Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE BUNYOLA

Núm. 178575
Bases que han de regir el procés selectiu per a constituir mitjançant concurs, una borsa de feina de personal laboral temporal de treballador/a familiar de l’Ajuntament de Bunyola

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PRIMERA.- Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és la de constituir, pel procediment de concurs una borsa de feina de treballadors/es familiars a l'efecte de cobrir possibles vacants, baixes, vacances,permisos, llicències, necessitats urgents de contractació o qualsevol supòsit de contractació com a personal laboral temporal, de conformitat amb l'article 11 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

SEGONA.- Normativa d'aplicació

Aquestes proves selectives es regeixen per la següent normativa:

a) Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. (TRLEBEP)

b) Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic dels treballadors.

c) Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

d) Supletòriament, pel Decret 30/2009, de 22 de maig, mitjançant el qual s'aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la comunitat autònoma de les Illes Balears i per la resta de normativa que sigui d'aplicació.

TERCERA.- Requisits dels aspirants

Per ser admeses al procés selectiu, les persones interessades, en la data de finalització del termini d'admissió de sol·licituds, han de reunir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici d'allò establert a l'article 57 del Text Refós de la Llei de l'estatut bàsic del treballador públic, aprovat pel Real decret legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre.

b) Tenir 16 anys complits i, en tot cas, no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa, el dia en què finalitzi el termini d'admissió de sol·licituds.

c) Estar en possessió del títol de Graduat Escolar, Formació Professional de primer grau o equivalent i d'alguna de les titulacions o certificats professionals següents:

- El títol de FP de grau mitjà en atenció a persones en situació de dependència que estableix el RD 1593/2011, de 4 de novembre.

- El títol de FP de grau mitjà en atenció sociosanitària que estableix el RD 496/2003, de 2 de maig.

- El certificat de professionalitat d'atenció sociosanitària en el domicili, regulat pel RD 1379/2008, d'1 d'agost.

- El certificat de professionalitat d'auxiliar d'ajuda a domicili (itinerari formati regulat pel RD. 331/97 de 7 de març, i atorgat segons la disposició transitòria primera del RD 1506/2003 de 28 de novembre).

- El certificat d'haver superat un curs amb itinerari formatiu de certificat de professionalitat d'auxiliar d'ajuda a domicili (itinerari formatiu regulat pel RD 331/97 de 7 de març), d'una durada de com a mínim de 445 hores.

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, l'aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.

d) No haver estat separat del servei de cap de les administracions públiques mitjançant expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per a l'exercici de funcions públiques. Igualment, si es tracta d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l'accés a la funció pública, d'acord amb el que disposa la lletra (a) d'aquesta base.

e) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica amb l'exercici de les funcions del cos, l'escala o l'especialitat en què s'inclouen les places ofertes.

f) Currículum vitae: s'han de presentar les titulacions i/o certificacions efectivament presentades dels mèrits a valorar, en forma d'original o fotocòpia acarada. Els mèrits es podran acarar en el moment del registre de la sol·licitud, si s'aporten fotocòpies dels originals.

g) Disposar de carnet de conduir B1, i vehicle propi.

h) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al nivell B1. Aquesta acreditació es pot realitzar mitjançant:

* Certificat o document lliurat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració, d'acord amb la normativa vigent.

QUARTA.- Sol·licituds

1. Les persones interessades a participar en el concurs han de presentar una sol·licitud (model ANNEX II de les presents bases) per a la borsa convocada mitjançant les aquestes bases.

2. Les sol·licituds per prendre part a la convocatòria s'han d'adreçar al Batle, segons el model normalitzat disponible a la pàgina web de l'Ajuntament i s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament o en qualsevol de les formes establertes a l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (en endavant LRJPAC), en el termini de 10 dies naturals a comptar des del dia següent al de la publicació de la convocatòria en el BOIB.

3. Juntament amb la sol·licitud, emplenada adequadament, les persones interessades han d'adjuntar:

a) Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat (DNI) o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.

b) Original o fotocòpia acarada dels requisits exigits a la base 3 de les presents.

c) Original o fotocòpia acarada dels mèrits al·legats.

CINQUENA.- Admissió dels aspirants

1. Un cop finalitzat el termini per a la presentació de sol·licituds, el Batle dictarà una resolució que declararà aprovada la llista provisional de persones adeses i excloses, la qual s'exposarà al tauló d'edictes de l'Ajuntament de Bunyola i a la pàgina web municipal (www.ajbunyola.net).

2. Els aspirants exclosos o omesos disposaran d'un termini de 5 dies naturals, comptadors des de l'endemà de dita publicació, per esmenar o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que si no es compleix el requeriment es tindrà per no presentada la sol·licitud.

3. Una vegada finalitzat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i en cas de que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, aquesta s'elevarà a definitiva a partir de l'endemà d'haver expirat el termini de reclamacions, sense necessitat d'haver de dictar-se una nova resolució ni publicació.

4. A la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva d'admesos i exclosos s'efectuarà el nomenament dels membres del tribunal, indicant el lloc, dia i hora de la seva constitució, així com el lloc, dia i hora per a la valoració de mèrits.

5. Contra aquesta resolució, l'esmentada al punt anterior, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant el batle president, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat (article 123 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions) o recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que disposen els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, davant el jutjat contenciós-administratiu.

SISENA.- Tribunals de valoració

D'acord amb l'article 60 del text Refós de la Llei de l'estatut bàsic del treballador públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre, els òrgans de selecció s'hauran d'ajustar als principis d'imparcialitat dels seus membres.

El tribunal serà sempre a títol individual, impedint qualsevol delegació en un representat.

El tribunal estarà constituït per:

  • President/a, dos vocals, un dels quals serà el Treballador/a social i el/la Secretària de la Corporació local.
  • Suplent.- Per a cada un dels membres del Tribunal es podran designar suplents.

El tribunal podrà designar els assessors que estimi convenients, que s'hauran de fer públics amb anterioritat a les proves en què hagin de participar, i que podran actuar amb veu però sense vot.

El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència del president, del secretari i de, almenys, la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament.

 

L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal se substanciarà d'acord amb els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els membres del tribunal són personalment responsables del compliment de les bases de la convocatòria i dels terminis. Els dubtes o les reclamacions que puguin sorgir amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com sobre com cal actuar en els casos no prevists dins les bases, seran resoltes pel Tribunal, per majoria.

SETENA.- Procediment selectiu

La selecció constarà de la valoració dels mèrits acreditats i una entrevista personal.

Valoració dels mèrits

La puntuació màxima de la fase de concurs és de: 30 punts

Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:

1.- Experiència professional (fins a 15 punts)

En aquest apartat es valoraran:

a) els serveis prestats en l'Administració Local i que estiguin relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar, o superior, a raó de 0,30 punts per mes de serveis prestats.

b) els serveis prestats en qualsevol altre Administració Pública d'àmbit estatal o autonòmic, i que estiguin relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual, similar, o superior, a raó de 0,23 punts per mes treballat.

c) els serveis prestats en l'àmbit de l'empresa privada, directament relacionats amb el lloc de feina objecte de les presents bases, a raó de 0,16 punts per mes treballat.

Els serveis prestats s'hauran d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'organisme competent, en el qual han de constar: el lapse temporal de prestació, la categoria professional i la vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera o interí o personal laboral fix o temporal). A aquest certificat s'haurà d'acompanyar informe de vida laboral, a efectes d'apreciar hipotètics coeficient de parcialitat sobre la jornada habitual de l'Administració on s'hagin prestat els serveis adduïts.

Els serveis prestats en l'àmbit privat s'acreditaran mitjançant certificat de la vida laboral, amb acreditació de la categoria i les funcions realitzades. En el cas que el certificat de vida laboral no acrediti la categoria i les funcions realitzades, s'han de presentar els contractes que acreditin aquests extrems, en forma original o fotocòpia compulsada.

2) Coneixements de la llengua catalana (fins a 2 punts):

Aquest apartat serà valorat segons el barem:

Certificat nivell B2 ................................................................ 0,5 punts.

Certificat nivell C1 ................................................................ 1 punt.

Certificat nivell C2 ................................................................ 1,5 punts.

Certificat de coneixements de llenguatge administratiu ........ 0,5 punts.

En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt, excepte quan es posseeixi certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que serà acumulatiu a l'altre.

3) Accions formatives (fins a 8 punts):

Cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques; els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com els homologats per l'EBAP, quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la borsa a la qual s'opta. Es valoraran en tot cas el el curs bàsic de prevenció de riscos laborals i els cursos en matèria d'igualtat.

L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i/o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos. Cada crèdit es valorarà a raó de 10 hores de durada.

Aquest apartat serà valorat segons el barem:

a) 0'15 punts per crèdit, d'acord amb els criteris de la lletra anterior, quan el certificat acrediti l'assistència al curs o no esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament.

La puntuació màxima per curs serà de 3 punts.

b) 0'25 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, o proporcionalment per a les fraccions d'un crèdit, quan el certificat acrediti l'aprofitament.

La puntuació màxima per curs serà de 3 punts.

c) 0'35 punts per crèdit, d'acord amb els criteris de la lletra a), quan el certificat acrediti la impartició. La participació en un curs pot ser total o parcial. En l'últim cas només es valorarà la part corresponent a les hores impartides.

La puntuació màxima per curs serà de 2 punts.

4) Entrevista personal (5 punts):

El tribunal durà a terme una entrevista per valorar la idoneïtat del perfil de la persona aspirant envers el lloc de feina.

VUITENA.- Resolució convocatòria

1.- L'ordre de classificació definitiva es determinarà per la suma de les puntuacions obtingudes en els apartats anteriors.

2.- En cas d'empat es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “experiència professional” i, si persisteix, es resoldrà per sorteig.

3.- Un cop determinades les valoracions i puntuats els mèrits al·legats, el tribunal farà pública la relació provisional de les persones que hagin resultat aptes per a formar part de la borsa, ordenades segons la puntuació total obtinguda, de major a menor.

4.- Aquesta relació es publicarà en el tauler d'anuncis en la pàgina web de l'Ajuntament i les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del següent al de la publicació, per efectuar reclamacions o observacions que es considerin oportunes contra l'esmentada llista.

5.- Resoltes les reclamacions pel tribunal, s'elevarà al Batle la proposta definitiva d'aspirants per ordre de puntuació, amb l'objectiu de constituir la borsa de treball i procedir, en el seu cas,a les contractacions que siguin convenients.

6.- La resolució de constitució de la borsa , en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

NOVENA.- Adjudicació

1. L'oferta i adjudicació de llocs de treball es farà sempre segons l'ordre de prelació de les persones incloses en la borsa corresponent, sempre que compleixin els requisits exigits per ocupar el lloc de treball ofert.

2. Les persones interessades tenen l'obligació d'incorporar-se en la data que es resolgui. L'Ajuntament de Bunyola es compromet a notificar la data d'inici amb 2 dies d'antelació. Dita notificació es pot fer amb mitjans telefònics i/o telemàtics.

3. El fet de no incorporar-se al lloc de treball adjudicat dins el termini previst, sense causa justificada, o la renúncia al nomenament ofert, implicaran que la persona afectada sigui exclosa de la borsa corresponent, tret que hi concorri alguna de les circumstàncies següents, oportunament justificada. Si es troba en alguns d'aquests supòsits, la persona conservarà el seu lloc a la borsa i es s'oferirà el lloc de feina a la següent persona, segons l'ordre de prelació.

a) Període d'embaràs, maternitat o situacions assimilades.

b) Malaltia.

c) Estar treballant a l'administració pública en el moment en que es rep la telefonada.

En el supòsits exposats, s'haurà de presentar el justificant corresponent en un termini no superior a cinc dies hàbils.

DESENA.- Vigència de la borsa

La borsa serà vigent durant el termini màxim de tres (3) anys. Aquesta borsa anul·la de forma immediata la borsa anterior.

ONZENA.- Forma de contractació

1. La contractació es podrà dur a terme amb les limitacions del nombre de places establertes a la plantilla de personal del Pressupost municipal en vigència.

2. El tipus de contracte serà d'àmbit laboral , o per complir amb la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, maternitat, vacances, etc.

DOTZENA.- Norma final

La realització d'aquest procés selectiu s'ajusta a la normativa següent:

a) L'article 103 de la Constitució Espanyola.

b) Text Refós de la Llei de l'estatut bàsic del treballador públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre.

c) Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat de les Illes Balears.

d) Llei Orgànica 4/2000, de 11 de gener, sobre els drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.

e) Llei 7/1985, de 26 de novembre, de règim jurídic de l'administració pública i procediment administratiu comú.

f) Reial Decret legislatiu 781/1968, de 18 d'abril, del text refós de les disposicions legals vigents de règim local.

g) Reial Decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.

Quant a titulació:

a) Reial Decret 331/1997, de 7 de març, pel qual s'estableix el certificat de professionalitat de l'ocupació d'auxiliar d'ajuda a domicili.

b) Reial Decret 295/2004, de 20 de febrer, pel qual s'estableixen determinades qualificacions professionals que s'inclouen en el Catàleg nacional de qualificacions professionals, així com els seus corresponents mòduls formatius que s'incorporen al Catàleg modular de formació professional.

c) Reial Decret 1379/2008, d'1 d'agost, pel qual s'estableixen dos certificats de professionalitat de la família professional Serveis socioculturals i a la comunitat que s'inclouen en el Repertori Nacional de certificats de professionalitat.

d) Decret 48/2011, de 13 de maig, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació dels serveis socials comunitaris bàsics, de la Conselleria d'Afers Socials, Promoció i Immigració del Govern de les Illes Balears.

e) Decret 86/2010, de 25 de juny, pel qual s'estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l'autorització i l'acreditació dels serveis socials d'atenció a persones grans i persones amb discapacitat, i es regulen els requisits d'autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població.

 

(Signat electrònicament: 13 de març de 2023

 

La regidora de Funció Pública, Benestar Comunitari i Igualtat

(Delegació de firma per Decret núm. 2019-304)

Mercè Bujosa Estarellas)

 

  ANNEX II MODEL DE SOL·LICITUD

Nom i cognoms:_________________________________________________________

Núm.de DNI/NIE:________________________________________________________

Domicili:_______________________________________________________________

Telèfon:________________________________________________________________

Adreça de correu electrònic:________________________________________________

MANIFEST:

Primer.- Que compleixo i accepto totes i cadascuna de les condicions exigides en les bases de la convocatòria per presentar-me al concurs per formar part d'una borsa de treball de TREBALLADOR/A FAMILIAR de l'Ajuntament de Bunyola (Illes Balears).

Segon.- Que DECLAR SOTA JURAMENT que no he estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Públiques, i no em trobo en situació d'inhabilitació per poder exercir les Funcions públiques.

SOL·LICIT:

Ser acceptat/da per l'esmentada convocatòria.

Adjunt la següent documentació:

- Fotocòpia acarada del DNI

- Fotocòpia acarada de la titulació exigida

- Documentació acreditativa dels coneixements de la llengua catalana nivell B1

- Documentació acreditativa del mèrits

- Currículum vitae.

- Carnet de conduir B1.