellera de Salut i Consum en el termini d'un mes comptador des de la publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 121 i 122, en relació amb la disposició transitòria tercera, apartat c), de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (28 de març de 2023)

La directora general de Salut Pública i Participació Maria Antònia Font Oliver  (per suplència del D.G. de Prestacions i Farmàcia - Resolució de 5 de juliol de 2019. BOIB 94 de 11 de juliol de 2019)

 

 

​​​​​​​ANNEX 1 Llista definitiva de mèrits dels participants en el concurs de mèrits

 

DNI

LLINATGE 1

LLINATGE 2

NOM

PROFESSIONALS (A)

ACADÈMICS (B)

ALTRES (C)

PUNTUACIÓ

1

***0653**

MELERO

QUIÑONERO

GEMA

60,00

6,75

19,32

86,07

2

***7104**

MORANTA

RIBAS

FRANCESC XAVIER

60,00

0,50

23,40

83,90

3

***1967**

CRESPÍ

GOST

ANTONI

59,60

0,50

20,20

80,30

4

***6089**

COMAS

PONS

ANTONIA MARIA

59,94

1,00

19,00

79,94

5

***7529**

GARCÍA

AGUILÓ

EVA

60,00

0,00

19,20

79,20

6

***5510**

PLANELLS

RAMON

MARIA

60,00

1,00

16,29

77,29

7

***1321**

MUÑOZ

AGULLÓ

JOSÉ FRANCISCO

57,60

4,20

15,26

77,06

8

***4597**

MIR

SAGRISTÁ

MIGUEL

60,00

3,00

13,68

76,68

9

***9490**

ÁLVAREZ

BARREIROS

MANUEL

60,00

0,00

10,75

70,75

10

***5185**

MARÍ

MARÍ

BARTOLOMÉ

60,00

0,50

9,92

70,42

11

***4657**

LÓPEZ

GUASCH

MARIA

56,35

0,00

13,33

69,68

12

***1237**

SANTOS

GÓMEZ

CONCEPCIÓN

54,88

0,00

13,88

68,76

13

***2224**

LLABRÉS

PLANAS

ISABEL

50,68

1,00

16,77

68,45

14

***9626**

MUDOY

SERVERA

FRANCISCA

55,72

0,50

11,01

67,23

15

***3723**

MAYANS

COSTA

CATALINA

47,88

0,00

19,00

66,88

16

***1684**

VENTURA

PUJOL

JORDI

52,92

1,00

11,73

65,65

17

***9054**

QUESADA

RODRÍGUEZ

ALICIA

60,00

0,00

5,32

65,32

18

***2721**

ADROVER

RIGO

MARIA

50,88

4,50

9,32

64,70

19

***1217**

PONS

DE VES

FRANCISCA

50,68

0,50

13,50

64,68

20

***1999**

VAQUER

PASCUAL

JOANA MARIA

47,54

3,00

13,94

64,48

21

***6612**

VENY

RIERA

GUILLERMO

60,00

2,50

1,96

64,46

22

***5562**

BLANCO

GONZÁLEZ

MARÍA ISABEL

45,08

0,50

18,00

63,58

23

***3074**

MIRALLES

COLL

MIGUEL ÁNGEL

60,00

0,00

3,11

63,11

24

***8276**

BRU

BONILLA

MANUEL

55,16

0,00

4,91

60,07

25

***2882**

VIDAL

RAMÍREZ

LUIS

52,08

0,00

7,09

59,17

26

***1682**

MARQUÈS

ALAMINOS

MAGDALENA GUADALUPE

37,52

1,50

19,50

58,52

27

***1137**

MONTORO

RONSANO

JOSÉ BRUNO

45,00

5,85

3,06

53,91

28

***0183**

GARCÍA

HERNÁEZ

FÁTIMA MARÍA

35,00

0,75

17,42

53,17

29

***2711**

LÓPEZ

SALAS

MELCHOR

39,08

2,60

11,43

53,11

30

***1369**

PÉREZ

GARCÍA

SUSANA

33,32

1,75

17,40

52,47

31

***9258**

CABRERA

JAUME

GLORIA

43,96

0,00

8,14

52,10

32

***8261**

BALAGUER

BERGA

ANA

44,80

1,00

4,18

49,98

33

***7002**

MULET

TROBAT

MARIA

48,44

0,00

1,36

49,80

34

***9957**

MULET

ALBEROLA

ANA MARÍA

24,00

5,50

19,50

49,00

35

***8668**

ROMERO

CASTELLANOS

DAVID

44,52

0,00

4,18

48,70

36

***1300**

MASSÓ

MUNIESA

JOSEP FRANCESC

45,22

2,00

0,08

47,30

37

***8415**

GREGORIO

MAZO

SUSANA

34,72

0,50

11,44

46,66

38

***5987**

DI FORTE

 

MÍRIAM MÓNICA

45,92

0,00

0,00

45,92

39

***3995**

GENOVART

SÁNCHEZ

ANA MARÍA

31,92

0,50

12,03

44,45

40

***1762**

SANTANDREU

JAUME

FRANCISCA MARÍA

18,84

4,00

20,67

43,51

41

***1124**

ARTIGUES

GAYÁ

MARÍA CONCEPCIÓN

36,12

1,00

6,04

43,16

42

***3925**

LADARIA

SUREDA

MARÍA CONCEPCIÓN

35,28

2,00

2,77

40,05

43

***7975**

TORRES

MULET

JUAN

38,36

0,00

0,00

38,36

44

***6157**

LÓPEZ

GONZÁLEZ

JAVIER

36,96

0,50

0,36

37,82

45

***1928**

ESPINOSA

SUANCES

ANTUCHO

19,60

0,50

17,20

37,30

46

***5218**

PERALES

LÓPEZ

BERNARDO

36,68

0,50

0,00

37,18

47

***6127**

RUIZ

GONZÁLEZ

ALBA

25,44

1,50

9,45

36,39

48

***2286**

RAMÓN

LLORET

ANTONIO

32,20

1,00

2,97

36,17

49

***5886**

FERRER

LLABRÉS

ANTONIA

27,44

0,00

8,21

35,65

50

***7106**

CHICO

ALFARO

ANA MARÍA

25,48

0,00

9,19

34,67

51

***0594**

SASTRE

BARCELÓ

ANTONIA

33,88

0,00

0,00

33,88

52

***0447**

SANCHO

RODRÍGUEZ

NATALIA

13,41

8,50

7,84

29,75

53

***6659**

BAUZÁ

SERVERA

ANA MARÍA

23,24

0,50

4,30

28,04

54

***7738**

GONZÁLEZ

SAN MIGUEL

HILDA MARÍA

15,96

3,50

8,36

27,82

55

***1695**

FORNÉS

MORAGUES

MARIA CRISTINA

19,60

2,00

4,55

26,15

56

***6315**

PRIETO

ALMIRALL

RAFAEL MARÍA

12,30

7,50

4,25

24,05

57

***1053**

SERRA

LLOBET

SARA

15,12

0,00

8,45

23,57

58

***9539**

JIMÉNEZ

CARAVACA

YOLANDA ESPERANZA

22,68

0,00

0,09

22,77

59

***6068**

GARRIDO

ABAD

BÁRBARA

21,00

0,00

1,50

22,50

60

***2286**

JULVE

MARTÍNEZ

MARÍA JOSÉ

0,00

2,50

18,55

21,05

61

***5255**

MARCOS

PAGEO

SARA

14,28

0,00

2,79

17,07

62

***1822**

BERMEJO

GÓMEZ

CARMEN MARÍA

8,96

3,25

2,84

15,05

63

***8121**

FALOMIR

GÓMEZ

TERESA MARÍA

10,92

0,00

3,59

14,51

64

***3719**

BOSCH

FERNÁNDEZ

MARTA

9,80

0,00

4,02

13,82

65

***2297**

BONET

ALAVÉS

MARÍA VICTORIA

13,44

0,00

0,00

13,44

66

***8947**

ANDRÉS

CARRIÓ

BORJA

8,96

0,00

2,87

11,83

67

***3337**

LLOMPART

VAN BELZEN

BARTOLOMÉ

3,08

0,50

5,21

8,79

68

***5021**

ALONSO

FELIZ

MARÍA DE LAS MERCEDES

0,00

0,00

7,19

7,19

69

***6997**

QUETGLAS

OLIVER

JOANA MARIA

0,00

0,00

2,28

2,28

70

***5773**

ENRÍQUEZ

TORRES

MARC

1,23

0,00

0,40

1,63