Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 188863
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'acorda la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a un membre del cos de policia local de Sóller

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1.  L'article 132 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears diu el següent:

Article 132

Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc

La Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc es lliura als membres de la policia local, sigui quina sigui la seva categoria, quan compleixin trenta anys de servei en qualsevol cos de la policia local, en situació de servei actiu o en situació de serveis especials, que hagin tingut una trajectòria professional destacada i que no tenguin expedients disciplinaris en curs o sancions disciplinàries pendents de cancel·lar en el seu expedient personal.

Així mateix, es pot entregar aquesta condecoració a altres membres de qualsevol de les forces i cossos de seguretat, o d'institucions i organismes que hagin destacat notòriament en l'aportació per millorar la seguretat ciutadana.

2.  El dia 12 de desembre de 2022, es va registrar d'entrada en la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat l'ofici de remissió del certificat de l'acord del Ple de l'Ajuntament de Sóller de data 2 de desembre de 2022 de la proposta de sol·licitud de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als membres de la policia local de Sóller següents: l'oficial Miguel Cladera Massot i el policia Alfonso Girona Mateu.

3.  El dia 17 de gener de 2023, el director general d'Emergències i Interior va firmar la Resolució d'inici del procediment per a la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc als policies esmentats al punt 2. En la mateixa resolució també va nomenar l'instructor i el secretari.

4.  El dia 17 de febrer de 2023 l'instructor del procediment va elevar a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat la proposta de resolució de concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc a l'oficial Miguel Cladera Massot i de denegació al policia Alfonso Girona Mateu per no complir un dels requisits, perquè emeti la resolució de concessió.

Fonaments de dret

1.  L'article 52 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificat per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, determina la possibilitat de concedir premis i distincions als membres de la policia local de les Illes Balears en els termes que s'estableixin reglamentàriament.

2.  El capítol V del títol VIII del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, regula les característiques i la concessió de premis i condecoracions. En concret, l'article 132, regula les circumstàncies per les quals es pot atorgar la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc; l'article 137, regula qui pot formular la proposta de sol·licitud de concessió del guardó; i l'article 138 regula el procediment ordinari de concessió.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1.  Acordar la concessió de la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Blanc al membre del cos de la policia local de Sóller que s'indica a continuació:

― Oficial Miguel Cladera Massot

2.  Notificar aquesta resolució a l'agent guardonat i a l'Ajuntament de Sóller.

3.  Ordenar la inscripció d'aquest acord al Registre de Policies Locals en la forma legalment determinada.

4.  Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 21 de febrer de 2023)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez