Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL DE GOVERN

Núm. 182500
Decret llei 3/2023 de 13 de març, pel qual s’estableixen ajuts i altres mesures urgents per reparar les pèrdues i els danys produïts per la borrasca Juliette a la serra de Tramuntana i altres indrets de l’illa de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

I

La borrasca Juliette impactà, entre els dies 26 i 28 de febrer de 2023, a la serra de Tramuntana i altres indrets de l'illa de Mallorca, i va afectar especialment les comarques agràries del Raiguer, el Pla i Llevant, que van sofrir els efectes del fenomen meteorològic advers d'acumulació de neu, temperatures mínimes, pluja, vent i fenòmens costaners, que ocasionaren danys materials. L'episodi va deixar sense subministrament elèctric més de 25.000 persones, que van romandre sense subministrament elèctric prop de 48 hores a l'illa de Mallorca. Nombroses carreteres tallades per la neu van deixar aïllats persones i animals durant uns quatre dies. L'afectació en la vegetació s'estima en aproximadament 14.167,64 hectàrees forestals, la majoria concentrades a la serra de Tramuntana, però també en altres indrets de l'illa de Mallorca.

Davant aquesta situació gravíssima i excepcional, el Govern de les Illes Balears ha decidit establir ajuts i altres mesures de caràcter urgent per tal de reparar i pal·liar, en la mesura que sigui possible, les pèrdues sofertes, per contribuir així a recuperar amb la màxima celeritat la normalitat de les zones afectades.

Aquest text amb rang legal inclou mesures per a la reparació de les pèrdues i els danys causats en explotacions agrícoles i ramaderes, infraestructures i equipaments agraris, i per a la reparació de danys mediambientals, de manera especial en les superfícies i masses forestals, així com en les infraestructures d'accés i gestió. Totes les mesures previstes han de ser implementades mitjançant els instruments jurídics adients i, si escau, amb la col·laboració d'altres administracions públiques.

En el marc dels articles 20 i 31.11 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aquestes actuacions estan vinculades als mandats inclosos en la Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d'emergències de les Illes Balears. L'article 4.1 d'aquesta Llei imposa a les administracions públiques l'objectiu de dur a terme les actuacions per pal·liar, corregir i minimitzar els efectes de les emergències, prestant socors als afectats (lletra d), com també el restabliment dels serveis essencials (lletra e); a més a més, l'article 31 disposa que les administracions públiques han de restablir aquests serveis en casos de catàstrofe o calamitat, com també que hauran de col·laborar en les tasques de rehabilitació, restauració i retorn a la normalitat.

II

L'article 86 de la Constitució espanyola permet al Govern de l'Estat dictar decrets llei «en cas de necessitat extraordinària i urgent », sempre que no afectin l'ordenament de les institucions bàsiques de l'Estat, els drets, els deures i les llibertats dels ciutadans regulats en el títol I de la Constitució, el règim de les comunitats autònomes ni el dret electoral general.

En termes semblants, l'article 49 de l'Estatut d'autonomia permet al Govern de les Illes Balears dictar decrets llei «en cas de necessitat extraordinària i urgent », sempre que no afectin els drets establerts en l'Estatut d'autonomia, les matèries objecte de lleis de desplegament bàsic d'aquest, els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma, la reforma de l'Estatut, el règim electoral ni l'ordenament de les institucions bàsiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

D'aquesta manera, el decret llei constitueix un instrument constitucionalment lícit, sempre que la finalitat que justifica la legislació d'urgència sigui atendre una situació concreta, dins els objectius governamentals, que per raons difícils de preveure requereix una acció normativa immediata en un termini més breu que el requerit per la via normal o pel procediment d'urgència per a la tramitació parlamentària de les lleis, especialment pel fet que la determinació del procediment esmentat no depèn del Govern (STC 6/1983, de 4 de febrer, F. 5; 11/2002, de 17 de gener, F. 4; 137/2003, de 3 de juliol, F. 3, i 189/2005, de 7 juliol, F. 3).

Així, aquest alt tribunal ha declarat que la definició, pels òrgans polítics, d'una situació de necessitat extraordinària i urgent requereix ser explícita i raonada, i que hi ha d'haver una connexió de sentit o relació d'adequació entre la situació excepcional i les mesures que es pretenen adoptar, les quals han de ser idònies, concretes i d'eficàcia immediata; tot això, en un termini més breu que el requerit per la via ordinària o pels procediments d'urgència per a la tramitació parlamentària de les lleis, tenint en compte que l'aplicació en cada cas d'aquests procediments legislatius no depèn del Govern. Així mateix, el Tribunal Constitucional ha dit que no s'ha de confondre l'eficàcia immediata de la norma provisional amb la seva execució instantània, i, per tant, s'ha de permetre que les mesures adoptades amb caràcter d'urgència incloguin posteriors desplegaments reglamentaris o actuacions administratives d'execució d'aquestes mesures o normes de rang legal.

Els motius d'oportunitat que s'han exposat, com també les mesures que s'adopten en aquest Decret llei, justifiquen raonadament l'adopció d'aquesta norma d'acord amb la jurisprudència del Tribunal Constitucional (STC 29/1982, de 31 de maig, FJ 3; 111/1983, de 2 de desembre, FJ 5; 182/1997, de 20 d'octubre, FJ 3).

Així les coses, la utilització d'aquesta figura normativa compleix amb els dos pressupòsits de validesa, com són la situació de necessitat extraordinària i urgent, i la no afectació a les matèries que li són vedades.

III

Aquest Decret llei consta de deu articles, dues disposicions addicionals, una disposició transitòria i dues disposicions finals.

L'articulat de la norma estableix ajuts i altres mesures de caràcter urgent per reparar les pèrdues i els danys ocasionats per la borrasca Juliette entre els dies 26 i 28 de febrer de 2023 a la serra de Tramuntana i altres indrets de l'illa de Mallorca. En particular, les actuacions que s'hi regulen són d'aplicació exclusivament respecte de danys produïts a les zones afectades.

En concret, les mesures que s'hi preveuen són, d'una banda, ajuts per pal·liar els danys o les pèrdues en explotacions agrícoles, ramaderes i forestals, que ha de convocar el Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), amb l'elaboració prèvia d'un cens d'afectats pels danys provocats a les explotacions agrícoles i ramaderes per part de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació; i, d'altra banda, mesures per a la reparació de danys mediambientals, que ha de dur a terme la Conselleria de Medi Ambient i Territori. Per a aquestes mesures, i per a les que directament, o mitjançant conveni amb altres administracions públiques, l'Administració de la Comunitat Autònoma pugui acordar, la norma estableix una regulació específica respecte de la legislació aplicable en matèria de subvencions, en matèria de contractació pública i respecte del control intern a càrrec de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma.

Mitjançant la disposició addicional primera es reconeixen les competències municipals i insulars, a l'illa de Mallorca, per fer ús dels instruments de foment prevists en aquest Decret llei, i s'estén l'aplicació de les normes contingudes en els articles 7, 8, 9 i 10 d'aquest Decret llei al Consell Insular de Mallorca i als ajuntaments de l'illa de Mallorca, per tal de simplificar la tramitació dels procediments administratius relatius a la reparació de les pèrdues i els danys produïts per la borrasca Juliette.

La disposició addicional segona pretén, d'una banda, impulsar la construcció d'habitatges de protecció oficial, tant de promoció pública com privada, en consideració als greus problemes d'habitatge que pateixen actualment les Illes Balears, mitjançant la possibilitat de declarar l'interès autonòmic d'aquests tipus d'habitatges, amb els efectes prevists en la Llei 4/2010, de 16 de juny, de mesures urgents per a l'impuls de la inversió a les Illes Balears.

Aquesta mateixa declaració es preveu també per a les obres que es duguin a terme a instàncies del tercer sector social per fer realitat projectes de creació de noves places destinades a atendre persones amb diagnòstic de salut mental i discapacitat lligades a una situació de dependència, amb els efectes corresponents.

La disposició transitòria única estableix la possibilitat que el Govern de les Illes Balears, els consells insulars i els ajuntaments, durant l'any 2023, puguin fer ús del règim especial que s'estableix en aquest Decret llei per als instruments de foment, per tal de pal·liar les afectacions econòmiques que es puguin produir per l'execució d'obres que siguin d'interès general i que, encara que se situïn en un àmbit municipal, tenguin incidència per a la mobilitat de l'illa en la qual es duen a terme.

Mitjançant la disposició final primera es modifica la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, en el sentit d'afegir-hi una nova disposició addicional, la desena, mitjançant la qual s'eximeix del requisit de nacionalitat en els processos selectius de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de les categories professionals de llicenciat sanitari o grau equivalent, d'acord amb l'habilitació continguda en l'article 57.5 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, en relació amb el que estableix la lletra a) de l'article 30.5 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, sempre que hi concorrin raons d'interès general.

En l'àmbit del Sistema Sanitari Públic de les Illes Balears, les raons d'interès general tenen una íntima connexió amb la necessitat de proveir el sistema d'un nombre raonable de professionals sanitaris. En el Servei de Salut de les Illes Balears, aquesta necessitat té un caràcter estructural i està determinada per l'absència endèmica de llicenciats sanitaris, particularment d'especialistes. Aquesta absència s'ha agreujat en els darrers deu anys per l'augment de la pressió demogràfica, la qual cosa situa, d'una banda, la ràtio facultatiu/pacient per milers d'habitants com una de les tres ràtios més baixes de l'Estat espanyol.

Ateses les consideracions anteriors, sembla adequat eliminar el requisit de nacionalitat per tal com els professionals d'altres països —especialment els iberoamericans que no tenen la doble nacionalitat— es puguin incorporar al món estatutari, ni que sigui de manera temporal.

La norma es completa amb la disposició final segona, que estableix l'entrada en vigor el mateix dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

IV

De conformitat amb el que disposa l'article 49 de Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, aquest Decret llei s'ajusta als principis de bona regulació, atenent els principis de necessitat i eficàcia, en un context excepcional ateses les conseqüències de la borrasca Juliette, de manera que aquest és el moment d'adoptar mesures per atendre aquestes necessitats, i també el decret llei és l'instrument més adequat per garantir-ne la consecució.

La norma s'adequa també al principi de proporcionalitat, perquè conté la regulació imprescindible per assolir l'objectiu perseguit.

Igualment, s'ajusta al principi de seguretat jurídica, atès que estableix normes clares que asseguren la millor protecció dels drets dels ciutadans i proporciona certesa i agilitat en els procediments.

Quant al principi de transparència, atesa la urgència per a l'aprovació d'aquesta norma, s'exceptuen els tràmits de consulta pública i d'audiència i informació públiques, de conformitat amb el que disposa l'article 55.2.c) i h) de la Llei 1/2019.

Finalment, quant al principi d'eficiència, aquest Decret llei no imposa càrregues administratives no justificades i la regulació que conté resulta proporcionada, en consideració a la necessitat de garantir el principi d'eficàcia en l'aplicació de les mesures adoptades.

Aquest Decret llei es dicta a l'empara dels títols competencials establerts en els articles 20, 25, apartats 9, 10, 46 i 48 de l'article 30, i en els apartats 3, 6 i 11 de l'article 31 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.

Per tot això, a proposta conjunta de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat; de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors; de la consellera de Salut i Consum; del conseller de Medi Ambient i Territori, i de la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió del dia 13 de març de 2023, s'aprova el següent

 

DECRET LLEI

Article 1

Objecte i àmbit d'aplicació

1. Constitueix l'objecte d'aquest Decret llei establir ajuts i altres mesures de caràcter urgent per reparar les pèrdues i els danys ocasionats per la borrasca Juliette entre els dies 26 i 28 de febrer de 2023 a la serra de Tramuntana i altres indrets de l'illa de Mallorca, que afectaren especialment les comarques agràries del Raiguer, el Pla i Llevant, com també per facilitar la restitució i reposició dels béns, les infraestructures, els equipaments, les instal·lacions i els serveis a la situació anterior.

2. Les actuacions regulades en aquest Decret llei són d'aplicació exclusivament respecte de danys produïts a les zones afectades per la borrasca.

3. En els termes d'aquest Decret llei i de les disposicions que es dictin per a la seva execució, són beneficiàries de les mesures que s'hi preveuen les persones i entitats que hagin sofert danys i pèrdues com a conseqüència directa o indirecta de la borrasca Juliette.

Article 2

Naturalesa de les mesures

1. Les mesures establertes en aquest Decret llei tenen, com a regla general, caràcter subsidiari respecte dels sistemes privats de cobertura de danys dels quals puguin ser beneficiàries les persones i entitats afectades.

2. Quan els sistemes esmentats no cobreixin la totalitat dels danys produïts, els ajuts i altres mesures previstes en aquest Decret llei són compatibles i, si escau, tenen caràcter complementari de les previstes o de les que puguin preveure l'Administració General de l'Estat i altres ens públics o entitats privades, fins al límit del valor del dany.

3. No obstant el que estableixen els apartats anteriors, per compensar les pèrdues i possibilitar la restitució i reposició a la situació anterior les convocatòries podran determinar l'abast de l'ajut.

 

Article 3

Finançament de les mesures

1. S'autoritza la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors a habilitar els crèdits necessaris en les seccions corresponents i en el programa pressupostari 593A (mitigació dels efectes climàtics sobre el medi físic i econòmic), per a l'execució de les mesures previstes en aquest Decret llei. Aquests crèdits tindran la condició d'ampliables, amb els efectes prevists en la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. El finançament dels crèdits esmentats s'ha de fer amb càrrec al fons de contingència o amb baixa en altres crèdits dels pressuposts de la Comunitat Autònoma.

Article 4

Actuacions que s'han de fer

1. El Govern i l'Administració de la Comunitat Autònoma han d'adoptar amb la màxima celeritat les mesures següents:

a) Ajuts per pal·liar danys o pèrdues en explotacions agrícoles, ramaderes i forestals.

b) Mesures per a la reparació de danys mediambientals.

2. Així mateix, directament, o mitjançant conveni amb altres administracions públiques, l'Administració de la Comunitat Autònoma pot acordar l'establiment d'altres línies d'ajuts per pal·liar danys o pèrdues diferents dels prevists en l'apartat anterior, com també la realització d'altres actuacions per a la reparació de danys en infraestructures i serveis derivats, directament o indirectament, dels efectes de la borrasca Juliette.

Article 5

Ajuts per pal·liar els danys o les pèrdues en explotacions agrícoles i ramaderes

1. La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació ha d'elaborar un cens d'afectats pels danys provocats a les explotacions agrícoles i ramaderes amb l'objecte de conèixer l'abast dels danys soferts i de coordinar i d'impulsar els ajuts i les compensacions econòmiques que corresponguin.

2. Elaborat el cens a què fa referència l'apartat anterior, la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació, com a presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), ha de dictar la corresponent convocatòria d'ajuts, d'acord amb el que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, que es publicà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005, i amb el que disposa l'article 7 d'aquest Decret llei.

3. La tramitació dels ajuts correspon al Fons de Garantia Agrària i Pesquera i aquests s'han de concedir d'acord amb el Reglament (UE) 2022/2472 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

A aquests efectes, es reconeix que els danys provocats en l'àmbit agrari per la borrasca Juliette entre els dies 26 i 28 de febrer de 2023 constitueixen un fenomen climàtic advers assimilable a un desastre natural, d'acord amb el que disposen els articles 37 i 43 del Reglament (UE) 2022/2472 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

4. No obstant el que preveuen els apartats anteriors, també es podran establir altres mesures destinades a pal·liar els danys ocasionats pel fenomen climatològic advers.

Article 6

Mesures per a la reparació de danys mediambientals

1. La Conselleria de Medi Ambient i Territori i els seus ens instrumentals executaran les obres i actuacions necessàries per pal·liar els danys en el medi natural i en les seves infraestructures de gestió, prevenció d'incendis i d'ús públic.

2. La Conselleria de Medi Ambient i Territori ha d'actuar, si escau, per evitar riscs ambientals, com els incendis i les plagues forestals, mitjançant la retirada d'arbrat tombat pel temporal i la gestió de la biomassa forestal afectada. Així mateix, en cas de ser requerides i atribuïbles als efectes del temporal, es prendran les mesures adients per a la restauració del domini públic hidràulic, així com les necessàries per disminuir el risc ambiental.

Article 7

Règim especial per als ajuts prevists en aquest Decret llei

1. L'atorgament dels ajuts prevists en aquest Decret llei s'ha de dur a terme d'acord amb la legislació de subvencions, si bé amb les especialitats incloses en els apartats següents.

2. Per a l'aprovació de les bases reguladores i de les convocatòries, quan escaigui, seran únicament tràmits preceptius la resolució d'inici del procediment acompanyada dels texts corresponents i l'informe de la secretaria general o l'òrgan assimilat que escaigui, i l'acord del Consell de Govern quan la convocatòria superi els cinc-cents mil euros. L'existència de crèdit adequat i suficient serà exigible en el moment de la concessió dels ajuts.

Així mateix, tots aquests ajuts s'entendran inclosos en el Pla Estratègic de Subvencions vigent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Les bases reguladores i les convocatòries han de preveure la concessió de bestretes fins a la totalitat de la quantia de la subvenció, si hi ha raons que ho justifiquin.

4. El control intern de la despesa s'ha de regir pel que disposa l'article 10 d'aquest Decret llei.

Article 8

Règim de contractació pública

1. Per a l'execució de les actuacions que resultin necessàries per restablir la situació alterada i retornar amb celeritat a la situació de normalitat prèvia a la catàstrofe, es durà a terme la tramitació d'emergència prevista en l'article 120 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, amb l'acord previ adoptat per l'òrgan de contractació, en els expedients relatius a obres, subministraments i serveis que tramitin l'Administració de la Comunitat Autònoma, els ens públics que en depenen i les entitats locals i els ens que depenen d'aquestes, afectats per la situació a què fa referència aquest Decret llei, els quals restaran exclosos de l'avaluació d'impacte ambiental, com també dels informes o autoritzacions exigibles per la normativa sectorial.

2. En la resta dels expedients de contractació vinculats a les mesures contingudes en aquest Decret llei, els motius de necessitat extraordinària i urgent que el justifiquen constitueixen en tot cas raons d'interès públic perquè es tramitin amb caràcter d'urgència.

Article 9

Reducció de terminis en els procediments administratius

Els terminis ordinaris en els procediments administratius iniciats en execució d'aquest Decret llei s'han de reduir a la meitat, tret dels relatius a la presentació de sol·licituds i de recursos.

Article 10

Control intern

El control intern a càrrec de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de tots els expedients de modificacions de crèdit amb alta a crèdits del programa pressupostari 593A, com també de tots els expedients de despesa en totes les fases de gestió del pressupost que s'hi hagin d'imputar, en aplicació d'aquest Decret llei, es farà únicament per mitjà del control financer posterior, en la modalitat d'auditoria pública, d'acord amb el que preveu la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Disposició addicional primera

Normes específiques per al Consell Insular i els municipis de l'illa de Mallorca

1. Els municipis de l'illa de Mallorca poden fer ús dels instruments de foment prevists en aquest Decret llei, com a manifestació de l'exercici de les competències pròpies.

2. Així mateix, el Consell Insular de Mallorca pot cooperar amb els ajuntaments, en les actuacions que s'incardinen en l'àmbit d'aquest Decret llei, en consideració a les competències d'aquests.

3. D'acord amb els dos apartats anteriors, els municipis de l'illa de Mallorca i el Consell Insular, i també els ens instrumentals o dependents respectius, sens perjudici de l'exercici, en qualsevol moment, de les competències esmentades i de la resta de competències que els són pròpies d'acord amb la normativa local, poden atorgar ajuts o subvencions a les persones o entitats afectades i, en general, acordar totes les accions de foment que estimin pertinents amb la finalitat de coadjuvar a la recuperació econòmica en els territoris municipals i insulars afectats.

4. Les normes contingudes en els articles 7, 8, 9 i 10 d'aquest Decret llei també són d'aplicació al Consell Insular de Mallorca i als ajuntaments de l'illa de Mallorca en els procediments administratius que tramitin per reparar les pèrdues i els danys produïts per la borrasca Juliette.

Disposició addicional segona

Declaracions d'interès autonòmic

El Govern de les Illes Balears pot declarar d'interès autonòmic la construcció d'habitatges de protecció oficial, tant de promoció pública com privada, com també les obres que es duguin a terme a instàncies del tercer sector social per fer realitat projectes de creació de noves places destinades a atendre persones amb diagnòstic de salut mental i discapacitat lligades a una situació de dependència, amb els efectes prevists en la Llei 4/2010, de 16 de juny, de mesures urgents per a l'impuls de la inversió a les Illes Balears.

Disposició transitòria única

Normes temporals per atendre l'afectació econòmica derivada d'obres d'interès general

 

1. Durant l'any 2023, el Govern de les Illes Balears, els consells insulars i els ajuntaments poden fer ús del règim especial que s'estableix en aquest Decret llei per als instruments de foment, per tal de pal·liar les afectacions econòmiques que es puguin produir per l'execució d'obres que siguin d'interès general i que, encara que se situïn en un àmbit municipal, tenguin incidència per a la mobilitat de l'illa en la qual es duen a terme.

2. A aquest efecte, les normes contingudes en els articles 7, 8, 9 i 10 d'aquest Decret llei també són d'aplicació als instruments de foment que es tramitin amb la finalitat prevista en l'apartat anterior.

 

Disposició final primera

Modificació de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears

S'introdueix una disposició addicional, la desena, en la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, amb el contingut següent:

Disposició addicional desena

Exempció del requisit de nacionalitat en els processos selectius de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears

D'acord amb l'habilitació que confereix l'apartat 5 de l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, en relació amb el que estableix el paràgraf a) de l'apartat 5 de l'article 30 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, es pot eximir del requisit de nacionalitat en els processos selectius de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de les categories professionals de llicenciat sanitari o grau equivalent. L'exempció s'ha d'articular a través de les convocatòries respectives.

Disposició final segona. Entrada en vigor

Aquest Decret llei entra en vigor el mateix dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 13 de març de 2023

 

La presidenta

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat

Mercedes Garrido Rodríguez

Francesca Lluch Armengol i Socials

 

 

La consellera de Salut i Consum

Patricia Gómez Picard

 

 

La consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació

Maria Asunción Jacoba Pia de la Concha García- Mauriño

 

 

 

La consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors

Rosario Sánchez Grau

 

 

El conseller de Medi Ambient I Territori

Miquel Mir Gual