Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 192782
Resolució de la Direcció gerència de l’Escola Balear d’Administració Pública per la qual s’aprova la convocatòria per seleccionar el personal i trametre la sol·licitud amb les persones candidates per la realització d’un curs de detecció de drogues a la Escuela de Tráfico de la Guardia Civil

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. De conformitat amb l'article 28.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, la conselleria competent en materia de coordinació de policies locals durà a terme la tasca de formació mitjançant l'Escola Balear d'Administracións Públiques.

2. D'altra banda, el Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública, indica al seu artícle 5.9 que entre les seves funcions es troba la promoció, organització i gestió de la formació de capacitació i perfeccionament del personal dels cossos de policia local.

3. En data 16 de febrer de 2023 es va publicar l'Acord del Consell de Direcció de l'Escola Balear d'Administració Pública de 10 de febrer de 2023 pel qual s'aprova l'oferta de cursos i les instruccions que regeixen els plans de Formació Policial; de Formació Policial de Corporacions Locals; de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i de Formació de Voluntaris de Protecció Civil, per a l'any 2023.

Aquesta formació s'organitza, gestiona i imparteix a l'Escola Balear d'Administració Pública de manera exclusiva i dins de les seves atribucions.

Tot i així, en determinats casos l'Escola Balear d'Administració Pública pot actuar com a gestora en alguns àmbits en aquella formació no impartida per ella, bé sigui mitjançant conveni, dins les funcions de l'article 5.7 del Decret 31/2012, o d'altres instruments jurídics, per tal que el personal que integra els cossos de policia local de les Illes Balears pugui rebre formació de perfeccionament a altres organismes amb funcions anàlogues.

4. En data 12 de gener de 2023, el Coronel Director de la Escuela de Tráfico de la Guardia Civil, va signar les bases de la convocatòria que ha de regir pel curs de tràfic, seguretat vial i transports pel personal alié a la Guardia Civil, publicat també a 

https://www.dgt.es/menusecundario/seleccion-y-formacion/cursos-para-empleados-publicos/convocatoria-anual-2023-del-curso-sobre- trafico-seguridad-vial-y-transportes-para-personal-ajeno-a-la-guardia-civil/.

Aquest curs comprèn diversos mòduls independents, entre els quals es considera que el Mòdul 006: <<Específico para la Detección de Droga>>, es considera de gran interés pel personal dels cossos de policia local.

Aquesta resolució, al seu artícle 4.2, referit a les prioritats, estableix que pels cossos de policia local tendran prioriat les sol·licituds que es tramitin mitjançant les acadèmies de seguretat pública corresponent, personal que es seleccionarà tant pels criteris de la present convocatòria com a criteris propis operatius. Atès que a les Illes Balears no existeix una acadèmia de seguretat ciutadana, aquestes funcions les realitza l'Escola Balear d'Administració Pública.

Per tal de poder seleccionar els candidat a fer aquesta formació, cal dur a terme la present convocatòria.

Fonaments de dret

1.Els articles 28.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

2.L'article 5.9 del Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública

3. La resolució del Coronel Director de la Escuela de Tráfico de la Guardia Civil, de 12 de gener de 2023, de bases i convocatòria que ha de regir pel curs de tràfic, seguretat vial i transports pel personal alié a la Guardia Civil

Per tot això, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria per seleccionar el personal i trametre la sol·licitud amb les persones candidates per la realització d'un curs de detecció de drogues a la Escuela de Tráfico de la Guardia Civil.

2. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria així com també el model de sol·licitud de reserva de places del curs de detecció de drogues.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la seu electrònica de l'EBAP.

D'acord amb l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en els litigis entre administracions públiques no es poden interposar recursos en via administrativa. No obstant això, quan s'interposa un recurs contenciós administratiu contra una altra administració, es pot requerir prèviament que s'anul·li o es revoqui l'acte.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica: (17 de març de 2023)

La directora gerent de l'EBAP Maria del Carmen Iglesias Manjón

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria per seleccionar el personal i trametre la sol·licitud amb les persones candidates per la realització d'un curs de detecció de drogues a la Escuela de Tráfico de la Guardia Civil

Primera Alumnes del curs

1. Poden ser alumnes del curs de detecció de drogues les persones que formin part dels cossos de Policia Local dels municipis de les Illes Balears i que duguin a terme de manera habitual activitats de detecció de drogues.

2. No podran ser alumnes aquelles persones que hagin realitzat aquest mateix curs amb anterioritat. Tampoc en el cas que hagin fet un curs de semblants característiques els darrers 2 anys.

3. En compliment dels requisits establerts a la convocatòria que ha de regir pel curs de tràfic, seguretat vial i transports pel personal aliè a la Guardia Civil, tampoc podran tenir gravat, a qualsevol zona visible del cos, tatuatge algun que pugui considerar-se obscè o ofensiu.

Segona Places

1. El nombre de places de que disposa el curs és de 200 per tots els cossos de seguretat de l'Estat, autonòmics i locals, excepte la Guardia Civil.

Tercera Priorització

La relació de persones que es sol·liciti hagin de ser aspirants ha de ser presentada per ordre de prioritat al model de sol·licitud per part dels ajuntaments.

Una vegada acabat el termini de presentació, l'EBAP elaborarà un llistat ordenat amb el següents criteris:

- S'ordenaran les sol·licituds per ordre de entrada de registre.

- De cada sol·licitud ordenada es traslladarà a la llista la primera persona del llistat a la sol·licitud, de tal manera que tots els municipis tenguin inclòsa una persona a la llista.

- El procés es repetirà fins que no quedin aspirants a traslladar al llistat.

Aquest llistat es traslladarà a la Escuela de Tráfico de la Guardia Civil, que publicarà posteriorment el llistat d'admesos i exclosos segons l'establert al punt 4 de la convocatòria que ha de regir pel curs de tràfic, seguretat vial i transports pel personal alié a la Guardia Civil.

Quarta Inici, lloc i realització del curs

1. El curs es durà a terme en quatre edicions, de cinquanta hores cadascuna.

Les distintes edicions, iguales entre elles, es realitzaran en les següents dates:

  1. Del 5 al 9 de juny de 2023
  2. Del 12 al 16 de juny de 2023
  3. Del 19 al 23 de juny de 2023
  4. Del 26 al 30 de juny de 2023

L'assignació dels alumnes a les distintes edicions les farà d'ofici la Escuela de Tráfico de la Guardia Civil d'entre les persones sol·licitants.

2. El curs es durà a terme a la Escuela de Tráfico de la Guardia Civil, sita en la Avda. Duque de Ahumada, S/N de Mérida (Badajoz).

3. La incorporació és en el lloc i hora indicats als punts 1 i 2 d'aquest apartat. Els aspirants han de vestir l'uniforme de servei i portar la documentació d'assistència sanitària corresponent.

Cinquena Sol·licituds de reserva de places

1. Els ajuntaments que tenguin personal interessat a realitzar aquest curs i així ho considerin convenient han de tramitar la sol·licitud de la manera següent:

Les sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica a través del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR) dirigit a l'Escola Balear d'Administració Pública (DIR3: A04035968), d'acord amb el model que figura en l'annex 2, juntament amb l'annex 1 i 2 de la convocatòria que ha de regir pel curs de tràfic, seguretat vial i transports pel personal alié a la Guardia Civil, a disposició dels ajuntaments en la seu electrònica de l'EBAP i al següent link:

https://www.dgt.es/menusecundario/seleccion-y-formacion/cursos-para-empleados-publicos/convocatoria-anual-2023-del-curso-sobre- trafico-seguridad-vial-y-transportes-para-personal-ajeno-a-la-guardia-civil/.

L'enviament de la present sol·licitud implicarà l'autorització per part de l'ajuntament a que l'aspirant realitzi el curs.

2. El termini per presentar les sol·licituds és des deu dies des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí oficial de les Illes Balears.

3. Un cop publicada la llista definitiva d'aspirants ordenats segons la priorització indicada al punt tercer, l'EBAP enviarà la sol·licitud al Coronel Director de la Escuela de Tráfico de la Guardia Civil.

4. Les sol·licituds que es presentin fora del termini establert no es tendran en compte.

Sisena Règim econòmic

Les despeses que es puguin originar en cas de l'acceptació d'un o més aspirants al curs, sigui en concepte de dietes, allotjament o altres, seran assumides integrament pels ajuntaments de qui formin part.

L'EBAP no incorrerà en cap tipus de despesa per aquest curs.

Setena Règim general del curs

El contingut del curs de Detecció de Drogues serà elaborat per la Escuela de Tràfico, i es posarà a disposició dels alumnes a l'inici d'aquest, així com la resta de material que es consideri d'interés.

Els motius de causa de baixa del curs es recullen al punt 5.3 de la convocatòria que ha de regir pel curs de tràfic, seguretat vial i transports pel personal alié a la Guardia Civil.

 

Vuitena Certificació

Una vegada acabat el curs bàsic de formació, la Escuela de Tráfico de la Guardia Civil emetrà a les persones que l'hagin superat un diploma acreditatiu de la superació del mòdul cursat. En cas de no superar-ho, el s'emetrà un certificat d'assistència.

Novena Protecció de dades de caràcter personals

Pel que fa a la protecció de dades s'estarà a l'indicat al punt 8è de la convocatòria que ha de regir pel curs de tràfic, seguretat vial i transports pel personal alié a la Guardia Civil

 

ANNEX 2 Model de sol·licitud de reserva de places en el curs de detecció de drogues

Codi SIA

2

9

8

5

0

5

1

 

Destinació

Escola Balear d'Administració Pública

Codi DIR3

A04035968

Sol·licitant

Ajuntament de / d'

CIF

 

Codi DIR3

 

Nom i llinatges del representant

 

Adreça electrònica

 

Adreça postal

 

Codi postal

 

Localitat

 

Municipi

 

Telèfon

 

Fax

 

Persona de contacte

 

Telèfon/extensió

 

SOL·LICIT es traslladi la present sol·licitud per a participar al curs de detecció de drogues convocatòria que ha de regir pel curs de tràfic, seguretat vial i transports pel personal alié a la Guardia Civil per a les persones següents:

Nom de l'aspirant

DNI de l'aspirant

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Documentació que s'adjunta

1. Autorització del Batle/Batlesa o del Cap de Policia 2. Declaració responsable de no patir malaltia psicofísica.

 

Informació sobre protecció de dades personals

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 (RGPD) i amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, s'informa del tractament de les dades personals que conté aquesta sol·licitud.

Finalitat del tractament i base jurídica. La finalitat d'aquest tractament és sol·licitar l'admisió de les presents persones al curs de detecció de drogues dut a terme a la Escuela de Trafico de la Guardia Civil.

Responsable del tractament. Escola Balear d'Administració Pública.

Destinataris de les dades personals. No se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi una obligació legal o un interès legítim, d'acord amb l'RGPD.

Termini de conservació de les dades personals. Les dades es conservaran el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual han estat recaptades. Serà d'aplicació la normativa autonòmica d'arxius.

Existència de decisions automatitzades. Les dades no es tractaran de forma automatitzada.

Transferències de dades a tercers països. Les dades no es transferiran a tercers països que no garanteixin un nivell de protecció de dades adequat.

Exercici de drets i reclamacions. La persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals» previst en la Seu Electrònica de la CAIB.

Amb posterioritat a la resposta del responsable o si no hi ha resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

Delegació de Protecció de Dades. La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la CAIB té la seu a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma).

Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es

_______________ , de ______________ de 2023

[Localitat i data]

[rúbrica]