Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 213600
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, a proposta del subdirector de Pressuposts i Control de la Despesa, per a la cessió gratuïta de béns mobles de l’Hospital Son Dureta a l’associació AMAR Ucraïna- Associació Mallorquina d’Ajuda als Refugiats d’Ucraïna (PATRIM 31/2022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El subdirector de Pressuposts i Control de la Despesa emet la proposta de resolució següent:

Antecedents

1. En data 29 de desembre de 2022 té entrada, amb l'identificador de VALIB 160452, l'informe proposta del subdirector d'Infraestructures i Serveis Generals de data 21 de desembre de 2022 que proposa la tramitació de l'expedient de cessió de béns mobles de Son Dureta a l'associació AMAR Ucraïna- Associació mallorquina d'ajuda als refugiats d'Ucraïna.

L'informe enuncia el següent [text original]:

1. En el antiguo Hospital Son Dureta quedaron una serie de bienes muebles que no se han podido reutilizar, como estructuras de camas, sillas, sillones, muebles auxiliares, portasueros,…

2. A principios del año 2023 se va a proceder a la demolición del edificio de Son Dureta.

3. En fecha15 de diciembre de 2022, se ha solicitado por parte de la Subdirección de Infraestructuras a la Subdirección de Presupuestos y Control del gasto, que proceda a la baja de inventario general del Servicio de Salud.

4. El 19 de diciembre de 2022, la asociación “Amar Ucrania” inscrita en el Registro de Asociaciones con número 311000011329, ha solicitado según escrito al Servicio de Salud, con fecha 19 de diciembre, la cesión de algunos de los bienes muebles del edificio de Son Dureta, y así cubrir las necesidades sanitarias que padece el país debidas a la guerra con Rusia.

5. Hay que tener en cuenta que el valor de dichos bienes muebles según balance es cero, por estar todos ellos amortizados.

Propuesta

Por todo lo expuesto, propongo a la Subdirección de Presupuestos y Control de gasto la tramitación del expediente de cesión de bienes muebles de Son Dureta a favor de la asociación “Amar Ucrania”, número 311000011329.

2. El 10 de gener de 2023, té entrada a la Subdirecció de Pressuposts i Control de la Despesa la documentació següent, remesa per la Subdirecció d'Infraestructures i Serveis Generals:

a. Sol·licitud de data 20 de desembre de 2022, de la representat de AMAR Ucraïna - Associació Mallorquina d'Ajuda als Refugiats d'Ucraïna, d'assistència i transferència de material mèdic i subministraments mèdics de Son Dureta.

b. Documents acreditatius de la constitució d'AMAR Ucraïna - Associació Mallorquina d'Ajuda als Refugiats d'Ucraïna: estatuts, certificat de canvi de junta directiva, resolució d'inscripció en el Registre d'Associacions de les Illes Balears, acta fundacional, entre d'altres.

3. El 10 de gener de 2023, el director general del Servei de Salut de les Illes Balears emet la resolució d'inici, a proposta del subdirector de Pressuposts i Control de la Despesa, per tramitar la cessió de béns mobles de l'Hospital Son Dureta a l'associació AMAR Ucraïna - Associació Mallorquina d'Ajuda als Refugiats d'Ucraïna.

4. El subdirector de Pressuposts i Control de la Despesa va emetre un informe favorable a la cessió en data 24 de gener de 2023.

Fonaments jurídics

1. El Codi civil, aprovat pel Reial decret de 24 de juliol de 1889.

2. L'article 61 de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que determina el següent:

Article 61. Cessió gratuïta de béns.

1. Els béns patrimonials de la comunitat autònoma, l'afectació o explotació dels quals no es jutgi previsible, poden cedir-se gratuïtament per a finalitats d'utilitat pública o d'interès social a favor d'administracions i d'institucions públiques, o d'entitats privades sense ànim de lucre.

2. L'acord de cessió s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ha d'expressar la finalitat concreta a la qual s'han de destinar els béns objecte de la cessió.

3. Els òrgans competents han de vigilar l'aplicació efectiva dels béns objecte de cessió a les finalitats expressades a l'acord de cessió.

3. L'article 124 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que n'estableix l'àmbit d'aplicació:

Article 124. Àmbit d'aplicació.

Els béns i drets patrimonials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l'afectació a l'ús general o al servei públic o l'explotació dels quals no es jutgin previsibles els pot cedir gratuïtament per a finalitats públiques o d'interès general l'òrgan competent segons la Llei del patrimoni, a les administracions públiques, a les restants entitats públiques admeses en dret, i a les persones jurídiques de dret privat sense finalitat de lucre, per complir les seves finalitats.

4. La Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears.

5. La Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques.

6. La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. El Reial decret 1373/2009, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei 33/2003, de 3 de novembre.

8. El Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 6/2001.

9. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

10. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

11. El Decret 39/2006, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears.

12. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

13. El Decret 63/2019, de 2 d'agost, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears.

14. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

15. El Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

16. El Decret 26/2022, de 25 de juliol, pel qual es nomena el director general del Servei de Salut de les Illes Balears.

17. La resta de disposicions d'aplicació legal.

Proposta de resolució

Propòs al director general del Servei de Salut de les Illes Balears dictar una resolució en els termes següents:

1. Cedir gratuïtament béns mobles de l'Hospital Son Dureta (estructures de llits, cadires, butaques, mobles auxiliars, suports de degotadors, etc.) a l'associació AMAR Ucraïna - Associació Mallorquina d'Ajuda als Refugiats d'Ucraïna, atès que són béns mobles que no s'han pogut reutilitzar, tenen un valor de zero (segons el balanç) i es troben amortitzats i que es poden destinar a cobrir les necessitats sanitàries d'Ucraïna degudes a la guerra.

 

2. Publicar la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 61.2 de la Llei 6/2001, de patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això dict la següent

RESOLUCIÓ

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu, previ requeriment en els termes exposats en l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats contenciosos administratius de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 7 de febrer de 2023)

El director general del Servei de Salut Manuel Palomino Chacón

(Signat electrònicament: 3 de febrer de 2023)

El subdirector proposant Andreu A. Díaz Rubio