Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 182207
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual es modifica la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual es convoca un procediment extraordinari per constituir una borsa d’ocupació temporal específica, descentralitzada per illes, per a la categoria de policia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per Resolució de 13 de febrer de 2023 (BOIB núm. 21, de 16 de febrer de 2023) es va convocar un procediment extraordinari per constituir una borsa d'ocupació temporal específica, descentralitzada per illes, per a la categoria de policia.

2. Per Resolució de 9 de març de 2023 es va aprovar la llista definitiva de persones aspirants admeses en el procediment extraordinari en els termes que estableix l'annex 1, 2, 3 i 4 de la referida Resolució.

3. Per Resolució de 10 de març de 2023 es van publicar les llistes provisionals d'aspirants ordenats de major a menor puntuació i amb dret a plaça, del procediment extraordinari per constituir una borsa d'ocupació temporal específica, descentralitzada per illes, per a la categoria de policia.

En aquesta Resolució es comprova que, per una banda hi ha més sol·licitants que places a la 44a edició del curs de capacitació per la categoria de policia local per la formació que es durà a terme a l'illa de Mallorca, quedant 9 persones sense plaça, i per l'altra, queden places vacants pel curs que es durà a terme a Menorca, amb 17 places vacants.

4. Seguint el principi d'eficiència a l'assignació i utilització dels recursos públics que ha de regir en les Administracions Públiques de l'article 3.1.j de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques, es considera adequat oferir a les persones aspirants admeses en el procediment extraordinari que no tenen plaça per realitzar el curs a l'illa de Mallorca la possibilitat canviar l'illa a la qual opten, de manera que duguin a terme la formació a l'illa de Menorca, atès que en aquesta darrera es disposa de vacants, i, en cas de superar la formació, passin a formar part de la borsa de Menorca que es constitueixi.

Fonaments de dret

1. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i en concret, la Disposició addicional vuitena d'aquesta Llei, introduïda per l'apartat 4 de l'article únic del Decret llei 6/2021, de 9 de juliol, de modificació de la Llei 4/2013, que disposa:

Disposició addicional vuitena Borsa extraordinària per a la categoria de policia

1. Excepcionalment, quan concorrin motius justificats d'urgència i necessitat, que s'han d'acreditar en l'expedient corresponent davant la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals, i no sigui possible cobrir les vacants de la categoria de policia incloses en l'oferta d'ocupació ordinària o d'estabilització, o els llocs de treball d'aquesta categoria temporalment sense ocupar, o sigui necessari el nomenament d'un funcionari interí per manca d'efectius, la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals podrà convocar un procediment extraordinari per constituir una borsa d'ocupació temporal especifica descentralitzada per illes.

La resolució de la convocatòria ha de determinar el termini de vigència, els requisits de participació, els criteris o les proves específiques de selecció, el barem de mèrits i les condicions en què s'ha de dur a terme.

La vigència màxima del nomenament serà de tres anys improrrogables, el transcurs dels quals determina, en tot cas, el cessament del funcionari interí.

2. Els ajuntaments dels municipis amb 20.000 habitants o menys que ho sol·licitin podran adherir-se a aquesta borsa, amb la certificació prèvia de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears que acrediti que les dades del registre de policies locals estan actualitzades i l'acord de la Mesa General de Negociació, en els ajuntaments en què estigui constituïda.

En el cas d'ajuntaments dels municipis amb més de 20.000 habitants, la participació en aquesta borsa necessitarà la subscripció prèvia d'un conveni de col·laboració.

2. La Disposició addicional tercera del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 40/2019, de 24 de maig, afegida per l'apartat 5 de la Disposició final primera del Decret llei 6/2021, que disposa:

Disposició addicional tercera Curs bàsic de capacitació per a l'accés a la borsa extraordinària

Quan la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals faci ús de la possibilitat prevista en la disposició addicional vuitena de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, la resolució que aprovi les bases de la convocatòria del procediment extraordinari per constituir una borsa d'ocupació temporal específica ha de preveure la impartició i la superació del curs de capacitació de la categoria de policia. Així mateix, les bases de la convocatòria han de fixar els criteris o, si s'escau, les proves específiques de selecció per a l'accés al curs.

Aquest curs no forma part del període de pràctiques que regula l'article 177 del Reglament, si bé l'Escola Balear d'Administració Pública, o si escau, l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears l'ha d'impartir respectant el contingut, la metodologia, la durada, l'avaluació i el règim intern que es fixi per al curs de capacitació per a l'accés a la categoria de policia regulat en l'article 178.

Les persones que acreditin haver superat el curs bàsic de capacitació d'accés a la borsa pel procediment extraordinari de selecció de funcionaris interins per a la categoria de policia i el tenguin degudament actualitzat d'acord amb la normativa aplicable, restaran exempts de dur-lo a terme en qualsevol procés selectiu d'accés. Així mateix, les persones que hagin superat aquest curs i el tenguin degudament actualitzat podran formar part de qualsevol borsa de treball convocada per a la selecció de funcionaris interins de la categoria de policia, sempre que compleixin la resta de requisits que s'hi prevegin.

3. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat.

4. L'article 92 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

5. El Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i en concret, l'article 10.1 d'aquest cos legal, que en relació amb els funcionaris interins disposa:

1. Són funcionaris interins els que, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, són nomenats com a tals amb caràcter temporal per a l'exercici de funcions pròpies de funcionaris de carrera, quan es doni alguna de les següents circumstàncies:

a) L'existència de places vacants, quan no sigui possible la seva cobertura per funcionaris de carrera, per un màxim de tres anys, en els termes prevists a l'apartat 4.

b) La substitució transitòria dels titulars, durant el temps estrictament necessari.

c) L'execució de programes de caràcter temporal, que no podran tenir una durada superior a tres anys, ampliable fins a dotze mesos més per les lleis de funció pública que es dictin en desplegament d'aquest Estatut.

d) L'excés o acumulació de tasques per termini màxim de nou mesos, dins d'un període de divuit mesos.

6. Els articles 15 i 16 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que resulten d'aplicació en virtut del que disposen l'article 3.2 d'aquesta Llei i l'article 92.1 de la Llei 7/1985, abans esmentat.

7. L'article 189.1 i 2.b), de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, que contempla al personal funcionari interí com una classe de personal al servei de les entitats locals de les Illes Balears i l'article 190 de la mateixa llei, que disposa:

Article 190

Règim jurídic del personal al servei de les entitats locals

1. El personal funcionari de les entitats locals, i també el personal eventual, es regeix per l'Estatut bàsic de l'empleat públic i per la legislació bàsica de règim local i les disposicions d'aquesta Llei en matèria de funció pública, per la Llei de funció pública de les Illes Balears en les matèries no reservades a la legislació bàsica de l'Estat ni regulades per aquesta Llei, per la normativa de desplegament d'aquesta Llei i per la que dictin les entitats locals, i també pels acords i els pactes aprovats per aquestes entitats. La normativa de desplegament de la Llei de funció pública de les Illes Balears dictada pel Govern de les Illes Balears hi és aplicable supletòriament. 

Els cossos de policia local es regeixen així mateix per la normativa autonòmica en matèria de coordinació de policies locals, excepte en allò que estableix per a aquests cossos la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat.

2. El mateix règim jurídic a què fa referència el primer paràgraf de l'apartat anterior és aplicable al personal funcionari interí al servei de les entitats locals nomenat per a l'exercici de les funcions pròpies dels funcionaris de carrera per raons expressament justificades de necessitat i urgència.

Així mateix, el personal funcionari interí dels cossos de policia local es regeix també per les disposicions que en relació amb aquest tipus de personal conté la normativa autonòmica en matèria de coordinació de policies locals.

8. El Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aplicable de manera supletòria en virtut del que disposa l'article190.1 primer paràgraf in fine de la Llei 20/2006.

9. L'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, que en relació amb la tramitació d'urgència disposa:

1. Quan raons d'interès públic ho aconsellin, es pot acordar, d'ofici o a petició de l'interessat, l'aplicació al procediment de la tramitació d'urgència, per la qual es redueixen a la meitat els terminis establerts per al procediment ordinari, tret dels relatius a la presentació de sol·licituds i recursos.

2. No es pot interposar cap recurs contra l'acord que declari l'aplicació de la tramitació d'urgència al procediment, sense perjudici del que sigui procedent contra la resolució que posi fi al procediment.

10. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

11. El Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears (BOIB extraordinari núm. 20, de 14 de febrer) i el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB extraordinari núm. 21, de 15 de febrer).

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la modificació de les bases i convocatòria aprovades per Resolució de 13 de febrer de 2023 (BOIB núm. 21, de 16 de febrer de 2023) que va convocar un procediment extraordinari per constituir una borsa d'ocupació temporal específica, descentralitzada per illes, per a la categoria de policia.

Aquesta modificació de les bases específiques i convocatòria és la següent:

On diu: 

<<7. Sol·licituds i declaració responsable

7.1. Presentació

.......

 Els aspirants han d'indicar en la sol·licitud l'illa a la qual opten (Mallorca, Menorca o Eivissa/Formentera) només poden optar per una illa (Mallorca, Menorca, Eivissa o Formentera). S'entén que els aspirants sol·liciten plaça en el curs per l'illa en la qual han elegit formar part del borsí; si seleccionen l'illa Formentera s'entendrà sol·licitada la plaça en el curs de l'illa d'Eivissa.>>

Ha de dir:

<<7. Sol·licituds i declaració responsable

7.1. Presentació

.......

Els aspirants han d'indicar en la sol·licitud l'illa a la qual opten (Mallorca, Menorca o Eivissa/Formentera) només poden optar per una illa (Mallorca, Menorca, Eivissa o Formentera). 

Excepcionalment, atenent a un principi d'eficiència pel fet d'haver-hi més aspirants que places per dur a terme el curs a l'illa de Mallorca i quedar places vacants a l'illa de Menorca, es permetrà que aspirants que no tenguin plaça pel curs assignada a la llista provisional d'admesos, i que així ho sol·licitin en el termini establert, canviïn de l'illa de Mallorca a l'illa de Menorca en la seva opció. Aquest canvi implicarà que participaran pel borsí de l'illa de Menorca. 

S'entén que els aspirants sol·liciten plaça en el curs per l'illa en la qual han elegit formar part del borsí; si seleccionen l'illa Formentera s'entendrà sol·licitada la plaça en el curs de l'illa d'Eivissa.>>

Afegir:

<<9. Curs de capacitació de la categoria de policia. Procediment adjudicació de places.

.......

9.9 Els aspirants que no hagin obtingut plaça per realitzar el curs a l'illa de Mallorca a la llista provisional d'admesos podran sol·licitar modificar la sol·licitud realitzada per fer la formació a l'illa de Menorca, sempre que restin places vacants i respectant l'ordre d'adjudicació obtingut a la Resolució de 10 de març de 2023.

Podran sol·licitar-ho mitjançant instància per registre electrònic i avançant-la per correu electrònic a formaciopolicial@caib.es>> 

2. Disposar d'un termini d'un dia per les sol·licituds esmentades comptador a partir del mateix dia de publicació al BOIB.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la seu electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears <http://www.caib.es>, i en la pàgina web <http://oposicions.caib.es>.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 14 de març de 2023)

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat ​​​​​​​Mercedes Garrido Rodríguez