Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 192780
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, per la qual es determina una nova composició de la Comissió d’Homologacions i Convalidacions de l’Escola Balear d’Administració Pública

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La directora gerent de l'Escola Balear d'Administració Pública ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. L'article 18 del Decret 191/1996,de 25 d'octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives dirigides al personal al servei de l'administració de la comunitat autònoma que organitza la conselleria de la funció pública i interior, preveu la constitució d'una Comissió d'Homologacions i Convalidacions, que decidirà sobre les característiques i condicions (generals i específiques) d'homologació de cursos realitzats per institucions docents alienes a l'IBAP i que vulguin ser considerats per les valoracions pròpies de l'IBAP. 

2. En virtut de l'article 4 de l'Ordre del conseller d'Interior, de 20 de juliol de 2001, per la qual s'estableix el procés d'homologació, a través de l'IBAP, de les accions formatives duites a terme pel personal de la CAIB, l'estudi de les peticions d'homologació i l'emissió de l'informe corresponent l'ha d'emetre la comissió que amb aquesta finalitat té creada l'IBAP en la Resolució del conseller d'Interior, de 12 de juny de 2000. En cas de petició d'homologació d'una acció formativa organitzada per la Universitat de les Illes Balears, s'incorporarà a la Comissió un funcionari de la Direcció General d'Universitat, qui serà nomenat pel director general d'aquesta.

3. La Resolució de 12 de juny de 2000 del conseller d'Interior per la qual es regula el registre de les accions formatives que han duit a terme els diferents promotors, en el marc del 2n acord de formació contínua preveu, a l'article 3 que, a aquest efecte, es constitueix la Comissió de Registre de les accions formatives en el marc del 2n acord de formació continua, la composició de la qual serà la mateixa que la Comissió de Formació Continua de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

4. El 2n Acord de Formació continua, actualment, ja fa anys que fou derogat, i el Decret 46/1995, de 4 de maig, pel qual s'aprova el reglament del Registre de Personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, regula el procediment d'inscripció d'accions formatives. 

5. La Llei 10/2003, de 22 de desembre, de mesures tributàries i administratives crea, d'acord amb la disposició addicional tercera, l'Escola Balear d'Administració Pública com a entitat autònoma de caràcter administratiu amb personalitat jurídica pròpia, adscrita a la conselleria competent en matèria de funció pública. 

L'Escola, mentre el Consell de Govern no dictés el corresponent desenvolupament reglamentari, mantindria l'estructura i les funcions de l'Institut Balear de Administració Pública, amb la incorporació de les funcions d'ordenació i programació, així com la impartició de les activitats formatives que en matèria de seguretat pública organitzi l'Institut Balear de Seguretat Pública. Transitòriament, continuaran essent aplicables les normes de procediment i gestió econòmica actualment vigents. 

6. El Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'EBAP, recull com a funció de l'EBAP, a l'article 5.17, l'homologació de la formació realitzada en totes les matèries de competència pròpia per qualsevol institució pública o privada externes a l'EBAP. 

7. Davant l'evolució normativa, i la circumstància que l'EBAP ja inscriu d'ofici les accions formatives impartides als empleats públics de la CAIB en el registre de personal, considerem que la Comissió creada per la  Resolució de 12 de juny de 2000 ha quedat obsoleta i, per tant, és necessari determinar una nova composició sols als efectes d'exercir les funcions d'homologacions d'accions formatives.

 Fonaments de dret

1. El Decret 191/1996,de 25 d'octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives dirigides al personal al servei de l'administració de la comunitat autònoma que organitza la conselleria de la funció pública i interior.

2. L'Ordre del conseller d'Interior, de 20 de juliol de 2001, per la qual s'estableix el procés d'homologació, a través de l'IBAP, de les accions formatives duites a terme pel personal de la CAIB (BOIB núm. 90, de 28 de juliol).

3. El Decret 31/2012, de 13 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'EBAP.

Proposta de resolució

1. Aprovar la nova composició de la Comissió d'Homologacions de l'Escola Balear d'Administració Pública, la qual quedarà constituïda de la següent manera: 

  • President/a: el/la titular del lloc cap de departament de formació i selecció de l'EBAP.
  • Vicepresident/a:  el/la titular del lloc cap de Servei d'Innovació de l'EBAP.
  • Vocal 1: un representant de la Prefectura de Formació General i Sectorial.
  • Vocal 2: un representant de la Prefectura de Formació de Seguretat i Emergències.
  • Vocal 3: un representant del Servei de Règim Jurídic de l'EBAP.
  • Secretari/a: un tècnic/a de formació de l'EBAP.

2. Deixar sense efecte la Resolució de 12 de juny de 2000 del conseller d'Interior per la qual es regula el registre de les accions formatives que han duit a terme els diferents promotors, en el marc del 2n acord de formació contínua en les administracions públiques, de 23 de desembre de 1996, publicat per resolució de la secretària d'estat per a les administracions publiques, de 3 de febrer de 1997 (BOE del 19 de febrer).

3. Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

 

(Signat electrònicament: 13 de març de 2023)

La directora gerent  de l'EBAP Mª  Carmen Iglesias Manjón

​​​​​​​La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat ​​​​​​​Mercedes Garrido Rodriguez